abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201591119
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja maar daarmee is de woningnood niet opgelost. Wellicht dat het vertrekken van expats wat verlichting brengt, maar de kern van het probleem is teveel mensen en te weinig huizen, en dat blijft de komende decennia zo.
En iedereen wilt tegenwoordig heel veel. Kijk maar naar Kopen zonder kijken.

Ze willen allemaal een tuin, 5 slaapkamers, dicht bij OV en het Centrum. Dikke keuken, dikke badkamers etc etc. Mensen zijn verwend en worden op de huizenmarkt geconfronteerd met de feiten van de markt.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:29:25 #27
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201591145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:21 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Iedereen wilt in Rotterdam wonen, dat kost duiten.

Probeer het in de kleine steden/dorpjes. Daar hoef je niet met 40k te overbieden. :Y
Nog niet met geld toe, in Rotterdam wonen… Kleine steden hebben hetzelfde probleem hoor, al zij het in iets mindere mate.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201591163
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:21 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Iedereen wilt in Rotterdam wonen, dat kost duiten.

Probeer het in de kleine steden/dorpjes. Daar hoef je niet met 40k te overbieden. :Y
Ik snap waar je naartoe wilt.

Ik vind het op zich niet erg om te verkassen uit Rotterdam, maar ik zit met mijn werk. Ik moet 3 x in de week om 5.45 beginnen op een plek waar parkeren gigantisch duur kost. Parkeervergunningen worden momenteel niet meer voor die plek gegeven.

Alles om Rotterdam heen is duur. Goeree Overflakkee/Voorne Putten zou een optie kunnen zijn, maar ik vind dat met een scooter (die ik dan moet aanschaffen) te ver.
pi_201591169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:25 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
En iedereen wilt tegenwoordig heel veel. Kijk maar naar Kopen zonder kijken.

Ze willen allemaal een tuin, 5 slaapkamers, dicht bij OV en het Centrum. Dikke keuken, dikke badkamers etc etc. Mensen zijn verwend en worden op de huizenmarkt geconfronteerd met de feiten van de markt.
Toch lukt het ze bijna altijd in dat programma.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201591175
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap waar je naartoe wilt.

Ik vind het op zich niet erg om te verkassen uit Rotterdam, maar ik zit met mijn werk. Ik moet 3 x in de week om 5.45 beginnen op een plek waar parkeren gigantisch duur kost. Parkeervergunningen worden momenteel niet meer voor die plek gegeven.

Alles om Rotterdam heen is duur. Goeree Overflakkee/Voorne Putten zou een optie kunnen zijn, maar ik vind dat met een scooter (die ik dan moet aanschaffen) te ver.
Oef gelukkig is er werk zat momenteel. Dit zou voor mij een nobrainer zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201591184
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Oef gelukkig is er werk zat momenteel. Dit zou voor mij een nobrainer zijn.
Een huis kopen met een tijdelijk contract... Nee, ik ben niet zo avontuurlijk :)
pi_201591194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Een huis kopen met een tijdelijk contract... Nee, ik ben niet zo avontuurlijk :)
Dat snap ik. Vaste contracten worden ook aangeboden in veel sectoren trouwens. Ik heb al 3x direct een vastcontract gekregen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201591196
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is er al 70 jaar, dus niemand weet beter.
Dat betwist ik. In het niet al te verre verleden was een sociale huurwoning een reële optie als je het huis uit ging. Ook hier in de regio. Tegenwoordig kom je op je 30 pas in de buurt van de top 25 reacties als je bent ingeschreven op je 18e verjaardag.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201591206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:25 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
En iedereen wilt tegenwoordig heel veel. Kijk maar naar Kopen zonder kijken.

Ze willen allemaal een tuin, 5 slaapkamers, dicht bij OV en het Centrum. Dikke keuken, dikke badkamers etc etc. Mensen zijn verwend en worden op de huizenmarkt geconfronteerd met de feiten van de markt.
Dus er is geen woningnood, mensen moeten hun wensen gewoon bijstellen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201591212
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat betwist ik. In het niet al te verre verleden was een sociale huurwoning een reële optie als je het huis uit ging. Ook hier in de regio. Tegenwoordig kom je op je 30 pas in de buurt van de top 25 reacties als je bent ingeschreven op je 18e verjaardag.
Zeker maar daar moest je dan wel op wachten. Niet zolang alsnu maar toch...
In duitsland kon ik per direct meerdere huizen huren toen ik daar zocht.

Mijn ouders mochten alleen maar een 1gezinshuis huren na goedkeuring van de gemeente omdat er gezinsuitbreiding kwam. Dat duurde bij hun ook enige tijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:39:38 #36
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201591237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus er is geen woningnood, mensen moeten hun wensen gewoon bijstellen.
Al 900.000 mensen van 20-35 jaar die een woning zoeken moeten gewoon reageren op die ene woning in Noord-Friesland die beschikbaar komt voor 150k!
pi_201591243
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap waar je naartoe wilt.

Ik vind het op zich niet erg om te verkassen uit Rotterdam, maar ik zit met mijn werk. Ik moet 3 x in de week om 5.45 beginnen op een plek waar parkeren gigantisch duur kost. Parkeervergunningen worden momenteel niet meer voor die plek gegeven.

Alles om Rotterdam heen is duur. Goeree Overflakkee/Voorne Putten zou een optie kunnen zijn, maar ik vind dat met een scooter (die ik dan moet aanschaffen) te ver.
Daar heb je het al. Je wilt allemaal dingen. Dus dit is een keuze die je bewust maakt om in Rotterdam te willen wonen. Dat doen héél veel mensen Rotterdam is in rap tempo enorm populair geworden. Dat in combinatie met de krapte op de woningmarkt maakt het tot een lucky few situatie als je niet al een huis hebt.

Ga er gerust vanuit dat de markt nog wel een jaartje of 10 zo blijft. Mijn woning aangekocht in augustus (2020) is nu al 50k meer waard, door het explosief populair wordende Katendrecht. Alles viel goed samen in mijn geval. Je moet echt geluk hebben of diepe zakken.
pi_201591245
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus er is geen woningnood, mensen moeten hun wensen gewoon bijstellen.
In deze markt van krapte is dat de enige manier om aan een woning te komen als je realistisch bent.
pi_201591260
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Toch lukt het ze bijna altijd in dat programma.
True, dat komt ook omdat het zwaar gesponsord (drukt verbouwkosten) wordt en ze met een heel team aan de slag gaan om een woning te komen.

Je ziet ze wel leuk op tv op Funda kijken, maar de woningen die ze kopen hebben ze vaak al in het vizier voor Funda plaatsing dat kan gewoon niet anders.
pi_201591271
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Al 900.000 mensen van 20-35 jaar die een woning zoeken moeten gewoon reageren op die ene woning in Noord-Friesland die beschikbaar komt voor 150k!
Nu iedereen thuiswerkt en niet meer naar kantoor gaat, zou dat een optie zijn. Maar mensen doen dat natuurlijk niet.
pi_201591274
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:40 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Daar heb je het al. Je wilt allemaal dingen. Dus dit is een keuze die je bewust maakt om in Rotterdam te willen wonen. Dat doen héél veel mensen Rotterdam is in rap tempo enorm populair geworden. Dat in combinatie met de krapte op de woningmarkt maakt het tot een lucky few situatie als je niet al een huis hebt.

Ga er gerust vanuit dat de markt nog wel een jaartje of 10 zo blijft. Mijn woning aangekocht in augustus (2020) is nu al 50k meer waard, door het explosief populair wordende Katendrecht. Alles viel goed samen in mijn geval. Je moet echt geluk hebben of diepe zakken.
Wat wil ik dan? Ga jij om 5 uur snachts op je scootertje zitten en dat 3 x in de week, elke week?

Ik ben echt wel bereid om compromissen te sluiten, maar er zijn grenzen.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:46:28 #42
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201591294
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:44 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Nu iedereen thuiswerkt en niet meer naar kantoor gaat, zou dat een optie zijn. Maar mensen doen dat natuurlijk niet.
Ik moet vanaf volgende week ook weer gewoon 2-3 dagen per week naar kantoor. Het is niet dat je zomaar kan kiezen dat te doen, veel mensen kunnen ook niet eens thuiswerken.
pi_201591299
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat wil ik dan? Ga jij om 5 uur snachts op je scootertje zitten en dat 3 x in de week, elke week?

Ik ben echt wel bereid om compromissen te sluiten, maar er zijn grenzen.
Ik zat ca 14 jaar geleden met dit dilemma en heb toen ontslag genomen.
Dit was 1 van mijn beste beslissingen ooit.

2 weken later zat ik op kantoor op bijna loopafstand te werken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201591302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat wil ik dan? Ga jij om 5 uur snachts op je scootertje zitten en dat 3 x in de week, elke week?
Nee joh, de wekker gaat om 8.30, vervolgens loop ik 5 meter naar mijn bureau en ga aan het werk in mijn jogging broek.

Ik heb gelukkig de luxe om veel thuis te werken. Ook ná deze periode. 40u in de week op kantoor zitten is verleden tijd.
pi_201591345
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:47 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Nee joh, de wekker gaat om 8.30, vervolgens loop ik 5 meter naar mijn bureau en ga aan het werk in mijn jogging broek.

Ik heb gelukkig de luxe om veel thuis te werken. Ook ná deze periode. 40u in de week op kantoor zitten is verleden tijd.
Ik ben er achter gekomen dat ik 40 uur per week thuiswerken vervelender vind dan 40 uur per week op kantoor werken.

1 a 2 dagen thuis is voor mij goed genoeg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:23:44 #46
8781 crew  Frutsel
pi_201591738
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hier in Rotterdam wordt volop in de hoogte gebouwd, dat levert niet direct goedkopere woningen op. Sterker nog, dat begint bij 4 ton voor een schoenendoos in een grote wolkenkrabber.
Dat zijn ook belachelijke bedragen geworden inderdaad.

Ik ben regelmatig aan het kijken naar een woning hier net over de grens. Voor vier ton heb je een complete vrijstaande woning met weet ik hoeveel grond. Klinkt leuk al zitten er natuurlijk wel haken en ogen aan en ook daar zijn de prijzen al flink gestegen (mogelijk ook wel door de Nederlanders :P) maar het is bizar om de verschillen te zien en het lijkt me vooral als 'randstedeling' verdomd lastig om een fatsoenlijk huis voor een fatsoenlijke prijs te krijgen.
pi_201591751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dat zijn ook belachelijke bedragen geworden inderdaad.

Ik ben regelmatig aan het kijken naar een woning hier net over de grens. Voor vier ton heb je een complete vrijstaande woning met weet ik hoeveel grond. Klinkt leuk al zitten er natuurlijk wel haken en ogen aan en ook daar zijn de prijzen al flink gestegen (mogelijk ook wel door de Nederlanders :P) maar het is bizar om de verschillen te zien en het lijkt me vooral als 'randstedeling' verdomd lastig om een fatsoenlijk huis voor een fatsoenlijke prijs te krijgen.
Hebben we het dan over Duitsland of over België?
pi_201591761
Het gaat toch niet gebeuren. Woningnood was hier altijd al.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:27:34 #49
8781 crew  Frutsel
pi_201591767
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hebben we het dan over Duitsland of over België?
In mijn geval Duitsland over de grens bij Overijssel
Ik noem maar een voorbeeld
https://www.immowelt.de/expose/22zkd5g

357000 euro.
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:22:36 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201614243
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik moet vanaf volgende week ook weer gewoon 2-3 dagen per week naar kantoor. Het is niet dat je zomaar kan kiezen dat te doen, veel mensen kunnen ook niet eens thuiswerken.
De managers by walking around kunnen best thuiswerken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')