abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201559838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 02:07 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nogmaals, ik heb liever totaal niets. Het is totale waanzin dat je uberhaupt moet aantonen dat je gevaccineerd bent tbv de horeca etc terwijl het personeel dat niet hoeft. Daarom zei ik al, gooi alles open en de ongevacineerden zoeken het maar uit.
Maar ik heb een geel boekje dat ik altijd al heb gebruikt. Niet meer dan dat, en dat het dus krom is dat dit niet geaccepteerd word als bewijs.
Nogmaals, je hoeft helemaal niet aan te tonen dat je bent gevaccineerd en dat doe je ook niet. Ook niet-gevaccineerden kunnen een groen vinkje krijgen en de persoon die scant kan ook niet de aanleiding van het groene vinkje zien. Hou nou eens op met die onwaarheden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201559840
quote:
Dat interview met die gast vanaf 1.07.15 echt wtf hahaha...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201560359
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nogmaals, je hoeft helemaal niet aan te tonen dat je bent gevaccineerd en dat doe je ook niet. Ook niet-gevaccineerden kunnen een groen vinkje krijgen en de persoon die scant kan ook niet de aanleiding van het groene vinkje zien. Hou nou eens op met die onwaarheden.
Welke onwaarheden? Je moet een QR code laten zien. Dat is het kernpunt waar ik het over heb. Als het zo is dat ook niet gevaccineerden een groen vinkje kunnen krijgen is het dus nog erger dan het al is. Waarom dan al die waanzin.

Maar ik blijft het herhalen Gooi de boel open zonder al die gekkigheid en ongevaccineerden zoeken het maar uit. Maar schijnbaar is het allemaal te moeilijk voor users hier op fok dat ik tege deze vorm van registratie ben en dat om een cafe te bezoeken of andere vrijetijdsbesteding.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherni op 29-09-2021 08:12:38 ]
pi_201560611
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Welke onwaarheden? Je moet een QR code laten zien. Dat is het kernpunt waar ik het over heb. Als het zo is dat ook niet gevaccineerden een groen vinkje kunnen krijgen is het dus nog erger dan het al is. Waarom dan al die waanzin.

Maar ik blijft het herhalen Gooi de boel open zonder al die gekkigheid en ongevaccineerden zoeken het maar uit. Maar schijnbaar is het allemaal te moeilijk voor users hier op fok dat ik tege deze vorm van registratie ben en dat om een cafe te bezoeken of andere vrijetijdsbesteding.

De onwaarheid dat je gevaccineerd moet zijn. Het gele boekje laten zien is een veel ergere maatregel want dan kunnen alleen gevaccineerden naar binnen, dat is wel discriminatie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201560635
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:34 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Ik zou het ook een goede reden vinden om Marokkanen te weren.
75% vd de Marokkaanse jonge mannen komt in aanraking met politie.

Verder lijkt mij het slopen van de moskeeën wel wat je kan ook in de kerk biden het hoeft niet in de Moskee.

Of is dit nu wel discriminatie?
Beide zijn discriminatie maar jij hebt het nu over racisme.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201560649
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De onwaarheid dat je gevaccineerd moet zijn. Het gele boekje laten zien is een veel ergere maatregel want dan kunnen alleen gevaccineerden naar binnen, dat is wel discriminatie.
Ja precies mijn idee.
Ik ben ook niet gelukkig met deze situatie maar die QR code is qua privacy en gemak veel beter dan dat gele boekje.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201563367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:57 schreef Nober het volgende:

[..]
Jij bent dus voor discriminatie.
Wel mooi hoe in iedere discussie er direct allerlei kaarten getrokken worden, en op onderbuik op de man gespeeld wordt. Nu weer discriminatie, straks weer lichamelijke integriteit, privacy of je recht op levensovertuiging. Zo kan iedere discussie worden platgeslagen.

Dat met deze maatregel (coronatoegangsbewijs) onderscheid wordt gemaakt is voor iedereen wel duidelijk. Dat het mensenrechten raakt ook. Zelfs als voorstander van deze maatregel kan ik dat niet ontkennen. Het maken van onderscheid levert echter niet per definitie discriminatie op.

Discriminatie is iemand onterecht niet als gelijke behandelen op basis van kenmerken die er niet toe doen. In dit geval dient de maatregel volgens het kabinet een legitiem doel en zijn de beperkingen gegrond gerechtvaardigd.

Een discussie die veel interessanter is wanneer de beperking niet meer gegrond is, bijv. niet meer voldoende proportioneel.

Het staat je tevens vrij een verzoek bij het CvrM in te dienen. Die zullen toetsen of de maatregel wel of niet gegrond jouw mensenrechten schaadt.
pi_201576887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat interview met die gast vanaf 1.07.15 echt wtf hahaha...
Wtf. Heel eng. Die vent ziet het als een oorlog.

Frontlinie,'ik kwam om mijn leven te geven', 'door strijden'

Nog los van de domheid van zijn woorden. Laagbegaafd.
Love is in the air!
pi_201577354
Vanmorgen was de zitting van Waku Waku tegen de Gemeente Utrecht bij de voorzieningenrechter, uitspraak om 17:30.

De gemeente zal ongetwijfeld in het gelijk worden gesteld, aangezien zij eraan gehouden is de wet te handhaven. Voor de eigenaars is het een principiële zaak, ze willen niet discrimineren. Ook het door de rechter aangedragen compromis om onder protest te gaan scannen en zodoende het restaurant open te kunnen houden in afwachting op de zaak die nu tegen de Staat loopt was voor hen geen optie.

Het is dus voor hen te hopen dat de periode waarin ze gesloten moeten blijven (dus eigenlijk zolang het scannen van de QR-code verplicht is) te overbruggen is met de opbrengsten die ze nu hebben uit crowdfunding.

En dat niet nog 1000 restaurants dit op dezelfde manier gaan doen omdat het geld uit de crowdfunding-pool snel opdroogt. :+
pi_201577520
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:13 schreef Tourniquet het volgende:
Het is dus voor hen te hopen dat de periode waarin ze gesloten moeten blijven (dus eigenlijk zolang het scannen van de QR-code verplicht is) te overbruggen is met de opbrengsten die ze nu hebben uit crowdfunding.
Op ruim twee ton (!) kun je wel even teren.
pi_201577632
Ik las ergens dat Waku Waku niet rolstoelvriendelijk is.
Misschien een idee om te gaan demonstreren tegen deze vorm van discriminatie? :o
pi_201577814
quote:
11s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:25 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Op ruim twee ton (!) kun je wel even teren.
Opbrengst uit crowdfunding gaat ook gewoon nog inkomstenbelasting af he. :P

Eerlijk gezegd geen idee waaraan ik moet denken qua vaste lasten bij een zaak als dit. Huur van een pand op een goede locatie in het centrum van Utrecht, een man of 12 aan personeel (uitgaande van de foto's op hun Instagram)... tot het einde van het jaar zullen ze wel kunnen overbruggen maar op een gegeven moment is de pot wel leeg lijkt me.
pi_201577862
Dat gejank over een app met een groen vinkje op je telefoon _O-
pi_201577889
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:47 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Opbrengst uit crowdfunding gaat ook gewoon nog inkomstenbelasting af he. :P

Eerlijk gezegd geen idee waaraan ik moet denken qua vaste lasten bij een zaak als dit. Huur van een pand op een goede locatie in het centrum van Utrecht, een man of 12 aan personeel (uitgaande van de foto's op hun Instagram)... tot het einde van het jaar zullen ze wel kunnen overbruggen maar op een gegeven moment is de pot wel leeg lijkt me.
Tien jaar geleden heb ik een restaurant voor een feestavond afgehuurd voor ¤2000 inclusief bier, wijn, hapjes, etcetera. Ik neem dus aan dat dit (toentertijd) een prima dekkend bedrag was voor een (weekend)avond. Dat was ook inkomen, dus ik denk dat ze het hiermee wel een maand of vier uit kunnen zingen.
pi_201578029
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:55 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Tien jaar geleden heb ik een restaurant voor een feestavond afgehuurd voor ¤2000 inclusief bier, wijn, hapjes, etcetera. Ik neem dus aan dat dit (toentertijd) een prima dekkend bedrag was voor een (weekend)avond. Dat was ook inkomen, dus ik denk dat ze het hiermee wel een maand of vier uit kunnen zingen.
Ligt eraan met hoeveel personen je daar was.
pi_201578121
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ligt eraan met hoeveel personen je daar was.
Omdat dat restaurant ook kosten maakt aan voedsel en drank bedoel je? (In tegenstelling tot Waku Waku als het gesloten is.) Ik denk niet dat het echt uitmaakt: op die ¤2000 zit kennelijk een voor het restaurant acceptabele winstmarge voor een avond, of dat nou met 20 of met 200 personen is.

Overigens: een man of 100 denk ik. Ik weet nog dat we ook per consumptie konden afrekenen (met een minimumbedrag), maar een vlugge rekensom maakte duidelijk dat het niet veel uit zou maken.
pi_201578163
quote:
5s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:14 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Omdat dat restaurant ook kosten maakt aan voedsel en drank bedoel je? (In tegenstelling tot Waku Waku als het gesloten is.) Ik denk niet dat het echt uitmaakt: op die ¤2000 zit kennelijk een voor het restaurant acceptabele winstmarge voor een avond, of dat nou met 20 of met 200 personen is.

Overigens: een man of 100 denk ik. Ik weet nog dat we ook per consumptie konden afrekenen (met een minimumbedrag), maar een vlugge rekensom maakte duidelijk dat het niet veel uit zou maken.
voor 2 tientjes de man klaar? wauw. ben toch meestal wat meer kwijt op een avondje stappen, ook 10 jaar geleden.
pi_201578204
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:18 schreef Shotty het volgende:

[..]
voor 2 tientjes de man klaar? wauw. ben toch meestal wat meer kwijt op een avondje stappen, ook 10 jaar geleden.
Klink inderdaad als weinig, nietwaar? Ik heb het daarom maar even opgezocht en het was ¤700 voor een diner (excl. drank) van 19 gasten, plus ¤1300 voor de rest van de avond voor 60 gasten. Dus dat is net iets meer dan ¤20 de man. Ze wilden expliciet minimaal ¤2000 draaien.

Tot zover mijn eigen referentie. :P
pi_201578276
quote:
6s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:24 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Klink inderdaad als weinig, nietwaar? Ik heb het daarom maar even opgezocht en het was ¤700 voor een diner (excl. drank) van 19 gasten, plus ¤1300 voor de rest van de avond voor 60 gasten. Dus dat is net iets meer dan ¤20 de man. Ze wilden expliciet minimaal ¤2000 draaien.

Tot zover mijn eigen referentie. :P
Ok, nu zijn die marges bij waku waku natuurlijk wel hoog, gemarineerde maīskolf voor ¤9,95 en hoofdgerechten van rond de ¤17,95. Enkel voor wat groenten.

Die dertig man personeel is inclusief de schoonmakers, afwassers en weekendhulpen, aantal is mede zo hoog omdat ze zeven dagen per week open zijn.

Die draaien imo flinke winst.
  donderdag 30 september 2021 @ 13:55:22 #145
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201578546
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:32 schreef ootjekatootje het volgende:


Die dertig man personeel is inclusief de schoonmakers, afwassers en weekendhulpen, aantal is mede zo hoog omdat ze zeven dagen per week open zijn.

ja maar die krijgen toch ook allemaal het salaris van de chef-kok? de eigenaar wil iedereen als gelijke behandelen.
Tot nooit .......
pi_201578565
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die draaien imo flinke winst.
Mwa, ik betwijfel het of het runnen van zo'n restaurant een vetpot is, zeker in de afgelopen tijd. Bovendien zijn ze pas 2 jaar open dus waarschijnlijk gaat alle winst uit de omzet nog naar het aflossen van het startkapitaal (doe nu even de aanname dat ze dit niet uit eigen middelen hebben opgezet).
  donderdag 30 september 2021 @ 14:16:11 #147
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201578802
vetpot kan ik me niet voorstellen inderdaad.

Als je met wat meer mensen uit eten gaat en er twee van die konijnen bij zitten dan wordt het toch een normaal restaurant met een vega-gerecht.
Tot nooit .......
pi_201578871
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:16 schreef Speekselklier het volgende:
vetpot kan ik me niet voorstellen inderdaad.

Als je met wat meer mensen uit eten gaat en er twee van die konijnen bij zitten dan wordt het toch een normaal restaurant met een vega-gerecht.
Ze zitten wel in Utrecht, vol studenten en wokemensen.
Daarnaast die die marge echt veel hoger als bij “gewone” restaurants. Ik denk dat ze ook weinig verspillen.
pi_201578886
Als deze mensen zich zo druk maken dat ze gevolgd kunnen worden via de qr code (wat een fabeltje is) had ik ze liever gehoord bij de installatie van extreem veel camera's in het openbaar gebied, met gezichtsherkenning etc. De infrastructuur om je nauwgezet te kunnen volgen ligt er al jaren. Daar hebben ze zo'n codetje niet voor nodig
  donderdag 30 september 2021 @ 15:34:37 #150
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201579584
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Als deze mensen zich zo druk maken dat ze gevolgd kunnen worden via de qr code (wat een fabeltje is) had ik ze liever gehoord bij de installatie van extreem veel camera's in het openbaar gebied, met gezichtsherkenning etc. De infrastructuur om je nauwgezet te kunnen volgen ligt er al jaren. Daar hebben ze zo'n codetje niet voor nodig
en dan ziten daar wel lekker te facebooken met hun maaltijden.
Tot nooit .......
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')