abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 3 oktober 2021 @ 12:11:38 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201615502
Iedereen heeft er wel één of twee in de kast. Boeken die je niet gelezen hebt en ook niet van plan bent te lezen, maar ook niet weg doet. (Dus niet boeken die je nog moet lezen en ook wel gaat doen).

Welke boeken zijn dat bij jullie?

Bij mij zijn het een aantal boeken die ik tweedehands heb gekocht, bijvoorbeeld een boekje waar ursonate (zoek maar op) in uitgeschreven staat, de rest ga ik nooit lezen. Ook zijn er een aantal boeken die ik leuk vind omdat ze oud zijn, een oud histologie boek bijvoorbeeld ik blader er wel in maar lezen, nope. En dan is er de vreemde categorie boeken die ik gekregen heb maar zelf niet zou kopen, die ik nog wel eens wil lezen maar geen tijd voor maak, bijvoorbeeld knielen op een bed violen, ooit gekregen maar geen intentie om te lezen, misschien toch maar eens doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 oktober 2021 @ 12:16:32 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201615566
Eén of twee? :D ;(

Het aantal ongelezen boeken in mijn kast zit een stuk dichter bij de 200 :@

Edit: Even snel geteld en ik kom zeker over de 200.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste/leukste mod 2022 zondag 3 oktober 2021 @ 12:23:52 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_201615669
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 12:16 schreef heywoodu het volgende:
Eén of twee? :D ;(

Het aantal ongelezen boeken in mijn kast zit een stuk dichter bij de 200 :@

Edit: Even snel geteld en ik kom zeker over de 200.
En met de gelezen boeken erbij? :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 oktober 2021 @ 12:30:00 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201615750
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 12:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En met de gelezen boeken erbij? :D
Je zou denken dat het dan minstens verdubbeld wordt, maar dat valt vies tegen.....stuk of twintig gelezen boeken misschien? :')

En toch smul ik echt van zoiets als het Boekenfestijn (als dat nog bestaat), waar ik zo met een stampvolle rugzak vandaan kom vol boeken waarvan ik op dat moment denk 'cool, dit lijkt me rete-interessant/leuk/etc' en die ik dan in de praktijk nauwelijks lees :@

Iets als dit, ik kan daar echt uren ronddwalen. Net als een beetje grote tweedehandsboekwinkel of iets als De Slegte van een paar jaar geleden O+

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste/leukste mod 2022 zondag 3 oktober 2021 @ 12:34:24 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_201615805
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 12:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Je zou denken dat het dan minstens verdubbeld wordt, maar dat valt vies tegen.....stuk of twintig gelezen boeken misschien? :')
Dat is onverwacht ja :D

Misschien heb je ook wel iets als FORO. Fear of reading out ;(

En ja die boekenbeurzen zijn genot inderdaad.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 zondag 3 oktober 2021 @ 12:35:17 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_201615814
Zelf niet heel veel ongelezen boeken. Ik heb een goedkope versie van Oorlog en Vrede in de kast liggen, verdeeld over 2 boeken die ik nog wel een tijdje ongelezen acht though.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 oktober 2021 @ 12:35:55 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201615823
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 12:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is onverwacht ja :D

Misschien heb je ook wel iets als FORO. Fear of reading out ;(

En ja die boekenbeurzen zijn genot inderdaad.
Het is vooral een kwestie van tijd. Er zijn er echt wel een heleboel waarvan ik denk 'ik heb wel zin om deze te gaan lezen'. Maar ik heb ook allemaal series die ik wil kijken. En héél veel sport wat ik wil zien. En natuurlijk de reguliere verplichtingen als werk. Dus ja, dan valt er toch echt iets tussen en dat is meestal het lezen ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste/leukste mod 2022 zondag 3 oktober 2021 @ 12:38:02 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_201615858
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 12:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is vooral een kwestie van tijd. Er zijn er echt wel een heleboel waarvan ik denk 'ik heb wel zin om deze te gaan lezen'. Maar ik heb ook allemaal series die ik wil kijken. En héél veel sport wat ik wil zien. En natuurlijk de reguliere verplichtingen als werk. Dus ja, dan valt er toch echt iets tussen en dat is meestal het lezen ;(
Ja laten ze daar eens mee beginnen dat af te schaffen inderdaad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201616346
Wel wat meer dan 1 of 2, maar de 200 haal ik zeker niet. Wat politieke boeken, soms krijgertjes, die nu vaak niet meer relevant zijn. Oa de biografie van Tony Blair. Misschien ga ik die ooit nog wel lezen. Verder boeken die ik in pakketten heb gekocht. 5 boeken voor een klein bedrag ofzo. Dan heb ik er daar 3 of 4 van gelezen en eentje niet. Ook wel wat sportboeken met bijvoorbeeld quotes van Johan Cruijff. Daar blader ik wel eens in, maar echt helemaal lezen ga ik niet aan beginnen.

Totaal denk ik stuk of 20. Een deel daarvan kan ook prima weg. Maar boeken gooi ik niet weg en verkopen of weggeven kost tijd en daar heb ik meestal niet zo’n zin in. Dus ze zullen bij een volgende verhuizing wel weer meegaan (net of dat geen tijd kost :') ).
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 oktober 2021 @ 13:16:46 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201616454
Boeken weggooien moet je sowieso nooit doen, altijd wel érgens iemand die het leuk vindt, desnoods de lokale kringloop.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201616831
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 12:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Je zou denken dat het dan minstens verdubbeld wordt, maar dat valt vies tegen.....stuk of twintig gelezen boeken misschien? :')

En toch smul ik echt van zoiets als het Boekenfestijn (als dat nog bestaat), waar ik zo met een stampvolle rugzak vandaan kom vol boeken waarvan ik op dat moment denk 'cool, dit lijkt me rete-interessant/leuk/etc' en die ik dan in de praktijk nauwelijks lees :@

Iets als dit, ik kan daar echt uren ronddwalen. Net als een beetje grote tweedehandsboekwinkel of iets als De Slegte van een paar jaar geleden O+

[ afbeelding ]
Te herkenbaar ;( wil heel veel dingen lezen maar geen tijd ofzo. En soms is het kopen leuker dan het lezen lijkt het wel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Trouwste user 2022 zondag 3 oktober 2021 @ 21:30:32 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_201625682
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 13:16 schreef heywoodu het volgende:
Boeken weggooien moet je sowieso nooit doen, altijd wel érgens iemand die het leuk vindt, desnoods de lokale kringloop.
De kringloop is mijn boekenwinkel. Nog veel te lezen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 oktober 2021 @ 21:31:31 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201625710
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:30 schreef tong80 het volgende:

[..]
De kringloop is mijn boekenwinkel. Nog veel te lezen.

:T
We hebben er drie in mijn kleine dorp, ik kan onmogelijk een rondje er langs maken zonder toch minstens met 3-4 boeken in de fietstas thuis te komen :@

Bij één lukt het wel prima om zonder boeken weg te komen, want 95% bestaat uit theologie daar...neuh dank je :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 zondag 3 oktober 2021 @ 21:32:25 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_201625730
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]
We hebben er drie in mijn kleine dorp, ik kan onmogelijk een rondje er langs maken zonder toch minstens met 3-4 boeken in de fietstas thuis te komen :@

Bij één lukt het wel prima om zonder boeken weg te komen, want 95% bestaat uit theologie daar...neuh dank je :D
Ik koop ook altijd te veel. Maar het kan lije. Kost niks.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Miss 200.000.000! zondag 3 oktober 2021 @ 21:48:22 #15
367000 roos94
pi_201626029
Ik lees alleen ebooks, heb op pc een map met epub bestanden van denk ik 100 boeken die ik nog ooit misschien ga lezen
  Moderator zondag 3 oktober 2021 @ 21:54:24 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201626154
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:48 schreef roos94 het volgende:
Ik lees alleen ebooks, heb op pc een map met epub bestanden van denk ik 100 boeken die ik nog ooit misschien ga lezen
Ik kan me er echt niet toe zetten om iets digitaal te gaan lezen... terwijl een boek die ik in mijn tas gooi niet ongelezen blijft. Het grote voordeel is dat ik al sinds mijn 16de treinreis en eigenlijk nooit meer thuis een boek lees maar vrijwel uitsluitend in de trein. Laatste boek dat ik thuis las heb ik lang over gedaan in kleine stukjes voor het slapengaan (the road to reality van penrose) nu ligt daar een dikke pil over de wereld politiek tussen '45 en '00 vraag me af of die ooit uitkomt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 oktober 2021 @ 11:42:25 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201657160
Ik heb hem cadeau gekregen, maar ook nog steeds niet gelezen:

Ik heb zoveel kleinere boeken die ik eerst wil lezen, dat het echt een pil is die op de langere termijn op de planning ligt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 14:29:56 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201658875
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:42 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb hem cadeau gekregen, maar ook nog steeds niet gelezen:
[ afbeelding ]
Ik heb zoveel kleinere boeken die ik eerst wil lezen, dat het echt een pil is die op de langere termijn op de planning ligt.
O+ Die heb ik wel gelezen maar hij ligt nu al 15 jaar bij mijn moeder op haar nachtkastje die er af en toe wel eens iets uit leest geloof ik :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:26:54 #19
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201673585
Kleine kans dat ik Homeros ooit zal lezen, maar hij staat er wel mooi.
pi_201675392
Ik kwam ooit niet door de gebroeders Karamazov heen. Daarna wel diverse andere boeken van Dostojevski met veel belangstelling uitgelezen. Destijds vond ik echter dat het verhaal te langzaam op gang kwam. Misschien moet ik het nog een keer proberen nu ik nog wat ouder ben.

Maar dat is misschien niet het antwoord op je vraag omdat ik in principe wel belangstelling heb om het te lezen. Ik heb denk ik zoals iedereen hier ook een aantal boeken die ik cadeau heb gekregen ("die jongen houdt zo van boeken, laten we een boek voor hem kopen") en die ik waarschijnlijk nooit zal lezen.
pi_201675453
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 12:30 schreef heywoodu het volgende:

Je zou denken dat het dan minstens verdubbeld wordt, maar dat valt vies tegen.....stuk of twintig gelezen boeken misschien? :')

En toch smul ik echt van zoiets als het Boekenfestijn (als dat nog bestaat), waar ik zo met een stampvolle rugzak vandaan kom vol boeken waarvan ik op dat moment denk 'cool, dit lijkt me rete-interessant/leuk/etc' en die ik dan in de praktijk nauwelijks lees :@

Iets als dit, ik kan daar echt uren ronddwalen. Net als een beetje grote tweedehandsboekwinkel of iets als De Slegte van een paar jaar geleden O+

[ afbeelding ]
Er is een woord voor O+



En nog een mooi artikel over jouw bibliotheek: https://nesslabs.com/antilibrary

[ Bericht 5% gewijzigd door Isabeau op 07-10-2021 21:31:15 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 oktober 2021 @ 22:03:28 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201675974
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er is een woord voor O+

[ afbeelding ]

En nog een mooi artikel over jouw bibliotheek: https://nesslabs.com/antilibrary
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 22:10:41 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201676057
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:26 schreef Beregd het volgende:
Kleine kans dat ik Homeros ooit zal lezen, maar hij staat er wel mooi.
Het enige boek waarin ik begonnen ben en niet uit heb gelezen, staat niet meer in de kast heb hem weggegeven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:56:43 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201683262
Van Ulysses heb ik het eerste hoofdstuk gelezen om te concluderen dat ik daarvoor nog maturiteit mis. Ooit gaat het ervan komen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201684043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:56 schreef -XOR- het volgende:
Van Ulysses heb ik het eerste hoofdstuk gelezen om te concluderen dat ik daarvoor nog maturiteit mis. Ooit gaat het ervan komen.
Ik denk niet dat ik ooit zo ver kom :') Ooit heb ik een paar pagina’s doorgebladerd en ik vroeg me echt af waar in godsnaam ik mee bezig was. Echt niet aan mij besteed. Maar goed, je weet nooit hoe je perceptie zal veranderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')