abonnement Unibet Coolblue
pi_201543046
Goedendag.

Ik wil mijn huidige radio in mijn renault kangoo uit 2014 vervangen door een exemplaar waarbij je DAB+ kan ontvangen.

Maar ik heb geen flauw idee hoe je daar aan kan beginnen. Past iedere radio die ik koop in mijn auto? Moet ik met iets rekening houden? Kan een gewone garagist dit fixen?

Kan ik dit zelf doen (met hulp van iemand die er wat verstand van heeft)?

Zit met veel vragen, ik hoop dat een lieve FOK!ker me kan verder helpen :@
pi_201543341
Je moet even kijken of het gat waar je huidige radio uit komt, de juiste maat heeft (1-Din is standaard 2-Din is dubbele hoogte). Als dat niet zo is, moet je misschien een passend dashboardpaneeltje met een 1-Din gat bestellen.

Het lastigste van het plaatsen, is het netjes wegwerken van de DAB+ antenne.

Het is heus wel zelf te doen, maar de garagist kan dat waarschijnlijk sneller en netter.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_201543396
Zit bij een Kangoo niet alles ingebouwd (vast in dashboard /geen din)?

En koppeling met nav. dus is wellicht niet standaard.

Een dab+ op aux een (makkelijkere) optie?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201543605
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:07 schreef Het_Bokje het volgende:
Zit bij een Kangoo niet alles ingebouwd (vast in dashboard /geen din)?

En koppeling met nav. dus is wellicht niet standaard.

Een dab+ op aux een (makkelijkere) optie?
Er is een aux aansluiting dat wel. Maar ik denk dat het er behoorlijk lomp zal uitzien
pi_201543609
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:07 schreef Het_Bokje het volgende:
Zit bij een Kangoo niet alles ingebouwd (vast in dashboard /geen din)?

En koppeling met nav. dus is wellicht niet standaard.

Een dab+ op aux een (makkelijkere) optie?
zal eens foto maken
pi_201543684




Ja ik moet dringend mijn auto schoonmaken
pi_201543744
Belgen maken niet schoon, die kuisen.

#fakenews 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201543754
Daar kan volgens mij zo een 1-din radio in. Om de radio te verwijderen heb je twee beugeltjes nodig (ongrendelingssleutel of verwijdersleutel). Die steek je in de vier gaatjes aan de zijkant, en dan schuif je de radio zo uit het dashboard. De afstandsbediening op het stuur verliest vermoedelijk wel zijn functie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_201543788
Ziet er uit als een standaard 1 DIN gat.
Je hebt 2 tooltjes nodig waarmee je in die 4 gaatjes in de voorkant van de oude radio kunt prikken, daarmee komt hij los. Connectoren aan de achterkant losmaken en je hebt 'm in je handen.
Soms moet je de beugel waar de oude radio in zit verwijderen en een andere die bij de nieuwe radio zit monteren, vaak kan dit zonder te schroeven.

Wat @Jordy-B zegt dus...
pi_201544259
Oh, dit gaat wel. 'ff' de juiste demontagebeugelijzerdingetjes zoeken. :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201544507
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 19:32 schreef StateOfMind het volgende:
Belgen maken niet schoon, die kuisen.

#fakenews 8-)
Ik pas me aan de Nederlandse taal. Ik zeg in het dagelijkse leven ook al Gefeliciteerd in plaats proficiat
pi_201544568
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:32 schreef Jordy-B het volgende:
Daar kan volgens mij zo een 1-din radio in. Om de radio te verwijderen heb je twee beugeltjes nodig (ongrendelingssleutel of verwijdersleutel). Die steek je in de vier gaatjes aan de zijkant, en dan schuif je de radio zo uit het dashboard. De afstandsbediening op het stuur verliest vermoedelijk wel zijn functie.
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:34 schreef kingjotte het volgende:
Ziet er uit als een standaard 1 DIN gat.
Je hebt 2 tooltjes nodig waarmee je in die 4 gaatjes in de voorkant van de oude radio kunt prikken, daarmee komt hij los. Connectoren aan de achterkant losmaken en je hebt 'm in je handen.
Soms moet je de beugel waar de oude radio in zit verwijderen en een andere die bij de nieuwe radio zit monteren, vaak kan dit zonder te schroeven.

Wat @:Jordy-B zegt dus...
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:34 schreef kingjotte het volgende:
Ziet er uit als een standaard 1 DIN gat.
Je hebt 2 tooltjes nodig waarmee je in die 4 gaatjes in de voorkant van de oude radio kunt prikken, daarmee komt hij los. Connectoren aan de achterkant losmaken en je hebt 'm in je handen.
Soms moet je de beugel waar de oude radio in zit verwijderen en een andere die bij de nieuwe radio zit monteren, vaak kan dit zonder te schroeven.

Wat @:Jordy-B zegt dus...
En wat voor een tool is dat :@ kan ik die ergens bestellen?
pi_201546402
Je moet dan aan iets denken als hier op de foto



Dit is van een 20-delige set van sleutels om autoradio's los te maken van hun slede.
Vaak is het niet meer dan een tooltje, dat een veertje vrijmaakt waarmee de radio vastgehouden wordt in de slede.

Misschien kan je zelf wat verzinnen met een paar spijkers of een strip van een conservenblik.
Zo is het mij ook weleens gelukt.

Daarna is het idd de connectoren losmaken.
Tegenwoordig dan toch.
Vroeger moest je rommelen met losse kabeltjes en kroonsteentjes.

De slede maak je los door lipjes naar buiten te buigen met een schroevendraaier.
Je ziet vanzelf welke.
Is geen raketgeleerdheid.

De radio inbouwen is net het tegenovergestelde.

[ Bericht 15% gewijzigd door marc0871 op 27-09-2021 22:19:16 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_201590935
Sorry, was even niet hier.

Ik gok zoiets als linksboven op de foto hierboven.
Je hebt er twee nodig en moet ze tegelijk in die gaatjes steken, dan klikt hij los.
pi_201649366


Ik ben van plan om zoiets aan te schaffen. Het is de goedkoopste en gemakkelijkste oplossing

Aux kabeltje in en antenne installeren en klaar is kees. Maar zit met een vraag:

Als ik navigeer via Waze of Google maps. Hoor ik via mijn huidige autoradio alleen het geluid van mijn smartphone en dat is de waze stem. Ik kan muziek luisteren via spotify of Youtube music. En als de waze/maps stem iets zegt dimt het muziek.

. Als ik digitale radio wil luisteren moet ik "switchen naar radio. , maar dan hoor ik niets van de smartphone omdat ie op radio staat.

Iemand een idee hoe je kan navigeren via Waze, maar toch digitale radio kan luisteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')