abonnement Unibet Coolblue
pi_201611586
Wat zijn jouw handigheidjes om je oven schoon te krijgen en/of te houden?

Maak je hem na elk gebruik grondig schoon of merk je op een gegeven moment dat de binnenkant bruin en plakkerig is en besluit je dan dat je toch eens moet gaan poetsen? En hoe en waarmee doe je dat dan?
pi_201611633
Ts begint. Ik maak mijn combimagnetron schoon als ik merk dat hij vies is. Ik haal er een doekje door als er iets gespetterd of gelekt heeft, maar poets hem niet na elk gebruik.
Ik gebruik de Easy clean optie en maak daarna de bodem schoon met een pannensponsje. Het rek en de ovenplaat met een sopje en het sponsje.
Alleen voor het deurtje heb ik de ideale aanpak nog niet gevonden. Ik ben bang voor beschadigingen.
pi_201611668
Na elk gebruik even kijken of er vuil zoals vet spetters tegen de zijkant zijn gekomen en gelijk weghalen.

Sinds ik dat doe heb er bijna geen lastig schoonmaak gedoe aan.
pi_201611716
Comibi magnetron idem dito.
Af en toe laat ik azijn stomen en de glasplaat was ik elke week af. Zo verkleurd deze niet vies bruin.

Buitenkant met glassex zodat je geen vetvlekken ziet.
pi_201611720
1x in de 3 jaar ofzo gooi ik die roosters in de vaatwasser.
Verder wordt een oven gloeiend heet dus eventuele bacteriën worden al gedood door de hitte.
pindazakje
  Moderator zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:13:20 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201612030
Wij poetsen dat ding na elk gebruik. Dus effectief bijna elke dag.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201612848
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:48 schreef Hyaenidae het volgende:
1x in de 3 jaar ofzo gooi ik die roosters in de vaatwasser.
Verder wordt een oven gloeiend heet dus eventuele bacteriën worden al gedood door de hitte.
:')
Herkenbaar, is bij mij ook gewoon zo maar die ovenplaat krijg je natuurlijk nooit schoon in de vaatwas.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:23:15 #8
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_201681583
Insmeren met groene zeep, bak met ammonia er in zetten, een halve dag wachten, flink luchten en evt. gasmasker op :7 , deur oven opentrekken, en je kunt de zwarte aanslag redelijk makkelijk wegvegen.

Werkt ook bij de roosters: insmeren met zeep en in een vuilniszak doen met een scheutje ammonia, wachten, en buiten schrobben. Maar voor minder grote beurten lukt een staalwolsponsje met zeep ook wel.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_201681903
iemand ook tips om een airfrayer te ontvetten?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_201681950
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
iemand ook tips om een airfrayer te ontvetten?
https://www.bol.com/nl/nl(...)je/9200000101171351/
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 15:03:31 #11
414785 sirdanilot
pi_201752656
Als de oven echt te vies wordt gebruik ik ovenreiniger maar ik heb niet heel veel discipline wat schoonmaken betreft.

Ik kom uit Zeeland en in Zeeland is het hoe je het wendt of keert nog altijd de vrouw die het merendeel van het huishouden doet en zo ben ik ook opgevoed. Ik kan niet eens fatsoenlijk strijken of wat dan ook.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201753409
Ik zet er gewoon een teiltje sop in en leg 2 vorken naast de bak. Even de op magnetronstand zetten en binnen no time is die schoon van binnen.
pi_201806586
De grote oven heeft een zelfschoonmaakfunctie. Alleen nog nooit gebruikt😁. Haal af en toe een lapje erdoor en dan vooral de deur en heb onder in de oven een stuk aluminiumfolie waar eventuele zooi wat drupt opvangt. Scheelt poetsen en nee, ik heb geen aandelen in de aluminiumfoliefabriek😎

De combitron heeft een donkerblauwe binnenkant. Zie je weinig op en ook daar haal ik zo nu en dan een doekje over. Draaiplateau maak ik schoon zodra er iets op gelekt heeft. Jammer dat daar geen folie onder kan😇
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:43:45 #14
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_201806849
paar x in het jaar grondig schoonmaken met ovencleaner, werkt geweldig.
ga echt niet na elke pizza dat ding helemaal schoonmaken :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')