abonnement Unibet Coolblue
pi_201569427
YouTube bans high-profile anti-vaccine accounts, says it will block all vaccine misinformation

Google-owned YouTube banned prominent anti-vaccine accounts in an effort to strengthen its policies on misinformation around vaccines, the company said in a blog post Wednesday. It will also ban misinformation on all vaccines that are confirmed to be safe by the World Health Organization and local health authorities.

Social media companies have said since the beginning of the pandemic that they’re trying to stop the spread of coronavirus misinformation. But falsehoods have continued to run rampant as companies struggle to police the constant flood of posts and uploads to their platforms.

As part of the crackdown, a YouTube spokesperson confirmed it removed pages associated with high-profile misinformation spreaders like Joseph Mercola, Erin Elizabeth, Sherri Tenpenny and the Children’s Health Defense Fund, which is associated with Robert F. Kennedy Jr.

https://www.cnbc.com/2021(...)accine-accounts.html
  woensdag 29 september 2021 @ 19:59:19 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_201569510
Moeten zij weten.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_201569575
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:06:02 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201569670
Nu pas? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:08:08 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201569714
Toch mooi hoe wappies maar niet willen begrijpen dat het verspreiden van meuk geen nobele heldendaad van vrije meningsuiting is maar het verspreiden van meuk.

En dan gaan janken als bepaalde bedrijven zeggen: wij houden niet zo van meuk.

Maar goed, slachtoffergejank in 3,2,1
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 20:11:29 #6
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201569795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toch mooi hoe wappies maar niet willen begrijpen dat het verspreiden van meuk geen nobele heldendaad van vrije meningsuiting is maar het verspreiden van meuk.

En dan gaan janken als bepaalde bedrijven zeggen: wij houden niet zo van meuk.

Maar goed, slachtoffergejank in 3,2,1
Jij bent ook meuk, jou ook maar verbieden?
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:12:05 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201569808
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:11 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Jij bent ook meuk, jou ook maar verbieden?
Als ik op youtube ga verkondigen dat het helemaal niet erg is om een hele fles chloor te drinken omdat dat goed zou zijn voor de darmflora- en fauna, bijvoorbeeld, denk ik dat youtube inderdaad het recht heeft mij eraf te flikkeren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201569959
Altijd dubbel dit soort situaties. Enerzijds ga je mijn huis uit als je onzin loopt te verkondigen want dat doe je maar lekker ergens anders. Anderzijds, als mijn huis plek biedt aan een aantal miljard mensen zonder zinnig alternatief dan is het aannemelijk dat er altijd een percentage gekkies te vinden is in alle spectra van de gekkie-schaal. Moet ik die dan allemaal maar verbannen? En heb ik het alleen recht op verbanning of ben ik publiek bezit? Verdwijnt het als ik het niet meer faciliteer of wordt het juist de obscuriteit in gedrukt?

Ach, wat een geneuzel weer. :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:21:06 #9
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201570016
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:18 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Altijd dubbel dit soort situaties. Enerzijds ga je mijn huis uit als je onzin loopt te verkondigen want dat doe je maar lekker ergens anders. Anderzijds, als mijn huis plek biedt aan een aantal miljard mensen zonder zinnig alternatief dan is het aannemelijk dat er altijd een percentage gekkies te vinden is in alle spectra van de gekkie-schaal. Moet ik die dan allemaal maar verbannen? En heb ik het alleen recht op verbanning of ben ik publiek bezit? Verdwijnt het als ik het niet meer faciliteer of wordt het juist de obscuriteit in gedrukt?

Ach, wat een geneuzel weer. :)
Dan verschijnt het in boekvorm op Amazon waar lovende recensies worden geschreven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201570161
Lemmings vond ik vroeger altijd wel leuk… nu niet meer
  woensdag 29 september 2021 @ 20:39:31 #11
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201570389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als ik op youtube ga verkondigen dat het helemaal niet erg is om een hele fles chloor te drinken omdat dat goed zou zijn voor de darmflora- en fauna, bijvoorbeeld, denk ik dat youtube inderdaad het recht heeft mij eraf te flikkeren.
Ga jij ineens chloor drinken als de eerste de beste dat op YouTube verkondigd?
Waar komen toch die stalinistische trekjes vandaan dat iedereen zich moet passen in een vorm van waarheid? Waarom zouden mensen niet iets stoms of onwaars mogen verkondigen? We leven toch in een vrij land?

Sommige mensen hebben een afwijkende mening, sommige mensen zijn dom of weet ik het wat. En so what? Waarom die gedachten politie die iedereen in een mal moet duwen?

Je zou denken dat we wat geleerd hebben als vrij en democratisch land maar bij de eerste de beste crisis gooien we alle normen uit het raam en lopen we als makke lammetjes achter het gemenegoed aan en verketteren we al die niet in de pas lopen.
pi_201570423
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:39 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Ga jij ineens chloor drinken als de eerste de beste dat op YouTube verkondigd?
Waar komen toch die stalinistische trekjes vandaan dat iedereen zich moet passen in een vorm van waarheid? Waarom zouden mensen niet iets stoms of onwaars mogen verkondigen? We leven toch in een vrij land?

Sommige mensen hebben een afwijkende mening, sommige mensen zijn dom of weet ik het wat. En so what? Waarom die gedachten politie die iedereen in een mal moet duwen?

Je zou denken dat we wat geleerd hebben als vrij en democratisch land maar bij de eerste de beste crisis gooien we alle normen uit het raam en lopen we als makke lammetjes achter het gemengoed aan en verketteren we al die niet in de pas lopen.
Het punt is natuurlijk verantwoordelijkheid in combinatie met doelgroep. Het is aannemelijk dat kleine kinderen content zien waarin bijv. chloor drinken kan worden aangemoedigd. In dat geval faciliteert Youtube dat soort content en is ook mede verantwoordelijk. Daar passen ze voor.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 29 september 2021 @ 20:42:05 #13
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201570446
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Het punt is natuurlijk verantwoordelijkheid in combinatie met doelgroep. Het is aannemelijk dat kleine kinderen content zien waarin bijv. chloor drinken kan worden aangemoedigd. In dat geval faciliteert Youtube dat soort content en is ook mede verantwoordelijk. Daar passen ze voor.
We hebben het niet over chloor en niet over kinderen. Dat weet jij ook.
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:43:22 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201570476
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:39 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Ga jij ineens chloor drinken als de eerste de beste dat op YouTube verkondigd?
Waar komen toch die stalinistische trekjes vandaan dat iedereen zich moet passen in een vorm van waarheid? Waarom zouden mensen niet iets stoms of onwaars mogen verkondigen? We leven toch in een vrij land?

Sommige mensen hebben een afwijkende mening, sommige mensen zijn dom of weet ik het wat. En so what? Waarom die gedachten politie die iedereen in een mal moet duwen?

Je zou denken dat we wat geleerd hebben als vrij en democratisch land maar bij de eerste de beste crisis gooien we alle normen uit het raam en lopen we als makke lammetjes achter het gemenegoed aan en verketteren we al die niet in de pas lopen.
Oh op die toer. Alles moet gezegd kunnen worden want vrijheid.

Tuurlijk, waarom zou een willekeurige wap op internet niet mogen zeggen dat T-zooi, of Etto, of Mike 'misschien' aan kiddo's friemelen? Zoals trouwens ook regelmatig gebeurt: gewoon mensen wegzetten als pedo's. Omdat het kan.

Of is dat anders?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 20:45:01 #15
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201570509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh op die toer. Alles moet gezegd kunnen worden want vrijheid.

Tuurlijk, waarom zou een willekeurige wap op internet niet mogen zeggen dat T-zooi 'misschien' aan kiddo's friemelt? Zoals trouwens ook regelmatig gebeurt: gewoon mensen wegzetten als pedo's. Omdat het kan.

Of is dat anders?
Dat is een strafrechtelijke beschuldiging. En dat onterecht doen is op zichzelf strafbaar. Daar voorziet de wet al lang in. Dus ja, dat is heel erg anders.
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:46:13 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201570534
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:45 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Dat is een strafrechtelijke beschuldiging. En dat onterecht doen is op zichzelf strafbaar. Daar voorziet de wet al lang in. Dus ja, dat is heel erg anders.
Precies, dus dienen jij, ik en Mike onszelf te verdedigen tegen een totaal debiele claim van een wap, omdat die de vrijheid moet hebben alles te kunnen zeggen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201570571
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh op die toer. Alles moet gezegd kunnen worden want vrijheid.

Tuurlijk, waarom zou een willekeurige wap op internet niet mogen zeggen dat T-zooi 'misschien' aan kiddo's friemelt? Zoals trouwens ook regelmatig gebeurt: gewoon mensen wegzetten als pedo's. Omdat het kan.

Of is dat anders?
Hahaha…van antivaxers bannen/censureren vergelijken met chloor drinken tot iemand peddo benoemen…. Wat een vergelijkingen weer… heerlijk, daarom kom ik hier elke dag wel weer even kijken
  woensdag 29 september 2021 @ 20:48:23 #18
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201570584
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, dus dienen jij, ik en Mike onszelf te verdedigen tegen een totaal debiele claim van een wap, omdat die de vrijheid moet hebben alles te kunnen zeggen?
Je hoeft je niet te verdedigen. Je kunt mensen gewoon laten gaan. Echt, het is niet moeilijk. Gewoon even tot 10 tellen en je eigen onderbuik kalmeren. Laat mensen zijn en doen. Je hoeft niet te bepalen wat anderen denken, zeggen en doen.
pi_201570595
Misschien moet iemand het nog even vergelijken met een rijbewijs (vaardigheid) dat mis ik vandaag nog een beetje
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:50:49 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201570630
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:48 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Je hoeft je niet te verdedigen. Je kunt mensen gewoon laten gaan. Echt, het is niet moeilijk. Gewoon even tot 10 tellen en je eigen onderbuik kalmeren. Laat mensen zijn en doen. Je hoeft niet te bepalen wat anderen denken, zeggen en doen.
... Jij zou dat gewoon over je heen laten gaan, dergelijke beschuldigingen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:51:29 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201570643
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:47 schreef Ondskapt het volgende:

[..]
Hahaha…van antivaxers bannen/censureren vergelijken met chloor drinken tot iemand peddo benoemen…. Wat een vergelijkingen weer… heerlijk, daarom kom ik hier elke dag wel weer even kijken
Ach, anderen wanen zich weer Jood in Nazi-Duitsland omdat ze geen prikje willen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 20:52:40 #22
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201570667
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... Jij zou dat gewoon over je heen laten gaan, dergelijke beschuldigingen?
Je reageert niet meer op mijn stellingen. Je draait rondjes en bent aan het stampvoeten. Daar ga ik niet op in.
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:53:01 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201570672
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:52 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Je reageert niet meer op mijn stellingen. Je draait rondjes en bent aan het stampvoeten. Daar ga ik niet op in.
Nee, ik stel een vraag: zou jij dergelijke laster gewoon laten gaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201570686
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach, anderen wanen zich weer Jood in Nazi-Duitsland omdat ze geen prikje willen.
Wanen die zich jood omdat ze geen prik willen?
pi_201570687
De volgende stap is het ontnemen van stemrecht?

Stel je voor, een pro-chloor partij of zo, en dan al die wappies die daar op stemmen, brrr.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:54:32 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201570706
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:53 schreef Ondskapt het volgende:

[..]
Wanen die zich jood omdat ze geen prik willen?
Ongevaccineerd zijn schijnt inderdaad een onveranderlijke, gedetermineerde eigenschap te zijn ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 20:55:10 #27
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201570725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik stel een vraag: zou jij dergelijke laster gewoon laten gaan?
Laster is een valselijke strafrechtelijke beschuldiging, dat heb ik je al uitgelegd. Daar heeft dit niets mee te maken.
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 20:59:26 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201570826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:55 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Laster is een valselijke strafrechtelijke beschuldiging, dat heb ik je al uitgelegd. Daar heeft dit niets mee te maken.
Het gaat erom of men de totale vrijheid moet hebben om alles te kunnen roepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 21:05:57 #29
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201570980
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gaat erom of men de totale vrijheid moet hebben om alles te kunnen roepen.
Dat maak jij er van. Daar gaat het helemaal niet over. Je mag geen dingen zeggen die strafrechtelijk zijn verboden. Verder mag je gewoon een mening hebben en deze ook verkondigen. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Waarom zou je daar in hemels aan willen tornen?

Nogmaals, hebben we dan niets geleerd als vrije en democratische samenleving? Waarom zou jij willen bepalen wat anderen zeggen en doen?

En dan nog.
Nu heb je misschien gelijk. Ik denk daar anders over maar hypothetisch. Een volgende keer keert het standpunt zich tegen jou, en dan gaan anderen jou verbieden een mening te uitten. Zie je echt niet wat hier mis mee is?

Edit: shitload aan tikfouten hersteld

[ Bericht 0% gewijzigd door T-zooi op 29-09-2021 22:20:58 ]
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2021 @ 21:07:37 #30
88815 The_Emotion
98.3
pi_201571005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gaat erom of men de totale vrijheid moet hebben om alles te kunnen roepen.
Het stoppen van desinformatie wat corona, vaccinaties en reptiliaanse pizzabezorgers daar valt nog wat voor te zeggen.
Maar als YouTube straks vindt dat Brabant een schijtprovincie is, dan zijn de pittoreske beelden van het schone land ook in rook opgegaan.
Het punt is, waar ligt de grens en wie bepaalt wat er waar is of niet?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201571033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ongevaccineerd zijn schijnt inderdaad een onveranderlijke, gedetermineerde eigenschap te zijn ja.
ik ben niet gevaccineerd, dus mijn iq is niet meer dan 10. Zou je je taalgebruik hier op willen aanpassen? Bvd
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 21:08:57 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201571037
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:05 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Dat maak jij er van. Daar gaat het helemaal niet over. Je mag geen dingen zeggen die strafrechtelijk zijn verboden. Verder mag je gewoon een mening hebben en deze ook verkondigen. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Waarom zou je in hen
Melsnaam daaraan willen tornen?

Nogmaals, hebben we dan niets geleerd als vrije en democratische samenleving? Waarom zou jij willen bepalen wat anderen zeggen en doen?

En dan nog
Nu heb je misschien gelijk. Ik denk daar anders over maar hypothetisch. Een volgende keer keert het standpunt zich tegen jou, en dan gaan anderen jou verbieden een mening te uitten. Zie je echt niet wat hier mis mee is?
Als mijn mening zich richt tegen alle wetenschappelijke bevindingen, en ik actief die bevindingen bestrijd, dan staat mij dat geheel vrij. Dat Youtube vervolgens zegt: nee, gaan we niet doen, is een gevolg van die handeling. Staat me verder vrij om mijn 'de aarde is plat, en NASA bedriegt de boel om ons gevangen te houden in een waanidee van een oneindige ruimte' elders te slijten; kan er zelfs een boek over schrijven of een website voor oprichten.

Of op straat verkondigen. Kan ook nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 21:10:58 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201571075
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:07 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Het stoppen van desinformatie wat corona, vaccinaties en reptiliaanse pizzabezorgers daar valt nog wat voor te zeggen.
Maar als YouTube straks vindt dat Brabant een schijtprovincie is, dan zijn de pittoreske beelden van het schone land ook in rook opgegaan.
Het punt is, waar ligt de grens en wie bepaalt wat er waar is of niet?
Dat Brabant een schijtprovincie is, is een mening.
Dat de aarde rond is, is een feit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 21:15:16 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201571181
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:05 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Dat maak jij er van. Daar gaat het helemaal niet over. Je mag geen dingen zeggen die strafrechtelijk zijn verboden. Verder mag je gewoon een mening hebben en deze ook verkondigen. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Waarom zou je daar in hemelsnaan willen tornen?

Nogmaals, hebben we dan niets geleerd als vrije en democratische samenleving? Waarom zou jij willen bepalen wat anderen zeggen en doen?

En dan nog.
Nu heb je misschien gelijk. Ik denk daar anders over maar hypothetisch. Een volgende keer keert het standpunt zich tegen jou, en dan gaan anderen jou verbieden een mening te uitten. Zie je echt niet wat hier mis mee is?

Edit: shitload aan tikfouten hersteld
Overigens, wat vind je ervan DAT er bepaalde meningen/uitspraken strafrechtelijk zijn verboden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 21:22:09 #35
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201571347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Overigens, wat vind je ervan DAT er bepaalde meningen/uitspraken strafrechtelijk zijn verboden?
Dat je geen valselijke beschuldiging mag maken tegen iemand? Helemaal prima. Totaal irrelevant, zoals ik inmiddels al 3 keer aan je hebt uitgelegd.

Wat vind jij er van dat het recht op vrijheid van meningsuiting wordt geschonden omdat een aantal mensen het niet met die mening eens zijn?
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 21:24:51 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201571402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:22 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Dat je geen valselijke beschuldiging mag maken tegen iemand? Helemaal prima. Totaal irrelevant, zoals ik inmiddels al 3 keer aan je hebt uitgelegd.

Wat vind jij er van dat het recht op vrijheid van meningsuiting wordt geschonden omdat een aantal mensen het niet met die mening eens zijn?
Ligt aan de strekking van de mening, dat is dus juist mijn punt: wanneer die mening overgaat in valselijke beschuldiging of misinformatie zijn er gevolgen; gevolgen, kennelijk, die je onderschrijft zolang deze 'strafrechtelijk' zijn vastgelegd. Vandaar mijn vorige vraag: wat vind je ervan dat bepaalde meningen en uitspraken strafrechtelijk zijn verboden? Waarom accepteer je hun maatstaf wel?

M.a.w. als de rechtbank zou beslissen dat opzettelijk verspreiden van misinformatie strafbaar is, ben je het er dan wel mee eens?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 21:27:21 #37
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201571462
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ligt aan de strekking van de mening, dat is dus juist mijn punt: wanneer die mening overgaat in valselijke beschuldiging of misinformatie zijn er gevolgen; gevolgen, kennelijk, die je onderschrijft zolang deze 'strafrechtelijk' zijn vastgelegd. Vandaar mijn vorige vraag: wat vind je ervan dat bepaalde meningen en uitspraken strafrechtelijk zijn verboden? Waarom accepteer je hun maatstaf wel?

M.a.w. als de rechtbank zou beslissen dat opzettelijk verspreiden van misinformatie strafbaar is, ben je het er dan wel mee eens?
Welke meningen zijn strafrechtelijk verboden?
  woensdag 29 september 2021 @ 21:30:27 #38
80382 manny
30 is best veel
pi_201571533
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:22 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Wat vind jij er van dat het recht op vrijheid van meningsuiting wordt geschonden omdat een aantal mensen het niet met die mening eens zijn?
Het zijn geen meningen maar pertinente onwaarheden. Dat is niet hetzelfde

En als die onwaarheden leiden tot een medisch risico, dan is dat dus wat minder onschuldig dan flat earth of lekker wauwelen over 9/11
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 21:31:33 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201571553
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:27 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Welke meningen zijn strafrechtelijk verboden?
Meningen en uitspraken. Bijvoorbeeld wat je al eerder aangaf: valse beschuldigingen.

Verder: in Duitsland, om maar een voorbeeld te noemen, dat de Holocaust niet gebeurd is, bijvoorbeeld. Een standpunt dat thans ook in Nederland in overweging wordt genomen.

Wanneer Nederlandse overheid daar toe besluit, is het dan acceptabel dat die mening verboden IS?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 21:32:21 #40
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201571578
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:30 schreef manny het volgende:

[..]
Het zijn geen meningen maar pertinente onwaarheden. Dat is niet hetzelfde

En als die onwaarheden leiden tot een medisch risico, dan is dat dus wat minder onschuldig dan flat earth of lekker wauwelen over 9/11
Een mening is een mening. 500 jaar geleden werd je kop eraf geslagen als je anders beweerde dan dat de aarde plat was. Die mening was immers gevaarlijk.

Ga jij wegen welke mening wel mag en welke niet?
pi_201571606
Mooi zo, stop making stupid people famous
"You can call me Susan if it makes you happy"
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2021 @ 21:35:02 #42
88815 The_Emotion
98.3
pi_201571630
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat Brabant een schijtprovincie is, is een mening.
Dat de aarde rond is, is een feit.
Volgens mij mis je het punt.
YouTube, maar ook Facebook en andere techbedrijven kunnen je mening bijsturen door alleen content toe te laten om Brabant als een open riool af te schilderen.
Ook kunnen ze zich 'feiten' toe-eigenen door constant te stellen dat de aarde eigenlijk een paarse banaan is. Al het andere wat er op wijst dat het een blauwe knikker is, wordt onder tafel geveegd.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 29 september 2021 @ 21:35:52 #43
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201571644
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Meningen en uitspraken. Bijvoorbeeld wat je al eerder aangaf: valse beschuldigingen.

Verder: in Duitsland, om maar een voorbeeld te noemen, dat de Holocaust niet gebeurd is, bijvoorbeeld. Een standpunt dat thans ook in Nederland in overweging wordt genomen.

Wanneer Nederlandse overheid daar toe besluit, is het dan acceptabel dat die mening verboden IS?
Je haalt 2 dingen door mekaar. Meningen en valse beschuldigingen. Ik ben het er mee eens dat elke mening geoorloofd is. En ja dat de holocaust ontkennen strafbaar is vind ik idioot. Net zo idioot als de ontkenning zelf. Ik woon in een vrij land waarin ik zelf kan bepalen wat ik met die mening doe, en die mening veeg ik m'n kont mee af.

Belachelijk dat de staat zich daarmee gaat bemoeien. Maar de Duitse wetgeving staat wel meer bol van idiootheden omdat zij nog steeds emotioneel omgaan met hun verleden.
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 21:37:00 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201571660
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:35 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Volgens mij mis je het punt.
YouTube, maar ook Facebook en andere techbedrijven kunnen je mening bijsturen door alleen content toe te laten om Brabant als een open riool af te schilderen.
Ook kunnen ze zich 'feiten' toe-eigenen door constant te stellen dat de aarde eigenlijk een paarse banaan is. Al het andere wat er op wijst dat het een blauwe knikker is, wordt onder tafel geveegd.
Maar dan blijft het een mening; dat is hier nogal het verschil. Hetzelfde als dat ze stellen dat blauw de mooiste kleur is en de rest bagger. Totaal subjectief.

Feiten kun je niet toe-eigenen, die zijn wat ze zijn. Meetbaar, verifieerbaar en objectief. Ga je daar mee rotzooien, is het logisch dat wenkbrauwen fronsen.

Hoe groot acht jij de kans dat genoemde bedrijven gaan besluiten, om wat voor reden dan ook, om enkel nog content te plaatsen die een platte aarde propageert?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 21:38:58 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201571696
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:35 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Je haalt 2 dingen door mekaar. Meningen en valse beschuldigingen. Ik ben het er mee eens dat elke mening geoorloofd is. En ja dat de holocaust ontkennen strafbaar is vind ik idioot. Net zo idioot als de ontkenning zelf. Ik woon in een vrij land waarin ik zelf kan bepalen wat ik met die mening doe, en die mening veeg ik m'n kont mee af.

Belachelijk dat de staat zich daarmee gaat bemoeien. Maar de Duitse wetgeving staat wel meer bol van idiootheden omdat zij nog steeds emotioneel omgaan met hun verleden.
Een valse beschuldiging is vaak gebaseerd op een mening; daarom is 'ie ook vals. Gebaseerd op een subjectieve en foutieve aanname.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 21:42:27 #46
80382 manny
30 is best veel
pi_201571752
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:32 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Een mening is een mening. 500 jaar geleden werd je kop eraf geslagen als je anders beweerde dan dat de aarde plat was. Die mening was immers gevaarlijk.

Ga jij wegen welke mening wel mag en welke niet?
Begrijp ik je goed ?

Dus jij vindt het een mening dat de aarde plat is en geen onwaarheid / leugen ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 29 september 2021 @ 21:48:34 #47
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201571851
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een valse beschuldiging is vaak gebaseerd op een mening; daarom is 'ie ook vals. Gebaseerd op een subjectieve en foutieve aanname.
Daarom moet er ook heel erg zorgvuldig omgegaan worden met het bestempelen van strafbaarheid op het uitten van gedachten. En in het geval van het uitten van valse beschuldigingen ga je voorbij aan het strafproces. Een proces dat onnoemlijk traag en soms ondoorgrondelijk is, maar wel een proces is. Wat democratisch tot stand gekomen is.

Het strafrechtelijk bestempelen van meningen die daar buiten vallen gaat gewoonweg in tegen alles waar wij als vrije en democratische samenleving voor staan. Waarom zou je het überhaupt willen? Als je het er niet mee eens bent dan luister je er toch gewoon niet naar?

En als je anderen wilt behoeden van acties nav het horen van die mening. Dan bega je een hellend en onoverkoombaar pad.

Want stel, je zegt de aarde is plat. En er zijn mensen vatbaar voor die mening. Dan zijn die mensen wel vatbaar voor een hele hoop dingen. Wil je dat dan echt allemaal gaan controleren middels censuur en verboden? Alles om maar te kunnen controleren wat die mensen eventueel met die mening kunnen gaan doen.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:49:19 #48
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201571862
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:42 schreef manny het volgende:

[..]
Begrijp ik je goed ?

Dus jij vindt het een mening dat de aarde plat is en geen onwaarheid / leugen ?
Nee dan begrijp je echt geen letter welke ik deze avond heb geschreven.
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2021 @ 21:53:27 #49
88815 The_Emotion
98.3
pi_201571933
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar dan blijft het een mening; dat is hier nogal het verschil. Hetzelfde als dat ze stellen dat blauw de mooiste kleur is en de rest bagger. Totaal subjectief.
Een mening die gevormd wordt door verkeerde indrukken omdat alleen beelden uit Woensel West zijn toegestaan. Maar hey, het is een mening.
quote:
Feiten kun je niet toe-eigenen, die zijn wat ze zijn. Meetbaar, verifieerbaar en objectief. Ga je daar mee rotzooien, is het logisch dat wenkbrauwen fronsen.
Dat gerotzooi, dat bedoel ik dus.
quote:
Hoe groot acht jij de kans dat genoemde bedrijven gaan besluiten, om wat voor reden dan ook, om enkel nog content te plaatsen die een platte aarde propageert?
Dat de platte aarde gepropageerd wordt, niet zo hoog, maar niet onmogelijk.
Over andere zaken die er wel om doen, hebben ze gigantische invloed op.
Door die sturing kunnen ze je van alles wijsmaken.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 21:53:35 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201571935
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:48 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Daarom moet er ook heel erg zorgvuldig omgegaan worden met het bestempelen van strafbaarheid op het uitten van gedachten. En in het geval van het uitten van valse beschuldigingen ga je voorbij aan het strafproces. Een proces dat onnoemlijk traag en soms ondoorgrondelijk is, maar wel een proces is. Wat democratisch tot stand gekomen is.

Het strafrechtelijk bestempelen van meningen die daar buiten vallen gaat gewoonweg in tegen alles waar wij als vrije en democratische samenleving voor staan. Waarom zou je het überhaupt willen? Als je het er niet mee eens bent dan luister je er toch gewoon niet naar?

En als je anderen wilt behoeden van acties nav het horen van die mening. Dan bega je een hellend en onoverkoombaar pad.

Want stel, je zegt de aarde is plat. En er zijn mensen vatbaar voor die mening. Dan zijn die mensen wel vatbaar voor een hele hoop dingen. Wil je dat dan echt allemaal gaan controleren middels censuur en verboden? Alles om maar te kunnen controleren wat die mensen eventueel met die mening kunnen gaan doen.
Nou nee. Zolang de wetenschappelijke integriteit in stand blijft is er geen probleem. Daarbij, zoals al gezegd, mijmeren over een platte aarde is in wezen onschuldig; vrij zinloos, maar onschuldig. Stellen dat de hele COVID-toestand een door de overheid bedacht plan is om de mensheid te knechten, waarbij ook per definitie alle overheidsfunctionarissen suspect én schuldig zijn, is een ander verhaal. Dat is een mening die gevolgen heeft voor mensen. Dat je bijvoorbeeld 'foto's voor later' gaat maken van zorgmedewerkers; of een school binnenstormt en iedereen voor NSB'er uitmaakt; of adresgegevens van overheidsdienaars gaat verspreiden.

In Duitsland is vorige week nog een pompmedewerker neergeknald door een type die die achterlijke complotmeuk (meningen) serieus nam. Kijk, iets andere orde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 21:55:07 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201571953
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:53 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Een mening die gevormd wordt door verkeerde indrukken omdat alleen beelden uit Woensel West zijn toegestaan. Maar hey, het is een mening.
[..]
Dat gerotzooi, dat bedoel ik dus.
[..]
Dat de platte aarde gepropageerd wordt, niet zo hoog, maar niet onmogelijk.
Over andere zaken die er wel om doen, hebben ze gigantische invloed op.
Door die sturing kunnen ze je van alles wijsmaken.
... tja, als je feiten al afdoet als 'feiten', en denkt dat feiten, meningen en interpretaties allemaal inwisselbaar zijn, dan snap ik je wel. "Ze" hebben gigantische invloed. Bijvoorbeeld om ook bij de feiten te blijven?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 21:59:00 #52
80382 manny
30 is best veel
pi_201572026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:49 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Nee dan begrijp je echt geen letter welke ik deze avond heb geschreven.
Dat zal aan mij liggen.

Fijne dag verder.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_201572047
Ik heb per definitie een hekel aan instanties die wel even voor mij gaan bepalen wat ik nou wel of niet mag zien... Ik kan heel goed voor mezelf bepalen wat ik wel en niet serieus moet nemen daar heb ik geen organisatie als Google voor nodig...

Vooral de mensen goedgekeurde hapklare brokken voorschotelen zodat straks iedereen kritiekloos alles maar voor waarheid aanneemt wat er geplaatst wordt. Want Google zegt dat het waar is.
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2021 @ 22:01:56 #54
88815 The_Emotion
98.3
pi_201572076
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... tja, als je feiten al afdoet als 'feiten', en denkt dat feiten, meningen en interpretaties allemaal inwisselbaar zijn, dan snap ik je wel. "Ze" hebben gigantische invloed. Bijvoorbeeld om ook bij de feiten te blijven?
Dat hangt er vanaf hoe een Google en Facebook ermee omgaan.
Als ze gaan claimen dat 2+2=5 , dan kan je wel met een telraampje het tegendeel bewijzen, maar daar zullen ze niet in meegaan.
If the facts don't fit the story, change the facts.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201572088
Zullen we dan naast de uitingen van het wappie geloof ook dan alle andere (vaak net zo wappie) geloofsuitingen verbannen van YT?

Wel zo eerlijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 22:03:12 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201572103
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:00 schreef AchJa het volgende:
Ik heb per definitie een hekel aan instanties die wel even voor mij gaan bepalen wat ik nou wel of niet mag zien... Ik kan heel goed voor mezelf bepalen wat ik wel en niet serieus moet nemen daar heb ik geen organisatie als Google voor nodig...

Vooral de mensen goedgekeurde hapklare brokken voorschotelen zodat straks iedereen kritiekloos alles maar voor waarheid aanneemt wat er geplaatst wordt. Want Google zegt dat het waar is.
Dat is wel zo'n beetje de werkwijze van complotdenkers... Simpele linkjes, 'bevoegde experts', pseudo-wetenschap en presto: de Waarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 22:03:41 #57
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201572119
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou nee. Zolang de wetenschappelijke integriteit in stand blijft is er geen probleem. Daarbij, zoals al gezegd, mijmeren over een platte aarde is in wezen onschuldig; vrij zinloos, maar onschuldig. Stellen dat de hele COVID-toestand een door de overheid bedacht plan is om de mensheid te knechten, waarbij ook per definitie alle overheidsfunctionarissen suspect én schuldig zijn, is een ander verhaal. Dat is een mening die gevolgen heeft voor mensen.

In Duitsland is vorige week nog een pompmedewerker neergeknald die die achterlijke complotmeuk (meningen) serieus nam. Kijk, iets andere orde.
Niet elke mening die ingaat tegen het huidige corona beleid stelt dat het een complot is die de mensheid wil knechten. Onder deze gedachtestelling kun je wel alle lastige meningen verbieden. En dan nog, wie bepaald wat wel en wat niet gevaarlijk is?

En je voorbeeld over die Duitser die de pompbediende heeft doodgeschoten vind ik heel slecht. Je kunt immers zijn daad niet toewijzen aan de mening van anderen. We hebben het letterlijk over een enkel incident van geweld.

Gaan we dan alle incidenten van geweld van allochtonen toerekenen aan elke politicus die ooit positief gestaan heeft tov het immigratie beleid? Want dan hebben we het niet meer over een enkel incident maar over honderdduizenden . Ik vind overigens dat we dat wel kunnen doen. Dat is immers door die honderdduizenden gevallen wel degijk een gevaar voor de samenleving gebleken ipv die ene idioot die voor zichzelf bedacht heeft dat dat een reden was iemand dood te schieten.
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 22:03:53 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201572125
quote:
11s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:01 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf hoe een Google en Facebook ermee omgaan.
Als ze gaan claimen dat 2+2=5 , dan kan je wel met een telraampje het tegendeel bewijzen, maar daar zullen ze niet in meegaan.
If the facts don't fit the story, change the facts.
Waarom zouden ze dat uberhaupt wíllen claimen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201572145
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is wel zo'n beetje de werkwijze van complotdenkers... Simpele linkjes, 'bevoegde experts', pseudo-wetenschap en presto: de Waarheid.
Plus lekker via de internet algoritmes alleen die zaken voorbij zien komen die het 'eigen geloof' aanwakkeren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 29 september 2021 @ 22:07:46 #60
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201572191
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:59 schreef manny het volgende:

[..]
Dat zal aan mij liggen.

Fijne dag verder.
:W
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 22:08:26 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201572199
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:03 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Niet elke mening die ingaat tegen het huidige corona beleid stelt dat het een complot is die de mensheid wil knechten. Onder deze gedachtestelling kun je wel alle lastige meningen verbieden. En dan nog, wie bepaald wat wel en wat niet gevaarlijk is?

En je voorbeeld over die Duitser die de pompbediende heeft doodgeschoten vind ik heel slecht. Je kunt immers zijn daad niet toewijzen aan de mening van anderen. We hebben het letterlijk over een enkel incident van geweld.

Gaan we dan alle incidenten van geweld van allochtonen toerekenen aan elke politicus die ooit positief gestaan heeft tov het immigratie beleid? Want dan hebben we het niet meer over een enkel incident maar over honderdduizenden . Ik vind overigens dat we dat wel kunnen doen. Dat is immers door die honderdduizenden gevallen wel degijk een gevaar voor de samenleving gebleken ipv die ene idioot die voor zichzelf bedacht heeft dat dat een reden was iemand dood te schieten.
Ik heb het dan ook specifiek over meningen die mensen betreffen. Daarom zijn een platte aarde of vliegende dinosaurussen ook van bar weinig belang in deze discussie; verder is kritiek op coronabeleid helemaal geen probleem, die heb ik ook (ik zie het vooral als paniekvoetbal thans); verder is je laatste voorbeeld dan weer weinig logisch, aangezien je een generalisering toepast op individuen, terwijl het nu juist over individuen gaat. En ook niet welk biologisch/genetisch/raciaal kenmerk men heeft, maar welke ideeën (meningen) men ventileert, of hoe die daarmee omgaat. En laten we wel zijn, bedreigingen uit de anti-hoek zijn er genoeg. Gebaseerd op wat? Precies. Meningen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201572200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dat is wel zo'n beetje de werkwijze van complotdenkers... Simpele linkjes, 'bevoegde experts', pseudo-wetenschap en presto: de Waarheid.
Correct, maar ze worden er echt niet slimmer van als Youtube van alles gaat verwijderen...

De rest wordt er wel dommer van want he, Google weet wat goed voor mij is.
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2021 @ 22:09:04 #63
88815 The_Emotion
98.3
pi_201572214
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat uberhaupt wíllen claimen?
Gewoon omdat het kan.
Mensen moeten niet teveel na gaan denken en hun platforms gebruiken voor eigen ehm... onderzoek. :!
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 22:09:19 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201572216
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Correct, maar ze worden er echt niet slimmer van als Youtube van alles gaat verwijderen...

De rest wordt er wel dommer van want he, Google weet wat goed voor mij is.
Ik denk dat Youtube vooral weinig zin heeft in mogelijke rechtzaken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 22:10:11 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201572229
quote:
80s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:09 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Gewoon omdat het kan.
Mensen moeten niet teveel na gaan denken en hun platforms gebruiken voor eigen ehm... onderzoek. :!
Nee, leg eens uit wat de ratio zou zijn voor een bedrijf om aantoonbare leugens - die voor iedereen te checken zijn - als waarheid te gaan verkondigen?

Waarom denk je dat bijvoorbeeld tabaksfabrikanten zijn gestopt met de 'onze sigaretten zijn minder schadelijk' campagnes? Omdat thans iedereen bij de data kan die aantoont dat dat gewoon niet klopt. Enter de disclaimers. "Roken is schadelijk voor de gezondheid". Kunnen ze wel vol blijven houden dat dat niet zo is, de feiten... FEITEN... zijn voor iedereen te checken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 september 2021 @ 22:13:28 #66
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201572298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook specifiek over meningen die mensen betreffen. Daarom zijn een platte aarde of vliegende dinosaurussen ook van bar weinig belang in deze discussie; verder is kritiek op coronabeleid helemaal geen probleem, die heb ik ook (ik zie het vooral als paniekvoetbal thans); verder is je laatste voorbeeld dan weer weinig logisch, aangezien je een generalisering toepast op individuen, terwijl het nu juist over individuen gaat. En ook niet welk biologisch/genetisch/raciaal kenmerk men heeft, maar welke ideeën (meningen) men ventileert, of hoe die daarmee omgaat. En laten we wel zijn, bedreigingen uit de anti-hoek zijn er genoeg. Gebaseerd op wat? Precies. Meningen.
Jij laat een generalisering toe op basis van het gedrag van een enkel individu. Ik op het gedrag van honderdduizenden. Nogal een verschil.

Maar wij gaan het niet eens worden met mekaar. Naast dat staat er wat anders op het avondprogramma van T-Zooi. Ik wil je wel bedanken voor het feit dat we van mening hebben kunnen verschillen zonder dat er enige belediging of verwijt over en weer gemaakt is. Een zeldzaamheid tegenwoordig op Fok.
pi_201572328
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ik denk dat Youtube vooral weinig zin heeft in mogelijke rechtzaken
Denk ik ook. Maar iedereen maar als niet nadenkende debielen behandelen of daar maar vanuit gaan is wel het andere uiterste.
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 22:14:39 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201572330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:13 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Jij laat een generalisering toe op basis van het gedrag van een enkel individu. Ik op het gedrag van honderdduizenden. Nogal een verschil.

Maar wij gaan het niet eens worden met mekaar. Naast dat staat er wat anders op het avondprogramma van T-Zooi. Ik wil je wel bedanken voor het feit dat we van mening hebben kunnen verschillen zonder dat er enige belediging of verwijt over en weer gemaakt is. Een zeldzaamheid tegenwoordig op Fok.
Vond het ook een goede discussie; en ik snap je punt zeker, en ik ben verre van verboden voor van alles en nog wat, ik heb alleen enorm veel problemen met misinformatie.

Fijne avond!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 22:17:31 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201572393
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Denk ik ook. Maar iedereen maar als niet nadenkende debielen behandelen of daar maar vanuit gaan is wel het andere uiterste.
Tja, ik blijf het vergelijken met JFK van Oliver Stone. Spreek de massa over de moord op Kennedy, en negen van de tien zullen hun visie baseren op die film. Ook al is het aantoonbaar een verzameling van leugens bij elkaar; beelden zeggen meer dan woorden. Dat is nog tot daar aan toe, maar dat door die film de reputatie van de volstrekt onschuldige Clay Shaw (zie UI) nogmaals door het slijk gehaald werd, vind ik moreel verwerpelijk. Het is allemaal schitterend prachtig spannend en entertainend, totdat je zelf mikpunt wordt van allerhande 'meningen' en 'uitspraken'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201572573
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tja, ik blijf het vergelijken met JFK van Oliver Stone. Spreek de massa over de moord op Kennedy, en negen van de tien zullen hun visie baseren op die film. Ook al is het aantoonbaar een verzameling van leugens bij elkaar; beelden zeggen meer dan woorden. Dat is nog tot daar aan toe, maar dat door die film de reputatie van de volstrekt onschuldige Clay Shaw (zie UI) nogmaals door het slijk gehaald werd, vind ik moreel verwerpelijk. Het is allemaal schitterend prachtig spannend en entertainend, totdat je zelf mikpunt wordt van allerhande 'meningen' en 'uitspraken'.
Dat ben ik wel met je eens hoor en verder mag Google natuurlijk helemaal zelf bepalen wat ze wel en niet plaatsen. Maar ik vind wel dat ze nmm onterecht twijfelen aan de intellectuele vermogens van een hoop mensen... Dat handjevol mafklappers wat er wel in meegaat is verder prima.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:26:49 #71
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201572594
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vond het ook een goede discussie; en ik snap je punt zeker, en ik ben verre van verboden voor van alles en nog wat, ik heb alleen enorm veel problemen met misinformatie.

Fijne avond!
Dan juich ik toe dat je die onvrede vooral blijft uitten. Alleen niet dat je die wilt nastreven middels wetgeving te weten verbod en censuur.
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 22:26:49 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201572595
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat ben ik wel met je eens hoor en verder mag Google natuurlijk helemaal zelf bepalen wat ze wel en niet plaatsen. Maar ik vind wel dat ze nmm onterecht twijfelen aan de intellectuele vermogens van een hoop mensen... Dat handjevol mafklappers wat er wel in meegaat is verder prima.
Verbieden gaat me ook veel te ver... het geeft enkel ammo aan dat volk dat weer een reden voelt om zich speciaal, bijzonder te wanen en als moderne gnostici door te kunnen gaan in hun slachtofferrol. Daarbij kon ik wel genieten van een complete wappie-video op Youtube. DAT ze er van af willen, dat begrijp ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 29 september 2021 @ 22:27:16 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201572606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:26 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Dan juich ik toe dat je die onvrede vooral blijft uitten. Alleen niet dat je die wilt nastreven middels wetgeving te weten verbod en censuur.
Zie mijn een-na-laatste bericht :)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201572678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:53 schreef Montagui het volgende:
De volgende stap is het ontnemen van stemrecht?
Ja want YouTube en de overheid zijn hetzelfde :')
Twiddel
pi_201573651
twitter
pi_201573709
terecht
U MAD?
pi_201573711
Zeer terecht
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')