abonnement Unibet Coolblue
pi_201604275
Openbaringen 13

1 En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van gods lastering.

2 En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht.

3 En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.

4 En zij aanbaden den draak, die het beest macht gegeven had; en zij aanbaden het beest, zeggende: Wie is dit beest gelijk? wie kan krijg voeren tegen hetzelve?

5 En hetzelve werd een mond gegeven, om grote dingen en gods lasteringen te spreken; en hetzelve werd macht gegeven, om zulks te doen, twee en veertig maanden.

6 En het opende zijn mond tot lastering tegen God, om Zijn Naam te lasteren, en Zijn tabernakel, en die in den hemel wonen.

7 En hetzelve werd macht gegeven, om den heiligen krijg aan te doen, en om die te overwinnen; en hetzelve werd macht gegeven over alle geslacht, en taal, en volk.

8 En allen, die op de aarde wonen, zullen hetzelve aanbidden, welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens, des Lams, Dat geslacht is, van de grondlegging der wereld.

9 Indien iemand oren heeft, die hore.

10 Indien iemand in de gevangenis leidt, die gaat zelf in de gevangenis; indien iemand met het zwaard zal doden, die moet zelf met het zwaard gedood worden. Hier is de lijdzaamheid en het geloof der heiligen.

11 En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.

12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.

13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.

14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.

15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

Openbaringen 13 moet wel een van de meest bekende hoofdstukken uit de bijbel zijn. In de westerse cultuur wordt het vaak geciteerd en gebruikt voor dingen als films, games, journalistiek, enzovoorts. Je hoeft alleen maar naar mark of the beast te zoeken, en je krijgt een hele reeks voorbeelden: barcodes, chips, vaccins, de cijfers 666, tatoeages, enzovoorts enzovoorts. Waarom? Omdat enkele kenmerken van het teken van het beest (op de rechterhand of op het voorhoofd, je mag niet kopen of verkopen zonder dat teken) ook kenmerken blijken te zijn van dergelijke verschijnselen.

Maar waar gaat dit hoofdstuk nu precies over? Is het wel relevant voor vandaag? Als je veel (alternatieve) media mag geloven, is dat wel degelijk het geval. Met name vanwege verzen 15 t/m 18:

15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

Men wijst op het 'teken van het beest' en zoekt in de wereld allerlei zaken die dat teken zouden zijn. Men wijst op 'het beest' en wijst op verschillende personages en entiteiten die dat beest zouden zijn. Men wijst naar het getal 666 en wijst op de manier waarop ook dat overal voor lijk te komen.

Maar wat betekent dit hoofdstuk nu daadwerkelijk? Kunnen we het wel begrijpen? Is het wel relevant voor ons of is het slechts interessant voor vroeger?

In dit topic zal ik een poging doen om de kernaspecten van dit veelbesproken bijbelhoofdstuk uit te leggen volgens bepaalde tradities binnen de kerk.

We gaan er dan vanuit dat dit hoofdstuk wel degelijk relevant is voor vandaag en niet slechts een toepassing had op het verleden, en wel om de simpele reden dat alles wat in de bijbel is aangekondigd over de toekomst (waarbij de fysieke terugkeer van Jezus Christus op aarde een belangrijk eindpunt markeert), nog niet heeft plaatsgevonden. We passen de zogenaamde historicistische interpretatie toe, dat wil zeggen een interpretatie waarbij vanuit wordt gegaan dat de gebeurtenissen zich in de loop van de geschiedenis voltrekken, en niet slechts in het verleden (preterisme) of in de toekomst (futurisme).

Historicisme is, in de verklaring van profetische voorzeggingen in de Bijbel, een geschiedkundige verklaring en overeenkomstige overtuiging, die de vervulling van voorzeggingen plaatst in de loop van de geschiedenis. De voorzeggingen in het boek Daniël worden vervuld door de geschiedenis heen, in het verleden, het heden en de toekomst. Bijna alle protestantse kerken tot ongeveer 1850 hingen deze interpretatie aan..

Zelfs als je niet in de bijbel gelooft, is het interessant om te onderzoeken wat het boek openbaringen via zijn symbolen en visioenen nu eigenlijk vertelt. De bijbel is zijn eigen interpretator. Bijbelteksten kunnen naast bijbelteksten worden gelegd om elkaar uit te leggen en verklaren. We hoeven in de meeste gevallen dus niet te raden wat de teksten betekenen, maar simpelweg goed te zoeken en de links te leggen.

Natuurlijk is er altijd discussie en andere interpretatie mogelijk. Er niet één dogmatische interpretatie van elk aspect in de bijbel en meningen kunnen verschillen. Toch denk ik dat bepaalde aspecten in grote lijnen wel degelijk uit te leggen zijn en ook interessant zijn voor de tijd waarin wij leven. Ook is er over bepaalde aspecten wijdverbreide consensus bereikt. Andere punten blijven onderwerp van discussie. Uiteindelijk is het aan iedereen om zelf te bepalen wat hij/zij gelooft.

Aangezien dit een vrij omvangrijk onderwerp is, zal ik dit in meerdere posts moeten delen die ik geleidelijk aan zal plaatsen.
pi_201604782
Deel 2

Als we het boek openbaringen lezen, moeten we eerst begrijpen wat we aan het lezen zijn en van wie. De auteur is Johannes, een van de apostelen van Jezus Christus. Johannes werd naar het eiland Patmos verbannen als slavenarbeider, omdat hij net als vele andere Christenen werd vervolgd. Dit is dezelfde Johannes die het evangelie van Johannes heeft geschreven en die ook wel bekend staat als 'De apostel die Jezus liefhad'.

Johannes had op dit eiland visioenen. Het boek openbaringen is een beschrijving van die visioenen.

Op.1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het Woord Gods, en om de getuigenis van Jezus Christus.

10 En ik was in den geest op den dag des Heeren; en ik hoorde achter mij een grote stem, als van een bazuin,

11 Zeggende: Ik ben de Alfa en de Omega, de Eerste en de Laatste; en hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek, en zend het aan de zeven Gemeenten, die in Azië zijn, namelijk naar Efeze, en naar Smyrna, en naar Pergamus, en naar Thyatire, en naar Sardis, en naar Filadelfia, en naar Laodicea.

Johannes zag dus letterlijk de dingen die hij beschrijft. De informatie was bedoeld voor 7 kerken, maar zoals alle bijbelgeschriften ter instructie voor de volledige kerk gedurende de hele geschiedenis.

We kunnen openbaringen niet als een los boek beschouwen, omdat het allerlei elementen uit de volledige bijbel leent. Het is dus onmogelijk om openbaringen te begrijpen zonder ook de rest van de bijbel te bestuderen.

Een van de boeken waaruit Openbaringen veel leent, is het boek van Daniël. Daniël was een profeet tijdens de Babylonische ballingschap, een periode waarin het Israëlische volk werd gedomineerd door het Babylonische rijk en veel Israëliërs uit Israël naar Babylon waren gebracht. Daniel was een van hen, een jonge man die uitzonderlijke talenten had en daarom werd gerekruteerd om aan het hof van de koning van Babylon te werken.

Ook Daniël had dromen en visioenen die zijn opgeschreven en veel van de symbolen in het boek van Daniël worden opnieuw gebruikt in het boek openbaringen. Het boek van Daniël en het boek van Openbaringen vertellen in grote lijnen dezelfde geschiedenis: de aanloop tot de terugkeer van de messias en de implementatie van het Koninkrijk van God, na een lange periode waarin de aarde in rebellie heeft geleefd, met alle gevolgen van dien, zoals oorlog, ziekte, leed en onderdrukking.

De belofte van de bijbel is dat God een einde zal maken aan deze dingen en zijn eigen koninkrijk zal vestigen, dat alle andere koninkrijken en wereldrijken zal vernietigen en vervangen. In tegenstelling tot de wereldse rijken, zal God regeren en zal gerechtigheid heersen. God maakt een einde aan alle corruptie, onderdrukking, onrechtvaardigheid, uitbuiting enzovoorts die op aarde bestaat, en nodigt iedereen uit om zich voor te bereiden om dit komende koninkrijk, door vandaag al een keuze te maken om te leven volgens de principes van dit koninkrijk.

In Openbaringen 13 komen we de volgende symbolen tegen:

Zee
Beest uit de zee
Hoofden
Hoornen
Mond
Pardel (luipaard)
Beer
Leeuw
Draak
Tweeënveertig maanden
Lam
Beest uit de aarde
Beeld van beest

Als we nu Daniel 7 lezen, zien we dat we veel dezelfde symbolen ook tegenkomen (vet):

1 In het eerste jaar van Belsazar, den koning van Babel, zag Daniël een droom, en gezichten zijns hoofds, op zijn leger; toen schreef hij dien droom, en hij zeide de hoofdsom der zaken.

2 Daniël antwoordde en zeide: Ik zag in mijn gezicht bij nacht, en ziet, de vier winden des hemels braken voort op de grote zee

3 En er klommen vier grote dieren op uit de zee, het ene van het andere verscheiden.

4 Het eerste was als een leeuw, en het had arendsvleugelen; ik zag toe, totdat zijn vleugelen uitgeplukt waren, en het werd van de aarde opgeheven, en op de voeten gesteld, als een mens, en aan hetzelve werd eens mensen hart gegeven.

5 Daarna, ziet, het andere dier, het tweede, was gelijk een beer, en stelde zich aan de ene zijde, en het had drie ribben in zijn muil tussen zijn tanden; en men zeide aldus tot hetzelve: Sta op, eet veel vlees.

6 Daarna zag ik, en ziet, er was een ander dier, gelijk een luipaard, en het had vier vleugels eens vogels op zijn rug; ook had hetzelve dier vier hoofden, en aan hetzelve werd de heerschappij gegeven.

7 Daarna zag ik in de nachtgezichten, en ziet, het vierde dier was schrikkelijk en gruwelijk, en zeer sterk; en het had grote ijzeren tanden, het at, en verbrijzelde, en vertrad het overige met zijn voeten; en het was verscheiden van al de dieren, die voor hetzelve geweest waren; en het had tien hoornen.

8 Ik nam acht op de hoornen, en ziet, een andere kleine hoorn kwam op tussen dezelve, en drie uit de vorige hoornen werden uitgerukt voor denzelven; en ziet, in dienzelven hoorn waren ogen als mensenogen, en een mond, grote dingen sprekende.

9 Dit zag ik, totdat er tronen gezet werden, en de Oude van dagen Zich zette, Wiens kleed wit was als de sneeuw, en het haar Zijns hoofds als zuivere wol; Zijn troon was vuurvonken, deszelfs raderen een brandend vuur.

10 Een vurige rivier vloeide, en ging van voor Hem uit, duizendmaal duizenden dienden Hem, en tien duizendmaal tien duizenden stonden voor Hem; het gericht zette zich, en de boeken werden geopend.

11 Toen zag ik toe vanwege de stem der grote woorden, welke die hoorn sprak; ik zag toe, totdat het dier gedood, en zijn lichaam verdaan werd, en overgegeven om van het vuur verbrand te worden.

12 Aangaande ook de overige dieren, men nam hun heerschappij weg, want verlenging van het leven was hun gegeven tot tijd en stonde toe.

13 Verder zag ik in de nachtgezichten, en ziet, er kwam Een met de wolken des hemels, als eens mensen zoon, en Hij kwam tot den Oude van dagen, en zij deden Hem voor Denzelven naderen.

14 En Hem werd gegeven heerschappij, en eer, en het Koninkrijk, dat Hem alle volken, natiën en tongen eren zouden; Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die niet vergaan zal, en Zijn Koninkrijk zal niet verdorven worden.

Het is geen toeval dat dezelfde symbolen in Daniel 7 opnieuw worden gebruikt in openbaringen 13.

Daarnaast bevat Daniël 7 nog een reeks andere symbolen:

Wind (winden des hemels)
Vleugels
Ribben
IJzeren tanden
Kleine hoorn
Oude van dagen met kleed wit als sneeuw, wit haar als wol

Ook deze symbolen zullen we moeten vertalen om te begrijpen wat voor gebeurtenissen hier worden weergegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 02-10-2021 18:30:30 ]
pi_201605151
Zijn de weg aan het vrijmaken voor de antichrist/dajjal
pi_201605331
Krijg het bijna niet uit mijn strot maar misschien is het een goed idee om het topic wat inclusiever te maken ? De moslims en de joden hebben hun eigen interpretatie over de eind der tijden , wat uiteindelijk zal leidden tot een grote clash

Ben hier niet op je topic te kapen , het is aan jouw wat je ermee doet . Met de huidige insteek is het alleen voor de christenen interessant om te speculeren wat er met openbaring 13 bedoelt word . De overgrote meerderheid die hier post is ongelovig en zal dit topic links laten liggen or ridiculiseren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201605356
weer een topic over niks...

Openbaring gaat over keizer Nero, maar dan gecodeerd omdat ze anders kapot gemaakt werden..

En dat teken van de beest is de doop. Kan je overigens overal voor misbruiken omdat het zo vaag is. Expres gedaan, zodat mensen anno 2021 er nog in trappen. En er over schrijven.

Tevens is het zo dat de bijbelse God een NWO wil hebben, waar de complotthisten zo bang voor zijn. Of de islam god dit wil weet ik niet, ik ken de koran niet. Maar het is heel duidelijk dat de bijbelse god alleen maar zijn gelovigen om zich heen wil hebben, en niet de ongelovigen of andersdenkenden. Beetje zoals complotgelovigen denken dat de NWO zal zijn.

Dus waarom is de bijbelse NWO beter dan de vermeende NWO die nu vermeend zou plaatsvinden?
pi_201605451
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 14:58 schreef Ali_boo het volgende:
Krijg het bijna niet uit mijn strot maar misschien is het een goed idee om het topic wat inclusiever te maken ? De moslims en de joden hebben hun eigen interpretatie over de eind der tijden , wat uiteindelijk zal leidden tot een grote clash

Ben hier niet op je topic te kapen , het is aan jouw wat je ermee doet . Met de huidige insteek is het alleen voor de christenen interessant om te speculeren wat er met openbaring 13 bedoelt word . De overgrote meerderheid die hier post is ongelovig en zal dit topic links laten liggen or ridiculiseren
Of gewoon realistisch kijken naar Openbaring en inzien dat het zo vaag is dat het al in alle tijden misbruikt is om de tijd aan te geven "zie je wel, de antichrist komt nu"?

Ali is hier al tien jaar of langer mee bezig overigens. En komt steeds meer met nieuwe ideeen. Alsof hij zijn leven niet interessant genoeg vind en zich moet bezighouden met dit soort dingen. Opdat hij denkt in een opwindende tijd te leven.
Een paar jaar geleden was de RK nog de boosdoener met de paus als antichrist..
Nogmaals, religieuze boeken zijn zo vaag in hun beschrijvingen zodat we er nog eeuwen over kunnen discussieren.
Vroeger kwam ik veel op xandernieuws en die hadden in feite dezelfde dingen. Alles wat maar een beetje niet christelijk (vooral niet protestants) is wordt aangemerkt als de antichrist of een van de zeven tekenen des tijds.

Een ander voorbeeld van hoe vaag het allemaal is is dit:

quote:
En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk zal het teken zijn van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?
En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.
Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.
Al die dingen zijn er altijd al geweest en zullen altijd komen, zoals oorlog, honger, gehaat worden, aardbevingen.. Maar neen, de gelovigen zeggen "zie je wel, in onze tijd gebeurt het". Die valse messiassen is ook een mooie. Dadelijk komt de echte Jezus terug en dan zeggen velen "neen, je bent een valse. Want zo staat het in de Bijbel"..

Dus gewoon nuchter alles bekijken, dan weet je dat je met de Bijbel ALLE kanten op kunt behalve de goede.
pi_201605556
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:01 schreef wappie1986 het volgende:
weer een topic over niks...

Openbaring gaat over keizer Nero, maar dan gecodeerd omdat ze anders kapot gemaakt werden..

En dat teken van de beest is de doop. Kan je overigens overal voor misbruiken omdat het zo vaag is. Expres gedaan, zodat mensen anno 2021 er nog in trappen. En er over schrijven.

Tevens is het zo dat de bijbelse God een NWO wil hebben, waar de complotthisten zo bang voor zijn. Of de islam god dit wil weet ik niet, ik ken de koran niet. Maar het is heel duidelijk dat de bijbelse god alleen maar zijn gelovigen om zich heen wil hebben, en niet de ongelovigen of andersdenkenden. Beetje zoals complotgelovigen denken dat de NWO zal zijn.

Dus waarom is de bijbelse NWO beter dan de vermeende NWO die nu vermeend zou plaatsvinden?
Er komt ook een ''''''NWO'''''' van God, het 'duizendjarige' vredesrijk waarin Jezus Christus regeert vanuit Jeruzalem en de duivel & pals worden verzegeld om niet meer te kunnen misleiden, openbaring 13 gaat over een nwo uit de afgrond, dus niet van God.

Wereld is inderdaad relatief. Er wordt ook gezegd dat deze nep nwo het herstelde Romeinse rjjk is met een caesar al Nero.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alarmonoff op 02-10-2021 15:39:36 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_201605603
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:21 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Er komt ook een NWO van God, het 'duizendjarige' vredesrijk waarin Jezus Christus regeert vanuit Jeruzalem en de duivel & pals worden verzegeld om niet meer te kunnen misleiden, openbaring 13 gaat over een nwo uit de afgrond, dus niet van God.
En waarin is die NWO van God precies beter dan die van de afgrond?
pi_201605633
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:25 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
En waarin is die NWO van God precies beter dan die van de afgrond?
Ligt eraan wie je wil volgen. Wie voor het beest kiest krijgt 666 en alle plagen en geen nachtrust meer, duurt maar 42 maanden. Je kan ook kiezen voor het hemelse Jeruzalem met eeuwig leven en eeuwig bestaan waarvoor het kruis de deur is. De koning die eerst gekruisigd werd en daarna de eeuwige kroon heeft ontvangen, met het kruis is afgerekend met zonde, dood en duivel. De duivel bood hem in de woetijn de kroon aan zonder kruis, aan het kruis werd hij nog drie maal verzocht eraf te komen toen zijn Vader hem had verlaten.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_201605686
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:29 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ligt eraan wie je wil volgen. Wie voor het beest kiest krijgt 666 en alle plagen en geen nachtrust meer, duurt maar 42 maanden. Je kan ook kiezen voor het hemelse Jeruzalem met eeuwig leven en eeuwig bestaan waarvoor het kruis de deur is.
Nogmaals, wat is er beter aan de NWO van God dan die van de afgrond?

Aangezien christenen zich nogal druk maken om de NWO van de afgrond. Maar de NWO van God lijkt me veel erger.. Als je ook maar iets verkeerd gelooft dan kom je er niet (in de hemel of het hemelse Jeruzalem)..
Echt, de goddelijke NWO wordt een slachtpartij waarbij de WOI en WOII plus de Koreaanse oorlog in het niet vallen.
pi_201605739
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:31 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Nogmaals, wat is er beter aan de NWO van God dan die van de afgrond?

Aangezien christenen zich nogal druk maken om de NWO van de afgrond. Maar de NWO van God lijkt me veel erger.. Als je ook maar iets verkeerd gelooft dan kom je er niet (in de hemel of het hemelse Jeruzalem)..
Echt, de goddelijke NWO wordt een slachtpartij waarbij de WOI en WOII plus de Koreaanse oorlog in het niet vallen.
Dat is armageddon, wanneer het beest (wie dat ook moge zijn), valse profeet en volgelingen jeruzalem omsingelen, dan wordt ermee afgerekend door de Joodse messias en Heer Jezus Christus. Iedereen krijgt een kans, voor die tijd zijn er nog twee getuigen waardoor mensen toch kiezen voor de waarheid.

quote:
Nogmaals, wat is er beter aan de NWO van God dan die van de afgrond?
Wat is beter, bronwater of rioolwater?

[ Bericht 5% gewijzigd door Alarmonoff op 02-10-2021 16:05:35 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_201605775
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 14:58 schreef Ali_boo het volgende:
Krijg het bijna niet uit mijn strot maar misschien is het een goed idee om het topic wat inclusiever te maken ? De moslims en de joden hebben hun eigen interpretatie over de eind der tijden , wat uiteindelijk zal leidden tot een grote clash

Ben hier niet op je topic te kapen , het is aan jouw wat je ermee doet . Met de huidige insteek is het alleen voor de christenen interessant om te speculeren wat er met openbaring 13 bedoelt word . De overgrote meerderheid die hier post is ongelovig en zal dit topic links laten liggen or ridiculiseren
Ik snap wat je bedoelt, maar het gaat specifiek om het 'teken van het beest' hier, en dat kan iedereen die wil weten wat de bijbel daarover zegt interessant vinden, ten opzichte van de vele theorieen die steeds overal circuleren. Volgens mij is dat voor iedereen interessant, want zowel het OT als het NT komen aan bod, en moslims zeggen zelf ook respect voor de bijbel te hebben. Ik geloof niet dat in de Joodse of Islamitische eschatologie een teken van het beest voorkomt. Maar daar zou je eventueel een apart topic over kunnen openen. Ikzelf ga dat niet doen.
pi_201605827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:36 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dat is armageddon, wanneer als het beest, valse profeet en volgelingen jeruzalem omsingelen, dan wordt ermee afgerekend door de Joodse messias en Heer Jezus Christus. Iedereen krijgt een kans, voor die tijd zijn er nog twee getuigen waardoor mensen toch kiezen voor de waarheid.
En als je toevallig in 1500 leefde en die twee getuigen toevallig net gemist hebt?

Je probeert iets goed te praten dat niet goed te praten valt. De Bijbelse NWO is heel wat erger dan alles aan NWO wat de gelovigen momenteel verzinnen omtrent die andere NWO. Lees Openbaring maar. God zelf zal de ongelovigen (dat wil zeggen de andersdenkenden) kapot trappen opdat het bloed aan alle kanten spat. Zoals druiven worden geperst om er wijn van te maken. En de gelovigen juichen bij die beelden, of de heiligen althans.

Komt nog bij dat de ondergrondse NWO er gewoon niet komt. Als je kijkt naar de landen, die werken niet samen. De VN wordt door Ali gezien als voorbeeld van een NWO die wil dat iedereen een ding gelooft (zonnereligie of zo?).. Allemaal onzin als je het mij vraagt.
En Ali doet al jaren alsof de paus en dergelijke ook wil dat islam, christendom en jodendom een religie gaan worden. Omdat de paus ooit zei dat allah en de christelijke god dezelfde waren..
Is allemaal al eens ontkracht en vele malen minder erg dan de bijbelse NWO.
pi_201605926
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar het gaat specifiek om het 'teken van het beest' hier, en dat kan iedereen die wil weten wat de bijbel daarover zegt interessant vinden, ten opzichte van de vele theorieen die steeds overal circuleren. Volgens mij is dat voor iedereen interessant, want zowel het OT als het NT komen aan bod, en moslims zeggen zelf ook respect voor de bijbel te hebben. Ik geloof niet dat in de Joodse of Islamitische eschatologie een teken van het beest voorkomt. Maar daar zou je eventueel een apart topic over kunnen openen. Ikzelf ga dat niet doen.
In bepaalde hadith wordt over soortgelijke zaken gesproken.


Abu Umamah reported: The Prophet, peace and blessings be upon him, said, “The Beast will emerge and place a mark on the faces of the people. They will be plentiful among you such that a man will purchase a camel and it will be said: From whom did you buy it? He will say: I bought it from one of those with the mark.”

https://www.abuaminaelias.com/dailyhadithonline/tag/the-beast/
pi_201605979
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:12 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Of gewoon realistisch kijken naar Openbaring en inzien dat het zo vaag is dat het al in alle tijden misbruikt is om de tijd aan te geven "zie je wel, de antichrist komt nu"?

Ali is hier al tien jaar of langer mee bezig overigens. En komt steeds meer met nieuwe ideeen. Alsof hij zijn leven niet interessant genoeg vind en zich moet bezighouden met dit soort dingen. Opdat hij denkt in een opwindende tijd te leven.
Een paar jaar geleden was de RK nog de boosdoener met de paus als antichrist..
Nogmaals, religieuze boeken zijn zo vaag in hun beschrijvingen zodat we er nog eeuwen over kunnen discussieren.
Vroeger kwam ik veel op xandernieuws en die hadden in feite dezelfde dingen. Alles wat maar een beetje niet christelijk (vooral niet protestants) is wordt aangemerkt als de antichrist of een van de zeven tekenen des tijds.

Een ander voorbeeld van hoe vaag het allemaal is is dit:
[..]
Al die dingen zijn er altijd al geweest en zullen altijd komen, zoals oorlog, honger, gehaat worden, aardbevingen.. Maar neen, de gelovigen zeggen "zie je wel, in onze tijd gebeurt het". Die valse messiassen is ook een mooie. Dadelijk komt de echte Jezus terug en dan zeggen velen "neen, je bent een valse. Want zo staat het in de Bijbel"..


In de Bijbel staat dat iedereen direct de echte Jezus zal herkennen.
pi_201606005
1500-1700 is belangrijk: Erasmus, reformatie, Spaans juk weg, oprichting van de Jezuieten orde... gouden eeuw, Nederland, rijkste land ter wereld, een zegen omdat ze God's woord serieus namen. Nederland was daarom ook het vrijste land en een vluchthaven, nu nog steeds. In 1881 kwam het eerste valse bijbel manuscript:


God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_201606030
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:57 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
In de Bijbel staat dat iedereen direct de echte Jezus zal herkennen.
Klopt
Zie, Hij komt met de wolken, en alle oog zal Hem zien, ook degenen die Hem doorstoken hebben; en alle geslachten der aarde zullen over Hem rouw bedrijven; ja, amen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_201606119
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:57 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
In de Bijbel staat dat iedereen direct de echte Jezus zal herkennen.
In de Bijbel staat zoveel.
Het gaat mij om de logica. Alles zo vaag beschrijven (oorlogen, hongersnood, burgeroorlog, ziekte etc).. Geen wonder dat iedereen al eeuwen denkt het einde der tijden mee te maken..

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:58 schreef Alarmonoff het volgende:
1500-1700 is belangrijk: Erasmus, reformatie, Spaans juk weg, oprichting van de Jezuieten orde... gouden eeuw, Nederland, rijkste land ter wereld, een zegen omdat ze God's woord serieus namen. Nederland was daarom ook het vrijste land en een vluchthaven, nu nog steeds. In 1881 kwam een valse bijbel manuscript:

Waarom is dit precies zo belangrijk? Voor Nederland is het belangrijk, maar voor de rest?

Tevens zou je je eens moeten verdiepen in de mensen die het spaanse juk weg wilden hebben. Dat waren lang niet allemaal gelovigen of protestanten. Dus die namen Gods woord zeker niet enorm serieus (wel voor de buhne, om legers te kunnen hebben)..

Tevens was Nederland juist ook een vrijhaven voor vrijdenkers, mensen dus die de Bijbel niet letterlijk geloofden of zelfs helemaal niet geloofden.
God zegent dus vrijdenkerij?

Jij doet me enorm denken aan Ali... En aan veel mensen op xandernieuws..
Overal verbanden in lezen die je met goed fatsoen ook niet verbonden kan zien.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:01 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Klopt
Zie, Hij komt met de wolken, en alle oog zal Hem zien, ook degenen die Hem doorstoken hebben; en alle geslachten der aarde zullen over Hem rouw bedrijven; ja, amen.
_O-

Dit laat ten eerste al zien dat men dacht dat Jezus spoedig terugkwam. Aangezien de joden en de schrijvers van de Bijbel niet geloofden in reincarnatie (valt over te twisten overigens). Dus hoe kunnen mensen die al 20 eeuwen dood zijn Jezus zien?

En Jezus die terugkomt op de wolken is wel een wereldbeeld van 100 vC.
pi_201606190
Godslasteringen zijn er twee: Dat je zegt dat jezelf god bent en dat je zegt (uit naam van god): je zonden zijn vergeven.

Verder zijn er godsdiensten, waaronder de katholieke, die een merkteken op het hoofd plaatsen van de gelovige.

De paus draagt eenzelfde titel als do hogepriester in het Romeinse rijk: pontifex maximus.

[ Bericht 17% gewijzigd door -Sigaartje op 02-10-2021 16:21:15 ]
pi_201606321
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:12 schreef -Sigaartje het volgende:
Godslasteringen zijn er twee: Dat je zegt dat jezelf god bent en dat je zegt (uit naam van god): je zonden zijn vergeven.

Verder zijn er godsdiensten, waaronder de katholieke, die een merkteken op het hoofd plaatsen van de gelovige.
De paus bedoel je in beide gevallen?

Jezus werd ook laster verweten voor het zelfde.
Mat 9:5 Want wat is gemakkelijker, te zeggen: De zonden zijn u vergeven? of te zeggen: Sta op en ga lopen?
Mat 28:18 En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

Hand 2:22 Israëlitische mannen, luister naar deze woorden: Jezus de Nazarener, een Man Die u van Godswege aangewezen is door krachten, wonderen en tekenen, die God in uw midden door Hem gedaan heeft, zoals u ook zelf weet,

Hand 17:31 en wel omdat Hij een dag vastgesteld heeft, waarop Hij de wereld rechtvaardig zal oordelen door een Man Die Hij daartoe aangesteld heeft. Daarvan heeft Hij aan allen het bewijs geleverd door Hem uit de doden te doen opstaan.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_201606330
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar het gaat specifiek om het 'teken van het beest' hier, en dat kan iedereen die wil weten wat de bijbel daarover zegt interessant vinden, ten opzichte van de vele theorieen die steeds overal circuleren. Volgens mij is dat voor iedereen interessant, want zowel het OT als het NT komen aan bod, en moslims zeggen zelf ook respect voor de bijbel te hebben. Ik geloof niet dat in de Joodse of Islamitische eschatologie een teken van het beest voorkomt. Maar daar zou je eventueel een apart topic over kunnen openen. Ikzelf ga dat niet doen.
Persoonlijk vind ik dat men te vroeg conclusies trekt mbt het teken van de beest . Vandaag de dag zouden het de vaccines zijn maar zoals je zelf al zei, vroeger waren het de barcodes chips ect . Je creert hiermee een ' a boy who crief wolf ' effect . Mocht er dag komen dat echt zover is , wie zal je nog serieus nemen ?

Waar ik me nog wel in kan komen is dat de hele QR samenleving een tussenstap is voor het echte werk. Als de massa dit accepteert , en daar lijkt het wel op , dan is de stap klein naar een evt chip in je rechterhand of voorhoofd.

Hoe dan ook ik denk dat reuze spannend gaat worden de komende jaren. Dat staat voor mij nu al vast

Btw de enige reden dat ik de moslims en de joden erbij wou betrekken is, ondanks dat zij geen mark of the beast kennen er een grote overlap is mbt de eind der tijden . Maar nee ik ga geen nieuwe topic over openen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 02-10-2021 16:26:37 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201606364
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:52 schreef PSVCL het volgende:

[..]
In bepaalde hadith wordt over soortgelijke zaken gesproken.

Abu Umamah reported: The Prophet, peace and blessings be upon him, said, “The Beast will emerge and place a mark on the faces of the people. They will be plentiful among you such that a man will purchase a camel and it will be said: From whom did you buy it? He will say: I bought it from one of those with the mark.”

https://www.abuaminaelias.com/dailyhadithonline/tag/the-beast/
Is er meer duidelijkheid wat het teken zal zijn of wat het inhoudt ? Ben oprecht benieuwd :)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201606453
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:12 schreef -Sigaartje het volgende:
Godslasteringen zijn er twee: Dat je zegt dat jezelf god bent en dat je zegt (uit naam van god): je zonden zijn vergeven.

Verder zijn er godsdiensten, waaronder de katholieke, die een merkteken op het hoofd plaatsen van de gelovige.

De paus draagt eenzelfde titel als do hogepriester in het Romeinse rijk: pontifex maximus.
Ben jij ook een gristen? ik dacht dat je spiritueel was?

Tevens vind ik de hele bijbel godslasterlijk. Geen een God zal doen wat de joods/christelijke/islamitische god allemaal deed of nog doet..

En zeggen "ik ben God" is voor mij geen bewijs. Dat is het enige wat je in het OT steeds leest "IK ben God, die u uit Egypte geleidt hebt"... Jaloers is die God ook, vandaar de straffen als je per ongeluk een ander geloof hebt of als je een andere god dient.

quote:
Hand 17:31 en wel omdat Hij een dag vastgesteld heeft, waarop Hij de wereld rechtvaardig zal oordelen door een Man Die Hij daartoe aangesteld heeft. Daarvan heeft Hij aan allen het bewijs geleverd door Hem uit de doden te doen opstaan.
Dit is ook zo'n bijgeloof he. Die mensen wisten niks van het universum. Toen kon je nog denken dat het allemaal gemaakt was voor 1 man of Man... We weten inmiddels meer, alleen al van het universum. Als je dan nog denkt dat dat allemaal gemaakt is voor 1 Man, dan ben je niet te verontschuldigen.
pi_201606517
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:21 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Waar ik me nog wel in kan komen is dat de hele QR samenleving een tussenstap is voor het echte werk. Als de massa dit accepteert , en daar lijkt het wel op , dan is de stap klein naar een evt chip in je rechterhand of voorhoofd.

In hoeverre is het een kleine stap? Van iets op een telefoon, naar iets in het eigen lichaam?
Kan me het niet indenken eigenlijk.. Zelf gebruik ik een papieren QR code vanwege het feit dat ik geen smartphone heb (iedere minuut van de dag online lijkt me ergerlijk).

Er zijn trouwens al wel mensen die een chip in hun lichaam hebben geplant. Maar dat is meer omdat het kan, en omdat het makkelijk schijnt te zijn.

https://www.nporadio1.nl/(...)et-menselijk-lichaam

https://businessam.be/al-(...)microchip-inplanten/

Ik snap persoonlijk niet zo goed hoe dit slecht is en waarom mensen hier van die complottheorieen van maken. Het zijn vaak van die mensen die elke verandering slecht vinden en die zouden de eerste treinen ook zien als iets van de duivel. Laat die mensen een hobby nemen, zoals postzegels verzamelen.
pi_201606557
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:07 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
In de Bijbel staat zoveel.
Het gaat mij om de logica. Alles zo vaag beschrijven (oorlogen, hongersnood, burgeroorlog, ziekte etc).. Geen wonder dat iedereen al eeuwen denkt het einde der tijden mee te maken..
[..]
Waarom is dit precies zo belangrijk? Voor Nederland is het belangrijk, maar voor de rest?

Tevens zou je je eens moeten verdiepen in de mensen die het spaanse juk weg wilden hebben. Dat waren lang niet allemaal gelovigen of protestanten. Dus die namen Gods woord zeker niet enorm serieus (wel voor de buhne, om legers te kunnen hebben)..

Tevens was Nederland juist ook een vrijhaven voor vrijdenkers, mensen dus die de Bijbel niet letterlijk geloofden of zelfs helemaal niet geloofden.
God zegent dus vrijdenkerij?

Jij doet me enorm denken aan Ali... En aan veel mensen op xandernieuws..
Overal verbanden in lezen die je met goed fatsoen ook niet verbonden kan zien.
[..]
_O-

Dit laat ten eerste al zien dat men dacht dat Jezus spoedig terugkwam. Aangezien de joden en de schrijvers van de Bijbel niet geloofden in reincarnatie (valt over te twisten overigens). Dus hoe kunnen mensen die al 20 eeuwen dood zijn Jezus zien?

En Jezus die terugkomt op de wolken is wel een wereldbeeld van 100 vC.
Voor iedereen is de informatie van de video belangrijk, omdat het de basis is geworden voor alle nieuwe bijbels wereldwijd, straks heb je de NBV21, nu met nog meer eruit geknipt en verdraaid.

Te snel verbanden leggen moet je voorzichtig mee zijn, omdat er te veel theoriën zijn, geldt ook voor eindtijd gebeuren. Maar sommige verbanden zijn duidelijk.

Nederland was vrij voor iedereen, de fundamenten waren de bijbel en scheiding van kerk en staat i.t.t Rome.
Er is ook een theologie die leert dat de komst in de wolken in het jaar 70 is gebeurd.
https://www.ligonier.org/(...)risis-in-eschatology
Dat idee komt inderdaad van ver voor Chr., het staat Daniel.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')