abonnement Unibet Coolblue
pi_201566075
quote:
In Nederland leven circa drie miljoen huiskatten die jaarlijks naar schatting miljoenen vogels en kleine zoogdieren verschalken. Daar moet een einde aan komen, vindt de nieuwe stichting Huiskat Thuiskat, die nog dit jaar een juridische procedure wil starten met als doel de overheid te dwingen op te treden tegen de eigenaren van loslopende katten.
Bron:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rjAry88cIzSD8_7_evYk

Hopelijk gaat dit niet gebeuren, onze kat is graag buiten en is ook stukken rustiger als ie buiten zijn energie kwijt. Daarnaast is een kat zo ontsnapt (iig die van ons) en ben je dus de lul.. ​

Als snap ik ook wel dat er veel vogels en zoogdieren vermoord worden door o.a. onze kat, maar is die schade zo erg dat er soorten met uitsterven bedreigd worden? En is het soms ook niet nuttig als het gaat om plagen bestrijden?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201566095
Kansloze zaak.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:56:02 #3
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201566099
Terecht.
Wij hebben twee katten en die blijven gewoon op eigen terrein.
Ze mogen wel buiten, maar alleen bij ons in de tuin.

En ze missen er niks aan dat ze niet verder kunnen.

Wel hebben ze last van andermans katten die wel overal komen en dus ook bij ons op dakterras (geschakelde woning) of tuin.

Een ander hoeft geen last te hebben van mijn katten!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201566100
De huiskat IS de plaag :')
pi_201566110
Dit nieuws wordt twee keer per jaar gerecycled.
Protège moi de mes désirs.
pi_201566113
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:56 schreef nils7 het volgende:
Terecht.
Wij hebben twee katten en die blijven gewoon op eigen terrein.
Ze mogen wel buiten, maar alleen bij ons in de tuin.
Dat zou dus ook niet meer mogen. In jouw tuin kunnen ze ook muizen en vogeltjes vermoorden.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:58:31 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 september 2021 @ 15:58:33 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201566128
Begrijpelijk, je hoeft natuurlijk niet per se een kat te hebben en als je die wel hebt mag je er redelijkerwijs van uit gaan dat je 'm binnen of in de tuin ofzo kunt houden. Net als een hond.

Verder zou ik het ook wel jammer vinden, zelf heb ik geen last van andermans katten en vind ik het altijd wel leuk om even met een kat van de buren te spelen als die de tuin binnen komt wandelen, terwijl ik zelf geen kat zou willen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  User die overal opduikt 2022 woensdag 29 september 2021 @ 15:58:35 #9
186611 Haags
pi_201566129
Een lockdown voor katten. Geniaal!
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 29 september 2021 @ 16:02:59 #10
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201566176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat zou dus ook niet meer mogen. In jouw tuin kunnen ze ook muizen en vogeltjes vermoorden.
Ik lees verschillende dingen in het artikel "los lopen" en "binnen".
Dus is me niet duidelijk wat de bedoeling is.

Maar los lopen is natuurlijk iets anders dan binnen.

Neem aan dat het wel op eigen terrein mag want anders kan je dit ook laten gelden voor honden die achter konijnen aan gaan op eigen terrein ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201566177
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:57 schreef arvensis het volgende:
Dit nieuws wordt twee keer per jaar gerecycled.
Mjah maar dit keer gaan ze schijnbaar echt naar de rechter...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201566181
Als die kutkatten bij ons in de tuin, hou lekker binnen die zooi.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201566270
Kansloze zaak, in Nederland is recent een wet aangenomen dat dieren natuurlijk gedrag moeten kunnen vertonen.
pi_201566273
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:56 schreef nils7 het volgende:
Terecht.
Wij [zijn zo goed dat iedereen het zoals ons moet doen]
Als we allemaal de hele maatschappij op willen gaan leggen wat wij zelf het beste vinden, wordt het wel een heel nauw straatje, vind je niet?

Leven en laten leven. We zijn een samenleving, en moeten nu ook eenmaal enig overlast van elkaar accepteren. Daar hoort zo nu en dan een hondendrol of kattenpoep in je tuin bij. Deal with it. Als we alles gaan reguleren waar je mogelijk last van kunt hebben van een ander, leef je over 15 jaar wel in een heel steriele maatschappij.
pi_201566294
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:11 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Als we allemaal de hele maatschappij op willen gaan leggen wat wij zelf het beste vinden, wordt het wel een heel nauw straatje, vind je niet?

Leven en laten leven. We zijn een samenleving, en moeten nu ook eenmaal enig overlast van elkaar accepteren. Daar hoort zo nu en dan een hondendrol of kattenpoep in je tuin bij. Deal with it. Als we alles gaan reguleren waar je mogelijk last van kunt hebben van een ander, leef je over 15 jaar wel in een heel steriele maatschappij.
Precies _O_ Ik zit ook niet te wachten op blaffende en tegen je op springende honden, ook al zijn ze aangelijnd, maar ik ga er geen probleem van maken.
  woensdag 29 september 2021 @ 16:14:23 #16
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201566308
Nee, katten zijn niet nuttig. Ze zijn een last. Een last die we wat mij betreft gewoon accepteren, maar het zou fijn zijn als katteneigenaren zich daar wat bewuster van waren, ook vooral wanneer ze zelf ergens last van hebben.
pi_201566328
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:56 schreef nils7 het volgende:
Terecht.
Wij hebben twee katten en die blijven gewoon op eigen terrein.
Ze mogen wel buiten, maar alleen bij ons in de tuin.

En ze missen er niks aan dat ze niet verder kunnen.

Wel hebben ze last van andermans katten die wel overal komen en dus ook bij ons op dakterras (geschakelde woning) of tuin.

Een ander hoeft geen last te hebben van mijn katten!
Hoe hou je ze dan binnen? Ik heb ook een kater die hou ik in mijn tuin aan een lijntje maar daar moet ik wel bij blijven i.v.m. stikgevaar.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201566332
Katten krijgen binnen al genoeg vreten dus alles wat ze buiten jagen is gewoon voor de fun. Om muizen te vangen is het prima, maar ik betwijfel of het al die dooie (beschermde) vogels waard is.
I'll give you something to do
pi_201566355
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:15 schreef galantis het volgende:
Katten krijgen binnen al genoeg vreten dus alles wat ze buiten jagen is gewoon voor de fun. Om muizen te vangen is het prima, maar ik betwijfel of het al die dooie (beschermde) vogels waard is.
Welke beschermde vogels?
pi_201566383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Welke beschermde vogels?
Ik ben geen kenner maar van alles wat ze verslinden zal ongetwijfeld een deel op de rode lijst staan.
I'll give you something to do
pi_201566385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Welke beschermde vogels?
Zeemeeuwen zijn beschermd, maar die pakken ze dan weer niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201566386
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:15 schreef galantis het volgende:
Katten krijgen binnen al genoeg vreten dus alles wat ze buiten jagen is gewoon voor de fun. Om muizen te vangen is het prima, maar ik betwijfel of het al die dooie (beschermde) vogels waard is.
Maar ik meen toch pas geleden ergens gelezen te hebben dat met veel soorten vogels beter gaat in Nederland..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 29 september 2021 @ 16:22:59 #23
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_201566404
Tenzij een kat eerder al als binnekat is opgevoed is het binnehouden van katten eigenlijk dierenmishandeling.
Dit is wat mij betreft de omgekeerde wereld.......
pi_201566424
Ja lijkt me eerder dierenmishandeling inderdaad.
pi_201566496
maar waarom mogen honden dan wel buiten, die vermoorden ook andere dieren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')