abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:17:49 #251
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201549269
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik snap gewoon niet wat de mensen (overwegend jongeren) tegenhoudt om die prik te halen terwijl ze aangegeven hebben wél bereid te zijn zo'n prik te halen. Is het dan echt luiheid? Of is dat gedragsonderzoek echt zo biased qua sample?
Onderschatting van de volksaard, een groot deel van de Nederlanders is nogal tegendraads en anti-autoritair. hoe harder je wilt pushen hoe meer weerstand. Ik heb meerdere twijfelaars al horen zeggen dat ze nu al helemaal geen prik meer gaan halen als het zo moet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201549271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daarentegen is het waarschijnlijk dat die groep juist meer doorgemaakte infecties heeft…
Die zitten sinds een week al bij de cijfers.

(Tenminste, de mensen die alsnog één prik gehaald hebben).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 10:18:39 #253
408813 crew  trein2000
pi_201549280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik snap gewoon niet wat de mensen (overwegend jongeren) tegenhoudt om die prik te halen terwijl ze aangegeven hebben wél bereid te zijn zo'n prik te halen. Is het dan echt luiheid? Of is dat gedragsonderzoek echt zo biased qua sample?
Zo langzamerhand gaan we toch echt richting de tweede conclusies hoor. Als dit pakket aan dwang/drang/whatever zeker jongeren (die nog wel eens uitgaan) niet aan de prik krijgt maak jij mij niet wijs dat er nog sprake is van luiheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:20:15 #254
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201549286
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zo langzamerhand gaan we toch echt richting de tweede conclusies hoor. Als dit pakket aan dwang/drang/whatever zeker jongeren (die nog wel eens uitgaan) niet aan de prik krijgt maak jij mij niet wijs dat er nog sprake is van luiheid.
Naar een testlocatie gaan of en prik halen lijkt me dezelfde inspanning.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201549288
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zo langzamerhand gaan we toch echt richting de tweede conclusies hoor. Als dit pakket aan dwang/drang/whatever zeker jongeren (die nog wel eens uitgaan) niet aan de prik krijgt maak jij mij niet wijs dat er nog sprake is van luiheid.
Enige bias geloof ik wel, maar niet 15 tot 20 procentpunten. Dat lijkt me echt onwaarschijnlijk.

Daarnaast geloof ik niet dat er zoveel onverstandige mensen in Nederland wonen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201549311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:

Ik snap gewoon niet wat de mensen (overwegend jongeren) tegenhoudt om die prik te halen terwijl ze aangegeven hebben wél bereid te zijn zo'n prik te halen. Is het dan echt luiheid? Of is dat gedragsonderzoek echt zo biased qua sample?
De twee die ik ken die wel een vaccinatie zeggen te willen, maar er nog geen hebben zijn 26 en 42.

De 26-jarige roept steeds zo laat van het werk thuis te zijn dat het vaccinatiecentrum dicht is en kreeg een paar keer de mogelijkheid naar een plaats 25 km verderop te gaan en dat wil hij niet (geen eigen vervoer). Ik heb gezegd dat je je ook gewoon op zaterdag kan laten vaccineren. Ook hier.

De 42-jarige....'gaat het nog wel doen'. Heeft eigenlijk geen enkel excuus. Laksheid? Luiheid? Is dol op concertjes, uitgaan....dus eh, volgens mij is elke keer laten testen (dichtstbij op 8 km) veel meer gedoe.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201549331
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:12 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat gelul over IC capaciteit mag ook wel eens stoppen zo onderhand.

Wel 2 miljard stoppen in een testsamenleving, maar structureel capaciteit bijschalen ho maar.
pi_201549339
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:17 schreef zalkc het volgende:
schatting van de volksaard, een groot deel van de Nederlanders is nogal tegendraads en anti-autoritair. hoe harder je wilt pushen hoe meer weerstand. Ik heb meerdere twijfelaars al horen zeggen dat ze nu al helemaal geen prik meer gaan halen als het zo moet.
Zodra ze langdurig worden buitengesloten bij feestjes, uitjes etc gaat een deel vanzelf overstag.
Het extremere deel zal zich misschien harder verzetten maar netto zal het wel een kleine verhoging opleveren.
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:27:15 #259
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201549365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zodra ze langdurig worden buitengesloten bij feestjes, uitjes etc gaat een deel vanzelf overstag.
Het extremere deel zal zich misschien harder verzetten maar netto zal het wel een kleine verhoging opleveren.
Ze hebben het al 1.5 jaar volgehouden zonder uitgaan, die 2 maandjes extra wachten ze wel eerst af.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201549399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:17 schreef zalkc het volgende:

[..]
Onderschatting van de volksaard, een groot deel van de Nederlanders is nogal tegendraads en anti-autoritair. hoe harder je wilt pushen hoe meer weerstand. Ik heb meerdere twijfelaars al horen zeggen dat ze nu al helemaal geen prik meer gaan halen als het zo moet.
Maar dus Nederland is anti-autoritair, maar in Frankrijk, waar ze een nog grotere hekel aan de overheid hebben, zijn ze daarna en mass alsnog een prik gaan halen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:29:22 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_201549400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:27 schreef zalkc het volgende:
die 2 maandjes extra wachten ze wel eerst af.
haha, dit blijft zeker tot maart.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201549412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ze hebben het al 1.5 jaar volgehouden zonder uitgaan, die 2 maandjes extra wachten ze wel eerst af.
Ook als ze zien dat de helft van hun vrienden weer in de clubs te vinden zijn?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201549439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ze hebben het al 1.5 jaar volgehouden zonder uitgaan, die 2 maandjes extra wachten ze wel eerst af.
Geloof er niets van. Ze kunnen eindelijk weer, de feestkroegen stonden om 16u al vol, en alle feestjes worden nu overdag gepland. De FOMO komt sneller dan nog 2 maanden wachten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201549469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Met de huidige bezetting is ~20% gevuld door covid-patiënten. Dat is in een efficiënt ingericht systeem als in Nederland een behoorlijke wissel op de capaciteit.

Als er standaard 100 ic-bedden beschikbaar zijn voor covid is de huidige bezetting nog altijd veel te hoog.
Als 20% standaard bezetting al een probleem oplevert voor het hele systeem, moet je gaan nadenken over hoe je dat hebt ingericht en niet 17,7mln mensen onder maatregelen houden.

Totaal van het padje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201549476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
of het de juiste maatregel is twijfel ik ook aan maar dat ze de vaccinatiegraad nog omhoog willen krijgen vind ik wel te begrijpen
Eens. Maar niet deze manier.

Wettelijk schuurt het tegen dwang en drang + de 2deling is zwaar onwenselijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:36:19 #266
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201549481
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:16 schreef speknek het volgende:

[..]
Dan beloon je asocialen.
Alsof je meteen een aso bent als je jezelf niet laat vaccineren. Er zijn zoveel redenen waarom sommigen zich niet willen laten prikken. Zo’n groep generaliseren en beledigen gaat er niet opeens voor zorgen dat ze dan maar wel een prik gaan halen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201549482
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:12 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat gelul over IC capaciteit mag ook wel eens stoppen zo onderhand.

Wel 2 miljard stoppen in een testsamenleving, maar structureel capaciteit bijschalen ho maar.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:36:59 #268
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201549491
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar dus Nederland is anti-autoritair, maar in Frankrijk, waar ze een nog grotere hekel aan de overheid hebben, zijn ze daarna en mass alsnog een prik gaan halen?
vandaag komen er weer vaccinatiecijfers, als het amper toe gaat nemen zal het blijken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201549502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)uwt-adviesorgaan-wrr

Er moeten eerder minder dan meer zorgkosten komen. En aan alleen een zak geld heb je niets op de ic.
Moet je de nutteloze overhead wegsnijden. Niet de werkvloer opzadelen met onzinnige minutenverantwoording of een manager to the assistant manager of the copier of the 5th floor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:39:41 #270
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201549518
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Geloof er niets van. Ze kunnen eindelijk weer, de feestkroegen stonden om 16u al vol, en alle feestjes worden nu overdag gepland. De FOMO komt sneller dan nog 2 maanden wachten.
Niet iedereen is 18 en kan niet gemist worden in de kroeg, er zijn hele volkstammen van 30+ die echt wel afwachten en waarschijnlijk ook niet gecontroleerd worden in hun vaste kroeg. Tante Sjaan's bruine kroeg kent haar vaste klantjes en speelt het spelletje wel mee.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201549519
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 08:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Goede vriend Hugo gaat tegen de wet handelen?
Neuh, maar dat gratis zal niet voor altijd zijn. Zal gewoon weer in de TK besproken worden.
Definitely not CIA
pi_201549528
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:36 schreef zalkc het volgende:

[..]
vandaag komen er weer vaccinatiecijfers, als het amper toe gaat nemen zal het blijken.
Dat moet intussen boven de 80% zitten en eerste prik ruim boven de 85%.
٩๏̯͡๏)۶
pi_201549530
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is natuurlijk ook makkelijk om verontwaardiging te creëren als je een keer een bedrag naar buiten gooit hoeveel dat hele testcircus kost, dat door de hele samenleving!!! moet worden opgehoest zodat een stel ongevaccineerden naar de kroeg kunnen. Het frame is niet zo ingewikkeld, en de denkfout die daar achter zit zullen maar weinig mensen in de gaten hebben.
Ben zelf ook geen voorstander dat het allemaal maar eindeloos gratis moet zijn.
Definitely not CIA
pi_201549538
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:39 schreef zalkc het volgende:

[..]
Niet iedereen is 18 en kan niet gemist worden in de kroeg, er zijn hele volkstammen van 30+ die echt wel afwachten en waarschijnlijk ook niet gecontroleerd worden in hun vaste kroeg. Tante Sjaan's bruine kroeg kent haar vaste klantjes en speelt het spelletje wel mee.
Misschien zitten er zelfs wel mensen tussen die uberhaupt niet geinteresseerd zijn in het uitgaansleven!
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:42:54 #275
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201549554
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben zelf ook geen voorstander dat het allemaal maar eindeloos gratis moet zijn.
Er zijn wel grenzen, maar de vraag moet niet zijn of de maatregelen betaalbaar zijn, maar of ze nodig zijn. En je moet eerst de tweede vraag beantwoorden in mijn opinie.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')