abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201640193
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:37 schreef LXIV het volgende:
De millenniums zijn al steeds meer watjes. Vroeger als kind deden wij voortdurend gevaarlijke dingen. Vuurtje stoken, met je crossfiets over je broertjes en zusjes springen, boomhutten bouwen, katapulten maken en oorlog voeren. Daardoor is mijn generatie niet overal bang voor. Ik reed toen ik 14 was met de auto naar de winkel om shag en jenever te halen.
Hoe irritant, die mensen met fietshelmen op. Fietsen, huilen, quiana eten, vaccineren en zich gediscrimineerd voelen, Geen wonder dat er steeds meer transseksuelen komen.
Hahaha ik denk net zo. :D
Vakman pur sang
  maandag 4 oktober 2021 @ 22:40:54 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201640230
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
H
[..]
Is een derde van alle verkeersdoden.

Maar gewoon even voor de discussie: wanneer is het niet meer te verwaarlozen? Bij 500 doden? 1000? 5000? 10000? Jouw dochter?

Er werd in de jaren '70 precies hetzelfde geroepen over de helmplicht voor motorrijders en autogordels, natuurlijk.
hadden ze ook achterwege kunnen laten, want in een veilige auto gaan mensen vanzelf gevaarlijker rijden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201641803
Nee. Krijg al hoofpijn bij het idee. Kon ook nooit een brommerhelm vinden die lekker paste.

.
* brokjespoes denkt nog even na

.
Nog steeds nee.
pi_201641806
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 01:02 schreef brokjespoes het volgende:
Nee. Krijg al hoofpijn bij het idee. Kon ook nooit een brommerhelm vinden die lekker paste.

.
* brokjespoes denkt nog even na

.
Nog steeds nee.
Dit, zoek eerst maar uit wie de slachtoffers zijn.
pi_201641824
Heb daar niet zo veel moeite mee. Ik fiets namelijk nooit.

Wel kan ik me voorstellen dat een helmplicht voor fietsers vervelend kan zijn. Maar wat is belangrijker mensen, veiligheid of gemak? Safety always number one priority.
pi_201641870
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:37 schreef LXIV het volgende:
De millenniums zijn al steeds meer watjes. Vroeger als kind deden wij voortdurend gevaarlijke dingen. Vuurtje stoken, met je crossfiets over je broertjes en zusjes springen, boomhutten bouwen, katapulten maken en oorlog voeren. Daardoor is mijn generatie niet overal bang voor. Ik reed toen ik 14 was met de auto naar de winkel om shag en jenever te halen.
Hoe irritant, die mensen met fietshelmen op. Fietsen, huilen, quiana eten, vaccineren en zich gediscrimineerd voelen, Geen wonder dat er steeds meer transseksuelen komen.
Je bent in de war met Gen-Z, boomer. Millennials deden dat soort dingen vroeger ook.
pi_201641883
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:37 schreef LXIV het volgende:
De millenniums zijn al steeds meer watjes. Vroeger als kind deden wij voortdurend gevaarlijke dingen. Vuurtje stoken, met je crossfiets over je broertjes en zusjes springen, boomhutten bouwen, katapulten maken en oorlog voeren. Daardoor is mijn generatie niet overal bang voor. Ik reed toen ik 14 was met de auto naar de winkel om shag en jenever te halen.
Hoe irritant, die mensen met fietshelmen op. Fietsen, huilen, quiana eten, vaccineren en zich gediscrimineerd voelen, Geen wonder dat er steeds meer transseksuelen komen.
Denk dat die artsen niet 20 zijn wel? Volgens mij zijn die zo rond de 50 - 60 jaar oud en zijn hun conclusies gebaseerd op cijfers. Dus wat heeft dit met bang zijn te maken?
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 02:48:12 #108
117098 Hathor
Effe niet
pi_201641929
Gewoon allemaal aan de helm, voetgangers ook. Even naar de supermarkt? Gewoon die helm op, er zou maar eens een pot pindakaas op je knar vallen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 05:58:03 #109
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201642028
Weer een voorbeeld van statistiek gedreven gelobby waarbij er geen enkele waarde aan fietsen zónder helm wordt toegekend. Een onvolledige vergelijking die uitsluitend wordt gewogen in de dimensie van veiligheid.

Maak mensen bewust, voer campagne om helm dragen te normaliseren, maar stop met anderen jouw mening op te leggen als een plicht.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 5 oktober 2021 @ 06:22:58 #110
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201642057
Kunnen ook voor iedereen zijwieltjes verplichten. Dan zijn er minder ongelukken :)
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201642115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 02:48 schreef Hathor het volgende:
Gewoon allemaal aan de helm, voetgangers ook. Even naar de supermarkt? Gewoon die helm op, er zou maar eens een pot pindakaas op je knar vallen.
misschien maar heel pak aan dat klappen kan opvangen
pi_201642130
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:37 schreef LXIV het volgende:
De millenniums zijn al steeds meer watjes. Vroeger als kind deden wij voortdurend gevaarlijke dingen. Vuurtje stoken, met je crossfiets over je broertjes en zusjes springen, boomhutten bouwen, katapulten maken en oorlog voeren. Daardoor is mijn generatie niet overal bang voor. Ik reed toen ik 14 was met de auto naar de winkel om shag en jenever te halen.
Hoe irritant, die mensen met fietshelmen op. Fietsen, huilen, quiana eten, vaccineren en zich gediscrimineerd voelen, Geen wonder dat er steeds meer transseksuelen komen.
Sorry LXIV, maar dit is echt de grootste boomershit die ik de afgelopen weken heb gelezen op FOK!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:50:26 #113
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_201642296
Zorg eerst maar eens dat fietsers niet massaal door rood rijden, en werkend licht op hun fiets hebben.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_201642316
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 07:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zorg eerst maar eens dat fietsers niet massaal door rood rijden, en werkend licht op hun fiets hebben.
en geen disco fietsverlichting wordt verkocht!
al die knipperende lampen zijn stront irritant en verboden op de fiets,maar verkopen mag 8)7
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:21:40 #115
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201642428
Om de zoveel tijd is er een verkeersveiligheidslobby die oppert dat fietshelmen meer gemeengoed moeten worden in Nederland. Die mensen moeten zichzelf blijkbaar bezig houden, met baanbrekende inzichten. We weten dat als je valt met een fietshelm het risico op letsel kleiner is. We weten ook dat mensen minder gaan fietsen als ze fietshelmen moeten dragen en we weten ook dat er relatief meer fietsongevallen gebeuren als mensen minder fietsen: de fietshelmparadox. Maar ga vooral door met deze baanbrekende ontdekkingen, dan blijft de Nederlander lekker doorfietsen, zonder helm.
pi_201642720
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 01:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Denk dat die artsen niet 20 zijn wel? Volgens mij zijn die zo rond de 50 - 60 jaar oud en zijn hun conclusies gebaseerd op cijfers. Dus wat heeft dit met bang zijn te maken?
Het heeft er ook mee te maken dat mensen risicomijdender en zelfs verstandiger worden naarmate ze ouder worden. Maar hele generaties zijn zo vol van zichzelf dat ze een dergelijke persoonlijke ontwikkeling als maatschappelijke ontwikkeling zien, om die er dan vervolgens van te maken. Je kent het ook wel van politici, die van alles en nog wat verbieden, maar als ze over hun jonge jaren worden gevraagd durven ze zich niet te presenteren als de brave Hendrik die ze van de huidige jeugd willen maken. Dan waren ze allemaal een beetje stout.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:21 schreef PiyeReloaded het volgende:
Om de zoveel tijd is er een verkeersveiligheidslobby die oppert dat fietshelmen meer gemeengoed moeten worden in Nederland. Die mensen moeten zichzelf blijkbaar bezig houden, met baanbrekende inzichten. We weten dat als je valt met een fietshelm het risico op letsel kleiner is. We weten ook dat mensen minder gaan fietsen als ze fietshelmen moeten dragen en we weten ook dat er relatief meer fietsongevallen gebeuren als mensen minder fietsen: de fietshelmparadox. Maar ga vooral door met deze baanbrekende ontdekkingen, dan blijft de Nederlander lekker doorfietsen, zonder helm.
We weten ook dat mensen met een helm op zich anders gedragen. Ik ben eigenlijk wel voor een helmverbod binnen de bebouwde kom. Als je niet eens veilig voor jezelf kan fietsen, dan kun je toch ook niet zomaar losgelaten worden tussen andere verkeersdeelnemers. Was je van plan risico's te gaan nemen of zo? Tussen alle fietsende bejaarden en kinderen? Als iemand een bitje indoet voor het biljarten dan denk ik ook wat is die allemaal van plan? Wegwezen hier.

Nee, de verkeersveiligheid is er niet op vooruit gegaan. Omdat visie ontbreekt en dat men allerlei veiligheidsverlagende ontwikkelingen maar laat gebeuren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201642965
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
We weten ook dat mensen met een helm op zich anders gedragen. Ik ben eigenlijk wel voor een helmverbod binnen de bebouwde kom. Als je niet eens veilig voor jezelf kan fietsen, dan kun je toch ook niet zomaar losgelaten worden tussen andere verkeersdeelnemers. Was je van plan risico's te gaan nemen of zo? Tussen alle fietsende bejaarden en kinderen? Als iemand een bitje indoet voor het biljarten dan denk ik ook wat is die allemaal van plan? Wegwezen hier.

Nee, de verkeersveiligheid is er niet op vooruit gegaan. Omdat visie ontbreekt en dat men allerlei veiligheidsverlagende ontwikkelingen maar laat gebeuren.
Het is wel m'n indruk dat de groep die je het vaakst met een helmpje op de bol ziet (in een strak kleurig pakje gehulde mannen van middelbare leeftijd die zich in een etappe van de Tour wanen) degenen zijn die een grote kans lijken te hebben om bij een ongeval betrokken te raken waarbij zo'n ding zijn nut bewijst.

Al met al, veel lijkt te maken te hebben met de toegenomen mobiliteit onder ouderen en dat lijkt me an sich juist een positief iets. Ja je zult een toename aan letsel zien die daaraan gerelateerd zijn, maar staat daar niet weer tegenover dat opa en oma gezonder en vast ook gelukkiger zijn als ze gewoon lekker blijven fietsen, lopen en anderzijds bewegen?
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:51:47 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201643164
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:37 schreef LXIV het volgende:
De millenniums zijn al steeds meer watjes. Vroeger als kind deden wij voortdurend gevaarlijke dingen. Vuurtje stoken, met je crossfiets over je broertjes en zusjes springen, boomhutten bouwen, katapulten maken en oorlog voeren. Daardoor is mijn generatie niet overal bang voor. Ik reed toen ik 14 was met de auto naar de winkel om shag en jenever te halen.
Hoe irritant, die mensen met fietshelmen op. Fietsen, huilen, quiana eten, vaccineren en zich gediscrimineerd voelen, Geen wonder dat er steeds meer transseksuelen komen.
Dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:01:30 #119
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201643260
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het heeft er ook mee te maken dat mensen risicomijdender en zelfs verstandiger worden naarmate ze ouder worden. Maar hele generaties zijn zo vol van zichzelf dat ze een dergelijke persoonlijke ontwikkeling als maatschappelijke ontwikkeling zien, om die er dan vervolgens van te maken. Je kent het ook wel van politici, die van alles en nog wat verbieden, maar als ze over hun jonge jaren worden gevraagd durven ze zich niet te presenteren als de brave Hendrik die ze van de huidige jeugd willen maken. Dan waren ze allemaal een beetje stout.
Heel goed punt dat je hier aansnijdt. Dat effect zie ik om me heen ook veel te veel gebeuren en dat zijn dan mensen die nog niet eens heel oud zijn. Altijd maar dat overdreven verstandige gelul over hoe de jeugd zich moet gedragen, terwijl ze 5 jaar geleden zelf de grootste mongool uithingen. :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:07:16 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201643312
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:37 schreef LXIV het volgende:
De millenniums zijn al steeds meer watjes. Vroeger als kind deden wij voortdurend gevaarlijke dingen. Vuurtje stoken, met je crossfiets over je broertjes en zusjes springen, boomhutten bouwen, katapulten maken en oorlog voeren. Daardoor is mijn generatie niet overal bang voor. Ik reed toen ik 14 was met de auto naar de winkel om shag en jenever te halen.
Hoe irritant, die mensen met fietshelmen op. Fietsen, huilen, quiana eten, vaccineren en zich gediscrimineerd voelen, Geen wonder dat er steeds meer transseksuelen komen.
Je weet van wie deze brief komt? :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201647916
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:37 schreef LXIV het volgende:
De millenniums zijn al steeds meer watjes. Vroeger als kind deden wij voortdurend gevaarlijke dingen. Vuurtje stoken, met je crossfiets over je broertjes en zusjes springen, boomhutten bouwen, katapulten maken en oorlog voeren. Daardoor is mijn generatie niet overal bang voor. Ik reed toen ik 14 was met de auto naar de winkel om shag en jenever te halen.
Hoe irritant, die mensen met fietshelmen op. Fietsen, huilen, quiana eten, vaccineren en zich gediscrimineerd voelen, Geen wonder dat er steeds meer transseksuelen komen.
Pure poëzie dit! O+

Overigens ben ik zelf al lang tegen quinoa gevaccineerd; nog beter zou echter een zeroquinoa beleid incl. lockdowns en avondklokken zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201647994
* RM-rf introduceert alvast de term: "Kop-pamper"
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201648101
Dat cijfer van hoeveel fietsers er zijn overleden in het verkeer zegt niks zonder context.

Hoeveel overleden er nadat ze frontaal zijn aangereden door een bus of vrachtwagen? Dan gaat een helm ook weinig verschil maken. Hoeveel hebben er onnodig letsel opgelopen vanwege allerlei dingen op of rond het fietspad die de verkeerdveiligheid niet ten goede komen? Hekjes, palen etc.

Kom eerst eens met cijfers van het aantal doden wat voorkomen had kunnen worden wanneer ze een helm droegen en ga dan pas lopen klagen.
pi_201648179
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:37 schreef Piles het volgende:

[..]
Even de bron van de cijfers er bij gepakt (CBS Statline). Wat zien we dan over die 229 fiets-doden:
[ code verwijderd ]

Misschien moeten vooral de senioren even bedenken of ze op hun e-bike niet even een helmpie op moeten doen. Dan kunnen de (jong)volwassen gewoon lekker zonder helm doorfietsen ^O^
Verplicht helm voor 50+ of 65+
pi_201648468
de strekking van dat met helm/zonder helm vergelijkend kaartje uit de OP is echt hilarisch.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')