abonnement Unibet Coolblue
pi_201607297
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:47 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Herinnert u zich de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2016 meneer?

Bovendien, het is een momentopname en tussen nu en nieuwe verkiezingen kan er van alles gebeuren. Stel dat die aanslag op Rutte - God verhoede het - was gepleegd. Dan ziet de politieke landkaart er opeens heel anders uit. Denk dat dan de rechtse partijen een grote meerderheid zouden kunnen krijgen (VVD, FvD, PVV, JA21, Groep Van Haga).
Ik word vaak een beetje wantrouwig als iemand in een discussie ineens met 'u' en 'meneer' begint te 'spreken'... Anyway; we zijn hier niet in Amerika, je kan die twee politieke situaties niet vergelijken.

/einde politieke discussie wat mij betreft
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201607321
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 14:34 schreef blissard1984 het volgende:
Die daling op de ic’s is afgelopen week best spectaculair. Goed bezig allemaal.
En gisteren voor het eerst in tijden weer bandjes gaan kijken (sniester festival). Behalve de eenmalige QR scan (ditmaal incl. id check) eigenlijk binnen 5 minuten weer als vanouds. Heerlijk.
Leuk, doe je goed! Ik heb deze week ook weer genoten van dit soort zaken, geeft een enorm fijn gevoel en geeft weer een beetje het sfeertje zoals het was voordat corona binnen kwam glijden begin 2020. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:08:33 #28
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_201607367
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nou, als er nieuwe verkiezingen zouden komen zou er wel echt héél anders gestemd gaan worden.....zoveel vertrouwen is er niet meer hoor.....
Ik denk dat je hier vooral voor jezelf praat.
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:09:11 #29
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_201607377
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:02 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik word vaak een beetje wantrouwig als iemand in een discussie ineens met 'u' en 'meneer' begint te 'spreken'... Anyway; we zijn hier niet in Amerika, je kan die twee politieke situaties niet vergelijken.

/einde politieke discussie wat mij betreft
Dat doet men vaak om afstand te kweken, men is het dan niet eens met U.
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:10:53 #30
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_201607400
Wat een fijne cijfertjes, tijdje al niet meer wezen kijken hier en niet zoveel gevolgd behalve de krant dan, maar dan lees je zoveel dat je niet meer weet wat je wel en niet moet geloven. Hier is het altijd positief en realistisch, goed hoor. Hopelijk gaan de cijfers nog verder dalen!!!
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_201607415
quote:
16s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:08 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]
Ik denk dat je hier vooral voor jezelf praat.
Nee want ik heb nooit op Rutte gestemd en mijn cliënten voor wie ik werk geven duidelijk aan dat ze op iemand anders zouden gaan stemmen.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:13:50 #32
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_201607440
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nee want ik heb nooit op Rutte gestemd en mijn cliënten voor wie ik werk geven duidelijk aan dat ze op iemand anders zouden gaan stemmen.
Die clienten zijn niet representatief voor de hele bevolking, lol! Maar ik kreeg net een PB dat dit offtopic zou zijn, dus toedels!
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_201607453
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:13 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]
Die clienten zijn niet representatief voor de hele bevolking, lol! Maar ik kreeg net een PB dat dit offtopic zou zijn, dus toedels!
Dan nog spreek ik niet alleen namens mezelf......maar dag hoor :)
pi_201607554
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:09 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]
Dat doet men vaak om afstand te kweken, men is het dan niet eens met U.
Ik denk het ook, lol! :7
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201607568
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:10 schreef SiennaForrest het volgende:
Wat een fijne cijfertjes, tijdje al niet meer wezen kijken hier en niet zoveel gevolgd behalve de krant dan, maar dan lees je zoveel dat je niet meer weet wat je wel en niet moet geloven. Hier is het altijd positief en realistisch, goed hoor. Hopelijk gaan de cijfers nog verder dalen!!!
Daarom kan je beter hier meelezen of schrijven indien je dat wenst, en niet het reguliere nieuws volgen. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:49:54 #36
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201607844
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:02 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik word vaak een beetje wantrouwig als iemand in een discussie ineens met 'u' en 'meneer' begint te 'spreken'... Anyway; we zijn hier niet in Amerika, je kan die twee politieke situaties niet vergelijken.

/einde politieke discussie wat mij betreft
Het was gewoon een grap. Dat doe ik hier doorlopend.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:50:26 #37
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201607851
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:09 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]
Dat doet men vaak om afstand te kweken, men is het dan niet eens met U.
Nou, ik doe dat continu op FOK!, los van de context.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201608654
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:49 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Het was gewoon een grap. Dat doe ik hier doorlopend.
Ok vent prima! Soms wel eens lastig te ontdekken bij jou, soms ben je leuk sarcastisch en grappig en de andere keren ineens bloedserieus. En omdat je geen bodylanguage ziet en gezichten is het wel eens moeilijk inschatten via alleen het getypte woord. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201609028
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, alleen ik zou zo graag willen dat mensen eens de gedachte zouden overwegen dat de overheid misschien deel is van het probleem en niet van de oplossing.
Er zit natuurlijk wel een heel verschil tussen de politiek en de overheid. (Zeg ik als onderdeel van die overheid).
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:33:11 #40
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201609108
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 19:56 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ok vent prima! Soms wel eens lastig te ontdekken bij jou, soms ben je leuk sarcastisch en grappig en de andere keren ineens bloedserieus. En omdat je geen bodylanguage ziet en gezichten is het wel eens moeilijk inschatten via alleen het getypte woord. :)
Jaa, klopt. Maar wanneer ik serieus ben, doe ik dat niet op zo'n manier.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 20:27 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Er zit natuurlijk wel een heel verschil tussen de politiek en de overheid. (Zeg ik als onderdeel van die overheid).
Dat klopt, en ik bedoel ze beide (zeg ik eveneens als onderdeel van de overheid).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201611190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat het punt waarop ook de QR-code niet meer nodig is nabij is, gezien het feit dat er nog steeds mensen gevaccineerd worden en corona hebben gehad. Omdat het met de besmettelijkheid van de deltavariant in Nederland nogal meevalt, hoop ik dat we er over een paar weken van af zijn, maar dat is neem ik aan ijdele hoop.
De besmettelijkheid van delta in Nederland valt niet mee, die is gewoon hetzelfde als overal. Alleen heeft Nederland, op een paar weekenden na, het goed aangepakt, voor het grootste deel doordat een groot deel van de bevolking zich heeft laten vaccineren zodra ze dat konden.
pi_201611306
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 14:42 schreef Federer-fan het volgende:
[Even een herpost, omdat hij een beetje was ondergesneeuwd in het vorige deel]

Ik vroeg me iets af. Stel nou (hypothetisch dus) dat blijkt dat bijvoorbeeld De Jonge, Rutte, Van Dissel, Macron en Biden geen coronavaccin hebben gehad maar een placebo en dat alles verder klopt (de wetenschappelijke onderzoeken, de besmettingscijfers, de ziekenhuisaantallen), wat zou dat dan doen met het vertrouwen van mensen in de vaccins?

De reden dat ik het vraag, is dat je weleens ziet dat politici dingen bepleiten waar ze zelf niet naar leven, zoals politici die gemengde scholen bepleiten maar hun kinderen naar een blanke school sturen, die tegen het kapitalisme pleiten maar meerdere huizen hebben, of die afstandsmaatregelen bepleiten en zich er zelf niet aan houden. Er zijn talloze voorbeelden van. Vandaar dat ik het me afvroeg.
Stel nou, dat die leiders wel allemaal zich echt hebben laten vaccineren, ze wel keihard werken en gewerkt hebben om een juiste balans te vinden tussen economie, aantal zieken en doden, druk op de ziekenhuizen en mening van het volk. Dat ze niet liegen, maar dat inzichten en omstandigheden veranderen waardoor oude uitspraken verkeerd uitpakken, iets wat ze niet voorzien konden hebben. Ze zich ook wel eens verspreken, en ze het soms ook gewoonweg niet weten, omdat ze geen experts zijn in economie, epidemiologie, geneeskunde, etc. Ze laten zich op de best mogelijke manier adviseren, maar ook de experts staan in deze vaak voor een nieuwe situatie, en hebben ook niet het overzicht om alle gevolgen te voorzien.
Zouden Engel & Co dan zeggen: "Sorry, we hadden het verkeerd, bedankt voor je inzet"?
pi_201611478
Hier nog twee tekens hoe goed de vaccins zijn.

1) Portugal, een van de hoogste rates met gevaccineerden inmiddels. 85% van ALLE mensen volledig gevaccineerd. De delta golf is er een rimpeltje geweest, helemaal wat betreft overledenen.
De reden van de hoge vaccinatiegraad? Volgens henzelf omdat ze een militair het hebben laten regelen, en niet een politicus (aldus de militair).

2) Uit dit NYtimes artikel. In deze figuur zie je toch wel een hele sterke relatie tussen het aantal recente Covid doden en de vaccinatiegraad. Hoe lager de vaccinatiegraad, hoe meer doden. Ik denk dat we ons wat beter moeten beseffen hoe de situatie vanaf rond juni/juli geweest zou zijn, met delta, als er geen vaccins waren geweest.

  zondag 3 oktober 2021 @ 12:16:52 #44
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201615576
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Stel nou, dat die leiders wel allemaal zich echt hebben laten vaccineren, ze wel keihard werken en gewerkt hebben om een juiste balans te vinden tussen economie, aantal zieken en doden, druk op de ziekenhuizen en mening van het volk. Dat ze niet liegen, maar dat inzichten en omstandigheden veranderen waardoor oude uitspraken verkeerd uitpakken, iets wat ze niet voorzien konden hebben. Ze zich ook wel eens verspreken, en ze het soms ook gewoonweg niet weten, omdat ze geen experts zijn in economie, epidemiologie, geneeskunde, etc. Ze laten zich op de best mogelijke manier adviseren, maar ook de experts staan in deze vaak voor een nieuwe situatie, en hebben ook niet het overzicht om alle gevolgen te voorzien.
Zouden Engel & Co dan zeggen: "Sorry, we hadden het verkeerd, bedankt voor je inzet"?
Nee, dat denk ik niet. Sterker nog, de afgelopen tijd meen ik te zien dat veel mensen in elk nieuwsfeit een bevestiging zien van hun eigen gelijk. Ik kijk veel op Facebook, FOK! en Twitter, en het komt niet vaak (lees: nooit) voor dat ik mensen zie zeggen: "Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb het gewoon al die tijd verkeerd gezien."

Wat Engel betreft, die zou dan misschien gaan denken dat de wereldleiders met een collectieve zelfmoordactie bezig zijn, zoals in Waco destijds. Maar goed, de meeste mensen zijn uiteindelijk vele meer ontvankelijk voor bevestiging van hun eigen gelijk dan voor feiten en logica die wijzen op de onjuistheid van hun standpunt. Dat komt doordat bij mensen wanneer ze worden geconfronteerd met informatie die ingaat tegen hun overtuiging het bloed van het denkende deel van hun hersenen naar het geheugen gaat, waardoor ze niet van standpunt veranderen maar juist nog meer overtuigd zijn van de juistheid van hun standpunt. Een mening wordt een deel van de identiteit.

Daarom worden mensen ook vaak emotioneel in discussies. Bijvoorbeeld omdat ze het idee hebben dat hun mening (en daarmee een deel van hun identiteit) aan het wankelen wordt gebracht. De kunst is om gewoon rustig en rationeel te blijven en vooral ook te vragen naar de waarden van de ander. Veel mensen lijken te denken dat het voortaan van een andere route betekent dat je een andere bestemming voorstaat. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wat ik altijd belangrijk vind, is wat ze zo mooi noemen "a dispassionate attitude towards the truth." Met andere woorden: het moet je niet uitmaken wat waar is - volg gewoon feiten en logica.

Mensen die volledig geloven in het vaccin zouden in mijn scenario ook wel iets bedenken waardoor ze bij hun standpunt zouden blijven. Zie jij bijvoorbeeld Newsworld (die veel poist op de Frontpage) in mijn scenario zeggen: "Oh, ik zat er dus helemaal naast." Ik heb hem - evenals talloze anderen van de Frontpage - nog nooit van mening zien veranderen over wat dan ook.

Zelf probeer ik dus altijd sceptisch te blijven. Dat maakt dat het me minder lastig valt om te erkennen dat ik het verkeerd zie.

Een mooi citaat in dit verband: "Trust those who seek the truth but doubt those who say they have found it." - André Gide

[ Bericht 5% gewijzigd door Federer-fan op 03-10-2021 13:36:13 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201616750
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hier nog twee tekens hoe goed de vaccins zijn.

1) Portugal, een van de hoogste rates met gevaccineerden inmiddels. 85% van ALLE mensen volledig gevaccineerd. De delta golf is er een rimpeltje geweest, helemaal wat betreft overledenen.
De reden van de hoge vaccinatiegraad? Volgens henzelf omdat ze een militair het hebben laten regelen, en niet een politicus (aldus de militair).

2) Uit dit NYtimes artikel. In deze figuur zie je toch wel een hele sterke relatie tussen het aantal recente Covid doden en de vaccinatiegraad. Hoe lager de vaccinatiegraad, hoe meer doden. Ik denk dat we ons wat beter moeten beseffen hoe de situatie vanaf rond juni/juli geweest zou zijn, met delta, als er geen vaccins waren geweest.

[ afbeelding ]
Helder, says it all!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zondag 3 oktober 2021 @ 14:03:43 #46
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201617296
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC's én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 28 (relatieve stijging: 6,6%). Het zijn dus 450 bezette bedden in totaal, dus weer wat dichter bij de 500. Hopelijk dalen we snel onder de 400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 3 oktober: 131 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,3%);
- zaterdag 2 oktober: 128 (absolute daling 4; relatieve daling 3,0%);
- vrijdag 1 oktober: 132 (absolute daling 8; relatieve daling 5,7%);
- donderdag 30 september: 140 (absolute daling 3; relatieve daling 2,1%);
- woensdag 29 september: 143 (absolute daling 11; relatieve daling 7,1%);
- dinsdag 28 september: 154 (absolute daling 10; relatieve daling 6,1%);
- maandag 27 september: 164 (absolute daling 5; relatieve daling 3,0%);
- zondag 26 september: 169 (absolute daling 4; relatieve daling 2,3%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 3 oktober: 319 (absolute stijging 25; relatieve stijging 8,5%);
- zaterdag 2 oktober: 294 (absolute daling 11; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 1 oktober: 305 (absolute daling 11; relatieve daling 3,5%);
- donderdag 30 september: 316 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 29 september: 313 (absolute daling 8; relatieve daling 2,5%);
- dinsdag 28 september: 321 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,3%);
- maandag 27 september: 320 (absolute stijging 16; relatieve stijging 5,3%);
- zondag 26 september: 304 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201617339
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hier nog twee tekens hoe goed de vaccins zijn.
[...]

[ afbeelding ]
Is er enige verklaring waarom Fla. en N.D. nogal afwijken van de rest?
pi_201617700
Redelijk grote stijging op de verpleegafdeling, hopelijk gewoon een tijdelijk upje, (of dipje)...
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201617708
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 14:03 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC's én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 28 (relatieve stijging: 6,6%). Het zijn dus 450 bezette bedden in totaal, dus weer wat dichter bij de 500. Hopelijk dalen we snel onder de 400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 3 oktober: 131 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,3%);
- zaterdag 2 oktober: 128 (absolute daling 4; relatieve daling 3,0%);
- vrijdag 1 oktober: 132 (absolute daling 8; relatieve daling 5,7%);
- donderdag 30 september: 140 (absolute daling 3; relatieve daling 2,1%);
- woensdag 29 september: 143 (absolute daling 11; relatieve daling 7,1%);
- dinsdag 28 september: 154 (absolute daling 10; relatieve daling 6,1%);
- maandag 27 september: 164 (absolute daling 5; relatieve daling 3,0%);
- zondag 26 september: 169 (absolute daling 4; relatieve daling 2,3%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 3 oktober: 319 (absolute stijging 25; relatieve stijging 8,5%);
- zaterdag 2 oktober: 294 (absolute daling 11; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 1 oktober: 305 (absolute daling 11; relatieve daling 3,5%);
- donderdag 30 september: 316 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 29 september: 313 (absolute daling 8; relatieve daling 2,5%);
- dinsdag 28 september: 321 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,3%);
- maandag 27 september: 320 (absolute stijging 16; relatieve stijging 5,3%);
- zondag 26 september: 304 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Hmzzz flinke stijging ineens
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201617833
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 14:28 schreef Sangha het volgende:
Redelijk grote stijging op de verpleegafdeling, hopelijk gewoon een tijdelijk upje, (of dipje)...
Ze moeten nu zonder onze cijfertjesman de aantallen bij elkaar sprokkelen, waarschijnlijk wat achterstallig inhalen nu ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')