abonnement Unibet Coolblue
pi_201552996



Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 28 september 2021 @ 15:56:09 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553000
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:53 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Er wordt wel degelijk veel meer getest.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)egang-verdrievoudigd
Ik vind dat altijd een beetje een raar argument. "Het maakt niet uit dat er meer positieve tests zijn, want er wordt ook meer getest". Uh... en waarom wordt er meer getest? Omdat er meer mensen met klachten zijn. Kortom: er zijn meer besmettingen.
pi_201553002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Een user hier heeft in de zomer van 2020 al meegedaan in de trial van AZ, die andere trials zijn ook rond die tijd geweest. Denken mensen nog echt dat straks iedereen dood neer valt over 3 jaar?
Het overgrote deel van de mensen die dat soort opmerkingen maakt heeft er dan ook nul verstand van.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553013
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:53 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Er wordt wel degelijk veel meer getest.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)egang-verdrievoudigd
Dit gaat over TvT. Daar komen nauwelijks positieve gevallen naar voren. Dat heeft nauwelijks impact op de cijfers.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553014
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind dat altijd een beetje een raar argument. "Het maakt niet uit dat er meer positieve tests zijn, want er wordt ook meer getest". Uh... en waarom wordt er meer getest? Omdat er meer mensen met klachten zijn. Kortom: er zijn meer besmettingen.
Niet per se, men vind simpelweg meer positieven vanwege het TVT lijkt me?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553019
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind dat altijd een beetje een raar argument. "Het maakt niet uit dat er meer positieve tests zijn, want er wordt ook meer getest". Uh... en waarom wordt er meer getest? Omdat er meer mensen met klachten zijn. Kortom: er zijn meer besmettingen.
Nee. Omdat er meer momenten zijn waarop je je moet laten testen. Ook zonder klachten.
pi_201553020
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 september 2021 @ 15:58:08 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. Omdat er meer momenten zijn waarop je je moet laten testen. Ook zonder klachten.
Daarom worden testen voor TvT en reizen doorgaans ook niet meegenomen in de dagelijkse cijfers.

Het percentage positieve tests dat uit TvT en reistesten komt is nagenoeg nul.
  dinsdag 28 september 2021 @ 15:58:51 #9
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201553033
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind dat altijd een beetje een raar argument. "Het maakt niet uit dat er meer positieve tests zijn, want er wordt ook meer getest". Uh... en waarom wordt er meer getest? Omdat er meer mensen met klachten zijn. Kortom: er zijn meer besmettingen.
Dus de enige reden om te testen is bij klachten?

En heel raar dat er in de herfst plots meer mensen zijn die testen. Zullen vast allemaal Covid hebben.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201553035
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind dat altijd een beetje een raar argument. "Het maakt niet uit dat er meer positieve tests zijn, want er wordt ook meer getest". Uh... en waarom wordt er meer getest? Omdat er meer mensen met klachten zijn. Kortom: er zijn meer besmettingen.
Welk argument? Ik zeg alleen maar dat er meer getest wordt. En niet omdat er meer mensen met klachten zijn, dat is foutief. Er wordt meer getest vanwege TvT.
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:00:12 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553045
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:59 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]

Welk argument? Ik zeg alleen maar dat er meer getest wordt. En niet omdat er meer mensen met klachten zijn, dat is foutief. Er wordt meer getest vanwege TvT.
Nogmaals: de testen die voor TvT en reizen worden gedaan, worden niet meegenomen in de dagelijkse cijferupdates. De extra testen die daarvoor worden gedaan zijn dus helemaal niet relevant.
pi_201553047
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:

[..]
Daarom worden testen voor TvT en reizen doorgaans ook niet meegenomen in de dagelijkse cijfers.

Het percentage positieve tests dat uit TvT en reistesten komt is nagenoeg nul.
Kun je bewijzen dat wat je hier zegt klopt? Volgens mij zijn beide statements niet juist namelijk.
pi_201553050
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:

[..]
Daarom worden testen voor TvT en reizen doorgaans ook niet meegenomen in de dagelijkse cijfers.

Het percentage positieve tests dat uit TvT en reistesten komt is nagenoeg nul.
Ik heb geen laatste update gezien, maar voor de vierde golf was dat percentage zo rond de 0,2-0,5%. Dat is op 200.000 testen zo'n 150 extra per dag. Tijdens de vierde golf schoot dat naar 2%, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat we nu op hetzelfde percentage zitten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553059
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nogmaals: de testen die voor TvT en reizen worden gedaan, worden niet meegenomen in de dagelijkse cijferupdates. De extra testen die daarvoor worden gedaan zijn dus helemaal niet relevant.
Nogmaals, ik zeg alleen maar dat er meer getest wordt. Verder niets, je hoeft niet zo gepikeerd te doen :).
pi_201553065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:52 schreef Momo het volgende: [..] Een user hier heeft in de zomer van 2020 al meegedaan in de trial van AZ, die andere trials zijn ook rond die tijd geweest. Denken mensen nog echt dat straks iedereen dood neer valt over 3 jaar?
Je weet het gewoon niet. Punt. Einde discussie. Zoek jij maar eens even op wat allemaal nodig is voor toxiciteits studies op de lange termijn, mutageniteit, etc. Zo'n trial zegt geen flikker natuurlijk.

Natuurlijk denken die mensen niet dat iedereen massaal dood valt. Maar kijk naar dat narcolepsie verhaal van Mexicaanse griep vaccin. Blijkbaar mogelijk. We weten het niet. Daarmee is alles gezegd, daarom wordt nu ook alles constant gemonitord op de wereld zgn fase IV.

Wat mensen doen moeten ze zelf weten. Ik ben toch al gevaccineerd. Wat interesseert mij het nou? Ik ga niet met een vingertje naar die mensen wijzen. Helemaal geen zin in ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201553078
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:51 schreef Galvez het volgende:

[..]
Is net 3 dagen bezig, je reactie slaat nergens op.
Sarcasme Galvez, Sarcasme.

Ook omdat die hele qr shit nu niet uit te leggen is omdat we al lang onder de bepaalde waardes zitten dat het niet meer nodig zou zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201553087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb geen laatste update gezien, maar voor de vierde golf was dat percentage zo rond de 0,2-0,5%. Dat is op 200.000 testen zo'n 150 extra per dag. Tijdens de vierde golf schoot dat naar 2%, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat we nu op hetzelfde percentage zitten.
Las ergens dat het zo'n 300+ geeft op 200k testen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553089
Toeloop vaccinaties vanwege coronapas was van korte duur.

Even in andere woorden want Volkskrant:

Invoering van coronapas leidt niet tot een enorme run op vaccinaties.
Na de aankondiging van de coronapas werd het even drukker. Van maandag t/m vrijdag maakten dagelijks 10 duizend ongevaccineerden een prikafspraak, normaliter was dat gemiddeld 7 duizend de voorgaande weken.

Het aantal is weer teruggezakt tot rond de 8 duizend per dag, blijkt uit het meest recente cijfers van de GGD.
pi_201553090
Kwam er vandaag maar weer achter dat er met 34593498 maten wordt gemeten.

Ik had vandaag een meeting met een zakenrelatie bij HNK Utrecht. Waar ook horeca gelegenheid in zit. Stond niks op de site maar kreeg gisteravond ineens een helder moment dat ik wel even moest checken of ik vandaag uberhaupt binnen zou komen. Beetje lullig als ik 1,5 uur moet rijden en mijn zakenrelatie ook, en dat ik dan vervolgens rechtsomkeer kan maken.

Gisteravond konden ze mij het antwoord niet geven. Vanochtend wel, ik was van harte welkom. Ik heb er een paar uur heerlijk kunnen vertoeven, eten en zaken kunnen doen. Buiten een paar spatschermen zou je niet merken dat er momenteel rare dingen gebeuren in de wereld.

Een paar 100 meter verderop worden de sloten vervangen van Waku Waku, en staan de eigenaren met lege handen en hopeloos achter (geen zorgen, mijn donatie is naar hen onderweg want ik heb enorm te doen met het gewone klootjesvolk wat van deze idiote maatregelen de dupe is ..).

Hoe krom is dit land
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:05:40 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553097
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:00 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]

Kun je bewijzen dat wat je hier zegt klopt? Volgens mij zijn beide statements niet juist namelijk.
Hier is een Twitter-thread van Marino van Zelst waarin-ie het een en ander uitlegt: https://twitter.com/mzelst/status/1411646781255979011

Je kunt het ook zien in de wekelijkse updates van het RIVM: https://www.rivm.nl/coron(...)ovid-19-in-nederland

Daarin wordt expliciet gesproken over "Bij de GGD'en gemelde personen met een positieve testuitslag". Dat zijn de cijfers waarop men stuurt, niet de tests die via andere aanbieders worden afgenomen.
pi_201553103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:01 schreef Discombobulate het volgende:
Natuurlijk denken die mensen niet dat iedereen massaal dood valt. Maar kijk naar dat narcolepsie verhaal van Mexicaanse griep vaccin. Blijkbaar mogelijk. We weten het niet.
Een waarschijnlijk minieme vooralsnog ongefundeerde kans op een eventuele nog niet getraceerde bijwerking is inderdaad beter dan een vrij zekere, waarschijnlijk grotere kans op bijwerkingen door een natuurlijke besmetting.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553106
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:05 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hier is een Twitter-thread van Marino van Zelst waarin-ie het een en ander uitlegt: https://twitter.com/mzelst/status/1411646781255979011
Hier staat:
quote:
Iemand die positief wordt getest via Testen voor Toegang wordt aangemeld bij de GGD voor bron- en contactonderzoek. Die positieve test komt dus terug in de dagelijkse meldingen.
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:07:41 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553113
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:06 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Hier staat:
[..]

Ja, maar dat zijn er dus niet zoveel. Verreweg het grootste deel (98% of meer) krijgt een negatieve uitslag en wordt daardoor helemaal nergens bijgeteld.
pi_201553119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Kwam er vandaag maar weer achter dat er met 34593498 maten wordt gemeten.

Ik had vandaag een meeting met een zakenrelatie bij HNK Utrecht. Waar ook horeca gelegenheid in zit. Stond niks op de site maar kreeg gisteravond ineens een helder moment dat ik wel even moest checken of ik vandaag uberhaupt binnen zou komen. Beetje lullig als ik 1,5 uur moet rijden en mijn zakenrelatie ook, en dat ik dan vervolgens rechtsomkeer kan maken.

Gisteravond konden ze mij het antwoord niet geven. Vanochtend wel, ik was van harte welkom. Ik heb er een paar uur heerlijk kunnen vertoeven, eten en zaken kunnen doen. Buiten een paar spatschermen zou je niet merken dat er momenteel rare dingen gebeuren in de wereld.

Een paar 100 meter verderop worden de sloten vervangen van Waku Waku, en staan de eigenaren met lege handen en hopeloos achter (geen zorgen, mijn donatie is naar hen onderweg want ik heb enorm te doen met het gewone klootjesvolk wat van deze idiote maatregelen de dupe is ..).

Hoe krom is dit land
Bedrijfskantines zijn uitgezonderd. Simpele verklaring.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553123
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, maar dat zijn er dus niet zoveel. Verreweg het grootste deel (98% of meer) krijgt een negatieve uitslag en wordt daardoor helemaal nergens bijgeteld.
Maar eerst zei je nog dit:
quote:
Nogmaals: de testen die voor TvT en reizen worden gedaan, worden niet meegenomen in de dagelijkse cijferupdates
Wat gaat hier fout?
pi_201553133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:05 schreef Twinkle20 het volgende:
(geen zorgen, mijn donatie is naar hen onderweg want ik heb enorm te doen met het gewone klootjesvolk wat van deze idiote maatregelen de dupe is ..).

:') Waku Waku maar mee!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553134
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Sarcasme Galvez, Sarcasme.

Ook omdat die hele qr shit nu niet uit te leggen is omdat we al lang onder de bepaalde waardes zitten dat het niet meer nodig zou zijn.
Dat is dus de de vraag.

Angst is/was dat loslaten 1,5 tot explosie in besmettingen zou kunnen leiden. Qr gedoe moet dat voorkomen.
Logischerwijs loopt het nu alsnog wel op. Maar dat is te vroeg om nu iets over te zeggen.

Ik ben ook niet voor die ar gekkigheid hoor, maar dat de cijfers nu nog dalende zijnde is daar geen argument voor.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:09:37 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553138
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:08 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Maar eerst zei je nog dit:
[..]
Wat gaat hier fout?
De negatieve testresultaten van TvT worden niet meegeteld bij de dagelijkse cijfers. Dat zijn zo'n beetje alle testen die voor TvT worden gedaan, want het aantal positieve tests dat daaruit naar boven komt is nagenoeg nul.
pi_201553145
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een waarschijnlijk minieme vooralsnog ongefundeerde kans op een eventuele nog niet getraceerde bijwerking is inderdaad beter dan een vrij zekere, waarschijnlijk grotere kans op bijwerkingen door een natuurlijke besmetting.
Uuh, ik zeg nergens dat narcolepsie voorkomt of gaat voorkomen na corona vaccinatie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201553162
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:09 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dat is dus de de vraag.

Angst is/was dat loslaten 1,5 tot explosie in besmettingen zou kunnen leiden. Qr gedoe moet dat voorkomen.
Logischerwijs loopt het nu alsnog wel op. Maar dat is te vroeg om nu iets over te zeggen.

Ik ben ook niet voor die ar gekkigheid hoor, maar dat de cijfers nu nog dalende zijnde is daar geen argument voor.
1,5 meter werd al lang niet meer opgevolgd in de praktijk.
Ziekenhuizen zitten ver onder de maximale capaciteit

Geen enkele reden deze dystopie te implementeren. Alleen maar om een sfeer van dwang en drang te creëren in het dagelijks leven wat totaal niet mag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201553167
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
De negatieve testresultaten van TvT worden niet meegeteld bij de dagelijkse cijfers. Dat zijn zo'n beetje alle testen die voor TvT worden gedaan, want het aantal positieve tests dat daaruit naar boven komt is nagenoeg nul.
Nee, het is niet nul want er worden wel degelijk mensen positief getest via TvT. Die worden aan de GGD gemeld en volgens Marino wel meegeteld met de dagelijkse cijfers. Jij claimde net van niet. Dus of je zit er naast of Marino heeft begin juli een fout gemaakt.
pi_201553171
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
De negatieve testresultaten van TvT worden niet meegeteld bij de dagelijkse cijfers. Dat zijn zo'n beetje alle testen die voor TvT worden gedaan, want het aantal positieve tests dat daaruit naar boven komt is nagenoeg nul.
Maar de huidige absolute aantallen - mits dus meegeteld - verhogen het wel zo'n 10-20% omdat je dus al vrij laag zit. Toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553173
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
De negatieve testresultaten van TvT worden niet meegeteld bij de dagelijkse cijfers. Dat zijn zo'n beetje alle testen die voor TvT worden gedaan, want het aantal positieve tests dat daaruit naar boven komt is nagenoeg nul.
Voor de positieve testen zal het dus enige impact hebben. Alleen het is nogal koffiedik kijken hoe zich dat verteld. De positieve testen worden doorgegeven aan de GGD, dat is een feit. Het is ook een feit dat deze cijfers dan weer doorgegeven worden aan het RIVM. Maar het is (voor ons) volstrekt onduidelijk wat de vertraging hiertussen is. Worden de positieve TvT-testen direct doorgegeven? Is dat een centraal systeem? Hoeveel dagen vertraging? Is die verspreiding evenredig over de week? etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:12:56 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553178
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:11 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]

Nee, het is niet nul want er worden wel degelijk mensen positief getest via TvT. Die worden aan de GGD gemeld en volgens Marino wel meegeteld met de dagelijkse cijfers. Jij claimde net van niet. Dus of je zit er naast of Marino heeft begin juli een fout gemaakt.
Het zijn er heel weinig. Niet letterlijk nul, maar wel praktisch nul. Daarom is de observatie dat er meer wordt getest niet relevant, want het aantal positieve meldingen komt nauwelijks tot niet voort uit TvT.
pi_201553185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Voor de positieve testen zal het dus enige impact hebben. Alleen het is nogal koffiedik kijken hoe zich dat verteld. De positieve testen worden doorgegeven aan de GGD, dat is een feit. Het is ook een feit dat deze cijfers dan weer doorgegeven worden aan het RIVM. Maar het is (voor ons) volstrekt onduidelijk wat de vertraging hiertussen is. Worden de positieve TvT-testen direct doorgegeven? Is dat een centraal systeem? Hoeveel dagen vertraging? Is die verspreiding evenredig over de week? etc.
Belangrijkste is dat men blijft sturen op opnames en die gaan momenteel goed en hopelijk de komende 3-4 weken ook nog.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553186
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar de huidige absolute aantallen - mits dus meegeteld - verhogen het wel zo'n 10-20% omdat je dus al vrij laag zit. Toch?
Maar wie zegt dat de TvT-cijfers van afgelopen weekend al in de cijfers van vandaag zitten, bv? En hoeveel procent daarvan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553188
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Voor de positieve testen zal het dus enige impact hebben. Alleen het is nogal koffiedik kijken hoe zich dat verteld. De positieve testen worden doorgegeven aan de GGD, dat is een feit. Het is ook een feit dat deze cijfers dan weer doorgegeven worden aan het RIVM. Maar het is (voor ons) volstrekt onduidelijk wat de vertraging hiertussen is. Worden de positieve TvT-testen direct doorgegeven? Is dat een centraal systeem? Hoeveel dagen vertraging? Is die verspreiding evenredig over de week? etc.
Als ik de grafiekjes van _serial_ zo bekijk geldt dit voor vrijwel alle positieve testen bij de GGD. Er zit een flinke vertraging in en dat varieert nogal.
pi_201553196
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:13 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Als ik de grafiekjes van _serial_ zo bekijk geldt dit voor vrijwel alle positieve testen bij de GGD. Er zit een flinke vertraging in en dat varieert nogal.
Die vertraging is in 80% van de gevallen vaak maar 1 of max 2 dagen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553198
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Belangrijkste is dat men blijft sturen op opnames en die gaan momenteel goed en hopelijk de komende 3-4 weken ook nog.
Zolang het aantal (gemelde) besmettingen blijft dalen verwacht ik niet zo gauw een stijging. Sterker nog, ik wacht nog steeds op het moment dat de ic goed gaat dalen. De instroom is inmiddels nog maar ~60. Niettemin blijft de bezetting relatief hoog.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
waarschijnlijk grotere kans op bijwerkingen door een natuurlijke besmetting.
Je weet dit nooit natuurlijk. Sowieso hebben jonge mensen al bijna niets te vrezen voor corona. Je goochelt met zulke kleine getalletjes. Dit zijn puur van die anekdotische dingetjes. Een mens gaat niet een kans van 0,007% op een bijwerking van corona infectie vergelijken met een 0,0025% mogelijke lange-termijn bijwerking van een vaccins.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201553215
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:13 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Als ik de grafiekjes van _serial_ zo bekijk geldt dit voor vrijwel alle positieve testen bij de GGD. Er zit een flinke vertraging in en dat varieert nogal.
Alle GGD's zijn dan ook zelfstandige entiteiten. Ik heb geen idee of TvT aan de betreffende GGD doorgegeven wordt. Of dat het centraler geregeld wordt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553220
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
De negatieve testresultaten van TvT worden niet meegeteld bij de dagelijkse cijfers. Dat zijn zo'n beetje alle testen die voor TvT worden gedaan, want het aantal positieve tests dat daaruit naar boven komt is nagenoeg nul.
Kortom: het voegt weinig toe.
pi_201553227
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het zijn er heel weinig. Niet letterlijk nul, maar wel praktisch nul. Daarom is de observatie dat er meer wordt getest niet relevant, want het aantal positieve meldingen komt nauwelijks tot niet voort uit TvT.
Ok, dus je geeft toe er in eerste instantie naast te zitten. We komen er wel :P!

Verder is de observatie dat er meer getest wordt juist wel relevant. Als er dus, volgens jou, 'praktisch nul' mensen positief getest worden dan kun je beredeneren dat het aantal besmettingen dat onopgemerkt gaat laag is.
pi_201553231
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je weet dit nooit natuurlijk. Sowieso hebben jonge mensen al bijna niets te vrezen voor corona. Je goochelt met zulke kleine getalletjes. Dit zijn puur van die anekdotische dingetjes. Een mens gaat niet een kans van 0,007% op een bijwerking van corona infectie vergelijken met een 0,0025% mogelijke lange-termijn bijwerking van een vaccins.
Toch was de kans op narcolepsie 0,004%.

En daarom werk je niet met percentage, maar met odds (ratios).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:16:52 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553235
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ziekenhuizen zitten ver onder de maximale capaciteit
Dat valt wel mee, hoor:





Ze zitten niet tegen het plafond, nee. Maar om nou te zeggen dat het rustig is? Niet bepaald. Het goede nieuws is dat het voornamelijk patiënten zijn met iets anders dan covid. Maar de reden dat het zo druk is, is omdat er grote achterstanden zijn ontstaan vanwege de vorige covidgolf.
pi_201553242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een waarschijnlijk minieme vooralsnog ongefundeerde kans op een eventuele nog niet getraceerde bijwerking is inderdaad beter dan een vrij zekere, waarschijnlijk grotere kans op bijwerkingen door een natuurlijke besmetting.
En dat is lekker gefundeerd.
Vooralsnog is de kans evenredig klein voor beide.
pi_201553244
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:16 schreef Bliksem92 het volgende:
Verder is de observatie dat er meer getest wordt juist wel relevant. Als er dus, volgens jou, 'praktisch nul' mensen positief getest worden dan kun je beredeneren dat het aantal besmettingen dat onopgemerkt gaat laag is.
De TvT is een andere populatie dan de populatie die zich bij de GGD test (dan wel zou moeten laten testen).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De TvT is een andere populatie dan de populatie die zich bij de GGD test (dan wel zou moeten laten testen).
Dat klopt. Bij TvT zullen zich vrijwel alleen ongevaccineerden melden gok ik zo. Hoe dat zit bij de GGD weet ik niet, wordt dat bijgehouden?
pi_201553252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zolang het aantal (gemelde) besmettingen blijft dalen verwacht ik niet zo gauw een stijging. Sterker nog, ik wacht nog steeds op het moment dat de ic goed gaat dalen. De instroom is inmiddels nog maar ~60. Niettemin blijft de bezetting relatief hoog.
Minder zelfs al, richting 40 per dag. Besmettingen zullen stijgen (linksom of rechtsom), maar we hebben eerder al gezien dat die directe link met opnames compleet anders is geworden door vaccins. Een eventuele stijging in besmettingen (van bijvoorbeeld 2k naar 4k de komende tijd) hoeft dus geen ramp te zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553253
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:17 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
En dat is lekker gefundeerd.
Ja, de directe bijwerkingen van een natuurlijke COVID-infectie zijn inmiddels vrij aardig gedocumenteerd na miljoenen besmettingen wereldwijd.

quote:
Vooralsnog is de kans evenredig klein voor beide.
Zeker niet evenredig.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553260
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Minder zelfs al, richting 40 per dag. Besmettingen zullen stijgen (linksom of rechtsom), maar we hebben eerder al gezien dat die directe link met opnames compleet anders is geworden door vaccins. Een eventuele stijging in besmettingen (van bijvoorbeeld 2k naar 4k de komende tijd) hoeft dus geen ramp te zijn.
Maar waar zou die stijging vandaan moeten komen dan? Nachthoreca is nog steeds dicht tot 1 november en al die angst over het opengaan van scholen is ook onterecht gebleken.
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:20:52 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553269
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:19 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]

angst over het opengaan van scholen is ook onterecht gebleken.
Ik denk niet dat je die conclusie zo snel kunt trekken.
pi_201553270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Minder zelfs al, richting 40 per dag. Besmettingen zullen stijgen (linksom of rechtsom), maar we hebben eerder al gezien dat die directe link met opnames compleet anders is geworden door vaccins. Een eventuele stijging in besmettingen (van bijvoorbeeld 2k naar 4k de komende tijd) hoeft dus geen ramp te zijn.
40 per dag wat?

De wekelijkse instroom op de ic zit rond de ~60/week. Afgelopen week waren het er 56. De week ervoor 63.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553272
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:19 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Maar waar zou die stijging vandaan moeten komen dan? Nachthoreca is nog steeds dicht tot 1 november en al die angst over het opengaan van scholen is ook onterecht gebleken.
Je hebt niet meegekregen dat de nachthoreca naar de avondhoreca is verschoven? Om 20u staat het overal al bomvol. Dat tijdstip maakt geen ruk uit, men past zich daar nu op aan. Scholen, ja goed punt, maar ik moet het nog zien nu het weer pas echt om gaat slaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
40 per dag wat?

De wekelijkse instroom op de ic zit rond de ~60/week. Afgelopen week waren het er 56. De week ervoor 63.
Ik had het over dagelijkse opnames.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553278
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik had het over dagelijkse opnames.
De kliniek is het probleem niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553280
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind dat altijd een beetje een raar argument. "Het maakt niet uit dat er meer positieve tests zijn, want er wordt ook meer getest". Uh... en waarom wordt er meer getest? Omdat er meer mensen met klachten zijn. Kortom: er zijn meer besmettingen.
Nee, niet per se. We zien elkaar meer of nou ja, we willen elkaar meer zien. Er wordt nadrukkelijk campagne gevoerd dat je je moet laten testen voor je een groep mensen gaat zien. We komen uit het eerste weekend waarbij QR codes vereist zijn, die -voor bepaalde groepen- enkel te verkrijgen zijn middels een test. Twee grote aanjagers van meer uitgevoerde testen. Waarmee je genoemde conclusie niet per se klopt.
pi_201553282
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Toch was de kans op narcolepsie 0,004%.

En daarom werk je niet met percentage, maar met odds (ratios).
Ja, oké, wat interesseert mij dat nou... Ik gebruikte het puur als voorbeeld voor iets wat in de lange-termijn duidelijk geworden is. En waar mensen echt kapot aan zijn gegaan. Het boeit me niet hoor, ik ben volledig gevaccineerd, mensen doen lekker wat ze willen. Máár, als zij vinden dat nog niet duidelijk is of het in de lange-termijn veilig is, dan geef ik ze gelijk. We weten het gewoon niet. Punt, einde discussie. Ja, ik heb dat risico wel genomen. En zal vast goed gaan, want zal ongetwijfeld een kleine kans zijn. Misschien wel, misschien niet. Je hebt geen glazen bol.

Kap eens met dat vingertje steeds. Vermoeiend man om steeds zo te wijzen. Het interesseert mij geen flikker wat mensen doen. Ik ben toch al volledig gevaccineerd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201553287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je hebt niet meegekregen dat de nachthoreca naar de avondhoreca is verschoven? Om 20u staat het overal al bomvol. Dat tijdstip maakt geen ruk uit, men past zich daar nu op aan. Scholen, ja goed punt, maar ik moet het nog zien nu het weer pas echt om gaat slaan.
Dat zou kunnen ja. Maar ik doelde meer op het feit dat in juli het probleem eigenlijk alleen bij die nachthoreca lag.
pi_201553289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De kliniek is het probleem niet.
Men stuurt op opnames in z'n geheel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553294
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ja, oké, wat interesseert mij dat nou... Ik gebruikte het puur als voorbeeld voor iets wat in de lange-termijn duidelijk geworden is. En waar mensen echt kapot aan zijn gegaan.
Ah ja, want mensen zijn niet echt kapot gegaan aan COVID zelf. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553298
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:17 schreef Emmerdeur het volgende:
Vooralsnog is de kans evenredig klein voor beide.
Ja, dit dus. Maar wel onder een bepaalde leeftijdsgrens lijkt me.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201553302
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:22 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat zou kunnen ja. Maar ik doelde meer op het feit dat in juli het probleem eigenlijk alleen bij die nachthoreca lag.
Dat is niet 1,2,3 vast te stellen denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553305
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Men stuurt op opnames in z'n geheel.
Waarbij constant gewezen wordt op de ic-capaciteit. Ik heb niemand gehoord over een gebrek aan plekken in de kliniek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553307
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, de directe bijwerkingen van een natuurlijke COVID-infectie zijn inmiddels vrij aardig gedocumenteerd na miljoenen besmettingen wereldwijd.
[..]
Zeker niet evenredig.
Kom eens met cijfers dan.
Hoe groot is de kans op besmetting en hoe groot is de kans op bijwerkingen. Zelfde voor de vaccins.

Ik vind het allemaal erg en kut en gun het niemand, maar het is lang niet zo erg als men doet voorkomen.
pi_201553309
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:20 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je die conclusie zo snel kunt trekken.
Wanneer wel dan? Alle scholen zijn alweer meer dan drie weken open en kinderen zijn zo'n beetje de meest geteste groep van Nederland.
pi_201553311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ah ja, want mensen zijn niet echt kapot gegaan aan COVID zelf. :')
Jezus, gast. Daar heb ik het toch niet over. Natuurlijk zijn er mensen kapot aan COVID gegaan, dat ontken ik niet, nooit gezegd ook dat dat niet zo is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:24:46 #68
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553315
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:22 schreef Benny het volgende:

[..]

Nee, niet per se. We zien elkaar meer of nou ja, we willen elkaar meer zien. Er wordt nadrukkelijk campagne gevoerd dat je je moet laten testen voor je een groep mensen gaat zien. We komen uit het eerste weekend waarbij QR codes vereist zijn, die -voor bepaalde groepen- enkel te verkrijgen zijn middels een test. Twee grote aanjagers van meer uitgevoerde testen. Waarmee je genoemde conclusie niet per se klopt.
Ja, hier hebben we net een half topic over volgepraat, maar ok. Komt-ie nog een keer :+ Mijn punt is dus dat de testen die voor TvT worden gedaan niet relevant zijn, omdat hier nauwelijks positieve gevallen uit naar voren komen.

Als we praten over tests, dan bedoelt men doorgaans de tests die door de GGD worden gedaan. Dat zijn de cijfers waar het om gaat. En als die cijfers stijgen, zijn er waarschijnlijk meer mensen met klachten.
pi_201553316
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarbij constant gewezen wordt op de ic-capaciteit. Ik heb niemand gehoord over een gebrek aan plekken in de kliniek.
Die grens bestaat niet voor niets he..

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553331
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:24 schreef Emmerdeur het volgende:
Hoe groot is de kans op besmetting en hoe groot is de kans op bijwerkingen. Zelfde voor de vaccins.
Zoiets?





Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:26:13 #71
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553332
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:24 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]

Wanneer wel dan? Alle scholen zijn alweer meer dan drie weken open en kinderen zijn zo'n beetje de meest geteste groep van Nederland.
Er is geen vast moment waarop je zo'n conclusie kan trekken. Ook een langzame stijging kan een probleem worden, maar dat heb je niet direct door.

De enige conclusie die je nu kunt trekken is dat het openen van de scholen niet voor een enorme piek heeft gezorgd. Maar het is niet zo dat alleen een enorme piek de zorg kan overvragen.
pi_201553338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is niet 1,2,3 vast te stellen denk ik.
Nee op dat moment niet, maar nu achteraf wel. Het probleem lag niet bij festivals of andere buitenactiviteiten. En zoals we nu zien lag het ook niet zozeer aan de normale horeca. Een lage vaccinatiegraad onder jongeren die massaal naar de clubs en dergelijke gingen gecombineerd met een besmettelijkere variant is de enige verklaring die enig hout snijdt.
pi_201553354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jezus, gast. Daar heb ik het toch niet over. Natuurlijk zijn er mensen kapot aan COVID gegaan, dat ontken ik niet, nooit gezegd ook dat dat niet zo is.
En het punt is dus dat de reële kans om kapot te gaan aan COVID nogal een stuk groter is dan het potentiële risico op mogelijke (vooralsnog nergens op gebaseerde) langetermijneffecten a la narcolepsie zoals bij de vaccinatie voor Mexicaanse griep.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553361
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zoiets?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Staat niets in over NL, dus kan daar weinig mee verder.
pi_201553365
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:26 schreef Tijn het volgende:

[..]
Er is geen vast moment waarop je zo'n conclusie kan trekken. Ook een langzame stijging kan een probleem worden, maar dat heb je niet direct door.
Je kunt de conclusie niet eeuwig voor je uit schuiven als die je niet bevalt.

quote:
De enige conclusie die je nu kunt trekken is dat het openen van de scholen niet voor een enorme piek heeft gezorgd. Maar het is niet zo dat alleen een enorme piek de zorg kan overvragen.
Goh, laat dat nou net de enige conclusie zijn waar ik het over had :P. Verder is wat je zegt over die piek ook niet waar, in de huidige situatie met deze vaccinatiegraad is het enige dat de zorg kan overspoelen een enorme piek, en zelfs dan is de kans klein. Daar constant mee dreigen is echt niet constructief.

Ga je trouwens nog toegeven dat je eerder fout zat of laat je dat lopen?
pi_201553367
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, hier hebben we net een half topic over volgepraat, maar ok. Komt-ie nog een keer :+ Mijn punt is dus dat de testen die voor TvT worden gedaan niet relevant zijn, omdat hier nauwelijks positieve gevallen uit naar voren komen.

Als we praten over tests, dan bedoelt men doorgaans de tests die door de GGD worden gedaan. Dat zijn de cijfers waar het om gaat. En als die cijfers stijgen, zijn er waarschijnlijk meer mensen met klachten.
"per se", "ook rekening houdend met...", etc...

Je kunt met een oog door een wc-rolletje kijken, maar als je er een brilletje van maakt zie je meer.

Wat je zegt klopt niet per se... Er zijn meer factoren bijgekomen waardoor er meer getest wordt. En de afgelopen anderhalf heeft meer dan eens bewezen: meer testen = meer positieve testen.
pi_201553373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, dit dus. Maar wel onder een bepaalde leeftijdsgrens lijkt me.
Dat sowieso, onder 55 is redelijk “safe” over t algemeen
pi_201553384
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:30 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Staat niets in over NL, dus kan daar weinig mee verder.
Ah ja, want Nederland is zoveel anders dan de rest van de wereld. :')

Hier nog wat grafieken:




Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 16:32:57 #79
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553391
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:26 schreef Tijn het volgende:

[..]
Er is geen vast moment waarop je zo'n conclusie kan trekken. Ook een langzame stijging kan een probleem worden, maar dat heb je niet direct door.

De enige conclusie die je nu kunt trekken is dat het openen van de scholen niet voor een enorme piek heeft gezorgd. Maar het is niet zo dat alleen een enorme piek de zorg kan overvragen.
Dat scholen open zijn en BCO werkt kan ook een indicatie zijn waarom de cijfers hoger zijn. Je ziet het aan het bericht van @miss_sly eerder vandaag. Hele klas in quarantaine omdat er 2 positieve tests zijn. Iedereen die niet gevaccineerd is op dag 5 testen om terug te mogen.

BCO is goed om zicht te houden, maar het vertroebeld de relatie tussen besmettingen en ziekenhuisopnames (omdat je meer asymptomatische besmettingen gaat vinden).
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201553397
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:27 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nee op dat moment niet, maar nu achteraf wel. Het probleem lag niet bij festivals of andere buitenactiviteiten.
Kan me een festival herinneren (in een tent) waar duizend mensen ofzo besmet raakten?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553399
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:30 schreef Bliksem92 het volgende:
Je kunt de conclusie niet eeuwig voor je uit schuiven als die je niet bevalt.
Absence of evidence is not evidence of absence.

Les 1 van NHST
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:34:32 #82
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553401
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:30 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]

in de huidige situatie met deze vaccinatiegraad is het enige dat de zorg kan overspoelen een enorme piek, en zelfs dan is de kans klein
Hoe kom je daarbij? Er zijn niet voor niks signaalwaardes opgesteld. Als het aantal opnames gedurende langere tijd boven die waardes blijft, levert dat op termijn een probleem op qua ziekenhuiscapaciteit.
pi_201553402
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kan me een festival herinneren (in een tent) waar duizend mensen ofzo besmet raakten?
Verknipt misschien? Dat bleek achteraf helemaal niet zo te zijn:
quote:
Het festival Verknipt is toch geen superspread-event. Want veel bezoekers waren al besmet voordat ze op het festival aankwamen. Dat blijkt uit bron- en contactonderzoek van de GGD Utrecht. Ruim twee derde van de mensen die naar het festival gingen, waren al besmet voor ze er heen gingen.
pi_201553406
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:34 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Verknipt misschien? Dat bleek achteraf helemaal niet zo te zijn:
[..]

Hm oke, dat was me onbekend :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201553414
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij? Er zijn niet voor niks signaalwaardes opgesteld. Als het aantal opnames gedurende langere tijd boven die waardes blijft, levert dat op termijn een probleem op qua ziekenhuiscapaciteit.
Het aantal opnames kan alleen zo hard stijgen als:

- de vaccins niet zo goed werken als gedacht (heel kleine kans)
- het aantal besmettingen weer een enorme piek vertoont zoals eerder dit jaar

En zelfs bij die tweede situatie is er altijd nog de mogelijkheid om in te grijpen, zoals ook gebeurd is.
pi_201553417
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat scholen open zijn en BCO werkt kan ook een indicatie zijn waarom de cijfers hoger zijn. Je ziet het aan het bericht van @:miss_sly eerder vandaag. Hele klas in quarantaine omdat er 2 positieve tests zijn. Iedereen die niet gevaccineerd is op dag 5 testen om terug te mogen.

BCO is goed om zicht te houden, maar het vertroebeld de relatie tussen besmettingen en ziekenhuisopnames (omdat je meer asymptomatische besmettingen gaat vinden).
Sowieso worden scholen veel vaker aangemerkt als besmettingsbron. Wat er ook weer op kan duiden dat de scholen wel degelijk een effect hebben, maar dat de stijging daardoor teniet gedaan wordt door de (sterkere) daling in de rest van de samenleving.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Absence of evidence is not evidence of absence.

Les 1 van NHST
Leuke spreuk voor op een tegeltje :).
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:39:19 #88
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553440
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:36 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]

Het aantal opnames kan alleen zo hard stijgen als:

- de vaccins niet zo goed werken als gedacht (heel kleine kans)
- het aantal besmettingen weer een enorme piek vertoont zoals eerder dit jaar

En zelfs bij die tweede situatie is er altijd nog de mogelijkheid om in te grijpen, zoals ook gebeurd is.
Ik heb het juist niet over een scenario waarin de opnames hard stijgen. Ze kunnen ook langzaam stijgen. Ook dat kan op termijn een probleem opleveren. Zolang de instroom hoger is dan de uitstroom, zijn op een gegeven moment de bedden op.
pi_201553442
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, hoor:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze zitten niet tegen het plafond, nee. Maar om nou te zeggen dat het rustig is? Niet bepaald. Het goede nieuws is dat het voornamelijk patiënten zijn met iets anders dan covid. Maar de reden dat het zo druk is, is omdat er grote achterstanden zijn ontstaan vanwege de vorige covidgolf.
En die gaan er niet meer komen ook. De mensen die eventueel ziek worden zijn al in een heel laag percentage, daarbij is 85% van de mensen die een prikkie wil halen al gevaccineerd en van de ongevaccineerden die besmet zou kunnen worden echt niet tegelijk als een tsunami de ziekenhuizen omver blazen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 16:40:32 #90
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ah ja, want Nederland is zoveel anders dan de rest van de wereld. :')

Hier nog wat grafieken:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe moet ik deze (specifiek de onderste) grafiek lezen? Er zijn 3 IC opnames per 100.000 mensen in die leeftijdsgroep voorkomen? In Nederland hebben we totaal 2,2 miljoen mensen die tussen de 20 en 29 jaar oud zijn. Dat zou inhouden dat 22 * 3 = 66 IC opnames voorkomen zijn door vaccinatie.

Tegelijkertijd hebben er totaal, gedurende de hele pandemie 175 mensen in die leeftijdsgroep op de IC gelegen. Ik vind dat een vrij hoog getal eigenlijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201553447
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:39 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb het juist niet over een scenario waarin de opnames hard stijgen. Ze kunnen ook langzaam stijgen. Ook dat kan op termijn een probleem opleveren. Zolang de instroom hoger is dan de uitstroom, zijn op een gegeven moment de bedden op.
Dan kom je dus op mogelijkheid één. Want er zijn simpelweg veel te weinig mensen die niet gevaccineerd zijn om problemen te veroorzaken. Tenzij ze dus met z'n allen tegelijk besmet raken (= enorme piek in besmettingen). Begint het te dagen nu :P?
pi_201553471
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hm oke, dat was me onbekend :)
Dat soort dingen komen natuurlijk nauwelijks in het nieuws. Beetje hetzelfde als Zandvoort, vooraf een hoop gezeik maar achteraf bleek er niets aan de hand te zijn.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 16:45:51 #93
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553479
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:40 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dan kom je dus op mogelijkheid één. Want er zijn simpelweg veel te weinig mensen die niet gevaccineerd zijn om problemen te veroorzaken. Tenzij ze dus met z'n allen tegelijk besmet raken. Begint het te dagen nu :P?
Theoretisch zou het natuurlijk wel kunnen. Het is een scenario wat niet heel waarschijnlijk is, maar zelfs met de huidige vaccinatiegraad kun je de zorg nog overspoelen. Vergeet niet dat er onder de gevaccineerden ook mensen zijn waar het vaccin niet voldoende werkt. De schatting daarvan was ergend rond de 10% oid.

Als van die 10% een klein percentage tegelijk ziek wordt heb je nog steeds een probleem.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201553489
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php

Bedden verpleegafdeling

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php

Bedden IC

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201553497
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Theoretisch zou het natuurlijk wel kunnen. Het is een scenario wat niet heel waarschijnlijk is, maar zelfs met de huidige vaccinatiegraad kun je de zorg nog overspoelen. Vergeet niet dat er onder de gevaccineerden ook mensen zijn waar het vaccin niet voldoende werkt. De schatting daarvan was ergend rond de 10% oid.

Als van die 10% een klein percentage tegelijk ziek wordt heb je nog steeds een probleem.
Ja precies, maar om al die mensen tegelijkertijd te besmetten heb je een enorme piek nodig want die mensen wonen natuurlijk verspreid door het land. Dan moeten we terug naar de situatie van eind december vorig jaar ofzo en zelfs dan lijkt de kans me klein :P.

Gelukkig helpen de vaccins ook goed tegen verspreiding.
pi_201553510
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoe moet ik deze (specifiek de onderste) grafiek lezen? Er zijn 3 IC opnames per 100.000 mensen in die leeftijdsgroep voorkomen? In Nederland hebben we totaal 2,2 miljoen mensen die tussen de 20 en 29 jaar oud zijn. Dat zou inhouden dat 22 * 3 = 66 IC opnames voorkomen zijn door vaccinatie.

Tegelijkertijd hebben er totaal, gedurende de hele pandemie 175 mensen in die leeftijdsgroep op de IC gelegen. Ik vind dat een vrij hoog getal eigenlijk.
Kun je nagaan hoe goed vaccinaties werken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:49:40 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201553512
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Theoretisch zou het natuurlijk wel kunnen. Het is een scenario wat niet heel waarschijnlijk is, maar zelfs met de huidige vaccinatiegraad kun je de zorg nog overspoelen. Vergeet niet dat er onder de gevaccineerden ook mensen zijn waar het vaccin niet voldoende werkt. De schatting daarvan was ergend rond de 10% oid.

Als van die 10% een klein percentage tegelijk ziek wordt heb je nog steeds een probleem.
Dat laatste gebeurt niet in de praktijk.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 16:49:42 #98
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553513
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:48 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ja precies, maar om al die mensen tegelijkertijd te besmetten heb je een enorme piek nodig want die mensen wonen natuurlijk verspreid door het land. Dan moeten we terug naar de situatie van eind december vorig jaar ofzo en zelfs dan lijkt de kans me klein :P.

Gelukkig helpen de vaccins ook goed tegen verspreiding.
Dat is natuurlijk zo, maar dat is (in mijn ogen) wel een valide reden om vooralsnog te blijven meten en het in de gaten te blijven houden. Ik hoop dat ze woord houden op basis van laatste maatregelen, dat ziekenhuizen het ijkpunt gaan worden en de besmettingscijfers meer ter indicatie gaan dienen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 16:50:34 #99
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoe goed vaccinaties werken.
Ik bedoelde met dat hoge getal dat 66 IC opnames onder de leeftijdsgroep 20-29 voorkomen zijn terwijl er 175 op de IC hebben gelegen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201553529
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk zo, maar dat is (in mijn ogen) wel een valide reden om vooralsnog te blijven meten en het in de gaten te blijven houden. Ik hoop dat ze woord houden op basis van laatste maatregelen, dat ziekenhuizen het ijkpunt gaan worden en de besmettingscijfers meer ter indicatie gaan dienen.
Dat hoop ik ook, maar ik heb er weinig vertrouwen in wat betreft maatregelen. Proportionaliteit is volledig uit het raam gegooid wat mij betreft. Meten is heel goed, maar met die waardes dan weer niets doen is minder :P.
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:51:44 #101
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze woord houden op basis van laatste maatregelen, dat ziekenhuizen het ijkpunt gaan worden en de besmettingscijfers meer ter indicatie gaan dienen.
Dat is volgens mij al het beleid, daar stond een tijdje geleden iets over op de site van de NOS in elk geval.
pi_201553544
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:34 schreef Bliksem92 het volgende:
Ruim twee derde van de mensen die naar het festival gingen, waren al besmet voor ze er heen gingen.
Dat lijkt me wel erg enthousiast.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201553549
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik bedoelde met dat hoge getal dat 66 IC opnames onder de leeftijdsgroep 20-29 voorkomen zijn terwijl er 175 op de IC hebben gelegen.
En wat is daarmee? Die 175 IC-opnames zijn gebaseerd op ca. 30 à 40% natuurlijk besmette jongeren. Is het zo vergezocht dat er dan 66 IC-opnames voorkomen zijn? Uitgaande van een incidentie van 401/100k (het zijn cijfers uit België, dat zal wel de destijds geldende incidentie zijn)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 16:52:53 #104
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553550
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat is volgens mij al het beleid, daar stond een tijdje geleden iets over op de site van de NOS in elk geval.
Ja, dat werd als ik me goed herinner ergens in augustus (in een bijzin) aangekondigd. Dat is vanaf 13 augustus ofzo?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:53:30 #105
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, dat werd als ik me goed herinner ergens in augustus (in een bijzin) aangekondigd. Dat is vanaf 13 augustus ofzo?
Ja, zoiets. Ik kan het niet 123 terugvinden, maar het was niet superlang geleden.
pi_201553557
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel erg enthousiast.
Tja, het is wat er uit het GGD-onderzoek gekomen is. Don't shoot the messenger :P.
pi_201553558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ah ja, want Nederland is zoveel anders dan de rest van de wereld. :')

Hier nog wat grafieken:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Toch beantwoord het mijn vragen nog steeds niet goed.
Hoe groot is de kans dus?…
pi_201553571
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:53 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Toch beantwoord het mijn vragen nog steeds niet goed.
Hoe groot is de kans dus?…
42%
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 16:56:40 #109
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En wat is daarmee? Die 175 IC-opnames zijn gebaseerd op ca. 30 à 40% natuurlijk besmette jongeren. Is het zo vergezocht dat er dan 66 IC-opnames voorkomen zijn? Uitgaande van een incidentie van 432/100k (het zijn cijfers uit België, dat zal wel de destijds geldende incidentie zijn)
Ik weet het niet. Het voelt als een zeer optimistische schatting waarin heel veel focus is op de vaccinaties. Het zou inderdaad kunnen, ik had in mijn hoofd dat er minder op de IC hadden gelegen voor ik het opzocht.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201553596
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:53 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Tja, het is wat er uit het GGD-onderzoek gekomen is. Don't shoot the messenger :P.
Dan zijn we toch een potje immuun met zn allen.
Go hard or go home
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:58:16 #111
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553603
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:53 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]

Hoe groot is de kans dus?…
pi_201553610
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Het voelt als een zeer optimistische schatting waarin heel veel focus is op de vaccinaties. Het zou inderdaad kunnen, ik had in mijn hoofd dat er minder op de IC hadden gelegen voor ik het opzocht.
Zoals ik al eerder heb gezegd: het frame 'jongeren lopen toch geen risico' vind ik zeer schadelijk voor de vaccinatiebereidheid onder jongeren. De reële cijfers (en dan geeft een odds-ratio een beter beeld dan de ruwe percentages) laten toch echt een ander beeld zien.

Ondanks dat het in absolute aantallen inderdaad bepaald niet hoog is blijft voor mij de vraag: waarom het risico nemen? En dit betreft dan alleen nog maar IC-opnames. Ook een stevige griep zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 16:59:05 #113
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553611
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:58 schreef Tijn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
143% van de ondervraagden is het daarmee eens.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201553623
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:57 schreef Noek het volgende:

[..]
Dan zijn we toch een potje immuun met zn allen.
Nou ja, of juist vooral festivalbezoekers :P.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 17:00:12 #115
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553629
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd: het frame 'jongeren lopen toch geen risico' vind ik zeer schadelijk voor de vaccinatiebereidheid onder jongeren. De reële cijfers (en dan geeft een odds-ratio een beter beeld dan de ruwe percentages) laten toch echt een ander beeld zien.

Ondanks dat het in absolute aantallen inderdaad bepaald niet hoog is blijft voor mij de vraag: waarom het risico nemen? En dit betreft dan alleen nog maar IC-opnames. Ook een stevige griep zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.
Omdat dat ook niet is wat er gezegd wordt. Dat wordt door sommige mensen geroepen ja, maar de meeste virologen geven aan dat jongeren een zeer klein risico lopen.

Over het tweede stuk van je post: Je overschat hoeveel jongeren (en jongvolwassenen) er mee bezig zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201553644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Omdat dat ook niet is wat er gezegd wordt. Dat wordt door sommige mensen geroepen ja, maar de meeste virologen geven aan dat jongeren een zeer klein risico lopen.
Toch is het wel wat ik om me heen hoor. Zelfs veertigers en vijftigers die zeggen 'ik doe het toch vooral voor anderen'. Terwijl voor hun de persoonlijke winst toch echt niet gering is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:01:52 #117
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201553647
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:36 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Het aantal opnames kan alleen zo hard stijgen als:

- de vaccins niet zo goed werken als gedacht (heel kleine kans)
- het aantal besmettingen weer een enorme piek vertoont zoals eerder dit jaar

En zelfs bij die tweede situatie is er altijd nog de mogelijkheid om in te grijpen, zoals ook gebeurd is.
Denk dat alleen de eerste situatie mogelijk is (aangezien de 2de daaruit voortvloeit).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201553657
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:00 schreef chratnox het volgende:
Over het tweede stuk van je post: Je overschat hoeveel jongeren (en jongvolwassenen) er mee bezig zijn.
Ik denk dat dat wel meevalt (hoezeer ik het overschat). Vandaar ook dat ik zeg dat de framing schadelijk is. Juist omdat de meesten niet naar de virologen luisteren (laat staan de werkelijke getallen kennen).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:02:42 #119
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch is het wel wat ik om me heen hoor. Zelfs veertigers en vijftigers die zeggen 'ik doe het toch vooral voor anderen'. Terwijl voor hun de persoonlijke winst toch echt niet gering is.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die durven te erkennen dat ze wel degelijk het risico lopen er flink ziek van te worden. Het is een prettigere gedachte om te denken dat het allemaal wel mee zal vallen.
pi_201553668
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:02 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk dat er weinig mensen zijn die durven te erkennen dat ze wel degelijk het risico lopen er flink ziek van te worden. Het is een prettigere gedachte om te denken dat het allemaal wel mee zal vallen.
Ik kan me best voorstellen dat je als veertiger nog niet toe wil geven dat je inmiddels richting risicogroep aan het kruipen bent. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 17:03:56 #121
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553673
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Toch is het wel wat ik om me heen hoor. Zelfs veertigers en vijftigers die zeggen 'ik doe het toch vooral voor anderen'. Terwijl voor hun de persoonlijke winst toch echt niet gering is.
Ik kan me herinneren dat we die discussie hier weleens vaker gevoerd hebben. Mensen zijn ontzettend slecht in kansberekening, kijk maar naar de hoeveelheid mensen die iedere maand meespelen met allerlei loterijen en er echt in geloven iets te winnen.

Als je zegt: Je kans om ziek te worden is 1% en je kans om te overlijden is 0,01% is dat nog (aardig) duidelijk. Op het moment dat je eraan toe gaat voegen dat de kans om ziek te worden met 95% afneemt en de kans om te overlijden met 99% afneemt denken veel mensen: Het was al maar 1% dus die twee samen is geen 100%

Ik weet het, het is droevig, maar ik heb dat al veel te vaak gehoord. De cijfers zijn te groot (of te klein, hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt) om te bevatten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:04:51 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201553683
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat je als veertiger nog niet toe wil geven dat je inmiddels richting risicogroep aan het kruipen bent. :P
Ja, dat soort dingen spelen wel mee, ben ik bang.

pi_201553698
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan me herinneren dat we die discussie hier weleens vaker gevoerd hebben. Mensen zijn ontzettend slecht in kansberekening, kijk maar naar de hoeveelheid mensen die iedere maand meespelen met allerlei loterijen en er echt in geloven iets te winnen.

Als je zegt: Je kans om ziek te worden is 1% en je kans om te overlijden is 0,01% is dat nog (aardig) duidelijk. Op het moment dat je eraan toe gaat voegen dat de kans om ziek te worden met 95% afneemt en de kans om te overlijden met 99% afneemt denken veel mensen: Het was al maar 1% dus die twee samen is geen 100%

Ik weet het, het is droevig, maar ik heb dat al veel te vaak gehoord. De cijfers zijn te groot (of te klein, hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt) om te bevatten.
Eens. Het boek Thinking, Fast and Slow geeft daar veel mooie voorbeelden van. :)

Des te meer reden om dus in odds ratios te denken.

Je hebt 0,001% kans eraan te overlijden, als je het vaccin neemt wordt dat 0,0001%.
vs.
Als je het vaccin neemt heb je tien keer minder kans eraan te overlijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Bv. 'door koffie te drinken heb je 50% meer kans om kanker te ontwikkelen', waarbij niet vermeld wordt dat de absolute kans miniem is.
Dit doet me denken aan een artikel van de Volkskrant waarin vermeldt werd dat kans op het sterven aan corona (voor 30-jarigen) drie keer zo hoog ligt als bij de griep, zonder te vermelden hoe groot die kans is. 3 keer 0,000... is niets.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 17:09:43 #125
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Eens. Het boek Thinking, Fast and Slow geeft daar veel mooie voorbeelden van. :)

Des te meer reden om dus in odds ratios te denken.

Je hebt 0,001% kans eraan te overlijden, als je het vaccin neemt wordt dat 0,0001%.
vs.
Als je het vaccin neemt heb je tien keer minder kans eraan te overlijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ik zet 'm op mn leeslijst, die al veel te lang is :-P

Maar dat is het precies inderdaad. Als ik naar mezelf kijk: Ik heb een verhoogd risico om ernstig ziek te worden door Covid-19. De kans is (iets) hoger, maar het voelde aan het begin van de pandemie alsof ik dood neer zou vallen als ik naar buiten liep.

Andersom denken mensen ook: Ach, mijn immuunsysteem is goed, ik eet heel veel sinaasappels. Het zal wel goed komen, die 0,001% is zo klein, dat kan mij toch niet gebeuren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:10:28 #126
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201553730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan me herinneren dat we die discussie hier weleens vaker gevoerd hebben. Mensen zijn ontzettend slecht in kansberekening, kijk maar naar de hoeveelheid mensen die iedere maand meespelen met allerlei loterijen en er echt in geloven iets te winnen.

Als je zegt: Je kans om ziek te worden is 1% en je kans om te overlijden is 0,01% is dat nog (aardig) duidelijk. Op het moment dat je eraan toe gaat voegen dat de kans om ziek te worden met 95% afneemt en de kans om te overlijden met 99% afneemt denken veel mensen: Het was al maar 1% dus die twee samen is geen 100%

Ik weet het, het is droevig, maar ik heb dat al veel te vaak gehoord. De cijfers zijn te groot (of te klein, hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt) om te bevatten.
Cijfers die allemaal met 0 voor de komma beginnen zijn gewoon klein en dat zeg ik als iemand die dagelijks met cijfers werkt.

Om de populaire autovergelijking te maken, de kans op een ongeluk met de auto is waarschijnlijk groter.

Merk dat overal mensen elk kritisch geluid willen smoren, omdat anders de jongeren het horen en zich niet laten prikken. Alsof je het over een 5-jarige hebt die niet mag weten dat Sinterklaas niet bestaat :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 17:12:45 #127
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201553745
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Cijfers die allemaal met 0 voor de komma beginnen zijn gewoon klein en dat zeg ik als iemand die dagelijks met cijfers werkt.

Om de populaire autovergelijking te maken, de kans op een ongeluk met de auto is waarschijnlijk groter.

Merk dat overal mensen elk kritisch geluid willen smoren, omdat anders de jongeren het horen en zich niet laten prikken. Alsof je het over een 5-jarige hebt die niet mag weten dat Sinterklaas niet bestaat :')
Maar dat is de grap. Als je zegt: De kans is groter dat je een auto-ongeluk krijgt dan je laat vaccineren zeggen mensen: Die kans is zo klein, dat doe ik echt niet!

Terwijl als je zegt: De kans is groter dat je een auto-ongeluk krijgt dan dat je de loterij wint zeggen mensen: Ja, ja goed punt, die kans is best groot.

Met dit soort kleine getallen is de interpretatie vooral afhankelijk van wat iemand wil horen. Je kunt allebei de kanten op redeneren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201553757
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
Maar dat is het precies inderdaad. Als ik naar mezelf kijk: Ik heb een verhoogd risico om ernstig ziek te worden door Covid-19. De kans is (iets) hoger, maar het voelde aan het begin van de pandemie alsof ik dood neer zou vallen als ik naar buiten liep.
Klopt. Aan het begin gingen er dan ook verhalen rond dat misschien wel 5% eraan zou overlijden. Toen dat niet zo bleek te zijn gingen we (gelukkig) iets relaxter ermee om. Alleen we zijn daarin misschien wel iets te ver doorgeschoten. Relativeren werd bagatelliseren voor sommigen.

quote:
Andersom denken mensen ook: Ach, mijn immuunsysteem is goed, ik eet heel veel sinaasappels. Het zal wel goed komen, die 0,001% is zo klein, dat kan mij toch niet gebeuren.
Daarom neem ik jongeren ook niets kwalijk in die zin. Ik ben zelf niet anders hoor. Tegelijkertijd zie ik voor jongeren met name de optelsom van persoonlijke winst + collectieve verantwoordelijkheid. Als het puur voor eigen gewin was had ik jongeren beter kunnen begrijpen. Het hoeft niet gelijk in het extreme getrokken te worden, maar volgens mij kunnen we best erkennen dat je niet laten vaccineren resulteert in een hogere incidentie en daarmee (indirect) tot meer (wat mij betreft onnodig) lijden. Als je het al niet voor jezelf doet (en er zijn genoeg redenen om het voor jezelf te doen), doe het dan op z'n minst voor anderen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
Ach, mijn immuunsysteem is goed, ik eet heel veel sinaasappels. Het zal wel goed komen, die 0,001% is zo klein, dat kan mij toch niet gebeuren.
De kansberekening vertekent het beeld omdat de meeste mensen die ongezond leven niet vanzelfsprekend in een risicogroep vallen. De opdeling in leeftijdscohorten is niet afdoende. Ik zie namelijk geen reden om de eerste lijn van je immuunsysteem te onderschatten als factor in relatie tot corona.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 28-09-2021 17:30:03 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201553789
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Om de populaire autovergelijking te maken, de kans op een ongeluk met de auto is waarschijnlijk groter.
Klopt, dus we doen ook veel om auto-ongelukken te voorkomen.

De vraag is alleen waartegen je het afmeet. Het aantal auto-ongelukken? Het aantal autoritten? Het aantal autokilometers? Het percentage overlijdens door auto-ongelukken van het totale aantal overlijdens?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201553851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:12 schreef chratnox het volgende:
Met dit soort kleine getallen is de interpretatie vooral afhankelijk van wat iemand wil horen. Je kunt allebei de kanten op redeneren.
Ik denk dat je er aardig een studie van kan maken als je wetenschapsfilosofisch kijkt naar kansen, wat dat precies zijn, hoe mensen daar mee omgaan, wat het aanduidt, wat het zijn, etc. want dat zijn echt best wel lastige vragen. Ik weet het niet namelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201553899
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:41:55 #133
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201554090
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je weet dit nooit natuurlijk. Sowieso hebben jonge mensen al bijna niets te vrezen voor corona. Je goochelt met zulke kleine getalletjes. Dit zijn puur van die anekdotische dingetjes. Een mens gaat niet een kans van 0,007% op een bijwerking van corona infectie vergelijken met een 0,0025% mogelijke lange-termijn bijwerking van een vaccins.
Blijkbaar doen veel mensen dit wel.

Stiekem denk ik dat veel mensen gewoon zijn bang gemaakt en de individuele kansberekening niet zo goed snapt.
To BG or not to BG!
pi_201554361
Schijnbaar loont het om niet te gaan werken als je ziet wat zo'n restaurant krijgt.
Alle restaurants die keihard werken voor hun geld krijgen nog veel minder, maar omdat zo'n restaurant knettergek in de kop is en de gezondheid van klanten op het spel wil zetten en weigert om de handen op te stropen krijgen ze erg veel geld?

Walgelijk :r
Wat een ziek land is dit zeg met al die wappie schaapjes.
pi_201554369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:41 schreef oppiedoppie het volgende:
Stiekem denk ik dat veel mensen gewoon zijn bang gemaakt en de individuele kansberekening niet zo goed snapt.
Klopt, en dat is zonde, want zo'n vaccin werkt fantastisch!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201554443
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:02 schreef bianconeri het volgende:
Schijnbaar loont het om niet te gaan werken als je ziet wat zo'n restaurant krijgt.
Alle restaurants die keihard werken voor hun geld krijgen nog veel minder, maar omdat zo'n restaurant knettergek in de kop is en de gezondheid van klanten op het spel wil zetten en weigert om de handen op te stropen krijgen ze erg veel geld?

Walgelijk :r
Wat een ziek land is dit zeg met al die wappie schaapjes.
Hou toch eens op wappie schaapjes te bewoorden. Zijn genoeg mensen met legio redenenen die ze niet hoeven te verantwoorden om geen vaccin te nemen.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:12:26 #137
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201554485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:02 schreef bianconeri het volgende:
Schijnbaar loont het om niet te gaan werken als je ziet wat zo'n restaurant krijgt.
Alle restaurants die keihard werken voor hun geld krijgen nog veel minder, maar omdat zo'n restaurant knettergek in de kop is en de gezondheid van klanten op het spel wil zetten en weigert om de handen op te stropen krijgen ze erg veel geld?

Walgelijk :r
Wat een ziek land is dit zeg met al die wappie schaapjes.
Het staat je nog steeds vrij naar Noord-Korea te gaan hè? Niemand die je tegenhoudt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201554501
In het kader dat doet me goed. Hier bij de lokale Lidl zijn alle spatschermen weggehaald :)
pi_201554629
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:13 schreef Johannes788 het volgende:
In het kader dat doet me goed. Hier bij de lokale Lidl zijn alle spatschermen weggehaald :)
Had je er last van?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 28 september 2021 @ 18:41:15 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201554822
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:27 schreef Soury het volgende:

[..]
Had je er last van?
Praat niet fijn, heb liever gesprekken zonder, overal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201554898
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Praat niet fijn, heb liever gesprekken zonder, overal
Praat niet fijn? Die dames doen 100 boodschappen in een minuut. Hoezo praat niet fijn
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201554927
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:46 schreef Soury het volgende:

[..]
Praat niet fijn? Die dames doen 100 boodschappen in een minuut. Hoezo praat niet fijn
Praat wel fijn dan? Vandaar dat praktisch iedereen z'n kop eromheen steekt om elkaar een beetje fatsoenlijk te woord te staan.
I'll give you something to do
pi_201554941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:48 schreef galantis het volgende:

[..]
Praat wel fijn dan? Vandaar dat praktisch iedereen z'n kop eromheen steekt om elkaar een beetje fatsoenlijk te woord te staan.
Welnee :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201554966
Waku waku heeft ruim een ton ingezameld.

Helden!

https://www.gofundme.com/f/g8xtbg-steun-waku-waku
pi_201555001
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:51 schreef Johannes788 het volgende:
Waku waku heeft ruim een ton ingezameld.

Helden!

https://www.gofundme.com/f/g8xtbg-steun-waku-waku
Ruim voldoende compensatie lijkt me. Het zal ze sieren dit geld te verdelen met andere zaken die in soortgelijke situaties belanden.
I'll give you something to do
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 19:01:21 #146
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201555141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:51 schreef Johannes788 het volgende:
Waku waku heeft ruim een ton ingezameld.

Helden!

https://www.gofundme.com/f/g8xtbg-steun-waku-waku
twitter

Ze hebben al meer geld gekregen van die gemene overheid
pi_201555209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:48 schreef galantis het volgende:

[..]
Praat wel fijn dan? Vandaar dat praktisch iedereen z'n kop eromheen steekt om elkaar een beetje fatsoenlijk te woord te staan.
Oja, dit deed ik altijd nu ik me er bij stil sta. Nooit doorgehad.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:21:57 #148
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201555584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het staat je nog steeds vrij naar Noord-Korea te gaan hè? Niemand die je tegenhoudt.
In Noord-Korea moet je dacht ik ook gewoon werken voor je geld hoor?
Het is echt Nederland waar je blijkbaar voor het werk weigeraar ineens iets van 140.000 kunt krijgen ofzo?
pi_201555662
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
In Noord-Korea moet je dacht ik ook gewoon werken voor je geld hoor?
Het is echt Nederland waar je blijkbaar voor het werk weigeraar ineens iets van 140.000 kunt krijgen ofzo?
Je mag het proberen. En dan een crowdfunding starten. Denk alleen dat je niet zover komt als zij.
Sowieso is dit gedoneerd geld van mensen die het ervoor over hebben. Dus hier iets van vinden is van hetzelfde nivo als klagen dat voetballers (te)veel verdienen.
I'll give you something to do
pi_201555760
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:01 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ze hebben al meer geld gekregen van die gemene overheid
Dat is gedeeltelijke compensatie voor kosten hè, niet één of andere geldwaterval.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:44:10 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201555808
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:27 schreef Soury het volgende:

[..]
Had je er last van?
Dingen die niks toevoegen moet je gewoon weghalen.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 19:58:57 #153
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201556096
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
In Noord-Korea moet je dacht ik ook gewoon werken voor je geld hoor?
Het is echt Nederland waar je blijkbaar voor het werk weigeraar ineens iets van 140.000 kunt krijgen ofzo?
Oh je bedoelt specifiek dat restaurant? Dat ze geld van sympatisanten hebben gekregen? Tja, mensen geven wel vaker geld aan onzin uit, lekker laten gaan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:06:15 #154
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201556220
quote:
Ze heeft een plastic V&D-tasje meegenomen. Haar paspoort zit erin, met haar BSN. En haar bewijs van vaccinatie. Of iemand weet hoe lang het duurt voordat ze ein-de-lijk die code krijgt? De code die haar vrijheid geeft, zegt ze. De oude dame (81) – ze wil niet met naam worden genoemd- wil donderdag met de trein naar Roermond om naar het outletcenter te gaan. „Ik wil daar koffie kunnen drinken, kan dat? En wat als ik naar het toilet moet? Hoe moet dat dan?”

Het is de tweede dag op rij dat ze bij de bibliotheek in Weert komt voor hulp. Maandag lukte het niet om het formulier op te vragen waarmee ze een QR-code op papier kan krijgen. „Ik heb gisteravond zelf nog gebeld voor die formulieren, maar ik kwam er niet tussen.” De dame is in paniek. En als ze aanschuift bij coördinator Resi Koninkx, die haar gaat helpen met het aanvragen van het formulier, huilt ze. „Ik heb geen mobiel. Ik snap niet waarom dit allemaal moet. Ik ben ook maar alleen.”

Door de introductie van de coronatoegangspas kom je erachter hoeveel mensen ‘digibeet’ zijn, hoeveel er moeite hebben met de digitalisering, zegt Olijnsma. „En dat zijn er heel veel.” Volgens ouderenbond ANBO gaat het om ruim 1 miljoen Nederlanders. De bond wil dat mensen die geen smartphone of printer hebben, zo snel mogelijk via de overheid een papieren QR-code krijgen, zo liet zij onlangs weten.
Prima geregeld hoor Hugo. :(

En die achterlijke pas blijft natuurlijk net als de gehate avondklok nog heel lang plakken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_201556262
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:34 schreef galantis het volgende:

[..]
Je mag het proberen. En dan een crowdfunding starten. Denk alleen dat je niet zover komt als zij.
Sowieso is dit gedoneerd geld van mensen die het ervoor over hebben. Dus hier iets van vinden is van hetzelfde nivo als klagen dat voetballers (te)veel verdienen.
Dan nog, waarom moet je geld overhebben voor werk weigeraars?
pi_201556322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Prima geregeld hoor Hugo. :(

En die achterlijke pas blijft natuurlijk net als de gehate avondklok nog heel lang plakken.
Dit verhaal. Schrijnend. Hugo mag de spreekwoordelijke ……. Krijgen
pi_201556335
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:21 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]

Euh?
Iedere keer als Waku Waku lees moet ik aan het EK nummer van Shakira denken en spreek ik hetzelfde uit.


Waka waka eeeh eeeh
pi_201556481
Dit helemaal gemist vandaag.

Ticketmaster laat alleen gevaccineerde werknemers naar kantoor komen

https://www.nu.nl/economi(...)r-kantoor-komen.html
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:20:57 #160
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201556492
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:11 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Dit verhaal. Schrijnend. Hugo mag de spreekwoordelijke ……. Krijgen
Mee eens ! En dan dit ook nog :
quote:
De formulieren om een papieren QR-code aan te vragen, zijn bij de bibliotheken nog niet binnen. „We krijgen mensen hier die snel een code nodig hebben, omdat ze een feest hebben of naar de kermis willen, en nu geen kant op kunnen.” De medewerkers bellen nu samen met de bezoeker naar het informatienummer van de Rijksoverheid om een formulier aan te vragen. „Het liefst willen we dat mensen zelf bellen want de informatie, zoals een BSN, is best privacygevoelig.”
Echt om te huilen weer....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_201556536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dan nog, waarom moet je geld overhebben voor werk weigeraars?
Het is toch te verwachten dat een bepaalde club mensen sympathiseert met de acties van dit restaurant. Het werk 'weigeren' - voor zover je dat zo kan noemen als je zaak van hogerhand wordt gesloten - is hier bijzaak en inherent aan het statement, waar het werkelijk om draait.
I'll give you something to do
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:25:48 #162
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201556579
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:02 schreef bianconeri het volgende:
Schijnbaar loont het om niet te gaan werken als je ziet wat zo'n restaurant krijgt.
Alle restaurants die keihard werken voor hun geld krijgen nog veel minder, maar omdat zo'n restaurant knettergek in de kop is en de gezondheid van klanten op het spel wil zetten en weigert om de handen op te stropen krijgen ze erg veel geld?

Walgelijk :r
Wat een ziek land is dit zeg met al die wappie schaapjes.
Je zou denken dat dit een parodie is. Toch?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201556590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:20 schreef Johannes788 het volgende:
Dit helemaal gemist vandaag.

Ticketmaster laat alleen gevaccineerde werknemers naar kantoor komen

https://www.nu.nl/economi(...)r-kantoor-komen.html
"Ticketmaster Entertainment, Inc. is een Amerikaans kaartverkoop- en distributiebedrijf gevestigd in Beverly Hills, Californië met vestigingen in vele landen over de hele wereld."
VS, Californië. Verbaast me helemaal niks.
I'll give you something to do
pi_201556633
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:23 schreef galantis het volgende:

[..]
Het is toch te verwachten dat een bepaalde club mensen sympathiseert met de acties van dit restaurant. Het werk 'weigeren' - voor zover je dat zo kan noemen als je zaak van hogerhand wordt gesloten - is hier bijzaak en inherent aan het statement, waar het werkelijk om draait.
De zaak wordt niet van hogerhand gesloten.
Het is een keuze van het restaurant zelf.

Je kunt heel simpel je gewoon aan de wet houden en je restaurant voor iedereen openen.
Ze weigeren te gaan werken en krijgen daar lekker gigantisch veel geld voor.
pi_201556645
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:20 schreef Johannes788 het volgende:
Dit helemaal gemist vandaag.

Ticketmaster laat alleen gevaccineerde werknemers naar kantoor komen

https://www.nu.nl/economi(...)r-kantoor-komen.html
Goed nieuws toch!

En de wappie schaapjes moeten dan ook niet klagen, blijven die lekker thuis werken.
pi_201556674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:20 schreef Johannes788 het volgende:
Dit helemaal gemist vandaag.

Ticketmaster laat alleen gevaccineerde werknemers naar kantoor komen

https://www.nu.nl/economi(...)r-kantoor-komen.html
Ach ja, Amerikanen hebben notoire moeite om te snappen dat zaken zoals arbeidsrecht buiten de VS fundamenteel anders zijn geregeld. Ik vind het altijd wel schattig. Kreeg een paar jaar terug ook een questionnaire voor mijn neus gedrukt of ik mijn urine wilde inleveren, een strafblad had, mijn credit score wilde opgeven en of ik problemen met een vetting procedure had. Om de boekhouding te doen als externe. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:34:20 #167
62913 Blik
The one and Only!
pi_201556729
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Goed nieuws toch!

En de wappie schaapjes moeten dan ook niet klagen, blijven die lekker thuis werken.
Prima dat de term wappie gebruikt wordt voor mensen die denken dat je magnetisch wordt van een vaccin, maar niet willen meewerken aan een coronapas maakt je nog geen wappie. Ik vind het ook een walgelijk willekeurig systeem, en ik ben gewoon gevaccineerd
pi_201556836
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:34 schreef Blik het volgende:

[..]
Prima dat de term wappie gebruikt wordt voor mensen die denken dat je magnetisch wordt van een vaccin, maar niet willen meewerken aan een coronapas maakt je nog geen wappie. Ik vind het ook een walgelijk willekeurig systeem, en ik ben gewoon gevaccineerd
Hoezo is het willekeurig?
Iedereen kan er gratis gebruik van maken. Gevaccineerd of niet.
Het is dus niet discriminerend zoals die figuurtjes iedereen wijs willen maken of wat dan ook.
pi_201557056
Esther Ouwehand geeft vanavond uitleg bij Op1 over WakuWaku. Ben benieuwt of het alleen om dit restaurant gaat of dat ze ook vind dat het voor bijvoorbeeld een Argentijns Steakhouse geld.
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:56:28 #170
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201557116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoezo is het willekeurig?
Iedereen kan er gratis gebruik van maken. Gevaccineerd of niet.
Het is dus niet discriminerend zoals die figuurtjes iedereen wijs willen maken of wat dan ook.
Uiteraard is het willekeurig.

Zou wat anders zijn wanneer je als ongevaccineerde automatisch een virusbom bent (wat sommige mensen wel denken).

Denk ook wel dat we hier nog een half jaartje aan vast zullen zitten, want de meeste mensen vinden het wel prima zo (Hugo & Mark approves).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:04:30 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_201557250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoezo is het willekeurig?
Iedereen kan er gratis gebruik van maken. Gevaccineerd of niet.
Het is dus niet discriminerend zoals die figuurtjes iedereen wijs willen maken of wat dan ook.
Het is willekeurig omdat ik als gevaccineerde alsnog corona kan hebben, een drukke kroeg in kan lopen met mijn coronapas, en alsnog de hele flikkerse bende incl. Negatief geteste mensen die niet gevaccineerd zijn besmetten. Want een negatieve test overschrijft niet je coronapas als je gevaccineerd bent, en je kunt alsnog corona doorgeven aan anderen als je gevaccineerd bent
pi_201557338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:04 schreef Blik het volgende:

[..]
Het is willekeurig omdat ik als gevaccineerde alsnog corona kan hebben, een drukke kroeg in kan lopen met mijn coronapas, en alsnog de hele flikkerse bende incl. Negatief geteste mensen die niet gevaccineerd zijn besmetten. Want een negatieve test overschrijft niet je coronapas als je gevaccineerd bent, en je kunt alsnog corona doorgeven aan anderen als je gevaccineerd bent
Maar we moesten toch leren leven met het virus? Er is een vaccin. Wat goed beschermt tegen ziekenhuisopname etc.
Fijn dat alles weer open kan.
Hopelijk beter dan vorige winter.
Definitely not CIA
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:37:09 #173
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201557887
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar we moesten toch leren leven met het virus? Er is een vaccin. Wat goed beschermt tegen ziekenhuisopname etc.
Fijn dat alles weer open kan.
Hopelijk beter dan vorige winter.
Constante gezondheidscontroles vallen daar denk ik niet onder? Maar ik kan het uiteraard mis hebben.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:38:42 #174
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201557914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Constante gezondheidscontroles vallen daar denk ik niet onder? Maar ik kan het uiteraard mis hebben.
Voor sommigen heel duidelijk wel. Die zien dit soort beperkingen als een vorm van vrijheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 21:39:26 #175
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201557922
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar we moesten toch leren leven met het virus? Er is een vaccin. Wat goed beschermt tegen ziekenhuisopname etc.
Fijn dat alles weer open kan.
Hopelijk beter dan vorige winter.
Ik ga er vanuit dat je bedoelt dat de huidige situatie tijdelijk is en het virus 'gewoon' één van de seizoensvirussen wordt die rondgaan, of bedoel je met leren leven dat we moeten leren leven met de coronapas?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201557991
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Constante gezondheidscontroles vallen daar denk ik niet onder? Maar ik kan het uiteraard mis hebben.
Is tijdelijk.
Definitely not CIA
pi_201558002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Constante gezondheidscontroles vallen daar denk ik niet onder? Maar ik kan het uiteraard mis hebben.
Is tijdelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat je bedoelt dat de huidige situatie tijdelijk is en het virus 'gewoon' één van de seizoensvirussen wordt die rondgaan, of bedoel je met leren leven dat we moeten leren leven met de coronapas?
We gaan leven met dit virus. En de corona-pas is tijdelijk.
Definitely not CIA
pi_201558025
twitter

Ach het kan altijd erger zullen we maar denken.
pi_201558103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:08 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Hou toch eens op wappie schaapjes te bewoorden. Zijn genoeg mensen met legio redenenen die ze niet hoeven te verantwoorden om geen vaccin te nemen.
bianconeri is aanhanger van de zerocovidcult, niet te veel van aantrekken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:56:09 #180
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201558146
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Is tijdelijk.
Heb het ook niet over permanent.

Maar met die pas gaan we dus niet leven met het virus.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201558257
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Heb het ook niet over permanent.

Maar met die pas gaan we dus niet leven met het virus.
Zeker wel.
Van alles is gewoon weer open en mogelijk.
Definitely not CIA
pi_201558680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Prima geregeld hoor Hugo. :(

En die achterlijke pas blijft natuurlijk net als de gehate avondklok nog heel lang plakken.
En hoe doen die mensen hun bankzaken oid dan contact met verzekering e.d. Verloopt zowat allemaal digitaal
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201558710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Prima geregeld hoor Hugo. :(

En die achterlijke pas blijft natuurlijk net als de gehate avondklok nog heel lang plakken.
Wat is de bron?
Definitely not CIA
  dinsdag 28 september 2021 @ 22:43:30 #184
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201558755
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat is de bron?
Van de gequote zaken ? Die las ik in de avondeditie van de Limburger. Sorry vergeten te melden :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_201559163
Lekker met de QR-code gewapp( i)erd vandaag en een topdag gehad. Hier nog wat gemist?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 28 september 2021 @ 23:17:00 #186
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201559216
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeker wel.
Van alles is gewoon weer open en mogelijk.
Ja, als je door een gezondheidscontrole (ivm virus) gaat.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201559346
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:34 schreef Blik het volgende:

[..]
Prima dat de term wappie gebruikt wordt voor mensen die denken dat je magnetisch wordt van een vaccin, maar niet willen meewerken aan een coronapas maakt je nog geen wappie. Ik vind het ook een walgelijk willekeurig systeem, en ik ben gewoon gevaccineerd
pi_201559363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:53 schreef ipa84 het volgende:
Esther Ouwehand geeft vanavond uitleg bij Op1 over WakuWaku. Ben benieuwt of het alleen om dit restaurant gaat of dat ze ook vind dat het voor bijvoorbeeld een Argentijns Steakhouse geld.
ik ben nog altijd van mening dat sommige horeca gelegenheden dit gebruiken om reclame te maken voor hun zaak. Niks mis mee maar het zo doorzichtig, snap niet dat media hier in trappen
pi_201559387
https://www.telegraaf.nl/(...)errie-aan-het-worden

Wij zijn ook goed op weg. Het zal me niets verbazen als het nog gekker gaat worden in de winter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 29 september 2021 @ 01:13:32 #190
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201559729
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Goed nieuws toch!

En de wappie schaapjes moeten dan ook niet klagen, blijven die lekker thuis werken.
Wat is jouw definitie eigenlijk van 'wappie'?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201559770
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:11 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Dit verhaal. Schrijnend. Hugo mag de spreekwoordelijke ……. Krijgen
Tering? Kanker? Aids? Schurft?

Beetje duidelijker aub en het mag ook gewoon een niet dodelijke ziekte zijn hoor :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201559777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoezo is het willekeurig?
Iedereen kan er gratis gebruik van maken. Gevaccineerd of niet.
Het is dus niet discriminerend zoals die figuurtjes iedereen wijs willen maken of wat dan ook.
Niet per se alleen naar jou gericht, maar ik zie deze instelling vaker voorbij komen. Het is gratis. Dus niet zeuren, niks aan de hand.

Aan alle users die zo denken zou ik willen vragen wat jullie mening is over het hele QR gebeuren mocht Keijzer gelijk hebben/krijgen met haar 2G insinuatie en als die er dan straks eventueel zou zijn.

Hoe staan jullie er dan in? En hoe staan jullie erin als er geen 2G komt, maar het gratis testen stopt en ef moet betaald worden voor een test?

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 september 2021 @ 01:56:18 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_201559784
quote:
3s.gif Op woensdag 29 september 2021 01:39 schreef vosss het volgende:

[..]
Niet per se alleen naar jou gericht, maar ik zie deze instelling vaker voorbij komen. Het is gratis. Dus niet zeuren, niks aan de hand.

Aan alle users die zo denken zou ik willen vragen wat jullie mening is over het hele QR gebeuren mocht Keijzer gelijk hebben/krijgen met haar 2G insinuatie en als die er dan straks eventueel zou zijn.

Hoe staan jullie er dan in? En hoe staan jullie erin als er geen 2G komt, maar het gratis testen stopt en ef moet betaald worden voor een test?

:)
Lijkt me prima.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201559792
quote:
3s.gif Op woensdag 29 september 2021 01:39 schreef vosss het volgende:

[..]
Niet per se alleen naar jou gericht, maar ik zie deze instelling vaker voorbij komen. Het is gratis. Dus niet zeuren, niks aan de hand.

Aan alle users die zo denken zou ik willen vragen wat jullie mening is over het hele QR gebeuren mocht Keijzer gelijk hebben/krijgen met haar 2G insinuatie en als die er dan straks eventueel zou zijn.

Hoe staan jullie er dan in? En hoe staan jullie erin als er geen 2G komt, maar het gratis testen stopt en ef moet betaald worden voor een test?

:)
Dat interesseert ze geen hol joh alles is geoorloofd in de strijd tegen covid.
pi_201559844
Ik denk dat men vanaf heden hier naar moet gaan kijken:

De oudere zwakkeren (met matige vaccin dekking) bevinden zich in de groep gevaccineerden.
Studerende jongeren cq social actieve/werkende/graag uitgaande jongere mensen bevinden zich eveneens veelal in de groep gevaccineerden.

Deze twee groepen zitten nu ongetest samen, in de bioscoop, in de restaurants, casinos whatever, dwz de risicogroep gemixed met de meest besmettelijke groep.

Dat is geen goede zaak, weliswaar zitten er ook ongevaccineerden tussen, maar die zijn wanneer ze zich op dergelijke locaties bevinden getest, dus laat ik buiten beschouwing.

Er is geen logica om de meest kwetsbaren te laten mixen met de meest besmettelijken wanneer je doel is de zorg te ontzien.

Ik bedoel niet dat gevaccineerden per definitie besmettelijken zijn, maar in potentie wel, hoe meer sociale contacten en events hoe groter de kans dat ze ongemerkt besmet zijn, en daarna ergens ongetest plaatsnemen naast een gevaccineerde 65 plusser.

Is het niet gewoon het aller makkelijkst om alle restricties van tafel te gooien, en er op aan te dringen dat zowel (gevaccineerde) kwetsbaren als ongevaccineerden erg drukke plekken vermijden danwel een mondmasker op zetten wanneer ze toch voor zo'n locatie kiezen zo lang het virus in deze mate rondgaat? Een (onwetend besmette) gevaccineerde kan dan ook beleefd afstand houden van een persoon met mondmasker.

Wellicht dat het virus volgend jaar veel zwakker is, tussentijds nog 3 uitbraken waarin dmv bovenstaande er een wat veiligere omgeving kan worden gecreëerd, waarbij de verantwoordelijkheid van het individu zelf voorop staat, ipv betutteling en gedoe met codes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 29-09-2021 04:51:49 ]
pi_201559845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 01:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Wat is jouw definitie eigenlijk van 'wappie'?
Iemand die in een eigen bubbel leeft, en niet aan iemand anders denkt.
  woensdag 29 september 2021 @ 05:44:36 #197
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201559863
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:52 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Iemand die in een eigen bubbel leeft, en niet aan iemand anders denkt.
Dat is een gekke definitie.

Ik denk meer aan mensen die geloven dat er een 5G chip in het vaccin zit. Aan mensen die geloven dat het één groot vooropgezet plan is. Mensen die geloven in the big reset. Mensen die corona met de tweede wereldoorlog vergelijken.

Beetje de Thierry Baudet types zullen we maar zeggen.

En dus NIET mensen die kritisch zijn op het beleid en/of niet willen meewerken aan TvT.

Alles en iedereen maar wegzetten als wappie omdat die mensen niet dezelfde denkwijze hebben als jou is een nare eigenschap.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201559864
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 23:39 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)errie-aan-het-worden

Wij zijn ook goed op weg. Het zal me niets verbazen als het nog gekker gaat worden in de winter.
waar kan ik dit artikel lezen? zit achter betaalmuur.
edit: al gevonden.
Plaats hier uw advertentie
  User die overal opduikt 2022 woensdag 29 september 2021 @ 06:08:33 #199
186611 Haags
pi_201559871
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_201559938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:39 schreef vipergts het volgende:

[..]
En hoe doen die mensen hun bankzaken oid dan contact met verzekering e.d. Verloopt zowat allemaal digitaal
Ik vraag me ook af hoe het een 81-jarige niet lukt om een vaccinatiebewijs voor zichzelf te regelen, maar een treinkaartje om naar - godbetert - het outlet in Roermond te reizen wél. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 29 september 2021 @ 06:56:54 #201
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201559951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dan nog, waarom moet je geld overhebben voor werk weigeraars?
Dat is inderdaad niet te snappen voor mensen die geen principes hebben.
To BG or not to BG!
pi_201560001
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:44 schreef Za het volgende:


en er op aan te dringen dat zowel (gevaccineerde) kwetsbaren als ongevaccineerden erg drukke plekken vermijden danwel een mondmasker op zetten wanneer ze toch voor zo'n locatie kiezen zo lang het virus in deze mate rondgaat? Een (onwetend besmette) gevaccineerde kan dan ook beleefd afstand houden van een persoon met mondmasker.

Hier kun je nog steeds prima voor kiezen.

En je verhaal over matige vaccinedekking en dat gevaccineerde de meest besmettelijke zijn is feitenvrije onzin.

[ Bericht 14% gewijzigd door groenen op 29-09-2021 09:31:21 ]
- verwijderd door admin -
pi_201560349
Aw nu snap ik de QR maatschappij.

Kabinet heeft al 134 miljoen gereserveerd voor nieuwe prikken te zetten gevaccineerden.

Nou dan ga ik mijn qr code maar kwijtraken, want hier komt geen derde in mijn lijf

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-in-2022-a4060057
  woensdag 29 september 2021 @ 08:08:20 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201560376
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:04 schreef Johannes788 het volgende:
Aw nu snap ik de QR maatschappij.

Kabinet heeft al 134 miljoen gereserveerd voor nieuwe prikken te zetten gevaccineerden.

Nou dan ga ik mijn qr code maar kwijtraken, want hier komt geen derde in mijn lijf

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-in-2022-a4060057
waarom daar nu al van in een stuip raken?
pi_201560476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
waarom daar nu al van in een stuip raken?
Het is begroot. Lijkt me prima. Zou wat zijn als dat niet begroot zou worden, dan doe je toch iets niet goed. En als het niet uitgegeven hoeft te worden, kan het geld ergens anders heen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 september 2021 @ 08:31:44 #206
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201560499
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 06:08 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
_O-
pi_201560565
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:31 schreef tja77 het volgende:

[..]
_O-
Daarom natuurlijk de QR maatschappij. Kwartje valt ;)
  woensdag 29 september 2021 @ 08:43:34 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201560607
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:39 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Daarom natuurlijk de QR maatschappij. Kwartje valt ;)
mwa ik denk dat je het kwartje nog een keer omhoog moet gooien voor beter inzicht
pi_201560622
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
mwa ik denk dat je het kwartje nog een keer omhoog moet gooien voor beter inzicht
Leg uit?
  woensdag 29 september 2021 @ 08:48:35 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201560659
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:44 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Leg uit?
lees het artikel wat je zelf post nog eens (goed)
  woensdag 29 september 2021 @ 08:51:52 #211
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201560693
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:44 schreef Za het volgende:
Ik denk dat men vanaf heden hier naar moet gaan kijken:

De oudere zwakkeren (met matige vaccin dekking) bevinden zich in de groep gevaccineerden.
Studerende jongeren cq social actieve/werkende/graag uitgaande jongere mensen bevinden zich eveneens veelal in de groep gevaccineerden.

Deze twee groepen zitten nu ongetest samen, in de bioscoop, in de restaurants, casinos whatever, dwz de risicogroep gemixed met de meest besmettelijke groep.

Dat is geen goede zaak, weliswaar zitten er ook ongevaccineerden tussen, maar die zijn wanneer ze zich op dergelijke locaties bevinden getest, dus laat ik buiten beschouwing.

Er is geen logica om de meest kwetsbaren te laten mixen met de meest besmettelijken wanneer je doel is de zorg te ontzien.

Ik bedoel niet dat gevaccineerden per definitie besmettelijken zijn, maar in potentie wel, hoe meer sociale contacten en events hoe groter de kans dat ze ongemerkt besmet zijn, en daarna ergens ongetest plaatsnemen naast een gevaccineerde 65 plusser.

Is het niet gewoon het aller makkelijkst om alle restricties van tafel te gooien, en er op aan te dringen dat zowel (gevaccineerde) kwetsbaren als ongevaccineerden erg drukke plekken vermijden danwel een mondmasker op zetten wanneer ze toch voor zo'n locatie kiezen zo lang het virus in deze mate rondgaat? Een (onwetend besmette) gevaccineerde kan dan ook beleefd afstand houden van een persoon met mondmasker.

Wellicht dat het virus volgend jaar veel zwakker is, tussentijds nog 3 uitbraken waarin dmv bovenstaande er een wat veiligere omgeving kan worden gecreëerd, waarbij de verantwoordelijkheid van het individu zelf voorop staat, ipv betutteling en gedoe met codes.
Ergens heb ik wel iets van waardering voor deze fantasie.

Zelf zou ik er niet op kunnen komen. Dus ik neem mijn spreekwoordelijke hoed af voor je.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201560728
Yep, we zitten voor eeuwig in de QR-maatschappij gevangen. :Y ^p^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gister dagje kantoor trouwens. Voor het eerst sinds 3 januari. Even kennismaken met wat nieuwe collega's die ik al negen maanden ken van het beeldscherm. Was wel weer even heerlijk.

En ergens wezen lunchen. Heerlijk QRoketje gegeten. Moest natuurlijk. ;)
Geen QR hoeven laten zien trouwens. Maar die zat misschien al in mijn mond toen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 29 september 2021 @ 08:58:44 #213
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201560752
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 06:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af hoe het een 81-jarige niet lukt om een vaccinatiebewijs voor zichzelf te regelen, maar een treinkaartje om naar - godbetert - het outlet in Roermond te reizen wél. :')
Treinkaartjes, bestaan die nog dan tegenwoordig :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 29 september 2021 @ 08:58:50 #214
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201560753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:27 schreef miss_sly het volgende:

Het is begroot. Lijkt me prima. Zou wat zijn als dat niet begroot zou worden, dan doe je toch iets niet goed. En als het niet uitgegeven hoeft te worden, kan het geld ergens anders heen.
Als corona onverwacht een ernstige wending neemt, verwachten we natuurlijk wel bescherming. Tot dus ver is dat gelukkig niet gebeurt. Maar dat de overheid er middelen voor reserveert en zelfs kosten maakt om de plannen, logistiek en contracten te organiseren lijkt me logisch.

Overigens zou ik geen 3de prik willen hebben onder de huidige omstandigheden, maar alles kan altijd veranderen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201560771
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:55 schreef Salina het volgende:
Yep, we zitten voor eeuwig in de QR-maatschappij gevangen. :Y ^p^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gister dagje kantoor trouwens. Voor het eerst sinds 3 januari. Even kennismaken met wat nieuwe collega's die ik al negen maanden ken van het beeldscherm. Was wel weer even heerlijk.

En ergens wezen lunchen. Heerlijk QRoketje gegeten. Moest natuurlijk. ;)
Geen QR hoeven laten zien trouwens. Maar die zat misschien al in mijn mond toen.
Zoals we ook nog steeds vastzitten aan die verrotte avondklok. We komen er nooit meer van af!

Ik ga vanavond ook voor het eerst mjin QR-code gebruiken, denk ik. Als het restaurant waar ik ga eten met een vriend aan scannen doet, waar ik wel vanuit ga.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201560860
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201560892
Wees blij dat ze tijdig zijn met het voorbereiden van spuit 3 en 4. En niet te laat zoals afgelopen jaar...
  woensdag 29 september 2021 @ 09:09:39 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201560900
quote:
OMT niet en kabinet ook niet. Die gaan dat alleen niet paar dagen na Mona's brief bekend maken natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 september 2021 @ 09:10:24 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201560919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Wees blij dat ze tijdig zijn met het voorbereiden van spuit 3 en 4. En niet te laat zoals afgelopen jaar...
Voor risicogroepen is daar niets mis mee idd

Maar zou los moeten staan van toegangscontrole wmb
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 09:12:33 #220
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201560956
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:09 schreef Molo het volgende:

[..]
OMT niet en kabinet ook niet. Die gaan dat alleen niet paar dagen na Mona's brief bekend maken natuurlijk
Alsof we veel keuze hebben. QR codes intrekken en hop, derde prik is een feit. En, het is geen dwang, want je kunt er ook voor kiezen je (gratis) te laten vaccineren. Het is hooguit wat drang richting de juiste keuze.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201561002
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:44 schreef Za het volgende:
Ik denk dat men vanaf heden hier naar moet gaan kijken:

De oudere zwakkeren (met matige vaccin dekking) bevinden zich in de groep gevaccineerden.
Studerende jongeren cq social actieve/werkende/graag uitgaande jongere mensen bevinden zich eveneens veelal in de groep gevaccineerden.

Wat een onzin. Juist onder studenten zijn er veel die nog niet gevaccineerd zijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:44 schreef Za het volgende:

Dat is geen goede zaak, weliswaar zitten er ook ongevaccineerden tussen, maar die zijn wanneer ze zich op dergelijke locaties bevinden getest, dus laat ik buiten beschouwing.
Dat is dus precies de reden waarom QR-codes ingevoerd zijn. Het werkt ook.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:44 schreef Za het volgende:

Er is geen logica om de meest kwetsbaren te laten mixen met de meest besmettelijken wanneer je doel is de zorg te ontzien.
Dat doen we dan ook niet. De meest kwetsbare mensen vermijden al plezieruitjes zoals bioscoop en restaurant en de meest besmettelijke (ongevaccineerden die niet getest zijn) groep worden sinds zaterdag op zulke plekken geweigerd.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:44 schreef Za het volgende:
Ik bedoel niet dat gevaccineerden per definitie besmettelijken zijn, maar in potentie wel, hoe meer sociale contacten en events hoe groter de kans dat ze ongemerkt besmet zijn
Wederom onzin. Die groep gaat net zo vaak uit als voor de intrede van de QR-code, maar belangrijker is dat de kans om daar besmet te worden een stuk kleiner is geworden. Je komt er namelijk alleen binnen als je getest of gevaccineerd bent.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:44 schreef Za het volgende:

Is het niet gewoon het aller makkelijkst om alle restricties van tafel te gooien, en er op aan te dringen dat zowel (gevaccineerde) kwetsbaren als ongevaccineerden erg drukke plekken vermijden danwel een mondmasker op zetten wanneer ze toch voor zo'n locatie kiezen zo lang het virus in deze mate rondgaat?

Dat advies is er al sinds het begin van de coronacrisis en mensen in de kwetsbare groepen houden hier al rekening mee. Alles zonder enige restricties opengooien is gewoon onverstandig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 29 september 2021 @ 09:17:24 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201561024
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Alsof we veel keuze hebben. QR codes intrekken en hop, derde prik is een feit. En, het is geen dwang, want je kunt er ook voor kiezen je (gratis) te laten vaccineren. Het is hooguit wat drang richting de juiste keuze.
Uiteraard kan dat maar of dat gaat gebeuren is wat anders, ik ga er vanuit dat het nationale tvt niet langer dan 6 maanden duurt, die QR codes zal je nog wel blijven houden omdat het vooral ook internationaal nodig zal zijn.
  woensdag 29 september 2021 @ 09:19:08 #223
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201561057
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 06:08 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ik ben benieuwd of we dan een vaccinatiegraad halen van 85%.
pi_201561062
quote:
Keken ze maar eens naar het Zweedse, Engelse of Deense model.
I'll give you something to do
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 09:19:57 #225
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201561073
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
Uiteraard kan dat maar of dat gaat gebeuren is wat anders, ik ga er vanuit dat het nationale tvt niet langer dan 6 maanden duurt, die QR codes zal je nog wel blijven houden omdat het vooral ook internationaal nodig zal zijn.
Mijn zorg zit hem er vooral in dat het nu zonder al teveel moeite gedaan kan worden. Er is geen drempel meer om het te doen, de instrumenten zijn er en worden gebruikt. Kleine moeite om het door te trekken, terwijl je een sterke rug moet hebben om ermee te stoppen. Ermee stoppen wordt tenslotte gezien als de risicovolle keuze.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 29 september 2021 @ 09:20:14 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561081
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Alsof we veel keuze hebben. QR codes intrekken en hop, derde prik is een feit. En, het is geen dwang, want je kunt er ook voor kiezen je (gratis) te laten vaccineren. Het is hooguit wat drang richting de juiste keuze.
Uhuh, alleen de timing is nu niet ideaal. Heeft iets langer nodig om in te masseren natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 september 2021 @ 09:22:36 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
Uiteraard kan dat maar of dat gaat gebeuren is wat anders, ik ga er vanuit dat het nationale tvt niet langer dan 6 maanden duurt, die QR codes zal je nog wel blijven houden omdat het vooral ook internationaal nodig zal zijn.
Ja 2G dus. Wat een rukterm trouwens maar ok.

Nationaal speelveld/inzet en internationaal vind ik trouwens echt een wereld (no pun intended) van verschil. Hele andere situaties

Met ook weer een fors verschil binnen Schengen/EU lidstaten of mondiaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201561115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Treinkaartjes, bestaan die nog dan tegenwoordig :D
Toen ik af en toe wel eens de trein nam (laatste keer was 3 jaar geleden) kocht ik altijd een los kaartje. Was wel een euro extra maar anders had je OV chip nodig met veel saldo dat er destijds niet meer af kon.
  woensdag 29 september 2021 @ 09:23:56 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:23 schreef alpeko het volgende:

[..]
Toen ik af en toe wel eens de trein nam (laatste keer was 3 jaar geleden) kocht ik altijd een los kaartje. Was wel een euro extra maar anders had je OV chip nodig met veel saldo dat er destijds niet meer af kon.
Die zijn niet op elk station verkrijgbaar ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 september 2021 @ 09:25:35 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201561144
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mijn zorg zit hem er vooral in dat het nu zonder al teveel moeite gedaan kan worden. Er is geen drempel meer om het te doen, de instrumenten zijn er en worden gebruikt. Kleine moeite om het door te trekken, terwijl je een sterke rug moet hebben om ermee te stoppen. Ermee stoppen wordt tenslotte gezien als de risicovolle keuze.
dus jij denkt dat ze tvt zoals het nu is aan blijven houden tot minimaal najaar 22 puur om dan nog iedereen aan 3e en eventueel 4e prik te krijgen of begrijp ik je niet goed?
pi_201561159
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Die zijn niet op elk station verkrijgbaar ;)
Zelfs op station Zwijndrecht kon dat maar idd niet overal mogelijk. Ik had ook een OV chip maar reed daar geen trein mee. Is een vrij dure portemonnee waar je niks anders mee kunt betalen.
  woensdag 29 september 2021 @ 09:28:37 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561182
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:26 schreef alpeko het volgende:

[..]
Zelfs op station Zwijndrecht kon dat maar idd niet overal mogelijk. Ik had ook een OV chip maar reed daar geen trein mee. Is een vrij dure portemonnee waar je niks anders mee kunt betalen.
Klopt ja, wat een debiel construct was dat

Kaart die verloopt en dan ben je je geld gewoon kwijt. Koekoek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201561186
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:26 schreef alpeko het volgende:

[..]
Zelfs op station Zwijndrecht kon dat maar idd niet overal mogelijk. Ik had ook een OV chip maar reed daar geen trein mee. Is een vrij dure portemonnee waar je niks anders mee kunt betalen.
dat systeem van vooraf saldo opwaarderen was echt bagger inderdaad. tegenwoordig kun je ervoor kiezen om achter te betalen. dan wordt het geld maandelijks na afloop van je rekening afgehaald. wel zo fijn. al ben ik echt al 1,5 jaar niet meer met de trein geweest. laatst wel weer een keertje met de bus.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201561194
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Klopt ja, wat een debiel construct was dat

Kaart die verloopt en dan ben je je geld gewoon kwijt. Koekoek
Welnee, dan krijg je geld terug.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201561220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Welnee, dan krijg je geld terug.
Bij een anonieme moest je hem opsturen (tegen betaling) en dan moest er ook minstens 5 euro opstaan of zo.
pi_201561245
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 09:40:07 #237
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201561280
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
dus jij denkt dat ze tvt zoals het nu is aan blijven houden tot minimaal najaar 22 puur om dan nog iedereen aan 3e en eventueel 4e prik te krijgen of begrijp ik je niet goed?
Ik denk dat ze zullen wachten tot er absoluut geen risico meer kan zijn tot het overspoelen van de zorg. Sowieso verwacht ik niet dat er ook maar iets gaat veranderen tot er een nieuw kabinet is, maar zelfs dan denk ik dat het een 'angstig' moment wordt.

November krijgen we te maken met een griepgolf, met een potentieel zware griepgolf. Het OMT waarschuwt al voor drukte in ziekenhuizen daardoor. Het gebruik van de coronapas voelt op dat moment als een manier om de situatie onder controle te houden.

Ik geloof er niet in dat ze de pas houden om het volk te onderdrukken ofzo, dat zeker niet. Wel geloof ik dat ze het echt volledig zeker willen weten voor ze ermee stoppen.

Samengevat: Of het najaar 2022 wordt weet ik niet, maar ik denk wel dat het begin Q2 2022 wordt (na de griepgolf). Als dan de derde prik er al is vraag ik me af of hij weer weggaat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 29 september 2021 @ 09:41:00 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561289
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Welnee, dan krijg je geld terug.
Ja nu, dat was aanvankelijk anders
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 september 2021 @ 09:42:18 #239
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201561302
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geloof er niet in dat ze de pas houden om het volk te onderdrukken ofzo, dat zeker niet. Wel geloof ik dat ze het echt volledig zeker willen weten voor ze ermee stoppen.

Daar begint natuurlijk wel het probleem, wanneer ga je dit zeker weten immers?
  woensdag 29 september 2021 @ 09:42:18 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561303
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dat ze zullen wachten tot er absoluut geen risico meer kan zijn tot het overspoelen van de zorg. Sowieso verwacht ik niet dat er ook maar iets gaat veranderen tot er een nieuw kabinet is, maar zelfs dan denk ik dat het een 'angstig' moment wordt.

November krijgen we te maken met een griepgolf, met een potentieel zware griepgolf. Het OMT waarschuwt al voor drukte in ziekenhuizen daardoor. Het gebruik van de coronapas voelt op dat moment als een manier om de situatie onder controle te houden.

Ik geloof er niet in dat ze de pas houden om het volk te onderdrukken ofzo, dat zeker niet. Wel geloof ik dat ze het echt volledig zeker willen weten voor ze ermee stoppen.

Samengevat: Of het najaar 2022 wordt weet ik niet, maar ik denk wel dat het begin Q2 2022 wordt (na de griepgolf). Als dan de derde prik er al is vraag ik me af of hij weer weggaat.
Medisch is het niet zo'n issue idd wanneer je kunt stoppen, politiek en qua verantwoordelijkheid wel. Dus zal er nog wel even gewacht worden ja.
Eens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201561308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:40 schreef chratnox het volgende:

Samengevat: Of het najaar 2022 wordt weet ik niet, maar ik denk wel dat het begin Q2 2022 wordt (na de griepgolf). Als dan de derde prik er al is vraag ik me af of hij weer weggaat.
Ik zet mijn inzet op midden Q2 2022 (mei 2022)
Tenzij de situatie in de ziekenhuizen met gecombineerd COVID / griepgolf voor December niet ontploft is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 09:44:51 #242
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201561327
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:42 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Daar begint natuurlijk wel het probleem, wanneer ga je dit zeker weten immers?
Dat is waar ik moeite mee heb. Politici zijn er niet zo van om risico's te nemen, de 'veilige' keus is dan immers om de pas te houden.

Als ik het puur vanuit mezelf bekijk heb ik moeite met de coronapas om twee redenen. De eerste reden is dat er geen duidelijk eindmoment aangegeven wordt. Niet bij een bepaalde vaccinatiegraad, ziekenhuisbezetting of datum. De tweede reden is dat een potentieel zinvol systeem gebruikt wordt als breekijzer en niet waar het voor bedoeld is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201561328
Waku waku, 188.000 steun gehad.

twitter
Definitely not CIA
  woensdag 29 september 2021 @ 09:45:29 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561333
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik zet mijn inzet op midden Q2 2022 (mei 2022)
Tenzij de situatie in de ziekenhuizen met gecombineerd COVID / griepgolf voor December niet ontploft is.
Idem
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 september 2021 @ 09:47:02 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is waar ik moeite mee heb. Politici zijn er niet zo van om risico's te nemen, de 'veilige' keus is dan immers om de pas te houden.

Als ik het puur vanuit mezelf bekijk heb ik moeite met de coronapas om twee redenen. De eerste reden is dat er geen duidelijk eindmoment aangegeven wordt. Niet bij een bepaalde vaccinatiegraad, ziekenhuisbezetting of datum. De tweede reden is dat een potentieel zinvol systeem gebruikt wordt als breekijzer en niet waar het voor bedoeld is.
Plus doelmatigheid, en kwantificeren daarvan wat we niet doen. En ook niet kunnen doen door hoe het ingezet wordt

Hell, zelfs evalueren doen we amper tot niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 september 2021 @ 09:49:50 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201561384
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:40 schreef chratnox het volgende:
Samengevat: Of het najaar 2022 wordt weet ik niet, maar ik denk wel dat het begin Q2 2022 wordt (na de griepgolf). Als dan de derde prik er al is vraag ik me af of hij weer weggaat.
ik denk niet dat dit logistiek haalbaar is, ik verwacht dat tvt tot/met maart duurt dus Q1 22 en zo'n 3e prik niet eerder beschikbaar dan Q3 22
pi_201561401
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:44 schreef capricia het volgende:
Waku waku, 188.000 steun gehad.

[ twitter ]
So?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 29 september 2021 @ 09:51:31 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561406
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk niet dat dit logistiek haalbaar is, ik verwacht dat tvt tot/met maart duurt dus Q1 22 en zo'n 3e prik niet eerder beschikbaar dan Q3 22
De vervolgprikken gaan met het griepprikseizoen mee verwacht ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 09:51:32 #249
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201561408
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk niet dat dit logistiek haalbaar is, ik verwacht dat tvt tot/met maart duurt dus Q1 22 en zo'n 3e prik niet eerder beschikbaar dan Q3 22
Ik hoop dat je gelijk hebt. De huidige situatie heeft wel laten zien dat mensen (over het algemeen) vrij makkelijk richting een vaccinatie te nudgen zijn door er iets als dit tegenover te stellen. Ik hoop dat ze dit middel wat ze nu tot hun beschikking hebben niet gaan gebruiken, dat zou de vaccinatiebereidheid voor andere vaccinaties veel schade toebrengen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 29 september 2021 @ 09:54:15 #250
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201561450
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is waar ik moeite mee heb. Politici zijn er niet zo van om risico's te nemen, de 'veilige' keus is dan immers om de pas te houden.

Als ik het puur vanuit mezelf bekijk heb ik moeite met de coronapas om twee redenen. De eerste reden is dat er geen duidelijk eindmoment aangegeven wordt. Niet bij een bepaalde vaccinatiegraad, ziekenhuisbezetting of datum. De tweede reden is dat een potentieel zinvol systeem gebruikt wordt als breekijzer en niet waar het voor bedoeld is.
Misschien nog wel het domste aan heel die pas is het wanneer wel en wanneer niet gebeuren. Op een terras hoeft het niet en als je van het terras naar de wc moet ook niet. Als je een andere vorm van horeca bedrijft moet het ineens weer wel.

Als je als politicus heel even wat verder nadenkt, dan had je kunnen weten dat, linksom of rechtsom, die pas zorgt voor meer werk, potentieel klantenverlies en discussie aan de deur/bar. Met andere woorden: uitbaters hebben helemaal geen incentive om dit in te voeren.

Dan krijg je dus aan de ene kant de waku-waku's van Nederland die gewoon hun gang gaan totdat er ingegrepen wordt en aan de andere kant krijg je de creatievelingen, zoals hier in dit topic ook al eens benoemd: een kroeg wordt ineens alleen afhaal zonder service maar met zitplekken, want dan mag het ineens wel.

Consistentie in het beleid, goede informatievoorziening en stoppen met het maken van uitzonderingen op basis van lobbyisten zou, volgens mij, een enorm verschil maken in de naleving van het beleid.
pi_201561456
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk niet dat dit logistiek haalbaar is, ik verwacht dat tvt tot/met maart duurt dus Q1 22 en zo'n 3e prik niet eerder beschikbaar dan Q3 22
Zit daar überhaupt een soort EU-brede coördinatie achter? Hebben we die opties al, kopen we gezamenlijk in, gaan we individueel de boer op? Dat fiasco van de vorige keer hebben we van geleerd hoop ik.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 29 september 2021 @ 09:55:23 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561474
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. De huidige situatie heeft wel laten zien dat mensen (over het algemeen) vrij makkelijk richting een vaccinatie te nudgen zijn door er iets als dit tegenover te stellen. Ik hoop dat ze dit middel wat ze nu tot hun beschikking hebben niet gaan gebruiken, dat zou de vaccinatiebereidheid voor andere vaccinaties veel schade toebrengen.
Men helpt idd de vaccinatiegraad voor het Rijksvaccinatieprogramma behoorlijk om zeep momenteel. Zeker in specifieke groepen, die ook nog eens veel kindjes krijgen...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201561480
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Zit daar überhaupt een soort EU-brede coördinatie achter? Hebben we die opties al, kopen we gezamenlijk in, gaan we individueel de boer op? Dat fiasco van de vorige keer hebben we van geleerd hoop ik.
De contracten zijn al getekend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201561493
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:56 schreef _serial_ het volgende:
De contracten zijn al getekend.
Daar zal dan ook een leverdatum in staan neem ik aan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 29 september 2021 @ 09:59:33 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar zal dan ook een leverdatum in staan neem ik aan.
Inkoop is niet zo'n issue voor Nederland lijkt me.
Wie wat en wanneer en waar gaat prikken en hoe we die informatie aan elkaar knopen en wat impact heeft op de QR code systemen is nogal een issue wmb
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201561619
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:59 schreef Molo het volgende:
Inkoop is niet zo'n issue voor Nederland lijkt me
Ik heb geen idee wat de productiecapaciteit van een Pfizer is en gaat zijn. Wel kan je op voorhand natuurlijk uittekenen dat de Amerikanen het eerst aan de beurt zijn, gevolgd door degenen die het meest betalen cq. de beste voorwaarden hebben bedongen. En dat er daarnaast een enorme discussie zal ontstaan als de bestaande productiecapaciteit wordt aangewend voor het derde en vierde "safety shot" voor de rijke westerse wereld, terwijl half Afrika en Azië nog aan het wachten zijn op hun eerste.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 29 september 2021 @ 10:04:13 #257
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201561622
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:44 schreef capricia het volgende:
Waku waku, 188.000 steun gehad.

[ twitter ]
Maar die steun hadden ze volkomen recht op omdat hun toko dicht moest, dus zie niet in waarom dit nou hypocriet is.

Wel saillant dat ze ruim meer steun ontvangen van de wapp… kritische strijders. Kunnen ze postcorona mooi investeren in hun zaak :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201561631
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar die steun hadden ze volkomen recht op omdat hun toko dicht moest, dus zie niet in waarom dit nou hypocriet is.

Wel saillant dat ze ruim meer steun ontvangen van de wapp… kritische strijders. Kunnen ze postcorona mooi investeren in hun zaak :)
En nu hebben ze ook 2 ton crowdfunding opgehaald. :D
Definitely not CIA
  woensdag 29 september 2021 @ 10:06:09 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201561657
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:04 schreef capricia het volgende:

[..]
En nu hebben ze ook 2 ton crowdfunding opgehaald. :D
Ja, dat wordt straks een heel nieuw filiaal openen :D

Geniale marketingstunt dit wel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201561670
- nvm, niet goed gelezen :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 29 september 2021 @ 10:09:21 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561709
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat de productiecapaciteit van een Pfizer is en gaat zijn. Wel kan je op voorhand natuurlijk uittekenen dat de Amerikanen het eerst aan de beurt zijn, gevolgd door degenen die het meest betalen cq. de beste voorwaarden hebben bedongen. En dat er daarnaast een enorme discussie zal ontstaan als de bestaande productiecapaciteit wordt aangewend voor het derde en vierde "safety shot" voor de rijke westerse wereld, terwijl half Afrika en Azië nog aan het wachten zijn op hun eerste.
Nog wel meer ook, er is in andere delen van de wereld echt nog bijzonder weinig geprikt en gaat voorlopig ook niet gebeuren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 september 2021 @ 10:10:00 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561720
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:04 schreef capricia het volgende:

[..]
En nu hebben ze ook 2 ton crowdfunding opgehaald. :D
Doen ze wat dat betreft goed

Ik zou ook eens iets meer van zulk financieel inzicht moeten hebben :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 september 2021 @ 10:11:42 #263
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201561743
quote:
Laat die gast zich nou maar gewoon houden bij die widm podcasts :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201561749
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Molo het volgende:
Ik zou ook eens iets meer van zulk financieel inzicht moeten hebben
Even @SHE DM'en hoe je zoiets op Fok! aanpakt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201561779
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:44 schreef capricia het volgende:
Waku waku, 188.000 steun gehad.

[ twitter ]
Geheel conform de steunpakketten, net zoals elke andere vergelijkbare zaak hiervoor in aanmerking kwam.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 10:21:27 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201561834
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja, dat wordt straks een heel nieuw filiaal openen :D

Geniale marketingstunt dit wel.
Steun afbetalen wordt het eerder :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 29 september 2021 @ 10:22:11 #267
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201561843
https://www.telegraaf.nl/(...)r-herprikken-in-2022

quote:
’Mogelijk twee keer herprikken in 2022’

In een toelichting op het bedrag wordt in de begroting gesproken van „het maximale scenario (gehele bevolking twee keer herprikken)”, meldt NRC.
Dus hoeveel keer prikken volgend jaar om je QR te behouden? Ik ga voor 3x :)
pi_201561844
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat de productiecapaciteit van een Pfizer is en gaat zijn. Wel kan je op voorhand natuurlijk uittekenen dat de Amerikanen het eerst aan de beurt zijn, gevolgd door degenen die het meest betalen cq. de beste voorwaarden hebben bedongen. En dat er daarnaast een enorme discussie zal ontstaan als de bestaande productiecapaciteit wordt aangewend voor het derde en vierde "safety shot" voor de rijke westerse wereld, terwijl half Afrika en Azië nog aan het wachten zijn op hun eerste.
Afrika heeft 'n relatief jonge bevolking natuurlijk. Europa een relatief oude bevolking.
  woensdag 29 september 2021 @ 10:23:34 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201561855
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Steun afbetalen wordt het eerder :')
Hadden ze daar geen recht op dan :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 29 september 2021 @ 10:24:08 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201561865
quote:
12s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Even @:SHE DM'en hoe je zoiets op Fok! aanpakt.
Oldbie gespot :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201561879
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:22 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-herprikken-in-2022
[..]
Dus hoeveel keer prikken volgend jaar om je QR te behouden? Ik ga voor 3x :)
Dat ze het geld opzij zetten betekent nog niet dat het al is uitgegeven he.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201561886
Dit zal vast als eens hier gevraagd zijn maar ik vraag het toch :)

Vanochtend verkouden en dus een sneltest afgenomen. Overal lees je dat deze testen ook geschikt zijn op het moment dat je zonder klachten "zeker" wilt weten of je veilig ergens op bezoek kunt gaan etc etc. Maar zodra je de verpakking opent lees je dat de test afgenomen kan worden op het moment dat je corona gerelateerde klachten hebt. Wie heeft het nu mis, de bijsluiter in de verpakking of de personen die testen zonder klachten aanraden?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 10:27:47 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201561915
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hadden ze daar geen recht op dan :?
Ondernemers die geld over houden moeten terugbetalen. Veel bedrijven creëren daarom ook kunstmatig schaarste, puur om wel voorraad, maar geen geld te hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 10:28:35 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201561927
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:25 schreef Questular het volgende:
Dit zal vast als eens hier gevraagd zijn maar ik vraag het toch :)

Vanochtend verkouden en dus een sneltest afgenomen. Overal lees je dat deze testen ook geschikt zijn op het moment dat je zonder klachten "zeker" wilt weten of je veilig ergens op bezoek kunt gaan etc etc. Maar zodra je de verpakking opent lees je dat de test afgenomen kan worden op het moment dat je corona gerelateerde klachten hebt. Wie heeft het nu mis, de bijsluiter in de verpakking of de personen die testen zonder klachten aanraden?
Allebei hebben gelijk. 'kan' ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 29 september 2021 @ 10:29:44 #275
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201561945
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ondernemers die geld over houden moeten terugbetalen. Veel bedrijven creëren daarom ook kunstmatig schaarste, puur om wel voorraad, maar geen geld te hebben.
NOW is gebaseerd op omzetverlies toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 29 september 2021 @ 10:30:12 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201561952
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:22 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-herprikken-in-2022
[..]
Dus hoeveel keer prikken volgend jaar om je QR te behouden? Ik ga voor 3x :)
5 vaccinaties voor een virus waar de meeste mensen weinig last van hebben?
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 10:30:52 #277
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201561959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
5 vaccinaties voor een virus waar de meeste mensen weinig last van hebben?
Ja idd. Daag. Ik vond deze 2 prikken al meer dan genoeg. :W
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 10:31:23 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201561966
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
NOW is gebaseerd op omzetverlies toch?
Donaties vallen ook gewoon onder omzet als ze in het bedrijf gestoken worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 29 september 2021 @ 10:32:14 #279
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201561976
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Donaties vallen ook gewoon onder omzet als ze in het bedrijf gestoken worden.
Ja, dat laat je dus lekker uitkeren in oktober.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 10:32:47 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201561983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja, dat laat je dus lekker uitkeren in oktober.
Bij de belastingdienst zijn ze ook niet gek natuurlijk :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201562040
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:22 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-herprikken-in-2022
[..]
Dus hoeveel keer prikken volgend jaar om je QR te behouden? Ik ga voor 3x :)
Dan begroten ze echt heel erg slecht, aangezien in het artikel ook staat:

quote:
Het ministerie benadrukt dat het op dit moment niet zeker is of het opnieuw inenten van de hele bevolking noodzakelijk is. Volgens een woordvoerder is dat „afhankelijk van het beschermings- en besmettingsniveau”. In de begroting is rekening gehouden met het maximale scenario van twee keer herprikken „in het kader van een goede voorbereiding”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-in-2022-a4060057

Wel extra begroten, maximaal voor 2 extra prikken voor de gehele bevolking en dan 3 prikken gaan geven? Slechte begroting.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201562044
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:25 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat ze het geld opzij zetten betekent nog niet dat het al is uitgegeven he.
Overheid houdt geen rekening met alle scenario's: 'waarom gaan jullie altijd uit van het gunstige scenario?'
Overheid houdt wel rekening met alle scenario's: 'waarom verspreiden jullie angst?'

Het is nooit goed.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 10:40:13 #283
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201562069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Overheid houdt geen rekening met alle scenario's: 'waarom gaan jullie altijd uit van het gunstige scenario?'
Overheid houdt wel rekening met alle scenario's: 'waarom verspreiden jullie angst?'

Het is nooit goed.
Sja. Wanneer is men het uberhaupt ooit eens geweest met overheid-gerelateerde zaken in deze reeks? :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 10:40:18 #284
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201562070
Tenzij straks echt blijkt dat die vaccins totaal niet meer werken na een jaar, betwijfel ik of er wel een redelijke opkomst gaat zijn. Dan is het wel goed begroot :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201562073
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan begroten ze echt heel erg slecht, aangezien in het artikel ook staat:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-in-2022-a4060057

Wel extra begroten, maximaal voor 2 extra prikken voor de gehele bevolking en dan 3 prikken gaan geven? Slechte begroting.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe dat werkt, want 134 miljoen lijkt me nog niet eens genoeg om de vaccins in te kopen voor de gehele bevolking. Laten we zeggen 24 miljoen prikken, dat zou betekenen dat één dosis slechts 6 euro kost? Terwijl de cijfers die eerder gelekt zijn gaan over 15 à 20 euro voor Pfizer/Moderna?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 29 september 2021 @ 10:40:31 #286
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201562075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bij de belastingdienst zijn ze ook niet gek natuurlijk :P
Heeft niks met gek zijn te maken, maar met de boekingsdatum van die donatie en crowdfunding.

Daarnaast gaat het niet om de BD maar het UWV.

En tot slot geven die aan dat “ alle inkomsten die voortkomen uit de reguliere activiteiten van de onderneming tot omzet worden gerekend.”

Dit lijkt me niet echt een reguliere activiteit van de onderneming :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201562084
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Heeft niks met gek zijn te maken, maar met de boekingsdatum van die donatie en crowdfunding.

Daarnaast gaat het niet om de BD maar het UWV.

En tot slot geven die aan dat “ alle inkomsten die voortkomen uit de reguliere activiteiten van de onderneming tot omzet worden gerekend.”

Dit lijkt me niet echt een reguliere activiteit van de onderneming :D
Volgens mij is crowdfunding gewoon omzet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 29 september 2021 @ 10:41:52 #288
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201562085
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:22 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-herprikken-in-2022
[..]
Dus hoeveel keer prikken volgend jaar om je QR te behouden? Ik ga voor 3x :)
Het is net als met ondermijnende criminaliteit, je kunt maar één keer nee zeggen. Als ze de QR laten vervallen bij het weigeren van een gedwongen 3e prik, weet ik zeker dat ik die niet neem.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201562104
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Overheid houdt geen rekening met alle scenario's: 'waarom gaan jullie altijd uit van het gunstige scenario?'
Overheid houdt wel rekening met alle scenario's: 'waarom verspreiden jullie angst?'

Het is nooit goed.
Het is niet de overheid die angst verspreidt. De overheid zorgt voor een back-up plan, maar dat wordt door de media gelijk opgeblazen alsof we volgend jaar 3 verplichte prikken gaan krijgen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201562107
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Sja. Wanneer is men het uberhaupt ooit eens geweest met overheid-gerelateerde zaken in deze reeks? :D
Denk alleen tijdens de 'intelligente lockdown' in maart.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 29 september 2021 @ 10:44:15 #291
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201562113
Overigens is het prachtig dat er een paar restaurants zich blijven verzetten. Maar er zijn al zo weinig mensen die hun principes tot het einde volgen. Nu volgt uiteraard fase 2, het aanhoudend in een kwaad daglicht zetten van deze afwijkende partijen. Waku waku zit de buren in de weg, Waku waku heeft steun ontvangen.. etc. Straks zullen de berichten op de persoon van de eigenaar nog wel volgen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201562115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het is niet de overheid die angst verspreidt. De overheid zorgt voor een back-up plan, maar dat wordt door de media gelijk opgeblazen alsof we volgend jaar 3 verplichte prikken gaan krijgen.
Een beetje als de media die gedaan heeft alsof het RIVM voorspelde dat we 170k besmettingen per dag zouden krijgen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201562119
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Overigens ben ik wel benieuwd hoe dat werkt, want 134 miljoen lijkt me nog niet eens genoeg om de vaccins in te kopen voor de gehele bevolking. Laten we zeggen 24 miljoen prikken, dat zou betekenen dat één dosis slechts 6 euro kost? Terwijl de cijfers die eerder gelekt zijn gaan over 15 à 20 euro voor Pfizer/Moderna?
Volgens de uitleg is dit de begroting voor het inzetten van de GGD om het hele circus weer in gang te zetten:

quote:
Een woordvoerder van het ministerie zegt dat het gereserveerde geld bedoeld is voor „de uitvoeringscampagne van het vaccineren in 2022”. De 134 miljoen is een schatting van het bedrag dat nodig zou zijn om uitvoerende partijen als de GGD te betalen.
En er zijn nog voldoende vaccins in opslag en in de pipeline om geleverd te worden:

quote:
In de centrale opslag van het RIVM liggen ruim vijf miljoen vaccins van met name fabrikant Pfizer op voorraad. Die liggen deels nog te wachten op de groep van ongeveer 1,8 miljoen Nederlanders die zich nog niet heeft willen laten vaccineren. Een ander deel is bestemd voor de derde prik voor kwetsbare mensen met een afweerstoornis.

Nederland heeft om de huidige vaccinatiegraad van circa 85 procent te bereiken ruim 23 miljoen prikken gezet. Om de hele bevolking nog twee keer te kunnen inenten heeft Nederland, bij gelijke opkomst, dus nog ruim twintig miljoen vaccins nodig. Nederland krijgt daarvoor de komende tijd voldoende vaccins geleverd. De EU sloot eerder dit jaar nieuwe contracten met fabrikanten Pfizer en Moderna die Nederland verzekeren van tientallen miljoenen extra vaccins in 2022 en 2023.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201562133
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Sja. Wanneer is men het uberhaupt ooit eens geweest met overheid-gerelateerde zaken in deze reeks? :D
Het niet knuffelen idee vond ik op momenten uiterst plezierig.
pi_201562137
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 september 2021 @ 10:46:29 #296
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201562144
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan begroten ze echt heel erg slecht, aangezien in het artikel ook staat:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-in-2022-a4060057

Wel extra begroten, maximaal voor 2 extra prikken voor de gehele bevolking en dan 3 prikken gaan geven? Slechte begroting.
Wat had je dan verwacht van dat incompetente zooitje?
  woensdag 29 september 2021 @ 10:46:35 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201562146
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Volgens mij is crowdfunding gewoon omzet.
Er lopen twee zaken volgens mij, donaties en crowdfunding.

Maar ja die crowdfunding wordt gewoon pas uitgekeerd en geboekt in oktober, dus heeft geen invloed op de NOW van de maanden ervoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 10:47:14 #298
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201562152
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:45 schreef Questular het volgende:

[..]
Het niet knuffelen idee vond ik op momenten uiterst plezierig.
Hoevaak moest je dan "verplicht" knuffelen daarvoor vraag ik me dan af? :wtf:
pi_201562161
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wat had je dan verwacht van dat incompetente zooitje?
Of jij overdrijft mateloos met je drie verplichte prikken volgend jaar. Net zo goed mogelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 september 2021 @ 10:49:10 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201562176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:25 schreef Questular het volgende:
Dit zal vast als eens hier gevraagd zijn maar ik vraag het toch :)

Vanochtend verkouden en dus een sneltest afgenomen. Overal lees je dat deze testen ook geschikt zijn op het moment dat je zonder klachten "zeker" wilt weten of je veilig ergens op bezoek kunt gaan etc etc. Maar zodra je de verpakking opent lees je dat de test afgenomen kan worden op het moment dat je corona gerelateerde klachten hebt. Wie heeft het nu mis, de bijsluiter in de verpakking of de personen die testen zonder klachten aanraden?
Hmm geen idee. Maar als ik mijn goed-ingelezen schoonbroer moet geloven, zijn die zelftests sowieso niet betrouwbaar en kan je ze beter niet gebruiken. Want zowel false positives als false negatives enzo.

Verder niet persoonlijk gesproken, dus weet de details niet. Maar hij als neuroscientist geloof ik hem wel daarin.
pi_201562187
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')