abonnement Unibet Coolblue
pi_201668267
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
.
Emigreren is ironisch genoeg waarschijnlijk het beste.
Maak maar vast een plan voor ergens binnen de komende 10 jaar.
Ga je gelukzoeken?

Dat mag niet!!!!!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2021 10:48:18 ]
pi_201668335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ach ja, zo'n uitspraak doet me denken aan deze GroenLinks deuger..

https://mobile.twitter.co(...)891883417600?lang=nl
Die deuger zegt feitelijk niks verkeerds. Alleen de rechtse kant vind bewijs voor zaken die niet in hun straatje passen irrelevant. Net zoals wetenschappers, die zijn tegenwoordig ook al vogelvrij.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 10:56:13 #253
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_201668344
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:59 schreef Twiitch het volgende:
En maar inhakken op Knol omdat die in een interview zei dat er gewoonweg geen plek is voor de 100.000 Afghanen die de komende tijd richting Nederland schuiven.

"je WeEt NiEt EeNs HoEvEeL eR GaAn KoMeN dIt iS PoPuLisMe"

Wedden dat we voor 2025 op een dergelijk aantal zitten? De golf moet nog beginnen.
Wacht maar totdat in een land als Egypte, Ethiopie of Nigeria de pleuris uitbreekt.
pi_201668375
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:47 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Knol zei dat er 100.000 Afghanen deze kant opkomen omdat de ambassade 23.000 emails heeft ontvangen.

Als je dat geen domme BoRrElPrAaT mag noemen dan hierbij mijn excuses namens alle domme mensen
Het gaat er eerder om dat de kamer hierdoor helemaal begint te stuiteren. Is de kamer er voor ons of voor Afghanistan?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:05:45 #255
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_201668423
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:59 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Het gaat er eerder om dat de kamer hierdoor helemaal begint te stuiteren. Is de kamer er voor ons of voor Afghanistan?
Ze zijn er voor de Afghanen om genocide te voorkomen, ze zijn er voor ons, Nederlanders, om genocide te bewerkstelligen. Omvolking. Waarom denk je dat het referendum is afgeschaft? Ze weten dat 70% van de Nederlanders tegen opvangen van asielmigranten zijn. Als het aan te etnische Nederland ligt, zelfs 90%. Want ook daar mag een keer onderzoek naar gedaan worden in welk politiek spectrum zij verkeren. Dan kunnen ze tot de conclusie komen dat het migratie beleid van de afgelopen 60 jaar hopeloos heeft gefaald
pi_201668428
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:59 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Het gaat er eerder om dat de kamer hierdoor helemaal begint te stuiteren. Is de kamer er voor ons of voor Afghanistan?
Weg met ons vanuit een ivoren toren.
Die Afghanen komen niet in Wassenaar terecht.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:37:31 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201668740
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:59 schreef Twiitch het volgende:
En maar inhakken op Knol omdat die in een interview zei dat er gewoonweg geen plek is voor de 100.000 Afghanen die de komende tijd richting Nederland schuiven.

"je WeEt NiEt EeNs HoEvEeL eR GaAn KoMeN dIt iS PoPuLisMe"

Wedden dat we voor 2025 op een dergelijk aantal zitten? De golf moet nog beginnen.
Waar wil je ze huisvesten? Gemeenten hebben nu al geen woningen meer over, op de koopmarkt is het gekkenhuis, doorstroming zit op slot.
pi_201668851
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:59 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Het gaat er eerder om dat de kamer hierdoor helemaal begint te stuiteren. Is de kamer er voor ons of voor Afghanistan?
De kamer is er niet voor populistisch geschreeuw. Je mag van die mensen iets meer feitelijk correcte berichten verwachten, daar krijgen ze dan ook meer dan 10.000 per maand salaris voor.

Zaken verzinnen, dat kan iedereen. Van buurman dronken Ed trekken we ons niks aan, maar is het een Kamerlid dan heeft precies hetzelfde bericht meer lading.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:52:12 #259
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201668863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waar wil je ze huisvesten? Gemeenten hebben nu al geen woningen meer over, op de koopmarkt is het gekkenhuis, doorstroming zit op slot.
Alle-scheefhuurders-(al-dan-niet)-gedwongen-uitzetten-genot. :7 :')

Ik durf er geld op in te zetten dat ze de komende jaren met dergelijke maatregelen gaan komen, ook al is de vrije sector voor driekwart van Nederland onbetaalbaar en staat de de koopmarkt nog steeds in brand. De huidige bewoners zoeken het maar uit. Die woningen zijn bestemd voor Ahmed en zijn twaalf kinderen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:26:00 #260
3542 Gia
User under construction
pi_201669306
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:

Ah dus iedereen die niet in Nederland geboren is, mag niet dezelfde bijstand ontvangen maar krijgt minder.

Ik hoop dat jouw kinderen gewoon in Nederland geboren zijn _O-
Ik heb het over de periode voordat de verblijfsvergunning rond is. Daarna hebben ze, w.m.b., dezelfde rechten.

Ze komen hier en rennen meteen naar de tandarts voor een nieuw klikgebit of, vrouwen, naar een kliniek om de bovenlip te laseren.
Gratus! Voor ons is beide niet gratis. Zij hoeven ook nog geen premie te betalen.

Dus, alleen de noodzakelijke medische zorg, niets meer.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:30:34 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201669335
quote:
11s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Alle-scheefhuurders-(al-dan-niet)-gedwongen-uitzetten-genot. :7 :')

Ik durf er geld op in te zetten dat ze de komende jaren met dergelijke maatregelen gaan komen, ook al is de vrije sector voor driekwart van Nederland onbetaalbaar en staat de de koopmarkt nog steeds in brand. De huidige bewoners zoeken het maar uit. Die woningen zijn bestemd voor Ahmed en zijn twaalf kinderen.
Ik heb geen idee hoe ze het nog denken op te lossen maar het plafond is wel zo'n beetje bereikt.
pi_201669363
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De kamer is er niet voor populistisch geschreeuw. Je mag van die mensen iets meer feitelijk correcte berichten verwachten, daar krijgen ze dan ook meer dan 10.000 per maand salaris voor.

Zaken verzinnen, dat kan iedereen. Van buurman dronken Ed trekken we ons niks aan, maar is het een Kamerlid dan heeft precies hetzelfde bericht meer lading.
Hahaha. Feitelijk correcte berichten van de politiek. Ja, dat hebben we de laatste jaren gemerkt toch? Hoef de leugens en doofpotten niet hier neer te plempen toch....?

Wie neemt die clowns nog serieus? Echt domme struisvogels die oprecht menen dat, omdat dié mebsen in Den Haag zitten, automatisch betekent dat ze ook overal verstand van hebben en weten wat goed is voor de burger ..

Dansen naar de pijpen van Brussel omdat al die politici een riant baantje in het vooruitzicht hebben zolang ze maar ja en amen zeggen wat Brussel hun voorkauwt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Toine51 op 07-10-2021 12:40:49 ]
pi_201669895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb het over de periode voordat de verblijfsvergunning rond is. Daarna hebben ze, w.m.b., dezelfde rechten.

Ze komen hier en rennen meteen naar de tandarts voor een nieuw klikgebit of, vrouwen, naar een kliniek om de bovenlip te laseren.
Gratus! Voor ons is beide niet gratis. Zij hoeven ook nog geen premie te betalen.

Dus, alleen de noodzakelijke medische zorg, niets meer.
je had het ook over een appartement en uitkering dus ze hebben dan een status en dus werk of bijstand. Toch?

Of bedoel je een asielzoeker? Die een zorgverzekering krijgen zonder eigen risico, maar die hebben geen eigen woonruimte. De (huis)arts bepaalt of de zorg nodig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2021 13:31:45 ]
pi_201670182
quote:
In de noodopvang voor asielzoekers in Ter Apel moesten voor de tweede nacht op rij mensen op veldbedden en stoelen slapen. Hoeveel mensen niet in een gewoon bed konden slapen, kan een woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) donderdag niet zeggen. Er waren in totaal 150 veldbedden beschikbaar gesteld.

Om de druk op Ter Apel te verlichten, werd woensdag al bekendgemaakt dat legerplaats Harskamp langer openblijft als opvanglocatie voor Afghaanse vluchtelingen. Daar zijn in totaal duizend plekken. Amsterdam gaat driehonderd voornamelijk Afghaanse evacués opvangen op het marineterrein op Kattenburg.

Het COA is blij met de ingreep van het demissionaire kabinet. "We zeggen al een aantal weken dat onze bezetting 100 procent is en elke dag komen er nieuwe mensen bij."

Naast dat het met gemeenten gesprekken over opvangplekken voert, benadert het COA sinds deze week ook hotels en vakantieparken met de vraag of die plek hebben. "Er is een heel team aan het rondbellen bij verschillende hotelketens en vakantieparken. Daarbij zijn we specifiek op zoek naar plekken waar minimaal dertig mensen zeker twee weken kunnen blijven, anders loont het niet."

In het vakantiepark in Duinrell worden al zo'n negenhonderd asielzoekers opgevangen. Welke hotels en vakantieparken zijn benaderd is nog niet bekend.

COA wil crisisnoodopvang hoe dan ook voorkomen
Met de zoektocht naar nieuwe opvangplekken hoopt het COA te voorkomen dat er crisisnoodopvang moet komen. "Dat is echt het aller-, allerlaatste scenario waarop we willen overgaan", aldus de woordvoerder.

Bij crisisopvang wijst de overheid plekken aan waar mensen opgevangen moeten worden, zoals sporthallen en tenten. De laatste keer dat dit gebeurde was zo'n zes jaar geleden, toen veel Syrische vluchtelingen naar Nederland kwamen.

Demissionair staatssecretaris Ankie Broekers-Knol (Asielbeleid) sluit niet uit dat er crisisnoodopvang nodig is. "Dit laatste is natuurlijk zeer onwenselijk en probeer ik te voorkomen. Hiertoe vraag ik hulp aan gemeenten, provincies en vele andere betrokken partijen", schreef ze woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Hoe moeilijk is het om aan te geven hoeveel opvangplaatsen er zijn? Je kunt niet meer mensen fatsoenlijk opvangen dan dat er plaatsen zijn. Waarom laat je dan meer mensen binnen? Je durft niet te zeggen dat het vol is? Als bijvoorbeeld een hotel vol is, dan neem je toch ook geen gasten meer aan om die vervolgens op de grond in de gang te laten slapen?

Het lijkt wel of de omvolking van Nederland hoe dan ook zo snel mogelijk gerealiseerd moet worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:40:21 #265
3542 Gia
User under construction
pi_201670532
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:

je had het ook over een appartement en uitkering dus ze hebben dan een status en dus werk of bijstand. Toch?

Of bedoel je een asielzoeker? Die een zorgverzekering krijgen zonder eigen risico, maar die hebben geen eigen woonruimte. De (huis)arts bepaalt of de zorg nodig is.
Ik had het over weekgeld, geen bijstand, en over de eerste opvang.

Ja, en de huisarts keurt dergelijke behandelingen goed. Zou niet moeten kunnen, want niet noodzakelijk.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:13:03 #266
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_201670796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Weg met ons vanuit een ivoren toren.
Die Afghanen komen niet in Wassenaar terecht.
Op de grens van Katwijk en Wassenaar zit een COA. Akkoord, dat is ver van Wassenaar zuid.
pi_201670958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik had het over weekgeld, geen bijstand, en over de eerste opvang.

Ja, en de huisarts keurt dergelijke behandelingen goed. Zou niet moeten kunnen, want niet noodzakelijk.
Je had het over een appartement terwijl ze dus al op een centrum wonen. Blijkbaar is dat bijzonder ruim en luxe ofzo. Ik ben je kwijt.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:43:33 #268
3542 Gia
User under construction
pi_201671137
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:

Je had het over een appartement terwijl ze dus al op een centrum wonen. Blijkbaar is dat bijzonder ruim en luxe ofzo. Ik ben je kwijt.
🙋‍♀️ Hier ben ik!

Je hebt de eerste opvang, in sporthallen, bijvoorbeeld, en van daaruit gaan ze naar woningen, nog voor de definitieve verblijfsvergunning rond is.
Die woningen worden onttrokken aan het woningbestand voor Nederlanders die al jaren op een wachtlijst staan, of die door, bijvoorbeeld, scheiding, dringend woonruimte nodig hebben.
Ja, dat is luxe. Wmb komen er containerwoningen voor deze, vaak, tijdelijke huisvesting. Kunnen ze van daaruit op de wachtlijst voor sociale huur.
pi_201671200
Verontrustende ontwikkeling: als je in de Tweede Kamer een mening verkondigt die tegen de haren van het Morele Gelijk ingaat, krijg je een motie van wantrouwen aan je broek.
https://www.ad.nl/politie(...)chtelingen~a1be6e65/

Er gaat vrijwel bijna geen week voorbij of een Kamerfractie zegt het vertrouwen in een minister (of in het hele kabinet) op.
https://joop.bnnvara.nl/o(...)van-wantrouwen-graag

Dat is makkelijk afrekenen met meningen die je niet aanstaan.

Wat ook ernstig is, is dat Broekers Knol zich genoodzaakt voelde haar excuses aan te bieden. Terwijl ze naar aanleiding van een vraag had opgeteld dat het tot 100.000 Afghanen zou kunnen komen en dat wil ze voorkomen. Hoezo moet je dat terugnemen?
Er wordt ernstig aan de vrijheid van meningsuiting geknibbeld.

[ Bericht 31% gewijzigd door Mondkapje op 07-10-2021 15:58:38 ]
pi_201671591
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:03 schreef myShizzle het volgende:
COA vraagt hotels en vakantieparken noodgedwongen voor opvang asielzoekers

Eerder deze week schreef NU.nl al dat het COA nog altijd duizenden opvangplekken nodig heeft voor asielzoekers. De organisatie zegt zelf al enige tijd over de 100 procent capaciteit te zitten. Omdat de situatie niet snel lijkt te verbeteren, moet mogelijk de crisisopvang worden ingezet. Dan worden asielzoekers in sporthallen opgevangen. "Dat willen we niet, maar het komt wel dichterbij", aldus een woordvoerder.

Hotels krijgen de vraag of ze minimaal dertig asielzoekers voor twee weken kunnen herbergen en drie maaltijden per dag kunnen verzorgen. Het is niet duidelijk wat het COA van vakantieparken vraagt.

Begin september verklaarde het COA dat er minimaal vierduizend extra opvangplekken nodig waren. Daarvan zijn inmiddels duizend plekken gevuld en binnenkort worden vermoedelijk nog eens duizend plekken in gebruik genomen. Tegelijkertijd komen er nog iedere dag zo'n 100 tot 150 asielzoekers per dag aan in Nederland.

Dat er op dit moment een tekort aan opvanglocaties voor asielzoekers is, komt door een combinatie van een toenemend aantal asielaanvragen en de komst van Afghaanse evacués. Ook verblijven op de bestaande opvanglocaties ruim elfduizend statushouders die nog op woonruimte wachten. Het COA hoopt binnenkort extra opvanglocaties in onder meer Utrecht en Zaanstad te openen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)l#coral_talk_wrapper
___________________________________

Ik kan niet anders dan boos worden.
Sinds verbreken van mijn relatie van bijna 15 jaar en het verlaten van mijn koopwoning, nu goed vijf jaar geleden, heb ik bij -15 graden in lekkende campers, niet-geïsoleerde boten, diverse anti-kraak panden, een kraakpand met junkies en een kantoortje zonder wc, douche en keuken moeten wonen omdat ik geen goede, vaste woning meer kan bezetten. Tevens vooral ranzige magnetronmaaltijden gevreten.

En nu, 41 jaar oud, slaap ik bij mijn ouders op het zoldertje van een schuurtje (zij wonen op een woonarkje).

Het zal puur afgunst zijn maar godverdomme zeg.
Het is ook niet eerlijk. Die mensen worden na het krijgen van een status gestopt in een nieuwbouw huurhuis met subsidie aan alle kanten.

Kijk maar onderstaand voorbeeld. Dát is hoe Nederland omgaat met asielzoekers die kraken. Alles nieuw. Dit is alles waar het huidige kabinet en Rutte voor zijn.

Wat mij betreft nieuwe verkiezingen..

  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:48:51 #271
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_201671972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:22 schreef Mondkapje het volgende:
De discussie dat islam wordt geimporteerd, komt helemaal niet meer aan bod. Terwijl dat wel een probleem is. Laat mensen die de islam aanhangen, soms heel streng zoals in Afghanistan, opgevangen worden in islamitische landen. Want hoe meer islam, hoe meer dat geloof zijn wensen gaat opdringen.

Zo komen er steeds meer taboes in de discussie. Als je niet alles open en bloot kan bespreken, kun je ook geen goede visie voor het land maken en geen goede besluiten nemen.
Naast meer transparantie is het nodig dat de politieke correctheid en beperking van vrijheid van meningsuiting wordt aangepakt in de politiek. Niet alleen de mening van Kati Piri is salonfähig.

Nu is het al zo dat je in de TK op een gebulder van verontwaardiging kan rekenen als je iets zegt wat tegen het Morele Geweten van links ingaat.

Bij Afghanistan komt er nog bij dat het een bolwerk van terrorisme was/is en dat het niet ondenkbaar is dat er verkeerde figuren meereizen. Een verdachte in het terroristennetwerk dat Rutte wilden ombrengen is een Afghaan. Dus het is helemaal geen overbodige luxe om goed te kijken wie je hierheen haalt en bij twijfel niet doen.
Mee eens als het nou allemaal lekkere Spaans sprekende dames waren uit Venezuela, en Colombia dan mogen er wat mij betreft ongelimiteerd vluchtelingen naar NL komen _O_

Maar alleen maar alleenstaande mannen uit Irak, Somalië Eritrea, en Syrië is een ander verhaal... :P
pi_201672058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:47 schreef Mondkapje het volgende:
Verontrustende ontwikkeling: als je in de Tweede Kamer een mening verkondigt die tegen de haren van het Morele Gelijk ingaat, krijg je een motie van wantrouwen aan je broek.
https://www.ad.nl/politie(...)chtelingen~a1be6e65/

Er gaat vrijwel bijna geen week voorbij of een Kamerfractie zegt het vertrouwen in een minister (of in het hele kabinet) op.
https://joop.bnnvara.nl/o(...)van-wantrouwen-graag

Dat is makkelijk afrekenen met meningen die je niet aanstaan.

Wat ook ernstig is, is dat Broekers Knol zich genoodzaakt voelde haar excuses aan te bieden. Terwijl ze naar aanleiding van een vraag had opgeteld dat het tot 100.000 Afghanen zou kunnen komen en dat wil ze voorkomen. Hoezo moet je dat terugnemen?
Er wordt ernstig aan de vrijheid van meningsuiting geknibbeld.
De quote: . "Als die 23.000 mails allemaal van één persoon zijn, en die willen allemaal vaak hun gezin meenemen - maal vijf, reken ik altijd maar - zijn dat 100.000 mensen.

"Beknibbelen op vrijheid van meningsuiting" :')

Er zijn berichten dat mensen tot 50 emails hebben gestuurd en de emails waren geen vraag tot asiel of iets dergelijks. Maar best joh alle emails maal vijf

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2021 16:59:10 ]
  donderdag 7 oktober 2021 @ 17:30:18 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201672321
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:19 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Het is ook niet eerlijk. Die mensen worden na het krijgen van een status gestopt in een nieuwbouw huurhuis met subsidie aan alle kanten.

Kijk maar onderstaand voorbeeld. Dát is hoe Nederland omgaat met asielzoekers die kraken. Alles nieuw. Dit is alles waar het huidige kabinet en Rutte voor zijn.

Wat mij betreft nieuwe verkiezingen..

Nog steeds niks geleerd van 2015-2016 dus.
pi_201672485
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De quote: . "Als die 23.000 mails allemaal van één persoon zijn, en die willen allemaal vaak hun gezin meenemen - maal vijf, reken ik altijd maar - zijn dat 100.000 mensen.

"Beknibbelen op vrijheid van meningsuiting" :')

Er zijn berichten dat mensen tot 50 emails hebben gestuurd en de emails waren geen vraag tot asiel of iets dergelijks. Maar best joh alle emails maal vijf
Ook al zijn het de helft minder, nog veel te veel.

En dan het verhaal dat asielzoekers uit Afghanistan eerst gevlucht zijn maar wél teruggaan voor vakantie....en dat geldt voor meerdere asielzoekers uit andere landen. Het mág niet eens. Maar het gebeurt toch. Gewoon faal op faal in dat hele asielstelsel..
pi_201673072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:52 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ook al zijn het de helft minder, nog veel te veel.

En dan het verhaal dat asielzoekers uit Afghanistan eerst gevlucht zijn maar wél teruggaan voor vakantie....en dat geldt voor meerdere asielzoekers uit andere landen. Het mág niet eens. Maar het gebeurt toch. Gewoon faal op faal in dat hele asielstelsel..
Dertig jaar na asiel een keer op vakantie naar het vaderland, dat mag niet?

Dat het afgekeurd wordt dat snap ik, ben het er grotendeels mee eens, maar verzinnen (of wilen geloven) dat het niet mag is een beetje overdreven

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2021 18:51:50 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')