abonnement Unibet Coolblue
pi_201575116
Titusville 16-year-old fighting COVID pneumonia in both lungs at Arnold Palmer ICU

Abby Chenoweth was a healthy 16-year-old. The Titusville teen took virtual school classes and wore a face mask when she left the house. Her mom said she didn't have pre-existing conditions, and she didn't go out often.

But since Tuesday, she's been in Arnold Palmer Hospital for Children's ICU, fighting COVID pneumonia in both lungs.





"Just because you have a healthy 16-year-old doesn't mean they can't be attacked by this virus," Chenoweth said. "If wearing a mask means you're not sitting in ICU like I am next to my daughter, watching her struggle to breathe, then wear a mask."

Link

En in dit artikel wordt met geen woord gesproken over dat dikke mensen ten eerste niet gezond zijn en ten tweede veel sneller op de IC terecht komen:

COR / Dikke mensen overlijden veel sneller aan Corona

Wat vinden jullie ervan dat dit meisje als gezond wordt bestempeld en dat er niet wordt gesproken over de risico's van overgewicht?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201575125
Hmmmmmmnnnn
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201575129
Er is discussie over of obesitas een ziekte of risicofactor is. Maar dit is ongezond en ze voldeed waarschijnlijk niet aan de beweegnorm.
pi_201575131
Besef allemaal even goed dat er in België geluiden opgaan om de Coronapas ook in te voeren bij sportscholen, iets wat ook gewoon hier gaat gebeuren. Meer gezonde (gezellige) dikkerds erbij want die zijn immers gevaccineerd!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201575136
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er is discussie over of obesitas een ziekte of risicofactor is.
Het één sluit het ander niet uit.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201575150
Eerder is het probleem dat ze niet gevaccineerd was. Je leest het artikel wat te selectief TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 09:08:01 #7
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201575152
In Florida is dit gewoon een gezond, gemiddeld en slank BMI hoor :D
pi_201575186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:08 schreef Megumi het volgende:
Eerder is het probleem dat ze niet gevaccineerd was. Je leest het artikel wat te selectief TS.
Wacht, wat? Jij impliceert dat 16 jarigen in het ziekenhuis belanden als ze besmet raken door COVID? Hopelijk begrijp je dat een uitzondering de regel bevestigt. :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201575191
quote:
14s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
In Florida is dit gewoon een gezond, gemiddeld en slank BMI hoor :D
Ondergewicht :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201575248
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:08 schreef Megumi het volgende:
Eerder is het probleem dat ze niet gevaccineerd was. Je leest het artikel wat te selectief TS.
Dit is mijn topic en ik ageer tegen het feit dat men haar als "gezond" labelt. Duidelijk?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201575269
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wacht, wat? Jij impliceert dat 16 jarigen in het ziekenhuis belanden als ze besmet raken door COVID? Hopelijk begrijp je dat een uitzondering de regel bevestigt. :)
Als ze zich had laten vaccineren was er niets aan de hand geweest. Je haalt alleen de delen van het artikel aan die binnen jou manier van denken passen en laat de rest weg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201575308
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:15 schreef Megumi het volgende:

[..]
Als ze zich had laten vaccineren was er niets aan de hand geweest. Je haalt alleen de delen van het artikel aan die binnen jou manier van denken passen en laat de rest weg.
of jij , als ze niet zo vet was geweest was ze daar ook niet terecht gekomen...dan komen je longen sowieso al in de verdrukking

[ Bericht 0% gewijzigd door Skylertje op 30-09-2021 09:18:36 (foutje) ]
pi_201575330
quote:
11s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Dit is mijn topic en ik ageer tegen het feit dat men haar als "gezond" labelt. Duidelijk?
Wat maakt het jou nou uit of Florida Today overgewicht niet als ongezond bestempelt. Waarom lees je überhaupt de Florida Today? :')
pi_201575339
Het lijkt er een beetje op dat ik sinds dinsdag last heb van de bekende verschijnselen, kortademig, verkouden, snel moe, enfin alles wat ermee samenhangt.

Aangezien ik een normaal BMI heb, redelijk gezond leef en ook al ben ik 62 nog aardig fit ben, maak ik me niet echt zorgen, maar dit meisje is gewoon veel te dik.
pi_201575348
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:15 schreef Megumi het volgende:

[..]
Als ze zich had laten vaccineren was er niets aan de hand geweest. Je haalt alleen de delen van het artikel aan die binnen jou manier van denken passen en laat de rest weg.
Dat denk jij maar weet jij niet. Dan was ze alsnog obees en had ze alsnog het risico op een relatief heftig verloop.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 09:21:32 #16
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201575356
Tja. Amerikaans perspectief hè.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201575358
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wat maakt het jou nou uit of Florida Today overgewicht niet als ongezond bestempelt. Waarom lees je überhaupt de Florida Today? :')
Wat maakt het jou uit wat ik lees en belangrijk vind?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201575363
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wat maakt het jou nou uit of Florida Today overgewicht niet als ongezond bestempelt. Waarom lees je überhaupt de Florida Today? :')
Wat een vreemde vragen. Dit is gewoon relevant in de beeldvorming die momenteel gaande is. Bizar dat je dit niet zelf kunt bedenken.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201575364
quote:
5s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Wat maakt het jou uit wat ik lees en belangrijk vind?
Wat is nou eigenlijk je doel van dit topic? Aantonen dat overgewicht ongezond is? De Florida Today bashen?
pi_201575373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Titusville 16-year-old fighting COVID pneumonia in both lungs at Arnold Palmer ICU

Abby Chenoweth was a healthy 16-year-old. The Titusville teen took virtual school classes and wore a face mask when she left the house. Her mom said she didn't have pre-existing conditions, and she didn't go out often.

But since Tuesday, she's been in Arnold Palmer Hospital for Children's ICU, fighting COVID pneumonia in both lungs.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

"Just because you have a healthy 16-year-old doesn't mean they can't be attacked by this virus," Chenoweth said. "If wearing a mask means you're not sitting in ICU like I am next to my daughter, watching her struggle to breathe, then wear a mask."

Link

En in dit artikel wordt met geen woord gesproken over dat dikke mensen ten eerste niet gezond zijn en ten tweede veel sneller op de IC terecht komen:

COR / Dikke mensen overlijden veel sneller aan Corona

Wat vinden jullie ervan dat dit meisje als gezond wordt bestempeld en dat er niet wordt gesproken over de risico's van overgewicht?
Hey kijk, een persoon met overgewicht en zonder vaccinatie die flink last krijgt van het virus. Shocker.
pi_201575389
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:22 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wat een vreemde vragen. Dit is gewoon relevant in de beeldvorming die momenteel gaande is. Bizar dat je dit niet zelf kunt bedenken.
Dit is een totale uitzondering natuurlijk. Het beeld in de media is steevast dat jonge mensen niet in het ziekenhuis komen, tenzij ze zwaar overgewicht hebben of onderliggend lijden. Het beeld in de media is ook steevast dat mensen met overgewicht een veel groter risico hebben om in het ziekenhuis te komen. Maar omdat de fucking Florida Today niet expliciet erbij zegt dat overgewicht ongezond is, moet men hier met een spin komen dat er weer een of andere grootschalige manipulatie aan de gang is :')
pi_201575394
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wat is nou eigenlijk je doel van dit topic? Aantonen dat overgewicht ongezond is? De Florida Today bashen?
Kun je dit echt niet zelf bedenken? Ik zal je helpen, ik ben in een goede bui. :)

Dit topic laat zien dat:

1) Media bericht selectief over jonge mensen in het ziekenhuis met als doel om vaccineren te stimuleren (nobel doel)
2) Media benoemd een obesitas persoon als gezond met als doel om vaccineren te stimuleren (iets discutabeler)
3) En ten slotte de media maakt hier een angstverhaal van dat 'iedereen' het kan overkomen (simpelweg een leugen.)

Zeer relevant dus. :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201575405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dit is een totale uitzondering natuurlijk. Het beeld in de media is steevast dat jonge mensen niet in het ziekenhuis komen, tenzij ze zwaar overgewicht hebben of onderliggend lijden. Het beeld in de media is ook steevast dat mensen met overgewicht een veel groter risico hebben om in het ziekenhuis te komen. Maar omdat de fucking Florida Today niet expliciet erbij zegt dat overgewicht ongezond is, moet men hier met een spin komen dat er weer een of andere grootschalige manipulatie aan de gang is :')
Welnee, heb je de artikelen rondom jonge, gezonde, zwangere vrouwen niet gelezen? Het is logisch dat de media dit doet, ze willen immers meer vaccinaties maar dat is gewoon een domme insteek.

https://www.destentor.nl/(...)~ad451fd5/201745246/

https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/

https://nos.nl/artikel/23(...)ok-na-milde-infectie
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201575408
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:25 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Kun je dit echt niet zelf bedenken? Ik zal je helpen, ik ben in een goede bui. :)

Dit topic laat zien dat:

1) Media bericht selectief over jonge mensen in het ziekenhuis met als doel om vaccineren te stimuleren (nobel doel)
2) Media benoemd een obesitas persoon als gezond met als doel om vaccineren te stimuleren (iets discutabeler)
3) En ten slotte de media maakt hier een angstverhaal van dat 'iedereen' het kan overkomen (simpelweg een leugen.)

Zeer relevant dus. :)
Zie bericht hierboven, het is gewoon weer een typisch FOK-dingetje om een foutje in een of ander pulpblaadje waar nog nooit iemand van gehoord heeft te verheffen tot 'de media'. Zoals jij nu ook weer doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2021 09:27:43 ]
pi_201575427
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:26 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Zie bericht hierboven, het is gewoon weer een typisch FOK-dingetje om een foutje in een of ander pulpblaadje waar nog nooit iemand van gehoord heeft te verheffen tot 'de media'. Zoals jij nu ook weer doet.
Ik heb voldoende artikelen gevonden om de bewering te staven dat de media structureel een beeld schetst dat COVID gevaarlijk is voor jongeren, iets wat logisch is omdat ze meer vaccinaties willen maar simpelweg een leugen is.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')