abonnement Unibet Coolblue
pi_201590210
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:43 schreef Megumi het volgende:

[..]
Uiteindelijk kiezen mensen daar zelf voor door klik te klikken en software te installeren. En de UE heeft zeer strenge privacy wetgeving en er lopen verschillende rechtszaken met hoge boetes tegen de big tech. En welke corona pas heb je het over. Die is er in Nederland helemaal niet? En volgens het IMF gaat het naar omstandigheden zeer goed met de economie in Nederland. Dus daar vaalt je Astro-TV voorspellingsvermogen al wellicht?
Hahah, het gaat goed met de economie? Damn...

quote:
World’s $281 Trillion Debt Pile Is Set to Rise Again in 2021

https://www.bloomberg.com(...)boosts-spending-need
Wereldwijd blijven we geld bijprinten alsof het niks is, bouwen we schuld op schuld en lossen we problemen op door nog meer schulden aan te gaan. Wereldwijd dringt (bij de leiders) het besef door dat dit niet door kan gaan en dat de boel een keer klapt. Hoe mooi dan dat je de steunmaatregelen van Corona de schuld kan geven als oorzaak in plaats van je eigen wanbeleid? En zie daar het motief voor het aangrijpen van C19 als de perfecte reddingsboei om uit de schuldencrisis te komen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoe gezond ben jij? 43?
Doel je op mijn leeftijd? Ik ben 33.
pi_201590221
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:49 schreef Megumi het volgende:

[..]
Raar dat het je maar niet lukt met een fatsoenlijke Nederlandse bron te komen. In de Nederlandse taal. En nee gaat dit niet lezen.
Is Engels te moeilijk voor je dan?
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:56:27 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201590235
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:54 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Hahah, het gaat goed met de economie? Damn...
[..]
Wereldwijd blijven we geld bijprinten alsof het niks is, bouwen we schuld op schuld en lossen we problemen op door nog meer schulden aan te gaan. Wereldwijd dringt (bij de leiders) het besef door dat dit niet door kan gaan en dat de boel een keer klapt. Hoe mooi dan dat je de steunmaatregelen van Corona de schuld kan geven als oorzaak in plaats van je eigen wanbeleid? En zie daar het motief voor het aangrijpen van C19 als de perfecte reddingsboei om uit de schuldencrisis te komen...
[..]
Doel je op mijn leeftijd? Ik ben 33.
Nee op je gezondheid. Hoe gezond ben jij? Heb je het al gemeten?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:58:51 #104
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201590264
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:54 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Hahah, het gaat goed met de economie? Damn...
[..]
Wereldwijd blijven we geld bijprinten alsof het niks is, bouwen we schuld op schuld en lossen we problemen op door nog meer schulden aan te gaan. Wereldwijd dringt (bij de leiders) het besef door dat dit niet door kan gaan en dat de boel een keer klapt. Hoe mooi dan dat je de steunmaatregelen van Corona de schuld kan geven als oorzaak in plaats van je eigen wanbeleid? En zie daar het motief voor het aangrijpen van C19 als de perfecte reddingsboei om uit de schuldencrisis te komen...
[..]
Doel je op mijn leeftijd? Ik ben 33.
In elk geval is dit volkomen onbelangrijk en heeft verderr niets te maken om even een QR code te laten zien of wel een geen vaccin te nemen. Wereldproblemen gaan we op FOK nooit oplossen natuurlijk. Even een metro pakken en een prikje nemen heb je wel zelf in de hand. En de mogelijke gevolgen van het wel of niet doen daar van. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201590272
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee op je gezondheid. Hoe gezond ben jij? Heb je het al gemeten?
Oh gaan we mierenneuken?

- Ik heb geen obesitas.
- Ik heb (voor zover ik weet) geen kanker, hart- of vaatziekten.
- Ik sport 3x in de week.
- Ik eet gezond en gevarieerd.

En nee, ik zeg niet dat C19 mij niet kan raken, dat ik niet ziek kan worden, maar ik behoor niet tot de groep die de zorg overbelast. Ik behoor tot de groep van 99% die met lichte verkoudheidsklachten de ziekte door maakt.

Dat je in mijn leeftijdsgroep nog steeds in het ziekenhuis zou kunnen komen en zelfs kan overlijden? Zeker, die kans is er, maar dan heb je het over 0,0003%. Daar lig ik niet wakker van.

Proportionaliteit.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:00:14 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201590277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:58 schreef Megumi het volgende:

[..]
In elk geval is dit volkomen onbelangrijk en heeft verderr niets te maken om even een QR code te laten zien of wel een geen vaccin te nemen. Wereldproblemen gaan we op FOK nooit oplossen natuurlijk. Even een metro pakken en een prikje nemen heb je wel zelf in de hand. En de mogelijke gevolgen van het wel of niet doen daar van. :P
Wappies:

Ik haat de politiek, dus ik laat mij niet vaccineren tegen een virus
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:01:22 #107
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201590289
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Is Engels te moeilijk voor je dan?
Nee. Maar het is raar dat jij geen Nederlandse bron kan vinden om je gelijk te willen krijgen. Jij past een tactiek toe wat bekend is als irrelevant information overload.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201590291
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wappies:

Ik haat de politiek, dus ik laat mij niet vaccineren tegen een virus
Schapen:

Ik krijg een brief, dus ik laat mij prikken.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:04:46 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201590332
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:59 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Oh gaan we mierenneuken?

- Ik heb geen obesitas.
- Ik heb (voor zover ik weet) geen kanker, hart- of vaatziekten.
- Ik sport 3x in de week.
- Ik eet gezond en gevarieerd.

En nee, ik zeg niet dat C19 mij niet kan raken, dat ik niet ziek kan worden, maar ik behoor niet tot de groep die de zorg overbelast. Ik behoor tot de groep van 99% die met lichte verkoudheidsklachten de ziekte door maakt.

Dat je in mijn leeftijdsgroep nog steeds in het ziekenhuis zou kunnen komen en zelfs kan overlijden? Zeker, die kans is er, maar dan heb je het over 0,0003%. Daar lig ik niet wakker van.

Proportionaliteit.
En hoe zit het met de percentages na een vaccin? Is dat hoger of lager dan die 0-0003%?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:05:35 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201590344
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wappies:

Ik haat de politiek, dus ik laat mij niet vaccineren tegen een virus
Ik denk dat het meer gaat om een wantrouwen tegen de politiek? Wat denk ik niet helemaal onterecht is? Maar wat zich helaas ook uitgebreid heeft richting wetenschap en dergelijke dank zij big tech zoals Facebook die te weinig doen aan het verspreiden van onjuiste informatie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201590362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:49 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Dansen met Jansen resulteerde in positieve testuitslagen, niet per se in besmettingen
Een test is positief bij besmetting.
Anders niet.


quote:
, toename in ziekenhuisopnames of sterfte op de IC. Kleine, maar zéér belangrijke, nuance.
Die piek zie je wel, maar is gelukkig laag gebleven, doordat het bijna uitsluitend jongeren betrof die de besnettingspiek veroorzaakten.
Maar je zag wel een evenredige stijging in het aantal opnames.
Vandaar ook dat de maatregelen werden aangescherpt.
Dat doe je niet pas als de IC's vol liggen of het kerkhof het niet meer aan kan. Dan ben je te laat.

quote:
Nogmaals, de eerste driekwart jaar kon ik mij vinden in het beleid; het was nieuw, we wisten niet wat C19 was en hoe het werkte, wie kwetsbaar waren en wie niet, hoe de ziekte zich gedroeg, dus dan kies je eieren voor je geld. Varen in de mist, sturen met informatie in de achteruitkijkspiegel, met 50% van de kennis et cetera, ik vond de overheid toen heel open, transparant en ik volgde elke persconferentie..

Maar zodra we wisten wie er kwetsbaar waren, welke doelgroep er (voornamelijk) getroffen werd, hoe je wel en niet (of minder) besmet kon raken en de vaccinaties binnen handbereik kwamen, toen kon ik niet meer rijmen dat we bleven verzwaren qua maatregelen, dat er geen euro ging naar de structurele IC capaciteit of de investeringen in nieuw personeel danwel verbeteringen van de CAO.

Dan wil je het probleem niet aanpakken bij de bron, maar doe je aan symptoombestrijding.
Bij de bron aanpakken is vaccineren.
En totdat voldoende zijn gevaccineerd blijf je met maatregelen zitten.
Kwetsbaren kun je niet volledig afzonderen, die hebben ook een baan, sociale contacten, een gezin, zorgvraag, etc. Die kun je niet volledig buiten de samenleving plaatsen. En verder hebben we nu de Deltavariant die vele malen meer besmettelijk is en vooral bij kwetsbaren toch Covid kan veroorzaken, ondanks vaccinatie.
En je hebt nog steeds een groep kwetsbaren die niet zijn gevaccineerd. Kwam er gisteren op het werk achter bij een collega. Ik kan zo 3 redenen noemen waarom juist zij gevaccineerd zou moeten worden. Zij vindt dat ze niet ernstig ziek gaat worden, dus waarom vaccineren? Eigen keuze, maar die blijven wel de zorg belasten, waar ik dan ook weer last van heb...
Dan liever nog even wat maatregelen die dat voorkomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:08:34 #112
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201590379
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:01 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Schapen:

Ik krijg een brief, dus ik laat mij prikken.
Kan je ook anders beredeneren natuurlijk. :P

Mensen,

Ik krijg een brief en kan me gratis laten vaccineren maar kies er voor om dat niet te doen en mogelijk anderen te besmetten en ziek te maken. Waardoor corona maatregelen nodig blijven. En ik mensen blijf beperken in hun vrijheden.

Met vriendelijke groet.

Willem viruswaarheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 01-10-2021 11:13:59 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201590389
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En hoe zit het met de percentages na een vaccin? Is dat hoger of lager dan die 0-0003%?
Oprecht geen idee, vind je dat heel boeiend? Dan zou je van 0,0003% naar 0,0001% kunnen gaan. Wat mij betreft knal je er nog wat nullen tussen. Het is niet reëel om van elke persoon te verwachten om elk risico volledig te mitigeren. Waarom stoppen we niet na het vaccineren van de kwetsbaren? Geef ze elk jaar een nieuwe cocktail van de dan actieve varianten en klaar...
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:10:34 #114
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201590402
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:05 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik denk dat het meer gaat om een wantrouwen tegen de politiek? Wat denk ik niet helemaal onterecht is? Maar wat zich helaas ook uitgebreid heeft richting wetenschap en dergelijke dank zij big tech zoals Facebook die te weinig doen aan het verspreiden van onjuiste informatie?
Had een oude baas op Facebook die boos was op de maatregelen. Stelde dat we pas aan maatregelen hadden moeten beginnen bij 9 miljoen doden in nl. Allerlei fake news om het aan te sterken, maar kun je nagaan wat die complotsites allemaal gezegd hadden als we eerst hadden gewacht tot 9 miljoen doden, haha.

Je hebt gelijk, al bedoelde ik hetzelfde. Men kan hun onvrede (terecht of niet) niet loskoppelen van medische zaken. Als je bijvoorbeeld heel boos wordt omdat er een viroloog in een talkshow zit, dan weet je al dat je bepaalde zaken niet kunt scheiden. Er ging overigens sowieso al een wind van mensen die tegen vaccins waren, omdat je er autistisch van zou worden en dat er allerlei spul inzit. Dat zulke dingen vaak in vergelijkbare of hogere waarden in eten zit vergeet men 'voor het gemak'.

Het zijn waarschijnlijk figuren die vroeger een acteur, die de schurk speelde in een toneelstuk, na het stuk ging opwachten om hun gal te spugen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201590439
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:40 schreef Thrilled het volgende:

[..]

[..]
Dansen met Jansen resulteerde in positieve testuitslagen, niet per se in besmettingen, toename in ziekenhuisopnames of sterfte op de IC. Kleine, maar zéér belangrijke, nuance.

Nogmaals, de eerste driekwart jaar kon ik mij vinden in het beleid; het was nieuw, we wisten niet wat C19 was en hoe het werkte, wie kwetsbaar waren en wie niet, hoe de ziekte zich gedroeg, dus dan kies je eieren voor je geld. Varen in de mist, sturen met informatie in de achteruitkijkspiegel, met 50% van de kennis 100% van de besluiten moeten nemen et cetera, ik vond de overheid toen heel open, transparant en ik volgde elke persconferentie..

Maar zodra we wisten wie er kwetsbaar waren, welke doelgroep er (voornamelijk) getroffen werd, hoe je wel en niet (of minder) besmet kon raken en de vaccinaties binnen handbereik kwamen, toen kon ik niet meer rijmen dat we bleven verzwaren qua maatregelen, dat er geen euro ging naar de structurele IC capaciteit of de investeringen in nieuw personeel danwel verbeteringen van de CAO.

Dan wil je het probleem niet aanpakken bij de bron, maar doe je aan symptoombestrijding.
Ik begrijp wat je bedoelt maar je gaat aan 2 dingen voorbij:
* Aan IC personeel is bijna niet te komen, sterker nog door veelvuldig ziekteuitval wordt het alleen maar minder;
* De delta variant die veel besmettelijker is. Dat wordt toch met grote regelmaat verteld?
Pecunia non olet
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:12:35 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201590440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:09 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Oprecht geen idee, vind je dat heel boeiend? Dan zou je van 0,0003% naar 0,0001% kunnen gaan. Wat mij betreft knal je er nog wat nullen tussen. Het is niet reëel om van elke persoon te verwachten om elk risico volledig te mitigeren. Waarom stoppen we niet na het vaccineren van de kwetsbaren? Geef ze elk jaar een nieuwe cocktail van de dan actieve varianten en klaar...
Daar gaan we weer, omdat je vooraf niet weet wat het met jou gaat doen, maar belangrijker nog (en ik herhaal dit dagelijks): om de zorg te ontlasten!!!!!! Als je dit nog niet snapt na anderhalf jaar, dan ben je wel erg hardleers.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201590445
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:59 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Oh gaan we mierenneuken?

- Ik heb geen obesitas.
- Ik heb (voor zover ik weet) geen kanker, hart- of vaatziekten.
- Ik sport 3x in de week.
- Ik eet gezond en gevarieerd.

En nee, ik zeg niet dat C19 mij niet kan raken, dat ik niet ziek kan worden, maar ik behoor niet tot de groep die de zorg overbelast. Ik behoor tot de groep van 99% die met lichte verkoudheidsklachten de ziekte door maakt.

Dat je in mijn leeftijdsgroep nog steeds in het ziekenhuis zou kunnen komen en zelfs kan overlijden? Zeker, die kans is er, maar dan heb je het over 0,0003%. Daar lig ik niet wakker van.

Proportionaliteit.
Zijn geen lichte verkoudheidsklachten hoor ;)
Maar verder gelijk, je zult de zorg niet belasten.
Heb zelf weekje covid gehad. Was meer een milde griep.
Kortstondig koorts, wat snotterig, diarree, spierpijn. Verder 100% reukverlies en veel slapen.
Meer was het niet.
Maar wel 50% conditie ingeleverd, en dat is met sporten nog niet op het oude niveau (2,5 maanden verder), en ik mis nog een kwart van mijn reukvermogen...

Tja, ik zou dan liever een vaccin nemen en hooguit een dagje van de leg....

Maar wie ben ik...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:20:39 #118
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201590511
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Had een oude baas op Facebook die boos was op de maatregelen. Stelde dat we pas aan maatregelen hadden moeten beginnen bij 9 miljoen doden in nl. Allerlei fake news om het aan te sterken, maar kun je nagaan wat die complotsites allemaal gezegd hadden als we eerst hadden gewacht tot 9 miljoen doden, haha.

Je hebt gelijk, al bedoelde ik hetzelfde. Men kan hun onvrede (terecht of niet) niet loskoppelen van medische zaken. Als je bijvoorbeeld heel boos wordt omdat er een viroloog in een talkshow zit, dan weet je al dat je bepaalde zaken niet kunt scheiden. Er ging overigens sowieso al een wind van mensen die tegen vaccins waren, omdat je er autistisch van zou worden en dat er allerlei spul inzit. Dat zulke dingen vaak in vergelijkbare of hogere waarden in eten zit vergeet men 'voor het gemak'.

Het zijn waarschijnlijk figuren die vroeger een acteur, die de schurk speelde in een toneelstuk, na het stuk ging opwachten om hun gal te spugen.
Lastig. In een meer algemene context kun je denk ik zeggen dat opvallen door met een extreme mening te komen en een grote bek te geven blijkbaar goed is voor je populariteit. Ook als dat feitelijk onjuist of onuitvoerbaar is. Niet erg op een forum als FOK. :P Maar wel als het gaat om ook vaak de luitjes naar mijn mening althans die vaak uitgenodigd worden in praat programma's dat trekt kijkers blijkbaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:25:46 #119
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201590553
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:20 schreef Megumi het volgende:

[..]
Lastig. In een meer algemene context kun je denk ik zeggen dat opvallen door met een extreme mening te komen en een grote bek te geven blijkbaar goed is voor je populariteit. Niet erg op een forum. :P Maar wel als het gaat om ook vaak de luitjes naar mijn mening althans die vaak uitgenodigd worden in praat programma's dat trekt kijkers blijkbaar.
Tja, mensen die dat niet aankunnen zou ik adviseren gewoon wat anders te gaan doen. Iemand kan een mening hebben en daarnaast ook een baan. Ik weet dat zoiets gek is, maar andersom doet men het ook. Grote bek geven over iemand op tv en er ook een functie op nahouden. En dat mag allemaal. Het gaat mij erom dat sommige mensen dat heel erg lastig vinden om te scheiden.

Nu kan het zijn dat ik het mis heb, maar hier op Fok zijn het vaak mensen die het over politieke correctheid hebben, maar wel weer van andere mensen verwachten dat ze politiek correct zijn.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201590557
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zijn geen lichte verkoudheidsklachten hoor ;)
Maar verder gelijk, je zult de zorg niet belasten.
Heb zelf weekje covid gehad. Was meer een milde griep.
Kortstondig koorts, wat snotterig, diarree, spierpijn. Verder 100% reukverlies en veel slapen.
Meer was het niet.
Maar wel 50% conditie ingeleverd, en dat is met sporten nog niet op het oude niveau (2,5 maanden verder), en ik mis nog een kwart van mijn reukvermogen...

Tja, ik zou dan liever een vaccin nemen en hooguit een dagje van de leg....

Maar wie ben ik...
Dat is toch ook prima? Iedereen moet dat risico voor zichzelf afwegen en kiest dan voor een vaccin (of niet). Maar om dan voor een avondje stappen mensen te verplichten te vaccineren / een QR-code voor toegang? Nonsens.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daar gaan we weer, omdat je vooraf niet weet wat het met jou gaat doen, maar belangrijker nog (en ik herhaal dit dagelijks): om de zorg te ontlasten!!!!!! Als je dit nog niet snapt na anderhalf jaar, dan ben je wel erg hardleers.
Het zijn steeds dezelfde 'alles of niets' argumenten. Ik belast de zorg niet, want de doelgroep die op de IC ligt is inmiddels gevaccineerd. Ik ben niet verantwoordelijk voor die groep en ik heb geen invloed op die groep. Laat anders even een bron zien waarin te zien is dat mijn prik 100% voorkomt dat ik anderen ziek maak.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je bedoelt maar je gaat aan 2 dingen voorbij:
* Aan IC personeel is bijna niet te komen, sterker nog door veelvuldig ziekteuitval wordt het alleen maar minder;
* De delta variant die veel besmettelijker is. Dat wordt toch met grote regelmaat verteld?
Helemaal eens met #1, ik had daarom liever gezien dat de vele miljoenen die naar andere items gaan, waren gestopt in het structureel verhogen van de salarissen in de zorg, die mensen verdienen wat mij betreft het dubbele van wat ze nu krijgen. Dan komen de aanmeldingen vanzelf.

En #2, een besmettelijkere variant is niet hetzelfde als een gevaarlijkere variant. Je wordt niet per se zieker, of gaat sneller dood aan een besmettelijkere variant. Beetje hetzelfde als dat de boostershot 3 en 4 niet perse beter zijn, want het is gewoon hetzelfde goedje. Zolang ze de inhoud niet afstemmen op de actieve variant, dan zal ook die boostershot vrijwel geen reet helpen tegen de Delta-variant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thrilled op 01-10-2021 11:35:42 ]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:27:01 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201590568
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Dat is toch ook prima? Iedereen moet dat risico voor zichzelf afwegen en kiest dan voor een vaccin. Maar om dan voor een avondje stappen mensen te verplichten te vaccineren / een QR-code voor toegang? Nonsens.
[..]
Het zijn steeds dezelfde 'alles of niets' argumenten. Ik belast de zorg niet, want de doelgroep die op de IC ligt is inmiddels gevaccineerd. Ik ben niet verantwoordelijk voor die groep en ik heb geen invloed op die groep. Laat anders even een bron zien waarin te zien is dat mijn prik 100% voorkomt dat ik anderen ziek maak.
[..]
Helemaal eens met #1, ik had daarom liever gezien dat de vele miljoenen die naar andere items gaan, waren gestopt in het structureel verhogen van de salarissen in de zorg, die mensen verdienen wat mij betreft het dubbele van wat ze nu krijgen. Dan komen de aanmeldingen vanzelf.

En #2, een besmettelijkere variant is niet hetzelfde als een gevaarlijkere variant. Je wordt niet per se zieker, of gaat sneller dood aan een besmettelijkere variant. Beetje hetzelfde als dat de boostershot 3 en 4 niet perse beter zijn, want het is gewoon hetzelfde goedje. Zolang ze de inhoud niet afstemmen op de actieve variant, dan zal ook die boostershot vrijwel geen reet helpen tegen de Delta-variant.
Je hoeft je ook niet te laten vaccineren, je kan je ook laten testen. Aan jou de keuze.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201590584
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je hoeft je ook niet te laten vaccineren, je kan je ook laten testen. Aan jou de keuze.
De kwestie is of dat testen nog wel nodig is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:31:41 #123
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201590606
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tja, mensen die dat niet aankunnen zou ik adviseren gewoon wat anders te gaan doen. Iemand kan een mening hebben en daarnaast ook een baan. Ik weet dat zoiets gek is, maar andersom doet men het ook. Grote bek geven over iemand op tv en er ook een functie op nahouden. En dat mag allemaal. Het gaat mij erom dat sommige mensen dat heel erg lastig vinden om te scheiden.

Nu kan het zijn dat ik het mis heb, maar hier op Fok zijn het vaak mensen die het over politieke correctheid hebben, maar wel weer van andere mensen verwachten dat ze politiek correct zijn.
Politiek correct is een soort van taalspreuk om waar het werkelijk omgaat onder de tafel te houden in de politiek net als populisme. Maar we dwalen nu te veel af denk ik. :P Om maar wat geks te noemen? Hoe kunnen we mensen die zich niet willen laten vaccineren er toch van overtuigen dat wel te doen in het algemeen belang zonder de tegenstellingen en de tweedeling in de maatschappij verder te vergroten. Ik heb Hugo en Rutte daar nog niks over horen zeggen of woorden in daden zien doen? Dwang en geweld moet ik toegeven werkt vaak niet goed. Om mensen te motiveren iets wel te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Megumi op 01-10-2021 11:45:01 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201590634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
De kwestie is of dat testen nog wel nodig is.
Dank. Tuurlijk kan ik meebuigen in de situatie die nu voor ons ligt. Tuurlijk is het een kwestie van 'pick your battles', ik sluit ook niet uit dat ik mij nooit laat vaccineren, want als de weerstand te groot wordt zal ook ik buigen...

Maar of deze maatregelen noodzakelijk zijn voor deze fase van de ziekte? Meh.
pi_201590740
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:33 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Dank. Tuurlijk kan ik meebuigen in de situatie die nu voor ons ligt. Tuurlijk is het een kwestie van 'pick your battles', ik sluit ook niet uit dat ik mij nooit laat vaccineren, want als de weerstand te groot wordt zal ook ik buigen...

Maar of deze maatregelen noodzakelijk zijn voor deze fase van de ziekte? Meh.
Ja, ik denk zelf dat we deze stap hadden kunnen overslaan.
Probleem is dat het buitenland en masse deze stap neemt.
Hoorde op de radio dat Pakistan ongevaccineerden weigert op binnenlandse vluchten en diverse openbare gelegenheden...

Denk dat Rutte niet meer uit de pas durft te lopen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')