abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201562626
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je moet sowieso minimaal één prik om voldoende immuniteit op te bouwen, anders heeft een andere versie van het virus je weer te pakken. Daarna vervalt je besmetting na 6 maanden, aangezien dit helaas aantoonbaar niet bij iedereen permanente bescherming biedt.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19

"Vooralsnog is er onvoldoende wetenschappelijke onderbouwing om uitspraken te doen over de mate en duur van natuurlijke immuniteit na een doorgemaakte infectie en of (en in welke mate) personen bij een herinfectie besmettelijk zijn en wat de gevolgen zijn voor de maatregelen hierbij. Wereldwijd is hier ook nog geen beleid over vastgesteld."

Welke bronnen gebruik jij? Er is nogal veel discussie wereldwijd over deze natuurlijke immuniteit.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201562696
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:26 schreef Vis1980 het volgende:
'Jullie zijn bang en daarom worden we allemaal zombies'

'Ik ben nergens bang voor, maar jij klinkt anders behoorlijk bang'

'Niet zo jijbakken!'
Ben je niet bang voor het virus dan?

Overigens heb ik je nergens een schaap genoemd, of een idioot zoals je mij noemt.

Als je "blind achter de praatjes van de overheid en de farmaceutische industrie" gelijkt wilt stellen aan "schaap" dan moet je dat zelf weten, maar leg me geen woorden in de mond :)
pi_201562725
Speel de bal, neit de persoon, en hou het vriendelijk en respectvol! Dank O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201562745
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een beetje vreemd dat je de ene helft van een artikel als waarheid neerzet, en de andere helft als onzin afdoet.
Ja. Ik weet wat uitgestelde zorg is. En wat dat voor consequenties kan hebben.

Jij doet een stelling dat er oversterfte is door het vaccin. Jij mag dat bewijzen.
Idd lastig te bewijzen.

Wat wel te bewijzen is, is dat dit vaccin zorgt voor hartproblemen en bloedpropjes.

Het hoeft geen verband te hebben, maar lijkt me wel alarmerend genoeg om verder onderzoek te doen voordat we de gehele wereldbevolking hieraan blootstellen.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:34:49 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562755
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ben je niet bang voor het virus dan?
Jij denkt echt dat mensen zich laten vaccineren, omdat ze bang zouden zijn voor het virus?

Oprechte vraag: heb jij niet helemaal opgelet op school wanneer het over virussen en vaccinaties ging? Dan had je gewoon prima begrepen wat een virus is en waarom je je daar tegen vaccineert. Daar is echt niets moeilijk aan. Sorry dat je zo weinig vertrouwen hebt in de overheid en allerlei andere figuren, maar dat heeft toch verder niets te maken met een virus of een vaccin?

Ik heb een hekel aan Wilders, als hij MP was, had ik mij nog steeds laten vaccineren. Dat staat totaal los van de politiek. Nogmaals, we hebben al behoorlijk wat virussen onder de duim gekregen door vaccins, dat kun je moeilijk ontkennen en zelfs daarbij zeggen wezenlozen dat ze die niet willen nemen 'omdat ze er geen last van hebben'.

Kijk als we geen vaccins hadden en geen maatregelen, dan begin ik mij pas zorgen te maken over een virus.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 29 september 2021 @ 11:35:29 #146
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:34 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Idd lastig te bewijzen.

Wat wel te bewijzen is, is dat dit vaccin zorgt voor hartproblemen en bloedpropjes.

Het hoeft geen verband te hebben, maar lijkt me wel alarmerend genoeg om verder onderzoek te doen voordat we de gehele wereldbevolking hieraan blootstellen.
Nou laat dat bewijs maar eens zien.
pi_201562773
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij denkt echt dat mensen zich laten vaccineren, omdat ze bang zouden zijn voor het virus?

Oprechte vraag: heb jij niet helemaal opgelet op school wanneer het over virussen en vaccinaties ging? Dan had je gewoon prima begrepen wat een virus is en waarom je je daar tegen vaccineert. Daar is echt niets moeilijk aan. Sorry dat je zo weinig vertrouwen hebt in de overheid en allerlei andere figuren, maar dat heeft toch verder niets te maken met een virus of een vaccin?

Ik heb een hekel aan Wilders, als hij MP was, had ik mij nog steeds laten vaccineren. Dat staat totaal los van de politiek. Nogmaals, we hebben al behoorlijk wat virussen onder de duim gekregen door vaccins, dat kun je moeilijk ontkennen en zelfs daarbij zeggen wezenlozen dat ze die niet willen nemen 'omdat ze er geen last van hebben'.

Kijk als we geen vaccins hadden en geen maatregelen, dan begin ik mij pas zorgen te maken over een virus.
Hoelang blijf je immuun door covidvaccins?

Hoe verhoudt zich dat tot de immuniteitsduur van andere vaccins?
pi_201562799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:34 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Idd lastig te bewijzen.

Wat wel te bewijzen is, is dat sommige dit vaccins in zeer uitzonderlijke gevallen lijken te zorgen zorgt voor hartproblemen en bloedpropjes.

Het hoeft geen verband te hebben, maar gelukkig wordt dat goed bijgehoduen en onderzocht.lijkt me wel alarmerend genoeg om verder onderzoek te doen voordat we de gehele wereldbevolking hieraan blootstellen.
pi_201562817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ben je wel of niet bang voor het virus?
  woensdag 29 september 2021 @ 11:39:19 #150
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hoelang blijf je immuun door covidvaccins?

Hoe verhoudt zich dat tot de immuniteitsduur van andere vaccins?
Nee, als een bepaald deel van de bevolking een vaccin heeft gekregen, dan pas verdring je het virus, net zoals die andere ziektes waar wij ons tegen vaccineren. Als een klein gedeelte dit maar doet, heb je gewoon een probleem. Daarom is het zo belangrijk dat baby's worden gevaccineerd tegen oude ziektes, want voor je het weet is het zo weer terug en kan het zich weer makkelijk aanpassen.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:40:47 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562839
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee ik ben niet bang voor het virus, omdat ik vertrouw op de wetenschap. Nogmaals, we hebben al heel wat ziektes verbannen uit de maatschappij door simpelweg te vaccineren.
pi_201562848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, als een bepaald deel van de bevolking een vaccin heeft gekregen, dan pas verdring je het virus, net zoals die andere ziektes waar wij ons tegen vaccineren. Als een klein gedeelte dit maar doet, heb je gewoon een probleem. Daarom is het zo belangrijk dat baby's worden gevaccineerd tegen oude ziektes, want voor je het weet is het zo weer terug en kan het zich weer makkelijk aanpassen.
Waar haal je de notie vandaan dat vaccineren ervoor zorgt dat virussen worden 'verdrongen' of 'verdwijnen'? Bedoel je dat?

Weet je niet dat vaccins ervoor zorgen dat je immuun bent tegen een virus, maar dat het virus zelf niet verdwijnt maar dat mensen het gewoon bij zich dragen? Ze worden er alleen niet ziek van omdat je lichaam het neutraliseert.

Dus nogmaals:

Hoelang duurt de immuniteit van covidvaccins?

Hoe verhoudt zich dat tot de immuniteit van andere vaccines?
pi_201562860
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik ben wel gevaccineerd, ik ben niet bang voor het virus, maar zoals met alle ziektes krijg ik het liever niet. Ziek zijn is niet direct een van mijn favoriete bezigheden. En aangezien ik ook niet heel piepjong meer ben, weet ik helemaal niet wat het effect gaat zijn. Voorkomen is beter dan genezen, is niet voor niets een gevleugeld spreekwoord.
pi_201562866
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee ik ben niet bang voor het virus, omdat ik vertrouw op de wetenschap. Nogmaals, we hebben al heel wat ziektes verbannen uit de maatschappij door simpelweg te vaccineren.
Als je niet bang bent voor het virus, waarom laat je je dan vaccineren?

Om het virus te 'verbannen'.

Maar dat kan dus alleen als mensen daadwerkelijk immuun zijn, voor langere tijd.

Wat is de immuniteitsduur van covidvaccins?
pi_201562872
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:26 schreef Vis1980 het volgende:
'Jullie zijn bang en daarom worden we allemaal zombies'

'Ik ben nergens bang voor, maar jij klinkt anders behoorlijk bang'

'Niet zo jijbakken!'
Sowieso los van aan welke kant je verder staat, is het wel de meest irritante debattechniek: "Waar ben je bang voor?"

Heb me er in het verleden wel eens van bediend maar heb dit inmiddels losgelaten omdat het bloedirritant is, en dat merk je als je hem zelf krijgt: "Ben je soms bang voor een prikje?" Ja daar gaat het om. :') De mensen die bang zijn voor ofwel een prikje, ofwel het virus, zullen dat echt wel voor zichzelf begrijpen en daar vaak ook een hele goede reden voor hebben, daar wil ik niks aan afdoen.
pi_201562887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als je niet bang bent voor het virus, waarom laat je je dan vaccineren?
Het antwoord staat zelfs in dezelfde zin. Kan je wel begrijpend lezen?
pi_201562894
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:44 schreef Document1 het volgende:

[..]
Het antwoord staat zelfs in dezelfde zin. Kan je wel begrijpend lezen?
Ja, maar die reden slaat nergens op want covidvaccins bieden helemaal geen immuniteit zoals andere vaccins dat doen.

Dwz JARENLANGE of zelfs LEVENSLANGE immuniteit na een prik en misschien paar jaar later een herhaling.

Ook is de dodelijkheid van covid natuurlijk niet te vergelijken met iets als tetanus, maar dat terzijde.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:49:16 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562952
'De laatste grote polio-epidemie in Nederland was in 1956. Deze epidemie heeft in dat jaar bij 1784 mensen verlammingen veroorzaakt. 10% van hen moest beademd worden (in de zogenaamde ijzeren long). 70 personen (3%) zijn overleden. Naar aanleiding van deze epidemie kwam de vaccinatie tegen poliomyelitis met het sabinvaccin op gang. De grote vaccinatiecampagne van 1957 was gericht op alle kinderen geboren vanaf 1 januari 1950. Deze poliovaccinatiecampagne wordt beschouwd als het begin van het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma. In 1971 was er in Nederland een polio-epidemie op de Veluwe en in Staphorst[11]. Op de Veluwe werden vooral de dorpen Elspeet, Nunspeet en Uddel getroffen, waarbij meer dan 100 personen besmet raakten. De laatste polio-epidemie in Nederland was in 1992 in Streefkerk[12].'

'In Nederland zijn bijna alle kinderen tegen polio gevaccineerd en komt polio niet meer voor. Maar besmette reizigers uit landen in Azie en Afrika waar polio nog wel voorkomt, kunnen het virus verspreiden waardoor de ziekte kan terugkomen. Daarom krijgen kinderen nog steeds prikken tegen polio.'

' Bij een voldoende hoge vaccinatiegraad van de bevolking (een hoog percentage van de bevolking is via vaccinatie beschermd) treedt deze 'groepsimmuniteit' op (Engels: herd immunity), waarbij één ziektegeval niet tot een epidemie kan leiden, omdat er niet genoeg vatbare mensen in de omgeving voorkomen om de ziekte verder te verspreiden.'
pi_201562963
Raar idee. Gevaccineerden geven al toe aan ongevaccineerden door het toe te staan om een QR code te krijgen wanneer ze een PCR test doen. Die PCR test mag maximaal 24 uur oud zijn, dus is er een window van 1 dag waarin de ongevaccineerde alsnog besmet kan raken en een gevaar kan opleveren voor anderen. Gevaccineerden kunnen ook ziek worden, dus dit is al een grote toegift.
pi_201562971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:49 schreef Vis1980 het volgende:
'De laatste grote polio-epidemie in Nederland was in 1956. Deze epidemie heeft in dat jaar bij 1784 mensen verlammingen veroorzaakt. 10% van hen moest beademd worden (in de zogenaamde ijzeren long). 70 personen (3%) zijn overleden. Naar aanleiding van deze epidemie kwam de vaccinatie tegen poliomyelitis met het sabinvaccin op gang. De grote vaccinatiecampagne van 1957 was gericht op alle kinderen geboren vanaf 1 januari 1950. Deze poliovaccinatiecampagne wordt beschouwd als het begin van het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma. In 1971 was er in Nederland een polio-epidemie op de Veluwe en in Staphorst[11]. Op de Veluwe werden vooral de dorpen Elspeet, Nunspeet en Uddel getroffen, waarbij meer dan 100 personen besmet raakten. De laatste polio-epidemie in Nederland was in 1992 in Streefkerk[12].'

'In Nederland zijn bijna alle kinderen tegen polio gevaccineerd en komt polio niet meer voor. Maar besmette reizigers uit landen in Azie en Afrika waar polio nog wel voorkomt, kunnen het virus verspreiden waardoor de ziekte kan terugkomen. Daarom krijgen kinderen nog steeds prikken tegen polio.'

' Bij een voldoende hoge vaccinatiegraad van de bevolking (een hoog percentage van de bevolking is via vaccinatie beschermd) treedt deze 'groepsimmuniteit' op (Engels: herd immunity), waarbij één ziektegeval niet tot een epidemie kan leiden, omdat er niet genoeg vatbare mensen in de omgeving voorkomen om de ziekte verder te verspreiden.'
Allemaal leuk en aardig, maar waarom vergelijk je poliovaccins die levenslange immuniteit bieden met covidvaccins die hoogstens zes maanden immuniteit bieden? En dan blijkt ook nog dat veel gevaccineerden uiteindelijk toch gewoon in het ziekenhuis belanden.

De definitie van groepsimmuniteit is niet alleen een hoge vaccinatiegraad, maar als voldoende mensen immuun zijn. Dat kan ook door natuurlijke besmetting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')