abonnement Unibet Coolblue
pi_201595423
Daar zou ik graag eens objectief over willen discussiëren hier.

Dus liever geen subjectieve fanboys hier die zo subjectief zijn omdat ze aan het fenomeen verdienen. Ja maar het normale betalingsverkeer verspilt ook energie hoor je vaak.

Wat observaties op een rijtje:

- het fenomeen is puur een speculatieobject voor belanghebbenden zonder intrinsieke waarde
- het is puur energieverspillend
- het gebruikt al net zoveel energie als een gemiddeld beschaafd land en dat wordt inherent aan het protocol steeds meer
- het product wordt vooral gebruikt door criminelen en andere schimmige entiteiten als niet traceerbare betaling
- het is wegens bovenstaande vooral in trek bij zaken die het daglicht niet kunnen verdragen
- (later in te vullen)
-
-
-

Bijkomend probleem is dat het behalve energieverslindend ook nog eens een gigantische afvalberg van hardware oplevert. Hardware die afgedankt wordt omdat het te traag is geworden wegens de immer voortschrijdende moeilijkheidsgraad om een coin te verdienen. Dit is inherent aan het systeem van blokchain (de database) en wordt alleen maar moeilijker, dus zwaardere hardware nodig.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/delven-van-bitcoins-leidt-tot-enorme-afvalberg-van-gedumpte-computers~b2d6a0af/

quote:
Het systeem functioneert door deelnemers te dwingen elektriciteit en hardware te verspillen.
Het fenomeen is ook schuldig aan de slechte leverbaarheid van chips wat de supply-chain van zo'n beetje alles treft (auto's, elektronica en alles waar chips inzit).

Het staat me zo tegen dit asociale verspillende gedrag alleen maar om er zelf rijker van te worden met een speculatieve fictieve bloembol. We leven met z'n allen op een bol met eindige voorzieningen en hulpbronnen. Maar we doen net alsof dat niet zo is.

Het minen van crypto schijnt in China al verboden te zijn. Welke landen volgen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 01-10-2021 19:27:21 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201595541
Volledig mee eens. En de mensen die denken dat crypto een ticket naar vrijheid is in een almaar strakker gecontroleerd bestaan/systeem zijn compleet delusional.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201596086
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:44 schreef Complotwappie het volgende:
Volledig mee eens. En de mensen die denken dat crypto een ticket naar vrijheid is in een almaar strakker gecontroleerd bestaan/systeem zijn compleet delusional.
Ticket naar vrijheid klinkt als een heel altruïstische motivatie. Terwijl die motivatie eigenlijk altijd gewoon winstbejag en eigenbelang is. Fuck alles, als ik er maar rijker van word. Al zal je dat nooit zo horen. De drijvende motivatie om er iets mee te willen is puur egoïsme. Dat is zo jammer. Het begon zo mooi en edel maar is verworden tot een zwaar destructieve speculatie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201596125
Ik begrijp dat bovenstaande ook niet erg objectief klinkt. Maar het is m.i. ook geen onderwerp waar je objectief naar kunt kijken cq waar je de goede eigenschappen in kunt zien. Want die zijn er in het geheel niet in het kader van de bekende ondeugden.

Pis hier op het graf van de bitcoin had ook de topictitel kunnen zijn... :) Opdat dit schadelijke fenomeen uitgebannen gaat worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201596146
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ticket naar vrijheid klinkt als een heel altruïstische motivatie. Terwijl die motivatie eigenlijk altijd gewoon winstbejag en eigenbelang is. Fuck alles, als ik er maar rijker van word. Al zal je dat nooit zo horen. De drijvende motivatie om er iets mee te willen is puur egoïsme. Dat is zo jammer. Het begon zo mooi en edel maar is verworden tot een zwaar destructieve speculatie.
Mwoah, ik zie wel een samenklontering met BNW-sentimenten. In de kern natuurlijk nog steeds egoïstisch - zelfs wanneer een parallel systeem de wens is -, maar dat maakt het niet minder een factor. Er zijn er velen die het als een primair of secundair argument aanvoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 01-10-2021 20:42:20 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201597730
Je kan er toch ook producten mee kopen her en der dacht ik? Dus het is niet alleen een speculatieobject
pi_201597767
'het gebruikt al net zoveel energie als een gemiddeld beschaafd land en dat wordt inherent aan het protocol steeds meer'

Er zit een grens aan wanneer je gewoon het betaalmiddel hebt (mensen blijven niet minen want het is niet rendabel op den duur). Dan kost het weer veel minder energie. Zijn opstartkosten om het zo maar te zeggen maar daarna kost het net zoveel energie als een willekeurige website bezoeken om het zo maar te zeggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2021 20:40:57 ]
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:55:10 #8
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201598050
Wat een argumenten :')

Intrinsieke waarde bestaat niet
Er wordt energie gebruikt boo hoo
Criminelen gebruiken juist fiat. Laten we dat dan ook maar verbieden

Maar gewoon VVD stemmen dan komt het wel goed!
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201601527
Reactie van Tweakers:

quote:
Ik weet niet of "het principe van crypto" zo waardevol is. In de implementaties die ik ken is een coin niets meer dan een (cryptografisch gegarandeerd) bewijs dat iemand hulpbronnen verspild heeft. De waarde wordt ontleend aan de schaarste die er is doordat er steeds meer verspilling nodig is om nieuwe coins te maken. Beter zou zijn als het "werk" dat gedaan wordt iets nuttigs was - CO2 uit de lucht halen ofzo.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:23:31 #10
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_201601541
Dit is exact wat ik mijn leerlingen probeer duidelijk te maken.

Het is een bubbel, het is zo veel geld waard als dat de gek er voor over heeft.


Maar als zelfs collega's er enthousiast over zijn en tegen leerlingen vertellen dat ze weer pizza hebben besteld van de winst zakt de hoop me in de schoenen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:42:12 #11
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201601633
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ticket naar vrijheid klinkt als een heel altruïstische motivatie. Terwijl die motivatie eigenlijk altijd gewoon winstbejag en eigenbelang is. Fuck alles, als ik er maar rijker van word. Al zal je dat nooit zo horen. De drijvende motivatie om er iets mee te willen is puur egoïsme. Dat is zo jammer. Het begon zo mooi en edel maar is verworden tot een zwaar destructieve speculatie.
Een ticket naar vrijheid is helemaal niet altruïstisch. We leven in een economisch systeem dat draait om egoïsme, waarbij je kan werken tot je doodvalt, of andere mensen die werken tot ze doodvallen kan gebruiken als 'menselijk kapitaal', zodat jij de waarde die zij creëeren in eigen zak kan steken. Dan ben je succesvol, slim en is iedereen die er kritiek op heeft gewoon jaloers.

Ondanks dat de meerderheid van de mensen dit systeem accepteert, voelen heel veel mensen dat ze er bekaaid vanaf komen. Dus hopen ze op meer. Kopen ze loten, terwijl ze dromen over de jackpot. Lezen ze boeken en beginnen online pokeren. Stoppen ze spaargeld in bitcoin, omdat ze zien dat ze daar meer rendement uit kunnen halen dan het door de ING in wapenhandel te laten investeren. Schandalig! Smerige egoïsten! Ik hoop dat ze dood neervallen! Laten we daar eens even objectief over discussiëren, maar dan wel vooral over hoe hard ze zich zouden moeten schamen.

[ Bericht 1% gewijzigd door PiyeReloaded op 02-10-2021 10:03:52 ]
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:45:05 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201601644
Daar zou ik graag eens objectief over willen discussiëren hier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Ik begrijp dat bovenstaande ook niet erg objectief klinkt. Maar het is m.i. ook geen onderwerp waar je objectief naar kunt kijken cq waar je de goede eigenschappen in kunt zien. Want die zijn er in het geheel niet in het kader van de bekende ondeugden.

Pis hier op het graf van de bitcoin had ook de topictitel kunnen zijn... :) Opdat dit schadelijke fenomeen uitgebannen gaat worden.
Nou, dan kan dit topic ook wel op slot hè. Als je zo je eigen topic om zeep helpt dan nodigt dat niet echt uit tot serieuze reacties.
Huilen dan.
pi_201601736
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:45 schreef Isdatzo het volgende:
Daar zou ik graag eens objectief over willen discussiëren hier.

[..]
Nou, dan kan dit topic ook wel op slot hè. Als je zo je eigen topic om zeep helpt dan nodigt dat niet echt uit tot serieuze reacties.
Ik geef toe dat ik er zelf niet objectie in sta. Maar anderen misschien wel. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201601747
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik geef toe dat ik er zelf niet objectie in sta. Maar anderen misschien wel. :)
Maar je wil zelf geen subjectieve mensen in je topic. :D

Wat een gotspe.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201601867
Ik begrijp dat TS niet in crypto zit.

(nb. ik ook niet. Ik heb bezit afgezworen.)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201602307
Dat met crypto veel onnodige energie verspild wordt klopt, maar ik vind dat daar wel heel eenzijdig op de crypto gefocust wordt. Het heeft voor de samenleving bijvoorbeeld ook niet zoveel meerwaarde om massaal Chinese troep bij de Action te kopen en dat na een half jaar weer te vervangen door nieuwe Chinese troep van de Action.

Het grootste probleem dat ik zelf heb met crypto is wat de fans juist als grootste pluspunt zien: het gebrek aan controle door de overheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2021 10:12:42 ]
pi_201779389
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:23 schreef Mickytjuh het volgende:
Dit is exact wat ik mijn leerlingen probeer duidelijk te maken.

Het is een bubbel, het is zo veel geld waard als dat de gek er voor over heeft.

Maar als zelfs collega's er enthousiast over zijn en tegen leerlingen vertellen dat ze weer pizza hebben besteld van de winst zakt de hoop me in de schoenen.
Vertel je je leerlingen ook hoe geld creatie werkt?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201779401
TS wil intellectueel overkomen, begin eens met fatsoenlijke bronnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201780045
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Vertel je je leerlingen ook hoe geld creatie werkt?
dat gelooft toch niemand *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201780469
Maar inhoudelijk: Crypto word vrij weinig door criminelen gebruikt, immers de meeste Cryptos werken met pseudoniem niet anoniem, zo uit mijn hoofd zijn nu 0.2 procent van alle transacties crimineel, en daarbij is dat een groot deel ransomware, waarbij je kunt afvragen of je dat moet meerekenen.

Energie: Flauwekul, ten eerste word het merendeel van de cryptos groen gemined op plekken met een overschoot aan energie, kortom dat is energie die normaal vervliegt, sowieso snappen mensen maar weinig hoe de energie markt werkt.

Crimineel: Ik ben zelf werkzaam voor een vergunninghouder in het doen van crypto transacties en portemonee functie, nu heb ik ook lang voor banken gewerkt, zal ik zeggen dat elke klant bij ons met de grootst mogelijke zorgvuldigheid gescreend word? Daarnaast zijn we zeer streng in het beoordelen van de handelsbekwaamheid van klanten en nemen een voorbeeld functie in goed ondernemerschap.

Maar goed, ik begrijp dat jij liever zaken doet met de Rabo?

https://nos.nl/artikel/22(...)8-miljoen-euro-in-vs
https://eenvandaag.avrotr(...)daal-naar-schandaal/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201780790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:33 schreef Bart2002 het volgende:
et normale betalingsverkeer verspilt ook energie hoor je vaak.

Wat observaties op een rijtje:

- het fenomeen is puur een speculatieobject voor belanghebbenden zonder intrinsieke waarde
Wat is de intrinsieke waarde van een Dollar of Euro op je bankrekening?
En waarom zou iets zonder intrinsieke waarde geen waarde kunnen hebben?

quote:
- het product wordt vooral gebruikt door criminelen en andere schimmige entiteiten als niet traceerbare betaling
"Vooral". Welk percentage van bitcoin wordt er volgens jou gebruikt voor criminele activiteiten?

Tussen de 0,4 en 2%

bron: https://www.forbes.com/sites/haileylennon/2021/01/19/the-false-narrative-of-bitcoins-role-in-illicit-activity/

En "niet traceerbaar" is onzin. Contant geld is juist moeilijk traceerbaar, bitcointransacties staan voor eeuwig op de blockchain.

quote:
- het is wegens bovenstaande vooral in trek bij zaken die het daglicht niet kunnen verdragen

Nee, dus, zie bron hierboven.
pi_201780803
de enige intrinsieke waarde heeft toch voedsel en water?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201780857
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
de enige intrinsieke waarde heeft toch voedsel en water?
Sowieso bijzonder dat we anno 2021 nog steeds dat "intrinsieke waarde" argument voor bitcoin moeten aanhoren.
Het heeft bitcoin in die 10 jaar dat ik met crypto bezig ben nog nooit verhinderd om een nieuwe piek te bereiken.

Sta je dan met je "intrinsieke waarde" argument ;)
pi_201781812
Raptorix en de Prince: jullie zijn niet objectief omdat jullie geld aan het fenomeen verdienen / verdiend hebben. Dan zul je nooit de nadelen op waarde kunnen schatten.

Jullie zijn "fanboys". Dus met per definitie een subjectieve mening. Die hier uiteraard weer geventileerd moet worden... :)

Het gaat me niet zozeer om de intrinsieke waarde maar om het feit dat er zo gigantisch veel kostbare energie verspild wordt aan iets wat enkel een speculatieobject is voor handige jongens. En verder geen enkele functie heeft. Daar zit ik mee. We zitten in een energietransitie waarvan het de vraag is of we dat wel gaan redden. Waarschijnlijk is dat niet. En dan wetende dat er ieder uur Terra watts aan elektriciteit weggegooid worden waar iets veel nuttiger's mee had gekund.

[ Bericht 39% gewijzigd door Bart2002 op 16-10-2021 16:36:39 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201781838
Het is zulk egoïstisch en asociaal gedrag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')