Ze moeten die overledenen gewoon flink bestraffen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:15 schreef Tengano het volgende:
Misschien een beetje off topic, maar ik vind dat ze dat voor de trein springen gewoon moeten verbieden.
Ik ga je missenquote:Op zondag 12 februari 2023 16:58 schreef NaarMensje het volgende:
Ik heb ook wel interesse in dit middel. Ga er toch eens wat meer onderzoek naar doen.
Wat voor zwak sneeuwvlokje ben je dan ook als je zelfmoord pleegtquote:Op woensdag 29 september 2021 17:11 schreef roos94 het volgende:
Je mag niet eens een beetje behoorlijk dood gaan in deze wereld. En als je voor de trein springt vinden mensen je een klootzak.
Een arts kan je aanmelden voor het Expertisecentrum Euthanasie maar dat traject duurt gerust 1.5 tot 2 jaar en daar heb je toch een lange adem voor nodig mocht je op een humane manier willen sterven.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze moeten die overledenen gewoon flink bestraffen.
Anyway, gisteren deze docu bekeken.
https://www.2doc.nl/documentaires/2023/02/karo-wil-goed-dood.html
Wat zo intens treurig aan dit verhaal is dat zij door misbruik dus niet meer kan en wil leven. Dat maakt het voor mij een moord ipv misbruik. Maar goed, fijn dat er in dit land dus wel hulp geboden kan worden. Al is dat vast een enorme slopende weg. Moet je nog maar de kracht voor hebben.
Ik sprak ambulancebroeders die hier een keer getuige van waren geweest en die zeiden dat het helemaal geen prettige dood isquote:Op zondag 12 februari 2023 18:22 schreef Drekkoning het volgende:
Het zijn ook nog een leugens die ze verkopen.
Natriumazide zorgt vaak voor enorme pijnprikkels, krampen, braken etc voordat je sterft. Het is verre van pijnloos en humaan.
Effectief is het zeker idd, maar het is geen vredige dood en de doodsstrijd kan vaak uren duren. Dat zeggen ze er niet bij iddquote:Op zondag 12 februari 2023 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sprak ambulancebroeders die hier een keer getuige van waren geweest en die zeiden dat het helemaal geen prettige dood isEn ze konden ook he-le-maal niets doen. Eenmaal genomen is einde oefening, aldus de spoedarts.
De (enorm jonge) knul was ook doordrenkt van het zweet en heeft echt een doodsstrijd gehad. Misselijke lui die dit verkopenquote:Op zondag 12 februari 2023 18:31 schreef Drekkoning het volgende:
Effectief is het zeker idd, maar het is geen vredige dood en de doodsstrijd kan vaak uren duren. Dat zeggen ze er niet bij idd
Als je iemand helpt met voor de trein te springen krijg je ook een gesprekje met de platte petten hoorquote:Op woensdag 29 september 2021 17:11 schreef roos94 het volgende:
Je mag niet eens een beetje behoorlijk dood gaan in deze wereld. En als je voor de trein springt vinden mensen je een klootzak.
Ze adviseren onder andere Valium en Domperidon. Dat zal niet voor niets zijn inderdaad.quote:Op zondag 12 februari 2023 18:22 schreef Drekkoning het volgende:
Natriumazide zorgt vaak voor enorme pijnprikkels, krampen, braken etc voordat je sterft. Het is verre van pijnloos en humaan.
Daarom ga je eerst nog voor de laatste keer naar de hoeren en neem je veel drank en drugs. En dan pas een dosis natriumazide.quote:Op zondag 12 februari 2023 18:22 schreef Drekkoning het volgende:
Wat is dit nou weer voor vergelijking....quote:Op zondag 12 februari 2023 18:22 schreef corehype het volgende:
[..]
Wat voor zwak sneeuwvlokje ben je dan ook als je zelfmoord pleegt
Terwijl er kinderen met kanker in het ziekenhuis bidden om te leven
Doodstraf invoeren voor treinspringersquote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:15 schreef Tengano het volgende:
Misschien een beetje off topic, maar ik vind dat ze dat voor de trein springen gewoon moeten verbieden.
Dit is waar. Maar zodra je het hebt ingenomen kan je er verder toch niet over klagenquote:Op maandag 13 februari 2023 12:55 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb ooit gelezen dat het poeder niet echt voor een pijnloze dood zou zorgen zeg maar. Is dat waar of larie?
quote:Op maandag 13 februari 2023 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is waar. Maar zodra je het hebt ingenomen kan je er verder toch niet over klagen
Dat kan wel, alleen niet zo lang meerquote:Op maandag 13 februari 2023 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is waar. Maar zodra je het hebt ingenomen kan je er verder toch niet over klagen
Klopt. Ik moest denken aan dit verhaal, voor haar konden ze ook niets doen:quote:Op zondag 12 februari 2023 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sprak ambulancebroeders die hier een keer getuige van waren geweest en die zeiden dat het helemaal geen prettige dood isEn ze konden ook he-le-maal niets doen. Eenmaal genomen is einde oefening, aldus de spoedarts.
https://www.volkskrant.nl(...)ar-de-zaak~b066c87b/quote:De 28-jarige Marjolein nam Middel X in, het dodelijke poeder dat de Coöperatie Laatste Wil aanbeveelt aan mensen die over hun eigen dood willen beschikken. Maar Marjolein, die in haar leven er alles aan deed om van haar suïcidale gedachten af te komen, kreeg al snel spijt en belde 112. Volgens haar nabestaanden handelde ze in een opwelling. Nu doet justitie strafrechtelijk onderzoek naar de verstrekkers van Middel X.
Geloof dat ze natrium nitriet gebruiken, geen azide. Maar inderdaad het schijnt niet een fijne manier te zijn. Kun je denk ik beter ergens een paar gram heroïne scoren om te overdoseren.quote:Op zondag 12 februari 2023 18:22 schreef Drekkoning het volgende:
Of wat cyaankali fiksen, ben je ook met een minuut weg. Wat is dit voor nutteloze troep joh, als je er uren last van hebt voor je eens de hoek om gaat?quote:Op maandag 13 februari 2023 13:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
Geloof dat ze natrium nitriet gebruiken, geen azide. Maar inderdaad het schijnt niet een fijne manier te zijn. Kun je denk ik beter ergens een paar gram heroïne scoren om te overdoseren.
Inname met natriumnitriet is omkeerbaar met snel handelen. Met natriumazide niet.quote:Op maandag 13 februari 2023 13:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
Geloof dat ze natrium nitriet gebruiken, geen azide. Maar inderdaad het schijnt niet een fijne manier te zijn. Kun je denk ik beter ergens een paar gram heroïne scoren om te overdoseren.
Wat je over dit middel leest is dat het een conserveermiddel is, dat past het best bij nitriet. Het azide is veel giftiger maar buiten een laboratorium omgeving ook veel moeilijker te verkrijgen.quote:Op maandag 13 februari 2023 13:49 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Inname met natriumnitriet is omkeerbaar met snel handelen. Met natriumazide niet.
En je denkt dat ze nog steeds zouden kiezen voor de trein te springen als er een alternatief beschikbaar was waarbij ze gewoon gingen slapen om niet meer wakker te worden?quote:Op maandag 13 februari 2023 14:19 schreef eudaemonia het volgende:
Vraag me af of iemand die dood wilt wel zo rationeel kan denken?
Voor de trein springen is ook geen 100% gegarandeerde dood, en ook als het lukt zijn de gevolgen veel heftiger dan een overdosis (denk alleen al aan al die mensen in de trein die het mee moeten maken, de brandweer die de lijkstukken van het spoor mag halen etc.), maar toch kiezen er relatief veel mensen voor.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik weet niet zo even een adresje om cocaïne of heroïne te scoren, laat staan dat ik weet hoe het te gebruiken.quote:Op maandag 13 februari 2023 14:06 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af waarom het zo moeilijk is om een goed middel te vinden. Je kan toch ook gewoon heroine scoren bij de dealer en daar een overdosis van inspuiten? Ben je even ontzettend high en gelukkig en na een paar minuutjes gaat gewoon het licht uit. Perfecte dood lijkt me. Merk je helemaal niks van.
De trein komt elk half uur wel langs en het traject voor zo'n dosis zelfmoorddrugs zal wel net zo lang duren als die van euthanasie, dus ja.quote:Op maandag 13 februari 2023 14:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je denkt dat ze nog steeds zouden kiezen voor de trein te springen als er een alternatief beschikbaar was waarbij ze gewoon gingen slapen om niet meer wakker te worden?
Ja, want hoewel de gedachte vaak al heel lang rondspeelt is het moment van zelfmoord zelf vaak een impulsieve, je staat op en besluit het lot in eigen handen te nemen. Moet je op dat moment ook maar net zo'n pilletje besteld hebben.quote:Op maandag 13 februari 2023 14:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je denkt dat ze nog steeds zouden kiezen voor de trein te springen als er een alternatief beschikbaar was waarbij ze gewoon gingen slapen om niet meer wakker te worden?
Bron https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)af-1950?onepage=truequote:De zelfdodingscijfers stijgen [inderdaad] vanaf de jaren 50, ook wanneer rekening wordt gehouden met de omvang en opbouw van de bevolking. Fluctuaties in de zelfdodingscijfers volgen voor een deel het economische klimaat. De recessie van de jaren 80 ging samen met een forse toename van het aantal zelfdodingen. Vergeleken met die periode ligt het aantal zelfdodingen in de meest recente jaren weer lager. Daarnaast lijkt ook het steeds verder oplopende aantal echtscheidingen van invloed te zijn geweest. Na de echtscheidingspiek van de jaren zeventig nam het aantal suïcides dat gepaard ging met echtscheidingen af.
In het begin van de jaren 50 lag het aantal zelfdodingen onder 80-plussers op ruim 27 per 100 duizend inwoners en onder 60- tot 80-jarigen op ongeveer 20 per 100 duizend. Tegenwoordig liggen die aantallen wel een stuk lager, respectievelijk 13,3 per 100 duizend 60- tot 80-jarigen en 15,2 per 100 duizend 80-plussers. Mogelijk speelt de verbetering van de zorg voor ouderen en hun verbeterde leefomstandigheden daarin een rol. Vooral deze ontwikkeling heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de algehele afname van het aantal zelfdodingen. Tegelijkertijd is het nog wel zo dat ouderen de belangrijke risicogroep vormen wanneer het gaat om zelfdoding. Onder 60-plussers, maar ook onder 40- tot 60-jarigen ligt het suïcidecijfer aanzienlijk hoger dan onder jongeren.
Met name oudere mannen lopen een sterk verhoogd risico op zelfdoding, vanwege hun relatief hogere risico op zelfdoding na het verliezen van hun partner, hetzij door scheiding hetzij door verweduwing.
Gewoon heroïne scoren?quote:Op maandag 13 februari 2023 14:06 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af waarom het zo moeilijk is om een goed middel te vinden. Je kan toch ook gewoon heroine scoren bij de dealer en daar een overdosis van inspuiten? Ben je even ontzettend high en gelukkig en na een paar minuutjes gaat gewoon het licht uit. Perfecte dood lijkt me. Merk je helemaal niks van.
Zal wel generatiedingetje zijn, wel of niet in de stad leven, sociale contacten, etc. En bovendien heb je gewoon het Darkweb. Even een paar uurtjes googlen.quote:Op maandag 13 februari 2023 14:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik weet niet zo even een adresje om cocaïne of heroïne te scoren, laat staan dat ik weet hoe het te gebruiken.
Maar kennelijk weet de gemiddelde levensmoeie 78-jarige dat wel ofzo?
Gewoon op fok vragen, blijkbaar zijn er wel mensen die dat iets heel normaals vinden:Dquote:Op maandag 13 februari 2023 15:30 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Gewoon heroïne scoren?![]()
Ehhhh, ik vrees dat ik met een kvk-nummer en dergelijke sneller bij een groothandel voor laboratoria slaag dan dat ik ergens een dealer weet te regelen
Dit dus, 3 pogingen gedaan maar 3x gestopt omdat ik me op tijd realiseerde dat er toch een betere oplossing moest zijn. Zo'n pil nemen is een vrij korte actie waarbij je maar weinig tijd hebt om tot zinnen te komen.quote:Op maandag 13 februari 2023 14:42 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Ja, want hoewel de gedachte vaak al heel lang rondspeelt is het moment van zelfmoord zelf vaak een impulsieve, je staat op en besluit het lot in eigen handen te nemen. Moet je op dat moment ook maar net zo'n pilletje besteld hebben.
Daarnaast, ondanks alle mogelijkheden die er zijn, vinden de meeste zelfdodingen plaats dmv ophanging en verstikking. Dat is zowel niet de meest effectieve als de meest pijnloze manier, maar wel het meest voorhanden als je eenzaam in je kamer zit en het lukt niet meer.
Voor een pil moet je toch echt wel wat meer moeite doen, je moet überhaupt over een eigen schaamte heen stappen om zo'n pil te bestellen. Dat is al een enorme drempel.
Gedaan, lid geworden. Dank voor je laatste zetje wat ik kennelijk toch nodig had.quote:Op zondag 19 februari 2023 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien een idee voor mensen die achter het doel staan, om eens te kijken of je de stichting wil steunen.
Ha, ik was er niet op uit om te werven per se. Maar veel mensen weten niet dat je lid kunt worden/kunt doneren, terwijl ze dat misschien wel zouden willen uit overtuiging.quote:Op zondag 19 februari 2023 19:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Gedaan, lid geworden. Dank voor je laatste zetje wat ik kennelijk toch nodig had.
Eens, er moet een gereguleerd middel komen. Iedereen heeft het recht om zijn eigen leven op een waardige manier te beëindigen.quote:Op zondag 19 februari 2023 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Al jaren donateur van Laatste Wil. Ik vind dit echt van levens(…)belang. Het is geen schimmige stichting, maar eentje die wordt gesteund door (bekende) advocaten, intellectuelen, wetenschappers, idealisten. Om even aan te geven dat het niet een clubje anonieme weirdo’s op zolder is.
Misschien een idee voor mensen die achter het doel staan, om eens te kijken of je de stichting wil steunen.
Daarmee steun je rechtzaken tegen de staat (over vrijheid in het kiezen van je levenseinde). Fundamentele zaken dus, geen onzinnige rechtzaken od.
En hopelijk komt er snel een goed middel. Of wordt heroïne gelegaliseerd.
De stichting wil denk ik niets liever dan een beter middel vinden. Dit was in elk geval iets dat privé, thuis, gebruikt kan worden. Vreselijk dat het zo moet.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Eens, er moet een gereguleerd middel komen. Iedereen heeft het recht om zijn eigen leven op een waardige manier te beëindigen.
Maar deze stichting bereikt dat doel absoluut niet, met hun walgelijke beloftes op een vrij pijnloze dood wat allang wetenschappelijk ontkracht is. Smerige bende wat dat betreft.
Ja, dat lijkt mij ook wel wat.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:45 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik zoiets zou nemen zou ik er eerst wel zo ontzettend high er van willen worden. Go out with a bang. Aldous Huxley zat ook aan de LSD op zijn sterfbed.
Dat stel ik ook niet, maar ze maken een middel beschikbaar (Middel X), met beloftes dat het tot een pijnloze dood zou lijden.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De stichting wil denk ik niets liever dan een beter middel vinden. Dit was in elk geval iets dat privé, thuis, gebruikt kan worden. Vreselijk dat het zo moet.
Lees verder gewoon anders even op de site wat de doelstellingen zijn en zo. Dat is denk ik wel verhelderend.
Het is geen smerige bende hoor, wat mij betreft. Daarvoor zijn er ook te veel prominenten bij betrokken. Het is geen clubje dealertjes die rijk wil worden of zo, als je dat bedoelt.
Eens, aangemeld.quote:Op zondag 19 februari 2023 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Al jaren donateur van Laatste Wil. Ik vind dit echt van levens(…)belang. Het is geen schimmige stichting, maar eentje die wordt gesteund door (bekende) advocaten, intellectuelen, wetenschappers, idealisten. Om even aan te geven dat het niet een clubje anonieme weirdo’s op zolder is.
Daarmee steun je rechtzaken tegen de staat (over vrijheid in het kiezen van je levenseinde). Fundamentele zaken dus, geen onzinnige rechtzaken od.
En hopelijk komt er snel een goed middel. Of wordt heroïne gelegaliseerd.
Ze maken ook het middel niet beschikbaar. Ze geven informatie over hoe je het zou kunnen bemachtigen. Dat sommige leden dit kunnen/willen delen, staat strikt gezien los van de stichting.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet, maar ze maken een middel beschikbaar (Middel X), met beloftes dat het tot een pijnloze dood zou lijden.
Prima, dat klopt inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:48 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ze maken ook het middel niet beschikbaar. Ze geven informatie over hoe je het zou kunnen bemachtigen. Dat sommige leden dit kunnen/willen delen, staat strikt gezien los van de stichting.
Dat is juridisch gezien wel zo (en daarom belangrijk het zo te blijven benoemen). Maar ik snap wel dat het wordt gezien als één rechte lijn en dat mensen dat als schimmig ervaren.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:48 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ze maken ook het middel niet beschikbaar. Ze geven informatie over hoe je het zou kunnen bemachtigen. Dat sommige leden dit kunnen/willen delen, staat strikt gezien los van de stichting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |