Ik heb vandaag mijn mechanische ventilatie vervangen na een badkamer renovatie. We hadden in het verleden een aan/uit schakelaar voor de ventilatie en we willen er eentje met een timer.
Ik heb een Orcon woonhuisventilator MVS-15R (- 600 m3/h - met afstandsbediening RF) gekocht en opgehangen. Installatie ging prima echter ik krijg de afstandsbediening niet gekoppeld.
Ik heb alles gelezen, filmpjes gekeken maar mijn afstandsbediening doet niet hetzelfde, of deze is kapot of ik doe iets stoms.
De bedoeling is dat je de ventilator 5-10 seconden van het stroom haalt en dan gaat er een lampje op de ventilator groen branden. Deze duurt 3 minuten en in die tijd kan je een afstandsbediening aanmelden.
Tot zover lukt het, dan moet je op de afstandsbediening 2 knoppen tegelijkertijd ingedrukt houden om deze aan te melden. En dat doet de mijne dus niet.
Dit heb ik gevolgd, maar die van mij knippert 1 keer groen en daarna of niets of drie keer rood wat een RF communicatie probleem betekent. Ik vermoed dat als deze 3 keer rood knippert dat ik niet goed tegelijkertijd de knoppen heb ingedrukt, want deze melding krijg ik ook als ik een willekeurig commando geef.
Daarna nog geprobeerd om een afstandsbediening te resetten, daar moet je ook 2 knoppen voor indrukken en dat lukt wel. Dan krijg ik wel een juiste respons.
Ja, ik ga bellen, maar het bedrijf is natuurlijk pas maandagochtend weer bereikbaar... Tot nu toe, erg frustrerend dat het laatste stapje gewoon niet wil werken.