abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:47:07 #251
414785 sirdanilot
pi_201907328
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:43 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja en dan dus ook nog een boompje in Eden planten als test, en als enige mogelijkheid voor de mens om het verschil tussen goed en kwaad te leren.
Ik zie het tegenwoordig zelf allemaal een heel stuk breder en spiritueler. Dus hoe ik het zie is niet een standaard Christelijke visie en ik ben ook verder geen theoloog. Toch denk ik dat ik er wel wat verstand van heb na meer dan 20 jaar zéér veel met de Bijbel bezig te zijn geweest, preken, bijbelstudies, ik heb zelfs bijbels hebreeuws gestudeerd.

Ik denk dat er wel degelijk goed en kwaad bestaat. Of je precies tot in detail kan verwoorden wat goed en wat kwaad is in alle gevallen is echter al een heel stuk lastiger. Maar er zijn overduidelijk dingen die behoren tot het kwaad. Een onschuldig persoon vermoorden, verkrachten, misbruik, mishandeling, dit zijn natuurlijk slechte dingen. Voor mij staat het verhaal van de boom van kennis van goed en kwaad meer hiervoor: wij hebben het als mensen écht wel door als we iets doen wat overduidelijk niet in de haak is. En wij weten als mensen heus wel wat het goede is om te doen. Vertrouw daar dan op en doe wat juist is in plaats van anderen een hak te zetten voor je eigen gewin of om je woede af te reageren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:49:03 #252
74056 crew  ToT
pi_201907344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]