abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 september 2021 @ 18:52:42 #76
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201554986
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:08 schreef Intint het volgende:
Waarom zou ik solidair zijn met een groep mensen die er een volkssport van maken om niet solidair te zijn?
Alhoewel ik niet denk dat ik ze allemaal in die categorie vallen ben ik er op social media en hier nog nooit een tegengekomen die er niet zo in zit. Je hebt wel een punt dus.
pi_201555098
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 21:19 schreef MisterMaster het volgende:

[..]
Dit slaat echt maar dan ook echt nergens op. Sinds wanneer is roken een geneesmiddel? Buiten dat. Laat maar. De weg kwijtgeraakt.
Iets met n=1 ...
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 19:09:56 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201555283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Jij bent één van de weinigen op FOK! die hierover nadenkt... ^O^

Alle andere gevaccineerden denken vaak alleen aan zichzelf en boeit hen dit allemaal weinig!
Waarom moet ik solidair zijn met mensen die niet solidair zijn met de rest van de maatschappij? Inderdaad, het boeit mij totaal niet, er is een eerlijk systeem waarbij iedereen toegang krijgt en niemand uitgesloten wordt, daar ben ik solidair mee en niet met mensen die zich daarbuiten willen stellen en dan het slachtoffertje gaan uithangen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:22:32 #79
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_201555408
Dit topic doorlezen bevestigt m’n gevoel dat heel veel mensen een hekel hebben aan ongevaccineerden. En dat is dan ook de enige reden dat de coronpas er is: ongevaccineerden pesten. Want met het bestrijden van corona heeft het niets te maken.
pi_201555486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:22 schreef Heufd het volgende:
Dit topic doorlezen bevestigt m’n gevoel dat heel veel mensen een hekel hebben aan ongevaccineerden. En dat is dan ook de enige reden dat de coronpas er is: ongevaccineerden pesten. Want met het bestrijden van corona heeft het niets te maken.
Vooral uit alles wat je leest iets halen wat je gevoel bevestigd. Vooral altijd denken dat je het slachtoffer bent.
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:34:43 #81
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_201555661
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:25 schreef koemleit het volgende:

[..]
Vooral uit alles wat je leest iets halen wat je gevoel bevestigd. Vooral altijd denken dat je het slachtoffer bent.
O, ik heb nergens last van. Ik ben gevaccineerd. Mij raakt dit niet.

Maar laten we onszelf niet voor de gek houden en doen alsof die coronapas een proportionele maatregel is. Want dat is het niet.
pi_201555691
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:34 schreef Heufd het volgende:

[..]
O, ik heb nergens last van. Ik ben gevaccineerd. Mij raakt dit niet.

Maar laten we onszelf niet voor de gek houden en doen alsof die coronapas een proportionele maatregel is. Want dat is het niet.
Dit is een mening hè.
Je brengt het als een feit.
Kan ik ook! Let op!
Laten we onszelf niet voor de gek houden, ongevaccineerde zijn aanstellers!
En hupsakee weg discussie.
pi_201555716
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:34 schreef Heufd het volgende:

[..]
O, ik heb nergens last van. Ik ben gevaccineerd. Mij raakt dit niet.

Maar laten we onszelf niet voor de gek houden en doen alsof die coronapas een proportionele maatregel is. Want dat is het niet.
De één vindt van wel, de ander niet. Zelfs complete landen zijn het op dit punt met elkaar oneens, getuige het verschil in aanpak.
I'll give you something to do
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:47:15 #84
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_201555866
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:36 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dit is een mening hè.
Je brengt het als een feit.
Kan ik ook! Let op!
Laten we onszelf niet voor de gek houden, ongevaccineerde zijn aanstellers!
En hupsakee weg discussie.
Wat zijn de redenen om deze pas in te voeren?

In Nederland is de vaccinatiegraad onder volwassenen is al heel erg hoog. Die paar procentpunt die je hiermee over de streep trekt om toch die prik te laten zetten zal niet het verschil maken lijkt me.

En volgens mij is het zo dat gevaccineerden nog steeds besmet kunnen raken en anderen kunnen besmetten (al is de kans minder groot dan ongevaccineerden). Dus besmettingen houd je ook niet tegen.

Andere landen (Zweden, Denemarken, Noorwegen, Groot-Brittannië) voeren geen coronpas is. Wellicht te vroeg om te zeggen, maar daar gaat het niet slecht volgens mij.

Ik vind die coronapas nogal een paardenmiddel. Het creëert mijns inziens vooral onrust en verdeeldheid in de maatschappij. Afgezet tegen de winst lijkt het me een slechte afruil.
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:00:41 #85
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201557198
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:16 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Liever niet, dan kom ik potentieel in aanraking met ongevaccineerden
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201557284
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom moet ik solidair zijn met mensen die niet solidair zijn met de rest van de maatschappij? Inderdaad, het boeit mij totaal niet, er is een eerlijk systeem waarbij iedereen toegang krijgt en niemand uitgesloten wordt, daar ben ik solidair mee en niet met mensen die zich daarbuiten willen stellen en dan het slachtoffertje gaan uithangen.
Sterker nog, wij zijn al super solidair met ongevaccineerden. We betalen ook hun covidzorg.
Of denken ze dat de ziekenhuizen vol liggen en lagen met gevaccineerden?
Definitely not CIA
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:07:53 #87
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201557317
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Sterker nog, wij zijn al super solidair met ongevaccineerden. We betalen ook hun covidzorg.
Of denken ze dat de ziekenhuizen vol liggen en lagen met gevaccineerden?
Ja, net als in 2020 :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201557321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:47 schreef Heufd het volgende:

[..]
Wat zijn de redenen om deze pas in te voeren?

In Nederland is de vaccinatiegraad onder volwassenen is al heel erg hoog. Die paar procentpunt die je hiermee over de streep trekt om toch die prik te laten zetten zal niet het verschil maken lijkt me.

En volgens mij is het zo dat gevaccineerden nog steeds besmet kunnen raken en anderen kunnen besmetten (al is de kans minder groot dan ongevaccineerden). Dus besmettingen houd je ook niet tegen.

Andere landen (Zweden, Denemarken, Noorwegen, Groot-Brittannië) voeren geen coronpas is. Wellicht te vroeg om te zeggen, maar daar gaat het niet slecht volgens mij.

Ik vind die coronapas nogal een paardenmiddel. Het creëert mijns inziens vooral onrust en verdeeldheid in de maatschappij. Afgezet tegen de winst lijkt het me een slechte afruil.
Denemarken had al veel eerder een coronapas, die heeft dus blijkbaar wel geholpen want daar is die inmiddels al afgeschaft.

Wat je zegt over dat mensen een hekel hebben aan niet gevaccineerden....uhh nee, ik niet. Ik ken ze ook niet. Ik kan niet aan iemand ruiken of zien of deze/wel niet gevaccineerd is. Als ik ergens ben waar de coronapas nodig is, weet ik ook niet wie er wel/niet is gevaccineerd want iemand kan natuurlijk ook getest zijn.

Die onrust en verdeeldheid die wordt gecreëerd door die paar schreeuwers die doordat ze zo hard schreeuwen denken dat "de zwijgende meerderheid" er ook zo over denkt.

Maar de zwijgende meerderheid die doet gewoon zijn ding, laat een qr code zien als het nodig is, omdat ze het belang er van in zien en houden zich totaal niet bezig met dat gezeur over tweedeling, discriminatie etc etc etc.
Physically I am here but mentally I am in a galaxy far far away.
pi_201557376
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, net als in 2020 :7
Ziekenhuizen vol met gevaccineerden?
Definitely not CIA
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:36:06 #90
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201557866
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ziekenhuizen vol met gevaccineerden?
Omdraaien
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 28 september 2021 @ 22:32:24 #91
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_201558557
Ik denk dat zo'n initiatief geen zoden aan de dijk gaat zetten. Zoals al eerder gezegd; het leeuwendeel van de maatschappij is het eens met die QR-code of zijn er in ieder geval niet fel tegen. Ik zal ongevaccineerden echter wél met uitgestoken hand tegemoet treden en gewoon zien als medemens, terwijl velen ongevaccineerden zien als een biologisch gevaar die nog niet met een bezemsteel aangeraakt moeten worden.
pi_201558558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat is geen eerlijke vergelijking van je want aan het begin van de pandemie en tot voor kort was IEDEREEN ongevaccineerd.

Ik hoorde net dat het aantal ziekenhuisopnamen door hartproblemen en ook kankers sterk aan het toenemen is, mogelijk door de vaccins.

Dus we moeten nog maar zien wat de werkelijke kosten worden, op de langere termijn.
Zal eerder komen door de uitgestelde zorg.
Dankzei alle IC capaciteit die nodig was voor covid, zijn er erg weinig operaties uitgevoerd. die worden nu allemaal ingehaald, en inderdaad, die mensen worden opgenomen. Logische oorzaak en gevolg dus. Heeft niks met vaccins te maken.

Maar wanneer straks de ICs vol liggen met wappies, en daardoor weer operaties uitgesteld moeten worden, en mensen overleiden daardoor, ligt dat dus wel aan de wappies.
Anybody seen my rabbit ?
pi_201559226
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:57 schreef Gutanoth het volgende:
Ik ben gevaccineerd, maar ben wel uit principe tégen de coronacheck app. Het gaat niemand iets aan of ik wél of niet de vaccinatie heb.
Maar dat zie je toch niet? Volgens mij geeft de app niet aan if je gevaccineerd bent if negatief getest.

Verder heb ik zelf ook niks met die app, maar aangezien veel mensen die tegen vaccineren/testen nogal nare vervelende lui zijn, ga ik ook geen solidariteit tonen. Tenzij ik de persoon in kwestie ken en weet hoe die in het echt is. Dan wil ik er wel rekening mee houden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201559643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:32 schreef Fiander het volgende:

[..]
Zal eerder komen door de uitgestelde zorg.
Dankzei alle IC capaciteit die nodig was voor covid, zijn er erg weinig operaties uitgevoerd. die worden nu allemaal ingehaald, en inderdaad, die mensen worden opgenomen. Logische oorzaak en gevolg dus. Heeft niks met vaccins te maken.

Maar wanneer straks de ICs vol liggen met wappies, en daardoor weer operaties uitgesteld moeten worden, en mensen overleiden daardoor, ligt dat dus wel aan de wappies.
Wie lagen er afgelopen jaar voornamelijk in het ziekenhuis?
pi_201560070
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom kun je tegen zoiets zijn?
Gewoon kort laten zien dat er geen risico's qua gezondheid zijn, niets mis mee toch?
Alleen maar goed voor iedereen.
Omdat het een slippery slope is. Nu is het "even" laten zien dat je gezond bent wat corona betreft. Zodra we dit allemaal accepteren wordt de drempel veel lager om dat straks in te voeren voor andere ziektes.

Over 5 jaar is het "even" laat zien dat je geen ziekte A, B, C en D hebt.

We weten niet wie er over 10 jaar met de scepter zwaait, misschien is het wel Geert Wilders of een Thierry Baudet. Wil je dat we het dan super laagdrempelig hebben gemaakt om te bewijzen dat je niet uit Afghanistan komt voor je de bioscoop in mag?

Ik weet dat het allemaal super overdreven klinkt, maar in 1938 dacht ook niemand dat er een of andere mongool 7 jaar later 6 miljoen mensen vermoord zou hebben, hij wilde alleen Duitsland uit het slop trekken.
pi_201560084
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Sterker nog, wij zijn al super solidair met ongevaccineerden. We betalen ook hun covidzorg.
Of denken ze dat de ziekenhuizen vol liggen en lagen met gevaccineerden?
Belachelijk argument. Ik sport minimaal 4 keer per week, eet gezond en drink nooit alcohol.

Mijn zuurverdiende centjes gaan ook op aan longkanker patiënten, diabetici en comazuipers. De wereld is oneerlijk hè
  woensdag 29 september 2021 @ 07:45:25 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201560228
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:22 schreef Heufd het volgende:
Dit topic doorlezen bevestigt m’n gevoel dat heel veel mensen een hekel hebben aan ongevaccineerden. En dat is dan ook de enige reden dat de coronpas er is: ongevaccineerden pesten. Want met het bestrijden van corona heeft het niets te maken.
De corona pas is er om dat er nog veel ongevaccineerden zijn. Dus ongevaccineerden pesten juist de gevaccineerden zou ook een conclusie kunnen zijn. Jouw standpunt kan je makkelijk omdraaien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201560305
Ongevaccineerden kunnen op twee manieren aan een corona-pas komen zonder zich te laten vaccineren.
De ene manier is wat lastig last minut te regelen (besmet & genezen zijn geweest), maar de andere is vrij simpel te regelen (testen).
Dat is goed, want er kunnen hele goede redenen zijn om niet te vaccineren en dan moeten mensen wel zoveel mogelijk mee kunnen doen.

Maar dit topic gaat duidelijk niet over niet-gevaccineerden om solidair mee te zijn, maar over coronapasweigeraars om solidair mee te zijn. Kan, en dat zal wel deels overlappen met niet-gevaccineerden, maar het is niet hetzelfde.
Ongevaccineerden met een andere reden dan puur wantrouwen hebben geen reden om uit wantrouwen tegen coronapas te zijn, dus veel mensen met medische belemmering zullen wel ongevaccineerd zijn maar prima uit de voeten kunnen met een coronapas.
Er zijn natuurlijk ook gevaccineerden die die vaccinatie wél nuttig/nodig vonden, maar die zo'n pas uit den boze vinden.

Waarom een gevaccineerde daarvoor na vaccinatie besmet zou moeten zijn geraakt (zoals in de OP staat) is me een raadsel; ook zonder besmetting kan je haken en ogen zien aan een coronapas.

Met zo'n slecht begin van een topic is het lastig om het er serieus over te hebben natuurlijk, en dat blijft toch ook wel het probleem van alle coronabeleid-tegenstanders. Ook als er best heel veel nuttige nodige en zinvolle kritiek te geven is op het coronabeleid wordt de discussie zo snel gekaapt door waanzin van wappies. Dat zijn niet de mensen die die kritiek nou eens echt goed weten over te brengen want voor je het weet zit je in 5G, platte aarde en van Dissel als nazi en Rutte als babybloeddrinkende elite. Dat slaat de discussie toch wel een beetje dood.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201560724
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:28 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Belachelijk argument. Ik sport minimaal 4 keer per week, eet gezond en drink nooit alcohol.

Mijn zuurverdiende centjes gaan ook op aan longkanker patiënten, diabetici en comazuipers. De wereld is oneerlijk hè
Zie je wel dat we solidair zijn. :D
Definitely not CIA
pi_201561109
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:22 schreef Heufd het volgende:
Dit topic doorlezen bevestigt m’n gevoel dat heel veel mensen een hekel hebben aan ongevaccineerden. En dat is dan ook de enige reden dat de coronpas er is: ongevaccineerden pesten. Want met het bestrijden van corona heeft het niets te maken.
Ik ben helaas nog nooit een ongevaccineerd persoon tegen gekomen die zei: "ik laat me niet vaccineren, ik vertrouw de lang termijn effecten niet. Dat is alles, verder geen uitgesproken mening". Nee, alle ongevaccineerden die ik tegenkom zijn van die schuimbekkende wappies die gelijk in allerlei krampen schieten als "apartheid! discriminatie! nazi's! de lockdown zal voor altijd blijven! we voelen ons als joden in de holocaust! we moeten gaan demonstreren voor Waku Waku in Utrecht want we hoeven toch niet te werken! de vaccins zijn er enkel om je slaaf van de overheid te maken! de overheid is ons aan het tracken! idioten die zich laten vaccineren snappen het niet! ze gaan ongevaccineerden deporteren naar kampen op Texel! gebruik geen pinpas of telefoon! klaus schwab! build back better! sheeple! alleen van haga begrijpt het! cojona! alleen robert jensen spreekt de waarheid! de avondklok zal voor altijd blijven! etc... etc... etc..."

Kijk, als dat je representatie is dan is het niet zo gek dat anderen een raar beeld van je krijgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201561121
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:32 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik denk dat zo'n initiatief geen zoden aan de dijk gaat zetten. Zoals al eerder gezegd; het leeuwendeel van de maatschappij is het eens met die QR-code of zijn er in ieder geval niet fel tegen. Ik zal ongevaccineerden echter wél met uitgestoken hand tegemoet treden en gewoon zien als medemens, terwijl velen ongevaccineerden zien als een biologisch gevaar die nog niet met een bezemsteel aangeraakt moeten worden.
hoe zie jij dat iemand niet gevaccineerd is en hoe weet je dan dat je je hand moet uitsteken?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201561174
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als de komende tijd uit betrouwbare bronnen blijkt dat er door de vaccins van alles gebeurt wat nu niet bekend is, mag je dat hier komen spuien. Tot die tijd behoort dat gedeelte echt in BNW.
Ook in het VK ineens significante oversterfte door hartaanvallen, hart-en vaatziekten, herseninfarcten en dergelijke. Precies wat eerder door sommige vaccinexperts werd voorspeld dat zou gebeuren.

Dit zijn alleen de sterfgevallen. De overlevenden met dezelfde klachten worden niet gerapporteerd.

Artikel van 24 september.

Thousands more people than usual are dying ... but it's not from Covid
pi_201561210
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ook in het VK ineens significante oversterfte door hartaanvallen, hart-en vaatziekten, herseninfarcten en dergelijke. Precies wat eerder door sommige vaccinexperts werd voorspeld dat zou gebeuren.

Artikel van 24 september.

Thousands more people than usual are dying ... but it's not from Covid
quote:
“There is an increase in non-Covid emergencies that are arriving at the front doors of hospitals from all the delays the pandemic has created already. Things like people presenting later with tumours, and therefore having bowel perforations and aneurysms and lots of other things that were delayed,” she said.
Uitgestelde zorg staat er als reden.
Definitely not CIA
pi_201561216
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:31 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Uitgestelde zorg staat er als reden.
Ja. Geloof jij dat dat de enige reden is of kan zijn?

Het zou toch van extreme incompetentie getuigen als de overheid moedwillig allerlei zorg heeft laten uitstellen om vervolgens een jaar later de extreme vruchten daarvan te rapen: oversterfte. Zou er nou niemand van die 'officiële experts' zijn geweest die dat aan had kunnen zien komen? Hoe deskundig zijn ze dan eigenlijk?

Ze hadden ze beter de zorg kunnen opschalen als dit het resultaat is. Niet?

Waar hebben we het anders allemaal voor gedaan? Mensen redden van covid terwijl mensen doodgaan aan andere ziekten.
pi_201561242
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja. Geloof jij dat dat de enige reden is of kan zijn?
Het is een beetje vreemd dat je de ene helft van een artikel als waarheid neerzet, en de andere helft als onzin afdoet.
Ja. Ik weet wat uitgestelde zorg is. En wat dat voor consequenties kan hebben.

Jij doet een stelling dat er oversterfte is door het vaccin. Jij mag dat bewijzen.
Definitely not CIA
pi_201561252
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een beetje vreemd dat je de ene helft van een artikel als waarheid neerzet, en de andere helft als onzin afdoet.
Ja. Ik weet wat uitgestelde zorg is. En wat dat voor consequenties kan hebben.

Jij doet een stelling dat er oversterfte is door het vaccin. Jij mag dat bewijzen.
Nee hoor, dat heb ik niet gezegd. Wat ik zeg is dat wat eerder werd voorspeld, dat vaccinatie tot hart- en vaatziekten en hersenbloedingen en dergelijke zou gaan leiden, lijkt te worden bevestigd door de oversterfte aan dergelijke ziekten die we nu beginnen te observeren sinds juli in de VS, het VK en misschien nog wel andere landen die ik nog niet heb bekeken. Ik kan natuurlijk niet met zekerheid stellen dat dat per se door de vaccins komt. Maar het is wel toevallig en moet daarom worden onderzocht. Het is voorbarig om te stellen dat dat alleen door uitgestelde zorg zou komen. Daar wordt immers ook geen bewijs van geleverd. Dus waarom dat wel automatisch geloven?

Ik geloof inderdaad de cijfers hier, die zijn nogal moeilijk te manipuleren. Maar de verklaring ben ik een stuk sceptischer over. Daar is niets vreemds aan, want het ene deel is rapportage van feiten, het andere is interpretatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-09-2021 09:45:09 ]
  woensdag 29 september 2021 @ 10:06:40 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201561666
Wat een gezeur. Je hoeft het allemaal niet te doen en dat willen de weigeraars zo graag, niet gedwongen worden een vaccin te nemen. Worden ze niet gedwongen, is het nog niet genoeg, want dan willen ze ook overal aan deel kunnen nemen. Dat mag dus ook, maar wel even een testje laten maken. Je hebt de pas dus helemaal niet nodig.

Er zijn inmiddels allemaal oplossingen aangedragen voor het coronaprobleem,, maar wat je ook aandraagt, de wappies voelen zich weer aangevallen door spoken die niet bestaan. Vergelijken zichzelf zelfs met de Joden van de Tweede Wereldoorlog. Die mochten na een test nóg steeds niet zwemmen, maar dat vergeet men even.

Men denkt dat je van het vaccin dood gaat en dat de overheid een soort Batman-schurk is, ondanks al de wetenschappelijke uitleg. Kop in het zand en zelfs bij alternatieven gaan huilen. En dan moeten de wel gevaccineerden zich ook nog eens solidair opstellen naar de weigeraar, maar waar heeft die zich solidair opgesteld met alle anderen in de afgelopen anderhalf jaar?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201561759
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:06 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een gezeur. Je hoeft het allemaal niet te doen en dat willen de weigeraars zo graag, niet gedwongen worden een vaccin te nemen. Worden ze niet gedwongen, is het nog niet genoeg, want dan willen ze ook overal aan deel kunnen nemen. Dat mag dus ook, maar wel even een testje laten maken. Je hebt de pas dus helemaal niet nodig.

Er zijn inmiddels allemaal oplossingen aangedragen voor het coronaprobleem,, maar wat je ook aandraagt, de wappies voelen zich weer aangevallen door spoken die niet bestaan. Vergelijken zichzelf zelfs met de Joden van de Tweede Wereldoorlog. Die mochten na een test nóg steeds niet zwemmen, maar dat vergeet men even.

Men denkt dat je van het vaccin dood gaat en dat de overheid een soort Batman-schurk is, ondanks al de wetenschappelijke uitleg. Kop in het zand en zelfs bij alternatieven gaan huilen. En dan moeten de wel gevaccineerden zich ook nog eens solidair opstellen naar de weigeraar, maar waar heeft die zich solidair opgesteld met alle anderen in de afgelopen anderhalf jaar?
Ook niet-gevaccineerden hebben meebetaald aan de vaccins, de hulpvoorzieningen, de zorg, enzovoorts. Gelijke monniken, gelijke kappen.
  woensdag 29 september 2021 @ 10:16:42 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201561789
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ook niet-gevaccineerden hebben meebetaald aan de vaccins, de hulpvoorzieningen, de zorg, enzovoorts. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Hahaha, ja heel solidair, maar als je ze de keuze had gegeven hadden ze absoluut niet meebetaald. Wat een grap!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201561811
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hahaha, ja heel solidair, maar als je ze de keuze had gegeven hadden ze absoluut niet meebetaald. Wat een grap!
Slap antwoord.
pi_201561859
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja. Geloof jij dat dat de enige reden is of kan zijn?

Het zou toch van extreme incompetentie getuigen als de overheid moedwillig allerlei zorg heeft laten uitstellen om vervolgens een jaar later de extreme vruchten daarvan te rapen: oversterfte. Zou er nou niemand van die 'officiële experts' zijn geweest die dat aan had kunnen zien komen? Hoe deskundig zijn ze dan eigenlijk?

Ze hadden ze beter de zorg kunnen opschalen als dit het resultaat is. Niet?

Waar hebben we het anders allemaal voor gedaan? Mensen redden van covid terwijl mensen doodgaan aan andere ziekten.
Klinkt leuk, zorg opschalen. Maar waar haal je het personeel vandaan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201561878
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:22 schreef Heufd het volgende:
Dit topic doorlezen bevestigt m’n gevoel dat heel veel mensen een hekel hebben aan ongevaccineerden. En dat is dan ook de enige reden dat de coronpas er is: ongevaccineerden pesten. Want met het bestrijden van corona heeft het niets te maken.
Iedereen vaccineren bestrijdt corona.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 29 september 2021 @ 10:26:15 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201561893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Slap antwoord.
'Wij hebben meebetaald'' is natuurlijk een enorm slechte beredenering. Jij bent bang voor spoken, dat is niet mijn probleem. Er zijn genoeg alternatieven en anders moet je niet zeuren. Je wordt niet gedwongen het vaccin te nemen, andere mensen worden niet gedwongen met ongevaccineerden te moeten dealen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201561906
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Wij hebben meebetaald'' is natuurlijk een enorm slechte beredenering. Jij bent bang voor spoken, dat is niet mijn probleem. Er zijn genoeg alternatieven en anders moet je niet zeuren. Je wordt niet gedwongen het vaccin te nemen, andere mensen worden niet gedwongen met ongevaccineerden te moeten dealen.
Is het niet bij je opgekomen dat als mensen zo bang zijn voor dit virus en ongevaccineerden ze zelf maar lekker thuis moeten blijven?

Je kunt toch niet van een ander verwachten dat die zich met tegenzin ergens mee laat inspuiten omdat jij toevallig bang of ongezond bent?

Dit is de wereld op zijn kop.
pi_201561920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:47 schreef Heufd het volgende:

[..]
Wat zijn de redenen om deze pas in te voeren?

In Nederland is de vaccinatiegraad onder volwassenen is al heel erg hoog. Die paar procentpunt die je hiermee over de streep trekt om toch die prik te laten zetten zal niet het verschil maken lijkt me.

En volgens mij is het zo dat gevaccineerden nog steeds besmet kunnen raken en anderen kunnen besmetten (al is de kans minder groot dan ongevaccineerden). Dus besmettingen houd je ook niet tegen.

Andere landen (Zweden, Denemarken, Noorwegen, Groot-Brittannië) voeren geen coronpas is. Wellicht te vroeg om te zeggen, maar daar gaat het niet slecht volgens mij.

Ik vind die coronapas nogal een paardenmiddel. Het creëert mijns inziens vooral onrust en verdeeldheid in de maatschappij. Afgezet tegen de winst lijkt het me een slechte afruil.
Meer versoepelingen kunnen uitvoeren, waarbij de coronapas een waarborg is dat daardoor er geen najaarspiek volgt.
Ongevaccineerden kunnen middels test of herstelbewijs ook gewoon hierin meedoen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201561937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Is het niet bij je opgekomen dat als mensen zo bang zijn voor dit virus en ongevaccineerden ze zelf maar lekker thuis moeten blijven?

Je kunt toch niet van een ander verwachten dat die zich met tegenzin ergens mee laat inspuiten omdat jij toevallig bang of ongezond bent?

Dit is de wereld op zijn kop.
Dan moet je je kinderen ook niet vaccineren volgens het Rijks vaccinatieprogramma...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 29 september 2021 @ 10:29:17 #117
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201561940
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Is het niet bij je opgekomen dat als mensen zo bang zijn voor dit virus en ongevaccineerden ze zelf maar lekker thuis moeten blijven?
Kijk, hier gaat het jou om, je vindt het allemaal maar onzin. 'Bang zijn voor het virus', en dan post je dagelijks allemaal fake news over wat voor ernstige gevolgen vaccins hebben. Wie is hier nou bang? Als jij naar een bepaald land gaat waar je je voor moet vaccineren ga je toch ook niet stellen dat men bang voor die ziekte is?

Ik ben niet bang voor corona, maar om de ziekte helemaal te verbannen moeten veel mensen gevaccineerd worden. Het is echt geen hogere wiskunde. JIJ bent bang dat de overheid je dood wil.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201561974
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk, hier gaat het jou om, je vindt het allemaal maar onzin. 'Bang zijn voor het virus', en dan post je dagelijks allemaal fake news over wat voor ernstige gevolgen vaccins hebben. Wie is hier nou bang? Als jij naar een bepaald land gaat waar je je voor moet vaccineren ga je toch ook niet stellen dat men bang voor die ziekte is?
Ik ben inderdaad banger voor de producten van louche megacorporaties met een geschiedenis van wanpraktijken die als enige doel hebben om zoveel mogelijk winst te maken en voor liegende politici met veel te veel macht dan voor een verkoudheidsvirus.

quote:
Ik ben niet bang voor corona, maar om de ziekte helemaal te verbannen moeten veel mensen gevaccineerd worden. Het is echt geen hogere wiskunde. JIJ bent bang dat de overheid je dood wil.
Je KAN die ziekte helemaal niet verbannen.

Die ziekte blijft. Het beste waar je op kan gokken is natuurlijke immuniteit. Ondertussen weten we dat dat het beste middel is tegen bestrijding.

Je krijgt het een keer en vervolgens ben je waarschijnlijk de rest van je leven immuun. Voor veruit de meeste mensen betekent dit dat ze een beetje verkouden worden en met de juiste behandeling verergert dat niet. Klaar.
pi_201561985
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:06 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een gezeur. Je hoeft het allemaal niet te doen en dat willen de weigeraars zo graag, niet gedwongen worden een vaccin te nemen. Worden ze niet gedwongen, is het nog niet genoeg, want dan willen ze ook overal aan deel kunnen nemen. Dat mag dus ook, maar wel even een testje laten maken. Je hebt de pas dus helemaal niet nodig.

Er zijn inmiddels allemaal oplossingen aangedragen voor het coronaprobleem,, maar wat je ook aandraagt, de wappies voelen zich weer aangevallen door spoken die niet bestaan. Vergelijken zichzelf zelfs met de Joden van de Tweede Wereldoorlog. Die mochten na een test nóg steeds niet zwemmen, maar dat vergeet men even.

Men denkt dat je van het vaccin dood gaat en dat de overheid een soort Batman-schurk is, ondanks al de wetenschappelijke uitleg. Kop in het zand en zelfs bij alternatieven gaan huilen. En dan moeten de wel gevaccineerden zich ook nog eens solidair opstellen naar de weigeraar, maar waar heeft die zich solidair opgesteld met alle anderen in de afgelopen anderhalf jaar?
Ik werkte tijdens de corona-uitbraak in de zorg en ik was de enige uit mijn team die fysiek op pad ging omdat ik de jongste was. Uiteraard besmet geraakt en flink ziek geweest. Nu neem ik het vaccine niet omdat ik aantoonbaar immuun ben door die besmetting, ik werk niet meer in de zorg en ik ben gevoelig voor allergie (slechte ervaringen met medicijnen en vaccines).
Ik merk in mijn omgeving ondanks deze redenen is er weinig begrip. Alles wat ik voorheen heb gedaan wordt teniet gedaan door deze onderbouwde keuze. Daardoor is er vanuit mijn kant ook weinig begrip. Ik snap niet waarom een immuniteitstest niet geldig is, terwijl veel studies aangeven dat het wel effectief is.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201562025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:32 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik werkte tijdens de corona-uitbraak in de zorg en ik was de enige uit mijn team die fysiek op pad ging omdat ik de jongste was. Uiteraard besmet geraakt en flink ziek geweest. Nu neem ik het vaccine niet omdat ik aantoonbaar immuun ben door die besmetting, ik werk niet meer in de zorg en ik ben gevoelig voor allergie (slechte ervaringen met medicijnen en vaccines).
Ik merk in mijn omgeving ondanks deze redenen is er weinig begrip. Alles wat ik voorheen heb gedaan wordt teniet gedaan door deze onderbouwde keuze. Daardoor is er vanuit mijn kant ook weinig begrip. Ik snap niet waarom een immuniteitstest niet geldig is, terwijl veel studies aangeven dat het wel effectief is.
Dit inderdaad.

Mensen die immuun zijn vaccineren is volstrekt idioot.

Het bevestigt nogmaals dat het doel altijd al is geweest om de hele bevolking te vaccineren met alle toeters en bellen die daaraan hangen en niet het daadwerkelijk beschermen van de bevolking, zowel haar rechten als haar gezondheid.
  woensdag 29 september 2021 @ 10:36:40 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Is het niet bij je opgekomen dat als mensen zo bang zijn voor dit virus en ongevaccineerden ze zelf maar lekker thuis moeten blijven?

Je kunt toch niet van een ander verwachten dat die zich met tegenzin ergens mee laat inspuiten omdat jij toevallig bang of ongezond bent?

Dit is de wereld op zijn kop.
Niemand sluit je op. Echt helemaal niemand. Maar als jij naar de bios wil, dan heb je zo'n pas (via de app) of je hebt een negatieve test. Dit om verspreiding en een nieuwe lockdown te voorkomen. En dan komt zo'n lockdown alsnog, ga jij ook zitten huilen. Want je bent sowieso al van mening dat de zorg rondom corona onzin is en het maar een griepje is. Ga jij ook zonder rijbewijs autorijden. Jij laat je toch niet opsluiten? Mensen met een rijbewijs zouden solidair moeten zijn met mensen zonder rijbewijs?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 29 september 2021 @ 10:37:48 #122
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik ben inderdaad banger voor de producten van louche megacorporaties met een geschiedenis van wanpraktijken die als enige doel hebben om zoveel mogelijk winst te maken en voor liegende politici met veel te veel macht dan voor een verkoudheidsvirus.
[..]
Je KAN die ziekte helemaal niet verbannen.

Die ziekte blijft. Het beste waar je op kan gokken is natuurlijke immuniteit. Ondertussen weten we dat dat het beste middel is tegen bestrijding.

Je krijgt het een keer en vervolgens ben je waarschijnlijk de rest van je leven immuun. Voor veruit de meeste mensen betekent dit dat ze een beetje verkouden worden en met de juiste behandeling verergert dat niet. Klaar.
Andere ziektes zijn ook uit de maatschappij dankzij vaccins, of wil je dat tegenspreken? Ja, als we onze kinderen niet meer gaan vaccineren komen die ziektes inderdaad gewoon weer terug.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201562049
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Niemand sluit je op. Echt helemaal niemand. Maar als jij naar de bios wil, dan heb je zo'n pas (via de app) of je hebt een negatieve test. Dit om verspreiding en een nieuwe lockdown te voorkomen. En dan komt zo'n lockdown alsnog, ga jij ook zitten huilen. Want je bent sowieso al van mening dat de zorg rondom corona onzin is en het maar een griepje is. Ga jij ook zonder rijbewijs autorijden. Jij laat je toch niet opsluiten? Mensen met een rijbewijs zouden solidair moeten zijn met mensen zonder rijbewijs?
Waar zeg ik dat iemand je opsluit? Nergens.

Wat ik zeg is, dat je zelf maar lekker thuis moet blijven als je de grote boze wereld te eng vindt om met anderen die andere keuzes maken in contact te komen.

Dat is nu eenmaal de voorwaarde voor het leven in een vrije maatschappij met individuele rechten. Mensen maken hun eigen keuzes over hun lijf en leden en zolang dat anderen niet hindert, hebben ze daar het volste recht toe.

Maar goed, het einde van de rechtsstaat is ondertussen ingeluid, dat is wel duidelijk. Met een heel zombieleger dat het ondersteunt.
  woensdag 29 september 2021 @ 10:40:56 #124
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562079
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat iemand je opsluit? Nergens.

Wat ik zeg is, dat je zelf maar lekker thuis moet blijven als je de grote boze wereld te eng vindt om met anderen die andere keuzes maken in contact te komen.

Dat is nu eenmaal de voorwaarde voor het leven in een vrije maatschappij met individuele rechten. Mensen maken hun eigen keuzes over hun lijf en leden en zolang dat andere niet hindert, hebben ze daar het volste recht toe.

Maar goed, het einde van de rechtsstaat is ondertussen ingeluid, dat is wel duidelijk. Met een heel zombieleger dat het ondersteunt.
Mensen die zich laten vaccineren zijn helemaal niet bang voor de 'grote boze wereld'. Dat ben jij.

En met je laatste zin laat je zien hoe ontzettend bang jij bent voor het leven. Dat is echt niet mijn probleem, hier kan je gewoon hulp voor zoeken.

Het is werkelijk lachwekkend dat de meest bange mensen totaal niet bange mensen uitmaken voor bange mensen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201562091
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 18:20 schreef trotse_wappie het volgende:
90 procent van de mensen in dit land staan achter dit beleid, dus een kansloze zaak gelukkig.
pi_201562100
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mensen die zich laten vaccineren zijn helemaal niet bang voor de 'grote boze wereld'. Dat ben jij.
Hoezo dan? Ik wil gerust met gevaccineerden op dezelfde plek zijn hoor. Het interesseert me geen biet of jij je laat vaccineren of niet. Even goede vrienden. Ik roep niet op tot wetgeving om mensen overal maar aan arbitraire totalitaire regeltjes te onderwerpen.

quote:
En met je laatste zin laat je zien hoe ontzettend bang jij bent voor het leven. Dat is echt niet mijn probleem, hier kan je gewoon hulp voor zoeken.

Het is werkelijk lachwekkend dat de meest bange mensen totaal niet bange mensen uitmaken voor bange mensen.
Nee hoor, ik heb gewoon een prima besef van wat er maatschappelijk aan de hand is. En ik laat me niet bij de neus nemen door mensen die herhaaldelijk hebben gelogen. Dat anderen hen wel blijven geloven, is zorgwekkend.
  woensdag 29 september 2021 @ 10:44:23 #127
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee hoor, ik heb gewoon een prima besef van wat er maatschappelijk aan de hand is. En ik laat me niet bij de neus nemen door mensen die herhaaldelijk hebben gelogen. Dat anderen hen wel blijven geloven, is zorgwekkend.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar goed, het einde van de rechtsstaat is ondertussen ingeluid, dat is wel duidelijk. Met een heel zombieleger dat het ondersteunt.
Nou, wat een prima besef.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 29 september 2021 @ 10:47:13 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:32 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik werkte tijdens de corona-uitbraak in de zorg en ik was de enige uit mijn team die fysiek op pad ging omdat ik de jongste was. Uiteraard besmet geraakt en flink ziek geweest. Nu neem ik het vaccine niet omdat ik aantoonbaar immuun ben door die besmetting, ik werk niet meer in de zorg en ik ben gevoelig voor allergie (slechte ervaringen met medicijnen en vaccines).
Ik merk in mijn omgeving ondanks deze redenen is er weinig begrip. Alles wat ik voorheen heb gedaan wordt teniet gedaan door deze onderbouwde keuze. Daardoor is er vanuit mijn kant ook weinig begrip. Ik snap niet waarom een immuniteitstest niet geldig is, terwijl veel studies aangeven dat het wel effectief is.
https://www.trouw.nl/binnenland/immuun-voor-het-coronavirus-als-je-het-gehad-hebt-nee-zo-simpel-is-dat-helaas-niet~b49deff0/
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201562157
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Nou, wat een prima besef.
Inderdaad ja. Een heel goed besef. Als meer mensen dat zouden hebben, zou het misschien niet zover zijn gekomen. Maar door mensen die dit soort beleid allemaal maar prima vinden, omdat ze alleen aan zichzelf denken (en vervolgens anderen ervan beschuldigen dat het egoïsten zijn), kan dit allemaal doorgaan.

Besef je je dat jij nu misschien wel handelt in overeenstemming met het overheidsbeleid, maar dat dit in de toekomst weleens zou kunnen veranderen?

Stel dat er in de toekomst een andere medische ingreep komt die jij NIET wil. Bijvoorbeeld een derde shot, of een vierde, of iets anders. Die mogelijkheid bestaat, eens?

Zou het dan niet prettig zijn als er een manier is om je keuzevrijheid te behouden, zonder dat je bestraft wordt met verlies van werk en inkomen? Met alle gevolgen van dien?

In NL is het beleid nog redelijk soft, maar hier in Frankrijk gaat het erg hard. Dat komt waarschijnlijk ook wel naar Nederland.

Volgens mij besef je niet helemaal wat de gevolgen kunnen zijn van beleid waarbij individuele rechten met de voeten worden getreden. Op de lange termijn is dat in niemands belang.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 10:50:19 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201562188
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:32 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik werkte tijdens de corona-uitbraak in de zorg en ik was de enige uit mijn team die fysiek op pad ging omdat ik de jongste was. Uiteraard besmet geraakt en flink ziek geweest. Nu neem ik het vaccine niet omdat ik aantoonbaar immuun ben door die besmetting, ik werk niet meer in de zorg en ik ben gevoelig voor allergie (slechte ervaringen met medicijnen en vaccines).
Ik merk in mijn omgeving ondanks deze redenen is er weinig begrip. Alles wat ik voorheen heb gedaan wordt teniet gedaan door deze onderbouwde keuze. Daardoor is er vanuit mijn kant ook weinig begrip. Ik snap niet waarom een immuniteitstest niet geldig is, terwijl veel studies aangeven dat het wel effectief is.
Je moet sowieso minimaal één prik om voldoende immuniteit op te bouwen, anders heeft een andere versie van het virus je weer te pakken. Daarna vervalt je besmetting na 6 maanden, aangezien dit helaas aantoonbaar niet bij iedereen permanente bescherming biedt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201562196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik ben inderdaad banger voor de producten van louche megacorporaties met een geschiedenis van wanpraktijken die als enige doel hebben om zoveel mogelijk winst te maken en voor liegende politici met veel te veel macht dan voor een verkoudheidsvirus.
[..]
Weer een bagatellisering van het virus...

quote:
Je KAN die ziekte helemaal niet verbannen.
Jawel, die kun je terugdringen door middel van vaccinaties.


quote:
Die ziekte blijft. Het beste waar je op kan gokken is natuurlijke immuniteit. Ondertussen weten we dat dat het beste middel is tegen bestrijding.
Dus beste manier om Ebola te bestrijden is door Ebola te krijgen.
Dat zeg je in feite.
Gelukkig is er een tussenoplossing: het lichaam kennis laten maken met een deel van de ziekteverwekker, zodat immuniteit kan worden opgebouwd zonder blootstelling aan de ziekteverwekker, met alle nadelen van dien...


quote:
Je krijgt het een keer en vervolgens ben je waarschijnlijk de rest van je leven immuun.
Dan zou vaccineren je ook levenslang immuun maken.


quote:
Voor veruit de meeste mensen betekent dit dat ze een beetje verkouden worden en met de juiste behandeling verergert dat niet. Klaar.
Net zoals veruit de meeste mensen geen symptomen krijgen bij een polio besmetting.
Dus maar stoppen met vaccineren tegen polio?

We hebben afgelopen 2 jaar ondervonden wat het betekent als je de bevolking gewoon laat besmetten en de natuur zijn gang laat gaan: het zorgstelsel raakt overbelast, waardoor weer andere groepen patiënten niet de juiste zorg krijgen en er nog meer slachtoffers vallen.

Immuniteit kun je beter gecontroleerd krijgen via een vaccin dan in het wild.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 29 september 2021 @ 10:51:35 #132
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562203
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Inderdaad ja. Een heel goed besef. Als meer mensen dat zouden hebben, zou het misschien niet zover zijn gekomen. Maar door mensen die dit soort beleid allemaal maar prima vinden, omdat ze alleen aan zichzelf denken (en vervolgens anderen ervan beschuldigen dat het egoïsten zijn), kan dit allemaal doorgaan.

Besef je je dat jij nu misschien wel handelt in overeenstemming met het overheidsbeleid, maar dat dit in de toekomst weleens zou kunnen veranderen?

Stel dat er in de toekomst een andere medische ingreep komt die jij NIET wil. Bijvoorbeeld een derde shot, of een vierde, of iets anders. Die mogelijkheid bestaat, eens?

Zou het dan niet prettig zijn als er een manier is om je keuzevrijheid te behouden, zonder dat je bestraft wordt met verlies van werk en inkomen? Met alle gevolgen van dien?

In NL is het beleid nog redelijk soft, maar hier in Frankrijk gaat het erg hard. Dat komt waarschijnlijk ook wel naar Nederland.

Volgens mij besef je niet helemaal wat de gevolgen kunnen zijn van beleid waarbij individuele rechten met de voeten worden getreden.
Jeetje, waarom maak jij er een politiek iets van? Alsof een virus zich aansluit bij een politieke partij. Nee, de hele wereld zit in het complot en wil jou dood hebben. En uiteraard ben ik het niet altijd met de politiek eens.

Ik maak mij oprecht zorgen over je, een eigen mening is prima, tegen alles zijn is ook prima. Maar ik verwacht dan op zijn minst dat je het beter kan onderbouwen dan met je onderbuik. Er is genoeg betrouwbare info over virussen en vaccins.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201562228
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Inderdaad ja. Een heel goed besef. Als meer mensen dat zouden hebben, zou het misschien niet zover zijn gekomen. Maar door mensen die dit soort beleid allemaal maar prima vinden, omdat ze alleen aan zichzelf denken (en vervolgens anderen ervan beschuldigen dat het egoïsten zijn), kan dit allemaal doorgaan.

Besef je je dat jij nu misschien wel handelt in overeenstemming met het overheidsbeleid, maar dat dit in de toekomst weleens zou kunnen veranderen?

Stel dat er in de toekomst een andere medische ingreep komt die jij NIET wil. Bijvoorbeeld een derde shot, of een vierde, of iets anders. Die mogelijkheid bestaat, eens?

Zou het dan niet prettig zijn als er een manier is om je keuzevrijheid te behouden, zonder dat je bestraft wordt met verlies van werk en inkomen? Met alle gevolgen van dien?

In NL is het beleid nog redelijk soft, maar hier in Frankrijk gaat het erg hard. Dat komt waarschijnlijk ook wel naar Nederland.

Volgens mij besef je niet helemaal wat de gevolgen kunnen zijn van beleid waarbij individuele rechten met de voeten worden getreden. Op de lange termijn is dat in niemands belang.
Een prikje noem ik geen medische ingreep.
Verder kun je jezelf ook gewoon besmetten, dan krijg je een herstelbewijs en heb je bijgedragen aan de groepsimmuniteit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201562236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jeetje, waarom maak jij er een politiek iets van? Alsof een virus zich aansluit bij een politieke partij. Nee, de hele wereld zit in het complot en wil jou dood hebben. En uiteraard ben ik het niet altijd met de politiek eens.
Omdat de politiek verantwoordelijk is voor het beleid dat wordt gevoerd.

quote:
Ik maak mij oprecht zorgen over je, een eigen mening is prima, tegen alles zijn is ook prima. Maar ik verwacht dan op zijn minst dat je het beter kan onderbouwen dan met je onderbuik. Er is genoeg betrouwbare info over virussen en vaccins.
Dat is nergens voor nodig, het gaat prima met mij. Ik maak me zorgen om mensen die blind achter de praatjes van de overheid en de farmaceutische industrie lopen.

Verder zie ik ook niets inhoudelijks in je berichten. Alleen maar jijbakken. Geen inhoudelijke reactie op mijn argument over keuzevrijheid bewaren. Dat laat zien hoe oppervlakkig je hierin staat. Je hebt maar een lichaam en een leven. Ik vind dat te kostbaar om te onderwerpen aan dingen waar ik geen vertrouwen heb, met gegronde redenen. Immers, nogmaals, er is HERHAALDELIJK gelogen door verantwoordelijken in de politiek, en neveneffecten van vaccins zijn een realiteit. Dat je dat allemaal negeert moet je zelf weten, maar besef wel dat je dan zelf je ogen sluit voor de risico's die OOK bestaan, naast corona. Iedereen dient met zijn eigen geweten en eigen overtuiging hierover een keuze te kunnen maken en niet te worden onderworpen aan allerlei dwangmiddelen met als enige alternatief een tweederangsburger worden.
pi_201562297
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Omdat de politiek verantwoordelijk is voor het beleid dat wordt gevoerd.
[..]
Dat is nergens voor nodig, het gaat prima met mij. Ik maak me zorgen om mensen die blind achter de praatjes van de overheid en de farmaceutische industrie lopen.

Verder zie ik ook niets inhoudelijks in je berichten. Alleen maar jijbakken. Geen inhoudelijke reactie op mijn argument over keuzevrijheid bewaren. Dat laat zien hoe oppervlakkig je hierin staat. Je hebt maar een lichaam en een leven. Ik vind dat te kostbaar om te onderwerpen aan dingen waar ik geen vertrouwen heb, met gegronde redenen. Immers, nogmaals, er is HERHAALDELIJK gelogen door verantwoordelijken in de politiek, en neveneffecten van vaccins zijn een realiteit. Dat je dat allemaal negeert moet je zelf weten, maar besef wel dat je dan zelf je ogen sluit voor de risico's die OOK bestaan, naast corona. Iedereen dient met zijn eigen geweten en eigen overtuiging hierover een keuze te kunnen maken en niet te worden onderworpen aan allerlei dwangmiddelen met als enige alternatief een tweederangsburger worden.
Welk neveneffect van vaccins ben je bang voor dat je die krijgt, en waarom heb je nog geen herstelbewijs?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 29 september 2021 @ 11:02:23 #136
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562311
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Omdat de politiek verantwoordelijk is voor het beleid dat wordt gevoerd.
[..]
Dat is nergens voor nodig, het gaat prima met mij. Ik maak me zorgen om mensen die blind achter de praatjes van de overheid en de farmaceutische industrie lopen.

Verder zie ik ook niets inhoudelijks in je berichten. Alleen maar jijbakken. Geen inhoudelijke reactie op mijn argument over keuzevrijheid bewaren. Dat laat zien hoe oppervlakkig je hierin staat. Je hebt maar een lichaam en een leven. Ik vind dat te kostbaar om te onderwerpen aan dingen waar ik geen vertrouwen heb, met gegronde redenen. Immers, nogmaals, er is HERHAALDELIJK gelogen door verantwoordelijken in de politiek, en neveneffecten van vaccins zijn een realiteit. Dat je dat allemaal negeert moet je zelf weten, maar besef wel dat je dan zelf je ogen sluit voor de risico's die OOK bestaan, naast corona. Iedereen dient met zijn eigen geweten en eigen overtuiging hierover een keuze te kunnen maken en niet te worden onderworpen aan allerlei dwangmiddelen met als enige alternatief een tweederangsburger worden.
Je bent m.i. behoorlijk van het padje af als je stelt dat mensen die zich laten vaccineren 'blind achter de praatjes van de overheid en de farmaceutische industrie lopen'. Daar zit toch echt je probleem in, totaal los van de realiteit. En dan ook nog gaan verwachten dat ik dan ook nog eens solidair met je blijf, nadat je mij als schaap heb neergezet. Pleur op met je bangmakerij en zoek hulp, idioot.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 29 september 2021 @ 11:08:24 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562375
@Ali_Kannibali Al anderhalf jaar kom jij hier dagelijks over allerlei doomverhalen over vaccineren posten en doe je het virus zelf af als onzin. Elke dag zijn er genoeg mensen die jou met allerlei info voorzien, maar na anderhalf jaar kies jij er nog steeds voor om je kop in het zand te steken en dan beweer je nu dat mensen niet op de inhoud ingaan. Maar het is toch echt Ali zelf die ervoor kiest alle info af te doen als onzin.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201562533
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:08 schreef Vis1980 het volgende:
@:ali_Kannibali Al anderhalf jaar kom jij hier dagelijks over allerlei doomverhalen over vaccineren posten en doe je het virus zelf af als onzin. Elke dag zijn er genoeg mensen die jou met allerlei info voorzien, maar na anderhalf jaar kies jij er nog steeds voor om je kop in het zand te steken en dan beweer je nu dat mensen niet op de inhoud ingaan. Maar het is toch echt Ali zelf die ervoor kiest alle info af te doen als onzin.
Lol wat een quatsch, ik post pas sinds een paar weken op dit subforum. Sinds eind augustus toen ik terugkwam van vakantie.
pi_201562548
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je bent m.i. behoorlijk van het padje af als je stelt dat mensen die zich laten vaccineren 'blind achter de praatjes van de overheid en de farmaceutische industrie lopen'. Daar zit toch echt je probleem in, totaal los van de realiteit. En dan ook nog gaan verwachten dat ik dan ook nog eens solidair met je blijf, nadat je mij als schaap heb neergezet. Pleur op met je bangmakerij en zoek hulp, idioot.
Wat ik zeg, niets dan jijbakken. Ik weet het, de waarheid is hard.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:26:13 #140
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562623
'Jullie zijn bang en daarom worden we allemaal zombies'

'Ik ben nergens bang voor, maar jij klinkt anders behoorlijk bang'

'Niet zo jijbakken!'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201562626
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je moet sowieso minimaal één prik om voldoende immuniteit op te bouwen, anders heeft een andere versie van het virus je weer te pakken. Daarna vervalt je besmetting na 6 maanden, aangezien dit helaas aantoonbaar niet bij iedereen permanente bescherming biedt.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19

"Vooralsnog is er onvoldoende wetenschappelijke onderbouwing om uitspraken te doen over de mate en duur van natuurlijke immuniteit na een doorgemaakte infectie en of (en in welke mate) personen bij een herinfectie besmettelijk zijn en wat de gevolgen zijn voor de maatregelen hierbij. Wereldwijd is hier ook nog geen beleid over vastgesteld."

Welke bronnen gebruik jij? Er is nogal veel discussie wereldwijd over deze natuurlijke immuniteit.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201562696
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:26 schreef Vis1980 het volgende:
'Jullie zijn bang en daarom worden we allemaal zombies'

'Ik ben nergens bang voor, maar jij klinkt anders behoorlijk bang'

'Niet zo jijbakken!'
Ben je niet bang voor het virus dan?

Overigens heb ik je nergens een schaap genoemd, of een idioot zoals je mij noemt.

Als je "blind achter de praatjes van de overheid en de farmaceutische industrie" gelijkt wilt stellen aan "schaap" dan moet je dat zelf weten, maar leg me geen woorden in de mond :)
pi_201562725
Speel de bal, neit de persoon, en hou het vriendelijk en respectvol! Dank O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201562745
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een beetje vreemd dat je de ene helft van een artikel als waarheid neerzet, en de andere helft als onzin afdoet.
Ja. Ik weet wat uitgestelde zorg is. En wat dat voor consequenties kan hebben.

Jij doet een stelling dat er oversterfte is door het vaccin. Jij mag dat bewijzen.
Idd lastig te bewijzen.

Wat wel te bewijzen is, is dat dit vaccin zorgt voor hartproblemen en bloedpropjes.

Het hoeft geen verband te hebben, maar lijkt me wel alarmerend genoeg om verder onderzoek te doen voordat we de gehele wereldbevolking hieraan blootstellen.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:34:49 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562755
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ben je niet bang voor het virus dan?
Jij denkt echt dat mensen zich laten vaccineren, omdat ze bang zouden zijn voor het virus?

Oprechte vraag: heb jij niet helemaal opgelet op school wanneer het over virussen en vaccinaties ging? Dan had je gewoon prima begrepen wat een virus is en waarom je je daar tegen vaccineert. Daar is echt niets moeilijk aan. Sorry dat je zo weinig vertrouwen hebt in de overheid en allerlei andere figuren, maar dat heeft toch verder niets te maken met een virus of een vaccin?

Ik heb een hekel aan Wilders, als hij MP was, had ik mij nog steeds laten vaccineren. Dat staat totaal los van de politiek. Nogmaals, we hebben al behoorlijk wat virussen onder de duim gekregen door vaccins, dat kun je moeilijk ontkennen en zelfs daarbij zeggen wezenlozen dat ze die niet willen nemen 'omdat ze er geen last van hebben'.

Kijk als we geen vaccins hadden en geen maatregelen, dan begin ik mij pas zorgen te maken over een virus.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 29 september 2021 @ 11:35:29 #146
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:34 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Idd lastig te bewijzen.

Wat wel te bewijzen is, is dat dit vaccin zorgt voor hartproblemen en bloedpropjes.

Het hoeft geen verband te hebben, maar lijkt me wel alarmerend genoeg om verder onderzoek te doen voordat we de gehele wereldbevolking hieraan blootstellen.
Nou laat dat bewijs maar eens zien.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201562773
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij denkt echt dat mensen zich laten vaccineren, omdat ze bang zouden zijn voor het virus?

Oprechte vraag: heb jij niet helemaal opgelet op school wanneer het over virussen en vaccinaties ging? Dan had je gewoon prima begrepen wat een virus is en waarom je je daar tegen vaccineert. Daar is echt niets moeilijk aan. Sorry dat je zo weinig vertrouwen hebt in de overheid en allerlei andere figuren, maar dat heeft toch verder niets te maken met een virus of een vaccin?

Ik heb een hekel aan Wilders, als hij MP was, had ik mij nog steeds laten vaccineren. Dat staat totaal los van de politiek. Nogmaals, we hebben al behoorlijk wat virussen onder de duim gekregen door vaccins, dat kun je moeilijk ontkennen en zelfs daarbij zeggen wezenlozen dat ze die niet willen nemen 'omdat ze er geen last van hebben'.

Kijk als we geen vaccins hadden en geen maatregelen, dan begin ik mij pas zorgen te maken over een virus.
Hoelang blijf je immuun door covidvaccins?

Hoe verhoudt zich dat tot de immuniteitsduur van andere vaccins?
pi_201562799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:34 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Idd lastig te bewijzen.

Wat wel te bewijzen is, is dat sommige dit vaccins in zeer uitzonderlijke gevallen lijken te zorgen zorgt voor hartproblemen en bloedpropjes.

Het hoeft geen verband te hebben, maar gelukkig wordt dat goed bijgehoduen en onderzocht.lijkt me wel alarmerend genoeg om verder onderzoek te doen voordat we de gehele wereldbevolking hieraan blootstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201562817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij denkt echt dat mensen zich laten vaccineren, omdat ze bang zouden zijn voor het virus?

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ben je wel of niet bang voor het virus?
  woensdag 29 september 2021 @ 11:39:19 #150
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201562826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hoelang blijf je immuun door covidvaccins?

Hoe verhoudt zich dat tot de immuniteitsduur van andere vaccins?
Nee, als een bepaald deel van de bevolking een vaccin heeft gekregen, dan pas verdring je het virus, net zoals die andere ziektes waar wij ons tegen vaccineren. Als een klein gedeelte dit maar doet, heb je gewoon een probleem. Daarom is het zo belangrijk dat baby's worden gevaccineerd tegen oude ziektes, want voor je het weet is het zo weer terug en kan het zich weer makkelijk aanpassen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')