abonnement Unibet Coolblue
pi_201597939
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:39 schreef Raw85 het volgende:
Ik lees de discussie hierboven en zie tegelijkertijd dit soort tweets voorbij komen:
[ twitter ]

Met alle respect, maar ik geloof gewoon niet dat een Van der Plas in staat is om zulke economische theorieën te begrijpen. Dat geldt overigens voor wel meer politici, maar toch, die mogen dus stemmen over dit soort essentiële zaken.
En ik heb net in het topic over D66 aangetoond dat ze in elk geval in 2012 nog ongelijk had: POL / D66 buigt en breekt


https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)t-electoraat-in-2012

De meeste VVD stemmers zijn gewoon rijk, de PvdA, GL en SP stemmers hebben voor een veel groter deel een laag inkomen. Ook groter dan bij PVV.

Maar goed, Van der Plas heeft al vaker aangetoond dat feiten er voor haar niet toe doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 01-10-2021 21:27:51 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201598084
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die 60% is nog vrij hoog, vrij veel economen zeggen nog steeds dat onder de 40% blijven het beste is voor een klein land als Nederland. Ja, de VS, China en dat soort landen kunnen veel hoger gaan, maar dat gaat echt niet voor Nederland op.
De VS heeft de dollar. Sinds het einde van het systeem van Bretton Woods (1973) staat de geldpers bij de Amerikaanse Centrale Bank continue aan. De VS geeft als een gek uit (m.n. militaire uitgaven), de wereld betaalt. Voor de VS bestaat niet zoiets als een maximum staatsschuld.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201598152
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:57 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
De VS heeft de dollar. Sinds het einde van het systeem van Bretton Woods (1973) staat de geldpers bij de Amerikaanse Centrale Bank continue aan. De VS geeft als een gek uit (m.n. militaire uitgaven), de wereld betaalt. Voor de VS bestaat niet zoiets als een maximum staatsschuld.
En dat ook nog eens tegen een relatief schappelijke rente, maar goed dat is een schaalvoordeel dat ze hebben hè.
pi_201598522
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:57 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
De VS heeft de dollar. Sinds het einde van het systeem van Bretton Woods (1973) staat de geldpers bij de Amerikaanse Centrale Bank continue aan. De VS geeft als een gek uit (m.n. militaire uitgaven), de wereld betaalt. Voor de VS bestaat niet zoiets als een maximum staatsschuld.
Klopt, stel dat het ooit zo ver komt dat de dollar niet meer het wereldwijde betaalmiddel is, dan heeft de VS wellicht wel een groot probleem. Maar daar lijkt het voorlopig niet op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201598612
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En dat ook nog eens tegen een relatief schappelijke rente, maar goed dat is een schaalvoordeel dat ze hebben hè.
Wij hebben in Europa met de Euro toch hetzelfde schaalvoordeel. Zo te zien hebben de Eurolanden een GDP van ~16 biljoen tegen 20 biljoen van Amerika dat is geen gigantisch verschil. In Europa staat de geldpers ook gewoon constant aan. Beetje dom als onze concurrent zijn economie pusht met oneindig lenen en wij niet.
pi_201598915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wij hebben in Europa met de Euro toch hetzelfde schaalvoordeel. Zo te zien hebben de Eurolanden een GDP van ~16 biljoen tegen 20 biljoen van Amerika dat is geen gigantisch verschil. In Europa staat de geldpers ook gewoon constant aan. Beetje dom als onze concurrent zijn economie pusht met oneindig lenen en wij niet.
De dollar is het wereldwijde betaalmiddel, de euro niet.

En sowieso gaat de rating in Europa per land. Italië heeft bijvoorbeeld BBB (of BBB-), ten opzichte van de AAA van Nederland scheelt dat enorm veel geld als de rente straks gaat stijgen (en dat ze dat komend jaar gaat doen is wel redelijk een zekerheid). Geld wat je niet in de zorg of sociale zekerheid kunt steken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201599697
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:39 schreef Raw85 het volgende:
Ik lees de discussie hierboven en zie tegelijkertijd dit soort tweets voorbij komen:
[ twitter ]

Met alle respect, maar ik geloof gewoon niet dat een Van der Plas in staat is om zulke economische theorieën te begrijpen. Dat geldt overigens voor wel meer politici, maar toch, die mogen dus stemmen over dit soort essentiële zaken.
Met die redenering is het best gek dat je partij dan centrumrechts is toch?
Incelfrikandel
pi_201600893
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
De dollar is het wereldwijde betaalmiddel, de euro niet.

En sowieso gaat de rating in Europa per land. Italië heeft bijvoorbeeld BBB (of BBB-), ten opzichte van de AAA van Nederland scheelt dat enorm veel geld als de rente straks gaat stijgen (en dat ze dat komend jaar gaat doen is wel redelijk een zekerheid). Geld wat je niet in de zorg of sociale zekerheid kunt steken.
De Euro zal sowieso gedevalueerd moeten worden om de staatsschulden van zuidelijke EU landen houdbaar te maken. Dat gebeurt ook al door gigantisch bij te drukken en bijvoorbeeld dat EU noodfonds. Als je munt devalueert kun je het beste zoveel mogelijk schulden hebben, immers de schuld wordt steeds minder waard. Lenen om te investeren in zaken als onderwijs,klimaat,zorg zal als je het goed aanpakt ook uiteindelijk geld besparen je kunt natuurlijk ook gewoon wachten tot de crises in die sectoren echt accuut worden maar zon crisis oplossen zal zeker niet goedkoper zijn.

Dat laatste hoef je niet van mij aan te nemen maar neem bijvoorbeeld
quote:
Er gaan in Europa steeds meer stemmen op voor wat een ‘groene gouden regel’ heet: het uitzonderen van investeringen in de klimaattransitie bij de berekening van de staatsschuldquote (de staatsschuld als deel van het bbp) en het begrotingstekort (ook als percentage van het bbp).

ING-hoofdeconoom Marieke Blom, die ook deelnam aan de SFL-bijeenkomst, staat juist sympathiek tegenover de groene gouden regel. Het is een politiek haalbare manier om „ruimte te maken voor klimaatinvesteringen”, zei ze. Of die investeringen door lidstaten worden gedaan of op EU-niveau zoals Beetsma voorstelt, maakt in economisch opzicht niet veel uit, licht ze toe aan de telefoon. „Voor het centrale EU-niveau betekent dit wel dat je nieuwe gemeenschappelijke Europese schulden zou maken”, zegt ze. Voor het EU-herstelfonds van 750 miljard euro – waarvan minimaal 37 procent naar het klimaat moet gaan – maakt de Europese Commissie zelf schuld.

Blom meent dat de Nederlandse politiek, net als het rapport-Beetsma, nog te veel doortrokken is van „bufferdenken”: het idee dat het in tijden van economische voorspoed altijd verstandig is de staatsschuldquote omlaag te brengen om buffers op te bouwen. Daar brengt ze tegenin: „Investeringen die renderen, mág de overheid niet alleen doen, die móét ze doen.” Dat ‘renderen’ betekent in dit geval dat grote toekomstige economische schade door klimaatopwarming (afnemende oogsten, natuurrampen, productiviteitsverlies) moet worden voorkomen. Blom: „Economisch onderzoek laat zien dat niet-investeren in het klimaat hoogstwaarschijnlijk op de langere termijn duurder is, ook voor de overheid en dus ook voor de toekomstige belastingbetaler.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-klimaat-a4060265

Maar goed ik weet ook dat Nederland liever zuinig doet zodat we kunnen vingerwijzen naar zuidelijke landen.
pi_201600990
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 18:24 schreef Raw85 het volgende: Ik ben benieuwd of Hoekstra en Kaag dit keer, net als Segers de afgelopen periode, in de Kamer blijven of niet. Dat zou denk ik wel goed zijn, maar Hoekstra zie ik dat niet zo snel doen. Kaag vind ik lastig in te schatten.
Kaag wil natuurlijk weer minister worden. Een grotere narcist heb ik de afgelopen 50 jaar niet gezien. Wat is die vrouw vol van zichzelf.

Dit zou na haar recente aftreden natuurlijk idioot zijn, maar binnen D66 geldt schijnheiligheid als een goede eigenschap.
pi_201601151
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wij hebben in Europa met de Euro toch hetzelfde schaalvoordeel. Zo te zien hebben de Eurolanden een GDP van ~16 biljoen tegen 20 biljoen van Amerika dat is geen gigantisch verschil. In Europa staat de geldpers ook gewoon constant aan. Beetje dom als onze concurrent zijn economie pusht met oneindig lenen en wij niet.
De wereld heeft nu eenmaal besloten zich afhankelijk te maken van de dollar. Of dat zo blijft is de vraag maar voorlopig zitten we eraan vast.

[ Bericht 0% gewijzigd door A_Foggy_Day op 02-10-2021 04:17:47 ]
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201601505
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
En ik heb net in het topic over D66 aangetoond dat ze in elk geval in 2012 nog ongelijk had: POL / D66 buigt en breekt

[ afbeelding ]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)t-electoraat-in-2012

De meeste VVD stemmers zijn gewoon rijk, de PvdA, GL en SP stemmers hebben voor een veel groter deel een laag inkomen. Ook groter dan bij PVV.

Maar goed, Van der Plas heeft al vaker aangetoond dat feiten er voor haar niet toe doen.
Het is niet te ontkennen dat mensen die meer inkomen hebben meer zitten bij partijen als VVD en D66, maar daar hoef je echt nog niet rijk voor te zijn. Het eerste kwartiel gaat over een besteedbaar gestandaardiseerd inkomen van zo’n 36000. Kun je natuurlijk zeer goed van rondkomen (al kun je daar tegenwoordig geen rijtjeshuis meer mee kopen in de randstad), maar rijk zou ik het ook weer niet noemen. ( https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkomensverdeling )
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:36:23 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201601996
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:39 schreef Raw85 het volgende:
Ik lees de discussie hierboven en zie tegelijkertijd dit soort tweets voorbij komen:
[ twitter ]

Met alle respect, maar ik geloof gewoon niet dat een Van der Plas in staat is om zulke economische theorieën te begrijpen. Dat geldt overigens voor wel meer politici, maar toch, die mogen dus stemmen over dit soort essentiële zaken.
Sommige rechtse politici en hun volgers hebben de neiging om obsessief bepaalde leugens en verzinsels over 'links' te herhalen. Zie ook dit draadje. Waarschijnlijk een gevolg van een gebrek aan eigen ideeën?
pi_201602074
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
En ik heb net in het topic over D66 aangetoond dat ze in elk geval in 2012 nog ongelijk had: POL / D66 buigt en breekt

[ afbeelding ]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)t-electoraat-in-2012

De meeste VVD stemmers zijn gewoon rijk, de PvdA, GL en SP stemmers hebben voor een veel groter deel een laag inkomen. Ook groter dan bij PVV.

Maar goed, Van der Plas heeft al vaker aangetoond dat feiten er voor haar niet toe doen.
Feiten van 10 jaar geleden zijn geen feiten meer om daarmee conclusies te trekken voor het electoraat anno 2021.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2021 09:45:40 ]
pi_201602195
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:45 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Feiten van 10 jaar geleden zijn geen feiten meer om daarmee conclusies te trekken voor het electoraat anno 2021.
Het zijn de meest recente bekende feiten over wat ze beweerd. Verder staat in de post waar ik naar link ook iets over 2017, de één-na-laatste verkiezing voor de tweede kamer.

Zij draagt in elk geval geen feiten aan die bewijzen dat het nu anders is dan toen.


Er stemmen nou eenmaal veel meer mensen die bovenmodaal verdienen of verwachten binnenkort bovenmodaal te gaan verdienen (studenten, assistenten die na zoveel jaar ervaring een stap gaan maken), dan is het zolang mensen vooral met hun eigen portemonnee stemmen helaas logisch dat rechts groot is en de VVD de grootste.

Zie ook dit citaat over 2012 dat zeker grofweg nog steeds telt:
quote:
Van de stemmers maakte 16 procent deel uit van de laagste inkomensgroep. Dit loopt op naar 23 procent, 28 procent en 34 procent voor de opeenvolgende inkomensgroepen. Vooral van de laagste inkomens had een relatief klein deel gestemd.
62% van de stemmers zat toen bovenmodaal, er is geen enkele reden om aam te nemen dat dat nu heel erg anders is. Daar mag je de groep studenten die verwachten binnenkort bovenmodaal te verdienen dus nog bij optellen (hoger opgeleiden stemmen ook vaker dan lager opgeleiden).

quote:
Er is een sterk verband tussen opleidingsniveau en stemgedrag. Van vooral de lager opgeleiden, maar ook van de middelbaar opgeleiden, ging een relatief gering deel naar de stembus, terwijl van de kiesgerechtigden met een hbo- of universitaire studie een groter deel heeft gestemd.


[ Bericht 12% gewijzigd door Hanca op 02-10-2021 10:16:01 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:21:10 #65
375570 crew  Cyan9
pi_201602348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:39 schreef Raw85 het volgende:
Ik lees de discussie hierboven en zie tegelijkertijd dit soort tweets voorbij komen:
[ twitter ]

Met alle respect, maar ik geloof gewoon niet dat een Van der Plas in staat is om zulke economische theorieën te begrijpen. Dat geldt overigens voor wel meer politici, maar toch, die mogen dus stemmen over dit soort essentiële zaken.
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat mevr. v/d Plas de VVD ook als links ziet? De nummer 1 partij voor mensen die het allemaal prima voor elkaar hebben? :')
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_201602515
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat mevr. v/d Plas de VVD ook als links ziet? De nummer 1 partij voor mensen die het allemaal prima voor elkaar hebben? :')
Mevrouw v/d Plas zou eens wat minder leugens moeten verkondigen en aanzienlijk minder vlees eten want een volksvertegenwoordiger met morbide obesitas is geen gezicht.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201602563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 00:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De Euro zal sowieso gedevalueerd moeten worden om de staatsschulden van zuidelijke EU landen houdbaar te maken. Dat gebeurt ook al door gigantisch bij te drukken en bijvoorbeeld dat EU noodfonds. Als je munt devalueert kun je het beste zoveel mogelijk schulden hebben, immers de schuld wordt steeds minder waard. Lenen om te investeren in zaken als onderwijs,klimaat,zorg zal als je het goed aanpakt ook uiteindelijk geld besparen je kunt natuurlijk ook gewoon wachten tot de crises in die sectoren echt accuut worden maar zon crisis oplossen zal zeker niet goedkoper zijn.

Dat laatste hoef je niet van mij aan te nemen maar neem bijvoorbeeld
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-klimaat-a4060265

Maar goed ik weet ook dat Nederland liever zuinig doet zodat we kunnen vingerwijzen naar zuidelijke landen.
De vraag is hoever je met het 'investeren' kunt doorgaan. Er is al gigantisch veel 'geïnvesteerd' de afgelopen jaren en het blijft maar doorgaan. Op een gegeven moment kun je wel blijven investeren maar je kan geen politieagenten, goede leraren, vrachtwagenchauffeurs, goede en doordachte wetgeving printen.

Het valt mij ook op dat de laatste jaren er een grote verschuiving te zien is in de politiek. Men heeft het alleen maar over investeren, investeren en investeren maar het woordje hervormingen valt haast niet meer. Ook bij deze formatie.

Overigens niet alleen in Nederland maar in de hele Westerse wereld. Dat begint zich nu te vertalen naar hyperinflatie, want de productiviteit gaat al een tijdje niet meer omhoog.
pi_201603456
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 01:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Kaag wil natuurlijk weer minister worden. Een grotere narcist heb ik de afgelopen 50 jaar niet gezien. Wat is die vrouw vol van zichzelf.

.
Ik vind dit weer een typische mannelijk constatering. Als zij met dezelfde woorden, hetzelfde gedrag een man was geweest, was ze als de Nieuwe Van Mierlo gelanceerd.
Als je objectief kijkt, is zij een vrouw met goede manieren, niks meer en niks minder. Heel duidelijk iemand met een diplomatiek verleden.

Ik ben helemaal niet per se een Kaag fan omdat ik vrees dat zij niets doet aan de vluchtelingenstroom, maar het stoort me hoe zij continu wordt neergezet als een heks en een narcist.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:35:55 #69
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201603727
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik vind dit weer een typische mannelijk constatering. Als zij met dezelfde woorden, hetzelfde gedrag een man was geweest, was ze als de Nieuwe Van Mierlo gelanceerd.
Als je objectief kijkt, is zij een vrouw met goede manieren, niks meer en niks minder. Heel duidelijk iemand met een diplomatiek verleden.

Ik ben helemaal niet per se een Kaag fan omdat ik vrees dat zij niets doet aan de vluchtelingenstroom, maar het stoort me hoe zij continu wordt neergezet als een heks en een narcist.
Vrouwen met macht worden systematisch weggezet als het grootste gevaar voor de mensheid ooit. Zelfs Trump is nog populairder dan een willekeurige vrouw met een functie of positie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201603970
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik vind dit weer een typische mannelijk constatering. Als zij met dezelfde woorden, hetzelfde gedrag een man was geweest, was ze als de Nieuwe Van Mierlo gelanceerd.
Als je objectief kijkt, is zij een vrouw met goede manieren, niks meer en niks minder. Heel duidelijk iemand met een diplomatiek verleden.

Ik ben helemaal niet per se een Kaag fan omdat ik vrees dat zij niets doet aan de vluchtelingenstroom, maar het stoort me hoe zij continu wordt neergezet als een heks en een narcist.
Kaag een narcist noemen is compleet idioot. Mensen als Willem Engel en Baudet zijn narcisten.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201604122
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
De vraag is hoever je met het 'investeren' kunt doorgaan. Er is al gigantisch veel 'geïnvesteerd' de afgelopen jaren en het blijft maar doorgaan. Op een gegeven moment kun je wel blijven investeren maar je kan geen politieagenten, goede leraren, vrachtwagenchauffeurs, goede en doordachte wetgeving printen.

Het valt mij ook op dat de laatste jaren er een grote verschuiving te zien is in de politiek. Men heeft het alleen maar over investeren, investeren en investeren maar het woordje hervormingen valt haast niet meer. Ook bij deze formatie.

Overigens niet alleen in Nederland maar in de hele Westerse wereld. Dat begint zich nu te vertalen naar hyperinflatie, want de productiviteit gaat al een tijdje niet meer omhoog.
Je hoeft het natuurlijk niet te lenen, het staat een overheid ook volledig vrij om de belastingen te verhogen om daarmee geld binnen te halen of om te bezuinigen op andere zaken. Maar dat je het moet uitgeven staat buiten kijf. Of je geeft het nu uit om een duurzame transitie mogelijk te maken of je moet het over een langere periode uitgeven om de gevolgen ervan te bestrijden door de dijken op te hogen, infrastructuur aan te passen aan hittegolven, schade vergoeden van vaker voorkomend extreem weer etc. etc. En zoals @Lord-Ronddraai al aangeeft geldt hier ook dat voorkomen stukken goedkoper is dan genezen, dus als we ons echt zorgen maken over 'onze kinderen' is de keuze wel heel erg snel duidelijk.
pi_201604398
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Je hoeft het natuurlijk niet te lenen, het staat een overheid ook volledig vrij om de belastingen te verhogen om daarmee geld binnen te halen of om te bezuinigen op andere zaken. Maar dat je het moet uitgeven staat buiten kijf. Of je geeft het nu uit om een duurzame transitie mogelijk te maken of je moet het over een langere periode uitgeven om de gevolgen ervan te bestrijden door de dijken op te hogen, infrastructuur aan te passen aan hittegolven, schade vergoeden van vaker voorkomend extreem weer etc. etc. En zoals @:Lord-Ronddraai al aangeeft geldt hier ook dat voorkomen stukken goedkoper is dan genezen, dus als we ons echt zorgen maken over 'onze kinderen' is de keuze wel heel erg snel duidelijk.
Ja, natuurlijk moet er geld zijn voor de energietransitie. Een ook voor het aanpassen van waterwegen, dijken e.d., want we ontkomen sowieso niet volledig aan klimaatverandering. Maar dan moet je niet daar voor je staatsschuld op laten lopen naar 150%. Meer belastingen heffen is dan inderdaad een optie. Ik zou zeggen dat er ook nog wel bezuinigingen of hervormingen mogelijk zijn. Het lijkt me een kwestie van tijd tot de AOW inkomensafhankelijk gaat worden, daar kunnen ze ook al wel mee beginnen. Het snijden in de HRA, waar ze al mee begonnen zijn, kan met de huidige lage rente misschien ook wel wat sneller.

De staatsschuld flink laten oplopen, ook voor klimaatmaatregelen, is gewoon geen goed idee. Zeker omdat heel veel maatregelen helemaal niet eenmalig zullen zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201605751
PvdA eist flinke wijzigingen in woonbegroting voor steun in eerste kamer: https://www.ad.nl/politie(...)rste-kamer~a660a61e/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201605816
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:37 schreef Hanca het volgende:
PvdA eist flinke wijzigingen in woonbegroting voor steun in eerste kamer: https://www.ad.nl/politie(...)rste-kamer~a660a61e/
Voor de VVD vastgoed-lobby is dit een oorlogsverklaring. Het is misschien maar goed dat deze coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer heeft want met een agressieve oppositie kun je er op rekenen dat ze elkaar weer heel goed gaan vasthouden en er weer niets wordt gedaan.
pi_201605883
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:42 schreef Confetti het volgende:

[..]
Voor de VVD vastgoed-lobby is dit een oorlogsverklaring. Het is misschien maar goed dat deze coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer heeft want met een agressieve oppositie kun je er op rekenen dat ze elkaar weer heel goed gaan vasthouden en er weer niets wordt gedaan.
D66, CU en CDA pleitten alle 3 ook voor een plan nog voor de begroting wonen vanuit het kabinet en Rutte heeft dat toegezegd, dus er zal echt wel wat gaan gebeuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')