Tenzij er een terroristische aanslag komt...quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 12:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tenzij er een nieuwe mutatie wellicht en er een nieuwe golf komt? Dan is de huidige zorg onvoldoende we lopen al 100.000 operaties achter om maar wat te noemen. Die worden dan niet gehaald en leiden tot extra doden die dan niet geboekt worden onder covid en onder de tafel verdwijnen.
Je weet dat we elk jaar overvolle IC's hebben door de griep? Dat we continu een overbelaste zorg hebben? Dat er al jarenlang problemen zijn met bezettingen en CAO's?quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 12:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een oude dooddoener, het is de schuld van de zorg.
Alsof we verkeersregels en de autogordel hebben moeten uitvinden omdat er bezuinigd is op de trauma afdelingen....
Kijk je naar landen die niet hebben bezuinigd: die komen net zo goed met vergelijkbare maatregelen.
Waarom? Omdat die wel snappen dat voorkomen beter is dan behandelen.
En je bij een exponentieel toenemend virus uiteindelijk toch te krap komt te zitten in je zorgcapaciteit...
Daarnaast, waarom elk jaar teveel aan de zorg uitgeven om capaciteit te hebben voor een uitbraak die zich in geen 100 jaar heeft voorgedaan?
Dat was ook onhoudbaar geweest.
Bezuinigingen op de zorg betekent bovendien niet dat de zorgkosten zijn afgenomen, de toename van die zorgkosten is ingeperkt.
We hebben er geen 17 miljoen nodig, want niet elke Nederlander eindigt op de IC. Niet iedereen die op de IC terecht komt, komt daar ook allemaal op dag 1 van de uitbraak van de pandemie. Het is geen zwart of wit scenario, net als dat we nu niet in 1x alle ongevaccineerden op de IC gaan krijgen bij de volgende uitbraak. Flatten the curve, remember? Hoeft maar twee weken, en we doen het samen!quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 12:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is jouw punt, jij stelt dat er niet genoeg capaciteit is door de bezuinigingen. Dus ik stel dat er zonder bezuinigingen ook een limiet aan bedden was. We kunnen geen 17 miljoen IC bedden beschikbaar stellen. De lockdowns, maatregelen en vaccinaties helpen de druk te kunnen beheersen op de ic's. Dat was ook het geval geweest als we twee keer zoveel bedden hadden, of drie keer.
Elk jaar overvolle IC vanwege griep is overdreven, maar er is inderdaad een personeelstekort in de zorg. En niet alleen daar. Veel sectoren kampen met hoge werkdruk door krapte op de arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 22:33 schreef Thrilled het volgende:
Je weet dat we elk jaar overvolle IC's hebben door de griep? Dat we continu een overbelaste zorg hebben? Dat er al jarenlang problemen zijn met bezettingen en CAO's?
Duitsland heeft 4x meer buffer, maar die neemt vergelijkbare maatregelen als Nederland.quote:Je had het wellicht niet helemaal kunnen voorkomen, maar het gaat allemaal om buffers, hoe ruimer die is, hoe minder ingrijpend de maatregelen hoeven te zijn. And then again, ik denk nog steeds dat C19 aangegrepen wordt als kapstok om allerlei andere hervormingen door te voeren, dan is het juist logisch dat wereldwijd hetzelfde pad gevolgd wordt aangezien elk land in dezelfde shit zit...
[..]
We hebben er geen 17 miljoen nodig, want niet elke Nederlander eindigt op de IC. Niet iedereen die op de IC terecht komt, komt daar ook allemaal op dag 1 van de uitbraak van de pandemie. Het is geen zwart of wit scenario, net als dat we nu niet in 1x alle ongevaccineerden op de IC gaan krijgen bij de volgende uitbraak. Flatten the curve, remember? Hoeft maar twee weken, en we doen het samen!
Dit is echt DE kern van de vraag die de politiek zou moeten beantwoorden. Nog verder polariseren is naar mijn idee gevaarlijker voor ons als maatschappij op termijn dan Covid is.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 11:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Politiek correct is een soort van taalspreuk om waar het werkelijk omgaat onder de tafel te houden in de politiek net als populisme. Maar we dwalen nu te veel af denk ik.Om maar wat geks te noemen? Hoe kunnen we mensen die zich niet willen laten vaccineren er toch van overtuigen dat wel te doen in het algemeen belang zonder de tegenstellingen en de tweedeling in de maatschappij verder te vergroten. Ik heb Hugo en Rutte daar nog niks over horen zeggen of woorden in daden zien doen? Dwang en geweld moet ik toegeven werkt vaak niet goed. Om mensen te motiveren iets wel te doen.
Grotendeels eens, maar de eerste vraag zou moeten zijn:quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:43 schreef andatura het volgende:
[..]
Dit is echt DE kern van de vraag die de politiek zou moeten beantwoorden. Nog verder polariseren is naar mijn idee gevaarlijker voor ons als maatschappij op termijn dan Covid is.
Mijn suggesties om je vraag te beantwoorden:
1) Zelf denk ik dat het zou helpen om niet elk tegengeluid als "wappie" weg te zetten maar op inhoud, in de openheid, te weerleggen. Zonder autoriteitsargumenten.
2) Stoppen met liegen, bedriegen en vergeten zou de politiek wel een eerste gedeelte van de hoognodige geloofwaardigheid terug te verdienen. De lijst met recente missers is simpelweg te lang om hier uiteen te zetten zoveel karakters staat een Fok! post niet toe.
3) Anderssoortige vaccins (Novavax, etc.) zouden ook nog best een goed additioneel middel voor overheden kunnen zijn om meer mensen te overtuigen zich te laten vaccineren.
@:Megumi, jij nog suggesties?
Je tenzij postjes slaan nergens op. Want daar is geen vaccin voor. En ik zou al in vrijheid en zonder beperkingen kunnen leven maar dat is tegen gehouden door mensen die zich niet willen laten we vaccineren.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 22:33 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Tenzij er een terroristische aanslag komt...
Tenzij er een meteoriet op aarde neer stort
Tenzij, tenzij, tenzij...
Wil jij liever in vrijheid leven, of met beperkingen sterven?
Rutte en de Jonge zijn gewoon gevaccineerd hoorquote:Op maandag 4 oktober 2021 07:02 schreef Megumi het volgende:
En ik zou al in vrijheid en zonder beperkingen kunnen leven maar dat is tegen gehouden door mensen die zich niet willen laten we vaccineren.
Ze slaan wel ergens op, maar je ziet het punt niet. Er kan altijd een nieuwe variant komen, er is altijd wel weer iets nieuws te verzinnen waardoor er druk op de zorg kan ontstaan. Of het nou een natuurramp is of een uitbraak van een ziekte. Dan vind ik het zelf niet zo'n fijn idee dat 'de overheid' dat elke keer maar aan kan grijpen om ons leven drastisch in te perken, als compensatie voor de druk op de zorg. Volgens mij dien je dat structurele probleem ook structureel op een andere manier op te lossen. Niet door de rest van de bevolking op te sluiten.quote:Op maandag 4 oktober 2021 07:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je tenzij postjes slaan nergens op. Want daar is geen vaccin voor. En ik zou al in vrijheid en zonder beperkingen kunnen leven maar dat is tegen gehouden door mensen die zich niet willen laten we vaccineren.
Ondertussen hebben we sinds juni (dus 4 maanden lang!) enorm lage C19-cijfers, zowel qua opname, sterfte en besmettingen.quote:Op maandag 4 oktober 2021 09:15 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ze slaan wel ergens op, maar je ziet het punt niet. Er kan altijd een nieuwe variant komen, er is altijd wel weer iets nieuws te verzinnen waardoor er druk op de zorg kan ontstaan. Of het nou een natuurramp is of een uitbraak van een ziekte. Dan vind ik het zelf niet zo'n fijn idee dat 'de overheid' dat elke keer maar aan kan grijpen om ons leven drastisch in te perken, als compensatie voor de druk op de zorg. Volgens mij dien je dat structurele probleem ook structureel op een andere manier op te lossen. Niet door de rest van de bevolking op te sluiten.
En ik zou je aanraden vooral te kappen met het hersenloos napraten van Rutte en de Jonge met je '...door mensen die zich niet laten vaccineren' als argument te gebruiken en vooral zelf eens na te gaan denken:
- De maatregelen worden verzonnen en opgelegd door de overheid, niet door de ongevaccineerden.
- De ongevaccineerden worden (net als eerder de 'mensen die zich niet aan de maatregelen houden', of 'de jongeren die willen feesten', of 'de kinderen die naar school gaan') als zondebok gebruikt om steeds weer nieuwe maatregelen te legitimeren.
- Heb je zelf nou echt niet door dat de doelpalen voor het "einde van de crisis" steeds verder worden weg gezet?
- Heb je niet door dat diezelfde doelpalen geen concrete stalen palen zijn met een gedefinieerde positie, maar rubberen elastiekjes die meebuigen met de waan van de dag?
Ondertussen hebben we sinds juni (dus 4 maanden lang!) enorm lage C19-cijfers, zowel qua opname, sterfte en besmettingen. We hebben een hoge vaccinatiegraad en signalen dat er behoorlijk wat mensen immuniteit hebben opgebouwd, danwel via vaccin, danwel via natuurlijke immuniteit na besmetting/doormaken van de ziekte.
Wanneer is het genoeg? Wanneer zijn we 'uit de crisis'? Wanneer durven we wél weer maatregel-vrij te leven? Als we met deze cijfers er niet uit komen, dan deze winter al helemaal niet.
Toch jammer, in het ene topic ben je zo redelijk, in het andere weer niet...quote:Op maandag 4 oktober 2021 11:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen hebben we sinds juni (dus 4 maanden lang!) enorm lage C19-cijfers, zowel qua opname, sterfte en besmettingen.
Maar wel veel hoger dan vorig jaar, en vorig jaar zagen we in de herfst een flinke toename.
Verschil met vorig jaar is dat we nu veel gevaccineerden hebben, ondanks alle propaganda en fear mongering om mensen vooral niet te laten vaccineren, en de Delta variant die besmettelijker is.
Die laatste zorgt voor hogere cijfers dan vorig jaar, en die eerste houdt ze op acceptabel niveau.
Nu kijken of dat zo blijft met de herfst en de nieuwe versoepelingen.
Wil je sneller uit de crisis? Laat je dan vaccineren.
Dodelijke verkeersongevallen zullen nooit helemaal weg gaan. Er zullen altijd mensen blijven die geen gordel omdoen en ook de mensen die hem wel altijd omdoen kunnen nog steeds in een dodelijk verkeersongeluk terechtkomen. Laten we dus naar gewoon kappen met gordels en ons focussen op acceptatie.quote:Op maandag 4 oktober 2021 13:31 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Toch jammer, in het ene topic ben je zo redelijk, in het andere weer niet...
Het punt is; "uit de crisis komen" is een kwestie van het huidige C19-beleid opheffen. Beleid dat wordt gemaakt op cijfers, modellen, aannames. Vorig jaar waren we niet gevaccineerd en werd er gestuurd op doden en IC-opnames, nu kijken we naar % gevaccineerd en positieve testuitslagen. Allemaal keuzes, gemaakt door poppetjes in Den Haag. Zolang de weg 'uit de crisis' niet hard gedefinieerd is en vervolgens ook nageleefd wordt, blijven we ook in die crisis.
Natuurlijke immuniteit in deze fase van de crisis wordt amper naar gekeken (ongevaccineerd wordt per definitie als slecht beschouwd) en zij voeren nu beleid op mogelijke rampscenario's die zeer waarschijnlijk niet plaats gaan vinden omdat we er nu anders (beter) voor staan dan vorig jaar.
Uit de crisis komen is dus niet een kwestie van vaccineren.
Uit de crisis komen is mijns inziens een kwestie van acceptatie.
Accepteren dat er, ondanks een bepaalde vaccinatiegraad, nog steeds mensen dood kunnen gaan aan C19, dat er nog steeds besmettingen blijven bestaan of nieuwe varianten opdoemen. Accepteren dat er altijd risico bestaat doordat we leven.
Tot slot; Ik vind het goed dat de vaccins er zijn, ik vind het ook goed dat veel mensen deze hebben genomen. Ik ben dus niet tégen vaccineren in het algemeen. Ik vind alleen dat ze hadden mogen stoppen met mensen oproepen buiten de bekende groepen als (grofweg) 50 jaar of ouder, mensen met bepaalde risico factoren (obesitas, hart/vaatziektes, kanker) et cetera. De rest lekker vrijwillig laten prikken en vooral geen voorwaarden aan gaan koppelen. Steriele immuniteit is een fabeltje bij Corona-virussen, Corona gaat niet meer weg, laten we dan ook vooral stoppen met het nastreven van 100% vaccinatiegraad. Zelfs als we die zouden behalen, blijft Corona bestaan.
Fijn dat je mijn punt onbewust en indirect bevestigd. Van auto rijden accepteren we ook een bepaald risico niveau. Blijkbaar vinden we het niet nodig om anderen te beschermen door alle auto's te begrenzen op 10 kilometer per uur of rondom te beplakken met schuimrubber. Een gordel en airbags vinden we blijkbaar wel weer genoeg maatregelen om onszelf te beschermen. Ondanks dat dat het risico op sterven niet naar 0 brengt.quote:Op maandag 4 oktober 2021 14:16 schreef Intint het volgende:
[..]
Dodelijke verkeersongevallen zullen nooit helemaal weg gaan. Er zullen altijd mensen blijven die geen gordel omdoen en ook de mensen die hem wel altijd omdoen kunnen nog steeds in een dodelijk verkeersongeluk terechtkomen. Laten we dus naar gewoon kappen met gordels en ons focussen op acceptatie.
Ben het eens met de contextafhankelijkheid maar laten we nu niet gaan doen alsof je in je vorige post geen nirvana-drogreden maakte. Dat was namelijk het deel waar ik vooral op reageerde.quote:Op maandag 4 oktober 2021 14:52 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn punt onbewust en indirect bevestigd. Van auto rijden accepteren we ook een bepaald risico niveau. Blijkbaar vinden we het niet nodig om anderen te beschermen door alle auto's te begrenzen op 10 kilometer per uur of rondom te beplakken met schuimrubber. Een gordel en airbags vinden we blijkbaar wel weer genoeg maatregelen om onszelf te beschermen. Ondanks dat dat het risico op sterven niet naar 0 brengt.
Afwegingen. Proportionaliteit. Situatieafhankelijk.
Straks kom je nog met de vergelijking dat Testen voor Toegang hetzelfde is als een rijbewijs voor het mogen auto rijden...
Doel je op mijn meteoriet-opmerking? Die reactie was een reactie op 'wat als er een nieuwe variant komt?'. Dat heeft namelijk (net als de meteoriet inslag) helemaal niks te maken met de huidige maatregelen nu... Er kan een nieuwe variant komen, misschien ook niet, daar zou je nu geen maatregelen voor moeten aanscherpen, hooguit voorbereidingen treffen achter de schermen...quote:Op maandag 4 oktober 2021 15:37 schreef Intint het volgende:
[..]
Ben het eens met de contextafhankelijkheid maar laten we nu niet gaan doen alsof je in je vorige post geen nirvana-drogreden maakte. Dat was namelijk het deel waar ik vooral op reageerde.
Als ik namens de ongevaccineerden mag spreken ben je gewoon boos dat je niks mocht van de overheid en dat projecteer je nu op de ongevaccineerden.quote:Op donderdag 30 september 2021 16:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
als ik even namens de gevaccineerde mag spreken.
Het maakt me geen kut uit of jij je eigen laat vaccineren.
Maar accepteer ook dat als je geen onderdeel wil zijn van de oplossing, je ook nog even moet wachten met gebruik maken van de geneugten van het leven. Als niemand zich liet vaccineren kon er op dit moment namelijk helemaal niemand naar de kroeg.
Ik weet ook eigenlijk ook niet precies wat je bedoelt met "solidair" zijn. Wat verwacht je? dat wij nu ook niet naar de kroeg gaan? Terwijl wij (gevaccineerden) zorgen voor de oplossing van een probleem waar we al 1.5 jaar inzitten.
Het ironische is dat in mijn omgeving de mensen die dit roepen meestal thuis zitten.quote:Op donderdag 30 september 2021 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Solidariteit met de ongevaccineerden"...
Persoonlijk heb ik onderhand wel genoeg van zowel wappies als slachtoffergejank van voornoemde wappies.
Ga een hobby zoeken... zeker als je toch thuis moet blijven.
Natuurlijke immuniteit is dat herstelbewijs.quote:Op maandag 4 oktober 2021 13:31 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Toch jammer, in het ene topic ben je zo redelijk, in het andere weer niet...
Het punt is; "uit de crisis komen" is een kwestie van het huidige C19-beleid opheffen. Beleid dat wordt gemaakt op cijfers, modellen, aannames. Vorig jaar waren we niet gevaccineerd en werd er gestuurd op doden en IC-opnames, nu kijken we naar % gevaccineerd en positieve testuitslagen. Allemaal keuzes, gemaakt door poppetjes in Den Haag. Zolang de weg 'uit de crisis' niet hard gedefinieerd is en vervolgens ook nageleefd wordt, blijven we ook in die crisis.
Natuurlijke immuniteit in deze fase van de crisis wordt amper naar gekeken (ongevaccineerd wordt per definitie als slecht beschouwd) en zij voeren nu beleid op mogelijke rampscenario's die zeer waarschijnlijk niet plaats gaan vinden omdat we er nu anders (beter) voor staan dan vorig jaar.
Uit de crisis komen is dus niet een kwestie van vaccineren.
Uit de crisis komen is mijns inziens een kwestie van acceptatie.
Accepteren dat er, ondanks een bepaalde vaccinatiegraad, nog steeds mensen dood kunnen gaan aan C19, dat er nog steeds besmettingen blijven bestaan of nieuwe varianten opdoemen. Accepteren dat er altijd risico bestaat doordat we leven.
Tot slot; Ik vind het goed dat de vaccins er zijn, ik vind het ook goed dat veel mensen deze hebben genomen. Ik ben dus niet tégen vaccineren in het algemeen. Ik vind alleen dat ze hadden mogen stoppen met mensen oproepen buiten de bekende groepen als (grofweg) 50 jaar of ouder, mensen met bepaalde risico factoren (obesitas, hart/vaatziektes, kanker) et cetera. De rest lekker vrijwillig laten prikken en vooral geen voorwaarden aan gaan koppelen. Steriele immuniteit is een fabeltje bij Corona-virussen, Corona gaat niet meer weg, laten we dan ook vooral stoppen met het nastreven van 100% vaccinatiegraad. Zelfs als we die zouden behalen, blijft Corona bestaan.
en hierom heb ik ook een intense hekel aan libertariërs.quote:Op maandag 4 oktober 2021 15:58 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Het ironische is dat in mijn omgeving de mensen die dit roepen meestal thuis zitten.
Overigens is het niemand zijn recht om te vinden wat diegene met zijn of haar lichaam moet doen. Dat sommige niet doorhebben dat dit beleid erg fout is is niet verwonderlijk en doet de op hol geslagen totalitaire regime alleen maar deugd.
Vroeger zei Hugo: "De snelste manier om van maatregelen af te komen is door ons er gewoon aan te houden"quote:Op maandag 4 oktober 2021 11:53 schreef Wantie het volgende:
Wil je sneller uit de crisis? Laat je dan vaccineren.
Ja, zo'n sneer was te verwachten natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 00:57 schreef HayeOpReis het volgende:
[..]
Vroeger zei Hugo: "De snelste manier om van maatregelen af te komen is door ons er gewoon aan te houden"
Mischien kan je hem eens een kaartje sturen met de tekst "ik geloof nog wel in je!!! Van je trouwste fan, Wantie". Dat zal hij waarderen.
Filmpje uit februari dit jaar:
Ik heb mij in anderhalf jaar tijd nooit getest in NL. Ik heb meerdere keren wel verkoudheidsklachten gehad, maar nooit noemenswaardig genoeg dat ik mijzelf ziek zou noemen. Stel nou dat één van die keren Corona was, dan heb ik nu antistoffen en zou ik die kunnen aantonen met een antistoffen-test. Echter, die wordt niet geaccepteerd want ik had een officiële PCR-test moeten afnemen bij de GGD (positief) en vervolgens even later een negatieve test. Dan pas krijg ik een herstelbewijs.quote:Op maandag 4 oktober 2021 17:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Natuurlijke immuniteit is dat herstelbewijs.
Maar ben het op zich wel met je eens hoor, de maatregelen kunnen wel verder worden terug geschroefd.
Vaccinatiegraad is volgens mij wel hoog genoeg, en gaat nog wel iets toenemen doordat het buitenland alleen gevaccineerden toelaten...
Toch zou ik dat gewoon laten testen. Dan heb je in ieder geval meer zekerheid.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 09:43 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik heb mij in anderhalf jaar tijd nooit getest in NL. Ik heb meerdere keren wel verkoudheidsklachten gehad, maar nooit noemenswaardig genoeg dat ik mijzelf ziek zou noemen. Stel nou dat één van die keren Corona was, dan heb ik nu antistoffen en zou ik die kunnen aantonen met een antistoffen-test. Echter, die wordt niet geaccepteerd want ik had een officiële PCR-test moeten afnemen bij de GGD (positief) en vervolgens even later een negatieve test. Dan pas krijg ik een herstelbewijs.
Hoezo bureaucratisch? Dat er antistoffen in mijn bloed kunnen zitten is blijkbaar niet meer relevant, het ging niet volgens het boekje.
'opnames zijn niet kostenloos', 100% mee eens, daarom betalen we ook allemaal zorgpremie. Premie, gebaseerd op onze bevolking, de levensverwachting, leefstijl en bepaalde aannames richting de toekomst. Je betaalt al jarenlang voor onder andere te dikke mensen die vroegtijdig ziek worden of met hart- en vaatziektes of kanker in het ziekenhuis eindigen. Idem dito voor rokers, motorrijders die een ongeluk krijgen, mensen die extreme sporten uitvoeren of simpelweg de hordes mensen die op zondag een potje voetbal spelen en daardoor allerlei blessures krijgen, verzuimen van werk en weet ik het wat.quote:Op maandag 4 oktober 2021 20:17 schreef Digi2 het volgende:
Ik ben niet erg solidair met niet gevaccineerden. Opnames in het ziekenhuis en op de IC zijn nu eenmaal niet kostenloos. Vaccinatie beperkt het risico op verspreiding waar "zwakkeren" juist kwetsbaar voor zijn. Niet vaccineren vergroot het risico op het ontstaan van gevaarlijker corona varianten en dus ook dat men gevaccineerden vaker zal moeten vaccineren.
Ik ben niet zo van eenrichings solidariteit, dat moge duidelijk zijn.
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:,,Sterker nog, als een vaccin tegen een bepaalde variant niet werkt, blijft alleen die versie van het virus zich verspreiden onder de mensen, en zal die ongevoelige variant uiteindelijk dominant kunnen worden in de gevaccineerde bevolking”, zegt Walk.
,,Dit gebeurt vooral als je vaccineert terwijl er veel virus rondgaat, je creëert een ideale omstandigheid voor nieuwe mutaties”, vult Mulder aan.
Tja, wat was de afspraak: "bij verkoudheidsklachten laten testen"quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 09:43 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik heb mij in anderhalf jaar tijd nooit getest in NL. Ik heb meerdere keren wel verkoudheidsklachten
Ja, het is wat dat betreft net de DDR.quote:gehad, maar nooit noemenswaardig genoeg dat ik mijzelf ziek zou noemen. Stel nou dat één van die keren Corona was, dan heb ik nu antistoffen en zou ik die kunnen aantonen met een antistoffen-test. Echter, die wordt niet geaccepteerd want ik had een officiële PCR-test moeten afnemen bij de GGD (positief) en vervolgens even later een negatieve test. Dan pas krijg ik een herstelbewijs.
Hoezo bureaucratisch? Dat er antistoffen in mijn bloed kunnen zitten is blijkbaar niet meer relevant, het ging niet volgens het boekje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |