abonnement Unibet Coolblue
pi_201589720
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus je beoordeelt een artikel op de kop?

En je snapt niet dat je eigen ploeggenoten van de baan slaan niet positief is?
Speel jij nooit tegen je ploeggenoten? Hoort erbij in het spel. En ze is geen PvdA of GL, ze is D66 en die staan toch iets anders in het veld.
pi_201589723
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus je beoordeelt een artikel op de kop?

En je snapt niet dat je eigen ploeggenoten van de baan slaan niet positief is?
Ik snap dat je koppige, onwillige partners uiteindelijk de deur uitwijst. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201589739
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:04 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Speel jij nooit tegen je ploeggenoten? Hoort erbij in het spel. En ze is geen PvdA of GL, ze is D66 en die staan toch iets anders in het veld.
Hier de slotalinea:

quote:
Maar vanuit GroenLinks en PvdA klinkt bitter dat Kaag ‘gewoon als eerste met haar ogen heeft geknipperd’. Aan de tafel, met alle negen fractieleiders erbij, had Kaag er ook geen geheim van gemaakt dat deze uitkomst een domper was. ,,Dit is wel een nederlaag voor D66’’, gaf ze toe.
En nee, Kaag wilde niet dat GL en PvdA van het veld af moesten. Daar streed ze niet voor. Ze streed zelfs om ze op het veld te houden. Maar het gebeurde wel en Kaag deed het nog zelf ook.

Van het veld slaan is hier een nederlaag, geen overwinning.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201589748
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier de slotalinea:
[..]
En nee, Kaag wilde niet dat GL en PvdA van het veld af moesten. Daar streed ze niet voor. Ze streed zelfs om ze op het veld te houden. Maar het gebeurde wel en Kaag deed het nog zelf ook.
Wat had je dan gewild? Dat deze impasse nog een jaar zou duren? Heel goed van haar dat ze aan het landsbelang denkt. Klaver had minister van milieu kunnen zijn, maar hij moest zich zo nodig aan de PvdA vastklinken, een partij die twee jaar terug nog volop CDA ideeën had.
pi_201589755
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:19 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Nou, dat GL zich constructief heeft opgesteld de laatste maanden dat heeft Nederland wel geweten. _O- :W
Weer zo'n holle frase :')

Roeptoetert lekker, hebben we verder niks aan. Zonde van de ruimte in de database.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201589760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:06 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Wat had je dan gewild? Dat deze impasse nog een jaar zou duren? Heel goed van haar dat ze aan het landsbelang denkt.
Dat ben ik het volkomen met je eens. Maar dat dit artikel Kaag als overwinnaar neer zet is gewoon helemaal niet waar. Ze wordt neergezet als verliezer (terecht, dat is ook voor iedereen duidelijk), maar ook nog eens een verliezer die mede verloor door eigen fouten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201589771
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat ben ik het volkomen met je eens. Maar dat dit artikel Kaag als overwinnaar neer zet is gewoon helemaal niet waar. Ze wordt neergezet als verliezer (terecht, dat is ook voor iedereen duidelijk), maar ook nog eens een verliezer die mede verloor door eigen fouten.
Dan kunnen ze bij het AD geen goede koppen verzinnen of ze verraden zichzelf dat hun plannetje - ook het AD deed er volop aan mee - van een links kabinet niet is gelukt.
pi_201589788
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:09 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dan kunnen ze bij het AD geen goede koppen verzinnen of ze verraden zichzelf dat hun plannetje - ook het AD deed er volop aan mee - van een links kabinet niet is gelukt.
Als je het hele artikel leest zie je dat de kop heel treffend is. Jij bent ook de enige die denkt dat iemand die zijn eigen partners het veld uit mept en alle tegenstanders op het veld laat staan de winnaar is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201589824
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Weer zo'n holle frase :')

Roeptoetert lekker, hebben we verder niks aan. Zonde van de ruimte in de database.
Is Jesse Klaver dan een succesvol politicus die zijn doelen realiseert?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201589854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat ben ik het volkomen met je eens. Maar dat dit artikel Kaag als overwinnaar neer zet is gewoon helemaal niet waar. Ze wordt neergezet als verliezer (terecht, dat is ook voor iedereen duidelijk), maar ook nog eens een verliezer die mede verloor door eigen fouten.
Wat ben jij een slechte politiek duider. Kaag zal straks als grote overwinnaar uit de formatiebesprekingen komen. VVD en CDA zal het vel over hun oren worden getrokken en d66 zal voor heel veel zaken hun zin krijgen. Meer dan als GL en PvdA waren aangeschoven omdat die partijen elk realiteitsbesef ontberen.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201589870
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:19 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Wat ben jij een slechte politiek duider. Kaag zal straks als grote overwinnaar uit de formatiebesprekingen komen. VVD en CDA zal het vel over hun oren worden getrokken en d66 zal voor heel veel zaken hun zin krijgen. Meer dan als GL en PvdA waren aangeschoven omdat die partijen elk realiteitsbesef ontberen.
Ik zei dat dit uit het artikel blijkt. En dat Kaag deze ronde heeft verloren is ook duidelijk. Ze wilde zeer graag minstens 1 van GL en PvdA er bij en minstens 1 van CDA en CU kwijt en dat is beide helemaal mislukt.

Dat D66 uiteindelijk nog heel goed weg kan komen met het uiteindelijke onderhandelingsresultaat klopt, maar daar moeten ze nog aan beginnen. D66 daar nu al als winnaar uitroepen is wel extreem prematuur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201589888
Als het echt zo is dat er alleen maar negatieve artikelen zijn over de move van Kaag, blijkt daar wel uit dat de pers zeer slecht tegen zijn verlies kan.
Waar is de objectiviteit gebleven als je al zó doorzichtig bent met wat je wilt en niet wilt, kijk naar de NOS gisteren met het 18.00 journaal en Eenvandaag daarna, ze vielen zo door de mand met hun zogenaamde 'objectiviteit', zo vol wrok over wat er gebeurd is.

Terwijl het land schrééuwt om een kabinet, wil de pers het liefste dat het maar door- en doorgaat net zolang totdat GL en PvdA waren toegetreden. Ook al zou dat nog twee jaar duren.
pi_201589912
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:24 schreef Mondkapje het volgende:
Als het echt zo is dat er alleen maar negatieve artikelen zijn over de move van Kaag, blijkt daar wel uit dat de pers zeer slecht tegen zijn verlies kan.
Waar is de objectiviteit gebleven als je al zó doorzichtig bent met wat je wilt en niet wilt, kijk naar de NOS gisteren met het 18.00 journaal en Eenvandaag daarna, ze vielen zo door de mand met hun zogenaamde 'objectiviteit', zo vol wrok over wat er gebeurd is.
Waarom kan je niet gewoon accepteren dat Kaag fouten heeft gemaakt?
De pers is nog redelijk mild eigenlijk. Behalve NRC en de Telegraaf heb ik bij kranten en andere media geen voorkeur voor een coalitie kunnen ontdekken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2021 10:27:48 ]
pi_201589924
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarom kan je niet gewoon accepteren dat Kaag fouten heeft gemaakt?
De pers is nog redelijk mild eigenlijk.
Ik vind dat ze het goed heeft gedaan. En heel veel mensen in het land zullen opgelucht zijn.
pi_201589959
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:27 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik vind dat ze het goed heeft gedaan. En heel veel mensen in het land zullen opgelucht zijn.
Het is idd een geweldige opluchting dat een afgeschoten kabinet door gaat voor de komende jaren waarbij de betonrot niet bestreden wordt maar enkel duidelijker zichtbaar wordt... De vlag kan uit, zeker voor al die slachtoffers van de toeslagen affaire die nog steeds niet gecompenseerd zijn.
pi_201589971
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zei dat dit uit het artikel blijkt. En dat Kaag deze ronde heeft verloren is ook duidelijk. Ze wilde zeer graag minstens 1 van GL en PvdA er bij en minstens 1 van CDA en CU kwijt en dat is beide helemaal mislukt.

Dat D66 uiteindelijk nog heel goed weg kan komen met het uiteindelijke onderhandelingsresultaat klopt, maar daar moeten ze nog aan beginnen. D66 daar nu al als winnaar uitroepen is wel extreem prematuur.
We zullen zien. Ik denk dat VVD en CDA in deze nieuwe fase de gevende partijen zullen zijn.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:32:39 #217
236264 crew  capricia
pi_201589989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is idd een geweldige opluchting dat een afgeschoten kabinet door gaat voor de komende jaren waarbij de betonrot niet bestreden wordt maar enkel duidelijker zichtbaar wordt... De vlag kan uit, zeker voor al die slachtoffers van de toeslagen affaire die nog steeds niet gecompenseerd zijn.
De regeringspartijen hebben gezamenlijk meer zetels gekregen dan in de vorige ronde.
Daar zit het mandaat.
Definitely not CIA
pi_201590001
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:27 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik vind dat ze het goed heeft gedaan. En heel veel mensen in het land zullen opgelucht zijn.
Ik ben inderdaad opgelucht dat ze eindelijk kunnen gaan onderhandelen. Eindelijk eens weer echt beleid gaan maken, in plaats van op de boel passen.

Maar als je een half jaar vecht om minstens 1 van PvdA en GL in het kabinet te krijgen en minstens 1 van CDA en CU er uit en dat mislukt, is het vreemd om die fase als 'goed' te omschrijven. Haar doel is gewoon niet gehaald. En dat komt niet volledig door haarzelf, ik denk dat het vooral Hoekstra is die alles tegen hield.

Maar er zijn 2 spelers in dit spel die van te voren in hadden gezet op deze coalitie, namelijk VVD en CDA. Als die dan met hun wenscoalitie kunnen onderhandelen en D66 kan dat niet, dan is het toch duidelijk wie de winnaar en wie de verliezer is?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201590010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:30 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
We zullen zien. Ik denk dat VVD en CDA in deze nieuwe fase de gevende partijen zullen zijn.
Dat zou kunnen en dan kun je alsnog zeggen dat D66 er goed uit komt. Maar dat nu al concluderen is gewoon veel te vroeg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201590021
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:32 schreef capricia het volgende:

[..]
De regeringspartijen hebben gezamenlijk meer zetels gekregen dan in de vorige ronde.
Daar zit het mandaat.
We gaan het zien. Meer van hetzelfde, meer waarvan de regering al moest aftreden.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:37:16 #221
236264 crew  capricia
pi_201590033
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
We gaan het zien. Meer van hetzelfde, meer waarvan de regering al moest aftreden.
Dan moeten mensen anders gaan stemmen.
Definitely not CIA
pi_201590043
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
...zeker voor al die slachtoffers van de toeslagen affaire die nog steeds niet gecompenseerd zijn.
Ik ben wel benieuwd naar wie dat zijn, de gevallen die ik ken hebben hun geld al gehad (en zelfs al een extra storting nadat 1 van die gevallen de schulden ging aflossen met dat geld, terwijl die schulden waren kwijtgescholden).

Ik denk dat het om de heel erg lastige gevallen gaat met bedragen ruim boven de 30.000 euro. Die zullen die eerste 30.000 wel hebben gehad, het gaat nu om de rest. Of je een kabinet er op aan kunt kijken dat zoiets lang kan duren vraag ik me af. Natuurlijk is het balen, maar zoiets is ook vaak gewoon heel erg lastig uitzoekwerk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201590050
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd naar wie dat zijn, de gevallen die ik ken hebben hun geld al gehad (en zelfs al een extra storting nadat 1 van die gevallen de schulden ging aflossen met dat geld, terwijl die schulden waren kwijtgescholden).

Ik denk dat het om de heel erg lastige gevallen gaat met bedragen ruim boven de 30.000 euro. Die zullen die eerste 30.000 wel hebben gehad, het gaat nu om de rest. Of je een kabinet er op aan kunt kijken dat zoiets lang kan duren vraag ik me af. Natuurlijk is het balen, maar zoiets is ook vaak gewoon heel erg lastig uitzoekwerk.
Want je hebt Omtzigt in je nek hijgen die straks gaat klagen dat mensen te gemakkelijk geld kregen. Beter dan dat hij klaagt dat het te lang duurt want ook hij kan geen leger ambtenaren vinden om het werk te klaren.
pi_201590051
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan moeten mensen anders gaan stemmen.
Laten we dan nieuwe verkiezingen uitschrijven zodat mensen anders kunnen gaan stemmen nat dit lachwekkende en beschamende toneelstuk van 6+ maanden. O wacht, dat willen ze koste wat kost dus voorkomen.
pi_201590061
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd naar wie dat zijn,
De overgrote meerderheid. Het proces gaat tergend langzaam en op dit tempo hebben veel mensen over 4 jaar hun compensatie nog niet.

Tipje van de sluier: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ng-dossier-integrale

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2021 10:42:57 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')