abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 21:41:13 #1
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201571729



Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 29 september 2021 @ 21:41:40 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201571734
quote:
11s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:39 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ze hebben nu geen keus natuurlijk. Helaas.
Natuurlijk wel, maar keuzes hebben gevolgen. Sluiting, bijvoorbeeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201571836
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, maar keuzes hebben gevolgen. Sluiting, bijvoorbeeld.
Blijft flauw :P.

Ik vind het sowieso nogal klote, want ik ben principieel tegen die coronapas maar ga wel graag naar de bioscoop. En dan vooral niet-Pathe. Dat kon tot voor kort zonder problemen. Anderhalve meter afstand houden in zo'n zaal is super makkelijk. Nu zit ik met een dilemma, ik wil de film zien en mijn lokale bios steunen maar ja, die pas. Waarom is er niet gewoon een keus tussen óf coronapas óf anderhalve meter?
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 21:50:10 #4
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201571879
quote:
11s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:47 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Blijft flauw :P.

Ik vind het sowieso nogal klote, want ik ben principieel tegen die coronapas maar ga wel graag naar de bioscoop. En dan vooral niet-Pathe. Dat kon tot voor kort zonder problemen. Anderhalve meter afstand houden in zo'n zaal is super makkelijk. Nu zit ik met een dilemma, ik wil de film zien en mijn lokale bios steunen maar ja, die pas. Waarom is er niet gewoon een keus tussen óf coronapas óf anderhalve meter?
Die keus was er tot afgelopen zaterdag ook gewoon. Ik denk dat je zelf in kunt vullen waarom die er niet meer is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 29 september 2021 @ 21:51:02 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201571901
quote:
11s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:47 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Blijft flauw :P.

Ik vind het sowieso nogal klote, want ik ben principieel tegen die coronapas maar ga wel graag naar de bioscoop. En dan vooral niet-Pathe. Dat kon tot voor kort zonder problemen. Anderhalve meter afstand houden in zo'n zaal is super makkelijk. Nu zit ik met een dilemma, ik wil de film zien en mijn lokale bios steunen maar ja, die pas. Waarom is er niet gewoon een keus tussen óf coronapas óf anderhalve meter?
Ik probeer het ook zo veel mogelijk te ontlopen, maar ik ben recent gestart bij een nieuwe werkgever en volgende week hebben we een team-etentje. En binnenkort zijn mijn ouders tig jaar getrouwd. Dan houdt het toch wel een beetje op.

En daar zit ook meteen het gevaar van ellenlange verlenging. Mensen gaan het toch wel doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 21:52:58 #6
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201571930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik probeer het ook zo veel mogelijk te ontlopen, maar ik ben recent gestart bij een nieuwe werkgever en volgende week hebben we een team-etentje. En binnenkort zijn mijn ouders tig jaar getrouwd. Dan houdt het toch wel een beetje op.

En daar zit ook meteen het gevaar van ellenlange verlenging. Mensen gaan het toch wel doen.
Voor mezelf kan ik het redelijk voorkomen. Wanneer het gezin ergens heen wil en de QR code nodig is ga ik net zo hard overstag. Dat is inderdaad een beetje het probleem, er is een vrij grote groepsdruk om er wel aan mee te doen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 29 september 2021 @ 21:55:32 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201571959
Zijn die spatschermen in winkels/bedrijven nog verplicht ?

Ik zag, in een aantal winkels dat ze - net als die ontsmettingsmiddelen - zijn weggehaald en anderen houden nog stug daaraan vast. Ik zie ze ook gebruik worden op NL-TV, wat ws eerder opgenomen programma's zijn,
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 29 september 2021 @ 21:56:12 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201571967
quote:
5s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:55 schreef Vallon het volgende:
Zijn die spatschermen in winkels/bedrijven nog verplicht ?

Ik zag, in een aantal winkels dat ze - net als die ontsmettingsmiddelen - zijn weggehaald en anderen houden nog stug daaraan vast.
Die zijn nooit verplicht geweest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201572023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die keus was er tot afgelopen zaterdag ook gewoon. Ik denk dat je zelf in kunt vullen waarom die er niet meer is.
Omdat Hugo de Jonge besloten heeft dat een bepaald cijfertje niet hoog genoeg is en hij denkt dat die coronapas bij bioscopen er bij gaat helpen om dat omhoog te krikken. Oh en hij liegt over de reden waarom het wordt ingevoerd. Zoiets :P?
  woensdag 29 september 2021 @ 21:59:05 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201572031
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die zijn nooit verplicht geweest.
Dat was toch, als er geen 1.5m was ?
Althans dat was iemand die dat mij vertelde en men dan gewoon in kippenhokjes op kantoor kon blijven werken.
Niet echt van belang en natuurlijk moet iemand zelf weten wat die in zijn zaak voor meubiliair gebruikt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 29 september 2021 @ 21:59:08 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201572033
quote:
11s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:47 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Blijft flauw :P.

Ik vind het sowieso nogal klote, want ik ben principieel tegen die coronapas maar ga wel graag naar de bioscoop. En dan vooral niet-Pathe. Dat kon tot voor kort zonder problemen. Anderhalve meter afstand houden in zo'n zaal is super makkelijk. Nu zit ik met een dilemma, ik wil de film zien en mijn lokale bios steunen maar ja, die pas. Waarom is er niet gewoon een keus tussen óf coronapas óf anderhalve meter?
Ik ben dus ook een slapjanus, net als Pathé, want mega tegen die kutpas (ook met de hele klas, schavuit, met je oorwurm :+ ).
Maar wel naar Dune gegaan. En zal nog wel vaker gebruik van maken

Blijf er tegen, maar weerstand bieden, neh... Zwakkk ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 september 2021 @ 22:00:01 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201572042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik probeer het ook zo veel mogelijk te ontlopen, maar ik ben recent gestart bij een nieuwe werkgever en volgende week hebben we een team-etentje. En binnenkort zijn mijn ouders tig jaar getrouwd. Dan houdt het toch wel een beetje op.

En daar zit ook meteen het gevaar van ellenlange verlenging. Mensen gaan het toch wel doen.
Zoals vrijwel alle coronaregeltjes wordt ook dit minstens 2x verlengd, niet omdat het per se iets oplevert, maar omdat het politiek gezichtsverlies is om het na een paar weken alweer af te schaffen.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:00:11 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201572045
quote:
5s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:59 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat was toch, als er geen 1.5m was ?
Althans dat was iemand ie dat mij vertelde en men dan gewoon in kippenhokje kon blijven werken.
Niet echt van belang en natuurlijk moet iemand zelf weten wat die in zijn zaak voor meubiliair gebruikt.
Personeel beschermen is natuurlijk wel een ding. Maar spatscherm is geen plicht.

Zie ze nu wel op veel plekken verdwijnen trouwens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 september 2021 @ 22:04:16 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201572134
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:00 schreef Molo het volgende:

[..]
Personeel beschermen is natuurlijk wel een ding. Maar spatscherm is geen plicht.

Zie ze nu wel op veel plekken verdwijnen trouwens
Ok... dat was dan de andere insteek.
Was even op zoek en d8 (verkeerd) dat afschermen moest van de overheid.

Indirect is er dan wel die plicht vanwege idd die "bescherming" die het in de druppelgedachte zou bieden (terwijl met de kennis van nu, we weten dat die aerosolen vrolijk onder-, bovenlangs en zijwaarts krioelen).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 29 september 2021 @ 22:09:18 #15
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201572215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zoals vrijwel alle coronaregeltjes wordt ook dit minstens 2x verlengd, niet omdat het per se iets oplevert, maar omdat het politiek gezichtsverlies is om het na een paar weken alweer af te schaffen.
Ik vermoed dat men vooral kijkt hoe dat internationaal uitpakt zodat er een mate van overeenkomende afstemming is.
Qua gezicht valt er wmb niets meer te verliezen. Als het help, wil ik proberen het niet in te wrijven. Zoiets, als een beetje dom maar vooruit, de persoon zal het niet echt kwaadwillend hebben bedoeld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 29 september 2021 @ 22:15:45 #16
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_201572355
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ben dus ook een slapjanus, net als Pathé, want mega tegen die kutpas (ook met de hele klas, schavuit, met je oorwurm :+ ).
Maar wel naar Dune gegaan. En zal nog wel vaker gebruik van maken

Blijf er tegen, maar weerstand bieden, neh... Zwakkk ik
Ja, ben ook geen fan van die QR-code en had niet verwacht dat het zó breed ingezet zou worden. Desondanks toch maar op mijn telefoon gezet omdat anders de drempel voor deelname aan de (internationale) maatschappij anders wel érg hoog wordt.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:21:52 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201572488
quote:
6s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:15 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Ja, ben ook geen fan van die QR-code en had niet verwacht dat het zó breed ingezet zou worden. Desondanks toch maar op mijn telefoon gezet omdat anders de drempel voor deelname aan de (internationale) maatschappij anders wel érg hoog wordt.
Beetje gewetensvraag, die ik vaker (nofi) stel.
Waarom dat als (zo ja) APP op je telefoon zetten ?

Je had/kan ook een papieren QR versie kunnen doen en die dan desnoods als foto/plaatje op je telefoon zetten.

Zeker niet persoon want ik weet hoe dingen werken en qua marketing zijn gebracht. Wat ik in mijn omgeving verneem dat men er niet bij stil heeft gestaan (ook omdat de overheid hier, net als elders vol inzette op een APP).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 29 september 2021 @ 22:23:25 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201572524
quote:
5s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:21 schreef Vallon het volgende:
Waarom dat als (zo ja) APP op je telefoon zetten ?

Waarom niet? Als ik dan toch besluit om mee te werken aan iets waar ik eigenlijk niet aan mee wil werken, dan doe ik het wel op de manier die voor mezelf het meest efficiënt werkt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 29 september 2021 @ 22:32:15 #19
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_201572744
quote:
5s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:21 schreef Vallon het volgende:

[..]
Beetje gewetensvraag, die ik vaker (nofi) stel.
Waarom dat als (zo ja) APP op je telefoon zetten ?

Je had/kan ook een papieren QR versie kunnen doen en die dan desnoods als foto/plaatje op je telefoon zetten.

Zeker niet persoon want ik weet hoe dingen werken en qua marketing zijn gebracht. Wat ik in mijn omgeving verneem dat men er niet bij stil heeft gestaan (ook omdat de overheid hier, net als elders vol inzette op een APP).
Ja, het is nu inderdaad een kwestie geworden van de efficiëntste manier. Die app stond erop in een minuut en tegenwoordig altijd de mobiel mee, dus dat was de meest praktische manier.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:34:08 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201572789
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom niet? Als ik dan toch besluit om mee te werken aan iets waar ik eigenlijk niet aan mee wil werken, dan doe ik het wel op de manier die voor mezelf het meest efficiënt werkt.
Je kan dat (van mij) raden omdat gebruik van een APP, privacy kan schenden en voor de toepassing als doel, QR code tonen, helemaal niet nodig is.
De overheid had ook kunnen kiezen om gewoon email te sturen met een QR plaatje, dat voor jou - als gebruiker - minstens net zo efficiënt is. Akkoord dat het niet de charme heeft van een speciale APP die verder de medewerking nodig heeft van Google/Apple.

Ik weet (was via-via indirect ooit betrokken) dat zonder APP, niet de ministeriële wens was omdat "de gedachte" was dat een APP beter paste in de beleving.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 22:36:49 #21
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201572872
quote:
12s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je kan dat (van mij) raden omdat gebruik van een APP, privacy kan schenden en voor de toepassing als doel, QR code tonen, helemaal niet nodig is.
De overheid had ook kunnen kiezen om gewoon email te sturen met een QR plaatje, dat voor jou - als gebruiker - minstens net zo efficiënt is. Akkoord dat het niet de charme heeft van een speciale APP die verder de medewerking nodig heeft van Google/Apple.

Ik weet (was via-via indirect ooit betrokken) dat zonder APP, niet de ministeriële wens was omdat "de gedachte" was dat een APP beter paste in de beleving.
In de huidige vorm is de app wel het beste qua bescherming van de gegevens van de persoon. De persoon die de QR code scant weet weinig meer dan dat degene die de QR code toont door een geautoriseerde partij akkoord bevonden is om door te lopen. Niet op welke gronden dat gedaan is.

Ik ben echt geen fan van de coronapas, maar privacy-technisch zit ie (op dit moment) best goed in elkaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201573070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zoals vrijwel alle coronaregeltjes wordt ook dit minstens 2x verlengd, niet omdat het per se iets oplevert, maar omdat het politiek gezichtsverlies is om het na een paar weken alweer af te schaffen.
Terwijl het effect na een paar weken waarschijnlijk al wel verdwenen is. Iemand die nu niet overstag gaat doet dat waarschijnlijk over een maand ook niet.
I'll give you something to do
  woensdag 29 september 2021 @ 22:49:53 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201573180
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:44 schreef galantis het volgende:

[..]
Terwijl het effect na een paar weken waarschijnlijk al wel verdwenen is. Iemand die nu niet overstag gaat doet dat waarschijnlijk over een maand ook niet.
Niet als het inzetgebied van TvT hetzelfde blijft, nee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 29 september 2021 @ 22:51:38 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201573223
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
In de huidige vorm is de app wel het beste qua bescherming van de gegevens van de persoon. De persoon die de QR code scant weet weinig meer dan dat degene die de QR code toont door een geautoriseerde partij akkoord bevonden is om door te lopen. Niet op welke gronden dat gedaan is.

Ik ben echt geen fan van de coronapas, maar privacy-technisch zit ie (op dit moment) best goed in elkaar.
Het kunnen scannen en dat checken, is wat anders dan noodzaak voor een APP om een plaatje te tonen.

Dat privacy-technisch goed in elkaar steekt is vooral omdat men dat op inhoud stelt. Nadeel is het gros de APP zelf niet echt kan controleren. Men moet erop vertrouwen dat de gebruikte APP in orde is (en dat ook voor en na updates zal blijven). Terwijl puur een kaal plaatje, alleen de QR afbeelding, voor het CTB doel evengoed voldoet.

Gebruikstechnisch en qua implementatie, zijn er best (indirecte) argumenten te bedenken waarom de APP beter is want niet wegneemt dat het voor het eigenlijk doel niet noodzakelijk is. De QR code zelf schaadt de privacy niet (zegt men) en dan is omhullende APP daarvoor ook niet nodig.
Dat het leuk is, omdat het kan, is dan weer iets anders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 22:54:44 #25
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201573288
quote:
12s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:51 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het kunnen scannen en dat checken, is wat anders dan noodzaak voor een APP om een plaatje te tonen.

Dat privacy-technisch goed in elkaar steekt is vooral omdat men dat op inhoud stelt, Nadeel is het gros dat zelf verder niet echt kan controleren. Men moet erop vertrouwen dat de gebruikte APP in orde is (en dat ook voor en na updates zal blijven). Terwijl puur een kaal plaatje, alleen de QR afbeelding, voor het doel evengoed voldoet.

Gebruikstechnisch en qua implementatie, zijn er best (indirecte) argumenten te bedenken waarom de APP beter is want niet wegneemt dat het voor het eigenlijk doel niet noodzakelijk is. De QR code zelf schaadt de privacy niet (zegt men) en dan is omhullende APP daarvoor ook niet nodig.
Dat het leuk is, omdat het kan, is dan weer iets anders.
Nogmaals, ik ben geen voorstander van de app. Ik ben het er alleen niet mee eens dat in de huidige vorm de app de privacy schendt zolang er niets opgeslagen wordt. Misschien anders verwoord. Ik ben tegenstander van wat de app mogelijk maakt (of onmogelijk maakt, het is maar net hoe je het bekijkt).

De QR code die je noemt is ook niets meer dan een afbeelding. Bij het genereren van de QR code wordt deze op de servers gegenereerd en als PNG gedownload naar je telefoon. Wanneer je je QR code wil tonen toon je eigenlijk niets meer dan die PNG.

Indien ik er toch geen keus in heb heb ik liever dat ze een nietszeggende QR code scannen dan dat ik een doktersverklaring of iets dergelijks mee moet nemen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201573461
Mijn qr-code werkt *O*
En mijn etentje was er niet minder lekker of gezellig door.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 september 2021 @ 23:08:03 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201573491
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nogmaals, ik ben geen voorstander van de app. Ik ben het er alleen niet mee eens dat in de huidige vorm de app de privacy schendt zolang er niets opgeslagen wordt. Misschien anders verwoord. Ik ben tegenstander van wat de app mogelijk maakt (of onmogelijk maakt, het is maar net hoe je het bekijkt).

De QR code die je noemt is ook niets meer dan een afbeelding. Bij het genereren van de QR code wordt deze op de servers gegenereerd en als PNG gedownload naar je telefoon. Wanneer je je QR code wil tonen toon je eigenlijk niets meer dan die PNG.

Indien ik er toch geen keus in heb heb ik liever dat ze een nietszeggende QR code scannen dan dat ik een doktersverklaring of iets dergelijks mee moet nemen.
De vraag die ik opwerp, vooral bedoeld als eyeopener, is waarom een overheids-APP gebruiken om het idd nietszeggende QR plaatje te tonen.

Laat staan dat je iemand, minder digi-vaardig dan moet leren om die APP te installeren, als die er al is voor een verouderde telefoon. Anderen zeggen dan weer, dan hoef de gebruiker, iets anders niet te weten.
Het gaat mij hier niet om wat jij/ik vindt van CTB waar we weten wat we er van vinden, noch hoe dat anders (sws beter voor het doel) zou kunnen.
NB: JPEG en GIF doet het net zo goed :P .
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201573520
quote:
3s.gif Op woensdag 29 september 2021 01:39 schreef vosss het volgende:

[..]
Niet per se alleen naar jou gericht, maar ik zie deze instelling vaker voorbij komen. Het is gratis. Dus niet zeuren, niks aan de hand.

Aan alle users die zo denken zou ik willen vragen wat jullie mening is over het hele QR gebeuren mocht Keijzer gelijk hebben/krijgen met haar 2G insinuatie en als die er dan straks eventueel zou zijn.

Hoe staan jullie er dan in? En hoe staan jullie erin als er geen 2G komt, maar het gratis testen stopt en ef moet betaald worden voor een test?

:)
Alleen maar goed nieuws toch?
Dat gratis testen voor die figuren die zich expres niet willen laten vaccineren moet eens afgelopen zijn.
Gratis testen als je klachten hebt hartstikke logisch, maar niet om uit te kunnen gaan.

Je moet als samenleving voor elkaar zorgen, simpel zat.
Dat je zegt dat een test toegestaan blijft, oke daar kan ik wel inkomen. Ervoor betalen zou ik zeker voor zijn.
pi_201573562
quote:
12s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:08 schreef Vallon het volgende:

[..]
De vraag die ik opwerp, vooral bedoeld als eyeopener, is waarom een overheids-APP gebruiken om het idd nietszeggende QR plaatje te tonen.

Laat staan dat je iemand, minder digi-vaardig dan moet leren om die APP te installeren, als die er al is voor een verouderde telefoon. Anderen zeggen dan weer, dan hoef de gebruiker, iets anders niet te weten.
Het gaat mij hier niet om wat jij/ik vindt van CTB waar we weten wat we er van vinden, noch hoe dat anders (sws beter voor het doel) zou kunnen.
NB: JPEG en GIF doet het net zo goed :P .
De app doet eigenlijk dubbel werk: QR code genereren en visualiseren. De eerste stap zou je via de reguliere website kunnen doen maar volgens mij is er achter de schermen geen verschil. Om hem dan vervolgens als afbeelding op je telefoon te zetten lijkt mij alleen maar omslachtig.
I'll give you something to do
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 23:15:01 #30
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201573573
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:13 schreef galantis het volgende:

[..]
De app doet eigenlijk dubbel werk: QR code genereren en visualiseren. De eerste stap zou je via de reguliere website kunnen doen maar volgens mij is er achter de schermen geen verschil. Om hem dan vervolgens als afbeelding op je telefoon te zetten lijkt mij alleen maar omslachtig.
En fraudegevoelig. De app is een schil om die fraude zover mogelijk te beperken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 29 september 2021 @ 23:21:31 #31
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201573624
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Alleen maar goed nieuws toch?
Dat gratis testen voor die figuren die zich expres niet willen laten vaccineren moet eens afgelopen zijn.
Gratis testen als je klachten hebt hartstikke logisch, maar niet om uit te kunnen gaan.

Je moet als samenleving voor elkaar zorgen, simpel zat.
Dat je zegt dat een test toegestaan blijft, oke daar kan ik wel inkomen. Ervoor betalen zou ik zeker voor zijn.
Moet je een doktersverklaring meenemen?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201573676
quote:
3s.gif Op woensdag 29 september 2021 01:39 schreef vosss het volgende:

[..]
Niet per se alleen naar jou gericht, maar ik zie deze instelling vaker voorbij komen. Het is gratis. Dus niet zeuren, niks aan de hand.

Aan alle users die zo denken zou ik willen vragen wat jullie mening is over het hele QR gebeuren mocht Keijzer gelijk hebben/krijgen met haar 2G insinuatie en als die er dan straks eventueel zou zijn.

Hoe staan jullie er dan in? En hoe staan jullie erin als er geen 2G komt, maar het gratis testen stopt en ef moet betaald worden voor een test?

:)
Gratis testen is niet echt gratis hè. We betalen allemaal.
Er komt een moment dat men de gebruiker wil laten betalen. Zeker als het vaccin een beter alternatief blijkt.
Definitely not CIA
pi_201573677
quote:
12s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:08 schreef Vallon het volgende:

[..]
De vraag die ik opwerp, vooral bedoeld als eyeopener, is waarom een overheids-APP gebruiken om het idd nietszeggende QR plaatje te tonen.

Laat staan dat je iemand, minder digi-vaardig dan moet leren om die APP te installeren, als die er al is voor een verouderde telefoon. Anderen zeggen dan weer, dan hoef de gebruiker, iets anders niet te weten.
Het gaat mij hier niet om wat jij/ik vindt van CTB waar we weten wat we er van vinden, noch hoe dat anders (sws beter voor het doel) zou kunnen.
NB: JPEG en GIF doet het net zo goed :P .
Die QR laten genereren door de app biedt wat extra privacy.

Wil je liever niet de app dan print je de pdf met QR uit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 29 september 2021 @ 23:29:08 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201573680
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Gratis testen is niet echt gratis hè. We betalen allemaal.
Er komt een moment dat men de gebruiker wil laten betalen. Zeker als het vaccin een beter alternatief blijkt.
Je kunt natuurlijk ook het testen gewoon helemaal afschaffen voor toegang. Is nog goedkoper
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201573690
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk ook het testen gewoon helemaal afschaffen voor toegang. Is nog goedkoper
Daar is nog geen meerderheid voor in de kamer.
De vraag is hoe lang blijft het nog 'gratis'.

Voor buitenlandse reizen was de datum al een arbitraire maatregel, tot 1 oktober gratis.
Definitely not CIA
  woensdag 29 september 2021 @ 23:32:05 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201573692
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:06 schreef miss_sly het volgende:

Mijn qr-code werkt *O*
En mijn etentje was er niet minder lekker of gezellig door.
Ik vond het ook best spannend toen de mijne gescand werd. Je hebt geen idee wat je hebt eigenlijk, behalve een paar stippen op een scherm :+
pi_201573714
Echt nul verschil in viral load tussen wel en niet gevaccineerden. Gaat waarschijnlijk echt geen drol veranderen in de herfst en winter. En bovendien is die QR code ook totaal nutteloos. Wat een grap. Als je het echt goed zou willen doen moet je gewoon letterlijk iedereen gaan testen. Dit wordt denk ik een fiasco, maar dat zou sowieso al omdat die paar procenten vaccinatiegraad ook niet bepaald veel veranderd.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.28.21264262v1

Is het dan puur en alleen die perverse controledrang? Idioot zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 29 september 2021 @ 23:51:51 #38
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201573751
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat gratis testen voor die figuren die zich expres niet willen laten vaccineren moet eens afgelopen zijn.

Figuren? ja?
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 29 september 2021 @ 23:52:14 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_201573752
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
Echt nul verschil in viral load tussen wel en niet gevaccineerden. Gaat waarschijnlijk echt geen drol veranderen in de herfst en winter. En bovendien is die QR code ook totaal nutteloos. Wat een grap. Als je het echt goed zou willen doen moet je gewoon letterlijk iedereen gaan testen. Dit wordt denk ik een fiasco, maar dat zou sowieso al omdat die paar procenten vaccinatiegraad ook niet bepaald veel veranderd.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.28.21264262v1

Is het dan puur en alleen die perverse controledrang? Idioot zeg.
Weer een preprint met zeer matige discussie en compleet gebrek aan reflectie op limitaties (bijvoorbeeld dat ze asymptomatisch vs presymptomatisch niet kunnen achterhalen). Gelukkig hebben we genoeg real world data om te weten dat het niet klopt. Of tenminste, dat besmettelijkheid vergelijkbaar kan zijn op de eerste dag en vervolgens snel afneemt in vergelijking tot ongevaccineerden. Daarnaast is het voordeel van vaccinaties ten opzichte van testen wat je hier vergeet natuurlijk vooral dat mensen het veel minder snel krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201573758
Zo ik kom net uit onze kantine B:)B

Bar is afgezet, heeft een afgezet stuk voor afhaal, niets meer dan dat, geen krukken, alleen een "hier afhalen" bord
De rest van de kantine is dus niet direct bereikbaar vanaf de bar.

Je moet je drankje/hapje afhalen, en daarna moet je of de kantine uit, of kan je omlopen naar het afgezette gedeelte.
Prima dat je er zo omheen kan werken zonder QR.

Als de bar niet was afgezet, en er hadden zitplaatsen geweest, was de bar en andere gedeelte van de kantine QR plichtig geweest.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 29 september 2021 @ 23:56:33 #41
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201573765
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:54 schreef _serial_ het volgende:
Zo ik kom net uit onze kantine B:)B

Bar is afgezet, heeft een afgezet stuk voor afhaal, niets meer dan dat, geen krukken, alleen een "hier afhalen" bord
De rest van de kantine is dus niet direct bereikbaar vanaf de bar.

Je moet je drankje/hapje afhalen, en daarna moet je of de kantine uit, of kan je omlopen naar het afgezette gedeelte.
Prima dat je er zo omheen kan werken zonder QR.

Als de bar niet was afgezet, en er hadden zitplaatsen geweest, was de bar en andere gedeelte van de kantine QR plichtig geweest.
Wat een gedoe. :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201573770
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Wat een gedoe. :')
nou ja, gewoon je bier bij de bar halen en aan de andere kant van het lint neerploffen, valt wel mee toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 29 september 2021 @ 23:59:08 #43
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201573778
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]
nou ja, gewoon je bier bij de bar halen en aan de andere kant van het lint neerploffen, valt wel mee toch?
Jawel, maar meer dat je als sportclub weer allemaal moeite moet doen om het vervolgens te omzeilen.

Bij ons in de kantine ook hoor. Er hangen linten en wanneer je achter het lint wil zijn, moet je je QR laten zien. Maar dit is voor de buhne. Er is namelijk geen controle :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201573834
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Jawel, maar meer dat je als sportclub weer allemaal moeite moet doen om het vervolgens te omzeilen.

Bij ons in de kantine ook hoor. Er hangen linten en wanneer je achter het lint wil zijn, moet je je QR laten zien. Maar dit is voor de buhne. Er is namelijk geen controle :')
Gaan sommigen ook door het lint?
I'll give you something to do
  donderdag 30 september 2021 @ 00:22:21 #45
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201573859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:14 schreef galantis het volgende:

[..]
Gaan sommigen ook door het lint?
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 00:22:26 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201573861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Die QR laten genereren door de app biedt wat extra privacy.

Wil je liever niet de app dan print je de pdf met QR uit.
En maak je een foto van de QR code. Klaar.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201573870
quote:
6s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:22 schreef Vallon het volgende:

[..]
En maak je een foto van de QR code. Klaar.
Dat kan niet. Die werkt na een paar minuten niet meer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201573879
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat kan niet. Die werkt na een paar minuten niet meer.
Hoe werkt dat met een uitgeprinte versie dan?
  donderdag 30 september 2021 @ 00:31:58 #49
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201573896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Hoe werkt dat met een uitgeprinte versie dan?
Die zijn langer geldig.
pi_201573898
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoe werkt dat met een uitgeprinte versie dan?
Die zijn een jaar geldig na volledige vaccinatie.
Definitely not CIA
  donderdag 30 september 2021 @ 00:35:15 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201573907
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar is nog geen meerderheid voor in de kamer.
De vraag is hoe lang blijft het nog 'gratis'.

Voor buitenlandse reizen was de datum al een arbitraire maatregel, tot 1 oktober gratis.
In Frankrijk worden de gratis testen voor (niet medische) gebruikers die andere mogelijkheden* hebben, ik meen per 15 oktober gestopt. De testen worden tegen de werkelijk prijs doorberekend (PCR: ca ¤50, Antigeen: ca ¤30).

Dat zal hier NL, en was al eerder punt van discussie, op termijn ook gebeuren. Alleen nog even zoeken om de boodschap van dwang naar drang als vrije marktkeuze te verpakken. Demissionair is dat handig want dan kan de*(zelfde) nieuwe regering dat wijten aan het oude kabinet.

*Iemand die zich zou kunnen vaccineren (ongeacht wat die daar zelf van vind) wordt geacht daartoe in staat te zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201573910
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Die zijn een jaar geldig na volledige vaccinatie.
Dat weet ik. Maar het ging me meer omdat als je een foto maakt na een paar min of seconde niet meer geldig is. Terwijl die app zegt dat hij werkt zolang je 1 keer in de 3 dagen een online verbinding hebt. Ik heb voor de rest geen verstand van die dingen en heb het gewoon op me tel staan maar vroeg me gewoon af.
pi_201573915
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:35 schreef Vallon het volgende:

[..]
In Frankrijk worden de gratis testen voor (niet medische) gebruikers die andere mogelijkheden* hebben, ik meen per 15 oktober gestopt. De testen worden tegen de werkelijk prijs doorberekend (PCR: ca ¤50, Antigeen: ca ¤30).

Dat zal hier NL, en was al eerder punt van discussie, op termijn ook gebeuren. Alleen nog even zoeken om de boodschap van dwang naar drang als vrije marktkeuze te verpakken. Demissionair is dat handig want dan kan de*(zelfde) nieuwe regering dat wijten aan het oude kabinet.

*Iemand die zich zou kunnen vaccineren (ongeacht wat die daar zelf van vind) wordt geacht daartoe in staat te zijn.
Italië ook zoiets. Testen is 25 euro. Bij iedere apotheek te doen.
Definitely not CIA
  donderdag 30 september 2021 @ 00:38:47 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201573922
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar het ging me meer omdat als je een foto maakt na een paar min of seconde niet meer geldig is. Terwijl die app zegt dat hij werkt zolang je 1 keer in de 3 dagen een online verbinding hebt. Ik heb voor de rest geen verstand van die dingen en heb het gewoon op me tel staan maar vroeg me gewoon af.
De app genereert steeds nieuwe QR-codes die allemaal maar kort geldig zijn. Daar is niet elke keer een dataverbinding voor nodig, maar binnen een aantal dagen moet de app wel een keer met het internet verbonden zijn om nieuwe QR-codes te kunnen blijven genereren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 30-09-2021 01:03:12 ]
pi_201573947
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:38 schreef Tijn het volgende:

[..]
De app genereert steeds nieuwe QR-codes die allemaal maar kort geldig zijn. Daarvoor is niet elke keer een dataverbinding voor nodig, maar binnen een aantal dagen moet de app wel een keer met het internet verbonden zijn om nieuwe QR-codes te kunnen blijven genereren.
A ok bedankt.
pi_201573970
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Die zijn een jaar geldig na volledige vaccinatie.
Ideaal en door iedereen te gebruiken wanneer er geen ID gevraagd wordt.
  donderdag 30 september 2021 @ 01:09:03 #57
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201574001
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat kan niet. Die werkt na een paar minuten niet meer.
Foto van de papieren QR versie , die is net zo rechtsgeldig als die op papier.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201574044
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 01:09 schreef Vallon het volgende:

[..]
Foto van de papieren QR versie , die is net zo rechtsgeldig als die op papier.
Als je de code niet vertrouwd omdat je gevolgd zou kunnen worden, moet je ook wel steeds een nieuwe papieren QR-code genereren, anders ben je beter traceable dan bij de app-versie. De privacybescherming van de app is wat dat betreft beter dichtgetimmerd dan die van de papieren versie.
  donderdag 30 september 2021 @ 01:37:42 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201574053
quote:
bron: nu.nl 29sep21 YouTube gaat voortaan alle video's verwijderen waarin desinformatie over vaccins wordt verspreid.YouTube gaat voortaan alle video's verwijderen waarin desinformatie over vaccins wordt verspreid.

Video's die onwaarheden over vaccins tegen het coronavirus bevatten, worden al langer verwijderd. Het platform maakt nu de stap om alle beelden waarin desinformatie over vaccins wordt verspreid niet meer toe te staan. De nieuwe regels gaan woensdag direct in.
Onduidelijk is wie en hoe YouTube (=Google) controleert of die video’s echt onwaar zij en wat precies desinformatie is.

Sws was het mij al opgevallen dat sommige filmpjes en uitleg niet meer vindbaar zijn. In mijn denken omdat die het advertentiemodel bedreigen van wel toegelaten informatie.
Dat inhoud een (speculatie) merkteken krijgt, kan ik nog volgen maar deze stap heeft alles weg van total information control. Dat Google dit mag/kan doen omdat zij de regels bepalen op hun platform, is/was reden te meer hun "informatieregulering" eveneens niet klakkeloos voor de (enige) waarheid te nemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 30 september 2021 @ 02:36:07 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201574105
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 01:30 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Als je de code niet vertrouwd omdat je gevolgd zou kunnen worden, moet je ook wel steeds een nieuwe papieren QR-code genereren, anders ben je beter traceable dan bij de app-versie. De privacybescherming van de app is wat dat betreft beter dichtgetimmerd dan die van de papieren versie.
Dat mag je zelf vinden, waar ik wat anders van vind.

Wat de veranderende code doet, is dat idd die code - sws niet op persoon traceerbaar - niet oneigenlijk hergebruikt kan worden door iemand anders. Dat daarmee een ander (voorkomen fraude) doel dient dan bescherming van iemands privacy.

Grootste probleem van APPS op een identificatie-apparaat (wat een telefoon is) dat het gebruik (verkeersgegevens) daarvan buiten de privacy bescherming vallen. Andere apps en leveranciers - inclusief hier de APP overheid - krijgen zo informatie over de gebruiker(s). Voor de één geen probleem (heeft "niets" te verbergen) voor de ander zorgelijk die wel iets voor zichzelf wil (be)houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 07:23:02 #61
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201574403
quote:
12s.gif Op donderdag 30 september 2021 02:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat mag je zelf vinden, waar ik wat anders van vind.

Wat de veranderende code doet, is dat idd die code - sws niet op persoon traceerbaar - niet oneigenlijk hergebruikt kan worden door iemand anders. Dat daarmee een ander (voorkomen fraude) doel dient dan bescherming van iemands privacy.

Grootste probleem van APPS op een identificatie-apparaat (wat een telefoon is) dat het gebruik (verkeersgegevens) daarvan buiten de privacy bescherming vallen. Andere apps en leveranciers - inclusief hier de APP overheid - krijgen zo informatie over de gebruiker(s). Voor de één geen probleem (heeft "niets" te verbergen) voor de ander zorgelijk die wel iets voor zichzelf wil (be)houden.
Ik heb het idee dag ik je tekst verkeerd begrijp want verkeersgegevens zijn echt niet buiten de AVG (privacybescherming). Je provider (Vodafone, T-Mobile, KPN etc) moet aangesloten zijn op NBIP om te voldoen aan tapverzoeken. Die tapverzoeken worden alleen uitgevoerd wanneer het openbaar ministerie dat verzoek goedgekeurd heeft.

Welke informatie krijgt de overheid hier van de app gebruiker die privacygevoelig is? Zijn IP adres op de webservers?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 07:52:27 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201574543
Volgende ronde:

quote:
Als bedrijven van personeel een vaccinatiebewijs eisen, zal het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) daar niet tegen optreden. Dat zegt een woordvoerder van VWS tegen NU.nl. Werkgevers en werknemers moeten er 'samen uitkomen' en als dat niet lukt, kan 'een ontevreden werknemer naar de rechter stappen', aldus de woordvoerder.

Die reactie is opvallend, omdat het op dit moment juridisch verboden is om te eisen dat werknemers hun vaccinatiestatus delen. Een werkgever mag vragen, maar een werknemer hoeft niet te antwoorden.
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201574583
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:52 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde:
[..]
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
Dat zou dus heel goed kunnen. En dat motiveert mensen niet die een wantrouwen hebben tegen de overheid zich alsnog te laten vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201574600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:52 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde:
[..]
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
Ongelofelijk.
pi_201574603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:59 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat zou dus heel goed kunnen. En dat motiveert mensen niet die een wantrouwen hebben tegen de overheid zich alsnog te laten vaccineren.
Een rechter zou er ook korte metten mee moeten maken, zou je denken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201574608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:52 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde:
[..]
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
Ben de reacties op nu.nl aan het lezen, ik schrik er van hoeveel mensen dit echt prima vinden. Een restaurant wordt gewoon gesloten, en hier gaan we niet op handhaven? Heel bijzonder.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_201574611
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het idee dag ik je tekst verkeerd begrijp want verkeersgegevens zijn echt niet buiten de AVG (privacybescherming). Je provider (Vodafone, T-Mobile, KPN etc) moet aangesloten zijn op NBIP om te voldoen aan tapverzoeken. Die tapverzoeken worden alleen uitgevoerd wanneer het openbaar ministerie dat verzoek goedgekeurd heeft.

Welke informatie krijgt de overheid hier van de app gebruiker die privacygevoelig is? Zijn IP adres op de webservers?
Geld dat ook voor die “sleepwet”?
pi_201574617
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een rechter zou er ook korte metten mee moeten maken, zou je denken.
Maar een stap naar een rechter is niet zo makkelijk meer. Duidelijk mag zijn dat VWS niet voor de rechten van de arbeider kiest. Maar meer de bedrijven steunt. Maar dat is geen nieuws meer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201574644
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:04 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar een stap naar een rechter is niet zo makkelijk meer. Duidelijk mag zijn dat VWS niet voor de rechten van de arbeider kiest. Maar meer de bedrijven steunt. Maar dat is geen nieuws meer.
Eens, dat is een beste stap, en bovendien een die je niet zou moeten hoeven maken. Er is vast een vakbond ofzo die hier iets mee kan en eventueel de stap naar de rechter wel kan en wil zetten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201574646
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens, dat is een beste stap, en bovendien een die je niet zou moeten hoeven maken. Er is vast een vakbond ofzo die hier iets mee kan en eventueel de stap naar de rechter wel kan en wil zetten?
Dat denk ik ook. Maar niet iedereen is lid van de vakbond.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 08:14:14 #71
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201574676
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:02 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Geld dat ook voor die “sleepwet”?
Ja, de ‘sleepwet’ heeft voor de oprichting van NBIP gezorgd.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201574681
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:02 schreef josja het volgende:

[..]
Ben de reacties op nu.nl aan het lezen, ik schrik er van hoeveel mensen dit echt prima vinden. Een restaurant wordt gewoon gesloten, en hier gaan we niet op handhaven? Heel bijzonder.
Tja. Werkgevers moeten nu eenmaal een veilige werkomgeving kunnen aanbieden. Er zijn er genoeg die zich niet prettig voelen als ze tussen kuchende en rochelende collega's moeten zitten. Een restaurant is geen noodzaak; daar kun je weg blijven of weggaan als het je niet bevalt. Op je werk kun je niet zomaar wegblijven of weglopen.

Ik denk dat je overschat hoe veel mensen tegen die pas of tegen vaccinaties zijn. Het is vooral een zeer luide minderheid, ook al lijkt dat hier op Fok of op Twitter niet zo.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 08:15:40 #73
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201574687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een rechter zou er ook korte metten mee moeten maken, zou je denken.
Je zou verwachten dat VWS er korte metten mee maakt. Iets als: “Het mag niet van de Nederlandse wet. We willen graag met jullie in gesprek wat er mogelijk is, maar indien dit gedaan wordt lopen jullie het risico op een boete zoals vermeld in de coronawet”
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 08:16:56 #74
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201574700
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:15 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Tja. Werkgevers moeten nu eenmaal een veilige werkomgeving kunnen aanbieden. Er zijn er genoeg die zich niet prettig voelen als ze tussen kuchende en rochelende collega's moeten zitten. Een restaurant is geen noodzaak; daar kun je weg blijven of weggaan als het je niet bevalt. Op je werk kun je niet zomaar wegblijven of weglopen.

Ik denk dat je overschat hoe veel mensen tegen die pas of tegen vaccinaties zijn. Het is vooral een zeer luide minderheid, ook al lijkt dat hier op Fok of op Twitter niet zo.
Wat maakt de werkomgeving veilig als je QR-code gescand is? Dan is je collega aan het snotteren maar is het geen corona-snotter?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201574708
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:52 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde:
[..]
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
Het vervelende is dat je als werknemer altijd in het gedrang bent als je zelf actie moet ondernemen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201574729
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:32 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vond het ook best spannend toen de mijne gescand werd. Je hebt geen idee wat je hebt eigenlijk, behalve een paar stippen op een scherm :+
Je kunt hem toch zelf ook scannen? Ik heb ik wel gedaan.
pi_201574736
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je kunt hem toch zelf ook scannen? Ik heb ik wel gedaan.
Doe je dat bij de Appie?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201574761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:52 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde:
[..]
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
Dit is wel ongegeneerd je zin doordrammen zeg. Die wet is er niet voor niets natuurlijk; als je het daar niet meer mee eens bent, dan volg je de geëigende weg om dat te veranderen in plaats van gewoon bewust de andere kant op te kijken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201574789
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je zou verwachten dat VWS er korte metten mee maakt. Iets als: “Het mag niet van de Nederlandse wet. We willen graag met jullie in gesprek wat er mogelijk is, maar indien dit gedaan wordt lopen jullie het risico op een boete zoals vermeld in de coronawet”
Als je naar de overheid en de regering kijkt is er niemand die op dit punt met duidelijkheid komt. Waardoor economisch belangrijke werkgevers zoals zo vaak min of meer vrij spel krijgen. Je kan als burger de stap naar de rechter maken. Maar daardoor wel nooit meer een baan krijgen enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201574813
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:31 schreef Megumi het volgende:
Je kan als burger de stap naar de rechter maken. Maar daardoor wel nooit meer een baan krijgen enz.
Waarom zou je nou weer nooit meer een baan krijgen als je een zaak aanspant, dat lijkt me ook weer schromelijk overdreven. Het is eerder de drempel - zowel financieel, als qua relatie met werkgever, als qua inspanning versus wat het oplevert - die belemmerend werkt, maar er zullen er genoeg zijn voor wie dat minder problematisch is. Neemt niet weg dat het natuurlijk van de zotte is dat een overheid a priori zegt: "je hebt gelijk hoor, maar als je het wil halen ga je maar naar de rechter".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201574827
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Waarom zou je nou weer nooit meer een baan krijgen als je een zaak aanspant, dat lijkt me ook weer schromelijk overdreven. Het is eerder de drempel - zowel financieel, als qua relatie met werkgever, als qua inspanning versus wat het oplevert - die belemmerend werkt, maar er zullen er genoeg zijn voor wie dat minder problematisch is. Neemt niet weg dat het natuurlijk van de zotte is dat een overheid a priori zegt: "je hebt gelijk hoor, maar als je het wil halen ga je maar naar de rechter".
Ik ken mensen die na een rechtszaak binnen hun sector niet meer aan de bak komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201574840
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je zou verwachten dat VWS er korte metten mee maakt. Iets als: “Het mag niet van de Nederlandse wet. We willen graag met jullie in gesprek wat er mogelijk is, maar indien dit gedaan wordt lopen jullie het risico op een boete zoals vermeld in de coronawet”
Ja, duh. Maar die doet dat dus kennelijk niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201574877
quote:
12s.gif Op donderdag 30 september 2021 02:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat de veranderende code doet, is dat idd die code - sws niet op persoon traceerbaar - niet oneigenlijk hergebruikt kan worden door iemand anders. Dat daarmee een ander (voorkomen fraude) doel dient dan bescherming van iemands privacy.

Dient ook wel degelijk een privacydoel, namelijk dat als je op meerdere plaatsen incheckt over tijd die QR-codes niet aan elkaar te linken zijn.

Met papieren QR scan je overal exact dezelfde QR-code en kan in theorie iemand met rogue scanners al die bezoeken koppelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201574922
Een overheid die alleen de wet handhaaft als ze het er zelf mee eens zijn _O_

Gaaf land!

Weer een stukje afgebrokkeld van onze democratische rechtsstaat :{
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 08:47:33 #86
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201574957
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, duh. Maar die doet dat dus kennelijk niet.
Het was niet als sneer naar jou bedoeld, sorry als dat zo overkwam :)

Zou VWS doorhebben dat dit steeds meer richting dwang begint te bewegen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 08:47:57 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201574965
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:15 schreef Morri2 het volgende:
Tja. Werkgevers moeten nu eenmaal een veilige werkomgeving kunnen aanbieden.
Het is nogal een aanname dat je die veiligheid op deze manier vergroot. En als dat zo blijkt te zijn, dan moet je daarna alsnog de discussie aan of de mate van vergroten van de veiligheid opweegt tegen de beperking van de werknemersrechten. Afhankelijk van die discussie kun je dan de wet gaan veranderen.

Al die stappen worden nu overgeslagen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 30 september 2021 @ 08:48:20 #88
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201574970
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:47 schreef chratnox het volgende:
Zou VWS doorhebben dat dit steeds meer richting dwang begint te bewegen?
Dat denk ik wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 08:49:42 #89
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201574982
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is nogal een aanname dat je die veiligheid op deze manier vergroot. En als dat zo blijkt te zijn, dan moet je daarna alsnog de discussie aan of de mate van vergroten van de veiligheid opweegt tegen de beperking van de werknemersrechten. Afhankelijk van die discussie kun je dan de wet gaan veranderen.

Al die stappen worden nu overgeslagen.
De manier waarop VWS zich telkens weer positioneert heeft weinig te maken met een democratisch land. De Jonge is met VWS de rechtstaat in elk geval vakkundig aan het slopen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201574990
Het grootkapitaal wordt altijd de hand boven het hoofd gehouden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 september 2021 @ 08:51:24 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_201574997
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:52 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde:
[..]
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
Ze laten het niet toe, ze treden er niet specifiek tegen op. Nederland telt 1.8 miljoen bedrijven, en er zijn plekken waar een vaccinatie-eis waarschijnlijk wettelijk gerechtvaardigd is. Dat gaan controleren is een gigantische kostenpost.

En ja dan helpt het niet mee dat de kostenpost er vooral is om asocialen te helpen de samenleving te ontregelen. Gaan ze dus niet doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201575015
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het was niet als sneer naar jou bedoeld, sorry als dat zo overkwam :)

Zou VWS doorhebben dat dit steeds meer richting dwang begint te bewegen?
O ja, ik dacht dat dat wel zo was. Dat is hier wel vaker zo, niet van jou overigens.

Maar dat dus. Ik ben geen voorstander van die qr-code, maar zo lang het bij horeca en theater blijft, de niet noodzakelijke dingen zeg maar, is het nog enigzins te tolereren. Werk hoort er niet tussen, dat is essentieel en dat mag je mensen niet op deze manier moeilijk maken. Je kunt als VWS beter inzetten op werkgevers die het voor zowel wel als niet gevaccineerd personeel mogelijk maken hun werk te kunnen doen op een manier die voor iedereen goed en veilig voelt. Of beter, dat zou de inzet moeten zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201575046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:47 schreef chratnox het volgende:
Zou VWS doorhebben dat dit steeds meer richting dwang begint te bewegen?
Ja natuurlijk, dat is de hele tactiek. Dwang zonder het zo te benoemen.

Ik zou een stuk minder moeite hebben met een wetsvoorstel tot vaccinatieplicht. Dan is het gewoon democratisch besloten (ook al ben ik het er misschien niet mee eens). Nu wordt het ondemocratisch toch gecreëerd. Slechte ontwikkeling.
pi_201575068
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:53 schreef miss_sly het volgende:

Je kunt als VWS beter inzetten op werkgevers die het voor zowel wel als niet gevaccineerd personeel mogelijk maken hun werk te kunnen doen op een manier die voor iedereen goed en veilig voelt. Of beter, dat zou de inzet moeten zijn.
Daarvoor moet je dan wel eerst weten wie er gevaccineerd is en wie niet.

Neem de zorg als voorbeeld, je kan denk ik best een taakverdeling maken waarin niet-gevaccineerden nuttig werk doen, maar niet in aanraking komen met kwetsbare patiënten. Dat zal alleen kunnen als je inzicht hebt in wie van je medewerkers niet-gevaccineerd is.
pi_201575070
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:52 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde:
[..]
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
Wetten waar je het niet mee eens bent negeer je toch als overheid.
Het is tenslotte geen restaurant waar je zonder QR code naar binnen kan!
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 09:03:09 #96
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201575103
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:57 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, dat is de hele tactiek. Dwang zonder het zo te benoemen.

Ik zou een stuk minder moeite hebben met een wetsvoorstel tot vaccinatieplicht. Dan is het gewoon democratisch besloten (ook al ben ik het er misschien niet mee eens). Nu wordt het ondemocratisch toch gecreëerd. Slechte ontwikkeling.
Ik ook. Ik zou een democratisch tot stand gekomen vaccinatieplicht beter kunnen verkroppen dan de laffe manier waarop ze nu hetzelfde willen bereiken.

Ik ben ook bang dat de manier waarop ze het nu doen funest wordt voor de vaccinatiebereidheid van het Rijksvaccinatieprogramma en de griepprik.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201575158
Maar wat zou er gebeuren als je als werknemer weigert om je (vaccinatie)gegevens te delen met je werkgever? Dan mag je niet naar je werk komen? En dan...?
  donderdag 30 september 2021 @ 09:08:21 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201575161
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:51 schreef speknek het volgende:

[..]
Ze laten het niet toe, ze treden er niet specifiek tegen op. Nederland telt 1.8 miljoen bedrijven, en er zijn plekken waar een vaccinatie-eis waarschijnlijk wettelijk gerechtvaardigd is. Dat gaan controleren is een gigantische kostenpost.

En ja dan helpt het niet mee dat de kostenpost er vooral is om asocialen te helpen de samenleving te ontregelen. Gaan ze dus niet doen.
Dat is het punt niet. Er zijn een miljoen horecabedrijven, die worden ook niet allemaal gecontroleerd. Maar wel steekproefsgewijs of als er eentje nogal openlijk aankondigt de regels te gaan overtreden, en (belangrijker): op het moment dat er een overtreding geconstateerd wordt volgen er sancties.

Als je als ministerie in de krant zet niet te gaan handhaven, dan creëer je niet alleen het beeld dat het blijkbaar ok is om een vaccinatieplicht in te voeren voor je medewerkers, maar geef je dus ook aan dat zelfs als duidelijk is dat het gebeurt, er niet gehandhaafd gaat worden. Dat is een beleidskeuze die echt niets met capaciteit te maken heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 30 september 2021 @ 09:08:59 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201575169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:08 schreef Piles het volgende:
Maar wat zou er gebeuren als je als werknemer weigert om je (vaccinatie)gegevens te delen met je werkgever? Dan mag je niet naar je werk komen? En dan...?
Stel dat mijn werkgever besluit om het in te voeren, dan zal ik je tegen die tijd vertellen wat er gebeurt.

(ik verwacht het overigens niet, maar je weet nooit)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201575260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:15 schreef Morri2 het volgende:
Tja. Werkgevers moeten nu eenmaal een veilige werkomgeving kunnen aanbieden.
Ook wel alleen als het ze zo uitkomt en niks kost natuurlijk, het blijven bedrijven :D

Bij ons wordt het prima opgelost: een deel van het kantoor op 1,5m (voor mensen die naast elkaar (nog) niet prettig vinden) en de rest weer lekker dicht bij elkaar :)
  donderdag 30 september 2021 @ 09:16:02 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201575284
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ook. Ik zou een democratisch tot stand gekomen vaccinatieplicht beter kunnen verkroppen dan de laffe manier waarop ze nu hetzelfde willen bereiken.

Ik ben ook bang dat de manier waarop ze het nu doen funest wordt voor de vaccinatiebereidheid van het Rijksvaccinatieprogramma en de griepprik.
ik denk dat zo'n verplichting veel meer weerstand had opgeroepen
  donderdag 30 september 2021 @ 09:17:10 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201575300
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is nogal een aanname dat je die veiligheid op deze manier vergroot. En als dat zo blijkt te zijn, dan moet je daarna alsnog de discussie aan of de mate van vergroten van de veiligheid opweegt tegen de beperking van de werknemersrechten. Afhankelijk van die discussie kun je dan de wet gaan veranderen.

Al die stappen worden nu overgeslagen.
Ondanks een vaccinatie kan je anderen alsnog besmetten inderdaad. Vandaar dat in ziekenhuizen bijvoorbeeld het dragen van beschermingsmiddelen nog steeds verplicht is op covid afdelingen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201575310
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk dat zo'n verplichting veel meer weerstand had opgeroepen
Tja, dat is dan maar zo. Ik vind het nogal wat om het er dan zo doorheen te rommelen...
  donderdag 30 september 2021 @ 09:24:51 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201575384
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:18 schreef Piles het volgende:

[..]
Tja, dat is dan maar zo. Ik vind het nogal wat om het er dan zo doorheen te rommelen...
een beetje sneaky inderdaad maar meer dan gedogen is het natuurlijk niet, dat doen ze wel vaker
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 09:32:23 #105
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201575452
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk dat zo'n verplichting veel meer weerstand had opgeroepen
Dat denk ik ook, vandaar dat ze ‘t op deze manier doen. Maakt het niet goed uiteraard, de overheid moet er zijn voor zijn burgers.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201575483
Nee maar, wat een verrassing. Wie had dit nou verwacht, na de eerdere ontwijkende antwoorden van Hugo over eventuele verplichtende werkgevers?
  donderdag 30 september 2021 @ 09:38:17 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201575528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:52 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde:
[..]
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
Werkelijk absurd

En een ontevreden werknemer moet maar naar de rechter stappen, ja hoor :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 09:39:00 #108
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201575536
quote:
9s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nee maar, wat een verrassing. Wie had dit nou verwacht, na de eerdere ontwijkende antwoorden van Hugo over eventuele verplichtende werkgevers?
Straks mogen ongevaccineerden dus elke 24u naar een teststraat om naar hun werk te kunnen. Een teststraat die vaak toch een uur van je tijd kost (als je mazzel hebt), tijdens werktijd. Alleen maar om naar je werk te kunnen gaan.

Maar nee hoor, het is een vrije keuze. @trein2000 heeft hier vast een pittige mening over :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201575542
Gewoon permanent thuiswerken!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 september 2021 @ 09:48:34 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201575612
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Straks mogen ongevaccineerden dus elke 24u naar een teststraat om naar hun werk te kunnen. Een teststraat die vaak toch een uur van je tijd kost (als je mazzel hebt), tijdens werktijd. Alleen maar om naar je werk te kunnen gaan.

Maar nee hoor, het is een vrije keuze. @:trein2000 heeft hier vast een pittige mening over :P
'u hoeft hier niet te werken, u mag ook elders uw inkomen betrekken' :) :) :) :) :) :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201575629
Op werk is het eerste event georganiseerd waarbij je de QR code nodig hebt. Ben er zelf wel blij mee, helemaal klaar met de online evenementen. Wel benieuwd hoe een klein groepje collega's gaan reageren die anti alles zijn.
pi_201575652
ik ben voorstander dat een test geld moet kosten.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:57:36 #113
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201575674
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:50 schreef Simmertje het volgende:
Op werk is het eerste event georganiseerd waarbij je de QR code nodig hebt. Ben er zelf wel blij mee, helemaal klaar met de online evenementen. Wel benieuwd hoe een klein groepje collega's gaan reageren die anti alles zijn.
Snap dat je daar klaar mee bent

Ben zelf ook benieuwd hoe anties ermee omgaan.
Bij ons in de biljartcompetitie is de QR nu ook verplicht ,wantja het vindt plaats in een (vaak) klein cafe.
Maaar, genoeg anti-vaxxers en testers daar. Dus ben benieuwd hoe dat gaat gebeuren.

We hebben er 1 in ons team zitten, die heeft nog niets in de groepsapp laten horen, maar ben benieuwd wat er gebeurd als hij staat ingepland. Gelukkig is de eerste keer niet met een wedstrijd van mij.
pi_201575696
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:57 schreef Cue_ het volgende:
Bij ons in de biljartcompetitie
Ik begrijp nu ook de afkomst van je nickname ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201575705
Zitten we al klaar met de popcorn?

Rechtszaak Waku Waku - Gemeente Utrecht

https://streams.nfgd.nl/vovo-waku-waku-utrecht/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 30 september 2021 @ 10:00:32 #116
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201575708
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:59 schreef _serial_ het volgende:
Ik begrijp nu ook de afkomst van je nickname ;)
:D

Al is deze nick al zo oud dat het eigenlijk refereerde naar de Keubal (of zoiets) zoals m'n ex zich vroeger online noemde. Want hij speelde snooker.
  donderdag 30 september 2021 @ 10:01:59 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201575726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:00 schreef _serial_ het volgende:
Zitten we al klaar met de popcorn?

Rechtszaak Waku Waku - Gemeente Utrecht

https://streams.nfgd.nl/vovo-waku-waku-utrecht/
Aapjes kijken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201575734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Straks mogen ongevaccineerden dus elke 24u naar een teststraat om naar hun werk te kunnen. Een teststraat die vaak toch een uur van je tijd kost (als je mazzel hebt), tijdens werktijd. Alleen maar om naar je werk te kunnen gaan.

Maar nee hoor, het is een vrije keuze. @:trein2000 heeft hier vast een pittige mening over :P
Ik heb er ook een vrij pittige mening over ondertussen :Y.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201575745
quote:
9s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nee maar, wat een verrassing. Wie had dit nou verwacht, na de eerdere ontwijkende antwoorden van Hugo over eventuele verplichtende werkgevers?
Ideaal toch dat bedrijven het chantagestokje van de overheid overnemen. Hoeven die hun handen er in ieder geval niet meer vuil aan te maken dan ze nu al doen.
I'll give you something to do
  donderdag 30 september 2021 @ 10:04:52 #120
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201575749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:15 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Tja. Werkgevers moeten nu eenmaal een veilige werkomgeving kunnen aanbieden. Er zijn er genoeg die zich niet prettig voelen als ze tussen kuchende en rochelende collega's moeten zitten. Een restaurant is geen noodzaak; daar kun je weg blijven of weggaan als het je niet bevalt. Op je werk kun je niet zomaar wegblijven of weglopen.

Ik denk dat je overschat hoe veel mensen tegen die pas of tegen vaccinaties zijn. Het is vooral een zeer luide minderheid, ook al lijkt dat hier op Fok of op Twitter niet zo.
Volgende keer gewoon mijn werkgever aanklagen wanneer er een snotterende collega op het werk verschijnt :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 10:06:59 #121
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201575763
Ik heb eigenlijk nog niks gehoord dat Pfizer of Moderna bezig zou met een nieuwere versie van het vaccin die beter bestand is tegen de delta variant. Iemand hier die wel zoiets heeft gelezen?
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 10:10:22 #122
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201575792
quote:
14s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik heb er ook een vrij pittige mening over ondertussen :Y.
Ik heb een vermoeden welke kant op, maar vertel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 10:10:46 #123
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201575796
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Snap dat je daar klaar mee bent

Ben zelf ook benieuwd hoe anties ermee omgaan.
Bij ons in de biljartcompetitie is de QR nu ook verplicht ,wantja het vindt plaats in een (vaak) klein cafe.
Maaar, genoeg anti-vaxxers en testers daar. Dus ben benieuwd hoe dat gaat gebeuren.

We hebben er 1 in ons team zitten, die heeft nog niets in de groepsapp laten horen, maar ben benieuwd wat er gebeurd als hij staat ingepland. Gelukkig is de eerste keer niet met een wedstrijd van mij.
Mooi om te zien hoe Corona iedereen samenbrengt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201575842
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:52 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde:
[..]
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
Dit is werkelijk waar zo hypocriet.

Hugotje mag geen dwang of drang veroorzaken, maar hij doet het dus op alle andere indirecte manieren wel.
Maar dit is dus ook dwang en drang veroorzaken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201575866
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:06 schreef Momo het volgende:
Ik heb eigenlijk nog niks gehoord dat Pfizer of Moderna bezig zou met een nieuwere versie van het vaccin die beter bestand is tegen de delta variant. Iemand hier die wel zoiets heeft gelezen?
+/- 90% effectiviteit tegen ziekenhuis opnames en 99,9999% effectiviteit tegen IC opname/dood is al prima zat voor een vaccin voor een ziekte met een overlevingskans van 99,99% na besmetting.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201575893
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit is werkelijk waar zo hypocriet.

Hugotje mag geen dwang of drang veroorzaken, maar hij doet het dus op alle andere indirecte manieren wel.
Maar dit is dus ook dwang en drang veroorzaken.
Het gaat natuurlijk vaak over dwang en drang maar er is een deel van de mensen die dat natuurlijk helemaal geen probleem vindt. Daarom is dit ook zo'n eindeloze discussie. Als je het al niet eens kunt worden over of vaccinatiedwang of een tweedeling iets is wat we niet moeten willen, kun je het ook nooit hebben over eventuele oplossingen daarvoor.
I'll give you something to do
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 10:23:45 #127
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201575932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
+/- 90% effectiviteit tegen ziekenhuis opnames en 99,9999% effectiviteit tegen IC opname/dood is al prima zat voor een vaccin voor een ziekte met een overlevingskans van 99,99% na besmetting.
Maar er zijn nog wel genoeg besmettingen, en het virus muteert langzaam verder zo. Zou beter zijn als hij nog beter zou werken.
pi_201575952
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb een vermoeden welke kant op, maar vertel.
Laten we het gezellig houden :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201575961
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:20 schreef galantis het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk vaak over dwang en drang maar er is een deel van de mensen die dat natuurlijk helemaal geen probleem vindt. Daarom is dit ook zo'n eindeloze discussie. Als je het al niet eens kunt worden over of vaccinatiedwang of een tweedeling iets is wat we niet moeten willen, kun je het ook nooit hebben over eventuele oplossingen daarvoor.
Ik zit er een beetje tussenin, merk ik aan mezelf. Liever geen drang, maar als het echt niet anders kan ben ik er niet op tegen.

Denk dat het zich vanzelf gaat wijzen deze herfst en winter. Als we er met de huidige vaccinatiegraad redelijk doorheen rollen, hoef je van mij ook niet aan te dringen op extra vaccineren. Maar als we weer met uitgestelde zorg gaan zitten, thuiswerken, 1.5 meter enzo, ben ik er denk ik wel helemaal klaar mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2021 10:27:46 ]
pi_201575985
Best knap dat die advocate van Waku Waku z'n enorm lang betoog kan houden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 30 september 2021 @ 10:31:44 #131
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201576013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:29 schreef _serial_ het volgende:
Best knap dat die advocate van Waku Waku z'n enorm lang betoog kan houden.
Veel herhaling ook wel heb ik het gevoel.
En heeeel veel uh's
pi_201576020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:20 schreef galantis het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk vaak over dwang en drang maar er is een deel van de mensen die dat natuurlijk helemaal geen probleem vindt. Daarom is dit ook zo'n eindeloze discussie. Als je het al niet eens kunt worden over of vaccinatiedwang of een tweedeling iets is wat we niet moeten willen, kun je het ook nooit hebben over eventuele oplossingen daarvoor.
De oplossing daarvoor is baas over eigen lijf en dat dwang en drang in iedere manier verboden is.

Er is geen discussie. Het mag gewoonweg niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 10:32:58 #133
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201576025
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:20 schreef galantis het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk vaak over dwang en drang maar er is een deel van de mensen die dat natuurlijk helemaal geen probleem vindt. Daarom is dit ook zo'n eindeloze discussie. Als je het al niet eens kunt worden over of vaccinatiedwang of een tweedeling iets is wat we niet moeten willen, kun je het ook nooit hebben over eventuele oplossingen daarvoor.
Het gaat niet eens om de coronapas. Inmiddels hebben we ministers die gewoon tijdens perconferenties liegen en vinden we dat prima. Alleen maar omdat de mensen die benadeeld worden een keuze gemaakt hebben die de meesten van ons niet maken. De overheid laat zich hier (weer) van zijn slechtste kant zien en laat zien onbetrouwbaar te zijn.

Als dat al met de coronapas zo gaat, wat dan nog meer? Tijdens een crisis zie je de ware kleuren van iemand, wat ik zie ben ik in elk geval niet blij mee bij de volksvertegenwoordigers.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201576030
Dus we gaan van 'als een werkgever een vaccinatiebewijs eist is het niet aan ons [VWS, red.] te handhaven' naar 'VWS verplicht vaccinatie via werkgevers'?

quote:
In een schriftelijke reactie slaat het ministerie een andere toon aan: 'Vaccineren verplichten mag niet. Een werkgever mag in sommige gevallen wel in samenspraak met de werknemer afspreken om thuis te werken of beschermingsmiddelen te dragen. Maar verdere consequenties verbinden aan het feit of iemand wel of niet gevaccineerd is, mag niet'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201576055
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De oplossing daarvoor is baas over eigen lijf en dat dwang en drang in iedere manier verboden is.

Er is geen discussie. Het mag gewoonweg niet.
Dwang kun je over twisten (hoewel er landen zijn waar dat ook toegepast wordt), maar drang is zeer zeker niet verboden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201576077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De oplossing daarvoor is baas over eigen lijf en dat dwang en drang in iedere manier verboden is.

Er is geen discussie. Het mag gewoonweg niet.
Dit lijkt me juridisch niet correct.
pi_201576155
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:52 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde:
[..]
Het mag niet, maar we laten het wel toe, en als dan later een heleboel werkgevers het doen dan veranderen we de wet wel dat het wel mag.
De vaccinatiegraad is al hoog, de IC cijfers dalen en de dwang / drang neemt alleen maar toe. Na het werk, zo ook de scholen? Ik hoop het niet, maar het ligt in de lijn van mijn verwachtingen / vrezen.
  donderdag 30 september 2021 @ 10:47:18 #138
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201576171
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:45 schreef zoost het volgende:

[..]
De vaccinatiegraad is al hoog, de IC cijfers dalen en de dwang / drang neemt alleen maar toe. Na het werk, zo ook de scholen? Ik hoop het niet, maar het ligt in de lijn van mijn verwachtingen / vrezen.
Yup, ben er ook bang voor. Want jullie willen toch ook niet dat de scholen weer dicht moeten!!?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201576186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Yup, ben er ook bang voor. Want jullie willen toch ook niet dat de scholen weer dicht moeten!!?
De zon schijnt en misschien vandaag was positiever ingesteld, maar als de cijfers zoals nu blijven zou er toch eigenlijk geen reden zijn om vanaf de volgende persco verzwaringen in te voeren.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 10:49:47 #140
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201576192
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Dus we gaan van 'als een werkgever een vaccinatiebewijs eist is het niet aan ons [VWS, red.] te handhaven' naar 'VWS verplicht vaccinatie via werkgevers'?
[..]

Het coronatoegangsbewijs mag niet gebruikt worden bij werkgevers. VWS heeft aangegeven er niet tegen op te treden als dat wel gedaan wordt en zegt dat werknemers die er problemen mee hebben naar de rechter kunnen.

Doordat je daarmee voor werknemers het een stuk moeilijker maakt om zonder vaccinatie te kunnen werken gaat het wel degelijk in de richting van een plicht.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 10:53:16 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201576217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De zon schijnt en misschien vandaag was positiever ingesteld, maar als de cijfers zoals nu blijven zou er toch eigenlijk geen reden zijn om vanaf de volgende persco verzwaringen in te voeren.
Het virus is wel klaar met ons maar Hugo nog niet.
  donderdag 30 september 2021 @ 10:53:38 #142
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201576220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De zon schijnt en misschien vandaag was positiever ingesteld, maar als de cijfers zoals nu blijven zou er toch eigenlijk geen reden zijn om vanaf de volgende persco verzwaringen in te voeren.
Dan noem je het gewoon heel vaak versoepelingen terwijl je toch de regels strenger maakt. Opgelost.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201576266
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan noem je het gewoon heel vaak versoepelingen terwijl je toch de regels strenger maakt. Opgelost.
Het lijkt belachelijk, maar dit is hoe het is. En iedereen accepteert het.
  donderdag 30 september 2021 @ 10:59:08 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201576283
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan noem je het gewoon heel vaak versoepelingen terwijl je toch de regels strenger maakt. Opgelost.
De QR zou gewoon de laatste halte moeten zijn richting een samenleving zonder coronaregeltjes.

Dus echt tijdelijk en niet semi-permanent dit nu op allerlei plekken gaan invoeren terwijl de werking sowieso al twijfelachtig is.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:00:47 #145
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201576302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het gaat niet eens om de coronapas. Inmiddels hebben we ministers die gewoon tijdens perconferenties liegen en vinden we dat prima. Alleen maar omdat de mensen die benadeeld worden een keuze gemaakt hebben die de meesten van ons niet maken. De overheid laat zich hier (weer) van zijn slechtste kant zien en laat zien onbetrouwbaar te zijn.

Als dat al met de coronapas zo gaat, wat dan nog meer? Tijdens een crisis zie je de ware kleuren van iemand, wat ik zie ben ik in elk geval niet blij mee bij de volksvertegenwoordigers.
Het valt mij op dat het een vrij duidelijke manipulatie is en dat verreweg de meeste mensen er gewoon in meegaan.

Is dat luiheid ('vind het wel best') of toch ook een deel dat ze het niet doorhebben.

Zoals ik al eerder heb gezegd, psychologen zullen hier de komende jaren nog voldoende stof aan hebben. Gaan leuke studies worden om op af te studeren.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 30 september 2021 @ 11:02:45 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201576328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het valt mij op dat het een vrij duidelijke manipulatie is en dat verreweg de meeste mensen er gewoon in meegaan.

Is dat luiheid ('vind het wel best') of toch ook een deel dat ze het niet doorhebben.

Zoals ik al eerder heb gezegd, psychologen zullen hier de komende jaren nog voldoende stof aan hebben. Gaan leuke studies worden om op af te studeren.
Combinatie van luiheid ('het is toch maar een kleine handeling') en vooral niet kunnen schelen.

Vergeet niet dat de mens tegenwoordig toch al de halve dag op z'n telefoon zit om van alles te regelen dus dan kan zo'n corona-app er ook nog wel bij.
pi_201576329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:15 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Tja. Werkgevers moeten nu eenmaal een veilige werkomgeving kunnen aanbieden. Er zijn er genoeg die zich niet prettig voelen als ze tussen kuchende en rochelende collega's moeten zitten. Een restaurant is geen noodzaak; daar kun je weg blijven of weggaan als het je niet bevalt. Op je werk kun je niet zomaar wegblijven of weglopen.

Nou én, er zijn ook mensen die überhaupt niet tussen collega's willen zitten.

Christus, nu is kuchen al not done. Wat een gekkenhuis is dit aan het worden.
Go hard or go home
pi_201576338
Ik ben een van de mensen die het niet echt boeit. Heb nog geen moment wakker gelegen van de beslissingen die zijn genomen.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:04:33 #149
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201576349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dit lijkt me juridisch niet correct.
Volgens mij heeft de staat geen rechten op je lichaam (tenzij je echt de wet zou overtreden).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201576365
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gewoon permanent thuiswerken!
Gewoon permanent thuisFOK!ken voor de meesten.
Go hard or go home
  donderdag 30 september 2021 @ 11:13:01 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201576460
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:00 schreef _serial_ het volgende:
Zitten we al klaar met de popcorn?

Rechtszaak Waku Waku - Gemeente Utrecht

https://streams.nfgd.nl/vovo-waku-waku-utrecht/
heb je een idee over wat er zal gebeuren of wat je vindt dat er moet gebeuren?
pi_201576462
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:03 schreef Questular het volgende:
Ik ben een van de mensen die het niet echt boeit. Heb nog geen moment wakker gelegen van de beslissingen die zijn genomen.
Ik ben nog steeds mn slaap en cash aan het inhalen.
Go hard or go home
pi_201576475
quote:
5s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]
heb je een idee over wat er zal gebeuren of wat je vindt dat er moet gebeuren?
Hij krijgt de mogelijkheid om de zaak te openen met Coronatoegangsbewijzen.
Zo niet, moet hij dichtblijven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201576496
Per 1 oktober stopt overigens het gratis testen voor vakantie, iedereen heeft dan volgens de Rijksoverheid de tijd gehad om een vaccinatie te halen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 11:16:17 #155
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201576500
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:15 schreef _serial_ het volgende:
Per 1 oktober stopt overigens het gratis testen voor vakantie, iedereen heeft dan volgens de Rijksoverheid de tijd gehad om een vaccinatie te halen.
Dus dan ben je 2 * 75 per persoon kwijt om je te laten testen om op vakantie te kunnen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 11:17:06 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201576515
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:
Dus dan ben je 2 * 75 per persoon kwijt om je te laten testen om op vakantie te kunnen?
75 euro?
Volgens mij is het in het buitenland een stuk goedkoper.
pi_201576523
Duur grapje die maatregelen overigens

https://www.nu.nl/economi(...)08-miljard-euro.html
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 11:17:48 #158
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201576527
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]
75 euro?
Volgens mij is het in het buitenland een stuk goedkoper.
Ik kan me herinneren dat dat ongeveer de prijs was voor testen voor vakantie er was.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201576533
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dus dan ben je 2 * 75 per persoon kwijt om je te laten testen om op vakantie te kunnen?
Bij spoedtest bv is het 39 voor een sneltest.
Is het PCR is het snel 75 ja.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 11:19:02 #160
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201576543
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Bij spoedtest bv is het 39 voor een sneltest.
Is het PCR is het snel 75 ja.
Om Nederland weer in te komen had je meerdere tests nodig toch?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 11:19:50 #161
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201576549
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Om Nederland weer in te komen had je meerdere tests nodig toch?
Van wat ik zie mbt vakanties juist niet.

Juist vooraf test om ergens in te komen + extra test binnen 2/3 dagen bij aankomst dat land.
En je mag altijd gewoon terug naar NL, maar ze raden je wel aan daarna nog te testen.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 11:22:30 #162
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201576581
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Van wat ik zie mbt vakanties juist niet.

Juist vooraf test om ergens in te komen + extra test binnen 2/3 dagen bij aankomst dat land.
En je mag altijd gewoon terug naar NL, maar ze raden je wel aan daarna nog te testen.
Niet alleen aanraden, als je niet gevaccineerd bent heb je een testbewijs nodig voor zover ik kan zien.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201576584
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:32 schreef chratnox het volgende:
Het gaat niet eens om de coronapas. Inmiddels hebben we ministers die gewoon tijdens perconferenties liegen en vinden we dat prima.
Liegen in de politiek is van alle tijden. Maar ooit werd de waarheid spreken nog hoog geacht, en werd het negende gebod nog in ieder geval geprezen. Ik heb de indruk dat de waarheid weinig meer betekend in onze huidige maatschappij. Bedrijven maken claims in advertenties die vroeger als liegen werden beschouwd. En in vele (politieke) top functies wordt het als professioneel gezien als je zo kunt liegen / waarheid verdraaien dat je er mee wegkomt (zie: Rutte)
pi_201576600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Niet alleen aanraden, als je niet gevaccineerd bent heb je een testbewijs nodig voor zover ik kan zien.
Ja correct.
Bijna alle landen zijn als risico ingedeeld.
https://www.government.nl(...)-a-high-risk-country
Definitely not CIA
  donderdag 30 september 2021 @ 11:24:36 #165
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201576611
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:22 schreef chratnox het volgende:

Niet alleen aanraden, als je niet gevaccineerd bent heb je een testbewijs nodig voor zover ik kan zien.
Aah ja, excuus. Ik kijk enkel naar wat er moet gebeuren als je reeds gevaccineerd bent.
Dus of je je dan extra moet laten testen (wat in sommige gevallen zo is).
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 11:25:54 #166
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201576626
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:22 schreef zoost het volgende:

[..]
Liegen in de politiek is van alle tijden. Maar ooit werd de waarheid spreken nog hoog geacht, en werd het negende gebod nog in ieder geval geprezen. Ik heb de indruk dat de waarheid weinig meer betekend in onze huidige maatschappij. Bedrijven maken claims in advertenties die vroeger als liegen werden beschouwd. En in vele (politieke) top functies wordt het als professioneel gezien als je zo kunt liegen / waarheid verdraaien als je er mee wegkomt (zie: Rutte)
Maar zelfs als ze er niet mee wegkomen wordt het nog oké gevonden. De Jonge wordt erop aangesproken, doet verontwaardigd en zegt: "We zijn een pandemie aan het bestrijden jongens, het gaat niet altijd goed" en het is weer oké. Ik snap echt niet dat we ons kabinet niet aan een hogere morele standaard houden.

Als ik me goed herinner is Zijlstra toch opgestapt na een leugen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201576652
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:15 schreef _serial_ het volgende:
Per 1 oktober stopt overigens het gratis testen voor vakantie, iedereen heeft dan volgens de Rijksoverheid de tijd gehad om een vaccinatie te halen.
En kinderen dan? Voor de herfstvakantiereis naar het eigen huisje in Tsjechië zitten we met een 6 jarige die onder de huidige maatregelen voor vertrek getest moet worden. Sinds maandag zijn we naar oranje gegaan volgens dat land. Mochten we alsnog weer rood worden komende weken dan moet je als 6 jarige daar testen en tot de uitslag in quarantaine. Beetje cru dat je dan moet betalen terwijl je als 6 jarige niet eens gevaccineerd kunt worden.
pi_201576663
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar zelfs als ze er niet mee wegkomen wordt het nog oké gevonden. De Jonge wordt erop aangesproken, doet verontwaardigd en zegt: "We zijn een pandemie aan het bestrijden jongens, het gaat niet altijd goed" en het is weer oké. Ik snap echt niet dat we ons kabinet niet aan een hogere morele standaard houden.

Als ik me goed herinner is Zijlstra toch opgestapt na een leugen?
Het gaat allang niet meer om de kern van virusbestrijding. Het gaat inmiddels om haantjesgedrag omdat ze zich belangrijk zijn gaan voelen, en een poging om de langst zittende premier te worden. Daar voegen we een beetje angst aan toe, en het circus is compleet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:29:52 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201576687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:27 schreef alpeko het volgende:

[..]
En kinderen dan? Voor de herfstvakantiereis naar het eigen huisje in Tsjechië zitten we met een 6 jarige die onder de huidige maatregelen voor vertrek getest moet worden. Sinds maandag zijn we naar oranje gegaan volgens dat land. Mochten we alsnog weer rood worden komende weken dan moet je als 6 jarige daar testen en tot de uitslag in quarantaine. Beetje cru dat je dan moet betalen terwijl je als 6 jarige niet eens gevaccineerd kunt worden.
ook onder de 13 moet getest worden en bewijs mbt vakanties?
pi_201576698
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]
ook onder de 13 moet getest worden en bewijs mbt vakanties?
Om Tsjechië binnen te komen wel. Geldt voor meer EU landen. Frankrijk en Italie ook volgens mij.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:31:56 #171
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201576713
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:30 schreef alpeko het volgende:

Om Tsjechië binnen te komen wel. Geldt voor meer EU landen. Frankrijk en Italie ook volgens mij.
Aah ok! tnx

Ja dan zit er wss enkel een test op.
Maar voor kinderen vallen die toch wel mee?
pi_201576735
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Aah ok! tnx

Ja dan zit er wss enkel een test op.
Maar voor kinderen vallen die toch wel mee?
Qua kosten? Geen idee. Maar moet een PCR zijn.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:34:05 #173
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201576746
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:33 schreef alpeko het volgende:

Qua kosten? Geen idee.
Dat zal wel even duur zijn :X

Hmm ja, dan snap ik wel dat het irritant is dit soort dingen.
pi_201576751
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201576772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:27 schreef alpeko het volgende:

[..]
En kinderen dan? Voor de herfstvakantiereis naar het eigen huisje in Tsjechië zitten we met een 6 jarige die onder de huidige maatregelen voor vertrek getest moet worden. Sinds maandag zijn we naar oranje gegaan volgens dat land. Mochten we alsnog weer rood worden komende weken dan moet je als 6 jarige daar testen en tot de uitslag in quarantaine. Beetje cru dat je dan moet betalen terwijl je als 6 jarige niet eens gevaccineerd kunt worden.
Voor Tsjechië staat momenteel dat ze getest moeten worden bij aankomst:

quote:
Kinderen tussen 6 en 12 jaar hoeven geen test vóór de reis naar Tsjechië te doen, maar bij aankomst moeten ze wel een PCR-test laten doen. Is de uitslag negatief, dan kunnen ze uit (thuis)quarantaine.
Maar quarantaine, als het je eigen vakantiehuis is :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:39:21 #176
8369 speknek
Another day another slay
pi_201576821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het gaat allang niet meer om de kern van virusbestrijding. Het gaat inmiddels om haantjesgedrag omdat ze zich belangrijk zijn gaan voelen, en een poging om de langst zittende premier te worden. Daar voegen we een beetje angst aan toe, en het circus is compleet.
Ik heb niks met de politiek, maar dit wordt ook een beetje een bubbeltje, alsof het virus eigenlijk niets is en geen maatregelen behoeft, en het een beetje ongevaccineerden treiteren is.

De kosten van de coronacrisis worden inmiddels op 86 miljard geschat. Je kunt het twee kanten op beredeneren. De kant die hier voorspelbaar boventoon voert, is dat de controle van de overheid niet in pas loopt met de uitgaves. Op zich een redelijke positie, als het tenminste niet gevoedt wordt door de wappiebubbel die deze thread begint te worden. De andere kant op beredeneerd is dat elke extra miljard die uitgegeven moet worden omdat er een paar recalcitrante kleuters zich weigeren te vaccineren, te veel is, en dat het geduld zo spoorslags behoorlijk op begint te raken. Die kant wordt hier "geschokt" en met "veel afgrijzen" gelezen, wanneer iemand zich buiten de bubbel van deze thread waagt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201576832
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Voor Tsjechië staat momenteel dat ze getest moeten worden bij aankomst:
[..]
Maar quarantaine, als het je eigen vakantiehuis is :)
Volgens mijn info niet:

https://www.hartmanova.eu/noodtoestand-inreisverbod-tsjechie/

quote:
Nederland staat op oranje.
Voor alle personen van 6 jaar en ouder gelden deze corona inreis-voorwaarden:

Altijd het passenger locator form invullen, en:

Ofwel:
- voor inreis negatieve PCR-test*
- of u heeft een volledige corona-vaccinatie minstens 2 weken geleden: vrij reizen
- of u heeft covid gehad in de afgelopen 180 dagen (artsverklaring): vrij reizen
pi_201576836
Sportschoolhouder Hans Schonewille van Fantastic Sports uit Hoogeveen overlijdt aan de gevolgen van corona. Zijn zoon Bram ligt in coma

https://dvhn.nl/drenthe/S(...)n-coma-27069872.html

Triest.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 september 2021 @ 11:42:53 #179
408813 crew  trein2000
pi_201576860
twitter

Ja. Eens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201576867
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:40 schreef Zipportal het volgende:
Sportschoolhouder Hans Schonewille van Fantastic Sports uit Hoogeveen overlijdt aan de gevolgen van corona. Zijn zoon Bram ligt in coma

https://dvhn.nl/drenthe/S(...)n-coma-27069872.html

Triest.
Inderdaad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 september 2021 @ 11:44:04 #181
408813 crew  trein2000
pi_201576880
quote:
5s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]
heb je een idee over wat er zal gebeuren of wat je vindt dat er moet gebeuren?
Gaat om een voorlopige voorziening in het kader van die sluiting.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 11:48:45 #182
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201576938
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:39 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik heb niks met de politiek, maar dit wordt ook een beetje een bubbeltje, alsof het virus eigenlijk niets is en geen maatregelen behoeft, en het een beetje ongevaccineerden treiteren is.

De kosten van de coronacrisis worden inmiddels op 86 miljard geschat. Je kunt het twee kanten op beredeneren. De kant die hier voorspelbaar boventoon voert, is dat de controle van de overheid niet in pas loopt met de uitgaves. Op zich een redelijke positie, als het tenminste niet gevoedt wordt door de wappiebubbel die deze thread begint te worden. De andere kant op beredeneerd is dat elke extra miljard die uitgegeven moet worden omdat er een paar recalcitrante kleuters zich weigeren te vaccineren, te veel is, en dat het geduld zo spoorslags behoorlijk op begint te raken. Die kant wordt hier "geschokt" en met "veel afgrijzen" gelezen, wanneer iemand zich buiten de bubbel van deze thread waagt.
Ik vind het jammer dat je het nodig vindt dit topic af te doen als wappiebubbel, maar goed, dat terzijde.

Het 'probleem' met je betoog is dat je aangeeft dat het uitgegeven moet worden, alsof er geen alternatief is.

Stel nu dat de vaccinatiegraad van ~86% naar 91% kan groeien door (vooral) kinderen zo hard te treiteren dat ze zich laten vaccineren. Is dat nu echt serieus de kant die we op willen?

Ik heb net zo goed als jij geen enkel medelijden met mensen die geloven dat het vaccin bedacht is door de Rothschilds, Bill Gates of de Reptilians. Ik kan alleen wel begrijpen dat er mensen zijn die het een moeilijke keus vinden. Mensen die in de kerk altijd verteld is dat vaccinaties een zonde zijn, mensen die slechte ervaringen met een eerdere vaccinatie hebben en zulk soort situaties.

Die ga je niet op een rendabele manier bereiken door de duimschroeven aan te draaien, daar moet je mee in gesprek. Er is nu een groep twijfelaars waarvan het me niet onmogelijk lijkt dat die zich naar het kamp complotdenkers aan het bewegen zijn, puur en alleen maar doordat het op deze manier gedaan wordt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 11:49:14 #183
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_201576947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:40 schreef Zipportal het volgende:
Sportschoolhouder Hans Schonewille van Fantastic Sports uit Hoogeveen overlijdt aan de gevolgen van corona. Zijn zoon Bram ligt in coma

https://dvhn.nl/drenthe/S(...)n-coma-27069872.html

Triest.
Sad ;(
Isn't it ironic, don't you think
  donderdag 30 september 2021 @ 11:53:40 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201576997
quote:
Roy is een volidioot.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:59:00 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201577079
Waar ik met de coronapas bang voor ben is dat hij straks - ik gok ergens in het voorjaar - door de overheid wordt afgeschaft als plicht, maar dat het dan intussen zo is ingeburgerd dat een boel bedrijven er alsnog om (blijven) gaan vragen. En dat de overheid dan de schouders ophaalt en zegt 'dat moet iedereen maar voor zich weten'.

En dan zitten we alsnog met een checksysteem op allerlei plekken. Hopelijk zit ik ernaast.
pi_201577098
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar ik met de coronapas bang voor ben is dat hij straks - ik gok ergens in het voorjaar - door de overheid wordt afgeschaft als plicht, maar dat het dan intussen zo is ingeburgerd dat een boel bedrijven er alsnog om (blijven) gaan vragen. En dat de overheid dan de schouders ophaalt en zegt 'dat moet iedereen maar voor zich weten'.

En dan zitten we alsnog met een checksysteem op allerlei plekken. Hopelijk zit ik ernaast.
Nee, dat is een reele contstatering.
pi_201577109
En waarom zou het erg zijn als de QR check blijft? Oprechte vraag.
  donderdag 30 september 2021 @ 12:01:47 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201577116
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:01 schreef Questular het volgende:
En waarom zou het erg zijn als de QR check blijft? Oprechte vraag.
Als het geen nut meer heeft moet je er gewoon vanaf.

Los van hoe lang je bepaalde waarde wilt hechten aan een vaccinatie die ooit is gezet.
pi_201577176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:01 schreef Questular het volgende:
En waarom zou het erg zijn als de QR check blijft? Oprechte vraag.
Met welk doel precies?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201577217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als het geen nut meer heeft moet je er gewoon vanaf.

Los van hoe lang je bepaalde waarde wilt hechten aan een vaccinatie die ooit is gezet.
Als het geen nut meer heeft en er zijn bedrijven die er voor henzelf wel nut in zien, dan is het toch de vrije keus van eenieder om daar al dan niet in mee te gaan?

Nu is het een verplichting, dus kun je als restaurant niet zeggen dat je niet meedoet. Als dat dadelijk niet meer zo is, en sommige restaurants zien er heil in om hem aan te houden, wat is dan het probleem? Iedereen kan dan helemaal zelf bepalen of je wel of niet naar een dergelijk restaurant gaat. En als de groep die het niet doet groot genoeg is, houden die restaurants er vanzelf ook mee op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201577242
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Met welk doel precies?
Als het geen doel heeft waarom zouden bedrijven het dan in stand houden?
  donderdag 30 september 2021 @ 12:08:29 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201577262
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als het geen nut meer heeft en er zijn bedrijven die er voor henzelf wel nut in zien, dan is het toch de vrije keus van eenieder om daar al dan niet in mee te gaan?

Nu is het een verplichting, dus kun je als restaurant niet zeggen dat je niet meedoet. Als dat dadelijk niet meer zo is, en sommige restaurants zien er heil in om hem aan te houden, wat is dan het probleem? Iedereen kan dan helemaal zelf bepalen of je wel of niet naar een dergelijk restaurant gaat. En als de groep die het niet doet groot genoeg is, houden die restaurants er vanzelf ook mee op.
Dat is zo
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 12:12:08 #193
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201577327
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als het geen nut meer heeft en er zijn bedrijven die er voor henzelf wel nut in zien, dan is het toch de vrije keus van eenieder om daar al dan niet in mee te gaan?

Nu is het een verplichting, dus kun je als restaurant niet zeggen dat je niet meedoet. Als dat dadelijk niet meer zo is, en sommige restaurants zien er heil in om hem aan te houden, wat is dan het probleem? Iedereen kan dan helemaal zelf bepalen of je wel of niet naar een dergelijk restaurant gaat. En als de groep die het niet doet groot genoeg is, houden die restaurants er vanzelf ook mee op.
Dat kan toch niet? Als de coronawet afloopt verloopt ook de wettelijke basis om de QR-checks te doen. Dan is de situatie (als er geen andere wet komt) dat de QR check niet meer gedaan mag worden volgens mij.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 12:15:32 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_201577381
Laten we hopen dat als de overheid het niet meer verplicht stelt, dat dan de technische ondersteuning voor de app ook ingetrokken wordt
pi_201577425
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dwang kun je over twisten (hoewel er landen zijn waar dat ook toegepast wordt), maar drang is zeer zeker niet verboden.
Andere landen maakt me niks uit. In NL is het verboden.
Een situatie creëren waarin mensen dat gaan voelen is dat ook. En dat is precies welke sfeer er nu door de politiek wordt gemaakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201577474
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:07 schreef Questular het volgende:

[..]
Als het geen doel heeft waarom zouden bedrijven het dan in stand houden?
Nu bedoel je? Omdat het wettelijk verplicht is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201577509
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat kan toch niet? Als de coronawet afloopt verloopt ook de wettelijke basis om de QR-checks te doen. Dan is de situatie (als er geen andere wet komt) dat de QR check niet meer gedaan mag worden volgens mij.
Wanneer loopt de coronawet nu af? 1 Januari?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201577544
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat kan toch niet? Als de coronawet afloopt verloopt ook de wettelijke basis om de QR-checks te doen. Dan is de situatie (als er geen andere wet komt) dat de QR check niet meer gedaan mag worden volgens mij.
Dan kunnen bedrijven het dus niet naar believen in stand houden en is de angst die werd uitgesproken ongegrond.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 30 september 2021 @ 12:28:37 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201577556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wanneer loopt de coronawet nu af? 1 Januari?
Hugo volente.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201577557
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja. Eens.
Alleen handhaven als het je uitkomt natuurlijk he.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 september 2021 @ 12:30:08 #201
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_201577579
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar ik met de coronapas bang voor ben is dat hij straks - ik gok ergens in het voorjaar - door de overheid wordt afgeschaft als plicht, maar dat het dan intussen zo is ingeburgerd dat een boel bedrijven er alsnog om (blijven) gaan vragen. En dat de overheid dan de schouders ophaalt en zegt 'dat moet iedereen maar voor zich weten'.

En dan zitten we alsnog met een checksysteem op allerlei plekken. Hopelijk zit ik ernaast.
Zijn die QR codes op een gegeven moment niet verlopen?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  donderdag 30 september 2021 @ 12:32:00 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201577603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:30 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Zijn die QR codes op een gegeven moment niet verlopen?
Hoe het technisch zit weet ik niet.

Maar als jij Pietje bent die in februari 2021 al gevaccineerd is dan kun je je wel afvragen hoeveel waarde zo'n bewijsje nog heeft in - pak hem beet - november 2022.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 13:16:53 #203
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan kunnen bedrijven het dus niet naar believen in stand houden en is de angst die werd uitgesproken ongegrond.
Die angst werd toch niet uitgesproken? Ik dacht dat het een vraag was van iemand of/hoe die QR codes konden blijven. Ik las daar geen angst in, of ik moet 't verkeerd gelezen hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201578153
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het coronatoegangsbewijs mag niet gebruikt worden bij werkgevers. VWS heeft aangegeven er niet tegen op te treden als dat wel gedaan wordt en zegt dat werknemers die er problemen mee hebben naar de rechter kunnen.

Doordat je daarmee voor werknemers het een stuk moeilijker maakt om zonder vaccinatie te kunnen werken gaat het wel degelijk in de richting van een plicht.
Wat moet VWS doen dan? Sinds wanneer heeft VWS een mandaat om bedrijven boetes op te leggen? En ik denk niet dat ze genoeg medewerkers hebben om namens bedrijven rechtszaken te gaan voeren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201578176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wanneer loopt de coronawet nu af? 1 Januari?
1 December
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 13:22:55 #206
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wat moet VWS doen dan? Sinds wanneer heeft VWS een mandaat om bedrijven boetes op te leggen? En ik denk niet dat ze genoeg medewerkers hebben om namens bedrijven rechtszaken te gaan voeren.
De boetes op het niet kunnen tonen van het coronatoegangsbewijs komen ook bij VWS vandaan. Die worden niet door VWS gehandhaafd, maar wel op basis van een wet die onder VWS valt. Ze kunnen op zijn minst uitspreken dat ze het hier niet mee eens zijn en dat er zal worden opgetreden tegen werkgevers die dit wel eisen.

Beetje net als er gedaan wordt tegen restaurants die uitspreken niet te gaan controleren. Die controles worden ook niet door VWS gedaan tenslotte.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 13:25:27 #207
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201578212
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat kan toch niet? Als de coronawet afloopt verloopt ook de wettelijke basis om de QR-checks te doen. Dan is de situatie (als er geen andere wet komt) dat de QR check niet meer gedaan mag worden volgens mij.
Gewoon speciale Corona check restaurants voor hele angstige mensen :7

Zal mijn ex-werkgever eens een belletje geven (dan zou ik me toch een uitbrander krijgen _O- ).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201578217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
Ze kunnen op zijn minst uitspreken dat ze het hier niet mee eens zijn en dat er zal worden opgetreden tegen werkgevers die dit wel eisen.
Maar er is al besloten dat er omstandigheden zijn waarin werknemers verplicht kunnen worden onder andere omstandigheden hun werkzaamheden te moeten verrichten. Bij voorkeur in overleg, want VWS wil niet voor werkgevertje gaan spelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 13:27:58 #209
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578240
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar er is al besloten dat er omstandigheden zijn waarin werknemers verplicht kunnen worden onder andere omstandigheden hun werkzaamheden te moeten verrichten. Bij voorkeur in overleg, want VWS wil niet voor werkgevertje gaan spelen.
Er is tot nu toe gezegd: Je mag het aan je medewerkers vragen, maar je medewerker is niet verplicht dit te beantwoorden.

Dat is wel iets anders dan op je werk een coronatoegangsbewijs moeten tonen om naar binnen te kunnen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201578253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is tot nu toe gezegd: Je mag het aan je medewerkers vragen, maar je medewerker is niet verplicht dit te beantwoorden.

Dat is wel iets anders dan op je werk een coronatoegangsbewijs moeten tonen om naar binnen te kunnen.
quote:
Kan een werkgever de werkzaamheden van de werknemer aanpassen?

Als de werkgever weet dat een werknemer niet is gevaccineerd, of als een werknemer dit niet wil zeggen ongeacht de reden daarvoor, dan is aanpassing van werk een mogelijkheid. De werkgever kan met de werknemer onderzoeken hoe het risico op besmetting met het coronavirus voor werknemers, collega’s en eventuele klanten kan worden beperkt. Als er alternatieve maatregelen mogelijk zijn, en de werkgever komt met een redelijk voorstel, dan zal de werknemer dat alternatief moeten accepteren.

Voorbeelden zijn:

een aangepast werkrooster;
het aanbieden van een andere werkplek;
het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen;
of als het werk het toelaat, thuiswerken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201578265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is tot nu toe gezegd: Je mag het aan je medewerkers vragen, maar je medewerker is niet verplicht dit te beantwoorden.

Dat is wel iets anders dan op je werk een coronatoegangsbewijs moeten tonen om naar binnen te kunnen.
Ik zou niet voor een werkgever willen werken die QR gaat controleren bij de poort. Nog los van dat ik gewoon gevaccineerd ben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 13:31:42 #212
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]

Ja, die tekst ken ik. Nog steeds is dit niet hetzelfde als je coronatoegangsbewijs moeten tonen om naar je werk te kunnen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 13:32:15 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_201578275
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is tot nu toe gezegd: Je mag het aan je medewerkers vragen, maar je medewerker is niet verplicht dit te beantwoorden.

Dat is wel iets anders dan op je werk een coronatoegangsbewijs moeten tonen om naar binnen te kunnen.
Ik hoorde van een vriendin van mij die bij de politie werkt dat mensen die niet gevaccineerd zijn andere werkzaamheden krijgen (bureauwerk) en dat er langzaamaan gehint wordt op dat ze op termijn een andere baan moeten gaan zoeken...

Vind dat soort dingen echt waanzin
  donderdag 30 september 2021 @ 13:33:04 #214
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201578282
Hoe weet een werkgever of iemand is gevaccineerd (of niet)?

Ik kan ook wel zeggen dat ik gevaccineerd ben, maar niemand (hier of zelfs in mijn familie) die dat kan bevestigen of ontkennen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201578286
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, die tekst ken ik. Nog steeds is dit niet hetzelfde als je coronatoegangsbewijs moeten tonen om naar je werk te kunnen.
De facto komt het wel op hetzelfde neer, vind ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 13:35:26 #216
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578300
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De facto komt het wel op hetzelfde neer, vind ik.
Vind ik niet. Het eerste is een gesprek tussen werkgever en werknemer, hoogstwaarschijnlijk bij de bedrijfsarts. Het tweede is een maatregel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 13:36:43 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201578320
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dient ook wel degelijk een privacydoel, namelijk dat als je op meerdere plaatsen incheckt over tijd die QR-codes niet aan elkaar te linken zijn.

Met papieren QR scan je overal exact dezelfde QR-code en kan in theorie iemand met rogue scanners al die bezoeken koppelen.
Hmmm... QR codes zijn niet uniek en hoewel je sws alleen al aan de initialiten/geboortedag iemand al iemand met een bepaalde zekerheid kan caaegoriseren, voldoen codes aan de (boterzachte) voorwaarden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 30 september 2021 @ 13:37:57 #218
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201578328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De facto komt het wel op hetzelfde neer, vind ik.
De ene is alleen voor ongevaccineerden en de andere is voor iedereen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 30 september 2021 @ 13:39:07 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201578337
quote:
12s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmm... QR codes zijn niet uniek en hoewel je sws alleen al aan de initialiten/geboortedag iemand al iemand met een bepaalde zekerheid kan caaegoriseren, voldoen codes aan de (boterzachte) voorwaarden.
Die QR codes zijn in zoverre uniek dat het enige indentificeerbare naar een persoon die 3 gegevens zijn waarbij steeds iets anders blanco is.

Dat maakt koppelen bijna niet mogelijk, waar je met een papieren QR gewoon 1 op 1 kunt checken of het dezelfde QR is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201578367
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vind ik niet. Het eerste is een gesprek tussen werkgever en werknemer, hoogstwaarschijnlijk bij de bedrijfsarts. Het tweede is een maatregel.
De werkgever mag dus helemaal niets weten van alle details die de bedrijfsarts met de werknemer bespreekt. Het enige wat de werkgever daaruit mag weten, is "Kan de werknemer werken ja/nee en zo nee, wanneer is de prognose van wel".

Als je je als werknemer ziek meldt dan mag de werkgever niet eens vragen waarom je je ziek hebt gemeld. Alleen de bedrijfsarts mag die informatie weten. En dan kan een werkgever dus alleen een werknemer die niet gevaccineerd is op non-actief stellen, maar dan moet die wel doorbetaald worden.

Wordt een duur grapje alleen voor principes.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 30 september 2021 @ 13:46:53 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201578428
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het idee dag ik je tekst verkeerd begrijp want verkeersgegevens zijn echt niet buiten de AVG (privacybescherming). Je provider (Vodafone, T-Mobile, KPN etc) moet aangesloten zijn op NBIP om te voldoen aan tapverzoeken. Die tapverzoeken worden alleen uitgevoerd wanneer het openbaar ministerie dat verzoek goedgekeurd heeft.

Welke informatie krijgt de overheid hier van de app gebruiker die privacygevoelig is? Zijn IP adres op de webservers?
Verkeersgegeven staan ook op de telefoon in kwestie die voor een andere roque applicatie inzichtelijk zijn. Denk bv aan je batterijmonitor e.a. systeemfuncties die perfect bijhouden welke applicatie actief is en (wanneer) gebruikt wordt en zo icm locatie gegevens alles opengooit.

En ja via een omweg, kan een andere app ook achterhalven welke applicatie met welk IP communiceert (voor ingewijden bv "lsof" of de "/proc" status monitoren). Overtuigd zijn dat dit niet gebeurd is vooral dat in cogniteve dissonantie, willen geloven dat het niet kan en als uitvlucht bedenken dat het niet interessant is.

Ik wantrouw overigens de overheid een stuk minder dan de makers van telefoons en toepassingen die uit zijn om hun marketing doelen te verwezenlijken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201578461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die angst werd toch niet uitgesproken? Ik dacht dat het een vraag was van iemand of/hoe die QR codes konden blijven. Ik las daar geen angst in, of ik moet 't verkeerd gelezen hebben.
Dit was de initiële post:

quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar ik met de coronapas bang voor ben is dat hij straks - ik gok ergens in het voorjaar - door de overheid wordt afgeschaft als plicht, maar dat het dan intussen zo is ingeburgerd dat een boel bedrijven er alsnog om (blijven) gaan vragen. En dat de overheid dan de schouders ophaalt en zegt 'dat moet iedereen maar voor zich weten'.

En dan zitten we alsnog met een checksysteem op allerlei plekken. Hopelijk zit ik ernaast.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 13:49:16 #223
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578467
quote:
12s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmm... QR codes zijn niet uniek en hoewel je sws alleen al aan de initialiten/geboortedag iemand al iemand met een bepaalde zekerheid kan caaegoriseren, voldoen codes aan de (boterzachte) voorwaarden.
Het is belangrijk je te realiseren dat een QR code niet meer is dan een encoding. Het maakt de informatie die erin zit presenteerbaar voor een computer. Afhankelijk van het type QR-code heb je verschillende mogelijkheden. Aangezien deze QR-code effectief een JSON laat zien heb je de alfanumerieke variant, wat inhoudt dat je 4296 'karakters' in één QR-code kwijt kunt. Dit houdt in dat 45^4296 mogelijkheden hebt voor collission.

Je hoeft iemand door middel van de QR code niet te categoriseren, je gebruikt het als een kenmerk. De QR-code is 'ondertekend' door één van de partijen die geautoriseerd is. De QR-code is dus eigenlijk iets wat je hebt. Als ze de QR code vervangen hadden door een polsbandje die alleen uitgegeven wordt door partijen die daartoe geautoriseerd zijn heb je hetzelfde bereikt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 13:50:50 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201578482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Hoe weet een werkgever of iemand is gevaccineerd (of niet)?

Ik kan ook wel zeggen dat ik gevaccineerd ben, maar niemand (hier of zelfs in mijn familie) die dat kan bevestigen of ontkennen.
Je zal en gaat je - tenzij psychopaat - wel ongemakkelijk voelen dat je gaat liegen in woord of gedrag.
Iemand die je goed kent, zal dat waarnemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 13:52:09 #225
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578497
quote:
18s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:46 schreef Vallon het volgende:

[..]
Verkeersgegeven staan ook op de telefoon in kwestie die voor een andere roque applicatie inzichtelijk zijn. Denk bv aan je batterijmonitor e.a. systeemfuncties die perfect bijhouden welke applicatie actief is en (wanneer) gebruikt wordt en zo icm locatie gegevens alles opengooit.

En ja via een omweg, kan een andere app ook achterhalven welke applicatie met welk IP communiceert (voor ingewijden bv "lsof" of de "/proc" status monitoren). Overtuigd zijn dat dit niet gebeurd is vooral dat in cogniteve dissonantie, willen geloven dat het niet kan en als uitvlucht bedenken dat het niet interessant is.

Ik wantrouw overigens de overheid een stuk minder dan de makers van telefoons en toepassingen die uit zijn om hun marketing doelen te verwezenlijken.
Ok, nu maken we wel even een flinke stap zijwaarts :)

De coronacheck app draait op je telefoon in een sandbox en heeft geen toegang tot andere functies. Je telefoon kan theoretisch zien wanneer de coronacheck app geopend is geweest, maar dat zegt niets over wanneer deze gebruikt is of gescand is.

Als jij een rogue applicatie op je telefoon hebt (zoals Pegasus) is de coronacheck app echt niet de manier om te controleren waar je geweest bent, die gebruikt gewoon je GPS en 4G signalen.

BTW, lsof is voor 'list open files', die laat niet zien met welk ip je communiceert.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 13:52:15 #226
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201578500
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je hoeft iemand door middel van de QR code niet te categoriseren, je gebruikt het als een kenmerk. De QR-code is 'ondertekend' door één van de partijen die geautoriseerd is. De QR-code is dus eigenlijk iets wat je hebt. Als ze de QR code vervangen hadden door een polsbandje die alleen uitgegeven wordt door partijen die daartoe geautoriseerd zijn heb je hetzelfde bereikt.
Alleen kan ik een polsbandje heel eenvoudig doorgeven en een nieuwe halen want daaraan kun je geen persoonsgegevens aflezen.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 13:53:01 #227
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578508
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:52 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Alleen kan ik een polsbandje heel eenvoudig doorgeven en een nieuwe halen want daaraan kun je geen persoonsgegevens aflezen.
Het doel van mijn opmerking was dat je in plaats van een QR code een polsbandje met dezelfde kenmerken had. Dus met de eerste letter van je voornaam, achternaam en geboortedatum.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 13:53:55 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201578524
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hoe het technisch zit weet ik niet.

Maar als jij Pietje bent die in februari 2021 al gevaccineerd is dan kun je je wel afvragen hoeveel waarde zo'n bewijsje nog heeft in - pak hem beet - november 2022.
Afgifte van een test zijn 24 uur geldig, die van herstel 6 maanden en van vaccinatie 1 jaar.
Dit middels certificaten die een afloopdatum hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 30 september 2021 @ 13:54:37 #229
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201578536
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het doel van mijn opmerking was dat je in plaats van een QR code een polsbandje met dezelfde kenmerken had. Dus met de eerste letter van je voornaam, achternaam en geboortedatum.
Je hebt gelijk alleen dan is het hele doel van dat polsbandje natuurlijk weg, want het is net zoveel werk om een qr tegen een id te checken als dat het met een polsbandje is. Maar ik val natuurlijk weer halverwege een discussie binnen en roep weer iets :P
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 13:55:29 #230
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578547
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:54 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk alleen dan is het hele doel van dat polsbandje natuurlijk weg, want het is net zoveel werk om een qr tegen een id te checken als dat het met een polsbandje is. Maar ik val natuurlijk weer halverwege een discussie binnen en roep weer iets :P
Het polsbandje heeft ook geen doel. Ik bedoelde echt puur en alleen aan te geven dat de QR-code eigenlijk niets meer is dan een digitaal polsbandje, maar dan één die je niet zonder kapot te maken door kunt geven.

Had 't misschien wat beter moeten verwoorden :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 13:59:43 #231
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201578607
quote:
12s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je zal en gaat je - tenzij psychopaat - wel ongemakkelijk voelen dat je gaat liegen in woord of gedrag.
Iemand die je goed kent, zal dat waarnemen.
Ach, iedereen liegt wel over iets.

Als elke leugenaar een psychopaat is dan hebben we een groot probleem.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 30 september 2021 @ 14:02:02 #232
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201578635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het doel van mijn opmerking was dat je in plaats van een QR code een polsbandje met dezelfde kenmerken had. Dus met de eerste letter van je voornaam, achternaam en geboortedatum.
Tweelingen met een examentrucje _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201578644
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 14:03:36 #235
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578660
quote:
Uitstroom gaat wat traag, maar ziet er goed uit. Zou die afname van 3 op de IC inhouden dat er 3 terug naar de verpleegafdeling zijn?

Edit, laat maar, verkeerd gekeken :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 14:05:19 #236
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201578675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Uitstroom gaat wat traag, maar ziet er goed uit. Zou die afname van 3 op de IC inhouden dat er 3 terug naar de verpleegafdeling zijn?

Edit, laat maar, verkeerd gekeken :P
Dit vraag ik me al een tijd af, is instroom alleen van buitenaf, of ook terugplaatsingen vanaf de IC?
pi_201578679
Wat is de trend in EU landen met een lage vaccinatiegraad? Is er natuurlijke immuniteit ontstaan, of komt dit helemaal op conto van de vaccinaties?
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 14:07:18 #238
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578706
quote:
5s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:05 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Dit vraag ik me al een tijd af, is instroom alleen van buitenaf, of ook terugplaatsingen vanaf de IC?
Ik kan me eerlijk gezegd niet anders voorstellen dan dat die meetellen, aangezien het om de bezetting gaat. Of iemand nu terug van de IC komt of met de ambulance binnen komt, diegene bezet een bed.

@Oliver23 Weet jij dat? (Her-)instroom telt toch ook gewoon mee?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 14:07:20 #239
3542 Gia
User under construction
pi_201578708
Volgens mij kun je vrij makkelijk met iemand anders ID, als je er maar een beetje op lijkt, 2x een polsbandje bemachtigen.
Mijn zus is niet gevaccineerd en we lijken best wel op elkaar.
Mijn pasfoto op het ID is al 4,5 jaar oud, zoveel is mijn zus jonger dan ik.
pi_201578714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:05 schreef zoost het volgende:
Wat is de trend in EU landen met een lage vaccinatiegraad? Is er natuurlijke immuniteit ontstaan, of komt dit helemaal op conto van de vaccinaties?
Goeie vraag! Kijk onderstaand kaartje van Frankrijk. Zelfde beweging, vaccinatiegraad maakt kennelijk nu niet zoveel uit.

https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus/carte-et-donnees
pi_201578721
quote:
Aangezien @Oliver23 per 1-10 stopt met deze taak heb ik in elk geval de instroom/uitstroom cijfers op een alternatieve locatie staan:

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/lcps/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201578750
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:07 schreef Gia het volgende:
Volgens mij kun je vrij makkelijk met iemand anders ID, als je er maar een beetje op lijkt, 2x een polsbandje bemachtigen.
Mijn zus is niet gevaccineerd en we lijken best wel op elkaar.
Mijn pasfoto op het ID is al 4,5 jaar oud, zoveel is mijn zus jonger dan ik.
Tja, als je per se wil frauderen zal het best lukken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201578758
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Aangezien @:Oliver23 per 1-10 stopt met deze taak heb ik in elk geval de instroom/uitstroom cijfers op een alternatieve locatie staan:

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/lcps/
Dit moet toch ook zo te automatiseren zijn dat het automagisch op twitter komt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201578765
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:11 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dit moet toch ook zo te automatiseren zijn dat het automagisch op twitter komt?
Kan zeker, maar dat heb ik niet ingebouwd momenteel (en ook geen tijd voor om de twitter api uit te zoeken).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 14:13:56 #245
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578783
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Kan zeker, maar dat heb ik niet ingebouwd momenteel (en ook geen tijd voor om de twitter api uit te zoeken).
Ik heb in het verleden Tweepy gebruikt, dat werkte wel makkelijk: https://realpython.com/twitter-bot-python-tweepy/
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 30 september 2021 @ 14:17:09 #246
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201578810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Kan zeker, maar dat heb ik niet ingebouwd momenteel (en ook geen tijd voor om de twitter api uit te zoeken).
Key en Secret van een Twitter accountje ophalen, python library opzoeken en gaan. Je hoeft niet per se zelf wat te bouwen tegen de Twitter API als je daar geen tijd/zin in hebt, voor alle social media sites zijn wel bots gemaakt.
pi_201578890
quote:
14s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:17 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Key en Secret van een Twitter accountje ophalen, python library opzoeken en gaan. Je hoeft niet per se zelf wat te bouwen tegen de Twitter API als je daar geen tijd/zin in hebt, voor alle social media sites zijn wel bots gemaakt.
Ik wil het wel doen als er behoefde voor is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201578893
quote:
Nu al meer dan 130.000 kaarten verkocht voor nieuwe Bondfilm
Voor de nieuwe James Bond-film No Time To Die zijn inmiddels al meer dan 130.000 kaarten verkocht. Dat heeft distributeur Universal Pictures vandaag gemeld. Het gebeurt zelden dat in de voorverkoop voor een bioscoopfilm al zoveel tickets worden aangeschaft.
https://www.ad.nl/show/nu(...)e-bondfilm~a04c08f9/

@Wereldgozer erg mooi.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 14:26:18 #249
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201578898
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik wil het wel doen als er behoefde voor is.
Denk dat het makkelijker zou zijn als je 't automatisch hier in 't topic kunt posten, voor jezelf :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201578907
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Denk dat het makkelijker zou zijn als je 't automatisch hier in 't topic kunt posten, voor jezelf :P
Haha, een API voor fok ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201578949
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Haha, een API voor fok ;)
Ik denk als je genoeg doneert Danny daar wel over wil nadenken ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201578959
quote:
Niet mien merk
  donderdag 30 september 2021 @ 14:32:37 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201578975
quote:
Jouw mening over Daniel Craig graag.
  donderdag 30 september 2021 @ 14:34:37 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201578996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ok, nu maken we wel even een flinke stap zijwaarts :)

De coronacheck app draait op je telefoon in een sandbox en heeft geen toegang tot andere functies. Je telefoon kan theoretisch zien wanneer de coronacheck app geopend is geweest, maar dat zegt niets over wanneer deze gebruikt is of gescand is.

Als jij een rogue applicatie op je telefoon hebt (zoals Pegasus) is de coronacheck app echt niet de manier om te controleren waar je geweest bent, die gebruikt gewoon je GPS en 4G signalen.

BTW, lsof is voor 'list open files', die laat niet zien met welk ip je communiceert.
Het is geen stap zijwaarts maar bezien vanuit het perspectief dat gebruikende mens als privacy belang zou hebben.
We verzeilen in details*, leuk waar ik wel meer over kan vertellen, zie spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kern is ook dat ik aangeef dat de APP op een telefoon lang niet zo veilig is te maken is als een simpel stukje papier dat al of niet verloren, (privacy/technisch) hier met de QR-code weinig (sws nog te veel) vertelt over de houder.
Dat dit stukje papier voor de uitgever (cq. overheid) ook andere belangen moet dienen (zoals o.a. fraude beperken etc.) en zo dan minder betrouwbaar wordt om nog nut te hebben, geef ik gelijk toe.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 14:40:19 #255
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201579045
quote:
12s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is geen stap zijwaarts maar bezien vanuit het perspectief dat gebruikende mens als privacy belang zou hebben.
We verzeilen in details*, leuk waar ik wel meer over kan vertellen, zie spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kern is ook dat ik aangeef dat de APP op een telefoon lang niet zo veilig is te maken is als een simpel stukje papier dat al of niet verloren, (privacy/technisch) hier met de QR-code weinig (sws nog te veel) vertelt over de houder.
Dat dit stukje papier voor de uitgever (cq. overheid) ook andere belangen moet dienen (zoals o.a. fraude beperken etc.) en zo dan minder betrouwbaar wordt om nog nut te hebben, geef ik gelijk toe.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. De CoronaCheck app heeft puur en alleen als doel de QR-code op een eenvoudige manier weergeven zonder dat die misbruikt kan worden. Oftewel, dat je een PNG via je foto's toont die je ergens gedownload hebt ofzo. De QR code is dus iets wat je hebt, waarvan de authenticiteit door een andere partij gewaarborgd is.

Het risico op misbruik zit hier dan ook niet in de CoronaCheck app, maar de QR scanners. Theoretisch kun je een andere app gebruiken die alle QR codes die hij ziet opslaat om zo een patroon te maken. Dit is de reden dat de QR code elke zoveel tijd anders wordt, om ervoor te zorgen dat je het pad niet kunt volgen.

Als we er even vanuit gaan dat een telefoon gecompromitteerd is en dat risico proberen te plaatsen op de CoronaCheck app is het risico voornamelijk dat je gefingeerde QR codes in de app kunt zetten, niet dat de app je kan volgen.

Wanneer we even terug gaan naar waar deze discussie begon, waar jij aangaf dat er hier privacy-gevoelige informatie buitgemaakt (kan) worden is dat hetgene wat ik betwist. Indien ik een aanvaller zou zijn zou de CoronaCheck app me in elk geval echt helemaal niets boeien, daar zit de waardevolle (privacygevoelige) informatie niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201579286
De Jonge, teeeeering :')

Kan die man zsm gewoon uit?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201579289
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Jouw mening over Daniel Craig graag.
Groen vinkje.

Afgehandeld.
pi_201579299
:M :lijstje:
  donderdag 30 september 2021 @ 15:08:13 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201579304
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:06 schreef Discombobulate het volgende:
De Jonge, teeeeering :')

Kan die man zsm gewoon uit?
4 more years
  donderdag 30 september 2021 @ 15:08:45 #260
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201579311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:06 schreef Discombobulate het volgende:
Jonge, teeeeering :')

Kan die man zsm gewoon uit?
Wat heeft de beste man vandaag weer gezegd? Heb ik iets gemist, of is het gewoon even just because HUGO, ons boegbeeld van politiek narcisme?
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201579312
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:06 schreef Discombobulate het volgende:
De Jonge, teeeeering :')

Kan die man zsm gewoon uit?
Wat heeft ie nu weer gezegd?
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 15:09:30 #262
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201579320
quote:
De Jonge: coronatoegangsbewijs heft juist tweedeling op

Het coronatoegangsbewijs leidt niet tot een tweedeling in de samenleving, zoals veel tegenstanders zeggen, maar werkt juist verbindend. Dat betoogt demissionair minister De Jonge in een post op sociale media. Door het toegangsbewijs kunnen mensen met een kwetsbare gezondheid weer vaker meedoen in de samenleving, schrijft De Jonge. "Daarmee heft het coronabewijs dus juist een tweedeling op."

"Er is een groep mensen die zo kwetsbaar is, dat ze zichzelf veel leuke dingen hebben ontzegd. Ze zijn bang om besmet te raken, ook al zijn ze gevaccineerd. Dat is de echte tweedeling die aan het ontstaan was. Die tussen mensen die op hun gezondheid kunnen vertrouwen en hen die de pech hebben dat niet te kunnen doen", schrijft de minister.

Er is volgens hem geen sprake van discriminatie, omdat iedereen die zich niet wil laten vaccineren zich ook kan laten testen voor een coronatoegangsbewijs. "Zodat ook zij kunnen meedoen. Sterker: het werken met toegangsbewijzen doen we juist voor de mensen die niet gevaccineerd zijn." De Jonge wijst erop dat die mensen juist de grootste kans hebben om besmet te raken of iemand anders te besmetten. "Kortom: juist de mensen die het felst gekant zijn tegen coronatoegangsbewijzen worden er het meest door beschermd."
Dit?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 september 2021 @ 15:09:46 #263
408813 crew  trein2000
pi_201579322
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit?
Knettergek
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 30 september 2021 @ 15:09:48 #264
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201579323
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Jouw mening over Daniel Craig graag.
Lekkere vrouw heeft hij :9
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201579334
*sneakt tijdens de dagelijkse Hugo-bespreking binnen en ploft breeduit op de bank voor de cijfertjes.. :M :lijstje:
pi_201579335
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:09 schreef Momo het volgende:
"Er is een groep mensen die zo kwetsbaar is, dat ze zichzelf veel leuke dingen hebben ontzegd. Ze zijn bang om besmet te raken, ook al zijn ze gevaccineerd.
Maar ze kunnen nu toch nog steeds besmet worden? Kwetsbare mensen zijn toch nog steeds kwetsbaarder dan niet kwetsbare? En welk opzicht is die tweedeling nu anders.
  donderdag 30 september 2021 @ 15:11:20 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201579336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Lekkere vrouw heeft hij :9
Pics?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 september 2021 @ 15:12:24 #268
408813 crew  trein2000
pi_201579353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:

[..]
Maar ze kunnen nu toch nog steeds besmet worden?
Nee. Hugo heeft gezegd dat die mensen zich nu wel goed voelen. Is dat niet in overeenstemming met de werkelijkheid? Jammer dan Hugo heeft het gezegd dus het is zo.

Vr Gr
H.M. De Jonge
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 15:13:12 #269
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201579358
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Hugo heeft gezegd dat die mensen zich nu wel goed voelen. Is dat niet in overeenstemming met de werkelijkheid? Jammer dan Hugo heeft het gezegd dus het is zo.

Vr Gr
H.M. De Jonge
  donderdag 30 september 2021 @ 15:14:03 #270
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201579370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Hugo heeft gezegd dat die mensen zich nu wel goed voelen. Is dat niet in overeenstemming met de werkelijkheid? Jammer dan Hugo heeft het gezegd dus het is zo.

Vr Gr
H.M. De Jonge
De eerste de beste kwetsbare die besmet raakt gelijk naar de rechter en gevangenisstraf voor Hugo eisen dus.
pi_201579372
quote:
Nou las ik ook dat er om pic's gevraagd werd maar niet die van Hugo, Dick. :N
  donderdag 30 september 2021 @ 15:14:22 #272
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201579375
Ah, ok. Hugo heeft zeker wel een punt, maar niet dat het geen nieuwe tweedeling introduceert.
Al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het feit dat er met het QR-voor-toegang systeem marginaal veiliger op wordt voor zeer kwetsbaren en dat zelfs die kleine toename in hun veiligheid maar bijvangst is van zijn bedoelde beleid, namelijk iedereen steeds sterker duwen richting vaccinatie. Nu heb ik niet eens zo veel tegen het doel zo'n hoog mogelijke vaccinatiegraad te bereiken, maar het hele systeem van conditionele toegang voor alledaagse locaties wil ik gewoon niet in de maatschappij verwoven zien.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 30 september 2021 @ 15:16:26 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201579389
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit?
vind ik toch wel weer netjes van hem, blij dat we nog 4 jaar (waarschijnlijk) met hem doorgaan
pi_201579394
Cijfers?
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 15:17:48 #275
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201579402
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Nou las ik ook dat er om pic's gevraagd werd maar niet die van Hugo, Dick. :N
Maar hij lacht zo lief en onschuldig op die foto O+
pi_201579404
twitter
pi_201579406
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:14 schreef GemMagic het volgende:
Ah, ok. Hugo heeft zeker wel een punt, maar niet dat het geen nieuwe tweedeling introduceert.
Al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het feit dat er met het QR-voor-toegang systeem marginaal veiliger op wordt voor zeer kwetsbaren en dat zelfs die kleine toename in hun veiligheid maar bijvangst is van zijn bedoelde beleid, namelijk iedereen steeds sterker duwen richting vaccinatie. Nu heb ik niet eens zo veel tegen het doel zo'n hoog mogelijke vaccinatiegraad te bereiken, maar het hele systeem van conditionele toegang voor alledaagse locaties wil ik gewoon niet in de maatschappij verwoven zien.
verweven...
:@
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 15:18:13 #278
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201579409
twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 september 2021 @ 15:18:18 #280
408813 crew  trein2000
pi_201579410
twitter

En maar olie op het vuur blijven gooien. Zelden zo’n incompetentie gezien.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201579411
quote:
Horretjes open.
pi_201579414
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit?
Nog maar een keer, wat een ongelofelijke staatsdebiel.
Maar mensen hier vreten het als zoete koek. Net zo gestoord.
Go hard or go home
pi_201579418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En maar olie op het vuur blijven gooien. Zelden zo’n incompetentie gezien.
haha teringlijer
pi_201579419
twitter
pi_201579421
Laatste update: 30-09-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 1732

Gemeentes met +5 besmettingen:
80 's-Gravenhage
79 Rotterdam
62 Amsterdam
39 Utrecht
30 Tilburg
27 Arnhem
27 Amersfoort
27 Ede
26 Zwolle
25 Enschede
25 Almere
20 Eindhoven
20 Nijmegen
19 Nieuwegein
18 Apeldoorn
17 Veenendaal
17 Breda
17 Venlo
15 Staphorst
15 Peel en Maas
15 Groningen
15 Neder-Betuwe
14 Barneveld
13 Súdwest-Fryslân
13 Haarlemmermeer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
59 gemeentes met 0 besmettingen
74 gemeentes met 1 besmettingen
111 gemeentes met 2-4 besmettingen
18 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201579422
Aangezien gevaccineerde mensen corona ook nog kunnen verspreiden (met veel kleinere kans, maar toch) maakt het afschaffen van die anderhalve meter het naar mijn mening juist minder veilig voor die angstige superkwetsbaren... Maar goed ik ben geen minister voor gezondheid.
pi_201579423
quote:
11s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Maar hij lacht zo lief en onschuldig op die foto O+
lol
:N :{w
pi_201579428
Friesland blijft het slecht doen.
  donderdag 30 september 2021 @ 15:19:20 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201579429
Mooie cijfers.

Tijd voor gekleurde polsbandjes.
pi_201579433
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En maar olie op het vuur blijven gooien. Zelden zo’n incompetentie gezien.
Stel je inderdaad voor dat de minister wat van zich laat horen op sociale media, de absolute horror.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201579443
Mooie cijfers weer. Mag hopen dat de vaccinatiedwang nog lang aanblijft, lekker naar beneden met die cijfers *O*.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201579454
Mooie cijf..... ik mis @Scrummie .... -O-
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 15:21:07 #293
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201579456
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]
lol
:N :{w


Bohh op deze foto is ie wel vies mad heur.... :o
pi_201579457
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:20 schreef Mammietje het volgende:
Mooie cijf..... ik mis @:Scrummie .... -O-
Daar las ik gister iets over. Accountje door de shredder?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201579460
quote:
11s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:18 schreef Bliksem92 het volgende:
Aangezien gevaccineerde mensen corona ook nog kunnen verspreiden (met veel kleinere kans, maar toch) maakt het afschaffen van die anderhalve meter het naar mijn mening juist minder veilig voor die angstige superkwetsbaren... Maar goed ik ben geen minister voor gezondheid.
Het gaat niet zo zeer om kúnnen want die kans ga je niet naar nul krijgen. Ook niet als je van iedereen een negatieve coronatest eist. Maar vooral om het verkleinen van die kans tot een acceptabel niveau zonder dat het een enorme impact heeft op de samenleving.

Daarom hoeft het coronapas-systeem ook niet 100% waterdicht te zijn voor fraude, als het maar voldoende is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201579462
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:14 schreef GemMagic het volgende:
Ah, ok. Hugo heeft zeker wel een punt, maar niet dat het geen nieuwe tweedeling introduceert.
Al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het feit dat er met het QR-voor-toegang systeem marginaal veiliger op wordt voor zeer kwetsbaren en dat zelfs die kleine toename in hun veiligheid maar bijvangst is van zijn bedoelde beleid, namelijk iedereen steeds sterker duwen richting vaccinatie. Nu heb ik niet eens zo veel tegen het doel zo'n hoog mogelijke vaccinatiegraad te bereiken, maar het hele systeem van conditionele toegang voor alledaagse locaties wil ik gewoon niet in de maatschappij verwoven zien.
Kwetsbaren zijn vooral gebaat bij lage viruscirculatie. Leuk dat Hugo het nu op zo'n manier neerzet maar ik denk dat er maar weinig kwetsbaren vinden erop vooruit te zijn gegaan, zeker met de verhoging van toegestane capaciteit en afschaffing 1,5-meter.
I'll give you something to do
pi_201579463
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:20 schreef Mammietje het volgende:
Mooie cijf..... ik mis @:Scrummie .... -O-
Een heel triest geval.

@Lenny_Leonard @Caland
pi_201579467
quote:
10s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Bohh op deze foto is ie wel vies mad heur.... :o
:D
Je hebt me overtuigd. Toch een leuke foto net. :D :P
  donderdag 30 september 2021 @ 15:22:12 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201579468
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Daar las ik gister iets over. Accountje door de shredder?
Bans worden niet besproken.
  donderdag 30 september 2021 @ 15:22:47 #300
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201579472
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En maar olie op het vuur blijven gooien. Zelden zo’n incompetentie gezien.
Corona vergelijken met autorijden? Dan ben je toch echt wel af wat mij betreft.
pi_201579476
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Bans worden niet besproken.
Niet relevant.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')