abonnement Unibet Coolblue
pi_201628902
quote:
Meeste ongedocumenteerde vreemdelingen niet gecontroleerd op vertrek

Bij twee derde van de vreemdelingen die zonder geldige verblijfspapieren in Nederland verbleven, is niet gecontroleerd of ze het land hebben verlaten. Dat blijkt uit cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat waar De Telegraaf maandag over schrijft. Het gaat om bijvoorbeeld afgewezen asielzoekers en personen van wie de verblijfsvergunning is ingetrokken.

In totaal werd tussen 2008 en 2020 ruim 351.000 personen gevraagd Nederland te verlaten. 116.000 mensen gaven hier aantoonbaar gehoor aan. Bij ongeveer 235.000 personen is niet gecontroleerd of ze het bevel hebben opgevolgd.

Het ministerie van Justitie en Veiligheid stelt dat een deel van de ongedocumenteerden mogelijk alsnog vertrekt. In de Tweede Kamer klinkt stevige kritiek. "Dit verhaal toont aan dat het asielbeleid faalt", zegt SP'er Jasper van Dijk.

Het ministerie maakte eind 2020 nog een schatting van het aantal mensen zonder geldige verblijfspapieren in Nederland en deed dat op basis van een onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC). Destijds waren er naar schatting tussen de 23.000 en 58.000 ongedocumenteerden in Nederland, aldus De Telegraaf.
Het hele asielbeleid is natuurlijk veel te vrijblijvend. Meer dwang gebruiken en stoppen met de zachte hand. Eigenlijk de (zoveelste) bevestiging dat zodra je eenmaal voet op Nederlands grondgebied hebt gezet de hoofdprijs binnen is: een permanent verblijf in Nederland. Want in 2/3 van de gevallen is niet gecontroleerd of ze ook het bevel opgevolgd hebben.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 oktober 2021 @ 09:24:18 #2
74056 crew  ToT
pi_201628958
Ja da's het kutte; je kunt ze niet zomaar vastzetten tot je ze op het vliegtuig kunt zetten, want onschuldig, mensenrechten enz.
Dan is het hartstikke makkelijk om naar We Are Here te wandelen en willekeurige huizen te gaan kraken en met veel bombarie roeptoeteren dat je een verblijfsvergunning wil.
pi_201629159
Als ongedocumenteerd in NL verblijven boven terug gaan wordt gekozen dan ben ik wel benieuwd hoe de situatie is daar....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201629175
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:24 schreef ToT het volgende:
Ja da's het kutte; je kunt ze niet zomaar vastzetten tot je ze op het vliegtuig kunt zetten, want onschuldig, mensenrechten enz.
Dan is het hartstikke makkelijk om naar We Are Here te wandelen en willekeurige huizen te gaan kraken en met veel bombarie roeptoeteren dat je een verblijfsvergunning wil.
Dat werkt wel. De oprichter van die club heeft al een tijdje een verblijfsvergunning gekregen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201629216
Dit kan alleen opgelost met een strafbaarheid stelling van..illegaliteit..je weet wel..illegaal, iets wat wederrechtelijk is.

Er zijn clubs en nota bene gemeenten die opvang bieden aan dit soort mensen. Voor gezinnen met kinderen onder de 18 heeft de Staat zich zelf verplicht gesteld om ze op te vangen tot de kinderen 18 zijn.

Het recht om illegale niet-onderdanen voor onbepaalde tijd te detineren - ook zonder uitzicht op uitzetting - is door het EVRM de nek omgedraaid en is dé reden dat het asielbeleid kapot is.
pi_201629243
Als je minderjarige kinderen heb kunnen die ook weglopen. Dat is zielig en dan krijg zij wel een verblijfsvergunning en dan automatisch de frauderenden ouders ook
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201629283
Natuurlijk controleren ze daar niet op. Want dan blijkt namelijk dat 90% van de uitgezette vreemdelingen alleen op papier is uitgezet maar in de praktijk de illegaliteit in is gegaan en dan stort het hele kaartenhuis dat van illusie, misleiding en bedrog aan elkaar hangt in elkaar. Dan blijkt dat iedere asielzoeker of migrant die hier binnenkomt gewoon niet meer weg te krijgen is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201629424
Illegaliteit strafbaar stellen, geen opvang. Misschien dat dat wel helpt tegen die illegalen die grotendeels voor problemen zorgen in Nederland. En sociale voorzieningen versoberen zodat de aanzuigende werking op andere gelukszoekers ook minder wordt.
pi_201629468
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:12 schreef Toine51 het volgende:
Illegaliteit strafbaar stellen,
Dat is niet toegestaan binnen de EU. Dan moet je dus voor een Nexit gaan.

Europees Hof: strafbaarstelling illegaliteit in strijd met EU-recht

[ Bericht 10% gewijzigd door Digi2 op 04-10-2021 10:30:16 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201629536
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:24 schreef ToT het volgende:
Ja da's het kutte; je kunt ze niet zomaar vastzetten tot je ze op het vliegtuig kunt zetten, want onschuldig, mensenrechten enz.
Dan is het hartstikke makkelijk om naar We Are Here te wandelen en willekeurige huizen te gaan kraken en met veel bombarie roeptoeteren dat je een verblijfsvergunning wil.
Je kunt ze best vastzetten tot ze op het vliegtuig stappen hoor. Maar de VVD wil illegale en legale massa-immigratie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201629633
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je kunt ze best vastzetten tot ze op het vliegtuig stappen hoor. Maar de VVD wil illegale en legale massa-immigratie.
Ook alleen dan wanneer je zeker bent dat de uitzetting binnen enkele weken daadwerkelijk plaatsvindt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:41:58 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201629703
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is niet toegestaan binnen de EU. Dan moet je dus voor een Nexit gaan.

Europees Hof: strafbaarstelling illegaliteit in strijd met EU-recht
Dat is op basis van een Europese richtlijn, die zijn gewoon vrij makkelijk aan te passen. Dit is niet op basis van het mensenrechten verdrag verworpen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201629712
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is niet toegestaan binnen de EU. Dan moet je dus voor een Nexit gaan.

Europees Hof: strafbaarstelling illegaliteit in strijd met EU-recht
Ja, die EU heeft ons "fantastische" maatregelen opgeleverd...
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:49:03 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201629784
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat werkt wel. De oprichter van die club heeft al een tijdje een verblijfsvergunning gekregen.
En een gemeubileerd appartement in Amsterdam.
  maandag 4 oktober 2021 @ 11:02:25 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201629929
Toch vreemd dat zoiets voorkomt in een van de meest controlerende landen ter wereld; iedereen verzekerd, alle papieren op orde, overal vergunningen voor nodig en, als je een week te laat bent bij de belastingdienst ben je het bokje. Maar dit kunnen we blijkbaar niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201629996
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:02 schreef thedeedster het volgende:
Toch vreemd dat zoiets voorkomt in een van de meest controlerende landen ter wereld; iedereen verzekerd, alle papieren op orde, overal vergunningen voor nodig en, als je een week te laat bent bij de belastingdienst ben je het bokje. Maar dit kunnen we blijkbaar niet.
We vinden het lastig om mensen zonder (verdenking van een) misdrijf op te sluiten en te deporteren.
  maandag 4 oktober 2021 @ 11:17:50 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201630076
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:02 schreef thedeedster het volgende:
Toch vreemd dat zoiets voorkomt in een van de meest controlerende landen ter wereld; iedereen verzekerd, alle papieren op orde, overal vergunningen voor nodig en, als je een week te laat bent bij de belastingdienst ben je het bokje. Maar dit kunnen willen we blijkbaar niet.
Fixed that for you.
  maandag 4 oktober 2021 @ 11:23:41 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201630122
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:10 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
We vinden het lastig om mensen zonder (verdenking van een) misdrijf op te sluiten en te deporteren.
Er zit naar mijn mening toch wel wat ruimte tussen "weten waar iemand uithangt" en "het land uitzetten".
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 4 oktober 2021 @ 11:25:58 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201630144
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Fixed that for you.
Daar komt het min of meer wél op neer...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201630164
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Er zit naar mijn mening toch wel wat ruimte tussen "weten waar iemand uithangt" en "het land uitzetten".
Hoe weet je waar iemand uithangt als die geen dak boven het hoofd heeft en ongedocumenteerd is? Je kan daar ook geen druk op uitoefenen. Iemand ligt de ene dag in het vondelpark en de nacht er na onder de erasmusbrug

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2021 11:29:44 ]
pi_201630173
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is niet toegestaan binnen de EU. Dan moet je dus voor een Nexit gaan.

Europees Hof: strafbaarstelling illegaliteit in strijd met EU-recht
Als het gaat om het binnenhalen van immigranten kunnen verdagen zoals dat van Dublin ook geschonden worden. Ik zie het probleem niet zo. Met rechtvaardigheid heeft het sowieso niets te maken.
pi_201630282
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ook alleen dan wanneer je zeker bent dat de uitzetting binnen enkele weken daadwerkelijk plaatsvindt.
Als je ze niet vastzet sowieso niet. Daarnaast bestaat er een redelijke verdenking van het aannemen van de valse hoedanigheid van vluchteling, en kunnen ze bij gebrek aan vaste woon of verblijfplaats in hechtenis worden genomen. Je kunt illegaal in het land verblijven ook gewoon strafbaar stellen.

Waar een wil is, is een weg, maar de wil is weg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201630348
V
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als je ze niet vastzet sowieso niet. Daarnaast bestaat er een redelijke verdenking van het aannemen van de valse hoedanigheid van vluchteling, en kunnen ze bij gebrek aan vaste woon of verblijfplaats in hechtenis worden genomen. Je kunt illegaal in het land verblijven ook gewoon strafbaar stellen.

Je kunt alleen dan een illegale migrant vastzetten wanneer zeker is dat je daadwerkelijk tot uitzetting kan overgaan binnen enkelen weken en daarvan is zelden sprake om diverse redenen.
Algemeen strafbaar stellen van illegaal verblijf is niet toegestaan door het europees hof.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 4 oktober 2021 @ 11:57:40 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201630485
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:44 schreef Digi2 het volgende:
V
[..]
Je kunt alleen dan een illegale migrant vastzetten wanneer zeker is dat je daadwerkelijk tot uitzetting kan overgaan binnen enkelen weken en daarvan is zelden sprake om diverse redenen.
Algemeen strafbaar stellen van illegaal verblijf is niet toegestaan door het europees hof.
Wat ik in dat artikel hierboven las is dat het hof van mening was dat gevangen zetten tegen de intentie van de terugkeer richtlijn ging. Maar ik vind dat een beetje raar, je kunt best iemand vastzetten en dan weer vrijlaten als er een mogelijkheid tot deportatie komt voordat de straf termijn afgelopen is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201630747
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Hoe weet je waar iemand uithangt als die geen dak boven het hoofd heeft en ongedocumenteerd is? Je kan daar ook geen druk op uitoefenen. Iemand ligt de ene dag in het vondelpark en de nacht er na onder de erasmusbrug
Eventjes elke nacht kijken wie in het Vondelpark en onder de Erasmusbrug slaapt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')