FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Fok! Nederlandse treinen-tournament!
Pluizebolletjedonderdag 30 januari 2003 @ 22:04
Jullie weten vast wel hoe het gaat! We zetten elke keer 2 verschillende soorten treinen tegenover elkaar en uit deze treinen mag er 1 gekozen worden, degene die jullie door willen laten gaan naar de volgende ronde!
Als je 1 van de 2 treinen niet kent, mag je niet stemmen!
Okay, get ready for ronde 1!!!

1. SM90 vs. Plan T/V
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/SM90/ns2100ht.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/Mat64/500/501.jpg

2. Mat '54 vs. ICM
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/Mat54/InterCity/ajp5010.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/ICM/4011-49/icm52.jpg

3. Plan U vs. DM90
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/diesel/dmu/DE3/114hno.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/diesel/dmu/DM90/3410-3425b.jpg

4. Plan X vs. DH-2
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/diesel/dmu/DE2-rebuilt/179.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/diesel/dmu/DH1-2/98072814a.jpg

5. SGM vs. DDAR
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/SGM/2800/2800_ns_001.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/DD-AR/7400/NS98072827A1.jpg

6. IRM vs. 1700+IC
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/DD-IRM/8400/8441Ellecom.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/1700/1701-1749/1700loc28.jpg

7. Lint 41 vs. Talent 643
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/private/Syntus/Lint2.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/de/diesel/dmu/643/643_enschede.jpg

8. ICE vs. Thalys
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/ICE/406001Almelo.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/fr/electric/emu/TGV/Thalys/PBA/Amsterdam/Thalys.jpg

Er kan gestemd worden!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 30-01-2003 23:05]

Vanquishdonderdag 30 januari 2003 @ 22:14
Waarom ken ik de meeste treinen niet?
Soep v/d Dagdonderdag 30 januari 2003 @ 22:19
ik prijs mezelf gelukkig dat ik slechts twee van die treinen herken...
Meierijdonderdag 30 januari 2003 @ 22:20
Ik ken er helemaal geen...
Kan je niet ff een link posten waar al die treinen opstaan of zo ? Zou kunnen helpen.
Fencedonderdag 30 januari 2003 @ 22:26
Maar waar is de Hondekop ?
sweekdonderdag 30 januari 2003 @ 22:44
Foto'tjes zouden leuk zijn.
Majadonderdag 30 januari 2003 @ 22:49
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:20 schreef Meierij het volgende:
Ik ken er helemaal geen...
Kan je niet ff een link posten waar al die treinen opstaan of zo ? Zou kunnen helpen.
Je kent de oude dubbeldekker toch wel

sweekdonderdag 30 januari 2003 @ 22:50
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:49 schreef Maja het volgende:

[..]

Je kent de oude dubbeldekker toch wel

[afbeelding]


Oew... maar heeft nou niemand even van ze allemaal foto's? Ik ken ze allemaal wel, maar niet de namen...
QyRoZdonderdag 30 januari 2003 @ 23:06
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
sweekdonderdag 30 januari 2003 @ 23:09
* Ronde 1
1. SM90 vs. Plan T/V
2. Mat '54 vs. ICM
3. Plan U vs. DM90
4. Plan X vs. DH-2
5. SGM vs. DDAR
6. IRM vs. 1700+IC
7. Lint 41 vs. Talent 643 Allebei prachtig.
8. ICE vs. Thalys

Yey! Leuk tournament.

QyRoZdonderdag 30 januari 2003 @ 23:12
Die foto van de Talent 643 heb ik gemaakt.
terabytedonderdag 30 januari 2003 @ 23:14
Ben bezig met complete foto-overzicht.
Dit topic ondertussen niet sluiten!
Anders doe ik het allemaal voor niets.
QyRoZdonderdag 30 januari 2003 @ 23:15
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 23:14 schreef terabyte het volgende:
Ben bezig met complete foto-overzicht.
Dit topic ondertussen niet sluiten!
Anders doe ik het allemaal voor niets.
Kijk eens in de vernieuwde openingspost jij.
terabytedonderdag 30 januari 2003 @ 23:30
Okay, foto's:

1. Sik vs. Hippel

2 rangeerlocomotieven

Sik. hele oude dingen (uit jaren 30).

Hippel. Uit jaren 50

2. Motorpost vs. Blauwe Engel

Motorpost. Locomotief voor PTT post-treinen. Wordt niet meer gebruikt

Blauwe Engel (DM2). Oude dieseltrein, passagiers.


3. Sprinter vs. Plan T/V

Bekende stoptreinmaterieel:


Sprinter (SGM). Afgeragde stoptrein. Veel te zien in Randstad/Zoetermeerlijn/Rotterdam


Plan V/T. Bekende stoptreinspul uit jaren 60. Plan V is langer dan Plan T of andersom (??? ben geen expert)


4. Koploper vs. Railhopper


Koploper. Hele bekende InterCity trein. Lekker snel en relaxed. Trekt op met een karakteristieke geluid. Vooral te vinden op lijnen Leeuwarden/Groningen-Randstad

Railhopper (SM90). Prototype trein waar er niet veel van zijn. Je vind ze op bep. lijnen in de Achterhoek.


5. Wadloper vs. Buffel

Wadloper. Rammelbak uit Friesland. Wordt binnenkort vervangen.

Buffel (DM90). Aardig Dieseltje.


6. Plan U vs. Regiorunner


Plan U. Langzame, oude diesel. Als je in een achtergelegen gebied woont, zul je deze vast wel tegenkomen. Heeft een indrukwekkend grote motorgedeelte (zie foto)

(Nieuwe) Interregio trein. Bedoeld om Plan T/V te vervangen.


7. Dubbeldekker (oud) vs. Benelux

Deze kennen we allemaal toch? De standaard dubbeldekker. Je hebt setjes die een aparte locomotief nodig hebben, en je hebt een paar omgebouwde met ingebouwde loc.


Benelux trein. Randstad-Roosendaal-Belgie. Heeft aan 1 kant een Belgische loc. En aan de andere kant een normale wagon maar met cabine.

8. Plan W vs. Dubbeldekker (nieuw)

PLAN W: "afgedankte" Rijtuig voor InterCity. Oude gore kutbakken. Alles behalve comfortabel. Ze waren afgedankt, maar weer opnieuw ingezet ivm materieeltekort. Je vindt ze in Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Den Bosch-Eindhoven. Gelukkig bestaat een getrokken InterCity niet altijd uit Plan W's Vermijdt deze bakken!

Dubbeldekker (nieuw): zie regiorunner.
(Tenzij topic opener iets anders bedoelt.)

terabytedonderdag 30 januari 2003 @ 23:31
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 23:15 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Kijk eens in de vernieuwde openingspost jij.


GVD! Ben ik een uur voor niks bezig geweest!
QyRoZdonderdag 30 januari 2003 @ 23:38
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 23:31 schreef terabyte het volgende:

[..]

GVD! Ben ik een uur voor niks bezig geweest!


Railhoppers rijden alleen op Zwolle - Emmen.
terabytedonderdag 30 januari 2003 @ 23:43
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 23:38 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Railhoppers rijden alleen op Zwolle - Emmen.


Okay.
Maar ze zijn wel zeldzaam.

En met achterhoek zat ik redelijk dicht in de buurt.
Voor mij is alles ten noorden van Nijmegen en oosten van Zwolle Achterhoek. .

QyRoZdonderdag 30 januari 2003 @ 23:47
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 23:43 schreef terabyte het volgende:

[..]

Okay.
Maar ze zijn wel zeldzaam.

En met achterhoek zat ik redelijk dicht in de buurt.
Voor mij is alles ten noorden van Nijmegen en oosten van Zwolle Achterhoek. .


Er is dit weekend een meeting van het hoogbouw forum in Enschede en ik als meetinghoer ben er niet bij.
In de achterhoek dus.

En nu on-topic.
En nog bedankt voor de verhaaltjes en foto's, veel klopt nog.

ImPrEzAvrijdag 31 januari 2003 @ 00:05
He die MAT 54 Intercity had ik nognooit gezien! Cool in de kleuren van de bekende "koploper" intercity's
QyRoZvrijdag 31 januari 2003 @ 00:13
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 00:05 schreef ImPrEzA het volgende:
He die MAT 54 Intercity had ik nognooit gezien! Cool in de kleuren van de bekende "koploper" intercity's
Er rijdt er nog 1tje rond: de 766:

Niet in dienst uiteraard, laatste is in 1996 afgevoerd uit dienst.

terabytevrijdag 31 januari 2003 @ 00:14
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 00:05 schreef ImPrEzA het volgende:
He die MAT 54 Intercity had ik nognooit gezien! Cool in de kleuren van de bekende "koploper" intercity's
Dat je die Mat 54 ("Hondekop") nooit hebt gezien kan kloppen, hij is al een paar jaar buiten gebruik.
Er is wel een museumtrein in originele kleuren (groen met beetje rood (of geel, kweennie meer precies)):
de 766

Verder is de Hondekop de eerste (en de laatste ) trein die ik ooit in m'n leven heb mogen besturen

* terabyte denkt dat er niet veel Fokkers zijn die ooit een trein hebben bestuurd

terabytevrijdag 31 januari 2003 @ 00:22
Het wordt tijd om te kiezen.

* Ronde 1
1. SM90 vs. Plan T/V
2. Mat '54 vs. ICM
3. Plan U vs. DM90
4. Plan X vs. DH-2
5. SGM vs. DDAR
6. IRM vs. 1700+IC
7. Lint 41 vs. Talent 643
8. ICE vs. Thalys

Eensch met sweek dus.

mvtvrijdag 31 januari 2003 @ 00:38
1. SM90 vs. Plan T/V
2. Mat '54 vs. ICM zeer moeilijke keuze, gebasserd op interieur
3. Plan U vs. DM90
4. Plan X vs. DH-2
5. SGM vs. DDAR
6. IRM vs. 1700+IC (zie 2, maar ook omdat ik die loc mooi vind)
7. Lint 41 vs. Talent 643
8. ICE vs. Thalys (deze Thalys is trouwens mooier dan de rondere
Vanquishvrijdag 31 januari 2003 @ 11:04
1. SM90 vs. Plan T/V
2. Mat '54 vs. ICM
3. Plan U vs. DM90
4. Plan X vs. DH-2
5. SGM vs. DDAR
6. IRM vs. 1700+IC
7. Lint 41 vs. Talent 643
8. ICE vs. Thalys
gbmvrijdag 31 januari 2003 @ 12:31
1. SM90 vs. Plan T/V
2. Mat '54 vs. ICM
3. Plan U vs. DM90
4. Plan X vs. DH-2
5. SGM vs. DDAR
6. IRM vs. 1700+IC ---> IRM is toch wel mijn favo
7. Lint 41 vs. Talent 643
8. ICE vs. Thalys
Jongen1977vrijdag 31 januari 2003 @ 14:02
1. SM90 vs. Plan T/V (ik vind die ander meer een metro dan een trein)

2. Mat '54 vs. ICM (het oude materieel geeft geen aanblik van snelheid danweg grotere afstanden)

3. Plan U vs. DM90 (weer zo'n metro-achtig ding)

4. Plan X vs. DH-2 (een metro tegenover een tram, dan kies ik maar voor de metro)

5. SGM vs. DDAR (een sprinter tegenover een dubbeldekker, wat is dat voor een vergelijking? In ieder geval vind ik de eerste dubbeldekkers er maar lomp uitzien)

6. IRM vs. 1700+IC (weer een kromme vergelijking, maar nu wint de nieuwe dubbeldekker het wel, is stijlvoller)

7. Lint 41 vs. Talent 643 (twee metroactige dingen, maar die Talent ziet er dan nog snel uit)

8. ICE vs. Thalys (allebei snel, maar de ICE ziet er sneller uit)

Nitroglycerinevrijdag 31 januari 2003 @ 15:42
1. Plan T/V
2. ICM (foto is trouwens op station Heerlen gemaakt )
3. DM90
4. DH-2
5. SGM
6. IRM
7. Talent 643
8. Thalys
KroJovrijdag 31 januari 2003 @ 17:29
1. Plan T/V
2. ICM
3. Plan U
4. Plan X
5. SGM
6. IRM
7. Talent 643
8. ICE
Oom_Agentvrijdag 31 januari 2003 @ 19:05

IC trein Koln Hbf - Den Haag CS (tegenwoordig geschrapt)

De 1200 loc op het voormalig station Rotterdam Blaak, met mooi uitzicht op de hefbrug.

Was altijd erg gaaf als er zo'n trein langskwam, heel het station trilde altijd. Onder dit station stond de wekelijkse markt waar je de treinen om de minuut overheen hoorde denderen. Waar is de tijd gebleven......

Oom_Agentvrijdag 31 januari 2003 @ 19:08

Zelfde plaats maar dan 25 jaar verschil

14-07-1973 en 23-06-1998

brammusvrijdag 31 januari 2003 @ 19:13
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]

Zelfde plaats maar dan 25 jaar verschil

14-07-1973 en 23-06-1998


Geweldig! contrast!
Friebozaterdag 1 februari 2003 @ 01:04
1. SM90 vs. Plan T/V
De SM90 mag je toch geen trein noemen?

2. Mat '54 vs. ICM
Vind de doorloopkop toch wel bijzonder.

3. Plan U vs. DM90
Geen een van 2'en maar de DM 90 is nieuwer.

4. Plan X vs. DH-2
Oerlelijk die DH-2.

5. SGM vs. DDAR
Zit beter dan de Sprinter(afgeragd ding).

6. IRM vs. 1700+IC
Moeilijk, maar vind de laatste toch net dat beetje meer hebben.

7. Lint 41 vs. Talent 643
Als je 2 duitse versies hebt, lijken ze aardig op elkaar, maar de talent zit toch prettiger.

8. ICE vs. Thalys
Nog nooit in de Thalys gezeten, maar vanaf de buitenkant naar binnen gezien, vind ik de ICE veel mooier. (en deze zit ook nog eens ruim en comfortabel.)

Eric82zaterdag 1 februari 2003 @ 01:20
mmm.... ik stem voor die gele
Chilly_Willyzaterdag 1 februari 2003 @ 09:56
De enigste lekkere trein voor lange afstand: ICM

Andere aardige is de IRM.

Verder ga ik nooit met de trein.

riquezaterdag 1 februari 2003 @ 15:05
Plan T/V
ICM
Plan U
Plan X
DDAR
1700 + IC
Talent 643
ICE

jeej eindelijk weer een treinentopic

mdeenzaterdag 1 februari 2003 @ 15:35
1. SM90 vs. Plan T/V
2. Mat '54 vs. ICM
3. Plan U vs. DM90
4. Plan X vs. DH-2
5. SGM vs. DDAR
6. IRM vs. 1700+IC
7. Lint 41 vs. Talent 643
8. ICE vs. Thalys
#ANONIEMzaterdag 1 februari 2003 @ 17:06
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 23:30 schreef terabyte het volgende:
(...)

(...)


Grappig; het oude rangeerlocje van de ASE...Daar heb ik nog regelmatig op meegereden....
terabytezaterdag 1 februari 2003 @ 17:40
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 17:06 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Grappig; het oude rangeerlocje van de ASE...Daar heb ik nog regelmatig op meegereden....


Ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat de ASE er niet meer is...
Het bleek best wel populair te zijn/worden.
Alkalinezaterdag 1 februari 2003 @ 17:40
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 17:06 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Grappig; het oude rangeerlocje van de ASE...Daar heb ik nog regelmatig op meegereden....


Ik kan me weinig er bij voorstellen bij zo'n rangeer locomotief.

Die gigantische neus bijvoorbeeld: Zit er dan zo'n knoepert van een motor in of is het voor de sier?

Hoeveel pk heeft zo'n kar?

terabytezaterdag 1 februari 2003 @ 17:45
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 17:40 schreef Alkaline het volgende:

[..]

Ik kan me weinig er bij voorstellen bij zo'n rangeer locomotief.

Die gigantische neus bijvoorbeeld: Zit er dan zo'n knoepert van een motor in of is het voor de sier?


geen idee.. ben niet zo'n expert, maar:
quote:
Hoeveel pk heeft zo'n kar?
294 kW = bijna 400 PK

maar keep in mind dat het oude dingen zijn...

ImPrEzAzaterdag 1 februari 2003 @ 21:16
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 00:14 schreef terabyte het volgende:

[..]

Dat je die Mat 54 ("Hondekop") nooit hebt gezien kan kloppen, hij is al een paar jaar buiten gebruik.
Er is wel een museumtrein in originele kleuren (groen met beetje rood (of geel, kweennie meer precies)):
de 766

Verder is de Hondekop de eerste (en de laatste ) trein die ik ooit in m'n leven heb mogen besturen

* terabyte denkt dat er niet veel Fokkers zijn die ooit een trein hebben bestuurd


aha... ik dacht altijd dat de Hondekop ook gewoon de Plan V etc. was, dus die nu nog veel rondrijden... vandaar dat ik ook altijd verbaasd was dat die reden omdat ik zweerde een keer te hebben gelezen dat er nog maar 1 van was in een museum. Maar die lijken dus in grote lijnen wel op de Hondekop maar zijn het 'officieel' niet ahaaa
Ou-Tannuzaterdag 1 februari 2003 @ 21:32
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:05 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]

IC trein Koln Hbf - Den Haag CS (tegenwoordig geschrapt)

De 1200 loc op het voormalig station Rotterdam Blaak, met mooi uitzicht op de hefbrug.

Was altijd erg gaaf als er zo'n trein langskwam, heel het station trilde altijd. Onder dit station stond de wekelijkse markt waar je de treinen om de minuut overheen hoorde denderen. Waar is de tijd gebleven......


die heb ik int klein en hij rijd ook nog
ImPrEzAzaterdag 1 februari 2003 @ 21:53
trouwens zullen in de Westhaven (kom het af en toe tegen als het over oude treinen gaat) nog halve of hele oude treinstellen staan ergens? bij de sloop dus?
goflowzaterdag 1 februari 2003 @ 22:08
1. SM90 vs. Plan T/V
2. Mat '54 vs. ICM
3. Plan U vs. DM90
4. Plan X vs. DH-2
5. SGM vs. DDAR
6. IRM vs. 1700+IC
7. Lint 41 vs. Talent 643
8. ICE vs. Thalys
bliebliezaterdag 1 februari 2003 @ 22:10
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:05 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]

IC trein Koln Hbf - Den Haag CS (tegenwoordig geschrapt)

De 1200 loc op het voormalig station Rotterdam Blaak, met mooi uitzicht op de hefbrug.

Was altijd erg gaaf als er zo'n trein langskwam, heel het station trilde altijd. Onder dit station stond de wekelijkse markt waar je de treinen om de minuut overheen hoorde denderen. Waar is de tijd gebleven......


Dit is mijn lievingsloc ...
Heb ik altijd willen hebben als model trein (Marklin HO ) toen ik klein was, nooit gekregen ...
QyRoZmaandag 3 februari 2003 @ 20:51
* Ronde 1.

1. SM90 vs. Plan T/V
2. Mat '54 vs. ICM <-- close call
3. Plan U vs. DM90 <-- omdat het zulk lekker snel materieel is (140 voor dieselmaterieel is uitzonderlijk)
4. Plan X vs. DH-2
5. SGM vs. DDAR <-- puur op uiterlijk. Ik vind Sprintertjes nog steeds er wel koel uit zien.
6. IRM vs. 1700+IC <-- qua uiterlijk vind ik IRM beter, qua conform is ICR geweldig. En het schommelt minder.
7. Lint 41 vs. Talent 643 <-- Linten zijn kut. Talenten zijn koel.
8. ICE vs. Thalys <-- Duitse degelijkheid. Franse kutzooi.

j22flyingdownwindmaandag 3 februari 2003 @ 23:18
Waar blijft de Intercity Plus? Das pas relaxte trein
terabytedinsdag 4 februari 2003 @ 15:12
quote:
Op maandag 3 februari 2003 23:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Waar blijft de Intercity Plus? Das pas relaxte trein
InterCity Plus hebben ze afgeschaft dacht ik zo.
Ik heb ze iig niet meer gezien.

Over een paar jaar komt wel InterCity MAX. Die gaat 200 km/h en rijdt alleen tussen de grootste steden van NL.

terabytedinsdag 18 februari 2003 @ 15:55
I understand. Treinen zijn niet stoer. Omdat ze niet optrekken van 0 tot 100 km/h in 3,2 s. En omdat je geen subwoofer in de achterbak kan inbouwen. Omdat ze geen achterbak hebben. En ze hebben geen mooie velgen. En, tenslotte, als je in een treinentopic post, dan moet je wel een ongelovelijke nerd zijn.

Dit is een subtiele schop. Later zal blijken of dit een doodschop is

BLADEZZdinsdag 18 februari 2003 @ 18:36
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:49 schreef Maja het volgende:

[..]

Je kent de oude dubbeldekker toch wel

[afbeelding]


is dat jouw baan

nice

sweekdonderdag 20 februari 2003 @ 10:21
* Uitslag Ronde 1
1. SM90 vs. Plan T/V * 5 -8
2. Mat '54 vs. ICM * 1 -10
3. Plan U vs. DM90 * 7 -6
4. Plan X vs. DH-2 * 5 -8
5. SGM vs. DDAR * 5 -8
6. IRM vs. 1700+IC * 8 -5
7. Lint 41 vs. Talent 643 * 0 -12
8. ICE vs. Thalys * 11 -2
Dionysus1975dinsdag 8 juli 2003 @ 20:59
1. SM90 vs. Plan T/V Oud, maar degelijk. Het rijdt bijna altijd
2. Mat '54 vs. ICM idem dito
3. Plan U vs. DM90 idem dito, hoewel de laatste ook wel aardig is
4. Plan X vs. DH-2 idem dito
5. SGM vs. DDAR zit comfort beter, hoewel in functie als mcn liever dd-ar
6. IRM vs. 1700+IC altijd beter
7. Lint 41 vs. Talent 643 ken de beide niet goed, dus geef voorkeur aan de duitse
8. ICE vs. Thalys ziet mooi uit aan buitenkant

[Dit bericht is gewijzigd door Dionysus1975 op 08-07-2003 21:17]

FluxC5dinsdag 8 juli 2003 @ 21:03
Ronde twee!
Dionysus1975dinsdag 8 juli 2003 @ 21:08
wilde mat'54 toch nog een kans geven :-)
Lucskedinsdag 8 juli 2003 @ 21:12
Edit:... kom ik met ronde 1 aanzetten :S.
Karzeulermaandag 14 juli 2003 @ 17:36
ik kies voor deze! De 600 rulezzzzz

Lucskemaandag 14 juli 2003 @ 23:32
quote:
Op maandag 14 juli 2003 17:36 schreef Karzeuler het volgende:
ik kies voor deze! De 600 rulezzzzz

[afbeelding]


Ex-collega: de 600 is een treinserie, dat ding heet een "Benelux".
Karzeulerdinsdag 15 juli 2003 @ 00:06
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:32 schreef Lucske het volgende:

[..]

Ex-collega: de 600 is een treinserie, dat ding heet een "Benelux".


och ja, ken 'm alleen als 600

by the way, welke unit zat jij eigenlijk? en welk jaar, ben wel benieuwt.

Nealzdinsdag 15 juli 2003 @ 15:08
[img]http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/diesel/dmu/DE2-rebuilt/179.jpg [/img]

met dit treintje werdt de opa van flodder 1 toch doodgereden , dat waren nog eens tijden

waar was dat eigenlijk die overgang ?

Lucskedinsdag 15 juli 2003 @ 22:06
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 00:06 schreef Karzeuler het volgende:
by the way, welke unit zat jij eigenlijk? en welk jaar, ben wel benieuwt.
Ehv, augustus 2002 - januari 2003....
Karzeulerdinsdag 15 juli 2003 @ 23:25
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 22:06 schreef Lucske het volgende:

[..]

Ehv, augustus 2002 - januari 2003....


eeeeehj, unit EHV!!!! wie zijt ge dan?
ik kwam doar ook voak

ik was die rare malloot met die bril op
bekend om mijn liefde voor goudgele rakkers in een groen blikske

MetalMaupiowoensdag 16 juli 2003 @ 01:57
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]

Zelfde plaats maar dan 25 jaar verschil

14-07-1973 en 23-06-1998


Is die rode in het bovenste plaatje een TEE of zie ik dat weer helemaal verkeerd, dat was echt een heel mooi ding, die heb ik een paar keer op Amsterdam Cs zien staan.
Wokschotelwoensdag 16 juli 2003 @ 13:21
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 15:08 schreef Nealz het volgende:
[afbeelding]

met dit treintje werdt de opa van flodder 1 toch doodgereden , dat waren nog eens tijden

waar was dat eigenlijk die overgang ?


Volgens mij het Miljoenenlijntje tussen Schin op Geul en Simpelveld.
Lucskedonderdag 17 juli 2003 @ 11:19
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 23:25 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

eeeeehj, unit EHV!!!! wie zijt ge dan?
ik kwam doar ook voak

ik was die rare malloot met die bril op
bekend om mijn liefde voor goudgele rakkers in een groen blikske


? Hoe? Ik werkte alleen op zaterdagen en zondagen b.t.w.
Karzeulerdonderdag 17 juli 2003 @ 18:09
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 11:19 schreef Lucske het volgende:

[..]

? Hoe? Ik werkte alleen op zaterdagen en zondagen b.t.w.


ok, je was een weekendkracht dus. Nee, ik werkte meestal doordeweeks en zelden in het weekend. Mischien soms op een zaterdag, maar dan was het meestal op Brussel, waar ik sowieso meestal op zat.
Dus dan kennen we elkaar denk ik niet.

Trouwens, morgen ga ik lullen over een mogelijke terugkeer op de trein. Zal wel leuk zijn, want ik kan moeilijk werk vinden waar ik het naar me zin heb. Er is wel zat werk, maar dat is allemaal saai en duf.

[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 17-07-2003 18:15]

Lucskedonderdag 17 juli 2003 @ 18:56
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 18:09 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

ok, je was een weekendkracht dus. Nee, ik werkte meestal doordeweeks en zelden in het weekend. Mischien soms op een zaterdag, maar dan was het meestal op Brussel, waar ik sowieso meestal op zat.
Dus dan kennen we elkaar denk ik niet.


Niet direct weekendkracht, ik kon intekenen wanneer ik wilde maar ik kon alleen maar in het weekend m.u.v. de vakanties. Wel leuk dat je Brussel deed. Welke unit was dat? Ik dacht dat die van de Meer afkwamen?
quote:
Trouwens, morgen ga ik lullen over een mogelijke terugkeer op de trein. Zal wel leuk zijn, want ik kan moeilijk werk vinden waar ik het naar me zin heb. Er is wel zat werk, maar dat is allemaal saai en duf.
Succes! .
Karzeulerdonderdag 17 juli 2003 @ 19:01
brussel werdt door unit ASD gedaan en ook door unit RTD en natuurlijk ook vanuit Brussel (BXL).
BXL was Wagon Lits personeel, maar die hadden dan Albron pakjes aan.
quote:
succes
dankjewel
Heb jij alweer ander werk?
Lucskedonderdag 17 juli 2003 @ 20:41
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 19:01 schreef Karzeuler het volgende:
brussel werdt door unit ASD gedaan en ook door unit RTD en natuurlijk ook vanuit Brussel (BXL).
BXL was Wagon Lits personeel, maar die hadden dan Albron pakjes aan.
Oh zo. Zo'n knakker vertelde op de theorie-dag ( ) wat anders.
quote:
Heb jij alweer ander werk?
Helaas niet.
Karzeulerdonderdag 17 juli 2003 @ 23:34
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 20:41 schreef Lucske het volgende:
Oh zo. Zo'n knakker vertelde op de theorie-dag ( ) wat anders.
Zal wel over de thalys zijn geweest. In de zomer deden we de Thalys naar Marseile

Is het dan moeilijk werk vinden in Eindhoven? Opzich in de Randstad ook wel. Maar ik heb gemerkt dat als ik een net pak aan trek, er dan opeens wel heel veel werk is. Ik ben momenteel in afwachting van enkele sollicitaties. En morgen dan dat gesprek met Servex over de 600 serie. Mischien doe ik het.
Maar in ieder geval succes met het vinden van werk.

Lucskevrijdag 18 juli 2003 @ 00:56
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:34 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Zal wel over de thalys zijn geweest. In de zomer deden we de Thalys naar Marseile

Is het dan moeilijk werk vinden in Eindhoven? Opzich in de Randstad ook wel. Maar ik heb gemerkt dat als ik een net pak aan trek, er dan opeens wel heel veel werk is. Ik ben momenteel in afwachting van enkele sollicitaties. En morgen dan dat gesprek met Servex over de 600 serie. Mischien doe ik het.
Maar in ieder geval succes met het vinden van werk.


Dank je.

Maar ik zoek alleen weekendwerk, zit nu in mijn eindexamenjaar en liefst iets zuidelijker dan Ehv.

Karzeulervrijdag 18 juli 2003 @ 02:19
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:56 schreef Lucske het volgende:

[..]

Dank je.

Maar ik zoek alleen weekendwerk, zit nu in mijn eindexamenjaar en liefst iets zuidelijker dan Ehv.


Horeca mischien? In een cafe of restaurant?