abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:17:23 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_201595300
+18% op het jaar met een NT portfolio van 78/12/10 verdeeld over world, emerging en low cap. En een klein plukje Shell
pi_201595751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:17 schreef Blik het volgende:
+18% op het jaar met een NT portfolio van 78/12/10 verdeeld over world, emerging en low cap. En een klein plukje Shell
Vanwaar de keuze voor NT?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_201598391
@ludovico

Vandaag "een plukje" Intel gekocht :@

Geen grote pluk.

IBM ook nog naar gekeken, ik snap het bedrijf nog steeds niet zo goed dus sla ik die over.
Misschien hebben ze ooit succes met hun quantum computer maar er moeten nog heel wat qbits door de datalijnen voor dat praktisch inzetbaar wordt.

[ Bericht 18% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-10-2021 21:22:23 ]
pi_201598543
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
@:ludovico

Vandaag "een plukje" Intel gekocht :@

Geen grote pluk.

IBM ook nog naar gekeken, ik snap het bedrijf nog steeds niet zo goed dus sla ik die over.
Misschien hebben ze ooit succes met hun quantum computer maar er moeten nog heel wat qbits door de datalijnen voor dat praktisch inzetbaar wordt.
Geloof dat ze ook met cloud business meedraaien. Warren Buffet had er wat centen in geloof ik. Die heeft ook niet de minste track record.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201598634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geloof dat ze ook met cloud business meedraaien. Warren Buffet had er wat centen in geloof ik. Die heeft ook niet de minste track record.
Nee, dat klopt. Ik heb ook veel interviews gezien met Buffett, Lynch, Bogle, Munger, etc.
Daar steek je wel wat van op.

Aan de andere kant heeft Buffett de opkomst van Bitcoin en Tesla ook genegeerd, dus hij mist ook wel eens een kans :P (en ik begrijp best waarom, hij houdt het bij stocks en bedrijven die hij begrijpt)

Afijn... Intel begrijp ik op zich wel maar ik zie ook de fouten die ze gemaakt hebben waardoor ze nu achter liggen op AMD qua ontwikkelingen.
Aan de andere kant zit er nu wel weer een CEO die eerder 30 jaar betrokken is geweest bij het bedrijf, meegewerkt heeft aan de ontwikkeling van de 80486 en mss de tik-tok met AMD weer op gang krijgt.

Afijn, een koers kan altijd lager maar gevoelsmatig lijkt (als de markt niet verder crasht) de bodem voor Intel wel gevonden. Dus of ze krabbelen op, of het is nog heel lang rond deze prijs (of iets lager).

En als ik het mis heb, er zit geen groot bedrag in.

Verder doe ik ook maar wat...
pi_201598898
M'n best renderende beleggingen vandaag:
- bitcoin +9,9%
- Microsoft +2,4%

[ Bericht 32% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-10-2021 22:05:25 ]
pi_201599009
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dat klopt. Ik heb ook veel interviews gezien met Buffett, Lynch, Bogle, Munger, etc.
Daar steek je wel wat van op.

Aan de andere kant heeft Buffett de opkomst van Bitcoin en Tesla ook genegeerd, dus hij mist ook wel eens een kans :P (en ik begrijp best waarom, hij houdt het bij stocks en bedrijven die hij begrijpt)

Afijn... Intel begrijp ik op zich wel maar ik zie ook de fouten die ze gemaakt hebben waardoor ze nu achter liggen op AMD qua ontwikkelingen.
Aan de andere kant zit er nu wel weer een CEO die eerder 30 jaar betrokken is geweest bij het bedrijf, meegewerkt heeft aan de ontwikkeling van de 80486 en mss de tik-tok met AMD weer op gang krijgt.

Afijn, een koers kan altijd lager maar gevoelsmatig lijkt (als de markt niet verder crasht) de bodem voor Intel wel gevonden. Dus of ze krabbelen op, of het is nog heel lang rond deze prijs (of iets lager).

En als ik het mis heb, er zit geen groot bedrag in.

Verder doe ik ook maar wat...
Zelfde market cap als asml maar 50* meer winst en omzet oid intel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201601564
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:53 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Bewegen we wel’s mee mee, wordt een mooie vrijdag!
Mooi gesloten.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:27:19 #84
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201601912
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:29 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Mooi gesloten.
Idd, wil niet klagen. Die upstream smile tho, gaat echt helemaal goedkomen allemaal!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201602525
Bij Volkswagen voelen ze de urgentie, grappig dat de focus heel erg ligt op wat Tesla doet:

"A Tesla Model 3 is built in ten hours, more than three times as fast as a VW ID.3 in Zwickau. This puts Tesla in a different dimension when it comes to productivity and profitability."

quote:
Alarm mood: VW bosses want to radically rebuild the main plant

Last Thursday, Volkswagen boss Herbert Diess and brand boss Ralf Brandstätter called all 120 top managers together in Wolfsburg for a crisis meeting.

Compared to Tesla and Chinese manufacturers, VW is too expensive and slow, both emphasized. Now it is a matter of taking up the “fight against Grünheide”.

Therefore, the plans for the main plant in Wolfsburg are to be revised and more radical. In order to keep up, old buildings would soon be demolished and new buildings erected.

Thursday evening at 5 p.m. in the factory forum in Wolfsburg. VW boss Herbert Diess and brand boss Ralf Brandstätter stand side by side on the stage. It’s serious. The brand and the group are coming under increasing pressure on the world market. The world’s largest car manufacturer is not only lagging behind its competitors when it comes to electrification and digitization. VW is also losing ground when it comes to productivity. If everything stays the same, so the haunting words of Diess, VW will no longer be competitive.

In the crisis meeting, the duo swore the most important decision-makers to a revolution in Wolfsburg: “We have great responsibility for this location,” says Diess. “We have to accept the new competition.” Diess demands unity in the upcoming challenge. “We need the will to live and a jolt at the location,” he says. What does he mean by that? A radical rebuilding of the main plant in Wolfsburg, an open-heart operation at Volkswagen. According to this, old buildings are to be demolished and new production halls built in order to make processes more efficient.

Tesla, but also the many new Chinese manufacturers, produce cheaper and faster. The quality of their vehicles is getting better and better and has now reached European standards. Consequence: According to auto experts at the Kearney management consultancy, more than 70 percent of Chinese customers have already decided to buy their next premium vehicle from a Chinese manufacturer. Reasons: top quality, affordable price. From their point of view, German models like the ID.4 cannot keep up.

Brandstätter, who is not said to have the very best relationship with the CEO, agrees with Diess in the crisis round: It is urgently necessary that the course in Wolfsburg be set again, according to Brandstätter. Future competition with Tesla’s new Gigafactory will be brutal. The electric car pioneer would set new standards in car production. A Tesla Model 3 is built in ten hours, more than three times as fast as a VW ID.3 in Zwickau. This puts Tesla in a different dimension when it comes to productivity and profitability.

“… don’t let Grünheide destroy our site”
While VW is still doing well on the German market, the deficits are already showing on the world markets. In Germany, VW is among the top 10 with six models, according to Brandstätter. In the EU without Germany, however, there is no longer a single product in the TOP 10.

The great future hope for the Wolfsburg location is the Trinity project: an electric car that is due to hit the market in 2026. Diess makes it clear: “Trinity has to raise the location to a new competitive level, has to revolutionize it. Even with new processes. ”However, the previous drafts for the project do not go far enough for the board. The executive floor demands much more radical solutions to save the Wolfsburg location. Diess: “In the end, it’s also about the jobs that we have here. Mr. Diess, the supervisory board or the employee representatives do not decide on the jobs. The customer decides about this and the customer buys the product that offers more quality, more features for a better price. That is why we have to take up the fight, attack and not let Grünheide destroy our location. “

The fact that Diess likes to turn the cost screw is nothing new at Volkswagen. The fact that he pulls Ralf Brandstätter to the side for his plans is evidence of a learning curve. The brand boss is very popular within the company and maintains a good relationship with the powerful works council. And the revolution in Wolfsburg should only succeed quickly with the support of employee representatives.

The prospects are not bad. After the departure of works council boss Bernd Osterloh, with whom Diess had bitter power struggles, the course also seems to have changed. According to Business Insider, the new head of the works council, Daniela Cavallo, suddenly demands another electric car for the Wolfsburg main plant. For the new Wolfsburg parent plant?

bron
Ik zie Volkswagen nog wel als 1 van de merken die de transitie gaat overleven.

Toyota ziet de ernst van de zaak nog steeds niet, dankzij het Chinese BYD hebben ze nu wel eindelijk het "Beyond zero" EV-platform maar de vraag is of dat genoeg is.

Interessante tijden.
pi_201602572
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zie Volkswagen nog wel als 1 van de merken die de transitie gaat overleven.
Klopt, samen met Ford voor de Amerikaanse markt - is mijn inschatting dan. Wil nog wat prefs VW oppikken, maar niet al te fors. Dat geclaim begint me wel een beetje de strot uit te hangen. ;)

quote:
Toyota ziet de ernst van de zaak nog steeds niet
Nee, die lijken een Kodakje te gaan doen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:43:42 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_201603148
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:59 schreef recursief het volgende:

[..]
Vanwaar de keuze voor NT?
Geen dividendlek zoals VWRL en goed beschikbaar via de grootbanken
pi_201603338
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:27 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Idd, wil niet klagen. Die upstream smile tho, gaat echt helemaal goedkomen allemaal!
Ja mooi idd :D
pi_201603392
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:43 schreef Blik het volgende:

[..]
Geen dividendlek zoals VWRL en goed beschikbaar via de grootbanken
Duidelijk, alhoewel dividendlekkage niet het enige kostenverschil maakt is, is dat waarschijnlijk wel substantieel.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_201606966
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij Volkswagen voelen ze de urgentie, grappig dat de focus heel erg ligt op wat Tesla doet:

"A Tesla Model 3 is built in ten hours, more than three times as fast as a VW ID.3 in Zwickau. This puts Tesla in a different dimension when it comes to productivity and profitability."
[..]
Ik zie Volkswagen nog wel als 1 van de merken die de transitie gaat overleven.

Toyota ziet de ernst van de zaak nog steeds niet, dankzij het Chinese BYD hebben ze nu wel eindelijk het "Beyond zero" EV-platform maar de vraag is of dat genoeg is.

Interessante tijden.
Tgaat niet om productiesnelheid maar om productiekosten en of het vermogen om veel auto's te bouwen afdoende is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201612668
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 17:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tgaat niet om productiesnelheid maar om productiekosten en of het vermogen om veel auto's te bouwen afdoende is.
Volkswagen zelf denkt daar blijkbaar anders over ;)


Over Tesla gesproken, ondanks de tekorten wederom een record aantal auto's gebouwd en afgeleverd in Q3 2021.

Volgend jaar moet daar de productie van nog eens 2 nieuwe gigafactories bijkomen, waarmee 1,5 tot 2 miljoen auto's in een jaar haalbaar moet zijn in 2022.

Voor het aandeel verwacht ik niet zoveel, dit was al enigszins verwacht en mee berekend in de koers.



[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-10-2021 00:31:24 ]
pi_201613782
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 00:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Volkswagen zelf denkt daar blijkbaar anders over ;)

Over Tesla gesproken, ondanks de tekorten wederom een record aantal auto's gebouwd en afgeleverd in Q3 2021.

Volgend jaar moet daar de productie van nog eens 2 nieuwe gigafactories bijkomen, waarmee 1,5 tot 2 miljoen auto's in een jaar haalbaar moet zijn in 2022.

Voor het aandeel verwacht ik niet zoveel, dit was al enigszins verwacht en mee berekend in de koers.

[ afbeelding ]
Lijkt me stug, maar als een machine 2x zo snel werkt, heb je 2x minder machines nodig en als die kosten van die machine minder dan 2x zo duur zijn is het goedkoper.

Dat zijn de vereisten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201614073
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:10 schreef recursief het volgende:
Ik sta op +2% voor het jaar. Dat was twee maanden terug een hele hoop meer. En nu: weekend.
Voor mij tot nu toe 3.5% sinds ik een maand geleden ben begonnen. De AEX EFF is wel het slechtste binnen mijn portfolio en heb ook een keer een aandeel met verlies verkocht omdat deze gigantisch omlaag ging en ik er achteraf ook niet helemaal blij mee was. Maar ik vind het wel een verademing vergeleken crypto, veel minder schommelingen.
pi_201615215
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lijkt me stug, maar als een machine 2x zo snel werkt, heb je 2x minder machines nodig en als die kosten van die machine minder dan 2x zo duur zijn is het goedkoper.

Dat zijn de vereisten.
Misschien dan Herbert Diess en Ralf Brandstätter een mailtje sturen dat ze het verkeerd zien en dat het crisisberaad bij VW overbodig was.
pi_201618898
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Misschien dan Herbert Diess en Ralf Brandstätter een mailtje sturen dat ze het verkeerd zien en dat het crisisberaad bij VW overbodig was.
Dat is een rare conclusie. Je impliciete aanname is dat die snelle variant niet goedkoper is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201619149
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 15:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is een rare conclusie. Je impliciete aanname is dat die snelle variant niet goedkoper is.
5x gelezen maar kan hier even geen kaas van maken.
pi_201619946
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
5x gelezen maar kan hier even geen kaas van maken.
Tgaat om de kosten die je maakt per auto en voldoende vermogen om te voldoen aan alle vraag.

2x zo veel fabrieken is net zoveel extra vermogen als 2x zo snelle fabriek.

De goedkoopste optie wint.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201619974
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Hang on to your hat



@Tyr80 @Zwansen @michaelmoore
pi_201629219
Godsallemachtig, wie is die Hells Angel die technische analyse staat te brabbelen op RTL-Z. Wat een niveau. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201629899
BESI -19,32%
ASML -13,80%
ASMI -5,4%

Heb niet het idee dat ik het beste moment heb uitgezocht om deze aandelen te kopen :X

Maar het wordt vanzelf weer lente ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-10-2021 11:05:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')