abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 september 2021 @ 13:18:43 #226
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201578165
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik geloof dat de door @:vomy geliefde voorzitter van de sponsorcommissie nog wel wat puntjes had.
Ik sprak hem van de week nog op een bedrijvenborrel samen met de andere toekomstige CDA-ministers en hij heeft grote plannen voor ons land.
pi_201578188
Bang voor verkiezingen want 69 zetels in de huidige peilingen. Een totaal verstoord vertrouwen tussen de partijen. Dus bang voor verkiezingen, maar wel alles willen binnenhalen, want bang voor verkiezingen. Dat wordt lekker onderhandelen voor D66 en CDA.
pi_201578192
Welke PE's kwamen er nu aan volgend jaar? Op dat ministerie wil je dan toch sowieso liever niet instappen.
pi_201578206
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:22 schreef alpeko het volgende:
Welke PE's kwamen er nu aan volgend jaar? Op dat ministerie wil je dan toch sowieso liever niet instappen.
Groningen, voorjaar 2023, is de eerste. En als die uitkomst zwaar is (wat ik verwacht) zijn gewoon alle ministers weg. Volgend jaar is er dacht ik niks te verwachten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 30 september 2021 @ 13:25:28 #230
433476 Cargamelk
Failure to communicate
pi_201578213
Dus Rutte weer minister van algemene zaken ... kun je echt zeggen "de leugenaar regeert"
Duhh !
  donderdag 30 september 2021 @ 13:27:07 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201578225
Ik zou het overigens totale onzin vinden als een heel kabinet weggaat om Groningen. Iets van het verleden waar dat kabinet echt niets mee te maken heeft.
  donderdag 30 september 2021 @ 13:27:33 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201578233
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje waar onze leiders het naar gemaakt hebben, natuurlijk.
Dan nog hoeven we er niet aan mee te doen
pi_201578235
twitter
pi_201578242
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:27 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou het overigens totale onzin vinden als een heel kabinet weggaat om Groningen. Iets van het verleden waar dat kabinet echt niets mee te maken heeft.
Maar dat kun je echt niet uitleggen aan de Groningers, die zullen (wellicht terecht) zeggen dat als hetzelfde in de Randstad was gebeurd, dat dan wel het kabinet op was gestapt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 30 september 2021 @ 13:31:20 #235
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201578269
Ik geloof niet dat VVD'ers aan hen toegekende macht zomaar zullen opgeven.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201578277
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:27 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou het overigens totale onzin vinden als een heel kabinet weggaat om Groningen. Iets van het verleden waar dat kabinet echt niets mee te maken heeft.
Ja net zoals toen met Srebrenica :')
  donderdag 30 september 2021 @ 13:33:20 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201578288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja net zoals toen met Srebrenica :')
Dat was wel echt aan het einde van die regeerperiode he.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 30 september 2021 @ 13:36:15 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201578312
Hoe zou Klaver gereageerd hebben op deze dolksteek van Kaag? :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 september 2021 @ 13:40:17 #239
408813 crew  trein2000
pi_201578349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
Hoe zou Klaver gereageerd hebben op deze dolksteek van Kaag? :D
Begonnen aan z’n ontslagbrief
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 30 september 2021 @ 13:40:21 #240
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_201578350
Wat een verrassing: de verdeel-en-heerstactiek is wederom uitermate geslaagd - het brood en spelen wordt weer ruiterlijk uitgedeeld om zand in de ogen van de kiezer te strooien.

Om even een chronologische volgorde te hanteren: eerst werd de belofte van nieuw leiderschap gedaan, omdat de toeslagenaffaire (alwaar het kabinet door is afgetreden) zo ernstig was dat de huidige bestuurscultuur niet meer kon voortbestaan, aldus Kaag. Er moesten dingen binnen Nederland veranderen, zodat situaties zoals de toeslagenaffaire niet meer zouden voorkomen. Dat stond centraal in de campagne van D66. Toen de partij tweede werd, danste het lijdend voorwerp, de fractieleider welteverstaan, als een muis op tafel omdat de katten van huis waren. Zij zou de problemen van Nederland eigenhandig aanpakken en ons verlossen van de kwaal dat Rutte heet. Kort daarvoor liet ze een documentaire maken van belastinggeld om deze een maand voor de verkiezingen te tonen. Ze steunde overigens de motie van afkeuring niet, maar liet Rutte weten dat 'zij haar conclusies zou hebben getrokken'. Al met al een vrouw die voor de buitenwereld wil doen voorkomen dat zij een integere, hardwerkende politica is die zich inzet voor het algemene welzijn voor Nederland. Zij wilde Rutte overtreffen als staatsvrouw. Tot zover, helemaal prima. Zij zou gaan onderhandelen om een fatsoenlijk kabinet en beleid op poten te zetten. Wellicht wat ambitieus, maar iedereen zou voor de sterren moeten mikken om dingen voor elkaar te krijgen.

Maar is het dan geen totale gotspe en afgang dat deze lijsttrekker 8(!) maanden na de verkiezingen weer uitkomt op hetzelfde nulpunt? Dat er helemaal niets zal veranderen? Dat haar woorden achteraf gezien als demagogisch betiteld kunnen worden? Ja, men zou het woord 'volksmennerij' kunnen gebruiken voor haar hele houding ten aanzien van de kiezer.

Zelden heb ik iemand gezien die zich zo vasthield aan de potentiële macht als Sigrid Kaag. Het doel heiligt de middelen. En wat mij zo stoort is dat zij zo machtsgeil is als haar evenknie Mark Rutte en zich zo populistisch uitlaat als Wilders (en heel ironisch noemt ze die partij, zonder enig greintje zelfreflectie, populisme waarmee ze niet wil onderhandelen, terwijl zij hetzelfde pak in een laken is).

Er was niets veranderd en er zal niets veranderen, de status quo blijft. Maar ach, zolang wij maar brood en spelen hebben, zullen we maar schaapachtig blijven knikken; zodoende drinkt iedereen een glas, doet een plas en blijft alles zoals het was.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_201578352
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:09 schreef Hexagon het volgende:
Wel zorgelijk dat politiek voor veel mensen een soort alles of niets spelletje aan het worden is.
Ik snap het gezeur om een nieuw kabinet ook niet? In feite is dit kabinet nooit demissionair geweest. Voor mijn part gaan ze inderdaad door met de huidige coalitie en is er 0,0 veranderd naar de stem van de kiezer natuurlijk.

Naja democratisch, ik weet nog wel dat in sommige (arme) wijken de stempas nooit is aangekomen.
  donderdag 30 september 2021 @ 13:41:05 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201578359
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
Hoe zou Klaver gereageerd hebben op deze dolksteek van Kaag? :D
Denk dat ie het onderhandelingsresultaat wil afwachten.
  donderdag 30 september 2021 @ 13:41:57 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201578368
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:40 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ik snap het gezeur om een nieuw kabinet ook niet? In feite is dit kabinet nooit demissionair geweest. Voor mijn part gaan ze inderdaad door met de huidige coalitie en is er 0,0 veranderd naar de stem van de kiezer natuurlijk.

Naja democratisch, ik weet nog wel dat in sommige (arme) wijken de stempas nooit is aangekomen.
Er moeten natuurlijk wel nieuwe plannen worden gemaakt en nieuwe bewindspersonen worden uitgezocht.
pi_201578374
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
Hoe zou Klaver gereageerd hebben op deze dolksteek van Kaag? :D
Klaver kan Kaag toch helemaal niets verwijten, het alternatief was nieuwe verkiezingen, en dat had Klaver geen cm dichter bij regeren gebracht. Zijn keuze voor het verbond met de PvdA is de doodsteek voor zijn eigen regeerambities geworden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 30 september 2021 @ 13:43:11 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201578379
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
Hoe zou Klaver gereageerd hebben op deze dolksteek van Kaag? :D
Net als na de vorige 30 jaar dat Groenlinks in de oppositie zat. Dat de grote linkse revolutie de volgende keer toch echt komt. Ja echt.
pi_201578383
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:40 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat een verrassing: de verdeel-en-heerstactiek is wederom uitermate geslaagd - het brood en spelen wordt weer ruiterlijk uitgedeeld om zand in de ogen van de kiezer te strooien.

Om even een chronologische volgorde te hanteren: eerst werd de belofte van nieuw leiderschap gedaan, omdat de toeslagenaffaire (alwaar het kabinet door is afgetreden) zo ernstig was dat de huidige bestuurscultuur niet meer kon voortbestaan, aldus Kaag. Er moesten dingen binnen Nederland veranderen, zodat situaties zoals de toeslagenaffaire niet meer zouden voorkomen. Dat stond centraal in de campagne van D66. Toen de partij tweede werd, danste het lijdend voorwerp, de fractieleider welteverstaan, als een muis op tafel omdat de katten van huis waren. Zij zou de problemen van Nederland eigenhandig aanpakken en ons verlossen van de kwaal dat Rutte heet. Kort daarvoor liet ze een documentaire maken van belastinggeld om deze een maand voor de verkiezingen te tonen. Ze steunde overigens de motie van afkeuring niet, maar liet Rutte weten dat 'zij haar conclusies zou hebben getrokken'. Al met al een vrouw die voor de buitenwereld wil doen voorkomen dat zij een integere, hardwerkende politica is die zich inzet voor het algemene welzijn voor Nederland. Zij wilde Rutte overtreffen als staatsvrouw. Tot zover, helemaal prima. Zij zou gaan onderhandelen om een fatsoenlijk kabinet en beleid op poten te zetten. Wellicht wat ambitieus, maar iedereen zou voor de sterren moeten mikken om dingen voor elkaar te krijgen.

Maar is het dan geen totale gotspe en afgang dat deze lijsttrekker 8(!) maanden na de verkiezingen weer uitkomt op hetzelfde nulpunt? Dat er helemaal niets zal veranderen? Dat haar woorden achteraf gezien als demagogisch betiteld kunnen worden? Ja, men zou het woord 'volksmennerij' kunnen gebruiken voor haar hele houding ten aanzien van de kiezer.

Zelden heb ik iemand gezien die zich zo vasthield aan de potentiële macht als Sigrid Kaag. Het doel heiligt de middelen. En wat mij zo stoort is dat zij zo machtsgeil is als haar evenknie Mark Rutte en zich zo populistisch uitlaat als Wilders (en heel ironisch noemt ze die partij, zonder enig greintje zelfreflectie, populisme waarmee ze niet wil onderhandelen, terwijl zij hetzelfde pak in een laken is).

Er was niets veranderd en er zal niets veranderen, de status quo blijft. Maar ach, zolang wij maar brood en spelen hebben, zullen we maar schaapachtig blijven knikken; zodoende drinkt iedereen een glas, doet een plas en blijft alles zoals het was.
Tjahhh je verwacht dan ook een wonder van haar als het land (zie 2 miljoen mensen) voor Rutte hebben gekozen.

Rutte heeft dit erg slim aangepakt de laatste maanden. Kleuren tussen de lijntjes met Kaag en buiten haar om buiten de lijntjes. Als je verwacht dat Kaag een wonder kon verrichten tegen heiligman Rutte ben je een beetje naief.
  donderdag 30 september 2021 @ 13:45:06 #247
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_201578403
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:27 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou het overigens totale onzin vinden als een heel kabinet weggaat om Groningen. Iets van het verleden waar dat kabinet echt niets mee te maken heeft.
Hoezo onzin? Er is 0,0 hersteld. Het kabinet had herstelbetalingen beloofd, maar de Groningers hebben na vijf jaar na dato geen cent ontvangen. Dat vind ik dan wel discutabel.

Maar goed, er zijn andere dossiers die de kabinetsleden ook tot opstappen kunnen manen. Alhoewel, dat heeft toch geen zin, want een half jaar later is dezelfde samenstelling toch wederom actief. Dus de regering laten vallen is toch voor de bühne.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_201578406
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er moeten natuurlijk wel nieuwe plannen worden gemaakt en nieuwe bewindspersonen worden uitgezocht.
Hebben VVD/CDA een plan dan? Na Rutte 2 zijn die partijen vrij inhoudsloos geweest en ging het om de macht en regeren.

Volgens mij heeft Hoekstra ook alles eruit gesloopt uit het verkiezingsprogramma wat Omtzigt/Van Lieden hebben gepresenteerd.
  donderdag 30 september 2021 @ 13:46:04 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201578418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:40 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat een verrassing: de verdeel-en-heerstactiek is wederom uitermate geslaagd - het brood en spelen wordt weer ruiterlijk uitgedeeld om zand in de ogen van de kiezer te strooien.

Om even een chronologische volgorde te hanteren: eerst werd de belofte van nieuw leiderschap gedaan, omdat de toeslagenaffaire (alwaar het kabinet door is afgetreden) zo ernstig was dat de huidige bestuurscultuur niet meer kon voortbestaan, aldus Kaag. Er moesten dingen binnen Nederland veranderen, zodat situaties zoals de toeslagenaffaire niet meer zouden voorkomen. Dat stond centraal in de campagne van D66. Toen de partij tweede werd, danste het lijdend voorwerp, de fractieleider welteverstaan, als een muis op tafel omdat de katten van huis waren. Zij zou de problemen van Nederland eigenhandig aanpakken en ons verlossen van de kwaal dat Rutte heet. Kort daarvoor liet ze een documentaire maken van belastinggeld om deze een maand voor de verkiezingen te tonen. Ze steunde overigens de motie van afkeuring niet, maar liet Rutte weten dat 'zij haar conclusies zou hebben getrokken'. Al met al een vrouw die voor de buitenwereld wil doen voorkomen dat zij een integere, hardwerkende politica is die zich inzet voor het algemene welzijn voor Nederland. Zij wilde Rutte overtreffen als staatsvrouw. Tot zover, helemaal prima. Zij zou gaan onderhandelen om een fatsoenlijk kabinet en beleid op poten te zetten. Wellicht wat ambitieus, maar iedereen zou voor de sterren moeten mikken om dingen voor elkaar te krijgen.

Maar is het dan geen totale gotspe en afgang dat deze lijsttrekker 8(!) maanden na de verkiezingen weer uitkomt op hetzelfde nulpunt? Dat er helemaal niets zal veranderen? Dat haar woorden achteraf gezien als demagogisch betiteld kunnen worden? Ja, men zou het woord 'volksmennerij' kunnen gebruiken voor haar hele houding ten aanzien van de kiezer.

Zelden heb ik iemand gezien die zich zo vasthield aan de potentiële macht als Sigrid Kaag. Het doel heiligt de middelen. En wat mij zo stoort is dat zij zo machtsgeil is als haar evenknie Mark Rutte en zich zo populistisch uitlaat als Wilders (en heel ironisch noemt ze die partij, zonder enig greintje zelfreflectie, populisme waarmee ze niet wil onderhandelen, terwijl zij hetzelfde pak in een laken is).

Er was niets veranderd en er zal niets veranderen, de status quo blijft. Maar ach, zolang wij maar brood en spelen hebben, zullen we maar schaapachtig blijven knikken; zodoende drinkt iedereen een glas, doet een plas en blijft alles zoals het was.
Wat boeit het jou in godsnaam? Alsof jij op een van de regeringspartijen stemt.
pi_201578439
Je kunt hier wel goed zien dat D66'ers altijd tevreden zijn zolang er maar regeringsdeelname is. Ze hebben de formatie gigantisch gerekt omdat ze liever een andere samenstelling wilden (met PvdA en GL). Nu blijkt dat ze alles hebben gedaan voor een zo progressief mogelijke coaltie van VVD, CDA, D66 en CU. Het best mogelijke resultaat uiteraard. Nu nog op andere gebieden het best mogelijke resultaat eruit slepen. Bijvoorbeeld een zilveren plak op de olymische spelen van klimaat want nu wordt Nederland een koploper ipv laatste maar we kunnen óók blijven BBQ'en de veestapel krimpt een miniem beetje. Immers elk resultaat is het best mogelijke restultaat aan D66 lag het niet hun ambities zijn groter maarja die andere dekselse politieke partijen he.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')