abonnement Unibet Coolblue
pi_201647316
Ik snap dat nooit.
De 21e eeuwse kwesties die spelen gaan toch niet over satanische kwesties.
Of is het CO-2 probleem door Satan bedacht.
Ik heb wel eens wat gevraagd op diverse fora, maar je krijgt altijd antwoorden als
"Leef je onder een steen of zo".
Er komt nooit een bron.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:09:13 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201647354
Omdat ze niet de immigratie willen aanpakken door het torpederen van bootjes en afschieten van vluchtelingen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201647362
Het is letterlijk demoniseren.
pi_201647389
misogynie
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:15:04 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201647414
Omdat op het inhoud het niet lukt, dan maar persoonlijke bagger
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201647584
Is het wellicht frustratie?

Want:
In de 60er jaren ontstond het secularisme en daarmee ook D66.
Veel diep-gelovigen waren er van overtuigd dat Gods toorn zou neerdalen over deze nieuwe groep ongelovigen in de samenleving.
Maar zo langzamerhand zijn deze vrijgevochtenen van weleer hoogbejaard aan het worden en er zijn nog steeds geen grootschalige bliksemstralen neergedaald over deze goddelozen.
Dat schept natuurlijk wel verwarring en dan ga je rare dingen zeggen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:47:46 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201647844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Is het wellicht frustratie?

Want:
In de 60er jaren ontstond het secularisme en daarmee ook D66.
Veel diep-gelovigen waren er van overtuigd dat Gods toorn zou neerdalen over deze nieuwe groep ongelovigen in de samenleving.
Maar zo langzamerhand zijn deze vrijgevochtenen van weleer hoogbejaard aan het worden en er zijn nog steeds geen grootschalige bliksemstralen neergedaald over deze goddelozen.
Dat schept natuurlijk wel verwarring en dan ga je rare dingen zeggen.
Zou kunnen, geloof heeft niet te zoeken in de politiek. Maar ja, dat kan je inhoudelijk nooit verdedigen dus moet het wel op persoonlijk vlak.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201648042
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:47 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Zou kunnen, geloof heeft niet te zoeken in de politiek. Maar ja, dat kan je inhoudelijk nooit verdedigen dus moet het wel op persoonlijk vlak.
Het is namelijk ook opmerkelijk dat het stemgedrag van bv inwoners van Urk met het grootste gemak van SGP naar de partijen FvD en PVV gaat. Er schijnt geen enkel Christelijk taboe te bestaan op populistisch rechts.
CDA, CU en VVD schijnt hier en daar nog net te kunnen. Maar van enige aanhang bij D66, GL en PvdA is totaal geen sprake.
Ben het idd met je eens dat je de bijbelse woestijnregels niet in de dagelijkse praktijk van de Nederlandse 21e eeuw kunt vertalen, anders waren er niet 3 Christelijke partijen in de Tweede Kamer. Want als de bijbel duidelijk en éénduidig is, zouden er geen misverstanden zijn over welke beslissing over welk voorstel zou moeten worden genomen.
Bv: Moet het huurwaardeforfait worden verhoogd, moet er een hondenuitlaatplaats komen aan de Molenstraat in Roelofarendsveen.
Ik ben bang dat Habakuk daar geen uitsluitsel over geeft.

[ Bericht 13% gewijzigd door Twentsche_Ros op 05-10-2021 16:23:33 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201648100
Ik denk dat het vooral komt door een totaal gebrek aan fatsoen en argumenten en dat religie er niet zoveel mee te maken heeft.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:12:01 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201648124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:10 schreef Raw85 het volgende:
Ik denk dat het vooral komt door een totaal gebrek aan fatsoen en argumenten en dat religie er niet zoveel mee te maken heeft.
In een parlement met Wilders, Baudet, Eerdmans, BBB en dat soort types is D66 het toppunt van fatsoen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201648137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
In een parlement met Wilders, Baudet, Eerdmans, BBB en dat soort types is D66 het toppunt van fatsoen.
Ik doelde ook niet op D66 in mijn post, mocht dat niet duidelijk zijn :D
pi_201648332
omdat ze een vrouw is
pi_201648614
Ik heb iig niet het idee dat dit in christelijke hoek veel zo gedaan wordt, het zijn vooral zogenaamde 'cultuurchristenen' (wat een onzinbegrip is) die haar vergelijken met satan, volgens mij.

Het koppelen aan 'stenggelovigen die dachten dat God de D66 mensen wel zou vernietigen' is dus ook onzin. Ik denk ook niet dat zulke mensen uberhaupt bestaan. Niet als ze enige kennis van de bijbel hebben, in elk geval.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201648665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

CDA, CU en VVD schijnt hier en daar nog net te kunnen. Maar van enige aanhang bij D66, GL en PvdA is totaal geen sprake.

Er zijn zat christenen lid van D66 (tot mijn onbegrip, dat wel), waaronder Kaag. Het lijkt dat jij dit topic vooral hebt geopend om christenen te demoniseren, helaas. Net zo fout als het demoniseren van Kaag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201648938
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:55 schreef Hanca het volgende:
Ik heb iig niet het idee dat dit in christelijke hoek veel zo gedaan wordt, het zijn vooral zogenaamde 'cultuurchristenen' (wat een onzinbegrip is) die haar vergelijken met satan, volgens mij.

Het koppelen aan 'stenggelovigen die dachten dat God de D66 mensen wel zou vernietigen' is dus ook onzin. Ik denk ook niet dat zulke mensen uberhaupt bestaan. Niet als ze enige kennis van de bijbel hebben, in elk geval.
Enige bijbelkennis komt toch wel voor bij deze complotdenkers:

Ik kreeg bij een forum ooit als antwoord:

quote:
En er werd een groot teken gezien in den hemel; namelijk een vrouw, bekleed met de zon; en de maan was onder haar voeten, en op haar hoofd een kroon van twaalf sterren;

Een vrouw: Europa?
De maan was onder haar voeten: Avondland
Twaalf sterren: E.U.
Die twaalf sterren zouden ook de 12 provincies van Nederland kunnen zijn. Maar goed.

Enfin: Ik zie toch hele lijsten met verwensingen richting Kaag en D66 bij de "vondst" Hexit.
Kaag is zelf katholiek. Maar ja, de paus is bij sommige Christenen ook de anti-Christ, dus dat past wel.
Ik geloof best wel dat veel Christenen genuanceerd denken, maar er is met de bijbel wel een bodem gelegd voor gevaarlijk demoniseren van alles wat seculier is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201648981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Enige bijbelkennis komt toch wel voor bij deze complotdenkers:

Ik kreeg bij een forum ooit als antwoord:
[..]
Die twaalf sterren zouden ook de 12 provincies van Nederland kunnen zijn. Maar goed.


Bewijs dat ze geen bijbelkennis hebben, de vrouw in die Openbaring bevalt van Christus en is dus Israël/de kerk. De satan (een zevenkoppige draak) bedreigt die bevallende vrouw.

Als ze Kaag dus vergelijken met die vrouw, is ze de tegenstander van Satan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201649003
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn zat christenen lid van D66 (tot mijn onbegrip, dat wel), waaronder Kaag. Het lijkt dat jij dit topic vooral hebt geopend om christenen te demoniseren, helaas. Net zo fout als het demoniseren van Kaag.
Ik demoniseer demoniseringen.

Ik ben zelf katholiek, en ik laaf mij aan de prachtige cultuur die het RK verleden heeft gebracht. Kerken, Matthäus Passion en andere muziek, Pieta (Michelangelo), en diverse andere zaken (kaarsje opsteken ed.).
Maar religieuze beleving is iets persoonlijks en geen bron voor wetgeving of "opgeheven vingertje".
"Eenieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd." staat er ergens. Net als:
"Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen".
Plus
"Overheid is door God gegeven". Er wordt in de bijbel geen uitzondering gemaakt voor een regering/overheid met D66-deelname.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201649016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik geloof best wel dat veel Christenen genuanceerd denken, maar er is met de bijbel wel een bodem gelegd voor gevaarlijk demoniseren van alles wat seculier is.
Jij bent in dit topic gewoon vol op de anti-christenen tour, terwijl er niets wijst op dat zulke termen uit de christelijke hoek komen. Het is puur de FvD/PVV hoek die dat roept.

Wie hier dus gevaarlijk aan het demoniseren is in dit topic, is duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201649279
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij bent in dit topic gewoon vol op de anti-christenen tour, terwijl er niets wijst op dat zulke termen uit de christelijke hoek komen. Het is puur de FvD/PVV hoek die dat roept.

Wie hier dus gevaarlijk aan het demoniseren is in dit topic, is duidelijk.
Ik demoniseer geen Christenen en bv ook geen moslims.
Maar wél religieus fanatisme.
En mbt het aan de kaak stellen van islamitisch fanatisme zijn daar genoeg Nederlanders mee bezig.
Alleen kritiek op religieus fanatisme vanuit Christelijke hoek wordt gezien als een aanval op alle Christenen.

En Christelijk religieus fanatisme bestaat wel degelijk. Denk aan de moord op Els Borst.
En al die gestoorden die in Urk af en toe opduiken. Een PVV'er in die contreien komt uit een SGP-nest.

Het is best ernstig dat Kaag als heks wordt geframed.
"Een tovenares zult gij niet in leven laten" staat er ergens in de bijbel.
Je hebt niet zo veel Urker warhoofden nodig om te zorgen dat zo'n uitspraak van Geert ernstige gevolgen kan hebben.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201649318
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ik demoniseer geen Christenen en bv ook geen moslims.
Maar wél religieus fanatisme.
En mbt de islam zijn daar genoeg Nederlanders mee bezig.
Alleen kritiek op religieus fanatisme vanuit Christelijke hoek wordt gezien als een aanval op alle Christenen.

En Christelijk religieus fanatisme bestaat wel degelijk. Denk aan de moord op Els Borst.
En al die gestoorden die in Urk af en toe opduiken. Een PVV'er in die contreien komt uit een SGP-nest.
Het is totale nonsens dat jij in dit topic plots over christenen begint. Een christen scheldt niet met satan. Punt. Toch begin jij over christenen. Iedereen weet dat het uit de FvD/PVV hoek komt, de hoek die een hekel heeft aan D66.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201649553
-nee-

[ Bericht 52% gewijzigd door capricia op 05-10-2021 18:47:02 ]
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201649682
Tja, het getuigt niet echt van klasse en is ook niet bijster inhoudelijk. Maar je moet het ook niet overdrijven vind ik.
pi_201653690
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:32 schreef pokkerdepok het volgende:
omdat ze een vrouw is
Arrogant, hautain en vals tot op het bot.
Kaag is de personificering van de totaal verrotte politiek waar aan jaren aan gewerkt is door Rutte en geestverwanten zoals Schippers en Zijlstra.
Er wordt nu geooogst wat door anderen gezaaid is.
En ja, toevallig vrouw. Maar ook niet meer dan toevallig.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:10:55 #24
236264 crew  capricia
pi_201653803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 23:02 schreef quo_ het volgende:

[..]
Arrogant, hautain en vals tot op het bot.
Kaag is de personificering van de totaal verrotte politiek waar aan jaren aan gewerkt is door Rutte en geestverwanten zoals Schippers en Zijlstra.
Er wordt nu geooogst wat door anderen gezaaid is.
En ja, toevallig vrouw. Maar ook niet meer dan toevallig.
Dan spreek je haar aan op die missende kwaliteiten. Als je dat vindt. Zoals jij nu doet.

Demoniseren als heks is dus compleet niet nodig.
Definitely not CIA
pi_201653892
Eerste keer dat ik hiervan hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201654201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 23:02 schreef quo_ het volgende:

[..]
Arrogant, hautain en vals tot op het bot.
Kaag is de personificering van de totaal verrotte politiek waar aan jaren aan gewerkt is door Rutte en geestverwanten zoals Schippers en Zijlstra.
Er wordt nu geooogst wat door anderen gezaaid is.
En ja, toevallig vrouw. Maar ook niet meer dan toevallig.
prima. maar ze wordt een heks genoemd omdat ze een vrouw is, zo simpel is het gewoon.
pi_201654249
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 23:02 schreef quo_ het volgende:

[..]
Arrogant, hautain en vals tot op het bot.
Kaag is de personificering van de totaal verrotte politiek waar aan jaren aan gewerkt is door Rutte en geestverwanten zoals Schippers en Zijlstra.
Er wordt nu geooogst wat door anderen gezaaid is.
En ja, toevallig vrouw. Maar ook niet meer dan toevallig.
Eens, Kaag is André Hazes.

Klaar, af en uitgekotst. Benieuwd naar de volgende peilingen.
pi_201654253
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 00:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
prima. maar ze wordt een heks genoemd omdat ze een vrouw is, zo simpel is het gewoon.
Het is een heks, doe mij Jetten maar terug, tijd voor functie elders voor Kaag.
De rotte appel van de politiek nu.

[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 06-10-2021 00:46:35 ]
  woensdag 6 oktober 2021 @ 07:41:26 #29
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201654900
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 23:02 schreef quo_ het volgende:

[..]
Arrogant, hautain en vals tot op het bot.
Kaag is de personificering van de totaal verrotte politiek waar aan jaren aan gewerkt is door Rutte en geestverwanten zoals Schippers en Zijlstra.
Er wordt nu geooogst wat door anderen gezaaid is.
En ja, toevallig vrouw. Maar ook niet meer dan toevallig.
Als je zelf maar denkt dat het ergens op slaat.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 07:43:29 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201654913
Kaag is wel van dr voetstuk gevallen zeg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201655003
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij bent in dit topic gewoon vol op de anti-christenen tour, terwijl er niets wijst op dat zulke termen uit de christelijke hoek komen. Het is puur de FvD/PVV hoek die dat roept.

Wie hier dus gevaarlijk aan het demoniseren is in dit topic, is duidelijk.
Ik ben zelf katholiek, dus Christen.
Verder heb ik een hekel aan religieuzen (Moslims, Christenen etc) die de waarheid in pacht schijnen te hebben.
Ik snap idd niets van Christelijke politiek. Behalve dat ze kerkelijke organisaties fiscaal mild willen behandelen. Dat terzijde. Maar feit is dat het beschuldigingen van Satanisme, duivels en zo en dan nu "heks" zonder Christelijke wortels in onze maatschappij nooit zo zouden zijn geuit.
Zonder Christelijke wortels zou Els Borst waarschijnlijk niet zijn vermoord.

Ik vind het ook logisch om de drijfveren van Moslim-terroristen niet los te zien van de Islam en de Koran.
Zonder dat ik daarmee de religieuze rechten van de moslims en de Islam wil dwarsbomen.
Ik ben voor moskeeën en tegen een verbod op de Koran.
En ik ben voor Christelijke kerken en tegen een verbod op de bijbel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201655016
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 07:43 schreef Scorpie het volgende:
Kaag is wel van dr voetstuk gevallen zeg.
Wat het rare is, is dat populistisch rechts ook staat te juichen bij het aftreden van Kaag.
Maar: de reden van het aftreden van Kaag is dat ze niet heeft gezorgd dat tienduizenden Afghanen als vluchteling naar Nederland konden komen.
Dan zouden Geert en Thierry toch juist voor het aanblijven van Kaag moeten zijn.
Dan heeft Kaag het toch prima gedaan, volgens Geert en Thierry.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201655023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 07:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Maar feit is dat het beschuldigingen van Satanisme, duivels en zo en dan nu "heks" zonder Christelijke wortels in onze maatschappij nooit zo zouden zijn geuit.
Onzin, dan zou het woord Satan wellicht niet zijn gebruikt, maar een scheldwoord als heks en alle andere verschrikkelijke scheldwoorden die Kaag naar haar hoofd krijgt wel.

Je hebt zelf bewezen in dit topic dat de mensen die dit doen geen bijbelkennis hebben, dus dat blijven verwijzen naar christenen is echt gewoon onzin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201658084
In dit land kunnen ze niet tegen welbespraakte vrouwen.
pi_201658285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 07:43 schreef Scorpie het volgende:
Kaag is wel van dr voetstuk gevallen zeg.
Ze zou mijn respect een stuk terug kunnen winnen door af te rekenen met spindoctors die van D66 zo'n vreselijke zuigerige partij maken.
pi_201658567
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ze zou mijn respect een stuk terug kunnen winnen door af te rekenen met spindoctors die van D66 zo'n vreselijke zuigerige partij maken.
????

Geef eens voorbeelden.

En dan geen antwoord als:
"Google zelf maar"
"Leef je onder een steen of zo?"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201658662
Hahaha, anti-D66 posts worden hier verwijderd! Tot zover de onafhankelijkheid van fok!
pi_201658748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Hahaha, anti-D66 posts worden hier verwijderd! Tot zover de onafhankelijkheid van fok!
Heb je een bron voor deze bewering?
Bovendien: Waarom zou deze post van jou dan niet worden verwijderd?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201658766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 07:43 schreef Scorpie het volgende:
Kaag is wel van dr voetstuk gevallen zeg.
Kaag is een mediahype, zoiets is nooit lang houdbaar.
pi_201658964
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kaag is een mediahype, zoiets is nooit lang houdbaar.
Nee, we leven in een afrekencultuur (cancel culture) . Iedere afwijking van wat je ooit hebt gezegd wordt meteen in het negatieve getrokken. Nieuwe leiding of nieuwe politiek is niet geregeld in een maand. Dat is een proces van vallen en opstaan. Soms zal je mee moeten bewegen met de oude (huidige) mores. Maar oneliners van Wilders en Telegraafkoppen doen het in het huidige tijdperk erg goed en blijft helaas ook hangen.

Hieronder een voorbeeld van de dommigheid van het: KIJK!!!! ZE ZEIDEN TOCH......MAAR DOEN HET ZELF OOK!!!!

twitter
pi_201658997
Omdat het een doorgeslagen partij is qua diversiteit en positieve discriminatie.
pi_201659104
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nee, we leven in een afrekencultuur (cancel culture) . Iedere afwijking van wat je ooit hebt gezegd wordt meteen in het negatieve getrokken. Nieuwe leiding of nieuwe politiek is niet geregeld in een maand. Dat is een proces van vallen en opstaan. Soms zal je mee moeten bewegen met de oude (huidige) mores. Maar oneliners van Wilders en Telegraafkoppen doen het in het huidige tijdperk erg goed en blijft helaas ook hangen.

Hieronder een voorbeeld van de dommigheid van het: KIJK!!!! ZE ZEIDEN TOCH......MAAR DOEN HET ZELF OOK!!!!

[ twitter ]
Hoezo is dat dommigheid? Als je zelf erop staat dat een ieder een mondkap opzet in het vliegtuig is het niet meer dan normaal dat je er zelf ook een op zet.
Perceptie is alles.
pi_201659210
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoezo is dat dommigheid? Als je zelf erop staat dat een ieder een mondkap opzet in het vliegtuig is het niet meer dan normaal dat je er zelf ook een op zet.
Perceptie is alles.
Je snapt waarom het in een normaal vliegtuig moet?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201659232
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je snapt waarom het in een normaal vliegtuig moet?
Dat is het punt niet, het gaat om de perceptie. Mensen zien deze foto en denken he hun hebben geen mondkapje op en wij moeten het wel. Dan kun je wel wijzen naar van alles en nog wat maar de perceptie blijft staan.
Zo gaat dat in de politiek, Hoekstra heeft bij mijn weten niets illegaals gedaan en toch moet hij diep door het stof.
pi_201659254
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is het punt niet, het gaat om de perceptie. Mensen zien deze foto en denken he hun hebben geen mondkapje op en wij moeten het wel. Dan kun je wel wijzen naar van alles en nog wat maar de perceptie blijft staan.
Zo gaat dat in de politiek, Hoekstra heeft bij mijn weten niets illegaals gedaan en toch moet hij diep door het stof.
Je kunt als journalist (dat is die Swart) je ook daar boven verheffen door niet zo'n ophef tweet te maken. Als je al wat tweet, tweet dan waarom dit logisch is (want dat is het).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201660215
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Heb je een bron voor deze bewering?
Bovendien: Waarom zou deze post van jou dan niet worden verwijderd?
Jawel, ik had hier een bericht geplaatst met een sluitende verklaring voor de vraagstelling, namelijk, waarom Kaag wordt geassocieerd met een heks en de satan, maar die is fluks verwijderd. Deze waarheid was voor een onbekende geheime mod blijkbaar te pijnlijk.
pi_201660692
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Jawel, ik had hier een bericht geplaatst met een sluitende verklaring voor de vraagstelling, namelijk, waarom Kaag wordt geassocieerd met een heks en de satan, maar die is fluks verwijderd. Deze waarheid was voor een onbekende geheime mod blijkbaar te pijnlijk.
Kun je die nog een keer proberen te posten. Misschien was er een andere reden dat ie er niet door kwam.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201661374
Komt uit een hoek wie we allemaal kennen, viesboos zijn ze.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:11:02 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201661982
Dat doen vooral onzekere meneertjes met het IQ van een dropveter die bang zijn dat D66 hun korte termijn belangen aantast. Dus het heeft niet zoveel diepere betekenis TS.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:16:45 #50
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201663133
D66 heeft meestal 1 van de meest doordachte programma’s met ook een helder toekomstperspectief. Je kunt het niet jouw richting vinden, maar doordacht en onderbouwd is het eigenlijk altijd wel.

Maar ja, D66 is niet anti moslim/migranten, is kosmopolitisch, is hoog opgeleid, is van klimaat en milieu, is van nuance en vooral D66 is van twijfel en nieuwe inzichten op basis van nieuwe info. En ja voor veel mensen is dat draaien en onbetrouwbaar.

Dus ja D66 geeft veel mensen een ongemakkelijk gevoel en dat roept bij sommigen onfrisse emoties op
pi_201664747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Kun je die nog een keer proberen te posten. Misschien was er een andere reden dat ie er niet door kwam.
Nou vooruit dan maar.

D66 heeft een lange geschiedenis van schijnheiligheid, oftewel A zeggen en B doen. De vele voorbeelden hiervan zijn zo algemeen bekend dat ik ze hier niet nogmaals hoef te herhalen.

D66-liefhebbers zullen dit altijd ontkennen, en derhalve ook berichten als deze stiekem verwijderen, maar voor de rest van Nederland is deze schijnheiligheid glashelder.

Welnu, de schijnheligheid is natuurlijk ook het kenmerk van Satan, die onder valse beloften de mens er toe probeert te bewegen het slechte te doen.
pi_201666578
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:16 schreef mcmlxiv het volgende:
D66 heeft meestal 1 van de meest doordachte programma’s met ook een helder toekomstperspectief. Je kunt het niet jouw richting vinden, maar doordacht en onderbouwd is het eigenlijk altijd wel.

Maar ja, D66 is niet anti moslim/migranten, is kosmopolitisch, is hoog opgeleid, is van klimaat en milieu, is van nuance en vooral D66 is van twijfel en nieuwe inzichten op basis van nieuwe info. En ja voor veel mensen is dat draaien en onbetrouwbaar.

Dus ja D66 geeft veel mensen een ongemakkelijk gevoel en dat roept bij sommigen onfrisse emoties op
En dan gaan ze in bed met de VVD en verdwijnen hun idealen als sneeuw voor de zon...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_201666591
d66 heeft allerlei vreemde opvattingen zoals iedereen is een "cosmopolitische wereldburger" en "iedereen die dood wil, moet dood kunnen gaan" maar verder is het wel een fatsoenlijke partij met een fatsoenlijke vrouw aan het roer.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  donderdag 7 oktober 2021 @ 08:14:27 #54
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201667006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 06:38 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
En dan gaan ze in bed met de VVD en verdwijnen hun idealen als sneeuw voor de zon...
Dat is toch de kern van ons politieke systeem (compromissen) en tegelijkertijd misschien ook wel het grootste probleem van ons politieke systeem.

Uiteindelijk denk ik dat je de politiek, zonder naar de inhoud te kijken in drie soorten partijen kunt verdelen:
- Single issue partijen (PvdD, 50plus, BBB en dergelijke)
- Fundamentalistische partijen (FvD, PVV, SGP, DENK en dergelijke)
- Politieke stromingspartijen (VVD, CDA, PvdA, D66 en dergelijke)

Die laatste soort is waar uiteindelijk de politieke macht ligt. Maar ook de partijen die het het lastigst hebben om kiezers te binden omdat ze altijd compromissen moeten sluiten om die macht te verzilveren. Dus ja, het opgeven van idealen is altijd al onderdeel geweest van het spel om uiteindelijk andere idealen gerealiseerd te krijgen. Dat kan volgens mij ook niet anders.

Waar het volgens mij mis gaat is op twee dingen.

Ten eerste is de identiteit van politieke partijen steeds waziger geworden. Hoe christelijk is het CDA eigenlijk? Hoe sociaal-democratisch de PvdA? Welke idealen in een verkiezingsprogramma zijn ononderhandelbaar en welke niet? Ik weet het niet, eigenlijk bij geen van de laatste type partijen. Dus ja, een D66 die het referendum opgeeft vind ik ronduit verrassend en ook niet heel handig. Maar D66 is daar niet uniek in, alle "politieke stroming" partijen hebben daar volgens mij last van.

Ten tweede zijn de machtsverhoudingen volkomen verziekt omdat de VVD eigenlijk veel groter is geworden dan wat logisch is gezien haar normale electoraat. En dat maakt het onderhandelen en het vasthouden van de eigen identiteit van die andere partijen steeds lastiger. Dus je ziet uitholling richting de meer fundamentalistische kant, de partijen die niet van compromissen zijn en de single-issue partijen die eigenlijk geen idee hebben buiten hun stokpaardje. Ik zie niet alleen D66, maar ook CDA, PvdA en zelfs GL te ver buiten hun comfortzone gaan om alsnog een kabinet te kunnen vormen en dat is gevaarlijk omdat het de uitholling nog verder versterkt.
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 08:26:12 #55
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201667068
Omdat mensen zich soms als kleuters kunnen gedragen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201668770
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:16 schreef mcmlxiv het volgende:
D66 heeft meestal 1 van de meest doordachte programma’s met ook een helder toekomstperspectief. Je kunt het niet jouw richting vinden, maar doordacht en onderbouwd is het eigenlijk altijd wel.

Maar ja, D66 is niet anti moslim/migranten, is kosmopolitisch, is hoog opgeleid, is van klimaat en milieu, is van nuance en vooral D66 is van twijfel en nieuwe inzichten op basis van nieuwe info. En ja voor veel mensen is dat draaien en onbetrouwbaar.

Dus ja D66 geeft veel mensen een ongemakkelijk gevoel en dat roept bij sommigen onfrisse emoties op
Voer voor pyschologen onder ons:
Een ongemakkelijk gevoel dat leidt tot "heks" en "satan".

Ik krijg een ongemakkelijk gevoel van PVV, FvD etc.
Ik roep niet gelijk nazi, zonder inhoudelijk op de reden in te gaan.
Ik maak met de werkwijzen en uitlatingen wel vergelijkingen met nazi's. Maar dat onderbouw ik dan inhoudelijk. Want het is niet 100% gelijk.

En ik zou graag mbt heks en satan eenzelfde antwoord willen.
Waar is Kaag dan vergeijkbaar met een heks, en waar is D66 dan vergelijkbaar met Satan.

Want D66 wordt ook bedreigd, net als de PVV. Denk aan Els Borst.

En heksen werden vroeger vermoord (verbrand). Denk aan Jeanne d'Arc.
"Een tovenares zult gij niet in leven laten" staat er in de bijbel.

En je weet waartoe (sommige!!) bijbelgetrouwen toe in staat zijn. (Urk).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201669702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nou vooruit dan maar.

D66 heeft een lange geschiedenis van schijnheiligheid, oftewel A zeggen en B doen. De vele voorbeelden hiervan zijn zo algemeen bekend dat ik ze hier niet nogmaals hoef te herhalen.

D66-liefhebbers zullen dit altijd ontkennen, en derhalve ook berichten als deze stiekem verwijderen, maar voor de rest van Nederland is deze schijnheiligheid glashelder.

Welnu, de schijnheligheid is natuurlijk ook het kenmerk van Satan, die onder valse beloften de mens er toe probeert te bewegen het slechte te doen.
quote:
D66 heeft een lange geschiedenis van schijnheiligheid, oftewel A zeggen en B doen. De vele voorbeelden hiervan zijn zo algemeen bekend dat ik ze hier niet nogmaals hoef te herhalen.
Het referendum is een voorbeeld.
Dat ben ik met je eens. Ik was zelf ook nooit zo'n voorstander van een referendum. Gelukkig is Volt dat ook niet.

Maar de link van schijnheiligheid naar Satan is mij niet helemaal duidelijk.
Andere partijen zijn ook schijnheilig en worden niet met Satan vergeleken.

"berichten verwijderen" ....?????

haha, hoe doe je dat tegenwoordig, nu alles in een split-second in "de cloud" is?

Wat is "het slechte" van D66. Waardoor het vergelijkbaar is met Satan?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201669855
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Wat is "het slechte" van D66. Waardoor het vergelijkbaar is met Satan?
De partijnaam draagt 2/3 van de cijfers van het Beest.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 13:36:36 #59
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201669943
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:26 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
De partijnaam draagt 2/3 van de cijfers van het Beest.
ja wat dat betreft had ze eigenlijk F66 moeten heten. Dat was pas echt mindfukken geweest.
pi_201669947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 06:43 schreef A_Foggy_Day het volgende:
d66 heeft allerlei vreemde opvattingen zoals iedereen is een "cosmopolitische wereldburger" en "iedereen die dood wil, moet dood kunnen gaan" maar verder is het wel een fatsoenlijke partij met een fatsoenlijke vrouw aan het roer.
'Iedereen die dood wil, moet dood kunnen gaan' is een veel te simpele samenvatting van de wet voltooid leven.
Maar dan nog heb ik eigenlijk vrij weinig moeite met die uitspraak. Ik vind het vooral verbazend dat zoveel mensen het willen verbieden om dood te gaan als iemand echt niet meer wil leven. Waar bemoeien die mensen zich mee denk ik dan.
pi_201670013
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
ja wat dat betreft had ze eigenlijk F66 moeten heten. Dat was pas echt mindfukken geweest.
F66? Dat begrijp ik niet. Maar ik ben dan ook niet erg bijbelvast.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 13:52:44 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201670043
Wat ook nog speelt is dat D66 door voortschrijdend inzicht een streep heeft gezet door hun referendum-speeltje.

Dat ze die niet meer kunnen manipuleren met leugens en daarmee niet meer de politiek kunnen ontwrichten daar zijn ze natuurlijk nog steeds razend over.
pi_201670065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 06:43 schreef A_Foggy_Day het volgende:
d66 heeft allerlei vreemde opvattingen zoals iedereen is een "cosmopolitische wereldburger" en "iedereen die dood wil, moet dood kunnen gaan" maar verder is het wel een fatsoenlijke partij met een fatsoenlijke vrouw aan het roer.
In de huidige wereld zijn we door de wereldomvattende communicatie en de mondiale problemen (oa klimaat) idd "cosmopolitische wereldburgers". Dat is niet Satanisch.
God is toch ook de God voor alle mensen, ongeacht ras enzo.

"Iedereen die dood wil, moet dood kunnen gaan" is een nogal versimpelde weergave van de "wet voltooid leven".
Trouwens: D66 zou hier samen met CU een rapport van maken, herinner ik mij. Een beleid voor de ouder wordende mens, waarbij ieder individu serieus wordt genomen lijkt me niet satanisch.

Enfin: Je hoort idd wel eens geluiden als dat "de bejaarde" niet veilig is bij de seculieren zoals D66.

Welnu: Nieuwsflash!

Nog nooit is de bejaarde zo oud geworden als vandaag de dag, alwaar de Christelijke partijen nog nooit zo klein zijn geweest, en de seculiere partijen zo groot.
Dus: hoe minder Christelijk de regering/overheid hoe ouder de bejaarden worden.
En dat geldt vandaag de dag ook mbt de wereldwijde culturen.
In landen waar religie nog een grote rol speelt (Nigeria), worden de mensen lang niet zo oud als in seculiere landen zoals Nederland.
Dus waar zijn de bejaarden het veiligst en wordt het meeste waarde gehecht aan een lang en gelukkig leven?
Antwoord: bij seculiere maatschappijen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201670206
quote:
5s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:48 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
F66? Dat begrijp ik niet. Maar ik ben dan ook niet erg bijbelvast.
Ik vermoed dat het met het alfabet te maken heeft. F is zesde letter.
pi_201670217
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het met het alfabet te maken heeft. F is zesde letter.
Dat zal het zijn, ja. Ik zat in de hexidecimale hoek te zoeken. :P
pi_201670460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:37 schreef archito het volgende:

[..]
'Iedereen die dood wil, moet dood kunnen gaan' is een veel te simpele samenvatting van de wet voltooid leven.
Maar dan nog heb ik eigenlijk vrij weinig moeite met die uitspraak. Ik vind het vooral verbazend dat zoveel mensen het willen verbieden om dood te gaan als iemand echt niet meer wil leven. Waar bemoeien die mensen zich mee denk ik dan.
Het punt dat sommige mensen maken is dat het "open houden van de mogelijkheid" kan worden opgevat als een slinkse stimulans.
"Iets mogen" kan als "iets moeten" worden verstaan.

"Je mag je kamer wel eens opruimen"
"Je mag wel eens aan je huiswerk beginnen"
"Je mag er wel eens goed over nadenken"

Bovenstaande zinnen worden ook verkapt als "moeten" vertaald. Dat zal de reden zijn.
Alleen wordt dat door de D66-haters ongenuanceerd zo omgezet. Zonder verdere discussie. En dat verstomt het debat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 07-10-2021 14:44:57 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:06:53 #67
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201670737
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het met het alfabet te maken heeft. F is zesde letter.
Die dus.
pi_201672266
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Het punt dat sommige mensen maken is dat het "open houden van de mogelijkheid" kan worden opgevat als een slinkse stimulans.
"Iets mogen" kan als "iets moeten" worden verstaan.

"Je mag je kamer wel eens opruimen"
"Je mag wel eens aan je huiswerk beginnen"
"Je mag er wel eens goed over nadenken"

Bovenstaande zinnen worden ook verkapt als "moeten" vertaald. Dat zal de reden zijn.
Alleen wordt dat door de D66-haters ongenuanceerd zo omgezet. Zonder verdere discussie. En dat verstomt het debat.

Het probleem is meer dat alle experts er op wijzen dat mensen zich gedwongen zullen voelen zodra ze het idee hebben dat ze mensen tot last zijn. En dat de hoofdreden om euthanasie te willen na ondraaglijk lijden (wat nu al mag) eenzaamheid is. De dood als oplossing voor eenzaamheid, dat is wel een extreem cynische maatschappij die dat wil.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201673387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
[..]
Het referendum is een voorbeeld.
Dat ben ik met je eens. Ik was zelf ook nooit zo'n voorstander van een referendum. Gelukkig is Volt dat ook niet.

Maar de link van schijnheiligheid naar Satan is mij niet helemaal duidelijk.
Andere partijen zijn ook schijnheilig en worden niet met Satan vergeleken.

"berichten verwijderen" ....?????

haha, hoe doe je dat tegenwoordig, nu alles in een split-second in "de cloud" is?

Wat is "het slechte" van D66. Waardoor het vergelijkbaar is met Satan?
De plannen van D66 komen neer op afschaffing van Nederland als soevereine staat. Ik vind dat slecht.

Bijvoorbeeld het jongste streven van Kaag om koploper te worden in de "strijd tegen klimaatverandering". Het schijnheilige zit erin dat dit wordt gepresenteerd als iets goeds, maar het in werkelijkheid slechts zal leiden tot rijkdom van een kleine groep handige ondernemers en investeerders en grote armoede voor de rest van de bevolking, terwijl het tegelijkertijd op het klimaat geen enkel meetbaar effect heeft. Een voorproefje van de verarming zien we deze weken in de geëxplodeerde gasprijs.

Een ander punt is het aanjagen van de immigratie en toestaan van illegaliteit. Winst voor de asielindustrie (advocaten, hulpverleners, etc.) maar een enorme strop voor de gewone bevolking die de torenhoge lasten van dit Sinterklaasgedrag moet bekostigen.

Europa. Als het aan D66 ligt, komt Nederland steeds verder aan de leiband van Brussel en verliest het zijn onafhankelijkheid.

Ik kan zo nog wel uren doorgaan, maar veel nut heeft het niet, want ook de lezers van fok zijn voor een groot deel al gehersenspoeld en niet meer in staat tot zelfstandig nadenken. Satan heeft ons te pakken en laat niet meer los. En zijn dienares de Heks lacht haar holle sadistische lach.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:57:37 #70
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201674120
Omdat het een elitaire kutpartij is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:00:24 #71
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201674169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:37 schreef archito het volgende:
Maar dan nog heb ik eigenlijk vrij weinig moeite met die uitspraak. Ik vind het vooral verbazend dat zoveel mensen het willen verbieden om dood te gaan als iemand echt niet meer wil leven. Waar bemoeien die mensen zich mee denk ik dan.
Omdat een grote groep van die mensen eigenlijk niet dood wil maar zich als een last voelen of geen andere uitweg meer zien. Dan horen ze geestelijke zorg of steun te krijgen en geen spuit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201674782
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
De plannen van D66 komen neer op afschaffing van Nederland als soevereine staat. Ik vind dat slecht.

Bijvoorbeeld het jongste streven van Kaag om koploper te worden in de "strijd tegen klimaatverandering". Het schijnheilige zit erin dat dit wordt gepresenteerd als iets goeds, maar het in werkelijkheid slechts zal leiden tot rijkdom van een kleine groep handige ondernemers en investeerders en grote armoede voor de rest van de bevolking, terwijl het tegelijkertijd op het klimaat geen enkel meetbaar effect heeft. Een voorproefje van de verarming zien we deze weken in de geëxplodeerde gasprijs.

Een ander punt is het aanjagen van de immigratie en toestaan van illegaliteit. Winst voor de asielindustrie (advocaten, hulpverleners, etc.) maar een enorme strop voor de gewone bevolking die de torenhoge lasten van dit Sinterklaasgedrag moet bekostigen.

Europa. Als het aan D66 ligt, komt Nederland steeds verder aan de leiband van Brussel en verliest het zijn onafhankelijkheid.

Ik kan zo nog wel uren doorgaan, maar veel nut heeft het niet, want ook de lezers van fok zijn voor een groot deel al gehersenspoeld en niet meer in staat tot zelfstandig nadenken. Satan heeft ons te pakken en laat niet meer los. En zijn dienares de Heks lacht haar holle sadistische lach.
Vergelijk maar eens de periode die we nu hebben het de Europese samenwerking (75 jaar) met de periode daarvóór (ook 75 jaar). Vrede en voorspoed. En daarvóór was het oorlog en armoede. Wat is daar duivels aan?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201674808
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Vergelijk maar eens de periode die we nu hebben het de Europese samenwerking (75 jaar) met de periode daarvóór (ook 75 jaar). Vrede en voorspoed. En daarvóór was het oorlog en armoede. Wat is daar duivels aan?
Samenwerking is prima, maar dat station zijn we gepasseerd. Het gaat nu om machtsovername.
pi_201674831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Omdat een grote groep van die mensen eigenlijk niet dood wil maar zich als een last voelen of geen andere uitweg meer zien. Dan horen ze geestelijke zorg of steun te krijgen en geen spuit.
Hoe weet je dat nou dat ze dat willen?
Het voorstel "voltooid leven" is helemaal niet een kwestie van "een spuit".
Thans zijn ouderen veel mondiger en leven ze ook veel langer en laten ze zich niet meer als "last" bestempelen.
Dat was vroeger (in Christelijke tijden) wel anders toen de ouderen veel minder lang mochten genieten van hun "oude dag".
Het is juist zo dat hoe "seculierder" de maatschappij, hoe langer de ouderen mogen genieten van hun oude dag.
In religieuze tijden was er nauwelijks sprake van genieten van hun oude dag.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201675184
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Hoe weet je dat nou dat ze dat willen?
Het voorstel "voltooid leven" is helemaal niet een kwestie van "een spuit".
Thans zijn ouderen veel mondiger en leven ze ook veel langer en laten ze zich niet meer als "last" bestempelen.
Dat was vroeger (in Christelijke tijden) wel anders toen de ouderen veel minder lang mochten genieten van hun "oude dag".
Het is juist zo dat hoe "seculierder" de maatschappij, hoe langer de ouderen mogen genieten van hun oude dag.
In religieuze tijden was er nauwelijks sprake van genieten van hun oude dag.
Dat heeft natuurlijk weer niks met religie te maken, maar gewoon met een eeuwenlange verbetering van de gezondheidszorg en met de mogelijkheid om te stoppen met werken voor je dood.

Jouw obsessie met religie is echt stuitend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201677690
Ik zie soms wel eens foto's van heksen. Dan heb ik toch liever die heksen dan Kaag
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_201678123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat heeft natuurlijk weer niks met religie te maken, maar gewoon met een eeuwenlange verbetering van de gezondheidszorg en met de mogelijkheid om te stoppen met werken voor je dood.

Jouw obsessie met religie is echt stuitend.
Volgens religieuzen als de SGP en CU is elke ziekte een straf van God omdat je een "zondig leven leidt". Gelukkig trekt de wetenschap zich niets aan van die dwaasheid en worden er elke dag talloze levens gered.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201678350
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 06:11 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Volgens religieuzen als de SGP en CU is elke ziekte een straf van God omdat je een "zondig leven leidt". Gelukkig trekt de wetenschap zich niets aan van die dwaasheid en worden er elke dag talloze levens gered.

Onzin, er staat zelfs in de bijbel dat je een ziekte bij een individu geen straf van God mag noemen. Doe nou niet alsof jij ook maar iets weet van christenen.

Christenen zijn trouwens oververtegenwoordigd in alle takken van zorg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 08-10-2021 07:49:58 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201678459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Omdat een grote groep van die mensen eigenlijk niet dood wil maar zich als een last voelen of geen andere uitweg meer zien. Dan horen ze geestelijke zorg of steun te krijgen en geen spuit.
En dat is dus niet de doelgroep waar de wet voltooid leven over gaat.
pi_201678487
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:45 schreef archito het volgende:

[..]
En dat is dus niet de doelgroep waar de wet voltooid leven over gaat.
Klopt, maar wel de groep die geraakt gaat worden. Dat is het probleem met die wet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:48:07 #81
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201678846
Ik zou graag de cijfers met onderbouwing zien van al die mensen die blijkbaar eigenlijk niet dood willen, maar toch euthanasie plegen omdat ze zich blijkbaar ongewenst en overbodig voelen. Er zal er best wel eens eentje zijn, maar ik geloof er geen ene moer van dat er artsen zijn in Nederland die euthanasie toepassen op mensen die zelf geen overlijdenswens hebben.

Euthanasie zou als basisrecht in de grondwet moeten staan. Het is uitermate ongewenst dat mensen zich op bedenkelijke gronden bemoeien met het leven van andere mensen. Er is geen enkele objectieve reden te bedenken waarom mensen niet zelf over hun leven mogen beschikken.
pi_201678900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zou graag de cijfers met onderbouwing zien van al die mensen die blijkbaar eigenlijk niet dood willen, maar toch euthanasie plegen omdat ze zich blijkbaar ongewenst en overbodig voelen. Er zal er best wel eens eentje zijn, maar ik geloof er geen ene moer van dat er artsen zijn in Nederland die euthanasie toepassen op mensen die zelf geen overlijdenswens hebben.
De KNMG (de artsenfederatie) verwacht dat dat het gevolg gaat zijn: https://www.knmg.nl/actua(...)-in-de-kou-staan.htm
En nee, er zijn nog geen cijfers van een wet die niet is ingevoerd. Verder kun je die cijfers ook na die tijd niet opstellen, omdat je nou eenmaal nooit alle redenen van een doodswens weet. Sowieso zijn er heel veel gevallen bekend waarvan de doodswens over ging.

Belangrijkste is dat volgens alle experts de huidige wet voldoet en zelfs meer ruimte geeft dan er nu gebruikt wordt. En dat volgens alle experts de wet voltooid leven een waardeloze wet is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201679267
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat heeft natuurlijk weer niks met religie te maken, maar gewoon met een eeuwenlange verbetering van de gezondheidszorg en met de mogelijkheid om te stoppen met werken voor je dood.

Jouw obsessie met religie is echt stuitend.
Ik ben zelf religieus (RK).
Maar ik vind dat je alle mensen (ook ouderen) best het vertrouwen kunt geven dat ze zelf de regie over hun leven (incl het einde) kunt toevertrouwen.

Maarten van Rossem (stabiel en positief persoon) zei dat hij geen bezoek van iemand van de Christen Unie behoeft als hij (Maarten) heeft besloten dat zijn leven voltooid is.
En dat die Christen Unie-persoon Maarten nog eens moet overtuigen dat zijn leven niet voltooid is.
Hans van der Togt zei iets soortgelijks.

Waar ik mij aan erger is dat D66 in de hoek wordt gezet (satanische dubbele agenda) als stiekeme bejaarden-opruimers. En er zijn veel mensen die dat doen.

Een bejaarde zal volgens mij een prettigere oude dag hebben met het idee dat zijn eigen regie serieus wordt genomen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201679324
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Waar ik mij aan erger is dat D66 in de hoek wordt gezet (satanische dubbele agenda) als stiekeme bejaarden-opruimers. En er zijn veel mensen die dat doen.
Maar dat 'satanische' komt dus niet uit de christelijke hoek, dat zijn mensen zonder bijbelkennis (zoals je zelf ook al aantoonde). En de argumenten van CU zijn op dit dossier exact gelijk aan die van de SP, die trouwens ook tijdens de verkiezingen zeiden dat de wet voltooid leven wat hen betreft een breekpunt is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:38:05 #85
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201679439
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Maarten van Rossem (stabiel en positief persoon) zei
Dat positief kun je wel weg laten bij hem.
Hij staat erg nuchter tegenover de zaken. Wat natuurlijk goed is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201679536
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat 'satanische' komt dus niet uit de christelijke hoek, dat zijn mensen zonder bijbelkennis (zoals je zelf ook al aantoonde). En de argumenten van CU zijn op dit dossier exact gelijk aan die van de SP, die trouwens ook tijdens de verkiezingen zeiden dat de wet voltooid leven wat hen betreft een breekpunt is.
Ik heb idd Gert Jan Segers en Kees vd Staaij nooit op woordgebruik als "Satanisch" betrapt.
maar ik vind de conclusie "niet uit Christelijke hoek" nogal kort door de bocht.

Moslimterroristen plegen hun aanslag ook vanuit hun religie. Ondanks dat 99,99% van de moslims vanuit diezelfde Koran niet tot aanslagen overgaat.

Heksenprocessen zijn vanuit het verleden wel door de kerk geïnitieerd. En ik ken nog de EO uit de 70er en 80er jaren en die hadden het wel over Satan enzo, en gingen elpee's van Led Zeppelin achteruit draaien. Dus die fixatie op duivels, demonen en heksen zit nog wel degelijk in de Christelijke roots.

Enfin:
De SP is ook een beetje een knusse partij die de mensen "tegen zichzelf" wil beschermen.
Het kan niet zo zijn dat de grote meerderheid van zelfbewuste individuen moeten "boeten" omdat een kleine groep "bang is voor zichzelf".

Want daar gaat t dus eigenlijk om.


Interessant jouw link:

https://www.knmg.nl/actua(...)-in-de-kou-staan.htm

Wat lees ik nl in de reacties.

De meeste respondenten reageren vanuit hun eigen wens en zijn vóór de Voltooid Leven Wet.

en dan een reactie van iemand die net als KNMG tegen is en die schrijft:


quote:
"Persoonlijk ben ik het geheel eens met het standpunt van de KNMG dat de nieuwe wet ouderen en kwetsbaren het gevoel zou kunnen geven dat hun leven voltooid zou moeten zijn. Ik zie het al voor me op de 80-e verjaardag van je tante: Lieve tante Agaath, begint uw leven ook niet eens een beetje voltooid te raken? Moet u niet eens... etc. Dat moeten we toch niet willen met zijn allen?
Ik denk dat wij als Nederland trots mogen zijn op onze heldere en liberale euthanasiewet. Maar dit Voltooid-Leven-plan brengt, zoals ik er nu naar kijk, meer kwaads dan goeds. Niet doen dus. "
En deze persoon schetst een doemscenario wat uit zijn/haar eigen fantasiewereld komt.
Zo van: ...... dan krijg je het volgende......

Terwijl er helemaal niet zo'n "Tante Agaath" bestaat, met dergelijke familieleden die zo reageren.

Dus met die angst voor de "Voltooid Leven"-wet worden er allemaal "demonen, jawel" in het hoofd gehaald die er helemaal niet zijn of komen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Twentsche_Ros op 08-10-2021 09:57:11 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:02:31 #87
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201679648
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik snap dat nooit.
De 21e eeuwse kwesties die spelen gaan toch niet over satanische kwesties.
Of is het CO-2 probleem door Satan bedacht.
Ik heb wel eens wat gevraagd op diverse fora, maar je krijgt altijd antwoorden als
"Leef je onder een steen of zo".
Er komt nooit een bron.
Het CO2 probleem is bedacht door D66 types.
pi_201679668
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Wat lees ik nl in de reacties.

De meeste respondenten reageren vanuit hun eigen wens en zijn vóór de Voltooid Leven Wet.

en dan een reactie van iemand die net als KNMG tegen is en die schrijft:
[..]
En deze persoon schetst een doemscenario wat uit zijn/haar eigen fantasiewereld komt.
Zo van: ...... dan krijg je het volgende......

Terwijl er helemaal niet zo'n "Tante Agaath" bestaat, met dergelijke familieleden die zo reageren.

Dus met die angst voor de "Voltooid Leven"-wet worden er allemaal "demonen, jawel" in het hoofd gehaald die er helemaal niet zijn of komen.
De reacties zijn echter mensen die er niet voor gestudeerd hebben, de mensen van KNMG (en die zijn niet de enige die tegen zijn) wel. Die verwachten dus wel gewoon dat het gaat gebeuren.

En dat overal altijd vooral mensen reageren die het er niet mee eens zijn is gewoon een feit, reacties als 'ik ben het er helemaal mee eens' zie je onder bijna geen enkel artikel, waar dan ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:38:16 #89
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201738254
https://www.volkskrant.nl(...)en-geweest~b73d3fcc/

Halverwege de zitting schraapt Kaag haar keel. Onderkoeld, met haar kenmerkende dictie, vertelt ze dat ze angstig is. ‘Toen ik vier jaar geleden naar Nederland kwam, was dat ook om meer in vrijheid en veiligheid te kunnen leven. Het werk als diplomaat in het Midden-Oosten is leven tussen beveiligers en in gepantserde konvooien, met op iedere straathoek gevaar. Toch ben ik in Nederland soms angstiger dan ik ooit geweest ben. De dreiging is begonnen bij mijn terugkomst in Nederland en erger geworden sinds ik bekender werd.’


Ook hier op FOK mag er naar hartelust meegewerkt worden aan het creëeren van een verziekt klimaat waarin bepaalde personen continu worden gedemoniseerd door users met een overduidelijk vergiftigd karakter en totaal gebrek aan inhoud. Maar o wee als je eens iets over een losse user zegt, dan is dat een 'persoonlijke aanval' en wordt er wél ingegrepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')