abonnement Unibet Coolblue
pi_201633408
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 15:22 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Tja het kan irritant zijn qua geur, Maar buiten is die rook te diffuus om echt schadelijk te zijn.

Toen ik nog rookte hield ik er in de buitenlucht ook geen rekening mee als ik eerlijk ben. Ik ging juist buiten zitten om te kunnen roken ook al was het wat kouder.
Omdat mijn buren dat ook deden ben ik dus van slaapkamer veranderd. Ik heb ze dat nooit verteld want ook hun mogen leven. Maar vervelend vind ik dat buiten roken wel.
  maandag 4 oktober 2021 @ 15:54:56 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201633425
quote:
9s.gif Op maandag 4 oktober 2021 15:45 schreef Poepz0r het volgende:

Nee omdat je waarschijnlijk zelf af en toe wat drinkt :D Dat snap ik hoor, maar gelijke monniken gelijke kappen.
Maar daar ligt precies het meningsverschil. Ik vind niet dat die stelling van toepassing is. Drinken en roken zijn twee heel verschillende dingen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201633527
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 15:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar daar ligt precies het meningsverschil. Ik vind niet dat die stelling van toepassing is. Drinken en roken zijn twee heel verschillende dingen.
Beide niet goed voor je. Overigens ben ik van mening; leven en laten leven. Als iedereen morgen enorm aan zijn gezondheid gaat werken, dan zijn de gevolgen niet te overzien. Enorme stijging zorgkosten, want iedereen wordt ouder en dus langer zorg nodig (zeker vanaf 80 tot 100 jaar). Langer in verpleeghuizen en alles gaat duurder worden. Nee dankjewel :) Dat is ook de reden waarom die focus nu op gezondheid ligt, dan kunnen ze langer aan je verdienen ^O^
  maandag 4 oktober 2021 @ 16:06:00 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201633554
quote:
9s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:03 schreef Poepz0r het volgende:

Beide niet goed voor je.
Is natuurlijk geen criterium. En de rest van je post is natuurlijk kul.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201633567
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Is natuurlijk geen criterium.
Natuurlijk wel. Idem als wonen naast Tata Steel en zeuren op rokers, terwijl iedereen daar sterft aan longkanker vanwege die uitstoot. Tja :') Het is allemaal behoorlijk hypocriet.
  maandag 4 oktober 2021 @ 16:08:11 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201633577
quote:
9s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:06 schreef Poepz0r het volgende:

Natuurlijk wel.
Je kunt makkelijk een lijst maken met 100 zaken die niet goed voor je zijn. Volgens jou is dan alles op die lijst hetzelfde als roken? Beetje vreemd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201633584
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Is natuurlijk geen criterium. En de rest van je post is natuurlijk kul.
Waarop baseer je dat dat kul is? Denk je dat de overheid het kan interesseren of jij 80 mag worden of 55? Denk dat de pharmacy de laatste 200 jaar wel heeft aangetoond dat de dollars belangrijker zijn dan wat mensenlevens. Is ook een vrij normale gedachte hoor dat hoe ouder jij mag worden, des te meer ze aan je verdienen. Daar zit geen woord Spaans bij.

Vrij simpel voorbeeld; Roker/drinker maakt 1 jaar gebruik van een verpleeghuis, want zwak dus gaat dood. Fitte oude man gebruikt 10 jaar datzelfde verpleeghuis, dus kost meer in zorgonderhoud etc.
pi_201633592
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je kunt makkelijk een lijst maken met 100 zaken die niet goed voor je zijn. Volgens jou is dan alles op die lijst hetzelfde als roken? Beetje vreemd.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat beide niet goed zijn. Drugs idem dito overigens. Of naast Tata Steel wonen ook zo.
  maandag 4 oktober 2021 @ 16:12:33 #109
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201633618
quote:
9s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:09 schreef Poepz0r het volgende:

Dat zeg ik niet.
Dus is het geen criterium om te stellen dat roken en drinken hetzelfde zijn. Twee verschillende dingen dus geheel terecht dat er verschillende maten worden gebruikt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 4 oktober 2021 @ 16:13:01 #110
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201633626
quote:
9s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:09 schreef Poepz0r het volgende:

Waarop baseer je dat dat kul is?
Levenservaring.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201633647
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Levenservaring.
? Ik baseer mij op statistieken vanuit de verpleging. Het is een feit dat GEZONDE mensen (die dus veel LANGER gebruik maken van verpleeghuizen) gewoonweg meer knaken kosten. Zo ook mijn oma. Ze werd 93. Heeft 13 jaar! gebruik gemaakt van een verpleeghuis. Dat is 3 x zo lang als de gemiddelde mens. Enig idee wat dat wel niet gekost heeft? En ze heeft 13 jaar lang langer belasting mogen betalen en zorgverzekering etc etc.
  maandag 4 oktober 2021 @ 16:20:10 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201633703
quote:
9s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:14 schreef Poepz0r het volgende:

? Ik baseer mij op statistieken vanuit de verpleging.
Echt waar? Er blijkt uit de statistieken vanuit de verpleging dat de overheid ons met opzet langer wil laten leven om meer geld te verdienen? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201633727
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Echt waar? Er blijkt uit de statistieken vanuit de verpleging dat de overheid ons met opzet langer wil laten leven om meer geld te verdienen? :')
Dat zeg ik niet. Ik bedoel met die statistieken dat iedereen ouder aan het worden is (feit) en dat die groep klauwen met geld kost. Het is juist helemaal niet goed als drinken, roken, drugs verboden gaan worden. Je zorgverzekering neemt met de tijd Amerikaanse proporties aan en dat lijkt mij niet gezond.
  maandag 4 oktober 2021 @ 16:24:14 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201633731
quote:
9s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:23 schreef Poepz0r het volgende:

Dat zeg ik niet.
quote:
9s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:03 schreef Poepz0r het volgende:

Dat is ook de reden waarom die focus nu op gezondheid ligt, dan kunnen ze langer aan je verdienen ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201633773
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 15:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Omdat mijn buren dat ook deden ben ik dus van slaapkamer veranderd. Ik heb ze dat nooit verteld want ook hun mogen leven. Maar vervelend vind ik dat buiten roken wel.
Niet iedereen heeft een aangeboren respect voor de medemensen, en waarschijnlijk zijn de mensen met een aangeboren respect voor de medemensen op twee handen te tellen.
  maandag 4 oktober 2021 @ 16:53:40 #116
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201634071
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 12:20 schreef PS. het volgende:

[..]
Sigaretten heb je geen reet aan zoals ik al eerder duidelijk heb uitgelegd, alleen als je er een aansteker of pakje kauwgom bij verkoopt is het interessant. Verder is het gewoon service te noemen.
Ik ben het niet eens met je visie. Je maakt een aantal goeie punten, maar veel daarvan zijn absoluut niet naar supermarkten te vertalen, waar alles veel beter geregistreerd wordt dan in eenmanszaakjes. Bovendien zijn tabakswaren niet hun hoofdproduct, dus het is niet zo dat hun vaste kosten volledig daaruit gefinancierd worden. In principe is dit gewoon extra winst voor een supermarkt, minus de extra opslagkosten, maar tabaksproducten zijn makkelijker op te slaan en nemen minder ruimte in dan veel van hun andere producten.

Als je stelt dat supermarkten geen reet aan de tabaksverkoop hebben omdat ze er lage marges op draaien, dan kan je dat van nog honderden van hun producten stellen. Supermarkten draaien winst omdat ze een groot assortiment aan producten aanbieden, die mensen zo makkelijk op één plek kunnen kopen. Hun tabaksproducten zijn daar onderdeel van en het heeft niet de hoogste winstmarge, maar winst maken ze wel degelijk.

Supermarkten draaiden in 2018 meer dan 2 miljard euro omzet op tabakswaar (op zo'n 41 miljard totale consumentenomzet). Zelfs met lage winstmarges is dat gewoon een wezenlijk deel van hun bedrijfsvoering. Niet voor niets dat de meeste supermarkten geen zin hebben om in 2024 geen tabak meer te verkopen.
pi_201634439
quote:
9s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Beide niet goed voor je. Overigens ben ik van mening; leven en laten leven. Als iedereen morgen enorm aan zijn gezondheid gaat werken, dan zijn de gevolgen niet te overzien. Enorme stijging zorgkosten, want iedereen wordt ouder en dus langer zorg nodig (zeker vanaf 80 tot 100 jaar). Langer in verpleeghuizen en alles gaat duurder worden. Nee dankjewel :) Dat is ook de reden waarom die focus nu op gezondheid ligt, dan kunnen ze langer aan je verdienen ^O^
Dus wat je eigenlijk zegt is: lekker laten roken, want dan gaan ze dood en dat is financieel goed voor de rest.
Ik denk niet dat rokers het met je eens zijn qua altruïsme ;)
  maandag 4 oktober 2021 @ 17:52:24 #118
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201634732
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:28 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is: lekker laten roken, want dan gaan ze dood en dat is financieel goed voor de rest.
Ik denk niet dat rokers het met je eens zijn qua altruïsme ;)
Als roker ben ik het er wel mee eens. Ik betaal graag extra voor een vrije samenleving :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 4 oktober 2021 @ 18:23:40 #119
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_201635205
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 12:20 schreef PS. het volgende:

[..]
Sigaretten heb je geen reet aan zoals ik al eerder duidelijk heb uitgelegd, alleen als je er een aansteker of pakje kauwgom bij verkoopt is het interessant. Verder is het gewoon service te noemen.
Toch gek dat Marlboro met afstand de grootste omzet bij AH genereert, jaar in, jaar uit....
https://www.ad.nl/economi(...)tenverkoop~a08960c5/
"Weinig mensen zullen het waarschijnlijk beseffen, maar sigarettenlabels behoren tot de allergrootste merken in de Nederlandse supermarktschappen. Marlboro is met afstand het grootste A-merk: het label voert Foodmagazine's jaarlijkse Merken Top 100 aan met een omzet van 455,5 miljoen euro. Nummer twee Coca Cola moet het met 'slechts' 298,3 miljoen euro doen."
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_201635285
quote:
14s.gif Op maandag 4 oktober 2021 18:23 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Toch gek dat Marlboro met afstand de grootste omzet bij AH genereert, jaar in, jaar uit....
https://www.ad.nl/economi(...)tenverkoop~a08960c5/
"Weinig mensen zullen het waarschijnlijk beseffen, maar sigarettenlabels behoren tot de allergrootste merken in de Nederlandse supermarktschappen. Marlboro is met afstand het grootste A-merk: het label voert Foodmagazine's jaarlijkse Merken Top 100 aan met een omzet van 455,5 miljoen euro. Nummer twee Coca Cola moet het met 'slechts' 298,3 miljoen euro doen."
Snap je het verschil tussen omzet en winst echt niet? Een pakje sigaretten kost 8 euro, een fles cola 2, en ik durf mijn hand er voor in het vuur te leggen dat ze op die fles cola minstens 2x zoveel winst maken, en zelfs die marge is al heel laag.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2021 18:32:13 ]
  maandag 4 oktober 2021 @ 19:06:36 #121
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201635764
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 18:29 schreef PS. het volgende:

[..]
Snap je het verschil tussen omzet en winst echt niet? Een pakje sigaretten kost 8 euro, een fles cola 2, en ik durf mijn hand er voor in het vuur te leggen dat ze op die fles cola minstens 2x zoveel winst maken, en zelfs die marge is al heel laag.
20 Cent winst (lage inschatting) op 8 euro is gewoon 2,5% winst (helemaal geen bijzonder slechte marge) en gewoon 50 miljoen op 2 miljard. Dat is echt geen wisselgeld, waar supermarkten hun kont mee afvegen hoor dat is een belangrijk onderdeel van hun verdienmodel.
pi_201635940
quote:
6s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Als roker ben ik het er wel mee eens. Ik betaal graag extra voor een vrije samenleving :7
Voor rokers is er toch geen vrije samenleving? aangezien sommige personen rondbazuinen dat roken veel schadelijker is dan gemotoriseerd deelnemen aan het verkeer en dat het normaal is om te dicht op je medemensen te gaan staan of zitten, terwijl zij ook nog eens niet ageren tegen de personen waarvan mensen een rijbewijs moeten hebben om aan het gemotoriseerd verkeer te mogen deelnemen.
pi_201636037
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
20 Cent winst (lage inschatting) op 8 euro is gewoon 2,5% winst (helemaal geen bijzonder slechte marge) en gewoon 50 miljoen op 2 miljard. Dat is echt geen wisselgeld, waar supermarkten hun kont mee afvegen hoor dat is een belangrijk onderdeel van hun verdienmodel.
En deel die 50 miljoen nou eens door 6300.

Dat is dan de gemiddelde winst die je als supermarkt maakt in een jaar MITS alles goed gaat. Dus geen diefstal, geen verkeerde aantallen geleverd, geen verlies niks

Dat is echt niet zo'n geweldig verdienmodel dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2021 19:23:38 ]
  maandag 4 oktober 2021 @ 19:33:09 #124
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201636263
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:22 schreef PS. het volgende:

[..]
En deel die 50 miljoen nou eens door 6300.

Dat is dan de gemiddelde winst die je als supermarkt maakt in een jaar MITS alles goed gaat. Dus geen diefstal, geen verkeerde aantallen geleverd, geen verlies niks

Dat is echt niet zo'n geweldig verdienmodel dus.
Dat kan je bij ieder afzonderlijk product zo stellen. Supermarkten verdienen nu juist aan de combinatie van alle producten. Op pickwick verdient een supermarkt minder, maar dat maakt niet dat het 'enkel voor de service is'. Het verdienmodel is heel veel producten aanbieden, zodat mensen alles in 1 keer kunnen kopen en daardoor kunnen ze met lage winstmarges hele dikke winsten boeken. Tabakswaren zijn daar een onderdeel van (een groter onderdeel dan heel veel andere producten), maar ik begrijp dat jij persoonlijk meer heil in een kauwgomwinkel ziet.
pi_201637022
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:48 schreef PS. het volgende:

[..]
Dat zou een slijterij nooit aankunnen. Als je ziet wat er aan alcoholhoudende dranken verkocht wordt bij een supermarkt. Dan heb je slijterijen nodig ter grootte van een bouwmarkt.
Prima toch? _O_

In België heb je zoiets al

[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')