abonnement Unibet Coolblue
pi_201638940
quote:
83s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat was het laatste kamp dat er nog over was he

wij gaan weg, als je mee wil mag je mee en als je niet mee wilt dan prettig leven :W
Niet echt hoor want Nederland heeft tot 57 in Nieuw Guinea gezeten. Daarnaast wilde Nederland niet dat de KNIL soldaten zich aansloten bij het thuisfront. Nederland had ondanks dat het zich terug trok nog steeds bedrijven in Indonesië. Dit wilde Nederland niet riskeren door ze op Ambon droppen en dan uit dienst te schoppen.
pi_201639426
quote:
83s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:09 schreef sp3c het volgende:
wat is er mis mee?
Wat mis is...
---- hier werd niet de opdracht gegeven aan de officieren de soldaten te vertellen dat zij bij aankomst in Nederland ontslagen zouden worden
---- ook werd hier de officieren niet bevolen te melden dat het contractueel recht van de demobilisatieplaats naar keuze opzij werd gezet
https://molukkersbijdekrijgsmacht.nl/de-demobilisatie-2/
pi_201639510
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:32 schreef Chadi het volgende:
Nederland heeft tot 57 in Nieuw Guinea gezeten.
tot eind 1962
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 22:01:29 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201639531
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Niet echt hoor want Nederland heeft tot 57 in Nieuw Guinea gezeten.
62

en dat is wel echt een hele andere casus hoor
quote:
Daarnaast wilde Nederland niet dat de KNIL soldaten zich aansloten bij het thuisfront. Nederland had ondanks dat het zich terug trok nog steeds bedrijven in Indonesië. Dit wilde Nederland niet riskeren door ze op Ambon droppen en dan uit dienst te schoppen.
en daar heeft Nederland over gelogen ofzo?

en welke belofte is met dat dienstbevel gebroken?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201639666
quote:
83s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
62

en dat is wel echt een hele andere casus hoor
[..]
en daar heeft Nederland over gelogen ofzo?

en welke belofte is met dat dienstbevel gebroken?
Dat je zorg draagt dat soldaten thuis worden gebracht.
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 22:11:34 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201639722
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat je zorg draagt dat soldaten thuis worden gebracht.
met of zonder wapens?

en weet je zeker dat die belofte gedaan is?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201639743
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
tot eind 1962
Inderdaad in 57 moesten alle Nederlanders hierom uit Indonesië
pi_201639813
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
Inderdaad in 57 moesten alle Nederlanders hierom uit Indonesië
velen vertrokken idd toen, maar lang niet iedereen
Nieuw Guinea was nog in Nederlandse handen en mensen bleven daar.... tot ca 1962
  maandag 4 oktober 2021 @ 22:17:08 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201639839
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat mis is...
---- hier werd niet de opdracht gegeven aan de officieren de soldaten te vertellen dat zij bij aankomst in Nederland ontslagen zouden worden
---- ook werd hier de officieren niet bevolen te melden dat het contractueel recht van de demobilisatieplaats naar keuze opzij werd gezet
https://molukkersbijdekrijgsmacht.nl/de-demobilisatie-2/
Ze waren al ontslagen want het KNIL was opgeheven. Ze waren tijdelijk ingelijfd bij de KL... Dat tijdelijke was geen geheim hoor.

En die keuze vwb plaats is door Aponno vakkundig gesaboteerd.
pi_201640005
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ze waren al ontslagen want het KNIL was opgeheven. Ze waren tijdelijk ingelijfd bij de KL... Dat tijdelijke was geen geheim hoor.
.
Ze waren niet ontslagen als militair in een Nederlands leger.
  maandag 4 oktober 2021 @ 22:39:16 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201640206
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:27 schreef Bluesdude het volgende:

Ze waren niet ontslagen als militair in een Nederlands leger.
Het KNIL was opgeheven dus ze waren al geen militair meer. Ze kregen een tijdelijke status als KL militair...
pi_201640798
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het KNIL was opgeheven dus ze waren al geen militair meer. Ze kregen een tijdelijke status als KL militair...
Stop eens met die ontkenning. Denk je daarmee meer gelijk te hebben dan de soldaten zelf die in 1951 gedeporteerd en ontslagen werden.
Die tijdelijke status is een heuse status als militair. Wel of niet in actieve dienst.
  maandag 4 oktober 2021 @ 23:17:40 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201640868
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:13 schreef Bluesdude het volgende:

Stop eens met die ontkenning. Denk je daarmee meer gelijk te hebben dan de soldaten zelf die in 1951 gedeporteerd en ontslagen werden.
Die tijdelijke status is een heuse status als militair. Wel of niet in actieve dienst.
War begrijp jij niet aan het begrip "tijdelijk"?
pi_201641959
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
War begrijp jij niet aan het begrip "tijdelijk"?
Waarom leggen ze die status eigenlijk?
pi_201642282
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Het is veel te laat om nu nog excuses te maken, maar het mag zeker. Alleen elke vergelijking met de Duitse bezetting gaat mank, omdat Nederland een vrij en onafhankelijk land is en de Molukken nog bezet.
[..]
Dat is dus ook een reden waarom elke vergelijking met de Duitse bezetting mank gaat. De Molukse wijken zijn o.a. ook gecreëerd vanwege de huidige bezetting van de Molukken.
Als men dit achterhaalde standpunt eens loslaat dan kan deze bevolkingsgroep die is blijven hangen in het verleden ook vooruit. De Molukken zijn niet bezet, ze bestaan niet meer en willen nooit meer bestaan. Net zo als het Koninkrijk Hidjaz en Neutraal Moresnet.

quote:
Ze hebben wel degelijk als enige bevolkingsgroep in Nederland die "privileges". Wil je een einde maken aan die "poppenkast", zul je natuurlijk met Molukkers om de tafel moeten gaan. Maar ik betwijfel of Molukkers er enigszins wat voor voelen om de speciale wijken te laten varen.
Lijkt mij het minst relevant. Wij wonen in een democratisch land. Als 76 leden van de volksvertegenwoordiging het wil, dan gebeurd het. Groepen worden vaker geconfronteerd met regels waar ze niet achter staan.

Daarnaast denk ik dat het een verdedigbaar standpunt is dat wij niet onderhandelen met terroristen. En dan heb ik het niet alleen over die treinkapingen en gijzelingen op de school lang geleden. Maar ook meer recent in volgens mij Maastricht. Als het niet gaat zoals de Molukkers willen, dan vervallen ze in oude gewoonten. Terreur, stenen door de ruiten, bedreigingen die aanpak. Daar mogen wij niet voor zwichten.

quote:
Anno 2021 worden Molukse wijken waar de speciale regels gelden nog niet op papier zijn vastgelegd, nu zwart op wit vastgelegd. Minister Ollongren heeft hierbij geholpen door een speciale brief op te stellen waarin vermeld wordt dat vanaf 1986 deze afspraken daadwerkelijk zijn gemaakt. De wijken en haar speciale voorrangsregels worden nu dus nog steviger beschermd.
Fouten kun je altijd herstellen.
quote:
[..]
Heeft niks met onsympathieke behandeling van de voorouders te maken. Het heeft te maken met behoud van identiteit en cultuur vanwege de bezetting van hun land, en de wens om bij elkaar te wonen vanwege het feit dat ze tegen hun wil in in 1951 naar Nederland zijn gebracht.
Heeft er wel mee te maken. Als de voorouder niet hier naar toe waren gehaald, maar op een dag op eigen initiatief op de stoep hadden gestaan, dan waren deze voorrechter er niet geweest.

quote:
Dan heb je nog de Rumah Tua traditie, wat dus een onderdeel is van hun cultuur waarbij het ouderlijkhuis overgaat van ouders op kinderen en kleinkinderen.
Heel mooi, maar daar is de sociale woningbouw niet voor bedoeld. Dan moet je een huis kopen.
pi_201642672
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 07:43 schreef maan_man het volgende:

[..]
Als men dit achterhaalde standpunt eens loslaat dan kan deze bevolkingsgroep die is blijven hangen in het verleden ook vooruit. De Molukken zijn niet bezet, ze bestaan niet meer en willen nooit meer bestaan. Net zo als het Koninkrijk Hidjaz en Neutraal Moresnet.
Dan zou ik maar gauw terug naar school gaan als ik jou was.

quote:
Lijkt mij het minst relevant. Wij wonen in een democratisch land. Als 76 leden van de volksvertegenwoordiging het wil, dan gebeurd het. Groepen worden vaker geconfronteerd met regels waar ze niet achter staan.
Maar de regel is dat Molukkers voorrang krijgen op een sociale huurwoning in de Molukse wijk. Wanneer zijn ze geconfronteerd dan met waar je van spreekt, andere regels?

quote:
Daarnaast denk ik dat het een verdedigbaar standpunt is dat wij niet onderhandelen met terroristen. En dan heb ik het niet alleen over die treinkapingen en gijzelingen op de school lang geleden.
De Molukse wijkraden zijn geen terroristen. Je standpunt wankelt aan alle kanten.

quote:
Maar ook meer recent in volgens mij Maastricht. Als het niet gaat zoals de Molukkers willen, dan vervallen ze in oude gewoonten. Terreur, stenen door de ruiten, bedreigingen die aanpak. Daar mogen wij niet voor zwichten.
Oh als die ouders van de toeslagen affaire vernielingen zouden aanrichten zou ik het ook niet erg vinden hoor. Naai ze nog een keer en je zal zien dat een gedupeerde ouder klappen komt uitdelen bij het hoofdkantoor van de belastingdienst. Lullig voor de misschien onschuldige medewerker die klappen krijgt, maar snap de woede natuurlijk volkomen.

quote:
Fouten kun je altijd herstellen.
Klopt, daarom stelde minister Ollongren een brief op waardoor de Molukse wijken nu stevig verankerd zijn in de Nederlandse samenleving. Als de fout was dat de procedures betreft deze wijken nog niet in elke gemeente zwart wit op papier stonden, is deze bij nu dus d.m.v. haar brief hersteld.

quote:
Heeft er wel mee te maken. Als de voorouder niet hier naar toe waren gehaald, maar op een dag op eigen initiatief op de stoep hadden gestaan, dan waren deze voorrechter er niet geweest.
Maar wat snap je dan niet aan het feit dat de Molukse wijken door Nederland zijn gemaakt voor de Molukkers en haar nazaten?

quote:
Heel mooi, maar daar is de sociale woningbouw niet voor bedoeld. Dan moet je een huis kopen.
De sociale woningbouw heeft zich in meer dan 40 gemeenten aangepast aan de Molukse cultuur. Omdat daar een Molukse wijk staat. En waarom moeten Molukkers eigenlijk een huis kopen? Ten eerste moet niks, en ten tweede kan je niet in iemands portemonnee kijken.
West-Melanesia
pi_201642698
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 18:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zo rolt de Staat der Nederlanden.
De Indische Kwestie is tot op de dag van vandaag actueel. Het is gewoon beschamend.
Dat klopt. Maar de mensen die het goedpraten zijn nog erger.
West-Melanesia
pi_201642707
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:21 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
Tja boeiend allemaal....
Het was blijkbaar zo boeiend dat je over geldautomaten begon.
West-Melanesia
pi_201643012
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:14 schreef AchJa het volgende:

Ik ben bang dat je wat zaken doorelkaar aan het halen bent.
Niet echt.

quote:
Dus operatie Kraai had eigenlijk nog een jaartje verlengd moeten worden?
Nee daarvoor was de Marshallhulp te aantrekkelijk. Nederland kan geld niet weerstaan, dat is het hele eieren eten van de complete geschiedenis van Ned-Indie.

quote:
Van hetzelfde laken een pak waarom jij het alleen maar over de kaping bij de Punt wil hebben en Wijster altijd angstvallig vermeden wordt toch?
Ik ga niet steeds herhalen wat ik gezegd heb. Ik wilde nogmaals niks vermijden. Je haalde de context uit het gesprek wat je weer doodleuk doet. Dat gesprek ging over de punt en of daar al niet executies hebben plaatsgevonden waarbij mijn gesprekspartner al zijn excuses heeft aangeboden voor het feit dat hij niet wist dat er bij de punt geen executies plaatsvonden. Aub geen woorden in mijn mond leggen en dit is tevens de 3e en laatste keer dat ik het herhaal.

quote:
Aponno heeft gewoon voor een backfire gezorgd, niks meer niks minder
Meer achter de link.
Je bevestigd gewoon wat ik gezegd heb. Dank je wel.

quote:
Wat voor rare verbanden trek jij nou weer dan? _O-
Gewoon wat je zelf zegt. Nu van Agt empathie toont voor de Molukse zaak en gemeenschap komt het door z’n hersenbloeding of is ie dementerend. Dat heb je zelf gezegd.

quote:
Waar haal je deze onzin eigenlijk vandaan?
Wat is er onzin aan?

quote:
Militaire Spectator

Nederland heeft de boel zo veel mogelijk lopen traineren... Maar uiteindelijk moest er onder druk van de VN Veiligheidsraad gewoon bakzeil gehaald worden... Dan kun je wel beginnen over de Marshallhulp van de Amerikanen maar de hele internationale gemeenschap was tegen "ons" he.
Daar zit allemaal economisch belang achter. De soldaten zijn allemaal voorgelogen zoals je in onderstaand stuk kan lezen
quote:
In de Nederlandse propaganda werd niets nagelaten om de tegenstanders te criminaliseren en de eigen actie als een beschermende maatregel voor de onderdrukte bevolking voor te stellen. Hard optreden was daarom geoor- loofd en geweldsexcessen waren daarvan een gevolg. De peptalks van de verschillende commandanten heb- ben daartoe bijgedragen.
De Tweede Politionele Actie luidde voor Nederland het definitieve Nederlandse echec van het dekoloni- satiebeleid in, een vaststelling die in de Nederlandse geschiedschrijving algemeen geaccepteerd is. Voor veel Indiëveteranen ligt dat anders. Voor hen was operatie Kraai militair geslaagd, maar door de politici ver- ziekt. Zij voelden zich slachtoffers van de politiek, terwijl zij in feite voor een belangrijk gedeelte slacht- offers van de Nederlandse 'voorlich- ting' uit die tijd zijn
Ze hebben niet alleen maling gehad aan haar Molukse soldaten, ook haar eigen soldaten werden besodemietert:

quote:
Nederlandse regering had lak aan de Grondwet.

Toen Nederland na de bevrijding in 1945 als eerste land ten oorlog trok, werden Nederlandse dienstplichtigen – veelal tegen hun zin – door de toenmalige regering gedwongen naar Nederlands-Indië gestuurd. Dit ondanks dat het in strijd was met artikel 192 van de Grondwet dat namelijk bepaalde dat Nederlandse dienstplichtigen slechts met hun eigen toestemming mochten worden uitgezonden naar overzeese gebiedsdelen. Pas op 4 augustus 1947 was de wet gewijzigd en onder nummer H293 in het Staatsblad afgedrukt. En pas vanaf dat moment was het dus rechtsgeldig om dienstplichtige soldaten overzee te sturen, maar toen waren er al duizenden dienstplichtigen in Nederlands-Indië en inmiddels honderden van hen gesneuveld of zwaar verminkt in deze koloniale oorlog. Met de wijziging van artikel 192 van de Grondwet werd ook meteen de dienstplicht verlengd van elf maanden naar drie jaar om de jongens langer in Nederlands-Indië te kunnen houden, want “Indië verloren, rampspoed geboren”, was indertijd het credo.









Een figuur die in 1946 zeer actief was met het verwijzen naar artikel 192 van de Grondwet was de oud-verzetsman professor Johan Willem Pootjes. Met het bewuste artikel van de Grondwet in zijn hand hield hij hierover lezingen in Amsterdam en Hilversum dat door duizenden mensen, waaronder honderden dienstplichtige militairen, werden bezocht. Dit tot groot ongenoegen van de autoriteiten. Op donderdagochtend 3 oktober 1946 werd Pootjes dan ook door de politie van zijn bed gelicht omdat hij “een bepaalde politieke activiteit aan de dag legde”. Pas op 15 augustus 1947 werd tegen hem vier jaar gevangenisstraf geëist “wegens het aanzetten tot desertie”. De rechtbank deed echter geen uitspraak omdat men twijfelde aan de geestelijke vermogens van Pootjes. De rechter vond blijkbaar dat iemand die dienstplichtige militairen terecht op artikel 192 van de Grondwet wees niet goed bij zijn hoofd was……

https://www.google.com/am(...)aan-de-grondwet/amp/
Als de Nederlandse regering haar eigen soldaten al zo besodemieterde die eigenlijk het liefst thuis wilden blijven, moet je wel heel erg goedgelovig zijn wil je blijven volhouden en geloven dat het opportunistische Nederland er werkelijk alles aan deed om de Molukkers naar huis te brengen. Dit is waar het verschil zich ontpopt, de Molukkers hebben principes, dat heeft de Nederlandse regering niet en heeft daar maling aan

.


Zoals bovenstaande dienstbevel al aangeeft. Alle locaties waar de Molukkers het liefst naar toe zouden willen ontbreken, en dat noemen een aantal personen een keuze.

Een keus tussen dood door de haaien of dood door de krokodillen is geen keuze, want je wilt niet dood.

Een keus tussen poep eten of plas drinken is geen keus want je wilt geen plas of poep drinken.

Een keus tussen in de steek worden gelaten in vijandelijk gebied of naar Nederland is geen keus, want je wilt niet in vijandelijk gebied achtergelaten worden en ook niet naar Nederland.
West-Melanesia
pi_201643255
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:38 schreef Oceanier het volgende:
Een keus tussen dood door de haaien of dood door de krokodillen is geen keuze, want je wilt niet dood.

Een keus tussen poep eten of plas drinken is geen keus want je wilt geen plas of poep drinken.

Een keus tussen in de steek worden gelaten in vijandelijk gebied of naar Nederland is geen keus, want je wilt niet in vijandelijk gebied achtergelaten worden en ook niet naar Nederland.
Molukkers mochten achterblijven in Indonesië, of ze konden vertrekken naar Nederland. Dat is wel degelijk een keuze. In de geschiedenis zijn talloze voorbeelden te vinden waarbij zo'n evacuatiepoging niet ondernomen is en de evacuees als ratten in de val zaten.
pi_201643301
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat er nog niet zoveel veranderd is in Nederland. De overheid kan nog steeds geen werk regelen voor migranten en vindt het makkelijker om mensen ergens onder te brengen en in hun levensonderhoud te voorzien.
Daar kunnen de Molukkers natuurlijk niks aan doen. Dat is wanbeleid van Nederland, helemaal als dat nu nog steeds zo is. Dus kan prima als 1 van de argumenten naar voren worden gebracht voor de schofterige behandeling van Nederland waar o.a. excuses voor zou “kunnen” worden aangeboden.
West-Melanesia
pi_201643333
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Molukkers mochten achterblijven in Indonesië, of ze konden vertrekken naar Nederland. Dat is wel degelijk een keuze. In de geschiedenis zijn talloze voorbeelden te vinden waarbij zo'n evacuatiepoging niet ondernomen is en de evacuees als ratten in de val zaten.
Nee met alle respect, in de normale wereld noemen wij dat geen keuze.

Weleens eerder van de volgende termen gehoord?

“Dat is geen keuze” of “ dat kan je geen keuze noemen”.

Ik gaf in mijn post die je gequote hebt een drietal voorbeelden van keuzes die je gewoon geen keuzes kunt noemen.

Geef jij eens een voorbeeld van een keuze die je geen keuze kunt noemen?
West-Melanesia
pi_201643408
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:56 schreef Oceanier het volgende:
Klopt, daarom stelde minister Ollongren een brief op waardoor de Molukse wijken nu stevig verankerd zijn in de Nederlandse samenleving. Als de fout was dat de procedures betreft deze wijken nog niet in elke gemeente zwart wit op papier stonden, is deze bij nu dus d.m.v. haar brief hersteld.
Ik denk niet dat zo'n brief voor stevige verankering in de samenleving zorgt.

In Nederland is discriminatie op grond van afkomst niet toegestaan. De reden dat Molukkers hun eigen wijken hebben komt meer informeel, via woningbouwverenigingen, tot stand. Woningbouwverenigingen geven al langere tijd woningen in bepaalde wijken specifiek aan Molukkers en dus is het lastig om zo'n gewoonte te veranderen. Daarbij komt er een hoop gezeik als woningbouwverenigingen een Nederlander of iemand met een andere afkomst in zo'n woning plaatsen. Dan worden mensen bedreigd, woningen beklad en stenen door de ruiten gegooid. Dus blijft het zoals het was.

Dat heeft allemaal maar weinig met een wollige brief van Ollongren te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 05-10-2021 10:26:33 ]
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:26:06 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201643530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Molukkers mochten achterblijven in Indonesië, of ze konden vertrekken naar Nederland. Dat is wel degelijk een keuze. In de geschiedenis zijn talloze voorbeelden te vinden waarbij zo'n evacuatiepoging niet ondernomen is en de evacuees als ratten in de val zaten.
Nou dit was geen Saigon of Kabul ofzo, de soevereiniteitsoverdracht was in 1949 al terwijl de laatste militairen pas in 1951 (in goede orde) vertrokken

Er zijn volgens mij ook geen verhalen bekend van ex KNIL militairen die opgejaagd en/of vermoord zijn omdat ze bij het KNIL hebben gezeten

Goed deel is zelfs overgestapt naar de TNI, minimaal 1 met militaire Willemsorde (en toestemming van de koningin) op zak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201643582
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou dit was geen Saigon of Kabul ofzo, de soevereiniteitsoverdracht was in 1949 al terwijl de laatste militairen pas in 1951 (in goede orde) vertrokken

Er zijn volgens mij ook geen verhalen bekend van ex KNIL militairen die opgejaagd en/of vermoord zijn omdat ze bij het KNIL hebben gezeten

Goed deel is zelfs overgestapt naar de TNI, minimaal 1 met militaire Willemsorde (en toestemming van de koningin) op zak
Chris Soumokil is in 1966 geëxecuteerd, hebben andere verzetsstrijders het dan niet zwaar te verduren gekregen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')