abonnement Unibet Coolblue
pi_201622711
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 17:59 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee, om gezondheidsschade te beperken. Wat ik gewoon zeg in dezelfde post waarvan je maar op 1 zin reageert en je vermoedelijk tientallen keren eerder hebt kunnen lezen. Als je het niet wil begrijpen, dan ga je het ook niet begrijpen, maar dat maakt een ander niet extreem, omdat die het wel begrijpt.
Gezondheidsschade voor gezonde mensen die een keer per jaar of een keer in de jaren de griep krijgen? Wat weer goed is voor het immuunsysteem.

Vind je dat niet een beetje te ver gaan?
  zondag 3 oktober 2021 @ 18:51:36 #77
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201623094
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 18:33 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Gezondheidsschade voor gezonde mensen die een keer per jaar of een keer in de jaren de griep krijgen? Wat weer goed is voor het immuunsysteem.

Vind je dat niet een beetje te ver gaan?
Een virus oplopen is niet beter voor je immuunsysteem dan een vaccin krijgen. Vaccins zetten juist je immuunsysteem aan het werk (waar eventuele bijwerkingen ook op terug te voeren zijn, maar dan is het opeens wel heel erg). Ieder jaar, iedereen vaccineren tegen de griep vind ik inderdaad te ver gaan. Vanwege de kosten die erbij komen kijken, de moeite die het kost om mensen te stimuleren deze vaccins überhaupt te halen en de relatief geringe gezondheidswinst die geboekt wordt door mensen te vaccineren tegen een ziekte waar iedereen al antistoffen tegen heeft en je sowieso ieder jaar moet experimenteren met welke cocktail het meest effectief gaat zijn. Maar dus niet omdat gezonde mensen vaccineren 'natuurlijk absurd is'. Dat is het niet, was het nooit en gaat het ook nooit worden. Dat is pure antivaxpropaganda.
pi_201623351
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 18:51 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Een virus oplopen is niet beter voor je immuunsysteem dan een vaccin krijgen. Vaccins zetten juist je immuunsysteem aan het werk (waar eventuele bijwerkingen ook op terug te voeren zijn, maar dan is het opeens wel heel erg). Ieder jaar, iedereen vaccineren tegen de griep vind ik inderdaad te ver gaan. Vanwege de kosten die erbij komen kijken, de moeite die het kost om mensen te stimuleren deze vaccins überhaupt te halen en de relatief geringe gezondheidswinst die geboekt wordt door mensen te vaccineren tegen een ziekte waar iedereen al antistoffen tegen heeft en je sowieso ieder jaar moet experimenteren met welke cocktail het meest effectief gaat zijn. Maar dus niet omdat gezonde mensen vaccineren 'natuurlijk absurd is'. Dat is het niet, was het nooit en gaat het ook nooit worden. Dat is pure antivaxpropaganda.
Mooi dat we het eens zijn
pi_201623439
Doen, zeker als vrijwel niemand in je omgeving is gevaccineerd. Je leest in de VS nu heel veel verhalen van families die zich niet wilden laten vaccineren, en nu ineens wel nu er 1 of meer overleden zijn of aan de beademing liggen in het ziekenhuis. En je hoeft het ze niet te vertellen. En goeie kans dat je ook niet hoeft te liegen, gewoon het onderwerp niet meer ter sprake brengen, of het gesprek op een ander onderwerp brengen als het naar voren komt. Als ze je er dan uiteindelijk toch direct naar vragen, kun je zeggen dat je het al weken/maanden geleden gedaan hebt. Dan is het argument dat je er aan overlijdt iig al gelijk van tafel.
pi_201624950
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 17:29 schreef Derrazi het volgende:

[..]
O.a BlackBox dat gemaakt wordt door een journalist die bij de NPO heeft gewerkt.

Er is sowieso geen dwang.

Er zijn wel gevolgen voor mensen die niet willen vaccineren (dan moet je testen) en als je beiden niet wil is het gevolg dat je niet naar een restaurant kunt. Dit is vooral het geval als te veel mensen zich niet laten vaccineren, want dan dooft dat virus niet uit.

Nou boehoe, je kunt niet naar een restaurant. En dat alleen als je zowel vaccinatie als testen niet accepteert. Dan ben je nog steeds vrij te kiezen.

Kortom: je verliest geen vrijheid, maar er zitten wel gevolgen aan je keuzes. Zoals met alles. Je mag niet autorijden zonder rijbewijs, want dan ben je een gevaar voor anderen. Dat is hier ook zo.
Whatever...
pi_201625017
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 20:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Er is sowieso geen dwang.

Er zijn wel gevolgen voor mensen die niet willen vaccineren (dan moet je testen) en als je beiden niet wil is het gevolg dat je niet naar een restaurant kunt. Dit is vooral het geval als te veel mensen zich niet laten vaccineren, want dan dooft dat virus niet uit.

Nou boehoe, je kunt niet naar een restaurant. En dat alleen als je zowel vaccinatie als testen niet accepteert. Dan ben je nog steeds vrij te kiezen.

Kortom: je verliest geen vrijheid, maar er zitten wel gevolgen aan je keuzes. Zoals met alles. Je mag niet autorijden zonder rijbewijs, want dan ben je een gevaar voor anderen. Dat is hier ook zo.
En als je straks niet meer mag werken en met ov mag? Verlies je dan ook geen vrijheid?
pi_201625044
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 18:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
Een virus oplopen is niet beter voor je immuunsysteem dan een vaccin krijgen.
Weet je zeker dat de de eerste lijn van verdediging (aangeboren immuniteit), d.w.z., waar de huid en slijmvliezen effectieve barrières opwerpen, even goed blijft functioneren wanneer je deze continue omzeilt (mbt de ergere pathogenen) d.m.v. vaccinatie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 03-10-2021 21:09:44 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201625796
quote:
9s.gif Op zondag 3 oktober 2021 15:14 schreef Jo221 het volgende:
Ik weet echt niet meer of ik mij wel of niet zou moeten laten vaccineren tegen corona.

Bijna iedereen in mijn directe omgeving is niet gevaccineerd, met verschillende redenen. "Het vaccin zou niet zijn getest, er overlijden mensen aan het vaccin, corona is maar een griepje, Bill Gates en Big Pharma nemen je in de macht, levensgevaarlijke bijwerkingen, jonge mensen vaccineren is complete onzin, etc. etc."

Daarnaast zouden de overheid, mainstream media en wetenschap "een toneelstukje opvoeren, en onjuiste informatie (propaganda) verspreiden. Nepnieuws en nepstatistieken vanuit het RIVM en GGD. Er zou een tribunaal komen om de overheid te berechten."

Ik ben de afgelopen anderhalf jaar zo intensief blootgesteld aan bovenstaande gedachtegangen, dat ik de officiële informatie niet meer kan geloven, en de overheid en instanties niet meer vertrouw.

Ik hoef niet tegen mijn moeder en familie te zeggen dat ik overweeg om te laten vaccineren, want dan wordt de Yarden gebeld, en ik bij voorbaat doodverklaard.

Wat is jullie advies voor deze 22-jarige? Doen of niet doen? En oh ja, voor die app laat ik mij niet speciaal vaccineren. Het gaat mij om de gezondheid😬😬
Tip: lees https://daniel-debunkt.nl/ en bekijk het kanaal van Harry Hol op YouTube. Al die dingen die jou zijn verteld worden daarin ontkracht.
Dus ik zou zeggen; ja,neem het vaccin.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201626170
Je laten besmetten met een nieuw virus is een experiment. Je weet niet wat de lange termijn schade is van zo'n besmetting.
pi_201626524
Lekker prikje nemen. Ik ken
- meer mensen wiens familieleden/vrienden zijn overleden aan Covid dan aan een fucking prikje van Pfizer
- meer mensen in mijn naaste omgeving die langdurige klachten krgen van Covid dan ernstige bijwerkingen van dat prikje
- 95% ofzo van alle mensen op de IC zijn niet gevaccineerd.

Zo moeilijk is het allemaal niet. FIjn als je in een bubbeltje zit vol met anti-vaxxers, maar de werkelijk is gewoon dat er miljarden prikken zijn gezet, amper echte bijwerkingen zijn geconstateerd en de overgrote meerderheid van de mensen die er écht verstand van hebben je een prik aanbevelen. Elk jaar worden duizenden nieuwe medicijnen goedgekeurd. Volgens mij is er nog nooit zoveel onderzoeksgeld aan een medicijn uitgegeven als aan Covid-vaccins.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201626954
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 20:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
En als je straks niet meer mag werken en met ov mag? Verlies je dan ook geen vrijheid?
‘Straks’. We zouden ook allemaal doodgaan van dat vaccin.
Whatever...
pi_201627096
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:00 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Weet je zeker dat de de eerste lijn van verdediging (aangeboren immuniteit), d.w.z., waar de huid en slijmvliezen effectieve barrières opwerpen, even goed blijft functioneren wanneer je deze continue omzeilt (mbt de ergere pathogenen) d.m.v. vaccinatie?
Je omzeilt niets, een vaccin wapent je juist.

Verder hebben de mensen die nu ongevaccineerd op de IC liggen weinig aan die "aangeboren immuniteit".
  zondag 3 oktober 2021 @ 23:08:53 #88
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201627324
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je omzeilt niets, een vaccin wapent je juist.

Verder hebben de mensen die nu ongevaccineerd op de IC liggen weinig aan die "aangeboren immuniteit".
Punt is alleen dat die mensen die nu ongevaccineerd op de IC liggen gemiddeld boven de 70 zijn met onderliggende aandoeningen maar belangrijker die groep heeft een vaccinatiegraad van tegen de 95%.

De huidige maatregelen met QR code doet daar nagenoeg niets tegen maar houden wel de rest van het land gegijzeld. De problemen worden veroorzaakt door het beleid niet door wel of niet gevaccineerd zijn.

Er is maar een persoon die zou moeten bepalen of je voor een epidemie als deze wel of niet gevaccineerd zou moeten worden en die persoon ben je zelf.

Sowieso is de bemoeizucht van de regering als ook die van de gemiddelde nederlander tegenwoordig weer bijna ouderwets religieus te noemen. Ga niet tegen de gemeenschap in hoor. anders wordt je geexcommuniceerd. o|O
pi_201627745
Ik kan niet voor jouw bepalen wat het verstandigst is om te doen. Het is ieders eigen keuze.

Zelf ben ik wel gevaccineerd omdat ik dat zelf de verstandigste keuze vind en net als velen zo snel mogelijk van deze shitzooi af wil. Ook wil ik graag de kwetsbare mensen in mijn omgeving beschermen.

Nogmaals het is je eigen keuze. Je moet je niet teveel laten beïnvloeden door je omgeving en gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.
pi_201627926
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 16:22 schreef Newsworld het volgende:
Iemand met maar een beetje gezond verstand laat zich vaccineren .
Stukje dat ik heb geschreven:

quote:
Waarom ik geen vaccin neem.

- Het vaccin beschermt anderen niet. Het vaccin verminderd de symptomen, maar verminderd de kans op overdracht maar met een beetje (een recent onderzoek komt op 42% (1)), waardoor het virus onder gevaccineerden nog zal verspreiden. Zeker als zij deze winter met hun groene vinkje weer in de kroeg zitten met de deltavariant met 1000x viral load (2). In Nature staat: “…vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people”(3). Dus... zonder vaccin krijg ik corona, word ik ziek en blijf ik thuis. Met vaccin voel ik het niet en ga ik bij mijn oma op bezoek. Dus ik verwacht dat ik kwetsbaren beter bescherm als ik geen vaccin neem.

- Er is een risico dat deze massavaccinatie met een vaccin dat overdracht niet stopt, juist zorgt voor meer nieuwe varianten. In ieder geval niet voor minder, want het houdt verspreiding niet tegen. Er zijn verschillende onafhankelijke wetenschappers(4)(5) (die dus minder hoeven te vrezen voor hun baan als ze kritisch zijn) die zeggen dat het virus in een gevaccineerde persoon juist “leert” het vaccin te omzeilen en hierdoor meer virulentere varianten ontstaan. Op eenzelfde manier als massaal gebruik van antibiotica leidt tot resistente bacteriën. We zouden door massavaccinatie in een wereldwijde vicieuze cirkel kunnen komen van steeds nieuwe varianten en nieuwe vaccins. Zij adviseren het vaccin alleen voor groepen met hoog risico, waar ik niet toe behoor.

- Is het vaccin goed voor mijn gezondheid? Als ik de reeds bekende risico’s bekijk, dan lijkt het beter om het vaccin te nemen dan corona te krijgen. Maar ik weet niet in hoeverre de informatie is te vertrouwen, de overheid houdt niet eens het aantal doden na vaccin goed bij(6). Ik denk dat het vaccin meer onbekende risico’s heeft. Mensenlichamen hebben altijd al op grote schaal te maken met (corona) virussen, maar pas sinds een jaar op grote schaal met mRNA vaccins. Een risico van onbekende grootte is bijvoorbeeld Antibody-dependent enhancement: dat door vaccinatie het immuunsysteem slechter gaat werken bij een toekomstige infectie. En dan het feit dat natuurlijke immuniteit na infectie lang werkt (7), waarschijnlijk zelfs levenslang en het vaccin snel in werking achteruit gaat. Dus je moet één keer besmet worden, afwegen tegen een heel aantal keer zo’n (steeds korter getest) mRNA vaccin. Als gezonde persoon die drie keer per week en rondje hardloopt, gok ik op één keer corona.

- Hoe meer mensen het vaccin nemen, hoe makkelijker het wordt om de ongevaccineerden buiten te sluiten of anders te benadelen. Hierdoor zal het bij volgende vaccinatierondes moeilijker worden om te weigeren. Of anders geformuleerd: als een volk zich laat chanteren, dan wordt het chanteerbaar. We verliezen zo steeds meer de zeggenschap over ons eigen lichaam.

- Ik heb geen vertrouwen in het hele systeem dat mij het vaccin wil opdringen.

- Ik wil zo min mogelijk meewerken aan een wereld waar overheid, EU, NGOs, Big Pharma en Big tech steeds meer zeggenschap krijgen over ons leven, minder individuele vrijheden, meer censuur en medische apartheid.(8)(9)

PS:

- Het argument van te weinig IC capaciteit vind ik onterecht. Met een nood-breekt-wet-mentaliteit had in het begin van corona IC-personeel aangetrokken kunnen worden dat afgelopen jaren was wegbezuinigd, met pensioen was gegaan, etc.. Anderen met een zorg- of medische achtergrond hadden een verkorte IC cursus kunnen krijgen gericht op corona. De toelatingseisen soepel en het salaris dubbel, dan heb je binnen de kortste tijd voldoende personeel. Maar in plaats hiervan is er gekozen(10) om de nood-breekt-wet-mentaliteit toe te passen om alle 18 miljoen mensen hun vrijheid, plezier en sociaal contact te ontnemen. En nu 90% (11) van de Nederlandse bevolking antistoffen heeft, zou de IC-capaciteit nog steeds een probleem zijn volgens Hugo de Jonge. En dan geeft hij de ongevaccineerden de schuld, het is bewust groepen tegen elkaar opzetten.

- Het eindresultaat zal zijn dat bijna iedereen, gevaccineerd of niet, één keer besmet raakt. En pas na besmetting ben je goed beschermd (12), ook tegen overdracht. Na verloop van tijd kunnen nieuwe varianten weer onder bepaalde groepen verspreiden, maar dan niet meer voor grote problemen zorgen, omdat de brede natuurlijke immuniteit na infectie nog gedeeltelijk bescherming biedt, dit in tegenstelling tot immuniteit voor alleen een spike eiwit. Dus; besmettingen zijn de oplossing, niet het probleem. Alle maatregelen die besmettingen tegenhouden zorgen dus dat we langer een probleem hebben.

Bronvermelding:

1. Mayo reports declining COVID-19 vaccine effectiveness https://www.startribune.com/mayo-reports.../600087246/
2. 21 July 2021 How the Delta variant achieves its ultrafast spread https://www.nature.com/articles/d41586-021-01986-w
3. How do vaccinated people spread Delta? What the science says https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1
4. Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens Andrew F. Read ,Susan J. Baigent,Claire Powers,Lydia B. Kgosana,Luke Blackwell,Lorraine P. Smith,David A. Kennedy,Stephen W. Walkden-Brown,Venugopal K. Nair. Published: July 27, 2015 https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1002198
5. https://www.geertvandenbossche.org/
6. https://maurice.nl/2021/08/20/te-weinig-dood-na-vaccinatie/
7. All questions Covid with Dr. Al Johnson and Dr. Peter McCullough youtu.be/xWBC-JX6lsg?t=371
8. Explosive Truth About Vaccines & COVID w/Inventor Of mRNA Vaccine Technology, Robert Malone youtube.com/watch?v=iwPKnOhJRYg
9. Is Big Pharma lobby blocking treatments? | Rajiv Malhotra & Dr. Pierre Kory FLCCC youtube.com/watch?v=0GAIA8Ml328
10. Diederik Gommers, Lof der Geneeskunst, 2 Oct 2020, Bron: youtu.be/PBxpL_rcCZU?t=4282 tijd: 1:11:23
11. https://www.sanquin.nl/.../corona-antistoffen-bij-93...
12. Comparing SARS-CoV-2 natural immunity to vaccine-induced immunity: reinfections versus breakthrough infections Sivan Gazit, Roei Shlezinger, Galit Perez, Roni Lotan, Asaf Peretz, Amir Ben-Tov, Dani Cohen, Khitam Muhsen, GabrielChodick, Tal Patalon medRxiv doi: https://doi.org/10.1101/2021.08.24.21262415

pi_201628685
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 02:17 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Stukje dat ik heb geschreven:
[..]

Dat eerste is niet helemaal waar. Het is niet zo dat je bij een besmetting gelijk ziek wordt. Daar zit meestal nog een week tussen. Dus wanneer je bijvoorbeeld op maandag ziek wordt, dan heb je die zondag gewoon nog andere mensen kunnen besmetten. ;)

Over het tweede stukje, je kunt virussen en bacteriën niet met elkaar vergelijken. Al is het alleen maar dat bacteriën daadwerkelijk levende wezens zijn, terwijl een virus niet echt als levend wordt beschouwd. Ook het vermenigvuldigen van beide ‘indringers’ is anders. Zichzelf vermenigvuldigen vs RNA of DNA in een cel stoppen. Dus mutaties zouden op een andere manier ontstaan.
Eigenlijk zou je dan ook alleen moeten kijken hoe andere vaccinaties tegen virussen werken.

Overigens moet je helemaal zelf weten of je je laat vaccineren of niet. Kom alleen niet met rare artikelen. :N
ROBODEMONS..................|:(
pi_201629240
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:47 schreef Derrazi het volgende:

[..]
GW Art 120
Joh, dan weet je de weg naar het europees hof ook wel te vinden neem ik aan.

Punt is gewoon dat gedwongen medische behandeling niet mag in NL volgens de grondwet.

En ja, het gaat helpen als zo veel mogelijk mensen meewerken en een volledig goedgekeurd en zeer uitgebreid getest vaccin gaan halen. Hoe meer mensen dat doen hoe eerder alle maatregelen weer over zijn.

Het vervelende is alleen dat de mensen die niet meewerken de grootste mond hebben over vrijheid en wat als niet meer terwijl dat toch echt de groep is die het terug naar normaal vertraagd.
  maandag 4 oktober 2021 @ 09:51:05 #93
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201629272
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:00 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Weet je zeker dat de de eerste lijn van verdediging (aangeboren immuniteit), d.w.z., waar de huid en slijmvliezen effectieve barrières opwerpen, even goed blijft functioneren wanneer je deze continue omzeilt (mbt de ergere pathogenen) d.m.v. vaccinatie?
Waarom zou die eerste lijn verdediging minder gebruikt worden bij gevaccineerde mensen? Je gaat toch niet in een bubbel wonen rond vaccinatie? Vaccinaties leren je immuunsysteem virussen herkennen. Ze creëeren geen dun laagje over je huid waardoor je nooit meer in direct contact met het virus komt. :P

quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 02:17 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Stukje dat ik heb geschreven:
[Het vaccin beschermt anderen niet. Het vaccin verminderd de symptomen, maar verminderd de kans op overdracht maar met een beetje ...

...het houdt verspreiding niet tegen...

...Dus; besmettingen zijn de oplossing, niet het probleem. Alle maatregelen die besmettingen tegenhouden zorgen dus dat we langer een probleem hebben...]

Snel gaan vaccineren dus, dan kunnen we mooi met zijn allen het virus gaan verspreiden, met minder symptomen. ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door PiyeReloaded op 04-10-2021 09:57:46 ]
pi_201629469
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 02:17 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Stukje dat ik heb geschreven:
[..]

Dus als je op reis gaat neem je ook geen vaccin?
pi_201630125
quote:
9s.gif Op zondag 3 oktober 2021 15:14 schreef Jo221 het volgende:
Ik weet echt niet meer of ik mij wel of niet zou moeten laten vaccineren tegen corona.
Is inderdaad lastig.


quote:
Bijna iedereen in mijn directe omgeving is niet gevaccineerd, met verschillende redenen. "Het vaccin zou niet zijn getest, er overlijden mensen aan het vaccin, corona is maar een griepje, Bill Gates en Big Pharma nemen je in de macht, levensgevaarlijke bijwerkingen, jonge mensen vaccineren is complete onzin, etc. etc."
Nou, het vaccin is wel getest, en inmiddels meer dan 2 miljard doses wereldwijd gezet. Dus ook al zou het niet getest zijn, eventuele ernstige bijwerkingen zijn inmiddels wel boven water gekomen.
Dus wat het gevaar van het vaccin betreft kun je al een inschatting maken of je dat risico wilt nemen.


quote:
Daarnaast zouden de overheid, mainstream media en wetenschap "een toneelstukje opvoeren, en onjuiste informatie (propaganda) verspreiden. Nepnieuws en nepstatistieken vanuit het RIVM en GGD. Er zou een tribunaal komen om de overheid te berechten."
Tja, dat moet je gewoon negeren. Degenen die dat roepen hebben geen echte argumenten tegen het vaccin, en gaan dus frontaal in de aanval.

quote:
Ik ben de afgelopen anderhalf jaar zo intensief blootgesteld aan bovenstaande gedachtegangen, dat ik de officiële informatie niet meer kan geloven, en de overheid en instanties niet meer vertrouw.

Ik hoef niet tegen mijn moeder en familie te zeggen dat ik overweeg om te laten vaccineren, want dan wordt de Yarden gebeld, en ik bij voorbaat doodverklaard.
Dat is best heftig. Het is toch je eigen keuze? Ik ben wel gevaccineerd, maar niet iedereen in mijn familie, vriendenkring of op het werk is dat. Maar we laten elkaar daarbij gewoon in onze waarde.
Ik heb ook een hekel aan mensen die aan het evangeliseren slaan. En zo voelt dit ook wel een beetje.
Dus dat je omgeving vindt dat je hun visie moet opvolgen en er geen eigen op na mag houden.


quote:
Wat is jullie advies voor deze 22-jarige? Doen of niet doen? En oh ja, voor die app laat ik mij niet speciaal vaccineren. Het gaat mij om de gezondheid😬😬
Is lastig.
Op die leeftijd, als je gezond bent, geen verborgen gebreken, geen groot overgewicht en niet overdreven veel sport, dan is de kans dat Covid erg vervelend doet niet zo heel erg groot.

Als vrijwel iedereen in je omgeving niet is gevaccineerd heb je wel een gerede kans dat je tegen het virus aan loopt en vervolgens anderen in je omgeving besmet, die mogelijk meer vatbaar voor de ziekte zijn.
Vraag is of je dat wilt, die afwachtende houding. Bij vaccinatie weet je tenminste dat je er wat aan gedaan hebt om te voorkomen dat je ziek wordt of anderen besmet.
En voor je eigen gezondheid; de twintigers die ik ken hebben toch wel last gehad van reuk en smaak verlies, wekenlang niets proeven, behalve zout,zoet,zuur, of dingen smaakten juist smerig. En een stuk conditie kwijt wat weer moet worden opgebouwd.

Verder moet je het zelf beslissen. Een ontstoken hartspier door het vaccin is ook niet fijn, en je weet meteen al hoe je familie dan zal reageren...

En voor het totaalbeeld, hoe hoger de vaccinatiegraad, des te eerder een van die QR code af kunnen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201630177
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 15:45 schreef epicbeardman het volgende:
Als je met 1 vaccinatie akkoord gaat dan ga je eigenlijk akkoord met dat de big farma jouw leven controleert.
Dat is onzin.

quote:
Die vaccinaties die je nu hebt genomen komen volgend jaar weer te vervallen, dan mag iedereen die nu geprikt is weer 2 nieuwe shots halen, en het jaar erna ook, en daarna.

Gewoon doen wat je hart zegt. Niet wat MSM of vrienden zeggen.
Of wat jij nu zegt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201630215
Als je het voor je gezondheid doet waarom zou je dan niet vaccineren? Ik vaccineer niet omdat ik al besmet ben geweest.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201630234
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 16:47 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dat klopt.

Maar goed vaccineren of niet. Er is helemaal geen gevaar tenzij je oud en kwetsbaar bent rationeel gezien. Ik mag dan ook hopen dat we op den duur alleen kwetsbaren gaan vaccineren a la de griepprik voor 60+'ers.

Iedereen vaccineren is natuurlijk een absurd idee.
We vaccineren al decennialang alle kinderen tegen ziektes die maar voor een heel klein deel schadelijk zijn.
En op een klein groepje antivaxxers na is dat geen probleem.
Waarom is het dan bij covid wel een absurd idee.

Kijk wat er bijvoorbeeld in Israël gebeurt: als eerste begonnen met vaccineren, vaccinatie stagneert rond de 60% en het Delta virus weet via de ongevaccineerden de kwetsbaren te bereiken die doordat het vaccin bij hen minder goed aanslaat, gecombineerd met sowieso minder goede werking tegen Delta, toch ziek worden en in het ziekenhuis belanden.
Om een ziekte goed onder controle te krijgen is het van belang voldoende mensen te vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201630299
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 20:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
En als je straks niet meer mag werken en met ov mag? Verlies je dan ook geen vrijheid?
Als je voor vrijheid gaat kies je niet voor openbaar vervoer en ben je geen loonslaaf...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201630319
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:00 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Weet je zeker dat de de eerste lijn van verdediging (aangeboren immuniteit), d.w.z., waar de huid en slijmvliezen effectieve barrières opwerpen, even goed blijft functioneren wanneer je deze continue omzeilt (mbt de ergere pathogenen) d.m.v. vaccinatie?
Je omzeilt die niet, dus je argument is m00t.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')