Pluizebolletje | donderdag 30 januari 2003 @ 22:04 |
Jullie weten vast wel hoe het gaat! We zetten elke keer 2 verschillende soorten treinen tegenover elkaar en uit deze treinen mag er 1 gekozen worden, degene die jullie door willen laten gaan naar de volgende ronde! Als je 1 van de 2 treinen niet kent, mag je niet stemmen! Okay, get ready for ronde 1!!! 1. SM90 vs. Plan T/V 2. Mat '54 vs. ICM 3. Plan U vs. DM90 4. Plan X vs. DH-2 5. SGM vs. DDAR 6. IRM vs. 1700+IC 7. Lint 41 vs. Talent 643 8. ICE vs. Thalys Er kan gestemd worden!!!! [Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 30-01-2003 23:05] | |
Vanquish | donderdag 30 januari 2003 @ 22:14 |
Waarom ken ik de meeste treinen niet? | |
Soep v/d Dag | donderdag 30 januari 2003 @ 22:19 |
ik prijs mezelf gelukkig dat ik slechts twee van die treinen herken... | |
Meierij | donderdag 30 januari 2003 @ 22:20 |
Ik ken er helemaal geen... Kan je niet ff een link posten waar al die treinen opstaan of zo ? Zou kunnen helpen. | |
Fence | donderdag 30 januari 2003 @ 22:26 |
Maar waar is de Hondekop ? ![]() | |
sweek | donderdag 30 januari 2003 @ 22:44 |
Foto'tjes zouden leuk zijn. ![]() | |
Maja | donderdag 30 januari 2003 @ 22:49 |
quote:Je kent de oude dubbeldekker toch wel ![]() | |
sweek | donderdag 30 januari 2003 @ 22:50 |
quote:Oew... maar heeft nou niemand even van ze allemaal foto's? Ik ken ze allemaal wel, maar niet de namen... | |
QyRoZ | donderdag 30 januari 2003 @ 23:06 |
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. ![]() | |
sweek | donderdag 30 januari 2003 @ 23:09 |
* Ronde 1 1. SM90 vs. Plan T/V 2. Mat '54 vs. ICM 3. Plan U vs. DM90 4. Plan X vs. DH-2 5. SGM vs. DDAR 6. IRM vs. 1700+IC 7. Lint 41 vs. Talent 643 Allebei prachtig. ![]() 8. ICE vs. Thalys Yey! Leuk tournament. | |
QyRoZ | donderdag 30 januari 2003 @ 23:12 |
Die foto van de Talent 643 heb ik gemaakt. ![]() | |
terabyte | donderdag 30 januari 2003 @ 23:14 |
Ben bezig met complete foto-overzicht. Dit topic ondertussen niet sluiten! Anders doe ik het allemaal voor niets. | |
QyRoZ | donderdag 30 januari 2003 @ 23:15 |
quote:Kijk eens in de vernieuwde openingspost jij. | |
terabyte | donderdag 30 januari 2003 @ 23:30 |
Okay, foto's: 1. Sik vs. Hippel 2 rangeerlocomotieven Sik. hele oude dingen (uit jaren 30). 2. Motorpost vs. Blauwe Engel Motorpost. Locomotief voor PTT post-treinen. Wordt niet meer gebruikt Blauwe Engel (DM2). Oude dieseltrein, passagiers.
Bekende stoptreinmaterieel:
Wadloper. Rammelbak uit Friesland. Wordt binnenkort vervangen. Buffel (DM90). Aardig Dieseltje.
(Nieuwe) Interregio trein. Bedoeld om Plan T/V te vervangen.
8. Plan W vs. Dubbeldekker (nieuw) Dubbeldekker (nieuw): zie regiorunner. | |
terabyte | donderdag 30 januari 2003 @ 23:31 |
quote:GVD! Ben ik een uur voor niks bezig geweest! | |
QyRoZ | donderdag 30 januari 2003 @ 23:38 |
quote:Railhoppers rijden alleen op Zwolle - Emmen. | |
terabyte | donderdag 30 januari 2003 @ 23:43 |
quote:Okay. Maar ze zijn wel zeldzaam. En met achterhoek zat ik redelijk dicht in de buurt. | |
QyRoZ | donderdag 30 januari 2003 @ 23:47 |
quote:Er is dit weekend een meeting van het hoogbouw forum in Enschede en ik als meetinghoer ben er niet bij. ![]() In de achterhoek dus. ![]() En nu on-topic. | |
ImPrEzA | vrijdag 31 januari 2003 @ 00:05 |
He die MAT 54 Intercity had ik nognooit gezien! Cool in de kleuren van de bekende "koploper" intercity's | |
QyRoZ | vrijdag 31 januari 2003 @ 00:13 |
quote:Er rijdt er nog 1tje rond: de 766: Niet in dienst uiteraard, laatste is in 1996 afgevoerd uit dienst. | |
terabyte | vrijdag 31 januari 2003 @ 00:14 |
quote:Dat je die Mat 54 ("Hondekop") nooit hebt gezien kan kloppen, hij is al een paar jaar buiten gebruik. Er is wel een museumtrein in originele kleuren (groen met beetje rood (of geel, kweennie meer precies)): de 766 Verder is de Hondekop de eerste (en de laatste * terabyte denkt dat er niet veel Fokkers zijn die ooit een trein hebben bestuurd | |
terabyte | vrijdag 31 januari 2003 @ 00:22 |
Het wordt tijd om te kiezen. * Ronde 1 Eensch met sweek dus. | |
mvt | vrijdag 31 januari 2003 @ 00:38 |
1. SM90 vs. Plan T/V 2. Mat '54 vs. ICM zeer moeilijke keuze, gebasserd op interieur 3. Plan U vs. DM90 4. Plan X vs. DH-2 5. SGM vs. DDAR 6. IRM vs. 1700+IC (zie 2, maar ook omdat ik die loc mooi vind) 7. Lint 41 vs. Talent 643 8. ICE vs. Thalys (deze Thalys is trouwens mooier dan de rondere | |
Vanquish | vrijdag 31 januari 2003 @ 11:04 |
1. SM90 vs. Plan T/V 2. Mat '54 vs. ICM 3. Plan U vs. DM90 4. Plan X vs. DH-2 5. SGM vs. DDAR 6. IRM vs. 1700+IC 7. Lint 41 vs. Talent 643 8. ICE vs. Thalys | |
gbm | vrijdag 31 januari 2003 @ 12:31 |
1. SM90 vs. Plan T/V 2. Mat '54 vs. ICM 3. Plan U vs. DM90 4. Plan X vs. DH-2 5. SGM vs. DDAR 6. IRM vs. 1700+IC ---> IRM is toch wel mijn favo 7. Lint 41 vs. Talent 643 8. ICE vs. Thalys | |
Jongen1977 | vrijdag 31 januari 2003 @ 14:02 |
1. SM90 vs. Plan T/V (ik vind die ander meer een metro dan een trein) 2. Mat '54 vs. ICM (het oude materieel geeft geen aanblik van snelheid danweg grotere afstanden) 3. Plan U vs. DM90 (weer zo'n metro-achtig ding) 4. Plan X vs. DH-2 (een metro tegenover een tram, dan kies ik maar voor de metro) 5. SGM vs. DDAR (een sprinter tegenover een dubbeldekker, wat is dat voor een vergelijking? In ieder geval vind ik de eerste dubbeldekkers er maar lomp uitzien) 6. IRM vs. 1700+IC (weer een kromme vergelijking, maar nu wint de nieuwe dubbeldekker het wel, is stijlvoller) 7. Lint 41 vs. Talent 643 (twee metroactige dingen, maar die Talent ziet er dan nog snel uit) 8. ICE vs. Thalys (allebei snel, maar de ICE ziet er sneller uit) | |
Nitroglycerine | vrijdag 31 januari 2003 @ 15:42 |
1. Plan T/V 2. ICM (foto is trouwens op station Heerlen gemaakt ![]() 3. DM90 4. DH-2 5. SGM 6. IRM 7. Talent 643 8. Thalys | |
KroJo | vrijdag 31 januari 2003 @ 17:29 |
1. Plan T/V 2. ICM 3. Plan U 4. Plan X 5. SGM 6. IRM 7. Talent 643 8. ICE | |
Oom_Agent | vrijdag 31 januari 2003 @ 19:05 |
![]() IC trein Koln Hbf - Den Haag CS (tegenwoordig geschrapt) De 1200 loc op het voormalig station Rotterdam Blaak, met mooi uitzicht op de hefbrug. Was altijd erg gaaf als er zo'n trein langskwam, heel het station trilde altijd. Onder dit station stond de wekelijkse markt waar je de treinen om de minuut overheen hoorde denderen. Waar is de tijd gebleven...... | |
Oom_Agent | vrijdag 31 januari 2003 @ 19:08 |
![]() Zelfde plaats maar dan 25 jaar verschil 14-07-1973 en 23-06-1998 | |
brammus | vrijdag 31 januari 2003 @ 19:13 |
quote:Geweldig! contrast! ![]() | |
Friebo | zaterdag 1 februari 2003 @ 01:04 |
1. SM90 vs. Plan T/V De SM90 mag je toch geen trein noemen? ![]() 2. Mat '54 vs. ICM 3. Plan U vs. DM90 4. Plan X vs. DH-2 5. SGM vs. DDAR 6. IRM vs. 1700+IC 7. Lint 41 vs. Talent 643 8. ICE vs. Thalys | |
Eric82 | zaterdag 1 februari 2003 @ 01:20 |
mmm.... ik stem voor die gele ![]() | |
Chilly_Willy | zaterdag 1 februari 2003 @ 09:56 |
De enigste lekkere trein voor lange afstand: ICM Andere aardige is de IRM. Verder ga ik nooit met de trein. | |
rique | zaterdag 1 februari 2003 @ 15:05 |
Plan T/V ICM Plan U Plan X DDAR 1700 + IC Talent 643 ICE jeej eindelijk weer een treinentopic | |
mdeen | zaterdag 1 februari 2003 @ 15:35 |
1. SM90 vs. Plan T/V 2. Mat '54 vs. ICM 3. Plan U vs. DM90 4. Plan X vs. DH-2 5. SGM vs. DDAR 6. IRM vs. 1700+IC 7. Lint 41 vs. Talent 643 8. ICE vs. Thalys | |
#ANONIEM | zaterdag 1 februari 2003 @ 17:06 |
quote:Grappig; het oude rangeerlocje van de ASE...Daar heb ik nog regelmatig op meegereden.... | |
terabyte | zaterdag 1 februari 2003 @ 17:40 |
quote:Ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat de ASE er niet meer is... Het bleek best wel populair te zijn/worden. | |
Alkaline | zaterdag 1 februari 2003 @ 17:40 |
quote:Ik kan me weinig er bij voorstellen bij zo'n rangeer locomotief. Die gigantische neus bijvoorbeeld: Zit er dan zo'n knoepert van een motor in of is het voor de sier? Hoeveel pk heeft zo'n kar? | |
terabyte | zaterdag 1 februari 2003 @ 17:45 |
quote:geen idee.. ben niet zo'n expert, maar: quote:294 kW = bijna 400 PK maar keep in mind dat het oude dingen zijn... | |
ImPrEzA | zaterdag 1 februari 2003 @ 21:16 |
quote:aha... ik dacht altijd dat de Hondekop ook gewoon de Plan V etc. was, dus die nu nog veel rondrijden... vandaar dat ik ook altijd verbaasd was dat die reden omdat ik zweerde een keer te hebben gelezen dat er nog maar 1 van was in een museum. Maar die lijken dus in grote lijnen wel op de Hondekop maar zijn het 'officieel' niet ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 1 februari 2003 @ 21:32 |
quote:die heb ik int klein ![]() ![]() | |
ImPrEzA | zaterdag 1 februari 2003 @ 21:53 |
trouwens zullen in de Westhaven (kom het af en toe tegen als het over oude treinen gaat) nog halve of hele oude treinstellen staan ergens? bij de sloop dus? | |
goflow | zaterdag 1 februari 2003 @ 22:08 |
1. SM90 vs. Plan T/V 2. Mat '54 vs. ICM 3. Plan U vs. DM90 4. Plan X vs. DH-2 5. SGM vs. DDAR 6. IRM vs. 1700+IC 7. Lint 41 vs. Talent 643 8. ICE vs. Thalys | |
blieblie | zaterdag 1 februari 2003 @ 22:10 |
quote:Dit is mijn lievingsloc ![]() Heb ik altijd willen hebben als model trein (Marklin HO ) toen ik klein was, nooit gekregen ![]() | |
QyRoZ | maandag 3 februari 2003 @ 20:51 |
* Ronde 1. 1. SM90 vs. Plan T/V | |
j22flyingdownwind | maandag 3 februari 2003 @ 23:18 |
Waar blijft de Intercity Plus? Das pas relaxte trein ![]() | |
terabyte | dinsdag 4 februari 2003 @ 15:12 |
quote:InterCity Plus hebben ze afgeschaft dacht ik zo. Ik heb ze iig niet meer gezien. Over een paar jaar komt wel InterCity MAX. Die gaat 200 km/h en rijdt alleen tussen de grootste steden van NL. | |
terabyte | dinsdag 18 februari 2003 @ 15:55 |
I understand. Treinen zijn niet stoer. Omdat ze niet optrekken van 0 tot 100 km/h in 3,2 s. En omdat je geen subwoofer in de achterbak kan inbouwen. Omdat ze geen achterbak hebben. En ze hebben geen mooie velgen. En, tenslotte, als je in een treinentopic post, dan moet je wel een ongelovelijke nerd zijn. Dit is een subtiele schop. Later zal blijken of dit een doodschop is | |
BLADEZZ | dinsdag 18 februari 2003 @ 18:36 |
quote:is dat jouw baan ![]() nice | |
sweek | donderdag 20 februari 2003 @ 10:21 |
* Uitslag Ronde 1 1. SM90 vs. Plan T/V * 5 -8 2. Mat '54 vs. ICM * 1 -10 3. Plan U vs. DM90 * 7 -6 4. Plan X vs. DH-2 * 5 -8 5. SGM vs. DDAR * 5 -8 6. IRM vs. 1700+IC * 8 -5 7. Lint 41 vs. Talent 643 * 0 -12 8. ICE vs. Thalys * 11 -2 | |
Dionysus1975 | dinsdag 8 juli 2003 @ 20:59 |
1. SM90 vs. Plan T/V Oud, maar degelijk. Het rijdt bijna altijd 2. Mat '54 vs. ICM idem dito 3. Plan U vs. DM90 idem dito, hoewel de laatste ook wel aardig is 4. Plan X vs. DH-2 idem dito 5. SGM vs. DDAR zit comfort beter, hoewel in functie als mcn liever dd-ar 6. IRM vs. 1700+IC altijd beter 7. Lint 41 vs. Talent 643 ken de beide niet goed, dus geef voorkeur aan de duitse 8. ICE vs. Thalys ziet mooi uit aan buitenkant [Dit bericht is gewijzigd door Dionysus1975 op 08-07-2003 21:17] | |
FluxC5 | dinsdag 8 juli 2003 @ 21:03 |
Ronde twee! | |
Dionysus1975 | dinsdag 8 juli 2003 @ 21:08 |
wilde mat'54 toch nog een kans geven :-) | |
Lucske | dinsdag 8 juli 2003 @ 21:12 |
Edit:... kom ik met ronde 1 aanzetten :S. | |
Karzeuler | maandag 14 juli 2003 @ 17:36 |
ik kies voor deze! De 600 rulezzzzz | |
Lucske | maandag 14 juli 2003 @ 23:32 |
quote:Ex-collega: de 600 is een treinserie, dat ding heet een "Benelux". | |
Karzeuler | dinsdag 15 juli 2003 @ 00:06 |
quote:och ja, ken 'm alleen als 600 by the way, welke unit zat jij eigenlijk? en welk jaar, ben wel benieuwt. | |
Nealz | dinsdag 15 juli 2003 @ 15:08 |
[img]http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/diesel/dmu/DE2-rebuilt/179.jpg [/img] met dit treintje werdt de opa van flodder 1 toch doodgereden waar was dat eigenlijk die overgang | |
Lucske | dinsdag 15 juli 2003 @ 22:06 |
quote:Ehv, augustus 2002 - januari 2003.... | |
Karzeuler | dinsdag 15 juli 2003 @ 23:25 |
quote:eeeeehj, unit EHV!!!! wie zijt ge dan? ik kwam doar ook voak ik was die rare malloot met die bril op | |
MetalMaupio | woensdag 16 juli 2003 @ 01:57 |
quote:Is die rode in het bovenste plaatje een TEE of zie ik dat weer helemaal verkeerd, dat was echt een heel mooi ding, die heb ik een paar keer op Amsterdam Cs zien staan. | |
Wokschotel | woensdag 16 juli 2003 @ 13:21 |
quote:Volgens mij het Miljoenenlijntje tussen Schin op Geul en Simpelveld. | |
Lucske | donderdag 17 juli 2003 @ 11:19 |
quote: ![]() | |
Karzeuler | donderdag 17 juli 2003 @ 18:09 |
quote:ok, je was een weekendkracht dus. Nee, ik werkte meestal doordeweeks en zelden in het weekend. Mischien soms op een zaterdag, maar dan was het meestal op Brussel, waar ik sowieso meestal op zat. Dus dan kennen we elkaar denk ik niet. Trouwens, morgen ga ik lullen over een mogelijke terugkeer op de trein. Zal wel leuk zijn, want ik kan moeilijk werk vinden waar ik het naar me zin heb. Er is wel zat werk, maar dat is allemaal saai en duf. [Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 17-07-2003 18:15] | |
Lucske | donderdag 17 juli 2003 @ 18:56 |
quote:Niet direct weekendkracht, ik kon intekenen wanneer ik wilde maar ik kon alleen maar in het weekend m.u.v. de vakanties. Wel leuk dat je Brussel deed. Welke unit was dat? Ik dacht dat die van de Meer afkwamen? quote:Succes! ![]() | |
Karzeuler | donderdag 17 juli 2003 @ 19:01 |
brussel werdt door unit ASD gedaan en ook door unit RTD en natuurlijk ook vanuit Brussel (BXL). BXL was Wagon Lits personeel, maar die hadden dan Albron pakjes aan. quote:dankjewel Heb jij alweer ander werk? | |
Lucske | donderdag 17 juli 2003 @ 20:41 |
quote:Oh zo. Zo'n knakker vertelde op de theorie-dag ( ![]() quote:Helaas niet. | |
Karzeuler | donderdag 17 juli 2003 @ 23:34 |
quote:Zal wel over de thalys zijn geweest. In de zomer deden we de Thalys naar Marseile Is het dan moeilijk werk vinden in Eindhoven? Opzich in de Randstad ook wel. Maar ik heb gemerkt dat als ik een net pak aan trek, er dan opeens wel heel veel werk is. Ik ben momenteel in afwachting van enkele sollicitaties. En morgen dan dat gesprek met Servex over de 600 serie. Mischien doe ik het. | |
Lucske | vrijdag 18 juli 2003 @ 00:56 |
quote:Dank je. Maar ik zoek alleen weekendwerk, zit nu in mijn eindexamenjaar en liefst iets zuidelijker dan Ehv. | |
Karzeuler | vrijdag 18 juli 2003 @ 02:19 |
quote:Horeca mischien? In een cafe of restaurant? |