abonnement Unibet Coolblue
pi_201550662
Mijn persoonlijke mening, poten thuis houden.
Ga desnoods gewoon weg of maak het uit.
Dat gezegd hebbende, de wereld is op dit moment erg pro-vrouw en anti-man.
Vooral veel jonge vrouwen laten zich hierdoor beïnvloeden en in een relatie zie je dat dan heel snel terug.
Kan me best voorstellen dat je dan als jonge kerel die shit over je heen krijgt in een relatie dat je dan gauw je kookpunt bereikt.

quote:
1 op 5 jongeren slachtoffer huiselijk geweld, vooral jonge vrouwen
VANDAAG, 01:25
Een op de vijf jongeren tussen 16 en 24 jaar is tussen maart 2019 en april 2020 slachtoffer geworden van huiselijk geweld. Vooral meisjes en vrouwen hebben ermee te maken, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek. In 12 procent van de gevallen ging het om structureel geweld.

Onder huiselijk geweld valt onder meer slaan, schoppen en het dreigen met lichamelijk pijn. De cijfers zijn afkomstig uit een analyse op basis van de Prevalentiemonitor Huiselijk Geweld en Seksueel Geweld van het CBS en het WODC (Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum).

Wat volgens de statistici ook relatief vaak voorkomt onder jongeren (10 procent) is 'dwingende controle'. Daaronder verstaat het CBS structureel huiselijk geweld "waarbij één persoon de ander sterk domineert". 5 procent van de jongeren werd slachtoffer van stalking door een ex-partner. Seksueel geweld in huiselijke kring kwam het minst vaak voor (3 procent).

Volgens het CBS geldt dat jonge vrouwen bij alle vormen van geweld in de huiselijke kring vaker slachtoffer zijn dan jonge mannen. Ze hebben vooral veel vaker te maken met een stalker. Mannen zijn volgens de onderzoekers vaker dader als het om huiselijk geweld gaat.

Het is de eerste editie van het onderzoek. "In 2022 en 2024 staan er volgende edities gepland", aldus het CBS.
https://www.google.com/am(...)l-jonge-vrouwen.html
pi_201550680
Het houdt niet op niet vanzelf.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 28 september 2021 @ 12:36:26 #3
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_201550685
Maar waaruit blijkt nu dat vrouwen vaker het slachtoffer zijn en bij welke marge?
Je maintiendrai -XOXO-
pi_201550688
Die jonge vrouwen moeten eens goed bij zichzelf te rade gaan waarom ze steeds meer weerstand ondervinden.
-nee-
pi_201550705
Is er ook onderzoek gedaan bij wie (bijv. welke bevolkingsgroep of achtergrond etc.) deze stijging het hoogst is? Of is het maar een algemeen onderzoek zonder echt de diepte in te gaan zodat er daadwerkelijk een gerichte aanpak bedacht kan worden? Of is dit weer de zoveelste losse flodder waar niemand wat aan heeft en waar niemand wat mee doet?
U MAD?
pi_201550734
Je mag thuis ook al niks meer :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 28 september 2021 @ 12:44:31 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_201550748
En wie zijn de mannen met wapperende handjes? 2e generatie allochtonen waarvan de vriendin wat te mondig is geworden door in Nederland op te groeien? Hoogopgeleiden waarvan de vrouw zelf te druk is met carriere maken om de man op de wenken te bedienen?
pi_201550760
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:36 schreef Marsenal het volgende:
Die jonge vrouwen moeten eens goed bij zichzelf te rade gaan waarom ze steeds meer weerstand ondervinden.
De jonge vrouwen hebben het geweld aan zichzelf te danken, bedoel je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201550785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De jonge vrouwen hebben het geweld aan zichzelf te danken, bedoel je?
muh victim blaming
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 28 september 2021 @ 12:47:17 #10
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_201550787
Ik snap nooit waarom er bij dit soort topics elke keer toch weer een vergoeilijking bij komt kijken.

In het ene na het andere topic wordt continu geklaagd over dat er teveel begrip is voor daders van misdrijven en dat ze gewoon keihard gestraft en aangepakt moeten worden. Maar zodra het op (huiselijk) geweld aankomt, dan zie je altijd weer de reacties verschijnen van "Ja, maar vrouwen kunnen je ook wel tot het uiterste drijven" en "Ja, maar mannen hebben het ook wel heel moeilijk in de huidige wereld".

Je gebruikt gewoon geen geweld tegen je partner, en als je dat toch doet, ben je een klootzak, danwel een kutwijf. En de statistieken wijzen uit dat er blijkbaar wat dit onderwerp betreft een stuk meer klootzakken dan kutwijven zijn.

Maar dit zal je allemaal wel weer niet mogen zeggen, want je mag niets meer zeggen in dit land. (Ik gooi 'm er vast maar even in.)
pi_201550831
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:39 schreef de_boswachter het volgende:
Is er ook onderzoek gedaan bij wie (bijv. welke bevolkingsgroep of achtergrond etc.) deze stijging het hoogst is? Of is het maar een algemeen onderzoek zonder echt de diepte in te gaan zodat er daadwerkelijk een gerichte aanpak bedacht kan worden? Of is dit weer de zoveelste losse flodder waar niemand wat aan heeft en waar niemand wat mee doet?
Er zijn veel cijfers beschikbaar over verschillende doelgroepen/leeftijden/financiele achtergronden/geaardheid. Ik zal even kijken of ik ze voor je kan vinden.

Edit: gevonden :) interessant leesvoer met meer achtergrondinformatie dan in de op staat https://www.cbs.nl/-/media/_pdf/2020/51/phgsg2020_web.pdf
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 28 september 2021 @ 12:51:25 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201550846
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:32 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Kan me best voorstellen dat je dan als jonge kerel die shit over je heen krijgt in een relatie dat je dan gauw je kookpunt bereikt.
Wat voor shit bedoel je dan :?
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:04:43 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201551011
Ik heb nog nooit een vrouw geslagen, maar wat heb ik vaak op het punt gestaan om het te doen.
Zoveel gezeik verduren om er af en toe even op te mogen klimmen.

Relaties zijn alleen in het begin leuk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201551014
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De jonge vrouwen hebben het geweld aan zichzelf te danken, bedoel je?
vaak wel ja, als ik naar de types kijk met wie ze omgaan dan zie ik de rode vlaggen al van een km afstand

maar dat mag ik als man niet hardop zeggen
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201551034
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:47 schreef Leshy het volgende:
Ik snap nooit waarom er bij dit soort topics elke keer toch weer een vergoeilijking bij komt kijken.

In het ene na het andere topic wordt continu geklaagd over dat er teveel begrip is voor daders van misdrijven en dat ze gewoon keihard gestraft en aangepakt moeten worden. Maar zodra het op (huiselijk) geweld aankomt, dan zie je altijd weer de reacties verschijnen van "Ja, maar vrouwen kunnen je ook wel tot het uiterste drijven" en "Ja, maar mannen hebben het ook wel heel moeilijk in de huidige wereld".

Je gebruikt gewoon geen geweld tegen je partner, en als je dat toch doet, ben je een klootzak, danwel een kutwijf. En de statistieken wijzen uit dat er blijkbaar wat dit onderwerp betreft een stuk meer klootzakken dan kutwijven zijn.

Maar dit zal je allemaal wel weer niet mogen zeggen, want je mag niets meer zeggen in dit land. (Ik gooi 'm er vast maar even in.)
Daar ben ik het wel mee eens, maar vrouwen kiezen zelf hun partner uit, net als mannen trouwens. Als je de verkeerde uitzoekt is dat een persoonlijk probleem en geen maatschappeijk probleem. De politie kan een gewelddadige man (of vrouw) uit huis halen, en een rechter kan een gebiedsverbod opleggen voor een ex-partner maar daar houdt het wat mji betreft wel op.

De politie is er niet om naast de keukentafel of het bed de niet openbare orde te bewaken. Als je wil samenleven met een man die je mishandelt dan moet je die mishandeling ook maar verdragen. De zeikwijverij zit hem erin dat vrouwen blijkbaar verwachten dat de samenleving de man van hun keuze komt opvoeden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201551036
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:44 schreef kwiwi het volgende:
En wie zijn de mannen met wapperende handjes? 2e generatie allochtonen waarvan de vriendin wat te mondig is geworden door in Nederland op te groeien? Hoogopgeleiden waarvan de vrouw zelf te druk is met carriere maken om de man op de wenken te bedienen?
tatoo homos?
gouden tandjes?
tokkies?
@Werkman ?

als ik soms zie met wat voor volk vrouwen zich bezighouden dan ligt de standaard niet zo hoog :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:10:36 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201551077
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:04 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
vaak wel ja, als ik naar de types kijk met wie ze omgaan dan zie ik de rode vlaggen al van een km afstand

maar dat mag ik als man niet hardop zeggen
Hoi. Ik ben een temperamentvolle man.
We zijn nooit saai.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201551100
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:07 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
tatoo homos?
gouden tandjes?
tokkies?
@:werkman ?

als ik soms zie met wat voor volk vrouwen zich bezighouden dan ligt de standaard niet zo hoog :')
Mijn vriendin heeft het naar eigen bewering goed bij me.
Maar in eerdere relaties gewoon koffers laten pakken.
Als je slaat ben je al te laat.
pi_201551116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:11 schreef Werkman het volgende:

[..]
Mijn vriendin heeft het naar eigen bewering goed bij me.
Maar in eerdere relaties gewoon koffers laten pakken.
geintje joh je weet wat de stereotype is over de bouwvakker
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201551182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar vrouwen kiezen zelf hun partner uit, net als mannen trouwens. Als je de verkeerde uitzoekt is dat een persoonlijk probleem en geen maatschappeijk probleem. De politie kan een gewelddadige man (of vrouw) uit huis halen, en een rechter kan een gebiedsverbod opleggen voor een ex-partner maar daar houdt het wat mji betreft wel op.

De politie is er niet om naast de keukentafel of het bed de niet openbare orde te bewaken. Als je wil samenleven met een man die je mishandelt dan moet je die mishandeling ook maar verdragen. De zeikwijverij zit hem erin dat vrouwen blijkbaar verwachten dat de samenleving de man van hun keuze komt opvoeden.
Nou volgens deze citaat is het wel een maatschappelijke probleem

De rol van de overheid

Huiselijk geweld is geen privéprobleem, maar een maatschappelijk probleem. Een probleem dat de overheid moet voorkomen en bestrijden. Als er een geval van geweld is, moet de overheid dit onderzoeken en ervoor zorgen dat er opvang en hulp is voor het slachtoffer.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201551206
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:12 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
geintje joh je weet wat de stereotype is over de bouwvakker
Zonder gein, ik zie hier best veel zinnige argumenten voorbij komen over partnerkeuze, bevolkingsgroepen en eigen gedrag in een relatie.

Ik heb ondertussen begrepen dat het niet alleen over fysieke mishandeling gaat maar ook over geestelijk.

Ben benieuwd welke kant dit op waait.
Ben ik straks iemand die z'n vriendin "mishandeld" doordat ik een keer een chagrijnige kop heb of een keer geen zin om te praten?

Wie bepaalt nu eigenlijk wat mishandeling is of niet?
pi_201551240
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:04 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
vaak wel ja, als ik naar de types kijk met wie ze omgaan dan zie ik de rode vlaggen al van een km afstand

maar dat mag ik als man niet hardop zeggen
Gewoon voorbij lopen.
Als het je zus of dochter niet is is het jouw zaak niet.
pi_201551307
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:32 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Dat gezegd hebbende, de wereld is op dit moment erg pro-vrouw en anti-man.
Goed dat het eens gezegd wordt!!!!!1

Wij mannen hebben zwaar te lijden onder de onderdrukking van sterke vrouwen die ons benadelen en enorm mishandelen of gemene dingen met mannen doen.

Vaak zitten wij mannen in een hoekje stilletjes te huilen of hebben 's avonds een dekentje nodig om mee te knuffelenen omdat we ons eenzaam en misbruikt voelen :'( :'( :'( :'(
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201551412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:20 schreef Werkman het volgende:

[..]
Gewoon voorbij lopen.
Als het je zus of dochter niet is is het jouw zaak niet.
Die hebben dan ook geen issues
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201551447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:40 schreef RamboDirk het volgende:
Meer en meer migranten uit achterlijke culturen met achterlijke religies = meer en meer huiselijk geweld.
Dat zou een verklaring kunnen zijn, maar ik zie het niet voor me dat die vrouwen dat überhaupt ergens zouden melden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201551492
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:44 schreef kwiwi het volgende:
En wie zijn de mannen met wapperende handjes? 2e generatie allochtonen waarvan de vriendin wat te mondig is geworden door in Nederland op te groeien? Hoogopgeleiden waarvan de vrouw zelf te druk is met carriere maken om de man op de wenken te bedienen?
Blanke dronkenlappen die hun partner in elkaar meppen natuurlijk.
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:49:42 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201551522
Goed topic.
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:52:18 #28
481998 K21
Cappuccino
pi_201551553
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat zou een verklaring kunnen zijn, maar ik zie het niet voor me dat die vrouwen dat überhaupt ergens zouden melden.
Wellicht dat de buren het (anoniem) melden bij de politie als buuf weer eens de hut door gebeukt wordt en het via via bij een instantie terecht komt die deze statistieken bijhoudt?
  dinsdag 28 september 2021 @ 14:12:21 #29
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201551785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:47 schreef Leshy het volgende:
Ik snap nooit waarom er bij dit soort topics elke keer toch weer een vergoeilijking bij komt kijken.

In het ene na het andere topic wordt continu geklaagd over dat er teveel begrip is voor daders van misdrijven en dat ze gewoon keihard gestraft en aangepakt moeten worden. Maar zodra het op (huiselijk) geweld aankomt, dan zie je altijd weer de reacties verschijnen van "Ja, maar vrouwen kunnen je ook wel tot het uiterste drijven" en "Ja, maar mannen hebben het ook wel heel moeilijk in de huidige wereld".

Je gebruikt gewoon geen geweld tegen je partner, en als je dat toch doet, ben je een klootzak, danwel een kutwijf. En de statistieken wijzen uit dat er blijkbaar wat dit onderwerp betreft een stuk meer klootzakken dan kutwijven zijn.

Maar dit zal je allemaal wel weer niet mogen zeggen, want je mag niets meer zeggen in dit land. (Ik gooi 'm er vast maar even in.)
Mee eens.
Vrouwen kunnen inderdaad je tot het uiterste drijven maar houdt je dan in, koop 2 samsonites mik al haar spullen er in en flikker d'r op straat!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Vis een optie? dinsdag 28 september 2021 @ 14:29:11 #30
70532 loveli
N
pi_201551903
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:37 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Aan de andere kant: vrouwen zoeken het ook gewoon zelf op. Genoeg lieve boiz die dit never doen maar ze zoeken zelf schooiers op...
De lieve boiz die nu zeggen dat het hun eigen schuld is?
crap in = crap out
pi_201551997
PAGINA 139

Ruim een vijfde van de plegers van huiselijk geweld heeft wel een criminogeen probleem
met betrekking tot druggebruik en bij 6% van de mensen is er sprake
van een ernstig criminogeen probleem op dit gebied. Zij gebruiken op
frequente basis harddrugs, zijn het grootste deel van hun dag bezig met
drugs (het gebruik, het verkrijgen van drugs of het verwerven van geld om
drugs te kopen) en hebben vrijwel alleen contacten met medegebruikers
en met dealers. Bovendien hangt hun druggebruik in sterke mate samen
met hun delictgedrag


PAGINA 140

Bij ruim de helft van de plegers van huiselijk geweld is
geen sprake van alcoholgebruik dat verband houdt met het plegen van
delicten, maar bij 15% van de daders is hier wel sprake van en bij meer
dan een kwart is zelfs sprake van een ernstig criminogeen probleem
met betrekking tot alcoholgebruik. Deze mensen drinken te veel en
hun alcoholgebruik heeft een grote (negatieve) invloed op hun dagelijks
functioneren. Bij deze mensen zijn er duidelijke aanwijzingen dat alcoholgebruik een zeer belangrijke invloed heeft gehad op het delict en er zijn
volgens de reclasseringswerkers duidelijke aanwijzingen dat alcoholgebruik bij deze daders leidt tot direct gevaar voor henzelf of voor anderen.

https://www.politieacadem(...)atheek/PDF/79673.pdf
pi_201552017
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:16 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nou volgens deze citaat is het wel een maatschappelijke probleem

De rol van de overheid

Huiselijk geweld is geen privéprobleem, maar een maatschappelijk probleem. Een probleem dat de overheid moet voorkomen en bestrijden.
Grenzen dicht?

quote:
Als er een geval van geweld is, moet de overheid dit onderzoeken en ervoor zorgen dat er opvang en hulp is voor het slachtoffer.
Geweld is ook binnenshuis strafbaar. Het gaat er niet om dat je daar niet tegen op moet treden, maar je hebt ook massa's vrouwen die het dan nog een keer willen proberen. Mensen maken hun eigen keuzes en kunnen niet van de samenleving en de overheid verwachten dat die blijft zorgen dat die keuzes goed uitpakken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201552355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:29 schreef loveli het volgende:

[..]
De lieve boiz die nu zeggen dat het hun eigen schuld is?
Je moet als kerel tegenwoordig zorgen dat je vriendin binnen een half jaar na aanvang van de relatie in de Kalverstraat kan winkelen.
Anders ben je geen lieve boy.
pi_201552413
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:04 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb nog nooit een vrouw geslagen, maar wat heb ik vaak op het punt gestaan om het te doen.
Zoveel gezeik verduren om er af en toe even op te mogen klimmen.

Relaties zijn alleen in het begin leuk.
Ja als je ongeneerd gaat liggen ruften in bed, moet je niet vreemd opkijken als mevrouw eens een keer geen zin heeft.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201552458
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:47 schreef Leshy het volgende:
Ik snap nooit waarom er bij dit soort topics elke keer toch weer een vergoeilijking bij komt kijken.

In het ene na het andere topic wordt continu geklaagd over dat er teveel begrip is voor daders van misdrijven en dat ze gewoon keihard gestraft en aangepakt moeten worden. Maar zodra het op (huiselijk) geweld aankomt, dan zie je altijd weer de reacties verschijnen van "Ja, maar vrouwen kunnen je ook wel tot het uiterste drijven" en "Ja, maar mannen hebben het ook wel heel moeilijk in de huidige wereld".

Je gebruikt gewoon geen geweld tegen je partner, en als je dat toch doet, ben je een klootzak, danwel een kutwijf. En de statistieken wijzen uit dat er blijkbaar wat dit onderwerp betreft een stuk meer klootzakken dan kutwijven zijn.

Maar dit zal je allemaal wel weer niet mogen zeggen, want je mag niets meer zeggen in dit land. (Ik gooi 'm er vast maar even in.)
Op die 2 onderwerpen komen verschillende mensen opaf, daarom krijg je 2 verschillende reacties.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201552523
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:39 schreef de_boswachter het volgende:
Is er ook onderzoek gedaan bij wie (bijv. welke bevolkingsgroep of achtergrond etc.) deze stijging het hoogst is? Of is het maar een algemeen onderzoek zonder echt de diepte in te gaan zodat er daadwerkelijk een gerichte aanpak bedacht kan worden? Of is dit weer de zoveelste losse flodder waar niemand wat aan heeft en waar niemand wat mee doet?
Zal best, maar dat rapport ligt nu nog ergens onderin een la.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Er zijn veel cijfers beschikbaar over verschillende doelgroepen/leeftijden/financiele achtergronden/geaardheid. Ik zal even kijken of ik ze voor je kan vinden.

Edit: gevonden :) interessant leesvoer met meer achtergrondinformatie dan in de op staat https://www.cbs.nl/-/media/_pdf/2020/51/phgsg2020_web.pdf
Dat is leuk, maar waar staan de bevolkingsgroepen en/of achtergrond van de plegers?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201552679
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:17 schreef Werkman het volgende:

[..]

Wie bepaalt nu eigenlijk wat mishandeling is of niet?
Daar bestaan criteria voor :Y

Onder geestelijke mishandeling valt vanalles o.a.bedreiging, intimidatie, uitschelden en isoleren.

En het moet dan structureel gebeuren en niet eenmalig
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201552710
https://www.ad.nl/binnenl(...)upermarkt~aa2ff1fea/

quote:
Vrouwen worden massaal lastiggevallen in Rotterdam. De gemeente probeert van alles om straatintimidatie te stoppen, maar het wordt alleen maar erger. De hoop is nu gevestigd op een landelijk verbod - maar of dat het einde betekent van de pssst-terreur?
:Y :Y :Y
pi_201552717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:17 schreef Werkman het volgende:

[..]

Wie bepaalt nu eigenlijk wat mishandeling is of niet?
Daar bestaan criteria voor :Y

Onder geestelijke mishandeling valt vanalles o.a.bedreiging, intimidatie, uitschelden en isoleren.

En het moet dan structureel gebeuren en niet eenmalig
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Zal best, maar dat rapport ligt nu nog ergens onderin een la.
[..]
Dat is leuk, maar waar staan de bevolkingsgroepen en/of achtergrond van de plegers?
Dat mag niet worden vastgelegd. Er wordt niet per etniciteit gekeken, mogelijk wel naar wel/geen migratie achtergrond, armoede ect
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201552901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:29 schreef loveli het volgende:

[..]
De lieve boiz die nu zeggen dat het hun eigen schuld is?
welke lieve boiz met vrouwen? :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201553413
Is iemand een man, als hij zijn woede niet kan beheersen als een lichamelijk zwakkere hem kwaad maakt?
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:53:51 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201553562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja als je ongeneerd gaat liggen ruften in bed, moet je niet vreemd opkijken als mevrouw eens een keer geen zin heeft.
She said she liked it.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:59:41 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201553620
Veel te veel meisjes (ook autochtone) worden niet opgevoed als zelfstandig individu.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:22:45 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201553875
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Veel te veel meisjes (ook autochtone) worden niet opgevoed als zelfstandig individu.
Dat overdrijf je niet.
Je moet hun puinhopen maar voor ze oplossen, zeg je dat ze zelf eens een keer verantwoording moeten nemen ben je een klootzak en geen "echte" man.

Maar goed, misschien ben ik altijd de verkeerde vrouwen tegengekomen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201553963
Veel te veel jongetjes (ook autochtone) wordt geleerd dat agressie bij mannelijkheid hoort.

Een beetje criminaliteit, een beetje kopschoppen, een beetje er af en toe op klimmen, een beetje meisjes slaan, het hoort er allemaal bij, bij mannelijkheid.

De jongetjes vinden het al heel verdienstelijk van zichzelf wanneer ze zich zo goed kunnen beheersen dat ze hun meisje nìet slaan, ook al zouden ze het eigenlijk wel willen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_201554343
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:29 schreef OllieA het volgende:
Veel te veel jongetjes (ook autochtone) wordt geleerd dat agressie bij mannelijkheid hoort.

Een beetje criminaliteit, een beetje kopschoppen, een beetje er af en toe op klimmen, een beetje meisjes slaan, het hoort er allemaal bij, bij mannelijkheid.

De jongetjes vinden het al heel verdienstelijk van zichzelf wanneer ze zich zo goed kunnen beheersen dat ze hun meisje nìet slaan, ook al zouden ze het eigenlijk wel willen.
Bron?
pi_201554439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat overdrijf je niet.
Je moet hun puinhopen maar voor ze oplossen, zeg je dat ze zelf eens een keer verantwoording moeten nemen ben je een klootzak en geen "echte" man.

Maar goed, misschien ben ik altijd de verkeerde vrouwen tegengekomen.
Nou nee, bekend verschijnsel. Zolang alles goed gaat zijn het powervrouwen maar zodra het mis gaat zijn ze weer papa's kleine meisje.

Hoe vaak ik al niet in de kroeg aangeklamd ben voor bescherming door meiden die zelfstandig en vol trots binnen kwamen maar naar mate de avond vorderde toch bang waren voor die ene bezopen lastpost.
  dinsdag 28 september 2021 @ 18:09:14 #48
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201554454
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:08 schreef Werkman het volgende:

[..]
Nou nee, bekend verschijnsel. Zolang alles goed gaat zijn het powervrouwen maar zodra het mis gaat zijn ze weer papa's kleine meisje.

Hoe vaak ik al niet in de kroeg aangeklamd ben voor bescherming door meiden die zelfstandig en vol trots binnen kwamen maar naar mate de avond vorderde toch bang waren voor die ene bezopen lastpost.
Het zal vast een onpopulaire mening zijn maar vrouwen genieten toch altijd een bepaald niveau van bescherming. En nee, dat komt niet door vrouwen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201555320
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Goed dat het eens gezegd wordt!!!!!1

Wij mannen hebben zwaar te lijden onder de onderdrukking van sterke vrouwen die ons benadelen en enorm mishandelen of gemene dingen met mannen doen.

Vaak zitten wij mannen in een hoekje stilletjes te huilen of hebben 's avonds een dekentje nodig om mee te knuffelenen omdat we ons eenzaam en misbruikt voelen :'( :'( :'( :'(
Dekentje? Het leed, dat "vuilniszak buiten MOETEN zetten" heet, is alleen maar met zware bieren met een hoog alcoholpercentage te doorstaan. :'(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201555752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dekentje? Het leed, dat "vuilniszak buiten MOETEN zetten" heet, is alleen maar met zware bieren met een hoog alcoholpercentage te doorstaan. :'(
Mijn vrouw dwingt me tegen mijn zin tightfit jeans te dragen, gewoon omdat zij dat wil.

In mn wekelijkse mannenpraatgroepje zeggen ze vaak dat ik in opstand moet komen en opkomen voor mezelf, maar ik ben bang dat ze boos op me zou worden dan.

Zo moeilijk heb je het als man...
De vrouwen onderdrukken ons gewoon *snikje*
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201556112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Mijn vrouw dwingt me tegen mijn zin tightfit jeans te dragen, gewoon omdat zij dat wil.

In mn wekelijkse mannenpraatgroepje zeggen ze vaak dat ik in opstand moet komen en opkomen voor mezelf, maar ik ben bang dat ze boos op me zou worden dan.

Zo moeilijk heb je het als man...
De vrouwen onderdrukken ons gewoon *snikje*
Mijn vriendin dwingt me huishoudelijke taken te verrichten en bovendien moet ik mijn eigen brood smeren. :'( Fuck it! Ik heb nú bier nodig!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:04:53 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201556193
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:32 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Mijn persoonlijke mening, poten thuis houden.
Ga desnoods gewoon weg of maak het uit.
Dat gezegd hebbende, de wereld is op dit moment erg pro-vrouw en anti-man.
Vooral veel jonge vrouwen laten zich hierdoor beïnvloeden en in een relatie zie je dat dan heel snel terug.
Kan me best voorstellen dat je dan als jonge kerel die shit over je heen krijgt in een relatie dat je dan gauw je kookpunt bereikt.

[..]
https://www.google.com/am(...)l-jonge-vrouwen.html
Oorzaak en gevolg in de OP, hulde!
pi_201556338
Vrouwen luisteren dus steeds slechter als ik de TT mag geloven? Verder nog niks gelezen.
pi_201556621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Grenzen dicht?
[..]
Geweld is ook binnenshuis strafbaar. Het gaat er niet om dat je daar niet tegen op moet treden, maar je hebt ook massa's vrouwen die het dan nog een keer willen proberen. Mensen maken hun eigen keuzes en kunnen niet van de samenleving en de overheid verwachten dat die blijft zorgen dat die keuzes goed uitpakken.
Sterke zelfverzekerde vrouwen hebben de overheid nodig als het te heet onder de voeten word. In een ideale wereld zou men meer stilstaan bij het uitkiezen van een goede partner , want daar begint de ellende . Maar omdat deze sterke zelfverzekerde wezens niet tegen kritiek kunnen of god forbid aan zelfreflectie doen . Word het een probleem van ons allemaal ( lees overheid)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:30:58 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201556669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:12 schreef Solstice1 het volgende:
Vrouwen luisteren dus steeds slechter als ik de TT mag geloven? Verder nog niks gelezen.
Nee, de TT is exemplarisch wat betreft de vrouwenhaat die leidt tot die hogere cijfers. Verderop ook in dit topic: vrouwen kiezen zelf de verkeerde partners, vrouwen blijven zelf bij partners met losse handjes, vrouwen hebben een te grote bek totdat het misgaat en ze ineens niks meer kunnen en gaan janken bij pappie/de overheid.

Goh nou nou, waar zou de huidige tendens vandaan komen?
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:34:07 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201556725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:27 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Sterke zelfverzekerde vrouwen hebben de overheid nodig als het te heet onder de voeten word. In een ideale wereld zou men meer stilstaan bij het uitkiezen van een goede partner , want daar begint de ellende . Maar omdat deze sterke zelfverzekerde wezens niet tegen kritiek kunnen of god forbid aan zelfreflectie doen . Word het een probleem van ons allemaal ( lees overheid)
Wat bedoel je daarmee? Wat is "te heet onder hun voeten"? Wat voor situatie doel je op?

Want als je zoals de rest van je post suggereert zo is dat het probleem is dat vrouwen als ze door hun partner mishandeld worden, een beroep doen op voorzieningen vanuit de overheid voor hun bescherming in plaats van dat ze kijken naar hun eigen schuld aan hun eigen mishandeling, dan is dat een klassiek voorbeeld van victim blaming.
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:35:09 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201556752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:27 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Sterke zelfverzekerde vrouwen hebben de overheid nodig als het te heet onder de voeten word. In een ideale wereld zou men meer stilstaan bij het uitkiezen van een goede partner , want daar begint de ellende . Maar omdat deze sterke zelfverzekerde wezens niet tegen kritiek kunnen of god forbid aan zelfreflectie doen . Word het een probleem van ons allemaal ( lees overheid)
Oh en mogen zwakke, niet zelfverzekerde vrouwen dan wel een beroep doen op de overheid en zijn die gevrijwaard van kritiek en zelfreflectie? Wat is er zo belangrijk aan een zelfbeeld dat jij het moet benoemen in dit kader?
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:52:10 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201557040
Nog nooit de behoefte gevoeld mijn vriendin te gaan meppen. Maargoed, ik kan in tegenstelling tot veel holbewoners wel normaal mijn grenzen aangeven

Maar TS is er zo te zien een die het wel prima vind gezien zijn goedpraterij.
pi_201557552
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:52 schreef Hexagon het volgende:
Nog nooit de behoefte gevoeld mijn vriendin te gaan meppen.
Mijn vriendin en ik hebben onze "speciale avonden" maar ik denk dat je begrijpt dat dat niet onder mishandeling valt.
pi_201559940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:04 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb nog nooit een vrouw geslagen, maar wat heb ik vaak op het punt gestaan om het te doen.
Zoveel gezeik verduren om er af en toe even op te mogen klimmen.

Dat jij nog ''nooit'' een vrouw geslagen heb wil ik best wel geloven, maar je geeft hier toch wel aan een soort van kort lontje te hebben naar de andere sekse toe.

Kun je dan ook eens uitleggen wat dat zg ''gezeik'' dan inhoudt dat je dan wel zou slaan naar een vrouw? Ben ik wel benieuwd naar. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door -Hakuna- op 29-09-2021 07:00:20 ]
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_201559961
Ik heb nu ongeveer 4 jaar een zeer goede relatie met een oudere transvrouw en dat wat hier allemaal geschreven wordt herken ik eigenlijk niet. Wij hebben ook wel onenigheid, maar met praten en daar elkaar troosten en liefhebben (heel belangrijk) komen we wij tweeën ook bij conflicten altijd weer uit. Maar wij hebben dan ook veel gemeenschappelijke passies en hobby's die wie samen delen en ook zelfde achtergrond, dat zal ook wel meespelen.
Moet er niet aan denken een relatie te hebben met een (wiet) roker, problematische alcohol drinker of een primaat die al ontploft als je even de andere kant opkijkt! :{w

Ons motto is handjes liefdevol laten wapperen en daar genieten wij beiden gedurende de hele dag van. O+
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_201560442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:08 schreef Werkman het volgende:

[..]
Nou nee, bekend verschijnsel. Zolang alles goed gaat zijn het powervrouwen maar zodra het mis gaat zijn ze weer papa's kleine meisje.

Hoe vaak ik al niet in de kroeg aangeklamd ben voor bescherming door meiden die zelfstandig en vol trots binnen kwamen maar naar mate de avond vorderde toch bang waren voor die ene bezopen lastpost.
En zijn ze dan bang omdat ze eigenlijk kleine bange meisjes zijn? Of is dat omdat de ervaring (van henzelf en andere vrouwen) heeft geleerd dat ze maar beter heel erg op kunnen passen, want dat dergelijke mannen heel vervelend, handtastelijk en erger kunnen worden? En is dat dan de schuld van de vrouwen die zelfstandig en vol trots binnen kwamen lopen, of van de mannen in kwestie die zich niet behoorlijk kunnen gedragen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 september 2021 @ 08:29:00 #63
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201560486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En zijn ze dan bang omdat ze eigenlijk kleine bange meisjes zijn? Of is dat omdat de ervaring (van henzelf en andere vrouwen) heeft geleerd dat ze maar beter heel erg op kunnen passen, want dat dergelijke mannen heel vervelend, handtastelijk en erger kunnen worden? En is dat dan de schuld van de vrouwen die zelfstandig en vol trots binnen kwamen lopen, of van de mannen in kwestie die zich niet behoorlijk kunnen gedragen?
Vergeet ook het stukje niet waarin hij ingaat op de rol van de bezopen lastpost. Oh wacht, dat doet hij niet. Blijkbaar ligt het bang zijn voor iemand die te veel heeft gedronken en lastig is jegens vrouwen bij diezelfde vrouwen. En het heeft iets te maken met dat ze trots en zelfstandig waren toen ze binnenkwamen :?
pi_201560493
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vergeet ook het stukje niet waarin hij ingaat op de rol van de bezopen lastpost. Oh wacht, dat doet hij niet. Blijkbaar ligt het bang zijn voor iemand die te veel heeft gedronken en lastig is jegens vrouwen bij diezelfde vrouwen. En het heeft iets te maken met dat ze trots en zelfstandig waren toen ze binnenkwamen :?
De bezopen lastpost kan er niets aan doen, want "boys will be boys" toch? O+ En hij bedoelt het toch goed, het is immers een compliment dat hij haar probeert te versieren. Wie is zij dat ze hem zomaar afwijst, arrogante trut. Ze heeft veel te hoge eisen. Niet dat ze zelf nou zoveel te bieden heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201561332
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat overdrijf je niet.
Je moet hun puinhopen maar voor ze oplossen, zeg je dat ze zelf eens een keer verantwoording moeten nemen ben je een klootzak en geen "echte" man.

Maar goed, misschien ben ik altijd de verkeerde vrouwen tegengekomen.
Dat hebben ze dus ook niet geleerd / meegekregen van hun ouders of opvoeding.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_201561846
Verdomd veel victim blaming in dit topic zeg...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_201562290
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:36 schreef torentje het volgende:
Is iemand een man, als hij zijn woede niet kan beheersen als een lichamelijk zwakkere hem kwaad maakt?
nee, we hebben dan ook niet veel echte mannen meer tegenwoordig maar dat mag in Nederland
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:05:23 #68
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201562338
Dan moeten die jonge vrouwen maar trouwen, want verkrachting binnen het huwelijk is door feministen afgedwongen onzin.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:05:39 #69
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201562342
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:00 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
nee, we hebben dan ook niet veel echte mannen meer tegenwoordig maar dat mag in Nederland
In welke tijd waren er wel veel echte mannen?
  woensdag 29 september 2021 @ 11:08:26 #70
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201562376
quote:
Erg vervelend voor die vrouwen, maar wat heeft dit met huiselijk geweld te maken?
  woensdag 29 september 2021 @ 11:13:12 #71
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201562445
Ouwetjes, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat er weinig veranderd is:
https://www.trouw.nl/nieu(...)ijk-geweld~bbc7c164/
https://eenvandaag.avrotr(...)klaart-eigen-geweld/
  woensdag 29 september 2021 @ 11:23:24 #72
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201562581
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:13 schreef Smegma. het volgende:
Ouwetjes, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat er weinig veranderd is:
https://www.trouw.nl/nieu(...)ijk-geweld~bbc7c164/
https://eenvandaag.avrotr(...)klaart-eigen-geweld/
Ik heb het vermoeden dat er wel wat veranderd/aan het veranderen is. Die misogyne redeneringen die je hierboven in het topic ziet en de excessen ervan, incels, dat is echt iets van een jongere generatie mannen, ook witte mannen.
pi_201562704
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vergeet ook het stukje niet waarin hij ingaat op de rol van de bezopen lastpost. Oh wacht, dat doet hij niet. Blijkbaar ligt het bang zijn voor iemand die te veel heeft gedronken en lastig is jegens vrouwen bij diezelfde vrouwen. En het heeft iets te maken met dat ze trots en zelfstandig waren toen ze binnenkwamen :?
Deze video's brengen mijn eigen persoonlijke standpunten het meest tot uitdrukking.


pi_201562781
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, de TT is exemplarisch wat betreft de vrouwenhaat die leidt tot die hogere cijfers. Verderop ook in dit topic: vrouwen kiezen zelf de verkeerde partners, vrouwen blijven zelf bij partners met losse handjes, vrouwen hebben een te grote bek totdat het misgaat en ze ineens niks meer kunnen en gaan janken bij pappie/de overheid.

Goh nou nou, waar zou de huidige tendens vandaan komen?
Ik maakte een grapje en ik denk ook niet dat het per se vrouwenhaat is die tot hogere cijfers leidt trouwens. Er is blijkbaar een hoop opgekropte woede die tijdens de pandemie naar buiten is gekomen. We zien het elke week bijv. ook in de voetbalstadions. Dat is overigens niet om het te vergoeilijken, iemand aanvallen die fysiek een stuk zwakker is of iemand überhaupt aanvallen dat doe je toch echt zelf. Als je dan zoveel problemen hebt breek de relatie gewoon af als man.

Dat is buiten het schorriemorrie gerekent dat er plezier in heeft andere mensen te breken of bij wie elke vorm van zelfbeheersing überhaupt al ontbreekt en die dus sowieso hun partner zouden slaan ongeacht de omstandigheden.
pi_201562810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb het vermoeden dat er wel wat veranderd/aan het veranderen is. Die misogyne redeneringen die je hierboven in het topic ziet en de excessen ervan, incels, dat is echt iets van een jongere generatie mannen, ook witte mannen.
Incels zijn per definitie niet aan de vrouw te krijgen he, dus die kunnen moeilijk verantwoordelijk zijn voor huiselijk geweld.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:57:01 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201563055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:38 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Incels zijn per definitie niet aan de vrouw te krijgen he, dus die kunnen moeilijk verantwoordelijk zijn voor huiselijk geweld.
Nee dat klopt. Maar dat zijn alleen de uitersten. Ik zie veel meer reacties op nieuwsberichten over geweld tegen vrouwen van anderszins normaal functionerende mannen die ongeveer allemaal focussen op haar eigen verantwoordelijkheid erin ("ze kiest zelf voor zo'n vent"), haar gedrag ("ze hebben geleerd mannen te kleineren en haten") en haar houding ("arrogant, trots, zelfverzekerd") als iets dat afstraffing verdient.

Vroegâh had je extremere uitspraken als "Ze vroeg er zelf om op dat tijdstip/in die kleding/in die staat", nu is het veel sluipender en vermomd in beschouwende pleidooien over de veranderde rol en houding van de vrouw in de maatschappij en binnen het gezin en dat het geweld tegen hen daar een reactie op zou zijn.
  woensdag 29 september 2021 @ 12:01:36 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201563102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:36 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik maakte een grapje en ik denk ook niet dat het per se vrouwenhaat is die tot hogere cijfers leidt trouwens. Er is blijkbaar een hoop opgekropte woede die tijdens de pandemie naar buiten is gekomen. We zien het elke week bijv. ook in de voetbalstadions. Dat is overigens niet om het te vergoeilijken, iemand aanvallen die fysiek een stuk zwakker is of iemand überhaupt aanvallen dat doe je toch echt zelf. Als je dan zoveel problemen hebt breek de relatie gewoon af als man.

Dat is buiten het schorriemorrie gerekent dat er plezier in heeft andere mensen te breken of bij wie elke vorm van zelfbeheersing überhaupt al ontbreekt en die dus sowieso hun partner zouden slaan ongeacht de omstandigheden.
Ik ben bang van wel. De voorbeelden die je noemt van openlijk geweld zijn denk ik van een andere aard dan geweld in de huiselijke sfeer. Dat vindt niet voor niks achter gesloten deuren plaats, dat is veel stiekemer, sluipender en ook ondermijnender.

Waar ik bang voor ben is dat er een grote groep jongvolwassen mannen aan zit te komen met deze denkbeelden en verwachtingen waar vrouwen dan aan overgeleverd zijn en een strijd mee moeten uitvechten achter die voordeur waarvan ik dacht dat we die achter ons gelaten hadden, waarbij de rol van een vrouw in zo'n ongezonde dynamiek uitvergroot wordt tot schuld en dan niet alleen door de dader ("Als jij mij ook niet hiertoe gedreven had...") maar ook door de buitenwereld ("Tja, het begint met je partnerkeuze" "Dat weet je als je valt op Mocro's" "Je bent zelf niet weggegaan" "Dat krijg je als je zoveel verbeelding hebt")

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 29-09-2021 12:07:03 ]
pi_201563176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben bang van wel. De voorbeelden die je noemt van openlijk geweld zijn denk ik van een andere aard dan geweld in de huiselijke sfeer. Dat vindt niet voor niks achter gesloten deuren plaats, dat is veel stiekemer, sluipender en ook ondermijnender.

Waar ik bang voor ben is dat er een grote groep jongvolwassen mannen aan zit te komen met deze denkbeelden en verwachtingen waar vrouwen dan aan overgeleverd zijn en een strijd moeten uitvechten achter die voordeur waarvan ik dacht dat we die achter ons gelaten hadden, waarbij de rol van een vrouw in zo'n ongezonde dynamiek uitvergroot wordt tot schuld en dan niet alleen door de dader ("Als jij mij ook niet hiertoe gedreven had...") maar ook door de buitenwereld ("Tja, het begint met je partnerkeuze" "Dat weet je als je valt op Mocro's" "Je bent zelf niet weggegaan" "Dat krijg je als je zoveel verbeelding hebt")
Wat is het bewijs dat die generatie eraan zit te komen? Reacties onder nieuwsberichten of op sociale media vind ik geen overtuigend bewijs.
pi_201563192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben bang van wel. De voorbeelden die je noemt van openlijk geweld zijn denk ik van een andere aard dan geweld in de huiselijke sfeer. Dat vindt niet voor niks achter gesloten deuren plaats, dat is veel stiekemer, sluipender en ook ondermijnender.

Waar ik bang voor ben is dat er een grote groep jongvolwassen mannen aan zit te komen met deze denkbeelden en verwachtingen waar vrouwen dan aan overgeleverd zijn en een strijd moeten uitvechten achter die voordeur waarvan ik dacht dat we die achter ons gelaten hadden, waarbij de rol van een vrouw in zo'n ongezonde dynamiek uitvergroot wordt tot schuld en dan niet alleen door de dader ("Als jij mij ook niet hiertoe gedreven had...") maar ook door de buitenwereld ("Tja, het begint met je partnerkeuze" "Dat weet je als je valt op Mocro's" "Je bent zelf niet weggegaan" "Dat krijg je als je zoveel verbeelding hebt")
Alsof er geen toxic mannenbeeld gekweekt wordt.
De laatste jaren zeer zeker wel!
Is het niet triest dat als er een reclamespotje uitgezonden wordt dat het gezond is voor jongens om buiten te ravotten dat de directeur van die instantie (sire) dat op tv moet uitleggen en verantwoorden tegen zogenaamde feministen?

Alles wat mannelijk is is per definitie toxic is de tendens.
  woensdag 29 september 2021 @ 12:14:59 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201563305
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:06 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Wat is het bewijs dat die generatie eraan zit te komen? Reacties onder nieuwsberichten of op sociale media vind ik geen overtuigend bewijs.
Ik vind de groeiende hoge verhouding waarin die berichten gepost worden wel degelijk een signaal. Uiteraard zit ik niet alleen op het internet. In het dagelijks leven ben ik zijdelings betrokken bij een paar initiatieven om vrouwen te wapenen tegen dit soort geweld of om ze ervan te laten herstellen.

Het verschil tussen de ervaringen van de oudere generaties (laten we zeggen boven de veertig) en die van de jongere vrouwen vind ik ook heel opvallend. Die laatste groep heeft veel vaker last van mannen die vinden dat ze ergens recht op hebben, dat ze bijvoorbeeld boos worden als ze na een afspraakje geen kus/seks/volgende date krijgen.

In de mildere gevallen mondt dat uit in sukkelgedrag als na afloop een Tikkie sturen door mannen die er eerst op stonden te betalen en daarop terugkomen omdat ze niet gescoord hebben. In de ergere gevallen achtervolgt zo'n man de vrouw, weigert haar met rust te laten, gaat haar achtervolgen of volgen via Instagram.
  woensdag 29 september 2021 @ 12:19:01 #81
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201563361
Ik moet eerst lezen dat dit geweld voornamelijk van allochtonen komt voor ik het kan veroordelen. Want anders zullen er wel goede redenen voor zijn.
  woensdag 29 september 2021 @ 12:23:15 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201563415
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:07 schreef Werkman het volgende:

[..]
Alsof er geen toxic mannenbeeld gekweekt wordt.
De laatste jaren zeer zeker wel!
Is het niet triest dat als er een reclamespotje uitgezonden wordt dat het gezond is voor jongens om buiten te ravotten dat de directeur van die instantie (sire) dat op tv moet uitleggen en verantwoorden tegen zogenaamde feministen?

Alles wat mannelijk is is per definitie toxic is de tendens.
Ik vind dat wel meevallen. Er is ook al jaren de openlijke roep om meer mannelijke leerkrachten in het basisonderwijs omdat gezond jongetjesgedrag dan minder als probleem gezien wordt. Ik heb dat zelf aan de orde gehad met mijn jongste. Die wilde niet in de poppenhoek en wilde gewoon stoeien. Altijd gemekker, waar ik voor ben gaan liggen. De eerste keer dat hij een meester had was er niet één klacht meer.

Normaal jongetjesgedrag accepteren is iets heel anders dan "boys wil be boys" roepen wanneer iemand met zijn dronken knar een vrouw lastigvalt. Daar zit lichtjaren tussen.
pi_201563445
Misschien moeten we de slachtoffers ontmoedigen om aangifte te doen. Dan daalt het cijfer vanzelf weer.
  woensdag 29 september 2021 @ 12:34:16 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201563545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:24 schreef sol1taire het volgende:
Misschien moeten we de slachtoffers ontmoedigen om aangifte te doen. Dan daalt het cijfer vanzelf weer.
Wat betreft verkrachtingen is dat al jaren een succesnummer dus waarom niet zou ik zeggen?
  woensdag 29 september 2021 @ 14:14:48 #85
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_201564901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar vrouwen kiezen zelf hun partner uit, net als mannen trouwens. Als je de verkeerde uitzoekt is dat een persoonlijk probleem en geen maatschappeijk probleem. De politie kan een gewelddadige man (of vrouw) uit huis halen, en een rechter kan een gebiedsverbod opleggen voor een ex-partner maar daar houdt het wat mji betreft wel op.

De politie is er niet om naast de keukentafel of het bed de niet openbare orde te bewaken. Als je wil samenleven met een man die je mishandelt dan moet je die mishandeling ook maar verdragen. De zeikwijverij zit hem erin dat vrouwen blijkbaar verwachten dat de samenleving de man van hun keuze komt opvoeden.
En jij denkt dat ie vanaf dag 1 zich zo gedraagt?
Nee, daar gaan vaak weken, maanden, jaren overheen.

En zeker als je jong bent, zie je rode vlaggen nog niet zo snel.

Echt een ontzettend kortzichtig antwoord dit.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_201565310
Het topic doorgelezen en tot een nieuw inzicht gekomen.

Het echte slachtoffer in de toename van geweld tegen jonge vrouwen is: De autochtone man.
pi_201565348
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En jij denkt dat ie vanaf dag 1 zich zo gedraagt?
Nee, zoals je uit mijn post had kunnen afleiden.
[quote[Nee, daar gaan vaak weken, maanden, jaren overheen.

En zeker als je jong bent, zie je rode vlaggen nog niet zo snel. [/quote]
Niet? Ik dacht vrouwen de bad boys juist wel goed in het oog hadden.

quote:
Echt een ontzettend kortzichtig antwoord dit.
Ik keer mij juist tegen die stompzinnige kortzichtigheid dat er een probleem is en dus de overheid en de maatschappij dat moeten oplossen, of ze dat nou kunnen of niet. Ik zeg je moet ingrijpen als een strafbaar feit wordt gepleegd, maar je kunt niet het staatsgezag aanwenden om een foute man tot een goede echtgenoot te maken. Foute man, verkeerd gekozen, opnieuw beginnen dan maar.

Het is toch niet teveel gevraagd dat ouders waarschuwen dat er foute kerels zijn? Dat de omgeving duidelijk is? Ik heb het in mijn studententijd meegemaakt dat de vriendin van een vriendin die een klap had gehad van haar vriend. Toen was het advies uit haar vriendengroep anoniem: Wegwezen, geen tijd meer insteken. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 29 september 2021 @ 14:46:58 #88
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201565382
Dat is ook oneerlijk voor oudere vrouwen! /s
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 29 september 2021 @ 14:50:53 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201565424
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:47 schreef Leshy het volgende:
Ik snap nooit waarom er bij dit soort topics elke keer toch weer een vergoeilijking bij komt kijken.

In het ene na het andere topic wordt continu geklaagd over dat er teveel begrip is voor daders van misdrijven en dat ze gewoon keihard gestraft en aangepakt moeten worden. Maar zodra het op (huiselijk) geweld aankomt, dan zie je altijd weer de reacties verschijnen van "Ja, maar vrouwen kunnen je ook wel tot het uiterste drijven" en "Ja, maar mannen hebben het ook wel heel moeilijk in de huidige wereld".

Je gebruikt gewoon geen geweld tegen je partner, en als je dat toch doet, ben je een klootzak, danwel een kutwijf. En de statistieken wijzen uit dat er blijkbaar wat dit onderwerp betreft een stuk meer klootzakken dan kutwijven zijn.

Maar dit zal je allemaal wel weer niet mogen zeggen, want je mag niets meer zeggen in dit land. (Ik gooi 'm er vast maar even in.)
Dit dus, het probleem zit erg diep denk ik. Het heeft iets primitiefs.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 29 september 2021 @ 14:53:01 #90
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201565445
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind dat wel meevallen. Er is ook al jaren de openlijke roep om meer mannelijke leerkrachten in het basisonderwijs omdat gezond jongetjesgedrag dan minder als probleem gezien wordt. Ik heb dat zelf aan de orde gehad met mijn jongste. Die wilde niet in de poppenhoek en wilde gewoon stoeien. Altijd gemekker, waar ik voor ben gaan liggen. De eerste keer dat hij een meester had was er niet één klacht meer.

Normaal jongetjesgedrag accepteren is iets heel anders dan "boys wil be boys" roepen wanneer iemand met zijn dronken knar een vrouw lastigvalt. Daar zit lichtjaren tussen.
Individuele, anekdotisch bewijs = HET bewijs dat het zo is?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 29 september 2021 @ 14:56:52 #91
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201565486
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:07 schreef Werkman het volgende:

[..]
Alsof er geen toxic mannenbeeld gekweekt wordt.
De laatste jaren zeer zeker wel!
Is het niet triest dat als er een reclamespotje uitgezonden wordt dat het gezond is voor jongens om buiten te ravotten dat de directeur van die instantie (sire) dat op tv moet uitleggen en verantwoorden tegen zogenaamde feministen?

Alles wat mannelijk is is per definitie toxic is de tendens.
Ach, het zijn de mannen die slachtoffer zijn van dat jonge vrouwen worden mishandeld...

Ik snap dit soort reacties echt niet.

Dat wat jij stelt heeft geen fuck te maken met huiselijk geweld.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201565593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:05 schreef Smegma. het volgende:

[..]
In welke tijd waren er wel veel echte mannen?
Toen er nog geen religies waren, waren er nog echte mannen.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:14:13 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
  woensdag 29 september 2021 @ 15:18:48 #94
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201565734
quote:
Ik wil niet tegenspreken dat ook leraren nodig zijn in de ontwikkeling van een kind, wat dat te gaat mogen meer mannen die opleiding gaan doen, maar er is nogal een tekort. Jouw comment ging van anekdote naar conclusie en dat ging wat ver. Er zullen ook vast leraressen zijn die geen moeite hebben met 'jongensgedrag' en er zullen zat leraren zijn die weer moeite hebben met 'meisjesgedrag'. Een goede mix is wenselijk, alleen niet altijd mogelijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 29 september 2021 @ 15:25:39 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201565812
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik wil niet tegenspreken dat ook leraren nodig zijn in de ontwikkeling van een kind, wat dat te gaat mogen meer mannen die opleiding gaan doen, maar er is nogal een tekort. Jouw comment ging van anekdote naar conclusie en dat ging wat ver. Er zullen ook vast leraressen zijn die geen moeite hebben met 'jongensgedrag' en er zullen zat leraren zijn die weer moeite hebben met 'meisjesgedrag'. Een goede mix is wenselijk, alleen niet altijd mogelijk.
Wat was mijn conclusie dan? Mijn doel was alleen dat de user waarop ik reageerde tegen te spreken dat er een soort hetze tegen mannelijk gedrag was en dat ik het daar niet mee eens was.

Mijn laatste zin was bedoeld om tegen te spreken dat acceptabel mannelijk of jongensgedrag niks te maken heeft met met je fikken aan vrouwen zitten.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:27:02 #97
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201565835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat was mijn conclusie dan? Mijn doel was alleen dat de user waarop ik reageerde tegen te spreken dat er een soort hetze tegen mannelijk gedrag was en dat ik het daar niet mee eens was.

Mijn laatste zin was bedoeld om tegen te spreken dat acceptabel mannelijk of jongensgedrag niks te maken heeft met met je fikken aan vrouwen zitten.
Je hebt ook gelijk en ik heb de comments daarvoor niet gelezen. Daarnaast regeerde ik alleen op je comment en had ik de rest ook moeten lezen. Luiheid van mijn kant, ben het verder met je eens.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 29 september 2021 @ 15:28:19 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201565848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je hebt ook gelijk en ik heb de comments daarvoor niet gelezen. Daarnaast regeerde ik alleen op je comment en had ik de rest ook moeten lezen. Luiheid van mijn kant, ben het verder met je eens.
Ah okay, ik was even bang dat ik te vaag of chaotisch was geweest en je me in de hoek van vergoelijkende reacties veegde :o
  woensdag 29 september 2021 @ 15:29:22 #99
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201565863
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah okay, ik was even bang dat ik te vaag of chaotisch was geweest en je me in de hoek van vergoelijkende reacties veegde :o
Uiteindelijk was ik het zelf die te snel een conclusie trok, de ironie!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201565983
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:07 schreef Werkman het volgende:

[..]
Alsof er geen toxic mannenbeeld gekweekt wordt.
De laatste jaren zeer zeker wel!
Is het niet triest dat als er een reclamespotje uitgezonden wordt dat het gezond is voor jongens om buiten te ravotten dat de directeur van die instantie (sire) dat op tv moet uitleggen en verantwoorden tegen zogenaamde feministen?

Alles wat mannelijk is is per definitie toxic is de tendens.
Welk spotje heb je het over en aan welke zogenaamde feministen moest deze directeur dat uitleggen? Want als je het over het spotje hebt waarvan ik denk dat het over gaat, hadden feministen er verdomd weinig mee te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201566024
quote:
dreigen met lichamelijke pijn
Ouders die zeggen tegen hun koter als ze irritant zijn: 'stoppen of ik doe je wat' is dus ook al mishandeling.

Riiiiight.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201566035
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:07 schreef Werkman het volgende:

[..]
Alsof er geen toxic mannenbeeld gekweekt wordt.
De laatste jaren zeer zeker wel!
Is het niet triest dat als er een reclamespotje uitgezonden wordt dat het gezond is voor jongens om buiten te ravotten dat de directeur van die instantie (sire) dat op tv moet uitleggen en verantwoorden tegen zogenaamde feministen?

Alles wat mannelijk is is per definitie toxic is de tendens.
Dit was ook wel een dieptepuntje hoor.
Toen.

:') wat een treurigheid was dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 september 2021 @ 15:53:26 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201566077
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ouders die zeggen tegen hun koter als ze irritant zijn: 'stoppen of ik doe je wat' is dus ook al mishandeling.

Riiiiight.
Nouja dermee dreigen en het nooit uitvoeren zal ook niet lang vol te houden zijn.
  woensdag 29 september 2021 @ 16:00:53 #104
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201566155
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ouders die zeggen tegen hun koter als ze irritant zijn: 'stoppen of ik doe je wat' is dus ook al mishandeling.

Riiiiight.
Op zich is dreiging gewoon een vorm van huiselijk geweld ja. Niet voor niets krijgt structureel geweld extra aandacht. Het is ook niet dat als je als ouders je kinderen een keer een tik geeft, je gelijk de kinderbescherming op je dak krijgt, maar het blijft wel geweld en de meting van de ontwikkeling is relevant.
pi_201567529
Om dan maar gelijk tot de kern van de zaak te komen, als je als vent losse handjes hebt uit woede, alcoholisme of psychische problemen, laat je vrouw dan gaan en blijf lekker single.

Behoor je niet tot die cattegorie maar word je het bloed onder je nagels vandaan gehaald, gemanipuleerd of bedrogen, idem dito laten gaan en zoek iets beters op.

Dames, Als je een goede vent hebt behandel hem dan ook zo.
Ga hem niet proberen te veranderen of heropvoeden, Dat is een garantie voor problemen.

Ben je er eentje die graag de grenzen van je relatie opzoekt en ze iedere keer weer wil verleggen met nieuwe streken en eisen, blijf eveneens lekker single of zoek iemand op die beter aan je wensen voldoet.

Voor beide partijen: Blijf ten alle tijden open en eerlijk communiceren.
Direct en duidelijk.

Hier voorkom je een hoop ellende mee.
Dit is mijn persoonlijke insteek.

[ Bericht 3% gewijzigd door Werkman op 30-09-2021 09:48:03 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')