abonnement Unibet Coolblue
pi_201634313



Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201634320
Verklaring TT:
twitter

''Wij zijn weer vrij hoor. De cafèboer heeft het inentingsbewijs aan m'n oor op mijn telefoon gescanned dus ik mag even de wei club in"
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201634391
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:17 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik heb wel eens het idee dat de capaciteit van een zekere zaal/tent niet altijd een vaststaand gegeven is. Organisatoren kunnen hier vast een beetje creatief mee omgaan. Als ik zie hoe absurd veel feesten er weer georganiseerd worden lijken ze er vooralsnog wel aardig mee uit de voeten te kunnen.
Nou ja, het aantal tickets staat normaal gesproken vantevoren vast en doorgaans zijn ze uitverkocht. Jij hebt het denk ik over een ander soort evenementen.
pi_201634448
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nou ja, het aantal tickets staat normaal gesproken vantevoren vast en doorgaans zijn ze uitverkocht. Jij hebt het denk ik over een ander soort evenementen.
Maar de vraag is of het aantal tickets overeenkomt met de werkelijke maximumcapaciteit. Zo zou je voor bijv een Ziggodome kunnen zeggen dat je de tribunes meeneemt voor de capaciteit terwijl je bijvoorbeeld alleen maar hebt gerekend op staanplaatsen in het middengedeelte.
I'll give you something to do
pi_201634557
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:29 schreef galantis het volgende:

[..]
Maar de vraag is of het aantal tickets overeenkomt met de werkelijke maximumcapaciteit. Zo zou je voor bijv een Ziggodome kunnen zeggen dat je de tribunes meeneemt voor de capaciteit terwijl je bijvoorbeeld alleen maar hebt gerekend op staanplaatsen in het middengedeelte.
Maar dan heb je het dus weer over een dancefeest. Ik heb het eigenlijk over gewone concerten, waarbij de tribunes ook zijn uitverkocht.
Of kleinere zalen, waar bij elk ticket er 1 is en ze die 25 % niet kunnen missen.
pi_201634662
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Maar dan heb je het dus weer over een dancefeest. Ik heb het eigenlijk over gewone concerten, waarbij de tribunes ook zijn uitverkocht.
Of kleinere zalen, waar bij elk ticket er 1 is en ze die 25 % niet kunnen missen.
Ja snap ik. Ben het er overigens ook absoluut niet mee eens hoor. Maar heb nog niet veel gehoord/gelezen over concerten die niet plaatsvonden vanwege de 75% beperking.
I'll give you something to do
  maandag 4 oktober 2021 @ 18:02:19 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201634894
quote:
Vergelijking in de orde om de eigen keuze aangaande het eigen lichaam te kunnen ridiculiseren met een metafoor en mensen willen beslissen over hun lijf en geest, te reduceren tot een oppervlakkige handeling.

Verder nieuw voor mensen die dat denken aan anderen opleggen: een vrije wil is niet gelijk aan onverantwoord noch hoeven die hun keuze te verantwoorden wanneer die verkeerd begrepen wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 04-10-2021 18:14:06 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201640573
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 4 oktober 2021 @ 23:06:48 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_201640699
quote:
Hij kan wel net doen alsof hij geen eerdere data heeft, maar het was heel bekend dat de lockdown tot significant minder doden onder kinderen heeft geleid. Je ziet de grafiek ook gewoon afbuigen vanaf de lockdown, en voor 2021 loopt hij kaarsrecht.

quote:
At this point, it’s impossible to say with certainty how extreme an outlier 2020 was. Between January and mid-November, about 2,500 fewer children in the U.S. died last year compared with the average of the three years prior—a drop of about 9%. However, demographers caution that the 2020 tally is almost certainly undercounted due to lags in reporting. As the death records get updated in the coming weeks, the second half of 2020 will likely start to look more like the first half of the year, which clocked a 7% drop. That would put the yearly deficit at about 2,000 deaths below the 2017 to 2019 average.
https://time.com/5929751/childhood-mortality-2020-covid-19/

Als je niet naar buiten gaat kan je ook niet platgereden door auto's worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201641444
Oh, die strop had dus een totaal andere context zie ik in een filmpje op Twitter. Gevalletje framing dus.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Beste debater 2022 maandag 4 oktober 2021 @ 23:58:08 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201641501
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:53 schreef Discombobulate het volgende:
Oh, die strop had dus een totaal andere context zie ik in een filmpje op Twitter. Gevalletje framing dus.
heel normaal dat je zo'n ding meeneemt, idd...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201641532
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
heel normaal dat je zo'n ding meeneemt, idd...
Kijk gewoon even dat filmpje, staat wel ergens op Twitter. Zucht.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Beste debater 2022 dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:00:46 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201641540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kijk gewoon even dat filmpje, staat wel ergens op Twitter. Zucht.
ken ik al, ik vind het totale bs.

Maar goed, die jodensterren en prinsenvlaggen zullen ook wel 'context' hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201641638
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:06 schreef speknek het volgende:

[..]
Hij kan wel net doen alsof hij geen eerdere data heeft, maar het was heel bekend dat de lockdown tot significant minder doden onder kinderen heeft geleid. Je ziet de grafiek ook gewoon afbuigen vanaf de lockdown, en voor 2021 loopt hij kaarsrecht.
[..]
https://time.com/5929751/childhood-mortality-2020-covid-19/

Als je niet naar buiten gaat kan je ook niet platgereden door auto's worden.
Dat gebeurt nauwelijks, tieners rijden vooral zichzelf dood en kinderen gaan dood als hun ouders hun auto ergens tegenaan rijden.
pi_201641675
quote:
Dansen met Jansen is dodelijk.
Plaats hier uw advertentie
pi_201641946
quote:
2s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:18 schreef Complotwappie het volgende:
Verklaring TT: [ twitter ]
''Wij zijn weer vrij hoor. De cafèboer heeft het inentingsbewijs aan m'n oor op mijn telefoon gescanned dus ik mag even de wei club in"
De stal der gevaccineerden, het ziet er zeer gezellig uit, mensen die genieten van hun vrijheid. Mooi om te zien, hopelijk wordt dit concept hier overgenomen.
pi_201641955
In de UK wil men iedereen in de leeftijd 14-35 preventief gaan controleren op hartaandoeningen.

Bron en video BBC.

https://gloria.tv/post/UtNYt2M41dFC4kw67B48gL69J
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 05:48:00 #18
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201642008
Je begrijpt dat de vaccinatiecampagne weinig boodschap heeft aan toegenomen hartaanvallen. Zo lang je maar niet langdurig op de IC terecht komt, blijft het zorgsysteem functioneren en kunnen de eersterangs burgers kun kopje starbucks binnen opdrinken.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201642048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 03:38 schreef Za het volgende:
In de UK wil men iedereen in de leeftijd 14-35 preventief gaan controleren op hartaandoeningen.

Bron en video BBC.

https://gloria.tv/post/UtNYt2M41dFC4kw67B48gL69J
kom eerst maar eens met link naar de bbc site ipv Gloria tv. Ziet er niet heel erg bbc uit. Iedereen kan logootje in hoek zetten.

Nhs heeft never nooit de tijd niet om iedereen ‘preventief’ te checken. Wie wil dat gaan doen dan? Geen budget. geen mankracht.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:00:35 #20
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201642138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kijk gewoon even dat filmpje, staat wel ergens op Twitter. Zucht.
Niet iedereen heeft twitter. Zelf heb ik dus geen twitter en geloof niet dat ik er wat aan mis maar hier op Fok kan ik daardoor niet alles volgen.
To BG or not to BG!
pi_201642141
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kijk gewoon even dat filmpje, staat wel ergens op Twitter. Zucht.
dat maakt het echt totaal niet minder raar. Wat een bs filmpje zeg :D
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:58:24 #22
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201642339
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 07:00 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft twitter. Zelf heb ik dus geen twitter en geloof niet dat ik er wat aan mis maar hier op Fok kan ik daardoor niet alles volgen.
Twitter is/heeft een zoekmachine net als Google.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:06:02 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201642366
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:53 schreef Discombobulate het volgende:
Oh, die strop had dus een totaal andere context zie ik in een filmpje op Twitter. Gevalletje framing dus.
Vertel gewoon wat ze daarin aangeven, zodat idd ook mensen zonder twitter simpel weten van de hoe en de wat.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:17:47 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_201642414
Ik geloof wel dat de frame iets anders was want de gewraakte foto met bedreiging op Twitter was van iemand die er 80 meter vandaan stond. Die galg was dus waarschijnlijk niet van hem. Maar als je de Capitol hill bestorming dunnetjes over gaat doen zal je frame ook weer niet zo heeeeel anders zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:19:14 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201642420
Bericht van onze decaan: de ROC's in de buurt hebben opnieuw een numerus fixus op de mbo-verpleegkundeopleiding zitten.

Hoe graag willen we dat tekort aan zorgpersoneel eigenlijk in stand houden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')