abonnement Unibet Coolblue
pi_201614724
Hoe ziet jou mailbox er op het werk uit?
Staan alle mails in postvak in, werk je met veel mapjes, delete je vrijwel alles?

Ik werk met heel veel mapjes.
Eigenlijk stop ik iedere mail in een map die ik kan linken aan het onderwerp.
En ook een belangrijke map "lopende zaken / to do".

Postvak IN wil ik zoveel mogelijk leeg houden.
Wat hier in staat moet ik zsm oppakken.
pi_201614788
ontzettend veel mapjes
pi_201614804
Ik ben een chaoot, dus alles staat in postvak in. Als ik iets niet meteen oppak, wil ik weleens een vlaggetje aan hangen. Aan belangrijke mails die in de toekomst relevant kunnen zijn, hang ik een label.
pi_201614872
Over algemeen alles in mijn postvak-in. Echt belangrijke mails zet ik in een aparte map. Van sommige mails noteer ik de ontvangstdatum en tijdstip dat zodra ik een mail zoek precies weet waar die staat. De verzender onthoud ik automatisch wat het zoeken vergemakkelijkt.
pi_201614914
Alles in Inbox laten staan en aan t eind de dag: ctrl-a+shift-del

Doei!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201614937
Alles in postvak in. De zoekfunctie is er niet voor niets.
Whatever...
pi_201614954
alles netjes gesorteerd

cheers mate
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201614966
Mijn Postvak Uit ziet niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 oktober 2021 @ 11:28:40 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201614985
Een paar mapjes. Als een mail in de inbox is 'afgewerkt'* gaat het een mapje in, waardoor ik altijd weet dat er met alles wat in de inbox staat nog iets moet gebeuren.

*afgewerkt hangt natuurlijk van de mail af, de één kan gewoon verwijderd worden, de ander moet een antwoord krijgen en weer een ander is alleen even een kwestie van lezen, het punt is dat er niks meer mee gedaan hoeft te worden als het niet meer in de inbox staat :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 3 oktober 2021 @ 11:32:24 #10
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201615038
Alles blijft gewoon in postvak in. Wat ik niet binnen een paar dagen oppak categorie todo zodat het gescheiden staat van de overige mail. Alles wat gedaan is gaat richting de map done
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201615188
Hier bijna geen mail meer alles loopt via Slack en daarvoor via Teams.
  zondag 3 oktober 2021 @ 11:50:17 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201615236
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:45 schreef RealRS het volgende:
Hier bijna geen mail meer alles loopt via Slack en daarvoor via Teams.
Nerd alert! :')
  zondag 3 oktober 2021 @ 11:54:20 #13
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_201615276
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:45 schreef RealRS het volgende:
Hier bijna geen mail meer alles loopt via Slack en daarvoor via Teams.
Zelfde hier. Al zijn wij van Slack naar Teams gegaan ;( had liever nog Slack gehad
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_201615280
Toch nog wat mensen die alles in IN laten staan.
Herkenbaar, ik zie het ook bij collega's.
Maar ik zou dan compleet het overzicht kwijt raken :)
pi_201615296
Mijn eigen mailbox: Chaos. Mapjes voor zaken die ik wil bewaren, maar dat is meer als ik verwacht dat iets in de toekomst gezeur gaat opleveren en ik mij wil indekken. Reminders zet ik met vlaggen of ik mail het nogmaals naar mezelf :')

Rol1: paar mapjes om te archiveren. De inbox is leeg. Dit gaat voor een deel met automatische regels.
Rol2: heel veel mapjes. Mix tussen chaos en netjes. Hier werken mijn 3 directe collega’s ook uit.
pi_201615313
Postvak in het liefst zo leeg mogelijk.
Mapje 'Bewaren' voor echte bewaardingen, daar kan ik dan de zoekfunctie gebruiken
Aantal andere mapjes op onderwerp.

Ik heb collega's die hebben mapjes op de naam van collega van wie ze de mail hebben gekregen... kunnen dus nooit iets terugvinden want hoe weet je nou welk mailtje door wie is gestuurd :?
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 3 oktober 2021 @ 11:58:03 #17
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201615329
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:54 schreef hartloper het volgende:
Toch nog wat mensen die alles in IN laten staan.
Herkenbaar, ik zie het ook bij collega's.
Maar ik zou dan compleet het overzicht kwijt raken :)
Gewoon je werk doen zodat mail zich niet ophoopt
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201615351
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:50 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Nerd alert! :')
Haha eens, is een tech bedrijf. Al werken we ook met een multinational samen die alles mailen maar dat ben je al snel zat. Uiteraard moet iedereen er wel mee werken, anders heeft het geen zin. Voelt net als vroeger MSN'en en Facebooken.
  zondag 3 oktober 2021 @ 12:02:02 #19
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201615386
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:59 schreef RealRS het volgende:

[..]
Haha eens, is een tech bedrijf. Al werken we ook met een multinational samen die alles mailen maar dat ben je al snel zat. Uiteraard moet iedereen er wel mee werken, anders heeft het geen zin. Voelt net als vroeger MSN'en en Facebooken.
Ik heb wel teams maar wij gebruiken het niet/nauwelijks en hoe het geïmplementeerd is verdiend geen schoonheidsprijs :P
Slack nog nooit gebruikt.
  zondag 3 oktober 2021 @ 12:04:16 #20
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201615412
Overigens alles in postvak in. En wat afgehandeld is gaat naar deleted items :P

Voor m'n vakantie "alles" uit postvak in verwijderd, nog minder dan 100 mails openstaan toen :')
pi_201615464
Alles in mappen genoemd naar de persoon die verantwoordelijk is voor het onderwerp en/of naar degene die het draadje begon.

Mijn postvak in is uiteindelijk altijd helemaal leeg. Zo niet, dan heb ik mijn werk nog niet gedaan.
pi_201615612
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:58 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon je werk doen zodat mail zich niet ophoopt
Dat doe ik ook.
Maar ik moet ook veel bewaren.
pi_201615985
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:25 schreef Spanky78 het volgende:
Alles in postvak in. De zoekfunctie is er niet voor niets.
Dat. Vroeger alles in mapjes, maar dat is volledig achterhaald.

In m'n Postvak In staan 5 - 20 mails waar ik iets mee moet doen.
Submapje Afgehandeld voor alle afgehandelde mails waar ik niks meer mee hoef.
Verzonden items waar ik antwoord op verwacht vink ik aan voor Opvolgen (als Taak), zodat ik die kan bewaken.
pi_201616388
Heel veel mapjes en heb alles in postvak in. 2 a 3 keer per jaar ruim ik op. Meestal zit het dan op 1 a 2 duizend mails. En dan gooi ik ook nog heel veel gelijk weg. Als het het opruim gooi ik denk ik 95% weg en de rest bewaar ik in die vele mapjes.
pi_201616628
Weinig mails in inbox, alles waar nog een actie aanhangt zet ik op 'ongelezen', zodat ik weet dat ik er nog wat mee moet, 1 box gemaakt van mails waar ik nog een reactie op verwacht en de rest allemaal in verschillende mapjes ter archivering. :)

Alles dat niet belangrijk is gaat gelijk gedeletet worden. Zoals mensen die 'beantwoord allen' kiezen, zo irritant, krijgt iedereen (100 mensen) dat bericht, terwijl het maar voor 1 is bedoeld. Grrr! :(

Of mensen die 'n mail sturen, zakelijk of niet-zakelijk, en dan alle emailadressen in de 'cc' doen ipv 'bcc'. Dubbel Grrr! :( :(
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zondag 3 oktober 2021 @ 13:40:03 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_201616886
Alles in Postvak IN standaard 300 ongelezen emails, als ze me geen derde herinnering sturen was het vast niet belangrijk.

Ik heb ooit geprobeerd te sorteren maar dat is een gebed zonder eind en zorgt er alleen maar voor dat ik een tijdje vergeet in de andere vakjes te kijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201617342
De inbox zo leeg mogelijk. Afgehandelde mails gaan weg of naar het archief. Dat archief heeft dan wel weer verschillende submappen.
pi_201617447
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:45 schreef RealRS het volgende:
Hier bijna geen mail meer alles loopt via Slack en daarvoor via Teams.
Dit, op mijn mail gaat een deel automatisch naar wat mappen die ik eigenlijk zelden bekijk de rest lees ik twee keer per week door of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201617578
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:57 schreef Blues het volgende:
Postvak in het liefst zo leeg mogelijk.
Mapje 'Bewaren' voor echte bewaardingen, daar kan ik dan de zoekfunctie gebruiken
Aantal andere mapjes op onderwerp.

Ik heb collega's die hebben mapjes op de naam van collega van wie ze de mail hebben gekregen... kunnen dus nooit iets terugvinden want hoe weet je nou welk mailtje door wie is gestuurd :?
Dit ongeveer. Ik gooi weinig weg, koek en taart meldingen gaan wel direct weg. Het gros is echter binnen een paar minuten tot een uur afgehandeld en dat blijft dan in postvak in staan voor als er toch een opleving ontstaat. Uitgaande mail doe ik ook altijd in postvak in, dan staat alles lekker bij elkaar.

Zo nu en dan alles van postvak in dat een jaar of ouder is weg doen. Ook afhankelijk van de ruimte in de box.

Verder een map bewaren en wat mappen op thema/onderwerp/project.

Dat in mappen sorteren op afzender heb ik nooit begrepen. Dat is wel de simpelste sorteerslag die je on the fly kunt doen.
pi_201618467
Chaos. :')

Alles in mijn inbox en zo'n 700 ongelezen mailtjes. Als ik aan het onderwerp al zie dat het me vrij weinig boeit dan open ik het niet.
pi_201619177
To-Do
Doing
On hold
Done
Overig

Zo vanuit m’n postvak in naar één van bovenstaande mapjes.
Ja, hoi!
pi_201619912
Alles staat gewoon in postvak in. Belangrijke mails waar ik later nog actie op moet ondernemen zet ik een notitie van in mijn agenda. Ik zie geen nut in het sorteren van mails in diverse mapjes. Volgens mij kan je die tijd beter besteden aan het... beantwoorden van mails.

Ik heb zoiezo zelden last van een overvolle mailbox behalve als ik net terugkom van vakantie. Scheelt ook dat ik het nooit zo ver laat komen. Als ik aan het einde van mijn werkdag nog veel ongelezen mails heb, blijf ik gerust een half uurtje of een uurtje langer om mijn achterstand weg te werken voordat ik mijn laptop dicht doe. Nadeel daarvan is dan weer natuurlijk dat ik regelmatig onbetaalde uurtjes overwerk. Maar het geeft mij meer rust.
pi_201620375
Per klant een apart mapje.
pi_201622790
Een grote inbox hoop. Wel allemaal "gelezen". Ik krijg er stress van als ik 100en ongelezen emails heb.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_201623969
Alles in Postvak In en eens in de zoveel tijd archiveer ik alle mailtjes ouder dan x dagen.

Verder alleen een aantal belangrijke mailen Jes in een aparte map geplaatst.

Aangezien Outlook een prima zoekfunctie heeft, gebruik ik die liever dan mijn tijd verpesten met alles in mapjes te plaatsen die nooit meer nakijk.
  zondag 3 oktober 2021 @ 19:50:30 #36
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_201624012
Ik werk veel met mapjes voor lopende projecten.
Deel van de mapjes gewoon met berichtregels de rest doe ik handmatig.
Dan nog stroomt mijn postvak in altijd giga vol en krijg ik het lastig weggewerkt. Zodra het afgehandeld verwijder ik de mail of gaat ie naar een mapje.

Hoeveel mails krijgen jullie op een gemiddelde werkdag binnen? Intern + extern.
Bij mij is het gauw 30 - 50 berichten per werkdag.
klerkje
  zondag 3 oktober 2021 @ 19:52:56 #37
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_201624032
Hier ook alles netjes gesorteerd in mapjes
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_201624715
quote:
7s.gif Op zondag 3 oktober 2021 19:50 schreef Spiegelei het volgende:
Ik werk veel met mapjes voor lopende projecten.
Deel van de mapjes gewoon met berichtregels de rest doe ik handmatig.
Dan nog stroomt mijn postvak in altijd giga vol en krijg ik het lastig weggewerkt. Zodra het afgehandeld verwijder ik de mail of gaat ie naar een mapje.

Hoeveel mails krijgen jullie op een gemiddelde werkdag binnen? Intern + extern.
Bij mij is het gauw 30 - 50 berichten per werkdag.
Ook rond de 30 tot 50.
Veel meegenomen in cc. Daar hoef ik vaak niks mee.

Ben blij met mijn map: lopende zaken.
Daar kijk ik regelmatig in en weet ik weer waar ik achteraan moet of wat ik nog moet beantwoorden.

Ook de taken lijst ben ik fan van
pi_201624855
quote:
7s.gif Op zondag 3 oktober 2021 19:50 schreef Spiegelei het volgende:


Hoeveel mails krijgen jullie op een gemiddelde werkdag binnen? Intern + extern.
Bij mij is het gauw 30 - 50 berichten per werkdag.
Max op 1 dag: 547
Max gemiddeld over 1 week: 373
Op een goede week: 70 per dag
Wel veel in cc, of waar geen actie voor nodig is van mijn kant.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator zondag 3 oktober 2021 @ 21:13:27 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201625328
Vrij leeg. Alles gaat uit de inbox. Weg ermee.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 3 oktober 2021 @ 21:36:51 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201625806
Ik krijg dagelijks 100 mails :') .

Ik heb een mappenstructuur die ik heb genummerd, zodat het belangrijkste bovenaan staat.

Verder heb ik meestal wel een stuk of 50 mails waar ik eigenlijk iets mee moet in m'n inbox.

Ik gebruik de volgende hacks:

- Alle standaard rapporten gaan met een rule in het juiste mapje.

- Vroeger liet ik een mail in de inbox staan als ik nog een antwoord/bevestiging verwachtte. Tegenwoordig zet ik een reminder op de laats verzonden mail. De originele mail gaat gewoon in de juiste map. De verzonden mail komt dan later gewoon als reminder omhoog. Als je al antwoord hebt gehad, dan weet je dat echt wel als die reminder naar boven komt. Heb je nog geen antwoord gehad, dan klik je de mail open, zonder eerst in je verzonden items te zoeken. Reply to all en even beleefd vragen hoe het staat. Nieuwe reminder instellen op je verzonden mail en zo mis je dus niks, maar je inbox blijft overzichtelijker.

- Verder check ik altijd op beschikbaar voor ik een uitnodiging de wereld inslinger.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 3 oktober 2021 @ 22:06:32 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201626370
Die reminders zet ik in mn agenda :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 3 oktober 2021 @ 22:44:39 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201627033
Ik laat alles in mijn inbox staan. En alles waar ik nog wat mee moet markeer ik als ongelezen
  zondag 3 oktober 2021 @ 23:19:06 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201627445
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 22:06 schreef Rene het volgende:
Die reminders zet ik in mn agenda :7
Ik reserveer ook tijd voor taken die me veel tijd kosten in m'n agenda.

En ik heb dagelijks een stuk of 10 mailtjes waarvan ik zeker wil weten dat ik het antwoord niet wil missen. Als ik daar elke keer een uurtje voor moet reserveren, dan komt het niet goed :P
Resistance is futile.
pi_201628175
Ik sleep alles naar mapje 'done'.

In 'postvak in' staan max.50 items waar IK nog actie op moet ondernemen. Als dit boven de 50 komt, moet ik even op de rem staan en block ik meer tijd voor mezelf om dingen af te handelen of over de schutting te gooien.
  maandag 4 oktober 2021 @ 07:59:00 #46
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201628371
Heb veel mapjes, gebruik ze niet meer.

Tegenwoordig heb ik twee mappen waar ik mijn berichten naar toe verhuis. Staan ze daarin, hoef ik er niets meer mee te doen.
Mijn postvak in probeer ik schoon te houden (dus verplaatsen), maar dat lukt niet altijd. Dus 1x in de zoveel tijd een schoningsactie.
Soms een mooie todo of een rood kleurtje eraan en door.

Vroeger vond ik het vervelend als er een getalletje erbij stond (aantal ongelezen mail), nu maakt het me niet meer uit. Ook wel lekker.
pi_201628825
Bij ons worden alle mails die ouder dan 2 weken zijn automatisch gewist. Dit kan je niet uitzetten. Belangrijke email sleep je naar verkenner om op te slaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201628831
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:32 schreef Mortaxx het volgende:
Alles blijft gewoon in postvak in. Wat ik niet binnen een paar dagen oppak categorie todo zodat het gescheiden staat van de overige mail. Alles wat gedaan is gaat richting de map done
rebels
pi_201629260
Mappen.

Van begin project tot daadwerkelijk in bedrijfstelling zit een aardig tijd tussen.

Dan maak ik mappen aan met een projectnummer en regels in Outlook dat e-mails met dat projectnummer direct in die desbetreffende map komen.

Zijn de mails niet belangrijk genoeg kunnen ze verwijderd worden. Zitten er in die mails belangrijke certificaten/rapporten blijven ze daar zodat ze altijd makkelijk op te rakelen zijn indien nodig.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_201630331
Leuke vraag en leuk lezen hoe anderen het doen.

Hier ingedeeld naar installaties (5 stuks),-onderdeel (vele onderdelen per installatie), inhoud: media gas, water, stoom, rookgassen.

Verder veel storingsanalyses en Key Perfomance Indicators, ook elk in mappen.

Verder werken we met SAP: belangrijke mails worden daar aan gehangen, zodat deze terug te vinden zijn op projectnr. ed.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')