abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 september 2021 @ 15:51:02 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_201541300
Ik ben eigenlijk tegen vaccineren geweest van gezonde mensen.
Maar ik heb vandaag toch gebeld voor het janssen vaccin.

Dan ben je in 1 x prikken klaar, en nu je nergens meer naar binnen mag, begin ik toch wel beperkt te worden in het dagelijks leven. Zelfs bij een of anderen balkan grill mocht ik niet naar binnen afgelopen zaterdag.

En moest mijn vriendin met mijn pinpas naar binnen om te betalen en ik moest buiten wachten.
Dat was wel echt heel vervelend gevoel om buiten gesloten te worden, alsof je opeens in 1 keer een of ander gevaarlijk persoon bent, zo kwam het op mij over ,maar ik ben niet boos op ze geworden want ik ken de regelgeving en weet dat de boetes erg pittig kunnen zijn en als klein ondernemer kan je dat er niet bij hebben.

Ik belde net een 0800 nummer, en kreeg een vrouw aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak.

Opeens wou ze mij BSN nummer hebben, ik heb het gegeven.

Maar nu maak ik mij al de hele tijd zorgen, want ik had gelezen over grootschalig doorspelen van persoonsgegevens bij dit soort instanties, en deze vrouw sprak ook gebrekkig Nederlands dus ik vraag mij af of ik nu niet iets heb gedaan wat mij kan schaden.

Is het zo dat ze met een BSN nummer je identiteit over kunnen nemen?
Bijvoorbeeld criminelen?

En hebben meer mensen het BSN nummer moeten geven, en hebben jullie daar twijfels over of dit in goede handen is?
pi_201541308
Niks aan de hand lullo
Hallo
pi_201541462
Zonder BSN krijg je geen QR code, die is aan je DigID gekoppeld. En dat gebeurt met je BSN bij de vaccinatie.
bye
pi_201541527
Je kan je ook laten testen ipv de vaccinatie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201541549
Je krijgt je vaccinatiebewijs pas 4 weken na de vaccinatie. Je moet dus nog ruim een maand wachten voordat je weer ergens naar binnen mag.
  Spellchecker maandag 27 september 2021 @ 16:19:11 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201541569
Je belde een 0800-nummer.

Voor die prik? (Niet duidelijk)
pi_201541850
TS belde perongeluk met Sanne Privé @de_boswachter en is nu ingeschreven als raamdame
pi_201541890
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 16:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Je krijgt je vaccinatiebewijs pas 4 weken na de vaccinatie. Je moet dus nog ruim een maand wachten voordat je weer ergens naar binnen mag.
2 weken.

Oh, geprikt met Janssen na 14-8 is nu 28 dagen wachten inderdaad.
pi_201541952
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:51 schreef BMW1993 het volgende:
Ik ben eigenlijk tegen vaccineren geweest van gezonde mensen.
Maar ik heb vandaag toch gebeld voor het janssen vaccin.

Dan ben je in 1 x prikken klaar, en nu je nergens meer naar binnen mag, begin ik toch wel beperkt te worden in het dagelijks leven. Zelfs bij een of anderen balkan grill mocht ik niet naar binnen afgelopen zaterdag.

En moest mijn vriendin met mijn pinpas naar binnen om te betalen en ik moest buiten wachten.
Dat was wel echt heel vervelend gevoel om buiten gesloten te worden, alsof je opeens in 1 keer een of ander gevaarlijk persoon bent, zo kwam het op mij over ,maar ik ben niet boos op ze geworden want ik ken de regelgeving en weet dat de boetes erg pittig kunnen zijn en als klein ondernemer kan je dat er niet bij hebben.

Ik belde net een 0800 nummer, en kreeg een vrouw aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak.

Opeens wou ze mij BSN nummer hebben, ik heb het gegeven.

Maar nu maak ik mij al de hele tijd zorgen, want ik had gelezen over grootschalig doorspelen van persoonsgegevens bij dit soort instanties, en deze vrouw sprak ook gebrekkig Nederlands dus ik vraag mij af of ik nu niet iets heb gedaan wat mij kan schaden.

Is het zo dat ze met een BSN nummer je identiteit over kunnen nemen?
Bijvoorbeeld criminelen?

En hebben meer mensen het BSN nummer moeten geven, en hebben jullie daar twijfels over of dit in goede handen is?
-open een eigen topic hierover-

[ Bericht 12% gewijzigd door Rene op 27-09-2021 20:10:38 ]
pi_201541988
Ah Jansen.

Reken er maar op dat je een week ziek bent.
Ken meerdere die die hadden genomen en allemaal ziek en beroerd.


Met Pfizer zo goed als geen last van gehad.
Do what you love, love what you do!
pi_201542006
geen paniek, het enige wat kan gebeuren is dat ze je bankrekeningen plunderen
U MAD?
  maandag 27 september 2021 @ 17:20:06 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201542266
Welk nummer heb je gebeld?
The love you take is equal to the love you make.
pi_201542934
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 16:57 schreef de_boswachter het volgende:
geen paniek, het enige wat kan gebeuren is dat ze je bankrekeningen plunderen
En misschien een paar leningen en koop of afbetalingen op TS' BSN nemen :)

Maar voor de rest weinig aan de hand ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_201543304
Wat een fantastische reden om je principes aan de kant te zetten.
pi_201543366
Haha, vaccinatiegraad omhoog door FOMO :')

Hugo is zo dom nog niet.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201543669
Tuurlijk moet je je BSN geven, ze moeten wel weten dat jij het bent zodat ze daarna je vaccinatie kunnen registreren.
pi_201544074
Dat is net het doel van vaccineren, dat dit bij gezonde mensen gebeurt. Het is de bedoeling om die ziektes niet meer op te lopen of anders goed te kunnen weerstaan.

Of ben jij in de veronderstelling dat baby's met kinkhoest, polio, pneumokokken, etc geboren worden? Ziektes die we hier nooit meer zien.

Kijk eens naar de IC's. Liggen daar mensen die gevaccineerd zijn of net ongevaccineerd?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2021 19:52:21 ]
pi_201544144
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 16:54 schreef kree het volgende:
Ah Jansen.

Reken er maar op dat je een week ziek bent.
Ken meerdere die die hadden genomen en allemaal ziek en beroerd.

Met Pfizer zo goed als geen last van gehad.
Welnee, ik ben niet ziek geweest na Jansen. Collega's ook nergens last van. Eén collega is wel heel ziek geweest. Het verschilt gewoon per persoon. Zo zijn er ook genoeg geweest die ziek zijn geweest van Pfizer of Moderna. Of juist helemaal nergens last van hadden. Niet te voorspellen :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 september 2021 @ 19:55:00 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201544148
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 16:52 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
-rant over dutch taal jwt-
Open er een topic over.

[ Bericht 36% gewijzigd door Rene op 27-09-2021 20:11:13 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_201546022
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Welnee, ik ben niet ziek geweest na Jansen. Collega's ook nergens last van. Eén collega is wel heel ziek geweest. Het verschilt gewoon per persoon. Zo zijn er ook genoeg geweest die ziek zijn geweest van Pfizer of Moderna. Of juist helemaal nergens last van hadden. Niet te voorspellen :P
Ja dat is waar, maar heb er van minder gehoord dat ze echt ziek werden van die pfizer, ja beetje niet zo lekker enzo.
Maar idd sommige worden wel echt beroerd van jansen :)
Do what you love, love what you do!
pi_201546276
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 16:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kan je ook laten testen ipv de vaccinatie.
Daar moet je ook je bsn afgeven
pi_201546950
Niemand wil je identiteit stelen, want aangezien je niet gevaxxed bent, komen ze de kebab zaak er nog niet eens mee in.
pi_201547850
Snap ook even niet welk nummer je gebeld zou hebben.

Neem aan een of andere overheidsinstantie en inderdaad is daarvan de telefonische klantenservice hard achteruit gegaan.

Moest laatst ook postNL bellen (okay geen overheid maar toch hè), verstond er bijna geen woord van en ze gaf ook nog eens foutieve informatie, zo bleek.

Maar om een vaccinatiebewijs te krijgen hebben ze uiteraard je BSN nodig, dat word nou eenmaal ter verificatie gebruikt.
pi_201549510
Er is niks aan de hand je maakt je druk om niks. Ze hebben je BSN nummer nodig om te bepalen of je gevaccineerd bent.
Ten eerste je hebt zelf het nummer opgezocht op internet en gebeld, criminelen benaderen je meestal als ze willen oplichten, dus de kans is superklein dat je met criminelen te maken hebt. Anders post je even het nummer dat je gebeld hebt :)
Bovendien heb je je QR code ontvangen? Dan is er niks aan de hand en had je dus te maken gehad met een legale instantie.
Ten tweede het is de verantwoordelijkheid van de instantie om goed om te gaan met je gegevens, dus niet jouw verantwoordelijkheid.

De kans is 99,9% zeker dat je BSN in goede handen is en er niks gebeurd is. ;)
pi_201567223
Ja inderdaad, hoe komen ze erop om gezonde mensen te vaccineren. Waanzin. Hetzelfde met zetpillen, die kan je net zo goed in je reet steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')