abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 oktober 2021 @ 22:05:31 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201639611
Cartoonist en twee agenten omgekomen

De Zweedse cartoonist Lars Vilks, die werd bedreigd omdat hij spottende prenten tekende van de profeet Mohammed, is omgekomen bij een ernstig verkeersongeval. Ook de twee agenten die Vilks bewaakten, kwamen daarbij om het leven.

Het ongeval vond plaats op een drukke tweebaansweg in de Zweedse plaats Markaryd. Om nog onduidelijke reden kwam de auto van Vilks aan de verkeerde kant van de weg terecht. Daar botste de wagen op een vrachtauto. Beide voertuigen vlogen door de hevige klap in brand.

In de auto lieten alle drie inzittenden het leven. De chauffeur van de truck werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Zodra zijn toestand het toelaat, zal hij ondervraagd worden

(…)

https://www.ad.nl/buitenl(...)ersongeluk~aef4e20d/

quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 20:07 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]
God heeft ons niet nodig, wij hebben God nodig.

O mankind, you are those in need of Allah, while Allah is the Free of need, the Praiseworthy.
https://legacy.quran.com/35/15

Als God ons niet nodig heeft, waarom heeft hij ons dan geschapen en maakt hij zich druk om wat wij doen? Als jij een appeltaart bakt doe je dat ook niet voor niks.



Eigenlijk geloof ik niets,
en twijfel ik aan alles, zelfs aan U.
Maar soms, wanneer ik denk dat Gij waarachtig leeft,
dan denk ik, dat Gij Liefde zijt, en eenzaam,
en dat, in zelfde wanhoop, Gij mij zoekt,
zoals ik U.


Maar goed. Misschien is een dergelijke gedachte niet mogelijk in de islam.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201639633
Goddelijk ingrijpen, blijkt terrorisme toch overbodig te zijn.
  maandag 4 oktober 2021 @ 22:07:46 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201639654
Ik vind het gereformeerde concept van de mens als houtjes voor het hellevuur om de hemel tegen aanvaardbare kosten op een aangename kamertemperatuur te houden trouwens ook niks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201640160
Onterecht.
U MAD?
pi_201640852
Ik ben dan heel benieuwd naar zijn atelier, wat ligt daar aan werk wat hij niet heeft gepubliceerd?
Waar lag voor hem een soort van grens?
pi_201641091
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:07 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het gereformeerde concept van de mens als houtjes voor het hellevuur om de hemel tegen aanvaardbare kosten op een aangename kamertemperatuur te houden trouwens ook niks.
Dat ben ik met je eens. Maar is dat niet een vrij algemeen christelijk concept? In de katholieke leer - om maar eens een tamelijk grote en invloedrijke club te noemen - speelt de hel toch ook een belangrijke rol? Daar kon je, als ik me dat goed herinner, vroeger je aardse centjes besteden om dode geliefden uit de hel te kopen. Een tamelijk immoreel verdienmodel eigenlijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_201641666
quote:
2s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:32 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Maar is dat niet een vrij algemeen christelijk concept? In de katholieke leer - om maar eens een tamelijk grote en invloedrijke club te noemen - speelt de hel toch ook een belangrijke rol? Daar kon je, als ik me dat goed herinner, vroeger je aardse centjes besteden om dode geliefden uit de hel te kopen. Een tamelijk immoreel verdienmodel eigenlijk.
Een kerk/moskee heeft anno 2021 een sociaal maatschappelijk doel, samen zijn in groepsverband heeft 90% van de mensen nodig.

Helle vuur en bijbelse regels bij zeer achterhaald. Zo waren de oergeloven ook nooit bedoeld.

Mensen zijn groepsdieren en elke stam/regio heeft door elementen in het verleden hun eigen gebruiken. Alles na 1500 is poppenkast.

Edit: die BLM en de lthbiabcdefghi en de woke zijn niet anders. Mensen moeten ergens bij horen.
pi_201641729
Is dit deel twee van de topic of zijn de reacties gewoon verwijderd want had toch graag willen reageren op @EttovanBelgie
pi_201641783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:39 schreef Werkperd het volgende:
Is dit deel twee van de topic of zijn de reacties gewoon verwijderd want had toch graag willen reageren op @:ettovanbelgie
Deel twee.
pi_201641791
Rust in vrede en sterkte aan de nabestaanden.
pi_201641807
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:41 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Ik neem geen fatwa aan van khomeini.
En wéér draai je er omheen. Zegt mij weer genoeg.

quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 13:59 schreef GewoonUitNL het volgende:

Als je bedoelt met straffen in eigen hand nemen dat het oke is om uit jezelf een man in het buitenland op te zoeken en te doden omdat hij een poging heeft gedaan de profeet Mohammed (God's zegeningen en vrede zij met hem), dan heb ik nergens gezegd dat dit goed is?

Als je bedoelt dat een rechter in een islamitische land een straf uitdeelt op basis van de islamitische bronteksten nadat iemand een misdaad heeft begaan.. Ja, dat is prima.
Dus als een mens (rechter in een islamitisch land) God himself negeert en zelf gaat bepalen welke straf mensen dienen te krijgen, ongeacht wat God hier zelf over heeft te melden, dan is dat prima? Omdat deze islamitische rechter zich baseert op de islamitische bronteksten?

En dat vind God allemaal maar best? :D
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:29:48 #12
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_201643564
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 01:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
En wéér draai je er omheen. Zegt mij weer genoeg.
[..]
Dus als een mens (rechter in een islamitisch land) God himself negeert en zelf gaat bepalen welke straf mensen dienen te krijgen, ongeacht wat God hier zelf over heeft te melden, dan is dat prima? Omdat deze islamitische rechter zich baseert op de islamitische bronteksten?

En dat vind God allemaal maar best? :D
Waar draai ik omheen? Ik vind je vraag vaag.

Hoe 'negeert' een rechter God wanneer hij zich inspant om te kijken welke straf of niet God heeft verordend in een specifieke situatie? Hij kijkt dus letterlijk naar de openbaring van God waarin Hij ook zaken heeft genoemd over strafrecht.

?
En Allah weet het het beste
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:51:24 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201643755
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Een kerk/moskee heeft anno 2021 een sociaal maatschappelijk doel, samen zijn in groepsverband heeft 90% van de mensen nodig.

Helle vuur en bijbelse regels bij zeer achterhaald. Zo waren de oergeloven ook nooit bedoeld.

Mensen zijn groepsdieren en elke stam/regio heeft door elementen in het verleden hun eigen gebruiken. Alles na 1500 is poppenkast.

Edit: die BLM en de lthbiabcdefghi en de woke zijn niet anders. Mensen moeten ergens bij horen.
Dit.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_201643879
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Een kerk/moskee heeft anno 2021 een sociaal maatschappelijk doel, samen zijn in groepsverband heeft 90% van de mensen nodig.

Helle vuur en bijbelse regels bij zeer achterhaald. Zo waren de oergeloven ook nooit bedoeld.

Mensen zijn groepsdieren en elke stam/regio heeft door elementen in het verleden hun eigen gebruiken. Alles na 1500 is poppenkast.

Edit: die BLM en de lthbiabcdefghi en de woke zijn niet anders. Mensen moeten ergens bij horen.
Ben jij gelovig?
pi_201645226
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ben jij gelovig?
Nee, wel geïnteresseerd in het fenomeen.
pi_201647620
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:29 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Waar draai ik omheen? Ik vind je vraag vaag.

Hoe 'negeert' een rechter God wanneer hij zich inspant om te kijken welke straf of niet God heeft verordend in een specifieke situatie? Hij kijkt dus letterlijk naar de openbaring van God waarin Hij ook zaken heeft genoemd over strafrecht.

?
Okee, prima hoor.

Waar precies staat beschreven dat de islamitische god heeft gezegd dat het afbeelden van een mens bestraft dient te worden?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201647703
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, wel geïnteresseerd in het fenomeen.
Ja dan wordt discussieren omtrent de bestraffing en beloning in het hiernamaals een beetje lastig.
pi_201650444
Dit nieuws leeft momenteel best in Zweden (zit er nu).
Wel grappig feit dat het hem niet ging om islam kritiek maar om de deugreflex van de kunstwereld bloot te leggen
pi_201651184
Geen enkele religie heeft de waarheid in pacht.
pi_201652669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:06 schreef polderturk het volgende:
Geen enkele religie heeft de waarheid in pacht.
Nee dat klopt, die heb jij.
pi_201652897
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:06 schreef polderturk het volgende:
Geen enkele religie heeft de waarheid in pacht.
Elke religie is een verzameling bullshit. Gelovigen horen objectief gezien in een inrichting.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:59:01 #22
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_201662752
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:32 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Okee, prima hoor.

Waar precies staat beschreven dat de islamitische god heeft gezegd dat het afbeelden van een mens bestraft dient te worden?
Bedankt voor de verduidelijking.

Bedoel je door mensen? Dat zij dus zijn bevolen een bepaalde straf uit te voeren op mensen die beelden maken van mensen?
En Allah weet het het beste
pi_201664873
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 22:06 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Elke religie is een verzameling bullshit. Gelovigen horen objectief gezien in een inrichting.
Dat zoveel Nederlanders geen religie meer aanhangen laat zien dat Nederland op dit gebied een evolutionaire sprong heeft meegemaakt.

Ik hang geen enkele religie meer aan. Ik geloof wel in een creator en ik geloof helemaal op mijn eigen manier. Maar waarschijnlijk heb ik het ook mis.
pi_201665597
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:05 schreef polderturk het volgende:
Maar waarschijnlijk heb ik het ook mis.
Dat is een ding wat zeker is ja en wat we allemaal kunnen observeren op fok.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 23:01:31 #25
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_201665631
Een ongeluk of een Van Traa-tje?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_201668695
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben dan heel benieuwd naar zijn atelier, wat ligt daar aan werk wat hij niet heeft gepubliceerd?
Waar lag voor hem een soort van grens?
Geen idee, het werk dat hij tot nu toe gepubliceerd had was heel mild in ieder geval.
pi_201669238
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 23:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een ongeluk of een Van Traa-tje?
Gezien de verklaring van een getuige gok ik dat ze te snel reden, waardoor de bestuuder in de bocht de controle over het stuur verloor, en de auto op de andere rijbaan belandde.
Blijkbaar zijn er momenteel twee aparte politiediensten met een onderzoek bezig: één naar de oorzaak, en één naar eventuele overtredingen door de politie (de bestuurder neem ik aan).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_201669332
Misschien wel het meest irritante hieraan is dat sommigen dit als de hand van Allah zullen zien :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201669420
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Misschien wel het meest irritante hieraan is dat sommigen dit als de hand van Allah zullen zien :')
Vast wel, maar dat zijn dan wel de aller allerdomsten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201671145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Misschien wel het meest irritante hieraan is dat sommigen dit als de hand van Allah zullen zien :')
Comment op youtube:

Allah (swt) defends the Prophet (peace be upon him).

Qur'an 15/95 Indeed, We are sufficient for you against the mockers.
pi_201671160
quote:
12s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:43 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Comment op youtube:

Allah (swt) defends the Prophet (peace be upon him).

Qur'an 15/95 Indeed, We are sufficient for you against the mockers.
:') ;(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')