Vanwaar de keuze voor NT?quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 18:17 schreef Blik het volgende:
+18% op het jaar met een NT portfolio van 78/12/10 verdeeld over world, emerging en low cap. En een klein plukje Shell
Geloof dat ze ook met cloud business meedraaien. Warren Buffet had er wat centen in geloof ik. Die heeft ook niet de minste track record.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 21:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
@:ludovico
Vandaag "een plukje" Intel gekocht
Geen grote pluk.
IBM ook nog naar gekeken, ik snap het bedrijf nog steeds niet zo goed dus sla ik die over.
Misschien hebben ze ooit succes met hun quantum computer maar er moeten nog heel wat qbits door de datalijnen voor dat praktisch inzetbaar wordt.
Nee, dat klopt. Ik heb ook veel interviews gezien met Buffett, Lynch, Bogle, Munger, etc.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 21:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geloof dat ze ook met cloud business meedraaien. Warren Buffet had er wat centen in geloof ik. Die heeft ook niet de minste track record.
Zelfde market cap als asml maar 50* meer winst en omzet oid intel.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 21:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Ik heb ook veel interviews gezien met Buffett, Lynch, Bogle, Munger, etc.
Daar steek je wel wat van op.
Aan de andere kant heeft Buffett de opkomst van Bitcoin en Tesla ook genegeerd, dus hij mist ook wel eens een kans (en ik begrijp best waarom, hij houdt het bij stocks en bedrijven die hij begrijpt)
Afijn... Intel begrijp ik op zich wel maar ik zie ook de fouten die ze gemaakt hebben waardoor ze nu achter liggen op AMD qua ontwikkelingen.
Aan de andere kant zit er nu wel weer een CEO die eerder 30 jaar betrokken is geweest bij het bedrijf, meegewerkt heeft aan de ontwikkeling van de 80486 en mss de tik-tok met AMD weer op gang krijgt.
Afijn, een koers kan altijd lager maar gevoelsmatig lijkt (als de markt niet verder crasht) de bodem voor Intel wel gevonden. Dus of ze krabbelen op, of het is nog heel lang rond deze prijs (of iets lager).
En als ik het mis heb, er zit geen groot bedrag in.
Verder doe ik ook maar wat...
Mooi gesloten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 14:53 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Bewegen we wel’s mee mee, wordt een mooie vrijdag!
Idd, wil niet klagen. Die upstream smile tho, gaat echt helemaal goedkomen allemaal!quote:
Ik zie Volkswagen nog wel als 1 van de merken die de transitie gaat overleven.quote:Alarm mood: VW bosses want to radically rebuild the main plant
Last Thursday, Volkswagen boss Herbert Diess and brand boss Ralf Brandstätter called all 120 top managers together in Wolfsburg for a crisis meeting.
Compared to Tesla and Chinese manufacturers, VW is too expensive and slow, both emphasized. Now it is a matter of taking up the “fight against Grünheide”.
Therefore, the plans for the main plant in Wolfsburg are to be revised and more radical. In order to keep up, old buildings would soon be demolished and new buildings erected.
Thursday evening at 5 p.m. in the factory forum in Wolfsburg. VW boss Herbert Diess and brand boss Ralf Brandstätter stand side by side on the stage. It’s serious. The brand and the group are coming under increasing pressure on the world market. The world’s largest car manufacturer is not only lagging behind its competitors when it comes to electrification and digitization. VW is also losing ground when it comes to productivity. If everything stays the same, so the haunting words of Diess, VW will no longer be competitive.
In the crisis meeting, the duo swore the most important decision-makers to a revolution in Wolfsburg: “We have great responsibility for this location,” says Diess. “We have to accept the new competition.” Diess demands unity in the upcoming challenge. “We need the will to live and a jolt at the location,” he says. What does he mean by that? A radical rebuilding of the main plant in Wolfsburg, an open-heart operation at Volkswagen. According to this, old buildings are to be demolished and new production halls built in order to make processes more efficient.
Tesla, but also the many new Chinese manufacturers, produce cheaper and faster. The quality of their vehicles is getting better and better and has now reached European standards. Consequence: According to auto experts at the Kearney management consultancy, more than 70 percent of Chinese customers have already decided to buy their next premium vehicle from a Chinese manufacturer. Reasons: top quality, affordable price. From their point of view, German models like the ID.4 cannot keep up.
Brandstätter, who is not said to have the very best relationship with the CEO, agrees with Diess in the crisis round: It is urgently necessary that the course in Wolfsburg be set again, according to Brandstätter. Future competition with Tesla’s new Gigafactory will be brutal. The electric car pioneer would set new standards in car production. A Tesla Model 3 is built in ten hours, more than three times as fast as a VW ID.3 in Zwickau. This puts Tesla in a different dimension when it comes to productivity and profitability.
“… don’t let Grünheide destroy our site”
While VW is still doing well on the German market, the deficits are already showing on the world markets. In Germany, VW is among the top 10 with six models, according to Brandstätter. In the EU without Germany, however, there is no longer a single product in the TOP 10.
The great future hope for the Wolfsburg location is the Trinity project: an electric car that is due to hit the market in 2026. Diess makes it clear: “Trinity has to raise the location to a new competitive level, has to revolutionize it. Even with new processes. ”However, the previous drafts for the project do not go far enough for the board. The executive floor demands much more radical solutions to save the Wolfsburg location. Diess: “In the end, it’s also about the jobs that we have here. Mr. Diess, the supervisory board or the employee representatives do not decide on the jobs. The customer decides about this and the customer buys the product that offers more quality, more features for a better price. That is why we have to take up the fight, attack and not let Grünheide destroy our location. “
The fact that Diess likes to turn the cost screw is nothing new at Volkswagen. The fact that he pulls Ralf Brandstätter to the side for his plans is evidence of a learning curve. The brand boss is very popular within the company and maintains a good relationship with the powerful works council. And the revolution in Wolfsburg should only succeed quickly with the support of employee representatives.
The prospects are not bad. After the departure of works council boss Bernd Osterloh, with whom Diess had bitter power struggles, the course also seems to have changed. According to Business Insider, the new head of the works council, Daniela Cavallo, suddenly demands another electric car for the Wolfsburg main plant. For the new Wolfsburg parent plant?
bron
Klopt, samen met Ford voor de Amerikaanse markt - is mijn inschatting dan. Wil nog wat prefs VW oppikken, maar niet al te fors. Dat geclaim begint me wel een beetje de strot uit te hangen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 10:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zie Volkswagen nog wel als 1 van de merken die de transitie gaat overleven.
Nee, die lijken een Kodakje te gaan doen.quote:Toyota ziet de ernst van de zaak nog steeds niet
Ja mooi iddquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 09:27 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Idd, wil niet klagen. Die upstream smile tho, gaat echt helemaal goedkomen allemaal!
Duidelijk, alhoewel dividendlekkage niet het enige kostenverschil maakt is, is dat waarschijnlijk wel substantieel.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 11:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Geen dividendlek zoals VWRL en goed beschikbaar via de grootbanken
Tgaat niet om productiesnelheid maar om productiekosten en of het vermogen om veel auto's te bouwen afdoende is.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 10:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij Volkswagen voelen ze de urgentie, grappig dat de focus heel erg ligt op wat Tesla doet:
"A Tesla Model 3 is built in ten hours, more than three times as fast as a VW ID.3 in Zwickau. This puts Tesla in a different dimension when it comes to productivity and profitability."
[..]
Ik zie Volkswagen nog wel als 1 van de merken die de transitie gaat overleven.
Toyota ziet de ernst van de zaak nog steeds niet, dankzij het Chinese BYD hebben ze nu wel eindelijk het "Beyond zero" EV-platform maar de vraag is of dat genoeg is.
Interessante tijden.
Volkswagen zelf denkt daar blijkbaar anders overquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 17:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tgaat niet om productiesnelheid maar om productiekosten en of het vermogen om veel auto's te bouwen afdoende is.
Lijkt me stug, maar als een machine 2x zo snel werkt, heb je 2x minder machines nodig en als die kosten van die machine minder dan 2x zo duur zijn is het goedkoper.quote:Op zondag 3 oktober 2021 00:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volkswagen zelf denkt daar blijkbaar anders over
Over Tesla gesproken, ondanks de tekorten wederom een record aantal auto's gebouwd en afgeleverd in Q3 2021.
Volgend jaar moet daar de productie van nog eens 2 nieuwe gigafactories bijkomen, waarmee 1,5 tot 2 miljoen auto's in een jaar haalbaar moet zijn in 2022.
Voor het aandeel verwacht ik niet zoveel, dit was al enigszins verwacht en mee berekend in de koers.
[ afbeelding ]
Voor mij tot nu toe 3.5% sinds ik een maand geleden ben begonnen. De AEX EFF is wel het slechtste binnen mijn portfolio en heb ook een keer een aandeel met verlies verkocht omdat deze gigantisch omlaag ging en ik er achteraf ook niet helemaal blij mee was. Maar ik vind het wel een verademing vergeleken crypto, veel minder schommelingen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 18:10 schreef recursief het volgende:
Ik sta op +2% voor het jaar. Dat was twee maanden terug een hele hoop meer. En nu: weekend.
Misschien dan Herbert Diess en Ralf Brandstätter een mailtje sturen dat ze het verkeerd zien en dat het crisisberaad bij VW overbodig was.quote:Op zondag 3 oktober 2021 09:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me stug, maar als een machine 2x zo snel werkt, heb je 2x minder machines nodig en als die kosten van die machine minder dan 2x zo duur zijn is het goedkoper.
Dat zijn de vereisten.
Dat is een rare conclusie. Je impliciete aanname is dat die snelle variant niet goedkoper is.quote:Op zondag 3 oktober 2021 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien dan Herbert Diess en Ralf Brandstätter een mailtje sturen dat ze het verkeerd zien en dat het crisisberaad bij VW overbodig was.
5x gelezen maar kan hier even geen kaas van maken.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een rare conclusie. Je impliciete aanname is dat die snelle variant niet goedkoper is.
Tgaat om de kosten die je maakt per auto en voldoende vermogen om te voldoen aan alle vraag.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
5x gelezen maar kan hier even geen kaas van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |