abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201561555
quote:
Het kabinet houdt er serieus rekening mee dat de gehele bevolking volgend jaar opnieuw twee keer moet worden ingeënt tegen het coronavirus. Dat blijkt uit de vorige week gepresenteerde begroting van het ministerie van Volksgezondheid. Daarin is voor volgend jaar een bedrag van 134 miljoen euro gereserveerd voor dit scenario. In een toelichting op het bedrag wordt in de begroting gesproken van „het maximale scenario (gehele bevolking twee keer herprikken)”.

Dat het ministerie zich concreet voorbereidt op een derde en mogelijk zelfs vierde coronaprik voor de hele bevolking in 2022 was nog niet eerder bekend. Een woordvoerder van het ministerie zegt dat het gereserveerde geld bedoeld is voor „de uitvoeringscampagne van het vaccineren in 2022”. De 134 miljoen is een schatting van het bedrag dat nodig zou zijn om uitvoerende partijen als de GGD te betalen.

Het ministerie benadrukt dat het op dit moment niet zeker is of het opnieuw inenten van de hele bevolking noodzakelijk is. Volgens een woordvoerder is dat „afhankelijk van het beschermings- en besmettingsniveau”. In de begroting is rekening gehouden met het maximale scenario van twee keer herprikken „in het kader van een goede voorbereiding”.
Terughoudend

Nederland is tot nu toe terughoudender met het aanbieden van ‘booster’-prikken dan sommige andere landen. In een aantal Europese landen, waaronder Duitsland en Frankrijk, mogen kwetsbare groepen als ouderen al een derde prik halen, België kondigde dit weekend deze mogelijkheid ook aan voor alle 65-plussers. In Israël heeft de hele bevolking al een derde prik aangeboden gekregen.

Het Nederlandse kabinet besloot onlangs dat vanaf komende maand een kleine groep kwetsbare mensen in aanmerking komt voor een derde prik. Het gaat om enkele honderdduizenden patiënten met een ernstige afweerstoornis, bij wie de eerste twee vaccinaties tot onvoldoende bescherming tegen het coronavirus hebben geleid. Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) nam dit besluit op advies van de Gezondheidsraad, die vorige maand stelde dat een derde prik voor meer Nederlanders „op dit moment” niet nodig is.

In hetzelfde rapport adviseerde de Gezondheidsraad het kabinet wel om er rekening mee te houden dat de werking van de coronavaccins in de loop der tijd kan afnemen. Om die reden verwacht de Gezondheidsraad dat een derde prik voor bijvoorbeeld ouderen op termijn nodig is, namelijk „zodra er een dalende trend is te zien in de vaccineffectiviteit tegen ernstige ziekte”. De raad vroeg het kabinet op dit scenario te „anticiperen”. Op dit moment beschermen de vaccins nog voor 95 en 97 procent tegen respectievelijk ziekenhuis- en IC-opname, bleek onlangs uit cijfers van het RIVM. Het instituut monitort continu of deze percentages afnemen.
Miljoenen vaccins in opslag

De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid en de KNAW adviseerden deze maand het kabinet zich voor te bereiden op verschillende ontwikkelingen rond vaccinaties. In het rapport wordt het in meerdere scenario’s waarschijnlijk geacht dat in de komende jaren meer mensen dan alleen kwetsbaren opnieuw moeten worden geprikt. „Wanneer de immuniteit in de populatie van beperkte duur blijkt, zal herhaalvaccinatie breder plaatsvinden.”

In de centrale opslag van het RIVM liggen ruim vijf miljoen vaccins van met name fabrikant Pfizer op voorraad. Die liggen deels nog te wachten op de groep van ongeveer 1,8 miljoen Nederlanders die zich nog niet heeft willen laten vaccineren. Een ander deel is bestemd voor de derde prik voor kwetsbare mensen met een afweerstoornis.

Nederland heeft om de huidige vaccinatiegraad van circa 85 procent te bereiken ruim 23 miljoen prikken gezet. Om de hele bevolking nog twee keer te kunnen inenten heeft Nederland, bij gelijke opkomst, dus nog ruim twintig miljoen vaccins nodig. Nederland krijgt daarvoor de komende tijd voldoende vaccins geleverd. De EU sloot eerder dit jaar nieuwe contracten met fabrikanten Pfizer en Moderna die Nederland verzekeren van tientallen miljoenen extra vaccins in 2022 en 2023.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20210928

Ze hebben het over ' mogelijk' herprikken in 2022. Dat woord mogelijk kan je wel wegstrepen. We gaan allemaal aan de boosters of je het wilt niet niet .

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_boo op 29-09-2021 10:06:00 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201561584
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Binnenkort ook in NL, u las het hier als eerst.

Zonder 3e en na een halfjaar 4e prik geen toegang tot het sociale leven meer, het vinkje wordt dan rood. Een QR maatschappij zou er ook nooit komen, evenals vaccinatiedrang. Kijk eens waar we nu staan :W
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201561685
Dit zou ik toejuichen. Hoe ironisch zou het zijn dat prikkies in hetzelfde kamp komen als wappies?

Soms is het gewoon heerlijk om aan de zijlijn toe te kijken naar beide groepen idioten, erg vermakelijk. :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 september 2021 @ 10:10:00 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201561722
Dus priklocaties blijven open _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201561731
Een paar maanden nadat het virus zich wereldwijd verspreide begon ik me al af te vragen of het niet, alles afwegend, makkelijker is om voor zero covid te gaan. Dat vereist wel een bepaalde mindset onder politici, die is is helaas nu nog veel te naïef.
pi_201561735
Wat is het probleem met een booster?

Ik neem aan dat booster geen ernstigere bijwerkingen heeft dan eerdere prikken, dus ik zie niet in wat hier op tegen zou zijn.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201561829
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Starhopper het volgende:
Dus priklocaties blijven open _O_
Ze hebben het over 20 mil nieuwe doses, zal doorgeven dat ze het moeten verdubbelen naar 40 mil . Want de eerste 20 mil dosis zijn gereserveerd voor jouw
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 29 september 2021 @ 10:34:02 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201562002
Prima hoor, kom maar op als dat nodig is

Sommige mensen zeiken om het zeiken
  woensdag 29 september 2021 @ 10:38:32 #9
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_201562051
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Alpha0 het volgende:
Een paar maanden nadat het virus zich wereldwijd verspreide begon ik me al af te vragen of het niet, alles afwegend, makkelijker is om voor zero covid te gaan. Dat vereist wel een bepaalde mindset onder politici, die is is helaas nu nog veel te naïef.
Dat lukt in Australië en China ook zo goed.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_201562066
Als het iedere maand zou zijn vind ik het ook prima. Als ik er een jaar korter door leef eveneens. Beter dan leven met tig restricties.
pi_201562068
rekening houden met een mogelijk scenario is gewoon altijd nodig

daarover moet je niet gaan miepen en doen alsof bestuurders de toekomst kunnen voorspellen... dat doen eerder types die in glazen bollen geloven en laten die nu eerder in de esoterische 'wappie'-hoe zich bevinden..

De realiteit is gewoon dat er bij bestuursbeslissingen een behoorlkijke speling zit en op het terrein van Corona zijn er verschillende factoren die het heel lastig maken goed te voorspellen wat er gebeurt in de komende 12 maanden:

- gaat er een nieuwe mutatie komen?
- als er een mutatie komt, hoe gevaarlijk zal die zijn?
- als er een mutatie komt, kan dat mogelijk een 'escape'-mutatie zijn, die vaccinatie-immuniteit kan omgaan?
- hoe is de invloed van steeds verdergaande heropeningen
- hoe goed blijken maatregelen te blijven werken om verspreiding in te perken
- hoe zal de belasting van de zorg zich ontwikkelen.

Bestuurders moeten gewoon verschillende scenario's aanhouden die rekeningen ermee houden dat er zowel een positieve ontwikkeling is en mogelijk snel steeds meer mogelijk is... maar daarbij mogen ze nooit vergeten dat ook worst-case scenario's mogelijk zijn en iig nu al budget reserveren en ind e gaten houden welke capaciteiten dan nodig zijn.

Voorlopig denk ikzelf dat de kans eerder laag is dat een booster-shot werkelijk zo hard nodig is voor mensen die niet tot risico-groepen behoren.
het Berlijnse Charité heeft recentelijk een onderzoek gedaan naar hoe de immuniteit is bij zowel een groep oudere risicopatienten met immuunstooornissen die redelijk vroeg gevaccineerd waren en ook een groep verplegend personeel die gelijktijdig gevaccineerd werd..
bij de eerste groep risicopatienten detecteerden ze idd een sterke teruggang van antistoffen (vooral B-cellen) en was er zeker grond een hernieuwde vacccinatie te overwegen... maar bij de groep jong en gezond verplegend personeel was de teruggang van antistoffen juist heel klein.

Wat echter wel een probleem kan vormen is dat als de 'basis-verspreiding' relatief hoog blijft... bv als je naar nederland kijkt dat er ook bijna de hele zomer er nog steeds dagelijks meer dan 2500 besmettingen vastgesteld werden, er een zeker 'breed' risico blijft bestaan.

heel simpele wiskunde:
Vaccinatie beschermt voor ongeveer 90% ...
dat betekent dat als in augustus de gemeldde besmettingen 2500 per dag zijn in een populatie, je als gevaccineerde in die populatie net zo beschermd bent tegen besmetting, als wanneer er per dag 250 besmettingen gemeld werden als niet-gevaccineerde.

als je nu naar de besmettingen in augustus 2020 én in augustus 2021 kijkt, werd er in 2020 ruim minder dan 250 besmettingen gemeld (eerder rond de 100) .. maar in 2021 lag het aantal dagelijske besmettingen bija voortdurend _boven de 2500.
Ofwel, ook als gevacccineerde had je een groter risico besmet te raken in nederland dan als niet-gevaccineerde in augustus 2020... domweg door het grote aantal besmettingen om je heen...
qua ziekenhuisopnames lagen ook de opnames 10x zo hoog als in augustus 2020.

Zolang die aantallen niet dalen, is het idd zeker nodig wel rekening te houden met een worst-case senario en methodes te bedenken hoe je daarop kan reageren zonder naar Lockdowns te moeten grijpen... booster-shots zou dan een gewoon een optie zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201562139
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:38 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat lukt in Australië en China ook zo goed.
Omdat de rest van de wereld verstek liet gaan. In het bijzonder ons eigen land die, net als asielzoekers en buitenlandse studenten, het virus massaal invliegt. "We zij geen eiland" :r

In de ambtelijke top lopen achterlijke figuren rond die gewoon een keiharde ontgroening verdienen, zal ik ze eens duidelijk maken hoe de hazen lopen, stelletje randdebielen.
  woensdag 29 september 2021 @ 10:58:56 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201562270
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Alpha0 het volgende:
Een paar maanden nadat het virus zich wereldwijd verspreide begon ik me al af te vragen of het niet, alles afwegend, makkelijker is om voor zero covid te gaan. Dat vereist wel een bepaalde mindset onder politici, die is is helaas nu nog veel te naïef.
Jij wilt Noord-Korea worden waar niemand in en uit mag?
pi_201562272
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Alpha0 het volgende:
Een paar maanden nadat het virus zich wereldwijd verspreide begon ik me al af te vragen of het niet, alles afwegend, makkelijker is om voor zero covid te gaan. Dat vereist wel een bepaalde mindset onder politici, die is is helaas nu nog veel te naïef.
het was waarschijnlijk beter geweest als dat wel gebeurd is... maar daarvoor moet dus iedereen dat doen en er hoeven maar een paar idioten tussen te zitten die de boel saboteren en vervolgens ben je zelf met een nocovid-strategie op de lange termijn in het nadeel tov die saboteurs.

De uitkomst kun je met speltheorie uitleggen, specifiek het gevangenen-dilemma.
https://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner%27s_dilemma

De overall winst als zowel A en B de gelijke strategie voeren is het grootst, maar als een van beide als eerste de ander verraad, komt de negatieve uitkomst vooral op de andser terecht terwijl degenen die als eerste uitstapt niet zoveel verliest.
de kans dat een van beide dat doet is deels gebasseerd op de 'angst' nog meer te verliezen als de ander hem verraad.
In de meeste scenario's lukt het niet beide eindeloos de beste strategie gezamelijk te laten voeren, vroeger of later knikt eentje wel.

Nu zitten we in een situatie dat het niet meer zal lukken een nocovid-strategie werkelijk te voeren en is het vooral zaak af te wegen hoe om te gaan met een situatie dat het virus zeer lang bij ons zal blijven, en uiteindelijk endemisch zal worden...

Op dit moment zijn vaccinaties, en hierbij ook boosters vermoedelijk vooral noodzakelijk voor een strategie waarin het virus langdurig bij ons zal blijven...
zolang de mensheid geen goede natuurlijke immuniteit heeft en dit virus behoorlijk zware gezondheidsgevolgen heeft is vaccinatie vooral ook belangrijk doordat het ook het ziekteverloop bij en infectie sterk afzwakt en de overlevingskansen en ook nawerkingen duidelijk positief beinvloed.

Het kan misschien niet 10 jaar duren voordat de mensheid ook zonder vaccins corona-infectiegolven 'natuurlijk' kan doorstaan... net zoals ze het al langer met griepgolven het geval is (waaraan vrijwel enkel mensen boven de 80 overlijden en geen mensen onder de 65 in het ziekenhuis belanden, wat met corona aantoonbaar nu nog wel het geval is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 11:00:27 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201562289
Soms gaat iets wel echt te ver, dit is daar één ding van. Ik neem toch ook niet jaarlijks een griepprik? Ik heb die vorige week overigens ook weer eens mogen ervaren, terwijl ik corona al die tijd wist te ontlopen, dus waar ligt nu het echte gevaar?

Neemt niet weg dat ik gewoon die prik laat zetten als ze het ten zeerste aanraden. Gewoon even ter info, gezien sommigen in dit topic alweer denken dat hypocriet zijn niet alleen bij hun hoort.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201562323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]
het was waarschijnlijk beter geweest als dat wel gebeurd is... maar daarvoor moet dus iedereen dat doen en er hoeven maar een paar idioten tussen te zitten die de boel saboteren en vervolgens ben je zelf met een nocovid-strategie op de lange termijn in het nadeel tov die saboteurs.

De uitkomst kun je met speltheorie uitleggen, specifiek het gevangenen-dilemma.
https://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner%27s_dilemma

De overall winst als zowel A en B de gelijke strategie voeren is het grootst, maar als een van beide als eerste de ander verraad, komt de negatieve uitkomst vooral op de andser terecht terwijl degenen die als eerste uitstapt niet zoveel verliest.
de kans dat een van beide dat doet is deels gebasseerd op de 'angst' nog meer te verliezen als de ander hem verraad.
In de meeste scenario's lukt het niet beide eindeloos de beste strategie gezamelijk te laten voeren, vroeger of later knikt eentje wel.

Nu zitten we in een situatie dat het niet meer zal lukken een nocovid-strategie werkelijk te voeren en is het vooral zaak af te wegen hoe om te gaan met een situatie dat het virus zeer lang bij ons zal blijven, en uiteindelijk endemisch zal worden...

Op dit moment zijn vaccinaties, en hierbij ook boosters vermoedelijk vooral noodzakelijk voor een strategie waarin het virus langdurig bij ons zal blijven...
zolang de mensheid geen goede natuurlijke immuniteit heeft en dit virus behoorlijk zware gezondheidsgevolgen heeft is vaccinatie vooral ook belangrijk doordat het ook het ziekteverloop bij en infectie sterk afzwakt en de overlevingskansen en ook nawerkingen duidelijk positief beinvloed.

Het kan misschien niet 10 jaar duren voordat de mensheid ook zonder vaccins corona-infectiegolven 'natuurlijk' kan doorstaan... net zoals ze het al langer met griepgolven het geval is (waaraan vrijwel enkel mensen boven de 80 overlijden en geen mensen onder de 65 in het ziekenhuis belanden, wat met corona aantoonbaar nu nog wel het geval is)
Zeker terechte punten natuurlijk. Je moet daarom goed nadenken hoe je met die saboteurs omgaat. Ik bedoel dan ook te zeggen dat we ons wel heel makkelijk er bij neergelegd hebben dat zero-covid niet haalbaar is. Iets meer 'effort' had best gekund.

Nu lijkt het mij inderdaad te laat voor zero covid.
pi_201562379
Dit soort strapatsen nodigt vaccin fabrikanten nou niet bepaald uit om betere vaccins te ontwikkelen.

Totaal NIET zelfs. Gratis geld tot in de eeuwigheid. 8)7

Overigens wat in de OP staat dat dit nog niet eerder bekend was is niet waar, die bestellingen zijn maanden geleden al de deur uit gegaan en dat was toen ook in het nieuws.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201562390
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Soms gaat iets wel echt te ver, dit is daar één ding van. Ik neem toch ook niet jaarlijks een griepprik? Ik heb die vorige week overigens ook weer eens mogen ervaren, terwijl ik corona al die tijd wist te ontlopen, dus waar ligt nu het echte gevaar?

Neemt niet weg dat ik gewoon die prik laat zetten als ze het ten zeerste aanraden. Gewoon even ter info, gezien sommigen in dit topic alweer denken dat hypocriet zijn niet alleen bij hun hoort.
Jij hebt vorige week griep gehad, dus je vraag je af waar het echte gevaar ligt???? Dus omdat jij griep gehad hebt, ligt daar het echte gevaar? of dat vraag je je in elk geval af :').

Verder vind je het in zin een "iets wel echt te ver gaan" maar verder geen onderbouwing waarom.
Om in de laatste zin aan te geven de eventuele booster wel te nemen als ze het aanraden, das vreemd he.

Ik denk dat jij en ik niet kunnen inschatten of een booster nodig is, en dus ook niet of het te ver gaat. Verder kunnen wij ook maar moeilijk inschatten "waar het echte gevaar ligt".
Dus ik laat het lekker bij de experts, als die een prik adviseren dan haal ik deze.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 11:13:14 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201562446
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:09 schreef koemleit het volgende:

[..]
Jij hebt vorige week griep gehad, dus je vraag je af waar het echte gevaar ligt???? Dus omdat jij griep gehad hebt, ligt daar het echte gevaar? of dat vraag je je in elk geval af :').

Verder vind je het in zin een "iets wel echt te ver gaan" maar verder geen onderbouwing waarom.
Om in de laatste zin aan te geven de eventuele booster wel te nemen als ze het aanraden, das vreemd he.

Ik denk dat jij en ik niet kunnen inschatten of een booster nodig is, en dus ook niet of het te ver gaat. Verder kunnen wij ook maar moeilijk inschatten "waar het echte gevaar ligt".
Dus ik laat het lekker bij de experts, als die een prik adviseren dan haal ik deze.
Het echte gevaar ligt niet meer bij Covid als iedereen gewoon netjes een vaccin heeft, maar de griep waar bijna niemand tegen beschermd is door de lange afwezigheid. Kan je alles van vinden, maar soms is het beter om vooruit te kijken.

En ik vind het ook onzin om iedereen weer te prikken, tenzij het ten zeerste wordt aangeraden. Begrijpend lezen is lastig soms, ik snap het.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201562454
Krijgen de 'wappies' weer gelijk.

En de echte wappies weer blij.
pi_201562460
Ze gaan hun goddelijke gang maar, maar ik neem ze niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201562507
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:14 schreef Hathor het volgende:
Ze gaan hun goddelijke gang maar, maar ik neem ze niet.
Ik wel, maar ze zouden ook het tempo van vaccineren moeten opschroeven in landen waar nauwelijks mensen nog gevaccineerd zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 29 september 2021 @ 11:19:21 #23
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201562524
TS is echt verrast?

https://www.nu.nl/economi(...)eren-in-limburg.html

De wetenschappelijke basis onder COVID-19 beleid is al even weggeslagen, het zijn slecht geteste prulvaccins die keer op keer boosters vereisen, maar dit gaat door totdat de farmaceuten genoeg geld hebben verdiend:
https://businessam.be/vac(...)accin-duurder-maken/
pi_201562532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:03 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Zeker terechte punten natuurlijk. Je moet daarom goed nadenken hoe je met die saboteurs omgaat. Ik bedoel dan ook te zeggen dat we ons wel heel makkelijk er bij neergelegd hebben dat zero-covid niet haalbaar is. Iets meer 'effort' had best gekund.

Nu lijkt het mij inderdaad te laat voor zero covid.
Wat ik bizar vind is dat in die eerste maanden niets mogelijk leek. Grenzen sluiten was maar moeilijk, ook het weren van buitenlandse vluchten kostte erg veel moeite. De regering wilde het gevaar maar niet onderkennen. Nu het echter eenmaal zo ver is dat het altijd wel zal blijven, lijkt echter plots elke maatregel acceptabel en gaat niets te ver.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:20:41 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201562549
Als we gaan herprikken zal die CoronaCheck ook wel blijven zeker.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:21:59 #26
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201562562
quote:
86s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:20 schreef Gunner het volgende:
Als we gaan herprikken zal die CoronaCheck ook wel blijven zeker.
Ja want je verliest je groene vinkje iedere 6 maanden: https://www.businessinsid(...)booster-shots-2021-9.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:22:28 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201562569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:59 schreef Ali_boo het volgende:
„Wanneer de immuniteit in de populatie van beperkte duur blijkt, zal herhaalvaccinatie breder plaatsvinden.”
Of je stopt met de overdreven focus op (het voorkomen van) besmettingen en laat het virus gewoon rondgaan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201562582
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Alpha0 het volgende:
Een paar maanden nadat het virus zich wereldwijd verspreide begon ik me al af te vragen of het niet, alles afwegend, makkelijker is om voor zero covid te gaan. Dat vereist wel een bepaalde mindset onder politici, die is is helaas nu nog veel te naïef.
Onder de bevolking ook, en met allerlei figuren die al vinden dat hun rechten en vrijheden worden afgepakt als ze een mondkapje moeten dragen gaat m dat niet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 september 2021 @ 11:23:35 #29
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201562585
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:21 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Ja want je verliest je groene vinkje iedere 6 maanden: https://www.businessinsid(...)booster-shots-2021-9.
Das een franse link naar iets uit israel. hoe is dat relevanti hier?

al zou het me niet verbazen
  woensdag 29 september 2021 @ 11:23:57 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201562590
Al die poeha om wat prikken. Je zal maar zo'n zeikemmer zijn.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:25:54 #31
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201562618
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:23 schreef Gunner het volgende:

[..]
Das een franse link naar iets uit israel. hoe is dat relevanti hier?

al zou het me niet verbazen
Business Insider is een internationaal nieuwsmedium. Houd er nou maar rekening mee dat de CoronaCheck verlengd moet worden door het nemen van boostershots.
pi_201562622
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Soms gaat iets wel echt te ver, dit is daar één ding van. Ik neem toch ook niet jaarlijks een griepprik? Ik heb die vorige week overigens ook weer eens mogen ervaren, terwijl ik corona al die tijd wist te ontlopen, dus waar ligt nu het echte gevaar?

Neemt niet weg dat ik gewoon die prik laat zetten als ze het ten zeerste aanraden. Gewoon even ter info, gezien sommigen in dit topic alweer denken dat hypocriet zijn niet alleen bij hun hoort.
Je had griep en dat duurde amper een week?
Weet je zeker dat het griep was en geen verkoudheidje?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 september 2021 @ 11:26:53 #33
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201562634
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:23 schreef Hexagon het volgende:
Al die poeha om wat prikken. Je zal maar zo'n zeikemmer zijn.
Wat dacht je, ik roep gewoon hetzelfde twee keer in het topic?
  woensdag 29 september 2021 @ 11:27:32 #34
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201562642
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Of je stopt met de overdreven focus op (het voorkomen van) besmettingen en laat het virus gewoon rondgaan.
https://www.sanquin.org/n(...)1-procent-van-donors
https://www.sanquin.nl/ov(...)3-procent-van-donors
pi_201562655
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het echte gevaar ligt niet meer bij Covid als iedereen gewoon netjes een vaccin heeft, maar de griep waar bijna niemand tegen beschermd is door de lange afwezigheid. Kan je alles van vinden, maar soms is het beter om vooruit te kijken.

En ik vind het ook onzin om iedereen weer te prikken, tenzij het ten zeerste wordt aangeraden. Begrijpend lezen is lastig soms, ik snap het.
ik vraag me af waarom jij het onzin vindt. Je moet je mening wel ergens op baseren he.
en als men nu vooruit kijkt en zegt dat een griepprik een goed idee is, ga je die dan halen?
pi_201562697
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Of je stopt met de overdreven focus op (het voorkomen van) besmettingen en laat het virus gewoon rondgaan.
ik geloof dat dat zo'n beetje is wat we nu aan het doen zijn, met de afschaffing van de anderhalve meter.
De volgende stap is alles open zonder pas, ik snap dat ze dit heel geleidelijk doen, na het drama met dansen met Janzen.
pi_201562982
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
We gaan allemaal aan de boosters of je het wilt niet niet .
Onzin, jij hebt je eerste prik niet eens gehad, dus dat "of je wil of niet" verhaal is uit de lucht gegrepen.

Sowieso bijzonder dat mensen die niet gevaccineerd zijn altijd dit soort topics openen.
Ik zie helemaal geen probleem in een boostershot en jij neemt er sowieso niet één. Wat is het punt?
  woensdag 29 september 2021 @ 11:58:02 #38
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201563063
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Starhopper het volgende:
Dus priklocaties blijven open _O_
Dit gaat over Corona vaccinaties , niet waar jij je heroïne kan halen
Ik ben inmiddels overleden
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 12:00:14 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201563087
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:28 schreef koemleit het volgende:

[..]
ik vraag me af waarom jij het onzin vindt. Je moet je mening wel ergens op baseren he.
en als men nu vooruit kijkt en zegt dat een griepprik een goed idee is, ga je die dan halen?
Omdat ik het vermogen heb zelf na te denken en niet blind achter de politiek ga staan. Vooralsnog weten de experts nog niet eens zeker of het voor kwetsbaren wel echt nodig is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201563121
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:26 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat dacht je, ik roep gewoon hetzelfde twee keer in het topic?
Zijn emmer zat pas half vol.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201563165
Zit er overigens ook niet echt op te wachten om nog twee keer ziek te worden voor iets wat toch geen groot risico voor mij vormt. De overheid kan natuurlijk altijd maatregelen nemen voor wat mogelijk komen gaat. Maar het is ook niet slecht daar enigszins wantrouwend tegenover te staan.
pi_201563214
Twee prikken op jaarbasis is wel wat veel ja.
pi_201563343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Omdat ik het vermogen heb zelf na te denken en niet blind achter de politiek ga staan. Vooralsnog weten de experts nog niet eens zeker of het voor kwetsbaren wel echt nodig is.
ja zelf nadenken is prima, maar waar is je mening dan op gebaseerd?
Je zult prima vermogen hebben zelf na te denken, valkuil is dat je niet moet denken dat je zelf altijd gelijk hebt, en dat er heel vaak mensen zijn die er meer van weten dan jij.
Verder heb ik nog geen antwoord waar dat "zelf nadenken" op gebaseerd is.
De politiek volgt wat betreft het prikbeleid ook altijd de experts, dus dan ga je toch de "politiek" volgen?
pi_201563457
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Onder de bevolking ook, en met allerlei figuren die al vinden dat hun rechten en vrijheden worden afgepakt als ze een mondkapje moeten dragen gaat m dat niet worden.
Juist daarom zero Covid, 2 maanden accepteren mensen nog wel als er de belofte is dat alles daarna normaal wordt. Nu zitten we al bijna 2 jaar in deze malle molen.
pi_201563526
Nou, daar gaat mijn groene vinkje. Ik peins er niet over me volgend jaar weer opnieuw te laten vaccineren. Ga toch bijna nooit uit eten, en dan haal ik wel een krat bier en nodig mijn vrienden bij mij thuis uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201563573
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het echte gevaar ligt niet meer bij Covid als iedereen gewoon netjes een vaccin heeft, maar de griep waar bijna niemand tegen beschermd is door de lange afwezigheid. Kan je alles van vinden, maar soms is het beter om vooruit te kijken.

En ik vind het ook onzin om iedereen weer te prikken, tenzij het ten zeerste wordt aangeraden. Begrijpend lezen is lastig soms, ik snap het.
uiteindelijk zal dat een kwestie worden van de gegegevens goed bekijken.

ikzelf vermoed op basis van de onderzoeken die ik gezien heb dat de meerwaarde van een snelle booster voor mensen zonder immuunstoornis en onder de 60 jaar niet erg groot is.

Wat tot nu toe blijkt is het hooguit bij oudere mensen en mensen met een immuunstoornis zo dat de antistoffen binnen 6 maanden echt duidelijk aantoonbaar dalen.
De rest heeft dan nog genoeg immuniteit.

maar dat het scenario iig wél voorbereid wordt als een 'worst-case' geval en nu al ingeschat wordt wat dat zou betekenen voor capaciteiten _als_ het nodig zou zijn is vanuit bestuurlijk oogpunt niet verkeerd...
dat is vooral een kwestie van scenario's al goed voorbereiden.

De 'ophef' die complot-denkers vaak maken over een Overheid die bv scenario's al voorbereid en ook aan rampen-oefeningen doet ligt meer aan een denk-stoornis bij compot-denkers die geloven dat alles onderdeel is van een voorberdacht 'Groot Plan'..
en die niet doorhebben dat juist ook de Overheid helemaal geen 'groot plan' heeft en vaak ook nauwelijks in staat is bestuursmaatregelen 6 maanden verder altijd helemaal goed voor te bereiden en dat het voorbereiden van bestuurs-scenario#s en het doen van 'oefenbeingen' eerder een teken is van een overheid die allerminst alles weet en almachtig is, maar gewoon een overheid die ook moet vrezen overvallen te worden door ontwikkelingen die men onderschat had...

Helaas is ook de corona-crisis een perfect voorbeeld hoe 'slecht' onze overheid is in plannen....
in nederland bv nog het meest het overheidshandelen eind vorig jaar... juist in de tweede fase van de pandemie, september-oktober 2020 heeft men grote fouten gemaakt in het 'vergeten' van het voorbereiden van worst-case secnario's met catastrophale gevolgen.

Wat complotdenkers graag roepen dat 'Alles deel is van een Groot Plan' is helaas ver van de waarheid.
De werkelijkheid is eerder dat de Realiteit is wat gebeurt terwijl onze Regering druk bezig is andere plannen te maken (of poogt eindelijk een politieke coalitie te maken wat al een onmogelijkheid lijkt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 29 september 2021 @ 12:45:30 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201563666
Dat vaccineren is extreem goedkoop vergeleken met een maatregel als testen voor evenementen, dat al een miljard gekost heeft en waarvan nauwelijks gebruik gemaakt wordt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201563668
Ik wil volgend jaar een reis naar Azië maken. Als een booster het allemaal iets makkelijker maakt om een land binnen te komen, neem ik hem gelijk. Nog gratis ook.
.
pi_201563864
Hahahahah als ik zo'n vaccin op de markt had gebracht lag ik nu al te rollen op de grond van het lachen met een McCallan 50 yo. En ze zorgen wel dat zo'n vaccin eigenlijk net te weinig doet wanneer er na een aantal maanden je weer kan prikken. Prikken prikken prikken voor de rest van je leven gratis geld :') :') en de mensen staan er voor in de rij... middag prikken en 's avonds weer lekker langs de McD met hun welverdiende QR code. Maar dan zijn we tenminste weer gezond :') En dan noemen ze mij een wappie 8)7
Facts don't care about your feelings
pi_201563964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:19 schreef Smegma. het volgende:
het zijn slecht geteste prulvaccins
Zo spreekt de ware covidbagatelliseerder.
De bevindingen van een meerderheid van deskundigen, artsen, virologen en andere wetenschappers .... botweg van tafel vegen.
De covidvaccins werken.... maar dat willen de bagatelliseerders liever niet
pi_201564033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zo spreekt de ware covidbagatelliseerder.
De bevindingen van een meerderheid van deskundigen, artsen, virologen en andere wetenschappers .... botweg van tafel vegen.
De covidvaccins werken.... maar dat willen de bagatelliseerders liever niet
We merken het, we moeten ons elk jaar 2x ‘bijprikken’.
pi_201564042
Niet meer naar de bios dan

@Zipportal
pi_201564321
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zo spreekt de ware covidbagatelliseerder.
De bevindingen van een meerderheid van deskundigen, artsen, virologen en andere wetenschappers .... botweg van tafel vegen.
De covidvaccins werken.... maar dat willen de bagatelliseerders liever niet
Als ze zo goed werken, waarom moeten er volgend jaar weer twee gezet worden dan? Ze weten blijkbaar zelf niet eens hoe functioneel die vaccins nou eigenlijk zijn, het is gewoon een groot experiment, en jullie zijn de guineapigs.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 29 september 2021 @ 13:53:34 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201564608
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als ze zo goed werken, waarom moeten er volgend jaar weer twee gezet worden dan? Ze weten blijkbaar zelf niet eens hoe functioneel die vaccins nou eigenlijk zijn, het is gewoon een groot experiment, en jullie zijn de guineapigs.
Omdat Pfizer lekker de zakken wil vullen.
pi_201564818
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als ze zo goed werken, waarom moeten er volgend jaar weer twee gezet worden dan? Ze weten blijkbaar zelf niet eens hoe functioneel die vaccins nou eigenlijk zijn, het is gewoon een groot experiment, en jullie zijn de guineapigs.
Vaccins zijn bittere noodzaak . En inderdaad weet men veel niet . Heel normaal bij nieuwe behandelmethodes, medicijnen en vaccins. Ook normaal is dat vaccinatie periodiek herhaald moeten worden. Zie griepvaccins
En vaccins werken zeer zeker. De cijfers van dit jaar bewijzen het.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 14:10:53 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201564854
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als ze zo goed werken, waarom moeten er volgend jaar weer twee gezet worden dan? Ze weten blijkbaar zelf niet eens hoe functioneel die vaccins nou eigenlijk zijn, het is gewoon een groot experiment, en jullie zijn de guineapigs.
Wat een bullshit deze post _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201564866
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als ze zo goed werken, waarom moeten er volgend jaar weer twee gezet worden dan? Ze weten blijkbaar zelf niet eens hoe functioneel die vaccins nou eigenlijk zijn, het is gewoon een groot experiment, en jullie zijn de guineapigs.
Vaccins zijn bittere noodzaak . En inderdaad weet men veel niet . Heel normaal bij nieuwe behandelmethodes, medicijnen en vaccins. Ook normaal is dat vaccinatie periodiek herhaald moeten worden. Zie griepvaccins
En vaccins werken zeer zeker. De cijfers van dit jaar bewijzen het.

Domme mensen die weigeren een meerderheid van deskundigen te erkennen roepen : het is een experiment.
Waarom al die deskundigheid van mensen die ervoor gestudeerd hebben en vele jaren ervaring zo minachten en als onwetende pretenderen het allemaal beter te weten?
Waar komt die arrogantie vandaan?
pi_201565028
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vaccins zijn bittere noodzaak . En inderdaad weet men veel niet . Heel normaal bij nieuwe behandelmethodes, medicijnen en vaccins. Ook normaal is dat vaccinatie periodiek herhaald moeten worden. Zie griepvaccins
En vaccins werken zeer zeker. De cijfers van dit jaar bewijzen het.

Domme mensen die weigeren een meerderheid van deskundigen te erkennen roepen : het is een experiment.
Waarom al die deskundigheid van mensen die ervoor gestudeerd hebben en vele jaren ervaring zo minachten en als onwetende pretenderen het allemaal beter te weten?
Waar komt die arrogantie vandaan?
Arrogantie? Zoals de zaken er nu voor staan moet iedereen vanaf nu om de 6 maanden een prik gaan halen, en daar heb ik gewoon totaal geen trek in. Ik heb niks tegen vaccinaties an sich, ik denk dat ik er al een stuk of 5 verschillende in heb zitten, maar in dit hele gedoe heb ik gewoon geen vertrouwen, en ik verdom het om proefkonijn te spelen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 29 september 2021 @ 14:25:56 #59
3542 Gia
User under construction
pi_201565065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Soms gaat iets wel echt te ver, dit is daar één ding van. Ik neem toch ook niet jaarlijks een griepprik?
Heel veel mensen wel, hoor. Ik ook. Ben in november weer aan de beurt.
En als ze daar nog een pfizer bij willen steken, prima!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 14:29:29 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201565110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Heel veel mensen wel, hoor. Ik ook. Ben in november weer aan de beurt.
En als ze daar nog een pfizer bij willen steken, prima!
Dan zijn onze situaties natuurlijk ook niet gelijk ;)

Ik vind het ook niet meer dan logisch als dit bij de griepprik gaat komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201565151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20210928

Ze hebben het over ' mogelijk' herprikken in 2022. Dat woord mogelijk kan je wel wegstrepen. We gaan allemaal aan de boosters of je het wilt niet niet .
Letterlijk in de eerste alinea wordt vermeld dat dit het "maximale scenario" is. Één van de vele scenario's waar men op voorbereid wil zijn. Maar jouw conclusie is meteen: het gaat gebeuren :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201565236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Arrogantie? Zoals de zaken er nu voor staan moet iedereen vanaf nu om de 6 maanden een prik gaan halen,
Dat plan is er niet

quote:
en daar heb ik gewoon totaal geen trek in.
dat is logisch voor covidbagatelliseerders... risico nemen ziek te worden en anderen te besmetten

quote:
en ik verdom het om proefkonijn te spelen.
alweer ... dat is het plan niet. Je fantaseert dat het een experiment is.
Een grote meerderheid van deskundigen vind van niet..
Waarom ben jij zo arrogant om hen niet te willen vertrouwen en denk je dat je het beter weet?
pi_201565517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Onzin, jij hebt je eerste prik niet eens gehad, dus dat "of je wil of niet" verhaal is uit de lucht gegrepen.

Sowieso bijzonder dat mensen die niet gevaccineerd zijn altijd dit soort topics openen.
Ik zie helemaal geen probleem in een boostershot en jij neemt er sowieso niet één. Wat is het punt?
Wellicht had ik het anders moeten formuleren. Van directe dwang is er geen sprake, slechts indirect . Wie weet word de druk later nog eens opgevoerd . Of je dan nog steeds van een vrijwillig karakter kan spreken , ik betwijfel het

Als je zelf behoefte hebt om , om de zoveel maanden een boostershot te nemen, ik ga je niet tegenhouden o|O
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:02:17 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201565624
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Letterlijk in de eerste alinea wordt vermeld dat dit het "maximale scenario" is. Één van de vele scenario's waar men op voorbereid wil zijn. Maar jouw conclusie is meteen: het gaat gebeuren :')
Omdat wij in Nederland achter lopen op de rest van de westerse landen . Je hoeft maar naar Israel, Canada of Australië te kijken als je wilt weten welke kant het op gaat
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201565758
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Omdat wij in Nederland achter lopen op de rest van de westerse landen . Je hoeft maar naar Israel, Canada of Australië te kijken als je wilt weten welke kant het op gaat
Okay... wat is dan bv de situatie in Canada?

"National vaccine panel recommends COVID-19 boosters for long-term care residents"
https://www.ctvnews.ca/he(...)-residents-1.5603872

oftewel, men 'adviseert' een booster voor oudere langdurige zorg-patienten. als derde dosis 6 maanden na hun laatste vaccinatie.
In welke zin zou dat met de door jou genoemde 'wordst-case scenario' waarion booster-shots een 'verplichting' zou zijn....?

bv Australie te noemen is al helemaal belachelijk, daar loopt men relatief ver achter met vaccinatie-rate.... deels doordast de besmettingsrate daar overall juist extreem laag is en men het afgelopen half jaar vrijwel geen enkel geval had, maar dat recentelijk door de opkomst vand e delta variant snel gestegen is....

Boosters zijn in Australie voorlopig nog geen thema en er is geen enkel advies daarvoor...
https://www.afr.com/polit(...)shot-20210928-p58vd0
quote:
The federal government’s expert vaccination panel has not finalised consideration of medical data on the need for COVID-19 booster shots, six months after frontline workers, the elderly and other priority Australians received their first injections.
Hooguit in Israel is het wel een streng advies en heeft men de regel ingevoerd dat men de green-digital-certificate zzou verliezen na 6 maanden indien geen booster genomen wordt...
Israel loopt hierin al sowieso enorm voor maar heeft ook zo zijn eigen regels, zowl heel snel en veel vacineren maar ook hebben ze daar redelijk vroeg geheel geheropend (dankzij die green-digital-certificates, overigens toen de besmettingsrate sterk daalde ook voor niet-gevaccineerden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201565813
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Arrogantie? Zoals de zaken er nu voor staan moet iedereen vanaf nu om de 6 maanden een prik gaan halen, en daar heb ik gewoon totaal geen trek in. Ik heb niks tegen vaccinaties an sich, ik denk dat ik er al een stuk of 5 verschillende in heb zitten, maar in dit hele gedoe heb ik gewoon geen vertrouwen, en ik verdom het om proefkonijn te spelen.
Klopt gewoon niet wat je zegt. Ook na 6 maanden bieden de vaccins nog uitstekende bescherming tegen ernstige klachten
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 29 september 2021 @ 15:28:34 #68
414785 sirdanilot
pi_201565852
Dit zag ik al heel lang van tevoren aankomen.

Mijn tweede prik heb ik over een uurtje, maar ik ga er hierna geen meer halen. Dan ben ik maar 'antivaxxer' he. Dat moet dan maar.

Ik denk ook zomaar dat er wel meer mensen zijn die met veel moeite toch een prik hebben laten zetten maar die aan de boosters niet gaan beginnen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 29 september 2021 @ 15:48:31 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201566034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Galvez het volgende:
Wat is het probleem met een booster?

Ik neem aan dat booster geen ernstigere bijwerkingen heeft dan eerdere prikken, dus ik zie niet in wat hier op tegen zou zijn.
Niks alleen blijkbaar nieuws-waardig dat ze er financieel rekening mee houden in de begroting.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201566052
Ze kunnen die boostershots in hun hol steken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201566056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Okay... wat is dan bv de situatie in Canada?

"National vaccine panel recommends COVID-19 boosters for long-term care residents"
https://www.ctvnews.ca/he(...)-residents-1.5603872

oftewel, men 'adviseert' een booster voor oudere langdurige zorg-patienten. als derde dosis 6 maanden na hun laatste vaccinatie.
In welke zin zou dat met de door jou genoemde 'wordst-case scenario' waarion booster-shots een 'verplichting' zou zijn....?

bv Australie te noemen is al helemaal belachelijk, daar loopt men relatief ver achter met vaccinatie-rate.... deels doordast de besmettingsrate daar overall juist extreem laag is en men het afgelopen half jaar vrijwel geen enkel geval had, maar dat recentelijk door de opkomst vand e delta variant snel gestegen is....

Boosters zijn in Australie voorlopig nog geen thema en er is geen enkel advies daarvoor...
https://www.afr.com/polit(...)shot-20210928-p58vd0
[..]
Hooguit in Israel is het wel een streng advies en heeft men de regel ingevoerd dat men de green-digital-certificate zzou verliezen na 6 maanden indien geen booster genomen wordt...
Israel loopt hierin al sowieso enorm voor maar heeft ook zo zijn eigen regels, zowl heel snel en veel vacineren maar ook hebben ze daar redelijk vroeg geheel geheropend (dankzij die green-digital-certificates, overigens toen de besmettingsrate sterk daalde ook voor niet-gevaccineerden)
Bedankt voor de inhoudelijke reactie , ik kom er vanavond nog op terug
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201566079
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:00 schreef Nattekat het volgende:
als ze het ten zeerste aanraden.
Aanraden doen ze niet.
Je nudgen. Zo erg dat je je verplicht gaat voelen want anders kan je je sociale vrijheid gedag zeggen. En misschien wel je loon zoals in Italië.

Prikken of je inkomen kwijt. Not much of a choice, is it?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201566082
quote:
86s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:20 schreef Gunner het volgende:
Als we gaan herprikken zal die CoronaCheck ook wel blijven zeker.
CoronaCheck is onderdeel van het nieuwe normaal. Er zijn niet voor niets 1000-en nieuwe boa's opgeleid "voor een paar weken". Die gaan niet ineens putjesscheppen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201566089
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze kunnen die boostershots in hun hol steken.
Jij bent een supermens die het niet nodig heeft?
Of je vind het knusser als mensen corona krijgen en zwaar ziek worden?
pi_201566102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:28 schreef sirdanilot het volgende:
Dit zag ik al heel lang van tevoren aankomen.

Mijn tweede prik heb ik over een uurtje, maar ik ga er hierna geen meer halen. Dan ben ik maar 'antivaxxer' he. Dat moet dan maar.

Waarom haal je dan wel die eerste prik ?
pi_201566103
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze kunnen die boostershots in hun hol steken.
Pharma industrie zegt het volgende:
quote:
U vraag wij draaien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 september 2021 @ 15:57:25 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201566117
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij bent een supermens die het niet nodig heeft?
Of je vind het knusser als mensen corona krijgen en zwaar ziek worden?
Ik heb cojona reeds overleefd. Mensen die het risico niet willen nemen zijn toch beschermd als ze hun boosterprik willen nemen? Waarom moet ik aan het Pfizer-infuus als het voor mij nauwelijks gevaar oplevert, plus je het na vaccinatie nog steeds kan krijgen en overdragen? Of werken die vaccins misschien niet zo goed, zo ja, waarom moet ik mijzelf opnieuw laten injecteren met iets wat niet voldoende werkt?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201566171
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom moet ik aan het Pfizer-infuus als het voor mij nauwelijks gevaar oplevert, plus je het na vaccinatie nog steeds kan krijgen en overdragen?
Zo zit ik er dus ook in.

Op hoeren met die bende. Het is nauwelijks een nog bestaand iets.
Boosters zijn goed voor de risicogroepen. Daarvoor kan ik het snappen. Maar wederom de hele bevolking dwingen?

Wegwezen!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201566189
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
waarom moet ik mijzelf opnieuw laten injecteren met iets wat niet voldoende werkt?
Omdat het wel werkt... Je blijft er gezonder bij en je bent minder gevaarlijk voor anderen.
Men is nog aan het onderzoeken, maar het kan best zijn dat natuurlijke en kunstmatige afweerstoffen hun effectiviteit verliezen na verloop van tijd . Goede redenen om een vaccinatie te halen.
En denk ook eens aan anderen die je kan besmetten met een eventueel tekort aan afweerstoffen
pi_201566232
Het beste beleid lijkt mij een verplichte boostershot elke maand, wappieskampen en lockdowns in gebieden waar er een lage vaccinatiedrang is.
pi_201566254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:20 schreef RM-rf het volgende:
Hooguit in Israel is het wel een streng advies en heeft men de regel ingevoerd dat men de green-digital-certificate zzou verliezen na 6 maanden indien geen booster genomen wordt...
Israel loopt hierin al sowieso enorm voor maar heeft ook zo zijn eigen regels, zowl heel snel en veel vacineren maar ook hebben ze daar redelijk vroeg geheel geheropend (dankzij die green-digital-certificates, overigens toen de besmettingsrate sterk daalde ook voor niet-gevaccineerden)
De reden dat Israel snel kon vaccineren is omdat ze exclusieve contracten hadden met de fabrikanten en het leger hebben ingezet. Iets waar "grote vriend" Wilders ook voor was
pi_201566261
Goede zaak als het ook ertoe leidt dat je aangetoond je boostershot moet hebben gehad om ergens binnen te komen. :Y
pi_201566296
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Omdat het wel werkt... Je blijft er gezonder bij en je bent minder gevaarlijk voor anderen.
Men is nog aan het onderzoeken, maar het kan best zijn dat natuurlijke en kunstmatige afweerstoffen hun effectiviteit verliezen na verloop van tijd . Goede redenen om een vaccinatie te halen.
En denk ook eens aan anderen die je kan besmetten met een eventueel tekort aan afweerstoffen
Aan een jaarlijks prik infuus met iets wat nog experimenteel is kan niet gezond zijn. Het is veel beter om op natuurlijke wijze afweer op te bouwen voor iets wat voor mij als jongere bewezen ongevaarlijk is. Ik heb het al gehad, en was ook niet beroerd om mijn eerste prik te halen om volledig gevaccineerd te zijn, maar het is nu KLAAR.

Dat laatste punt snap ik, maar dat was altijd al zo, en daar bekommerden we ons ook niet om. Het is normaal dat risicogroepen zich soms moeten isoleren in het griepseizoen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201566358
Denk dat we bijna nog beter griepprikken massaal kunnen gaan uitdelen dan deze boosters.
I'll give you something to do
  woensdag 29 september 2021 @ 16:19:01 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201566364
Omdat uit de praktijk blijkt dat het mogelijk nodig gaat zijn om nog een keer te prikken, reserveert de regering er alvast geld voor. Dat lijkt me een betere zaak dan wanneer het echt aan de orde komt niks voorbereid te hebben.
pi_201566405
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:18 schreef galantis het volgende:
Denk dat we bijna nog beter griepprikken massaal kunnen gaan uitdelen dan deze boosters.
Ik denk dat jij daar helemaal niks over kan zeggen. Of ben jij stiekem een viroloog/arts?
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 29 september 2021 @ 16:23:49 #88
414785 sirdanilot
pi_201566416
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Waarom haal je dan wel die eerste prik ?
Nou ja, we weten wat er gebeurde met de indianen toen die allemaal massaal in aanraking kwamen met de voor hen onbekende Europese ziekteverwekkers, mazelen etc. Meer dan 95% van de oorspronkelijke bevolking is mors en morsdood alleen al door die ziektes, de europeanen hoefden nauwelijks meer tegen ze te vechten in sommige gebieden.

Dus vandaar dat ik toch maar voor de zekerheid 1 vaccinatie genomen heb zodat deze ziekte mij in ieder geval niet het ziekenhuis in slaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201566441
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:23 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ik denk dat jij daar helemaal niks over kan zeggen. Of ben jij stiekem een viroloog/arts?
Als dat de eisen zijn om je mening hier te mogen posten kan het topic wel dicht hè...

Overigens sluit ik niet uit dat er diverse artsen en/of virologen meeposten, maar hun mening wordt ook niet serieuzer genomen dan die van een willekeurige ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201566444
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:23 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ik denk dat jij daar helemaal niks over kan zeggen. Of ben jij stiekem een viroloog/arts?
Nee stiekem niet. Dus mag ik mijn mening niet meer geven?
I'll give you something to do
pi_201566465
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou ja, we weten wat er gebeurde met de indianen toen die allemaal massaal in aanraking kwamen met de voor hen onbekende Europese ziekteverwekkers, mazelen etc. Meer dan 95% van de oorspronkelijke bevolking is mors en morsdood alleen al door die ziektes, de europeanen hoefden nauwelijks meer tegen ze te vechten in sommige gebieden.

Dus vandaar dat ik toch maar voor de zekerheid 1 vaccinatie genomen heb zodat deze ziekte mij in ieder geval niet het ziekenhuis in slaat.
Oh, nou ga je je benodigde 2de vaccinatie ook al niet halen?

Daarbij had je je toch laten vaccineren om weer gewoon aan het sociale leven te kunnen deelnemen?
Dat gaat pas spelen vanaf het moment dat je volledig gevaccineerd bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201566490
Boeie, in het weekend wel een fles wodka erin jagen en je neus witten, maar een vaccinatie is opeens slecht voor je _O-
pi_201566590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
Boeie, in het weekend wel een fles wodka erin jagen en je neus witten, maar een vaccinatie is opeens slecht voor je _O-
Wie zegt dat het slecht voor je is?
Ik denk dat het geen kwaad kan. Iedereen aan de griepprik kan ook geen kwaad. Maar dat doen we ook niet. Oftewel, de aanleiding mag wel serieus en goed onderbouwd zijn, want dit doe je niet voor de lol.
I'll give you something to do
pi_201566648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
Boeie, in het weekend wel een fles wodka erin jagen en je neus witten, maar een vaccinatie is opeens slecht voor je _O-
Appel peer

Verder is het een vrije keuze, daar heeft niemand wat over te zeggen.
pi_201566839
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:37 schreef Bluesdude het volgende:

dat is logisch voor covidbagatelliseerders... risico nemen ziek te worden en anderen te besmetten

Kans is veel groter dat je met een vaccin iemand anders besmet. Iemand die geen vaccin heeft gehad en covid krijgt wordt volgens mensen als jij doodziek want het is een verschrikkelijk virus dus dan lig je in bed of op de IC. Terwijl jij met je stoere QR code de hele tent kan besmetten.

Ik neem graag het risico om ziek te worden. Net als ik het risico neem mezelf dood te rijden in een auto. Of het risico dat ik darmkanker krijg door junk food te eten. Of keelkanker door bier en whisky.
Facts don't care about your feelings
pi_201566876
Dus straks 4 prikken nodig :') Wat werken die vaccins toch ge-wel-dig.

Eens zien hoe bereidwillig iedereen die nu hun 'vrijheid' hebben terug gekregen met die QR code app straks is als het vinkje op rood springt omdat ze hun 3e,4e of 40e prik niet hebben gehaald.

Dit soort berichtgeving is gewoon puur genieten.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_201566964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:58 schreef Metro2005 het volgende:
Wat werken die vaccins toch ge-wel-dig.

Ja, echt slecht hè? Net zoals een vaccinatie tegen meningokokken. Geeft maar twee jaar bescherming. En difterie, tetanus en polio is na 10 jaar ook grotendeels uitgewerkt. Influenza? Dat muteert, en elk jaar heb je een nieuwe nodig. Al die shit werkt echt slecht.

:?
pi_201567005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Galvez het volgende:
Wat is het probleem met een booster?

Ik neem aan dat booster geen ernstigere bijwerkingen heeft dan eerdere prikken, dus ik zie niet in wat hier op tegen zou zijn.
Volgens wappen is het een gifspuit die hun DNA verandert. In veel gevallen zou dat juist een zegen zijn })
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 29 september 2021 @ 17:13:08 #99
414785 sirdanilot
pi_201567048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, nou ga je je benodigde 2de vaccinatie ook al niet halen?

Daarbij had je je toch laten vaccineren om weer gewoon aan het sociale leven te kunnen deelnemen?
Dat gaat pas spelen vanaf het moment dat je volledig gevaccineerd bent.
Huh die 2e heb ik vandaag gehad

Maar nu is het klaar geen boosters meer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201567196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]
uiteindelijk zal dat een kwestie worden van de gegegevens goed bekijken.

ikzelf vermoed op basis van de onderzoeken die ik gezien heb dat de meerwaarde van een snelle booster voor mensen zonder immuunstoornis en onder de 60 jaar niet erg groot is.

Wat tot nu toe blijkt is het hooguit bij oudere mensen en mensen met een immuunstoornis zo dat de antistoffen binnen 6 maanden echt duidelijk aantoonbaar dalen.
De rest heeft dan nog genoeg immuniteit.

maar dat het scenario iig wél voorbereid wordt als een 'worst-case' geval en nu al ingeschat wordt wat dat zou betekenen voor capaciteiten _als_ het nodig zou zijn is vanuit bestuurlijk oogpunt niet verkeerd...
dat is vooral een kwestie van scenario's al goed voorbereiden.

De 'ophef' die complot-denkers vaak maken over een Overheid die bv scenario's al voorbereid en ook aan rampen-oefeningen doet ligt meer aan een denk-stoornis bij compot-denkers die geloven dat alles onderdeel is van een voorberdacht 'Groot Plan'..
en die niet doorhebben dat juist ook de Overheid helemaal geen 'groot plan' heeft en vaak ook nauwelijks in staat is bestuursmaatregelen 6 maanden verder altijd helemaal goed voor te bereiden en dat het voorbereiden van bestuurs-scenario#s en het doen van 'oefenbeingen' eerder een teken is van een overheid die allerminst alles weet en almachtig is, maar gewoon een overheid die ook moet vrezen overvallen te worden door ontwikkelingen die men onderschat had...

Helaas is ook de corona-crisis een perfect voorbeeld hoe 'slecht' onze overheid is in plannen....
in nederland bv nog het meest het overheidshandelen eind vorig jaar... juist in de tweede fase van de pandemie, september-oktober 2020 heeft men grote fouten gemaakt in het 'vergeten' van het voorbereiden van worst-case secnario's met catastrophale gevolgen.

Wat complotdenkers graag roepen dat 'Alles deel is van een Groot Plan' is helaas ver van de waarheid.
De werkelijkheid is eerder dat de Realiteit is wat gebeurt terwijl onze Regering druk bezig is andere plannen te maken (of poogt eindelijk een politieke coalitie te maken wat al een onmogelijkheid lijkt)
Het is een poos geleden dat ik zo'n goede uitleg heb gelezen over de onzin van complotdenken betreffende de overheid. Dank je wel voor je bijdrage ^O^
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201567232
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als ze zo goed werken, waarom moeten er volgend jaar weer twee gezet worden dan? Ze weten blijkbaar zelf niet eens hoe functioneel die vaccins nou eigenlijk zijn, het is gewoon een groot experiment, en jullie zijn de guineapigs.
En jullie zijn degenen die straks happend naar lucht op de IC terecht komen. Want dát anti vaxxers corona gaan krijgen is een garantie, alleen is niet bekend in welke ernst.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201567248
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vaccins zijn bittere noodzaak . En inderdaad weet men veel niet . Heel normaal bij nieuwe behandelmethodes, medicijnen en vaccins. Ook normaal is dat vaccinatie periodiek herhaald moeten worden. Zie griepvaccins
En vaccins werken zeer zeker. De cijfers van dit jaar bewijzen het.
Wappies zijn blind voor bewijzen, want dan roepen ze: MSM, propaganda en dictatuur!!!!
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201567295
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:06 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ja, echt slecht hè? Net zoals een vaccinatie tegen meningokokken. Geeft maar twee jaar bescherming. En difterie, tetanus en polio is na 10 jaar ook grotendeels uitgewerkt. Influenza? Dat muteert, en elk jaar heb je een nieuwe nodig. Al die shit werkt echt slecht.

:?
Polio e.d. helpt in elk geval lang genoeg om de kinderperiode door te komen. De rest werkt Inderdaad bedroevend slecht ja als je ze elk jaar moet herhalen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_201567299
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:29 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
En jullie zijn degenen die straks happend naar lucht op de IC terecht komen. Want dát anti vaxxers corona gaan krijgen is een garantie, alleen is niet bekend in welke ernst.
Ja want iedereen die corona krijgt komt op de IC terecht. _O- Ik heb het waarschijnlijk allang gehad, en na drie keer kuchen en twee keer mijn neus snuiten was het weer weg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2021 @ 17:38:58 #105
88815 The_Emotion
98.3
pi_201567315
We staan straks weer allemaal in de rij, je wil toch wel naar de bioscoop, een keer uit eten, naar je werk of de Albert Heijn toch?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201567322
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja want iedereen die corona krijgt komt op de IC terecht. _O- Ik heb het waarschijnlijk allang gehad, en na drie keer kuchen en twee keer mijn neus snuiten was het weer weg.
Uiteraard komt niet iedereen op de IC terecht. Maar op de IC liggen wel voornamelijk niet gevaccineerden.
Waarom zou je het risico nemen?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201567339
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:38 schreef The_Emotion het volgende:
We staan straks weer allemaal in de rij, je wil toch wel naar de bioscoop, een keer uit eten, naar je werk of de Albert Heijn toch?
Dat is voor veel mensen niet de motivatie voor het vaccin. Zij willen graag deel zijn van de oplossing i.p.v. het probleem. En door het vaccin voorkomen ze waarschijnlijk al een IC opname. Deze twee dingen zijn voor mij al reden genoeg in elk geval. Want ik ga niet uit en ook niet op vakantie.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201567342
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als ze zo goed werken, waarom moeten er volgend jaar weer twee gezet worden dan? Ze weten blijkbaar zelf niet eens hoe functioneel die vaccins nou eigenlijk zijn, het is gewoon een groot experiment, en jullie zijn de guineapigs.
Vaccins bestaan al honderden jaren en het is bekend dat de effectiviteit hiervan na verloop van tijd afneemt. Veel vaccins bieden 'slechts' enkele jaren bescherming. Dus om te spreken van een 'experiment' is lachwekkend wappiegelul.

Verder is het helemaal niet zeker dat boosters nodig zijn. Mogelijk geldt dat alleen voor kwetsbare groepen. Maar vanuit het oogpunt van de overheid is het natuurlijk verstandig om rekening te houden met alle scenario's.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2021 @ 17:48:34 #109
88815 The_Emotion
98.3
pi_201567412
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:41 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Dat is voor veel mensen niet de motivatie voor het vaccin. Zij willen graag deel zijn van de oplossing i.p.v. het probleem. En door het vaccin voorkomen ze waarschijnlijk al een IC opname. Deze twee dingen zijn voor mij al reden genoeg in elk geval. Want ik ga niet uit en ook niet op vakantie.
Degenen die vooraan in de rij staan, die zullen het doen met het idee dat ze bijdragen aan de oplossing, de rest die aansluit zullen het doen voor het groene vinkje.

Tegeltjeswijsheid van de dag:
Als je zegt dat je een onderdeel van de oplossing bent, ben je meestal het onderdeel van het probleem.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201567452
Gaat niet gebeuren, er komen betere testen op je immuunsysteem, die komen wel regulier voorbij.
Vakman pur sang
pi_201567461
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Aan een jaarlijks prik infuus met iets wat nog experimenteel is kan niet gezond zijn.
De bestaande vaccins zijn niet experimenteel.
Het is ongezond om dat te willen denken.

quote:
Het is veel beter om op natuurlijke wijze afweer op te bouwen voor iets wat voor mij als jongere bewezen ongevaarlijk is.
Nee , dat is niet veel beter. Dat kunnen tientallen miljoenen doden worden, wereldwijd
En het is bewezen dat ook jongeren onder de 30 jaar erg ziek kunnen worden en overlijden.
Plus dat ze anderen kunnen besmetten.
Ook jij denkt het allemaal beter te weten dan de mensen die ervoor gestudeerd hebben en vele jaren ervaring hebben met virussen.

quote:
Ik heb het al gehad, en was ook niet beroerd om mijn eerste prik te halen om volledig gevaccineerd te zijn, maar het is nu KLAAR.
Als je ziek wordt of iemand anders ziek wordt door jouw schuld, dan weet je waarom
pi_201567576
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:48 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Degenen die vooraan in de rij staan, die zullen het doen met het idee dat ze bijdragen aan de oplossing, de rest die aansluit zullen het doen voor het groene vinkje.

Tegeltjeswijsheid van de dag:
Als je zegt dat je een onderdeel van de oplossing bent, ben je meestal het onderdeel van het probleem.
Ook weer typisch een anti vaxxers kenmerk: alles omdraaien en/of uit zijn verband rukken. Maar ondanks alles toch nog bedankt voor de moeite.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  woensdag 29 september 2021 @ 19:03:19 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201568388
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Huh die 2e heb ik vandaag gehad

Maar nu is het klaar geen boosters meer.
Oh, dus je hebt niet voor de zekerheid 1 vaccinatie genomen, je hebt je laten vaccineren en hebt beide vaccinaties gehad.

Er is dus geen sprake van "voor de zekerheid 1 vaccinatie".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201568657
Vandaag de 4e gehad, gewoon blijven bellen. :7
Vakman pur sang
pi_201568955
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:29 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
En jullie zijn degenen die straks happend naar lucht op de IC terecht komen. Want dát anti vaxxers corona gaan krijgen is een garantie, alleen is niet bekend in welke ernst.
Dus je wilt zeggen dat jij geen corona kan krijgen en niet meer op de IC kan komen, omdat je gevaccineerd bent? Mag je toch de cijfers opnieuw gaan bekijken
pi_201569018
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De bestaande vaccins zijn niet experimenteel.
Het is ongezond om dat te willen denken.
[..]
Nee , dat is niet veel beter. Dat kunnen tientallen miljoenen doden worden, wereldwijd
En het is bewezen dat ook jongeren onder de 30 jaar erg ziek kunnen worden en overlijden.
Plus dat ze anderen kunnen besmetten.
Ook jij denkt het allemaal beter te weten dan de mensen die ervoor gestudeerd hebben en vele jaren ervaring hebben met virussen.
[..]
Als je ziek wordt of iemand anders ziek wordt door jouw schuld, dan weet je waarom
Over dat de vaccins niet experimenteel zijn ben ik het deels met je eens. Ze weten alleen niet hoelang het werkzaam is, en wat de lange termijn effecten zijn. Dus wat dat betreft is het wel deels experimenteel.
pi_201569101
quote:
15s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:08 schreef vosss het volgende:
Dit soort strapatsen nodigt vaccin fabrikanten nou niet bepaald uit om betere vaccins te ontwikkelen.

Totaal NIET zelfs. Gratis geld tot in de eeuwigheid. 8)7

Overigens wat in de OP staat dat dit nog niet eerder bekend was is niet waar, die bestellingen zijn maanden geleden al de deur uit gegaan en dat was toen ook in het nieuws.
Volgens mij kan de farmaceutische industrie weliswaar vaccins ontwikkelen, maar is het altijd de vraag hoe lang deze immuniteit bieden bij gezonde mensen, laat staan bij immuungecompromitteerden en ouderen.
De werking van de griepprik laat bij ouderen ook vaak nogal te wensen over.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201569382
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De bestaande vaccins zijn niet experimenteel.
Het is ongezond om dat te willen denken.
[..]
Nee , dat is niet veel beter. Dat kunnen tientallen miljoenen doden worden, wereldwijd
En het is bewezen dat ook jongeren onder de 30 jaar erg ziek kunnen worden en overlijden.
Plus dat ze anderen kunnen besmetten.
Ook jij denkt het allemaal beter te weten dan de mensen die ervoor gestudeerd hebben en vele jaren ervaring hebben met virussen.
[..]
Als je ziek wordt of iemand anders ziek wordt door jouw schuld, dan weet je waarom
De angstporno heeft bij jou goed ingewerkt. Allemachtig zeg, tientallen miljoenen dode jongeren als ze geen booster nemen _O-. Complete onzin om jonge gezonde mensen nogmaals te vaccineren, en de redenatie voor de eerste twee prikken waren al dubieus. Al helemaal voor jonge kinderen en tieners.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201570012
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vaccins zijn bittere noodzaak . En inderdaad weet men veel niet . Heel normaal bij nieuwe behandelmethodes, medicijnen en vaccins. Ook normaal is dat vaccinatie periodiek herhaald moeten worden. Zie griepvaccins
En vaccins werken zeer zeker. De cijfers van dit jaar bewijzen het.
Sommige vaccins hebben herhaalvaccinaties nodig, maar volgens mij is de griepprik de enige die (vanwege mutaties) jaarlijks gegeven wordt.
Bij de doelgroep die men ermee wil beschermen, werkt de griepprik vaak helemaal niet goed.
Als mensen ouder worden gaat hun immuunsysteem gewoon slechter werken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 29 september 2021 @ 20:35:36 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201570289
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Galvez het volgende:
Wat is het probleem met een booster?

Ik neem aan dat booster geen ernstigere bijwerkingen heeft dan eerdere prikken, dus ik zie niet in wat hier op tegen zou zijn.
Kwestie van "wennen", wat dan ook het probleem kan worden voor mensen die het aanvankelijk geen prik nodig hadden, niet meer zonder kunnen.

Niemand kan nu al zeggen of en welk bijwerkingen er over 5 of 10 jaar blijken te zijn. Verder kan er een situatie ontstaat dat de afweer, de vaccins gaan afweren omdat die een reactie uitlokken die op zichzelf als schadelijk wordt gezien. Probleem is dan dat vaccins dan ook niet meer aanslaan noch dat het SpikeEiwit antilichamen veroorzaakt en het corona virus zo vrijer spel krijgt.

Sws kan boosteren - extreem aanjagen van antilichamen tegen het Corona SpikeEiwit - niet gezond zijn, hooguit gewenst voor mensen die anders te ziek worden door infectie en eventueel (ernstiger) gevolgen ondervinden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 29 september 2021 @ 20:38:38 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201570365
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vaccins zijn bittere noodzaak . En inderdaad weet men veel niet . Heel normaal bij nieuwe behandelmethodes, medicijnen en vaccins. Ook normaal is dat vaccinatie periodiek herhaald moeten worden. Zie griepvaccins
En vaccins werken zeer zeker. De cijfers van dit jaar bewijzen het.
Griepvaccins zijn geen herhaalvaccins maar veranderde vaccins die andere antistoffen veroorzaken tegen (verwachte) griepmutaties.

Verder werken corona vaccins net even - om niet te zeggen totaal - anders dan iemand zou verwachten op grond van ervaringen met bestaande, preventief toegediende cq traditionele vaccins.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201570487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:58 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Dit gaat over Corona vaccinaties , niet waar jij je heroïne kan halen
:D _O-!
pi_201570699
quote:
3s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:35 schreef Vallon het volgende:

[..]
Kwestie van "wennen", wat dan ook het probleem kan worden voor mensen die het aanvankelijk geen prik nodig hadden, niet meer zonder kunnen.

Niemand kan nu al zeggen of en welk bijwerkingen er over 5 of 10 jaar blijken te zijn. Verder kan er een situatie ontstaat dat de afweer, de vaccins gaan afweren omdat die een reactie uitlokken die op zichzelf als schadelijk wordt gezien. Probleem is dan dat vaccins dan ook niet meer aanslaan noch dat het SpikeEiwit antilichamen veroorzaakt en het corona virus zo vrijer spel krijgt.

Sws kan boosteren - extreem aanjagen van antilichamen tegen het Corona SpikeEiwit - niet gezond zijn, hooguit gewenst voor mensen die anders te ziek worden door infectie en eventueel (ernstiger) gevolgen ondervinden.
Ben je gevaccineerd?
En zo niet, zul je een meer traditioneel vaccin (Novavax) wel overwegen als je de keuze krijgt?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:06:02 #124
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201570981
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:54 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ben je gevaccineerd?
En zo niet, zul je een meer traditioneel vaccin (Novavax) wel overwegen als je de keuze krijgt?
Novavax, investeren nu - buiten dat het niet is goedgekeurd, is verre van traditioneel te noemen.
Hooguit dat het Novavax - subproteïne stimulatie - waarmee het de specifieke antilichamen tegen het SpikeEiwit veroorzaakt, anders is; en dat het middel dat in ons lichaam te activeren geen vector of lipiden gebruikt.

NB: dat ik opmerkingen maakt die zaken - ik weet - nuanceren, zegt niets over mijn vaccinatiestatus, behoefte noch wat een ander moet doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201571340
quote:
12s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
Novavax, investeren nu - buiten dat het niet is goedgekeurd, is verre van traditioneel te noemen.
Hooguit dat het Novavax - subproteïne stimulatie - waarmee het de specifieke antilichamen tegen het SpikeEiwit veroorzaakt, anders is; en dat het middel dat in ons lichaam te activeren geen vector of lipiden gebruikt.

NB: dat ik opmerkingen maakt die zaken - ik weet - nuanceren, zegt niets over mijn vaccinatiestatus, behoefte noch wat een ander moet doen.
Ik vind de werking van Novavax toch wel behoorlijk anders, het zet niet het lichaam aan tot het aanmaken van de spike-eiwitten maar spuit die in, sub-unit vaccins zijn ook al langer in gebruik.
Het is idd wel veel gerichter dan een levend of geïnactiveerd vaccin.

Wat andere mensen moeten doen is uiteraard aan hen, alhoewel ik kwetsbaren sowieso vaccinatie zou aanraden.
Zeker als ze met veel andere kwetsbaren in contact komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 29-09-2021 21:33:48 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201571688
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:35 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Dus je wilt zeggen dat jij geen corona kan krijgen en niet meer op de IC kan komen, omdat je gevaccineerd bent? Mag je toch de cijfers opnieuw gaan bekijken
Het zijn voornamelijk de omgevaccineerden die op de IC belanden. Maar ik heb niet de illusie dat ik jou en andere anti vaxxers zal kunnen overtuigen. De tijd zal het leren wie het bij het rechte eind heeft.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  woensdag 29 september 2021 @ 21:44:53 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201571791
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vind de werking van Novavax toch wel behoorlijk anders, het zet niet het lichaam aan tot het aanmaken van de spike-eiwitten maar spuit die in, sub-unit vaccins zijn ook al langer in gebruik.
Het is idd wel veel gerichter dan een levend of geïnactiveerd vaccin.
Traditionele vaccins zijn - voor mij - vaccins die een breed opererende afweer veroorzaken en de oorzaak tot ziekte wegnemen. Dus niet alleen op één accent, zoals dat SpikeEwit als gouden standaard uit Wuhan.

Novavax veroorzaakt op een idd iets andere wijze, exact dezelfde resulterende antilichamen zoals die van andere vaccins, door - voor de eenvoud hier - "SpikeEiwit" in te spuiten.
Afhankelijk van het (gevoels)belang kan dat voor sommigen net wat anders aanvoelen omdat die "spike-ewitten" niet in maar buiten het lichaam zijn samengesteld.
Probleem dat ik dan weer heb/maak/zie, is de agressiviteit van benodigde "draagstoffen" om onze afweer te stimuleren daar op - die eiwitten - aan te slaan om de antilichamen tegen het SpikeEiwit aan te maken.

Naast dat traditionele vaccins de besmetting, replicatie en transmissie blokkeren cq voorkomen; dat covid19 vaccins simpelweg niet doen noch (ws, gezien aard van corona, zullen) kunnen. Het is als een vaccin maken dat werkt tegen verkoudheid, waar ik de makers heel veel succes in wens.

NB; los van alles hier blijven onthouden dat specifieke afweer veroorzaken als experimenteel is te bestempelen dat niet eerder, laat staan is toegepast voor preventief toegediende vaccins. Mijn andere zorg is dat Covid19-vaccins niet de grondoorzaak bestrijdt die tot de ernstige gevolgen leidt die komen door een tekortschietende zuurstofvoorziening in organen.

Niet is te zeggen of en hoe dat in de toekomst (verder) gaat uitpakken en/of wel zo wenselijk is om normaal gezonde mensen te vaccineren tegen het SpikeEiwit, wier antilichamen van verloop van tijd sws zullen afnemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201571944
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:38 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Het zijn voornamelijk de omgevaccineerden die op de IC belanden. Maar ik heb niet de illusie dat ik jou en andere anti vaxxers zal kunnen overtuigen. De tijd zal het leren wie het bij het rechte eind heeft.
quote:
Dat heeft deels te maken met de vaccinaties. Negen van de tien patiënten die nu met Covid-19 in het ziekenhuis terechtkomen, zijn niet of niet volledig gevaccineerd. “Die verhouding zie je ook terug op de ic’s”, zegt Dongelmans
8 september 2021 Haga Ziekenhuis
https://www.trouw.nl/binn(...)s-belanden~bcc194ee/
pi_201571987
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[..]
8 september 2021 Haga Ziekenhuis
https://www.trouw.nl/binn(...)s-belanden~bcc194ee/
Overgewicht is nog steeds misschien wel de belangrijkste trigger
Vakman pur sang
pi_201572025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[..]
8 september 2021 Haga Ziekenhuis
https://www.trouw.nl/binn(...)s-belanden~bcc194ee/
Zit achter een betaalmuur,dus ik kan niet het volledige artikel lezen.

[ Bericht 34% gewijzigd door GwanGwaa op 29-09-2021 22:06:27 ]
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201572152
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Overgewicht is nog steeds misschien wel de belangrijkste trigger
Ongevaccineerdheid is de belangrijkste oorzaak zijn wbt kans op hospitaalopname
Die deels of volledig gevaccineerden hebben als groep net zoveel overgewicht als ongevaccineerden. Of eerder juist meer en vandaar een grotere bereidheid de vaccinatie te namen voor bescherming.
pi_201572231
Op twitter enzo zie je nog wel eens filmpjes van amerikanen die overtuigd anti-vaxx waren, toen zelf doodziek werden en filmpje maken met de oproep naar iedereen toch maar dat vaccin te nemen.
Ik mis dat van Nederlanders en ook op de Nederlandse tv
pi_201572519
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:10 schreef Bluesdude het volgende:
Op twitter enzo zie je nog wel eens filmpjes van amerikanen die overtuigd anti-vaxx waren, toen zelf doodziek werden en filmpje maken met de oproep naar iedereen toch maar dat vaccin te nemen.
Ik mis dat van Nederlanders en ook op de Nederlandse tv
Daar is alles gescript.
Vakman pur sang
pi_201573524
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:40 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Uiteraard komt niet iedereen op de IC terecht. Maar op de IC liggen wel voornamelijk niet gevaccineerden.
Waarom zou je het risico nemen?
Nu klink je al weer heel anders, dat zou je insteek moeten zijn voordat je reageert.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201573541
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De bestaande vaccins zijn niet experimenteel.
Het is ongezond om dat te willen denken.
[..]
Nee , dat is niet veel beter. Dat kunnen tientallen miljoenen doden worden, wereldwijd
En het is bewezen dat ook jongeren onder de 30 jaar erg ziek kunnen worden en overlijden.
Plus dat ze anderen kunnen besmetten.
Ook jij denkt het allemaal beter te weten dan de mensen die ervoor gestudeerd hebben en vele jaren ervaring hebben met virussen.
[..]
Als je ziek wordt of iemand anders ziek wordt door jouw schuld, dan weet je waarom
Wat een vreselijke angsthaas ben jij zeg. :r
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201573745
Worden jullie niet allemaal heel moe van dit gedoe?

Ik woon in xxl biblebelt niemand vaccineert zich hier, ze zijn zeker heel ziek geweest ook weer een piek deze zomer maar geen ic of doden door Corona.

Ik spreek regelmatig de dominee’s en de kosters van verschillende kerken. 1,5 meter doen ze al 1,5 jaar en die regels en drie diensten ipv twee op zondag houden ze er in.

Wat ik van de kerkgangers hoor is dat ze mogen vaccineren, maar ze een beetje bang zijn omdat ze zich nog nooit gevaccineerd hebben. Voor niks en dat gaat goed. Hun vraag is of ze dat extra bijwerkingen krijgen omdat ze zich überhaupt nooit hebben gevaccineerd.

Daar hoor je niemand over, ik heb dat antwoord ook niet.

Ik zie wel een grote kans, de gereformeerden moge zich laten vaccineren maar zijn bang omdat ze dat nooit eerder gedaan hebben.

Ik hoop dat de politiek dit ff oppakt.
  woensdag 29 september 2021 @ 23:54:57 #137
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201573761
quote:
Mooi...kwetsbare groep 50 plussers zitten reeds boven de 95% en het is ook deze groep (eik 70 plussers) die vnl de IC bedden bezet houden. Opgelost; slotje..coronapas kan de prullenbak in. Het land weer vrij. :)
pi_201573997
Die twee Pfizer prikken vond ik het voor mezelf nog waard, maar ik begin niet aan een verplicht prikabonnement. Krijg lekker de tyfus met je boosters, waarom kunnen we nou niet gewoon accepteren dat we dit niet gaan uitroeien?
pi_201574026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:54 schreef Bluesdude het volgende:
De bestaande vaccins zijn niet experimenteel.
Het is ongezond om dat te willen denken.
Oke...
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:54 schreef Bluesdude het volgende:
Nee , dat is niet veel beter. Dat kunnen tientallen miljoenen doden worden, wereldwijd
En het is bewezen dat ook jongeren onder de 30 jaar erg ziek kunnen worden en overlijden.
Plus dat ze anderen kunnen besmetten.
Ook jij denkt het allemaal beter te weten dan de mensen die ervoor gestudeerd hebben en vele jaren ervaring hebben met virussen.

Knap. "tientallen doden" na anderhalf jaar covid19 waar er maar 4,25 miljoen doden zijn gevallen. Ben benieuwd waar je je cijfers vandaan haalt.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:54 schreef Bluesdude het volgende:
Als je ziek wordt of iemand anders ziek wordt door jouw schuld, dan weet je waarom
Oke het is duidelijk dat we te maken hebben met een vaccingekkie
pi_201574034
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:38 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Het zijn voornamelijk de omgevaccineerden die op de IC belanden. Maar ik heb niet de illusie dat ik jou en andere anti vaxxers zal kunnen overtuigen. De tijd zal het leren wie het bij het rechte eind heeft.
Misschien helpt het als vaccingekkie ook om mensen niet in een hokje te stoppen.

Maar goed ik denk niet dat je overtuigd kan worden.
pi_201575306
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:38 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Het zijn voornamelijk de omgevaccineerden die op de IC belanden. Maar ik heb niet de illusie dat ik jou en andere anti vaxxers zal kunnen overtuigen. De tijd zal het leren wie het bij het rechte eind heeft.
Oh oke want volgens mij zei je dat 'jullie' als in ongevaccineerde naar lucht gaan happen op de IC en niet de gevaccineerde, terwijl we allemaal wel beter weten. Beetje rare opmerking ook.
Ik ben niet per definitie een anti vaxxers, heb een heleboel prikken gehad en deze wou ik volgend jaar ook nemen, totdat ze met dit nieuws kwamen (wat al te verwachten was).
pi_201575718
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Galvez het volgende:
Wat is het probleem met een booster?

Ik neem aan dat booster geen ernstigere bijwerkingen heeft dan eerdere prikken, dus ik zie niet in wat hier op tegen zou zijn.
De Jonge: bijwerkingen nemen toe naarmate je meer prikken hebt gehad

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201575743
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:39 schreef Ericr het volgende:
Als het iedere maand zou zijn vind ik het ook prima. Als ik er een jaar korter door leef eveneens. Beter dan leven met tig restricties.
:')

De restricties worden opgelegd door de overheid en zij werken voor ons. Wij zijn niet hun slaven.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201575785
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zo spreekt de ware covidbagatelliseerder.
De bevindingen van een meerderheid van deskundigen, artsen, virologen en andere wetenschappers .... botweg van tafel vegen.
De covidvaccins werken.... maar dat willen de bagatelliseerders liever niet
Er zijn meer dan genoeg echte wetenschappers die niets willen weten van de vaccins, maar die worden weggezet als wappies dus die worden niet meegeteld.

Blijven alleen de "echte" wetenschappers over. Oh wacht, wat is dit?



Zijn het dan toch de politici die uiteindelijk bepalen wat "echte" wetenschap is?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201575806
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:11 schreef Bluesdude het volgende:

Domme mensen die weigeren een meerderheid van deskundigen te erkennen roepen : het is een experiment.
Waarom al die deskundigheid van mensen die ervoor gestudeerd hebben en vele jaren ervaring zo minachten en als onwetende pretenderen het allemaal beter te weten?
Waar komt die arrogantie vandaan?
Op basis van mijn post hierboven:

Je vindt dus dat de CDC-director en Biden dom zijn als ik het goed begrijp?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201575891
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:29 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
En jullie zijn degenen die straks happend naar lucht op de IC terecht komen. Want dát anti vaxxers corona gaan krijgen is een garantie, alleen is niet bekend in welke ernst.
:')

We zitten hier niet op een bejaardenforum!



COR / 95% van ziekenhuisopnames door Corona heeft onderliggende klachten

En bijkomend voordeel als je besmet bent geweest, is dat je natuurlijke immuniteit nog beter is dan je vaccin-immuniteit ^O^

COR / Studie: Herstelde COVID-patiënten hebben geen baat bij vaccin
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201575897
Als ik dit topic mag geloven, beland binnen nu en een half jaar de gehele Biblebelt op de IC.

De domheid. Wow. :')
  donderdag 30 september 2021 @ 10:22:20 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201575919
Waarom wordt het topic weer gedomineerd door mensen die zich überhaupt niet hebben laten vaccineren?

Het boeit me als gevaccineerde eigenlijk niet echt wat jullie ervan vinden, je hele bias is een probleem, en als je niet gevaccineerd bent is er sowieso geen sprake van boostershots, dus voor wiens kerk sta je eigenlijk te preken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201575967
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:22 schreef Leandra het volgende:
Waarom wordt het topic weer gedomineerd door mensen die zich überhaupt niet hebben laten vaccineren?

Het boeit me als gevaccineerde eigenlijk niet echt wat jullie ervan vinden, je hele bias is een probleem, en als je niet gevaccineerd bent is er sowieso geen sprake van boostershots, dus voor wiens kerk sta je eigenlijk te preken?
Ja laten we een coronapas invoeren om te mogen praten over Corona hier op fok!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 30 september 2021 @ 10:34:41 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201576043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:59 schreef Ali_boo het volgende:

Ze hebben het over ' mogelijk' herprikken in 2022. Dat woord mogelijk kan je wel wegstrepen. We gaan allemaal aan de boosters of je het wilt niet niet .
Meid, het is wat. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 30 september 2021 @ 10:36:34 #151
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201576063
quote:
10s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Ja laten we een coronapas invoeren om te mogen praten over Corona hier op fok!
^O^

Zonder wappies zouden de corona-topics er helemaal niet zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 30 september 2021 @ 11:02:24 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201576324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
^O^

Zonder wappies zouden de corona-topics er helemaal niet zijn.
De coronapas waarschijnlijk ook niet :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 september 2021 @ 11:03:44 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201576341
quote:
10s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ja laten we een coronapas invoeren om te mogen praten over Corona hier op fok!
We praten hier toch over herhalingsvaccinaties?

Wat heb je daarmee van doen als je niet gevaccineerd bent?
Echt, ga je antivaxx propaganda ergens anders spuien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201576382
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:22 schreef Leandra het volgende:
Waarom wordt het topic weer gedomineerd door mensen die zich überhaupt niet hebben laten vaccineren?

Het boeit me als gevaccineerde eigenlijk niet echt wat jullie ervan vinden, je hele bias is een probleem, en als je niet gevaccineerd bent is er sowieso geen sprake van boostershots, dus voor wiens kerk sta je eigenlijk te preken?
Wat een bizarre mindset zeg. Je zult wel niet zoveel buiten jouw dorp komen denk ik dan maar. :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201576386
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
We praten hier toch over herhalingsvaccinaties?

Wat heb je daarmee van doen als je niet gevaccineerd bent?
Echt, ga je antivaxx propaganda ergens anders spuien.
Vind je het moeilijk om dingen buiten jouw cirkel tegen te komen? Wat doet het met je?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  donderdag 30 september 2021 @ 11:23:28 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201576598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:07 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wat een bizarre mindset zeg. Je zult wel niet zoveel buiten jouw dorp komen denk ik dan maar. :)
Dit topic gaat over een boostershot (of 2 zelfs), waarom zou ik daarover überhaupt moeten discussiëren met mensen die helemaal geen vaccinatie hebben gehad en daarmee zelfs de oorzaak van deze doorgaande ellende zijn?

Het interesseert me werkelijk niet wat voor vage redenen je hebt om je niet te laten vaccineren, dit gaat om mensen die wel gevaccineerd zijn en ik heb totaal geen interesse in die off-topic antivax propaganda.

Ik ga als vleeseter toch ook niet in een vegetariërs topic zitten zeiken over vlees, of vice versa: als vegetariër in een Holy smoke BBQ topic?

Als anti-auto figuur in een PTA autotopic posten.

En voor iemand die snel over op de man spelen zit te janken ben je zelf ook lekker bezig.
Na je 2 bovenstaande posts heb je geen enkele grond meer om over op de man gepost te zeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201576623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit topic gaat over een boostershot (of 2 zelfs), waarom zou ik daarover überhaupt moeten discussiëren met mensen die helemaal geen vaccinatie hebben gehad en daarmee zelfs de oorzaak van deze doorgaande ellende zijn?

Het interesseert me werkelijk niet wat voor vage redenen je hebt om je niet te laten vaccineren, dit gaat om mensen die wel gevaccineerd zijn en ik heb totaal geen interesse in die off-topic antivax propaganda.

Ik ga als vleeseter toch ook niet in een vegetariërs topic zitten zeiken over vlees, of vice versa: als vegetariër in een Holy smoke BBQ topic?

Als anti-auto figuur in een PTA autotopic posten.
Ik snap je maar begrijp je niet. Ik bén toevallig een vegetariër en vind de disussies met vleeseters juist het meest interessant. Punt is dat een discussie niet draait om je gelijk halen of iemand te willen overtuigen maar om jezelf te voorzien van aanvullende informatie. Dat kan immers geen kwaad denk ik.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 30 september 2021 @ 11:29:21 #158
414785 sirdanilot
pi_201576678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, dus je hebt niet voor de zekerheid 1 vaccinatie genomen, je hebt je laten vaccineren en hebt beide vaccinaties gehad.

Er is dus geen sprake van "voor de zekerheid 1 vaccinatie".
Nou voor de zekerheid 2 vaccinaties dus.

Maar ik ga er nou echt geen meer nemen.

Oveirgens zit ik in de controlegroep, denk dat ze alleen zoutoplossing hebben ingespoten aangezien ik totaal niks voel qua bijwerkingen of wt dan ook en ik heb ook nog geen hartaanval gehad of trombose.

FF afkloppen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 30 september 2021 @ 11:29:31 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201576680
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:25 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ik snap je maar begrijp je niet. Ik bén toevallig een vegetariër en vind de disussies met vleeseters juist het meest interessant. Punt is dat een discussie niet draait om je gelijk halen of iemand te willen overtuigen maar om jezelf te voorzien van aanvullende informatie. Dat kan immers geen kwaad denk ik.
Ik hoef door een antivaxxer niet van "extra informatie" voorzien te worden, want de informatievoorziening van en door antivaxxers zie ik over het algemeen niet als een betrouwbare bron.

En al helemaal niet van de activistische antivaxxers die hier meeposten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201576743
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik hoef door een antivaxxer niet van "extra informatie" voorzien te worden, want de informatievoorziening van en door antivaxxers zie ik over het algemeen niet als een betrouwbare bron.

En al helemaal niet van de activistische antivaxxers die hier meeposten.
Maar dan is er toch ook niks aan de hand? Dan klopt jouw mening klaarblijkelijk dat mensen die een anti-vax standpunt hebben ongeïnformeerd of verkeerd geïnformeerd zijn. Bevestiging is ook aanvullende informatie!

Maar goed, ik begrijp dat het voor de leesbaarheid van bepaalde specifieke discussie niet persé iets toevoegt.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201579158
Oei je hebt maar 37 prikken gehad ipv 38?

Jammer joh blijf maar lekker thuis zitten 3 weken.

Worden leuke jaren :')
  Beste debater 2022 donderdag 30 september 2021 @ 14:55:22 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201579204
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Onzin, jij hebt je eerste prik niet eens gehad, dus dat "of je wil of niet" verhaal is uit de lucht gegrepen.

Sowieso bijzonder dat mensen die niet gevaccineerd zijn altijd dit soort topics openen.
Ik zie helemaal geen probleem in een boostershot en jij neemt er sowieso niet één. Wat is het punt?
Ons vast warm maken voor de volgende complottheorie...

Ben benieuwd wie thans weer bezig is de wereld te veroveren: Paus, Big Pharma, Big Tech, 'de overheid', VN, EU, WHO, WEF, Bill Gates, pizzakoerierbedrijven, Stalin Revididus, de joden (uiteraard), de Jezuïeten, de Illuminatie...

Of gewoon de hele teringzooi bij elkaar.

Popcorn staat vast klaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 30 september 2021 @ 14:59:28 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201579240
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]
uiteindelijk zal dat een kwestie worden van de gegegevens goed bekijken.

ikzelf vermoed op basis van de onderzoeken die ik gezien heb dat de meerwaarde van een snelle booster voor mensen zonder immuunstoornis en onder de 60 jaar niet erg groot is.

Wat tot nu toe blijkt is het hooguit bij oudere mensen en mensen met een immuunstoornis zo dat de antistoffen binnen 6 maanden echt duidelijk aantoonbaar dalen.
De rest heeft dan nog genoeg immuniteit.

maar dat het scenario iig wél voorbereid wordt als een 'worst-case' geval en nu al ingeschat wordt wat dat zou betekenen voor capaciteiten _als_ het nodig zou zijn is vanuit bestuurlijk oogpunt niet verkeerd...
dat is vooral een kwestie van scenario's al goed voorbereiden.

De 'ophef' die complot-denkers vaak maken over een Overheid die bv scenario's al voorbereid en ook aan rampen-oefeningen doet ligt meer aan een denk-stoornis bij compot-denkers die geloven dat alles onderdeel is van een voorberdacht 'Groot Plan'..
en die niet doorhebben dat juist ook de Overheid helemaal geen 'groot plan' heeft en vaak ook nauwelijks in staat is bestuursmaatregelen 6 maanden verder altijd helemaal goed voor te bereiden en dat het voorbereiden van bestuurs-scenario#s en het doen van 'oefenbeingen' eerder een teken is van een overheid die allerminst alles weet en almachtig is, maar gewoon een overheid die ook moet vrezen overvallen te worden door ontwikkelingen die men onderschat had...

Helaas is ook de corona-crisis een perfect voorbeeld hoe 'slecht' onze overheid is in plannen....
in nederland bv nog het meest het overheidshandelen eind vorig jaar... juist in de tweede fase van de pandemie, september-oktober 2020 heeft men grote fouten gemaakt in het 'vergeten' van het voorbereiden van worst-case secnario's met catastrophale gevolgen.

Wat complotdenkers graag roepen dat 'Alles deel is van een Groot Plan' is helaas ver van de waarheid.
De werkelijkheid is eerder dat de Realiteit is wat gebeurt terwijl onze Regering druk bezig is andere plannen te maken (of poogt eindelijk een politieke coalitie te maken wat al een onmogelijkheid lijkt)
Voor het nageslacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 30 september 2021 @ 15:01:11 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201579250
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De angstporno heeft bij jou goed ingewerkt. Allemachtig zeg, tientallen miljoenen dode jongeren als ze geen booster nemen _O-. Complete onzin om jonge gezonde mensen nogmaals te vaccineren, en de redenatie voor de eerste twee prikken waren al dubieus. Al helemaal voor jonge kinderen en tieners.
Angstporno.

Vertel ons nog wat over de naderende dystopie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201579735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:59 schreef Ali_boo het volgende:

Ze hebben het over ' mogelijk' herprikken in 2022. Dat woord mogelijk kan je wel wegstrepen. We gaan allemaal aan de boosters of je het wilt niet niet .

Kijk als fokker ben je voor 99% zeker dat je tot de corpulente groep van de maatschappij behoort. Daarom is het geen een overbodige luxe om dat extra prikje te krijgen ;)
pi_201580637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Angstporno.

Vertel ons nog wat over de naderende dystopie.
Erg hé, altijd maar die angstporno erbij halen. Terwijl de wappies juist degenen zijn die bang zijn. Bang voor de spijt, bang voor de great reset etc.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201580715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 01:23 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Misschien helpt het als vaccingekkie ook om mensen niet in een hokje te stoppen.

Maar goed ik denk niet dat je overtuigd kan worden.
:')

quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:18 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Oh oke want volgens mij zei je dat 'jullie' als in ongevaccineerde naar lucht gaan happen op de IC en niet de gevaccineerde, terwijl we allemaal wel beter weten. Beetje rare opmerking ook.
Ik ben niet per definitie een anti vaxxers, heb een heleboel prikken gehad en deze wou ik volgend jaar ook nemen, totdat ze met dit nieuws kwamen (wat al te verwachten was).
Aangezien het vooral ongevaccineerden zijn die in het ziekenhuis belanden, zullen zij op de IC inderdaad naar lucht happen. Ze komen daar niet terecht voor hun zweetvoeten.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201580737
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:22 schreef Leandra het volgende:
Waarom wordt het topic weer gedomineerd door mensen die zich überhaupt niet hebben laten vaccineren?

Het boeit me als gevaccineerde eigenlijk niet echt wat jullie ervan vinden, je hele bias is een probleem, en als je niet gevaccineerd bent is er sowieso geen sprake van boostershots, dus voor wiens kerk sta je eigenlijk te preken?
Dit ^O^
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201581009
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Okay... wat is dan bv de situatie in Canada?

"National vaccine panel recommends COVID-19 boosters for long-term care residents"
https://www.ctvnews.ca/he(...)-residents-1.5603872

oftewel, men 'adviseert' een booster voor oudere langdurige zorg-patienten. als derde dosis 6 maanden na hun laatste vaccinatie.
In welke zin zou dat met de door jou genoemde 'wordst-case scenario' waarion booster-shots een 'verplichting' zou zijn....?

Je kan de boosters , de vaccinatiepaspoort en de QR code niet los van elkaar zien . Er is geen dwang in de zin van dat ze je in een busje meenemen en tegen je wil gaan vaccineren

Maar je word dan wel ontslagen , kan de bios, restaurant, theater niet meer in . Shopping is dan ook ten strengste verboden, je word beperkt in wie je wel en niet mag bezoeken . Hoewel je de keus hebt op dit moment om het te weigeren kan je niet spreken van een vrijwillig karakter als je ziet welke gevolgen het allemaal heeft

Daarnaast heeft Canada genoeg voorraad besteld dat ze tot 2024 flink kunnen doorprikken. Dit doe je niet als je van plan bent slechts 2 boosters aan je bevolking te geven

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

bv Australie te noemen is al helemaal belachelijk, daar loopt men relatief ver achter met vaccinatie-rate.... deels doordast de besmettingsrate daar overall juist extreem laag is en men het afgelopen half jaar vrijwel geen enkel geval had, maar dat recentelijk door de opkomst vand e delta variant snel gestegen is....

Boosters zijn in Australie voorlopig nog geen thema en er is geen enkel advies daarvoor...
https://www.afr.com/polit(...)shot-20210928-p58vd0
[..]

Jij denkt aan vaccinatiegraad en ik aan dwang

Het klopt dat ze in Australië pas 18 tot 23% van de bevolking hebben gevaccineerd. Maar ze zijn een zeer agressief campagne gestart waar ze zowel de zorgmedewerkers en de politie de ' keus' hebben gegeven . Of je laat je vaccineren of je krijgt ontslag

Ze zijn pas van plan open te gaan wanneer 80% van de bevolking een prikje heeft gehad. Als ze hun doel halen dan gaan ze net zoals de rest van de landen aan de booster

Er word al gesproken over een booster voor de zwakkere in de samenleving maar vooralsnog geen 3e of 4e idd

''Booster shots are also looking to be likely in Australia.

Just last week, the Australian Technical Advisory Group on Immunisation (ATAGI) issued a statement saying that it is considering the need for a third dose and anticipates ‘a relatively small cohort of individuals, such as those with severely immunocompromising conditions’ will be eligible, with official advice expected in the next few weeks.''

https://www1.racgp.org.au(...)paring-for-covid-var

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hooguit in Israel is het wel een streng advies en heeft men de regel ingevoerd dat men de green-digital-certificate zzou verliezen na 6 maanden indien geen booster genomen wordt...
Israel loopt hierin al sowieso enorm voor maar heeft ook zo zijn eigen regels, zowl heel snel en veel vacineren maar ook hebben ze daar redelijk vroeg geheel geheropend (dankzij die green-digital-certificates, overigens toen de besmettingsrate sterk daalde ook voor niet-gevaccineerden)
Israël stond lange tijd op nr 1 als de meest gevaccineerde natie ter wereld , pas recentelijk van de troon gestoten door SA geloof ik

Door de vaccinaties daalde de besmettingsrate flink maar sinds eind juli schoot het aantal besmetting als een raket weer omhoog , het waren voornamelijk de gevaccineerden die in de ziekenhuis belanden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201581023
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:51 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Kijk als fokker ben je voor 99% zeker dat je tot de corpulente groep van de maatschappij behoort. Daarom is het geen een overbodige luxe om dat extra prikje te krijgen ;)
Ik offer mijzelf op voor de kwetsbare mensen in de samenleving :Y)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201582606
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:11 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
:')
[..]
Aangezien het vooral ongevaccineerden zijn die in het ziekenhuis belanden, zullen zij op de IC inderdaad naar lucht happen. Ze komen daar niet terecht voor hun zweetvoeten.
Ja zijn de ic's zo vol dan?

Code zwart al ingetreden?
pi_201594850
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:34 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ja zijn de ic's zo vol dan?

Code zwart al ingetreden?
We zullen het wel gaan zien wie er straks op de IC gaan komen te liggen. En ik voorspel dat dit de ongevaccineerden zullen zijn. We zullen het gaan merken straks.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201595307
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit topic gaat over een boostershot (of 2 zelfs), waarom zou ik daarover überhaupt moeten discussiëren met mensen die helemaal geen vaccinatie hebben gehad en daarmee zelfs de oorzaak van deze doorgaande ellende zijn?

Oh nee nu worden we zelfs uitgesloten op een online forum _O- _O-

En trouwens, mensen die zich niet hebben laten vaccineren zijn absoluut niet de oorzaak van de ellende. Het overheidsbeleid is de oorzaak van zo'n debiele regel als een QR code voor horeca of dat hele testen voor toegang / testen voor je reis debacle.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:24:22 #174
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201595352
Als ze hem tegelijkertijd zetten met de griepprik prima kom maar door
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:25:37 #175
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201595364
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:34 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ja zijn de ic's zo vol dan?

Code zwart al ingetreden?
Snap ik het goed en pleit je voor natuurlijke selectie? Laat het maar gaan zeg maar?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:30:44 #176
40566 Ericr
Livewrong
pi_201595404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:18 schreef YoshiBignose het volgende:

En trouwens, mensen die zich niet hebben laten vaccineren zijn absoluut niet de oorzaak van de ellende. Het overheidsbeleid is de oorzaak van zo'n debiele regel als een QR code voor horeca of dat hele testen voor toegang / testen voor je reis debacle.
De ellende is vooral veroorzaakt door lomp gedrag. Dat heeft verder niks met gevaccineerd of niet gevaccineerd te maken maar nu nog steeds lomp blijven verlengt een deel van de ellende wel. Tirannie van de minderheid. Op vrij puberale gronden ook nog, 'boehoe de overheid verneukt ons!'
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:47:47 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201597921
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:24 schreef Scorpie het volgende:
Als ze hem tegelijkertijd zetten met de griepprik prima kom maar door
Wellicht even vraagtekens plaatsen en afwachten; of het samen kan en dan wenselijk is.

Zeker met vaccins die dezelfde weg bewandelen. nl. antilichamen tegen viruseiwitten laten aanmaken.
NB: Voordat mensen met voorbeelden komen, ligt anders met zeg bv de (in)fameuze DKTP prik die niet zo zeer bedoeld zijn om antilichamen aan te laten maken maar juist dat kinderen, de zg steriele, immuniteit voor een bepaalde virusinfectie verwerven. Immuniteit die ouderen, doorgaans, vanwege hun aftakeling niet goed meer ontwikkelen. De afweer die ouderen ontwikkelen is vooral generiek in de vorm van antilichamen die een virusinfectie uitschakelen of in geval van Corona, wat minder actief laat verspreiden.

Sommigen in het veld zeggen dat er geen reden is te bedenken om vaccins tegen Influenza en Corona, niet tegelijk toe te dienen. Wat dan vooral is omdat er nog geen data bekend is. Zoiets al, we zien het dan wel.
Vanuit een medisch standpunt lijkt het mij voor een patiënt sws veiliger om toediening van vaccins, indien mogelijk, te scheiden met zeg een week of 4-6 ertussen zodat ook de eventuele (tijdelijke) symptomen/gevolgen van een injectie, gespreid worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201598657
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Snap ik het goed en pleit je voor natuurlijke selectie? Laat het maar gaan zeg maar?
Ja.
pi_201598835
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:33 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ja.
Je wil dus dat er tientallen miljoenen mensen doodgaan en nog eens tientallen miljoenen langdurig ziek zijn. Wereldwijd bekeken.
Natuurlijke selectie veronderstelt dat wie besmet was en overleefde voldoende afweerstoffen in het lichaam heeft voor een volgende besmetting . Maar dat is niet zeker bij dit virus. En kunnen meer rondjes pandemie komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-10-2021 11:19:29 ]
pi_201602302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je wil dus dat er tientallen miljoenen mensen doodgaan en nog eens tientallen miljoenen langdurig ziek zijn. Wereldwijd bekeken.
Natuurlijke selectie veronderstelt dat wie besmet was en overleefde voldoende afweerstoffen in het lichaam heeft voor een volgende besmetting . Maar dat is niet zeker bij dit virus. En kan er meer rondjes pandemie komen.
"tientallen miljoenen"

>typt covid19 deaths in Google
>4,25 miljoen slachtoffers

...

maar goed mensen hebben de keuze om het vaccin gratis te nemen of niet. Als ze niet willen dan is de kans nog steeds extreem klein dat ze er schade aan overhouden. Deze pandemie lijkt dan sinds juni 2020 ook meer op een epidemie dan op een echte pandemie met "tientallen miljoenen".

Vaccingekkie
pi_201602413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je wil dus dat er tientallen miljoenen mensen doodgaan en nog eens tientallen miljoenen langdurig ziek zijn. Wereldwijd bekeken.
Natuurlijke selectie veronderstelt dat wie besmet was en overleefde voldoende afweerstoffen in het lichaam heeft voor een volgende besmetting . Maar dat is niet zeker bij dit virus. En kan er meer rondjes pandemie komen.
Kom je aan die getallen via overdreven onwetenschappelijke simulaties van Neil Ferguson en ons eigen OMT?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:33:15 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201602431
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je wil dus dat er tientallen miljoenen mensen doodgaan en nog eens tientallen miljoenen langdurig ziek zijn. Wereldwijd bekeken.
Natuurlijke selectie veronderstelt dat wie besmet was en overleefde voldoende afweerstoffen in het lichaam heeft voor een volgende besmetting . Maar dat is niet zeker bij dit virus. En kan er meer rondjes pandemie komen.
Oke.
pi_201602440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:30 schreef Ericr het volgende:

[..]
De ellende is vooral veroorzaakt door lomp gedrag. Dat heeft verder niks met gevaccineerd of niet gevaccineerd te maken maar nu nog steeds lomp blijven verlengt een deel van de ellende wel. Tirannie van de minderheid. Op vrij puberale gronden ook nog, 'boehoe de overheid verneukt ons!'
Lomp gedrag inderdaad:

-Aantal IC-bedden aanzienlijk vermindert door Rutten en co
-Eerst doen of het virus niet gevaarlijk is, vervolgens het virus zich laten verspreiden en dan pas vluchten verbieden uit China en andere maatregelen nemen
-Clown De Jonge met z'n "dansen met Jansen" debacle
-Mensen met voorbeeldfunctie (Grapperhaus bijv.) die zich niet aan de regels houden
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201602890
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Kom je aan die getallen via overdreven onwetenschappelijke simulaties van Neil Ferguson en ons eigen OMT?
Nee...
De schatting is dat er bijna 6 miljoen coronadoden zijn, waarin meegeteld het aantal wat niet geregistreerd is.
Dit aantal had hoger kunnen zijn als de samenlevingen niet zelf beschermende maatregelen hadden genomen.
Eenderde van de wereldbevolking is gevaccineerd. Nog velen zijn niet of nog niet besmet geraakt, oa door lockdowns, regels van afstand houden en mondkapjes .
Deed men dat niet dan kan het aantal doden nu al boven de 10 miljoen zijn en nog meer in de loop der jaren.

En ons eigen OMT zijn serieuze wetenschappers in tegenstelling tot de felle critici. Die zijn niet wetenschappelijk onderlegd, niet serieus te nemen.
Wel dom, door medici en wetenschappers zo te minachten.
pi_201602959
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee...
De schatting is dat er bijna 6 miljoen coronadoden zijn, waarin meegeteld het aantal wat niet geregistreerd is.
Dit aantal had hoger kunnen zijn als de samenlevingen niet zelf beschermende maatregelen hadden genomen.
Eenderde van de wereldbevolking is gevaccineerd. Nog velen zijn niet of nog niet besmet geraakt, oa door lockdowns, regels van afstand houden en mondkapjes .
Deed men dat niet dan kan het aantal doden nu al boven de 10 miljoen zijn en nog meer in de loop der jaren.
Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat veel maatregelen helemaal niet hielpen. Ook Zweden laat zien dat je geen verregaande maatregelen nodig hebt.

quote:
En ons eigen OMT zijn serieuze wetenschappers in tegenstelling tot de felle critici. Die zijn niet wetenschappelijk onderlegd, niet serieus te nemen.
Wel dom, door medici en wetenschappers zo te minachten.
Ja ja, dit riedeltje kennen we nou wel. Vooraanstaande wetenschappers die zich uitspreken tegen het Corona-beleid worden weggezet als wappies, maar WC-eend wetenschappers dat zijn de echte wetenschappers want zij komen op de televisie.

:O
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201603086
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

-Clown De Jonge met z'n "dansen met Jansen" debacle
Dat is toch precies wat jij en andere facebookmensen wilden? Alle sluizen open? :)
Conscience do cost.
pi_201603434
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat veel maatregelen helemaal niet hielpen.
Vaccinaties, lockdowns, mondkapjes, afstand houden, werken zeker wel
Dat blijkt uit onderzoeken.. Niet alleen van de laatste anderhalf jaar, maar ook van vele tientallen jaren daarvoor
in de bestrijding van epidemieën

quote:
Ja ja, dit riedeltje kennen we nou wel. Vooraanstaande wetenschappers die zich uitspreken tegen het Corona-beleid worden weggezet als wappies, maar WC-eend wetenschappers dat zijn de echte wetenschappers want zij komen op de televisie.
Tjaaaa... als je de bevindingen, de kennis, de adviezen van mensen die het kunnen weten door jarenlange studie en ervaringen zo rap van tafel veegt. dan ben je ook zo'n hopeloos geval. Dom en arrogant
pi_201603657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vaccinaties, lockdowns, mondkapjes, afstand houden, werken zeker wel
Dat blijkt uit onderzoeken.. Niet alleen van de laatste anderhalf jaar, maar ook van vele tientallen jaren daarvoor
in de bestrijding van epidemieën
[..]
Tjaaaa... als je de bevindingen, de kennis, de adviezen van mensen die het kunnen weten door jarenlange studie en ervaringen zo rap van tafel veegt. dan ben je ook zo'n hopeloos geval. Dom en arrogant
Bluesdude, de mensen die het kunnen weten zeggen dat ongevaccineerden met een goed werkend immuunsysteem beter en langer beschermd zijn tegen corona dan gevaccineerden. Het gaat nergens meer over, de maatregelen moeten per direct verdwijnen, zie F-1 zandvoort en voetbalwedstrijden.
West-Melanesia
pi_201604323
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Bluesdude, de mensen die het kunnen weten zeggen dat ongevaccineerden met een goed werkend immuunsysteem beter en langer beschermd zijn tegen corona dan gevaccineerden. .
Nee , dat zeggen ze niet
De algemene mening van hen is dat vaccinaties erg ziek worden van covid19 kan voorkomen. Niet voor 100%, maar wel veel beter dan ongevaccineerd zijn en besmet raken.
De cijfers van landen waar vaccinatie goed op gang is gekomen bewijzen dat ook.
pi_201604355
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee , dat zeggen ze niet
De algemene mening van hen is dat vaccinaties erg ziek worden van covid19 kan voorkomen. Niet voor 100%, maar wel veel beter dan ongevaccineerd zijn en besmet raken.
De cijfers van landen waar vaccinatie goed op gang is gekomen bewijzen dat ook.
Dat zeggen ze wel. Herstel van een eerdere infectie beschermd beter dan het vaccin. Als het vaccin 80% bescherming biedt biedt je eigen immuunsysteem voor 90% bescherming.
West-Melanesia
pi_201604381
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Dat zeggen ze wel. Herstel van een eerdere infectie beschermd beter dan het vaccin. Als het vaccin 80% bescherming biedt biedt je eigen immuunsysteem voor 90% bescherming.
Van eerdere infecties. En wat zijn de cijfers bij een een 1e infectie?
pi_201604425
Ach, als het nodig is, dan doe ik niet moeilijk.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201604830
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vaccinaties, lockdowns, mondkapjes, afstand houden, werken zeker wel
Dat blijkt uit onderzoeken.. Niet alleen van de laatste anderhalf jaar, maar ook van vele tientallen jaren daarvoor
in de bestrijding van epidemieën
Nee, voor de mensen die een beetje opletten is het al lang duidelijk dat niet alle maatregelen helpen. Er zijn legio voorbeelden waarbij je duidelijk kunt zien dat de invoering van mondkapjes helemaal niet het gewenste effect had. Ook toen Florida alle beperkingen stopte gebeurde er maanden niets met extra besmettingen. Een virus laat zich niet zo makkelijk tegenhouden.

Hier een aantal voorbeelden:

Assessing Mandatory Stay‐at‐Home and Business Closure Effects on the Spread of COVID‐19

The most restrictive non‐pharmaceutical interventions (NPIs) for controlling the spread of COVID‐19 are mandatory stay‐at‐home and business closures. Given the consequences of these policies, it is important to assess their effects. We evaluate the effects on epidemic case growth of more restrictive NPIs (mrNPIs), above and beyond those of less restrictive NPIs (lrNPIs).

We first estimate COVID‐19 case growth in relation to any NPI implementation in subnational regions of 10 countries: England, France, Germany, Iran, Italy, Netherlands, Spain, South Korea, Sweden, and the US.

Conclusions
While small benefits cannot be excluded, we do not find significant benefits on case growth of more restrictive NPIs. Similar reductions in case growth may be achievable with less restrictive interventions.
Link

En nog meer "reclame" voor lockdowns:

Decision to lockdown caused 282 times the loss of years of life says Economics professor
Link

German Study Finds Lockdown "Had No Effect" In Stopping Spread Of COVID
Link

CDC Buries Study Finding That Student Masking Has 'No Statistically Significant Benefit'
Link

Kuipers: Avondklok heeft geen effect gehad op ziekenhuisopnames
Link

quote:
Tjaaaa... als je de bevindingen, de kennis, de adviezen van mensen die het kunnen weten door jarenlange studie en ervaringen zo rap van tafel veegt. dan ben je ook zo'n hopeloos geval. Dom en arrogant
Vooraanstaande wetenschappers als Sacharit Bhakdi, Geert van den Bossche, Luc Montagnier, Martin Kulldorff, Peter McCullough, enz. die neem je niet mee in je verhaal. Wie is hier nou dom en arrogant?

En ga verder ook maar even in dit topic kijken. Kun je duidelijk zien dat je onzin praat wanneer je doet alsof er een consensus is onder wetenschappers over wat de juiste aanpak is mbt Corona. Meer dan genoeg wetenschappers die zich uitspreken:

Verzameltopic: artsen / onderzoekers met kritiek op Corona beleid

1 voorbeeld:

"MIJN MENING KOSTTE ME MIJN BAAN", VERTELT GEZONDHEIDSWETENSCHAPPER DRS. SAM BROKKEN...

"Op basis van negen maanden wetenschappelijke data blijkt meer en meer dat de huidige maatregelen disproportioneel zijn", schrijft Drs. Sam Brokken, lector Gezondheidswetenschappen en onderzoeker, in een open brief aan de Belgische regering en expertgroepen. Zijn brief werd ondertekend door meer dan 1.400 professionals uit de medische sector. Het kwam hem duur te staan want na een tv optreden in België waarin hij zijn opvattingen rondom vaccinatie nader toelichtte volgde zijn ontslag.

Link
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')