abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201528335
11 jaar geleden ben ik onverwachts vader geworden. Ik heb een goede band met mijn dochter en een ‘zakelijke’ band met haar moeder. Ik vind het fijn met mijn dochter, maar ik ben vaak ook eenzaam als alleenstaande vader. Ik heb mijn dochter om het weekend en haal en breng haar dat weekend ook (ze woont best een eind van me vandaan). Ik ben zelf 34 en in mijn vriendengroep ben ik de enige die een kind heeft van deze leeftijd.

Dit brengt toch ook wel vaak een hoop eenzaamheid met zich mee. Wanneer mijn dochter bij me is, zijn mijn vrienden wat terughoudend met afspreken. Hierdoor sta ik er behoorlijk alleen voor in de weekenden dat mijn dochter bij me is. Ook wanneer er gedoe is met de moeder van mijn dochter is niemand die me hier echt bij kan helpen. Zij heeft een nieuwe vriend en daardoor is het vaak ook twee tegen één. Wanneer ik het er met vrienden van me over heb, luisteren ze wel, maar echt begrijpen kunnen ze niet. Ze hebben de ervaring ook gewoon niet waardoor ze niet écht weten wat het betekent om vader te zijn.

In de wijk waar ik woon, wonen veel gezinnen, maar die zijn vaak wat ouders en ik kom er ook niet zo goed tussen. Hierdoor is mijn dochter ook vaak alleen en heeft ze bij mij geen vriendjes of vriendinnetjes om mee te spelen. Ze gaat hier immers ook niet naar school en zit hier ook niet op een sportclubje o.i.d..

Dit alles begint steeds zwaarder te worden en ik weet gewoon niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik ben dan ook benieuwd of er hier ouders zijn die zich in mijn verhaal herkennen en wellicht ervaringen kunnen delen. Hoe zijn jullie hiermee om gegaan?
pi_201528768
Nou ja vind het raar dat je vrienden niet langs willen komen als je dochter er is..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 26 september 2021 @ 16:39:39 #3
74056 crew  ToT
pi_201529431
:W Geen alleenstaande vader, maar m'n vrouw en ik staan er ook flink alleen voor.
Wel wat aanspraak in de buurt; er wonen hier wel meer kinderen waar onze kleine mee speelt, en dan heb je wel wat aanspraak bij de ouders.
Echt een band hebben we nog niet met hen, maar we praten wel regelmatig en krijgen ook wel tips qua opvoeding.
Via de peuterspeelzaal en het consultatiebureau kunnen we ook meer begeleiding krijgen met de opvoeding enzo, wat erg prettig is.
Bij de peuterspeelzaal (en later vast ook wel bij de basisschool) heb ik ook best wel aanspraak bij de ouders die daar ook staan te wachten. Sommigen zeggen dat ik bij hen welkom ben om de kleine met hun kleine te laten spelen en langzaam maar zeker krijg ik ook meer contact hier in de buurt met mensen die ons nog wel herkennen van het consultatiebureau en die willen ook wel soms met hun kinderen op bezoek komen zodat ze met elkaar kunnen spelen, en vice versa.

Gewoon relaxed wat gesprekjes aanknopen over de kinderen en stukje bij beetje krijg je dan wel wat contact.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in een volksbuurtje woon dat er erg bekend om staat dat de kinderen continu bij elkaar de deur plat lopen.
Er is een maand geleden een nieuw gezin hier komen wonen, en de buurtkinderen zijn daar nu ook continu over de vloer. Bij een ander gezin gaat het wat moeizamer omdat het kind daar gewoon een stukje ouder is dan de rest hier. (Ook een kind van gescheiden ouders dat af en toe hier is.)

Je bent in ieder geval wel van meerdere factoren afhankelijk. En tja, je dochter is dus wel een stukje ouder dan de kinderen hier waar ik het over heb. Dan wordt nieuw contact ook wel wat lastiger.
pi_201529642
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:39 schreef ToT het volgende:
:W (...)

Gewoon relaxed wat gesprekjes aanknopen over de kinderen en stukje bij beetje krijg je dan wel wat contact.

(...)

:W
En daar zit hem nou net het probleem. Al die dingen die jij opnoemt, die heb ik niet. Het leven van mijn dochter speelt zich voornamelijk af bij haar moeder. Daar gaat ze naar school, daar gaat ze naar de sport enz.. Dat alles maakt t voor mij erg moeilijk contact te maken met andere ouders en voor mijn dochter moeilijk met het vinden van leeftijdsgenootjes om mee te spelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2021 16:51:36 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 26 september 2021 @ 16:51:46 #5
74056 crew  ToT
pi_201529679
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:49 schreef DW457 het volgende:

[..]
En daar zit hem nou net het probleem. Al die dingen die jij opnoemt, die heb ik niet. Het leven van mijn dochter speelt zich voornamelijk af bij haar moeder. Daar gaat ze naar school, daar gaat ze naar de sport enz.. Dat alles maakt t voor mij erg moeilijk contact te maken met andere ouders en voor mijn dochter moeilijk met het vinden van leeftijdsgenootjes om mee te spelen.
Snap ik heel goed ja, en op die leeftijd zie je niet veel kinderen lekker buiten ravotten waar ze zo bij kan aansluiten.
Willen ze op die leeftijd sowieso al niet, en meisjes volgens mij al helemaal niet.
Je weet geen leeftijdsgenootjes bij je in de buurt te wonen?
(Dan nog; hoe match je die op een niet-krampachtige manier met elkaar?)
pi_201529729
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:51 schreef ToT het volgende:

[..]
Snap ik heel goed ja, en op die leeftijd zie je niet veel kinderen lekker buiten ravotten waar ze zo bij kan aansluiten.
Willen ze op die leeftijd sowieso al niet, en meisjes volgens mij al helemaal niet.
Je weet geen leeftijdsgenootjes bij je in de buurt te wonen?
(Dan nog; hoe match je die op een niet-krampachtige manier met elkaar?)
Leeftijdsgenootjes genoeg buiten, maar dan loop tegen het punt aan wat je zelf ook al aankaart: het contact maken. Mijn dochter is hier maar weinig en er zit steeds 2 weken tussen. Voor kinderen is dat erg lang. Daarnaast is mijn dochter erg onzeker op dat vlak, dus dat werkt ook niet mee.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 26 september 2021 @ 16:59:56 #7
74056 crew  ToT
pi_201529799
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:54 schreef DW457 het volgende:

[..]
Leeftijdsgenootjes genoeg buiten, maar dan loop tegen het punt aan wat je zelf ook al aankaart: het contact maken. Mijn dochter is hier maar weinig en er zit steeds 2 weken tussen. Voor kinderen is dat erg lang. Daarnaast is mijn dochter erg onzeker op dat vlak, dus dat werkt ook niet mee.
Snap ik. Ja die nieuwe buurmeisjes hier zijn ook behoorlijk onzeker. Ik denk dat het voor meisjes op die leeftijd idd anders is dan voor jongens.
Dat ze relatief weinig bij je is / lang weg blijft hoeft niet veel te zeggen. ik zie hier ook kinderen die elders wonen en eens per maand of zelfs nog minder hier komen, en de buurtkinderen spelen net zo leuk met hen als met kinderen die hier gewoon wonen.
Maar goed, da's volgens mij ook een beetje de lokale cultuur hier. Sowieso maken mensen hier veel sneller contact met elkaar dan in andere plaatsen waar ik gewoond heb.

Tja, dan zit je snel aan hobbyclubjes te denken, maar goed, dan heeft ze dus school, sport en een hobbyclub, waar ze dan ook maar eens per 2 weken naar toe kan of zo?
pi_201529891
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:59 schreef ToT het volgende:

[..]
Snap ik. Ja die nieuwe buurmeisjes hier zijn ook behoorlijk onzeker. Ik denk dat het voor meisjes op die leeftijd idd anders is dan voor jongens.
Dat ze relatief weinig bij je is / lang weg blijft hoeft niet veel te zeggen. ik zie hier ook kinderen die elders wonen en eens per maand of zelfs nog minder hier komen, en de buurtkinderen spelen net zo leuk met hen als met kinderen die hier gewoon wonen.
Maar goed, da's volgens mij ook een beetje de lokale cultuur hier. Sowieso maken mensen hier veel sneller contact met elkaar dan in andere plaatsen waar ik gewoond heb.

Tja, dan zit je snel aan hobbyclubjes te denken, maar goed, dan heeft ze dus school, sport en een hobbyclub, waar ze dan ook maar eens per 2 weken naar toe kan of zo?
Doordeweeks heeft ze al best wel veel en ze geeft ook aan in het weekend er niets bij te willen. Dat snap ik ook wel...maar mede daardoor loop ik behoorlijk vast.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 26 september 2021 @ 17:07:57 #9
74056 crew  ToT
pi_201529915
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:06 schreef DW457 het volgende:

[..]
Doordeweeks heeft ze al best wel veel en ze geeft ook aan in het weekend er niets bij te willen. Dat snap ik ook wel...maar mede daardoor loop ik behoorlijk vast.
Ja lastig, als zij verder niks wil omdat ze het al zo druk heeft....

Maar goed, misschien weten andere mensen wel wat.
Op zich wel leuk dat je dan wat meer tijd voor elkaar hebt, maar ik snap ook wel dat je niet echt elke keer het HELE weekend leuke dingen samen kunt blijven doen.
pi_201529956
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:07 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja lastig, als zij verder niks wil omdat ze het al zo druk heeft....

Maar goed, misschien weten andere mensen wel wat.
Op zich wel leuk dat je dan wat meer tijd voor elkaar hebt, maar ik snap ook wel dat je niet echt elke keer het HELE weekend leuke dingen samen kunt blijven doen.
Nee en we doen wel veel samen, maar t is tegelijkertijd ook best zwaar. Juist omdat ik er dus steeds zo alleen voor sta. Ik ben dat ook gewoon zat en als ze op bed ligt voel ik me vaak wat depri. Dan ben ik moe en erg alleen en heb ik niemand om de boel na te bespreken of even bij bij te komen. Dat is ook gewoon bagger.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 26 september 2021 @ 17:11:23 #11
74056 crew  ToT
pi_201529969
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:10 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nee en we doen wel veel samen, maar t is tegelijkertijd ook best zwaar. Juist omdat ik er dus steeds zo alleen voor sta. Ik ben dat ook gewoon zat en als ze op bed ligt voel ik me vaak wat depri. Dan ben ik moe en erg alleen en heb ik niemand om de boel na te bespreken of even bij bij te komen. Dat is ook gewoon bagger.
Maar je hebt dus een vriendenkring (van wie niemand een kind heeft).
Die af en toe voor een biertje uitnodigen of zo?

Eenzaamheid en depressiviteit zijn mij ook absoluut niet onbekend, helaas.
pi_201529998
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:11 schreef ToT het volgende:

[..]
Maar je hebt dus een vriendenkring (van wie niemand een kind heeft).
Die af en toe voor een biertje uitnodigen of zo?

Eenzaamheid en depressiviteit zijn mij ook absoluut niet onbekend, helaas.
Dat gebeurd ook wel, begrijp me niet verkeerd. Maar voel me ook vaak heel erg onbegrepen en dat neem ik mijn vrienden ook niet kwalijk. Alleenstaand-vaderschap is gewoon eigenlijk best wel bagger op z'n tijd.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 26 september 2021 @ 17:15:03 #13
74056 crew  ToT
pi_201530046
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:13 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dat gebeurd ook wel, begrijp me niet verkeerd. Maar voel me ook vaak heel erg onbegrepen en dat neem ik mijn vrienden ook niet kwalijk. Alleenstaand-vaderschap is gewoon eigenlijk best wel bagger op z'n tijd.
Snap ik heel goed hoor. :Y
Ja ik ben huispapa, vrouwlief werkt.
Ik breng meneertje 4x per week naar de peuterspeelzaal en haal hem op, breng hem naar het consultatiebureau, ga met hem buiten spelen of wandelen enz.
M'n vrouw heeft een zware baan en onregelmatige werktijden dus voor haar is het allemaal een stuk moeilijker.
  zondag 26 september 2021 @ 17:16:59 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201530078
Mijn stiefdochters hebben hier in de buurt ook geen vriendinnen. De oudste is nu 16, ze heeft wel een kamer in ons huis maar ze logeert hier eigenlijk nooit meer. De jongste van 13 (onze middelste dus) komt hier om het weekend of vaker want zij is verschrikkelijk gek met haar broertje van 1. Het is niet realistisch om te denken dat zij vrienden gaat maken in jouw buurt. Als dat gebeurt, dan mag je van geluk spreken.

En over een paar jaar al, zal het meer en meer gaan schuren. Uitgaan, bijbaantjes, vrienden. Nog 3-5 jaar en ze heeft geen tijd meer om het hele weekend bij papa te zijn. En dan schakel je over op 'samen iets doen' en visite.

Verder vind ik het niet cool dat je vrienden niet langskomen als je dochter er is, maar totaal onlogisch is het ook weer niet. De belevingswerelden van een volwassen man en een jong meisje staan wel mijlenver uit elkaar. Je vrienden hebben geen idee hoe ze zich moeten gedragen als er een jong meisje bij is. Lekker zuipen/blowen en gamen is in ieder geval niet aan de orde :+ .

Voor die paar jaar dat je haar nog gaat halen: zing het uit. En zorg ervoor dat je leuke dingen met haar gaat doen tegen de tijd dat ze 16 is. Lunchen, shoppen, samen iets actiefs als jullie daar van houden. Best pak je binnen een paar jaar een gezamenlijke hobby op. Dan kun je heel natuurlijk blijven afspreken.

Ik spreek met m'n oudste stiefdochter af om te gaan lunchen of shoppen enzo. Wel eens lastig. Ik hou namelijk niet van shoppen :+ maar ik vind het gewoon leuk om tijd met haar door te brengen. Mijn man vindt dat véél lastiger dan ik, hij heeft minder gemeenschappelijke interesse. Ze koken allebei graag, dat wel :P .
Resistance is futile.
  zondag 26 september 2021 @ 17:19:44 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201530132
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:10 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nee en we doen wel veel samen, maar t is tegelijkertijd ook best zwaar. Juist omdat ik er dus steeds zo alleen voor sta. Ik ben dat ook gewoon zat en als ze op bed ligt voel ik me vaak wat depri. Dan ben ik moe en erg alleen en heb ik niemand om de boel na te bespreken of even bij bij te komen. Dat is ook gewoon bagger.
Is ook wel een stuk mindset. En dat kun je heel goed zelf beïnvloeden. Bijvoorbeeld door het leuk te maken voor jezelf als ze gaat slapen. Goeie film opzetten bijvoorbeeld.

Als je een vriendin had, dan was dat weer een heel ander verhaal. Daar kunnen je vrienden niks aan doen.
Resistance is futile.
pi_201530142
@Seven mooie post, dank je wel. Ik mis het wel om, net als jullie, een partner te hebben waarmee ik hierin samen kan optrekken. Maar ja, wie weet, ooit...
  zondag 26 september 2021 @ 17:21:13 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201530157
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:54 schreef DW457 het volgende:

[..]
Leeftijdsgenootjes genoeg buiten, maar dan loop tegen het punt aan wat je zelf ook al aankaart: het contact maken. Mijn dochter is hier maar weinig en er zit steeds 2 weken tussen. Voor kinderen is dat erg lang. Daarnaast is mijn dochter erg onzeker op dat vlak, dus dat werkt ook niet mee.
Gaat dus niet gebeuren. Laat het los, heeft geen zin om hierop in te zetten. Jammer, maar het is wat het is.

Jij zult haar dus zelf moeten entertainen.
Resistance is futile.
  zondag 26 september 2021 @ 17:24:12 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201530201
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:20 schreef DW457 het volgende:
@:Seven mooie post, dank je wel. Ik mis het wel om, net als jullie, een partner te hebben waarmee ik hierin samen kan optrekken. Maar ja, wie weet, ooit...
Snap ik wel hoor, mijn laatste posts zijn wat meer van de 'kom op, niet teveel bij stilstaan'. Dat gevoel mag er zijn. Maak het leuk voor jezelf.

En ook met een partner kan het eenzaam zijn, als je niet op één lijn ligt.
Resistance is futile.
pi_201530227
quote:
12s.gif Op zondag 26 september 2021 17:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Gaat dus niet gebeuren. Laat het los, heeft geen zin om hierop in te zetten. Jammer, maar het is wat het is.

Jij zult haar dus zelf moeten entertainen.
En dat lukt me steeds minder goed. Ik ben moe en de puf is er steeds meer uit en dat vind ik rottig en voel ik me ook schuldig over. Ook vecht ik ook veel tegen de dingen die haar moeder niet goed doet. Steeds alles allemaal alleen. Ik ben dat zat en wil steeds vaker eigenlijk niet meer. Maar goed, t belang van mijn dochter staat voorop en dus moet ik wel...
  zondag 26 september 2021 @ 17:28:46 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201530256
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:26 schreef DW457 het volgende:

[..]
En dat lukt me steeds minder goed. Ik ben moe en de puf is er steeds meer uit en dat vind ik rottig en voel ik me ook schuldig over. Ook vecht ik ook veel tegen de dingen die haar moeder niet goed doet. Steeds alles allemaal alleen. Ik ben dat zat en wil steeds vaker eigenlijk niet meer. Maar goed, t belang van mijn dochter staat voorop en dus moet ik wel...
Ook dat herkennen wij wel. De kinderdingen zijn geen optie meer.

Heeft ze al een mobieltje? Dat zorgde hier voor een verandering :@ . Dan willen ze ineens op hun kamer chillen enzo.

En hier liggen we ook lang niet altijd op 1 lijn met hun moeder. Wel vriendelijke betrekkingen maar we vinden haar erg overbezorgd en zij trekt alle medische en psychische registers steeds open. Dus we hebben 2 pubers die erg snel geneigd zijn om te denken dat er iets mis is met ze, om maar een voorbeeld te noemen ;) .
Resistance is futile.
pi_201530303
quote:
7s.gif Op zondag 26 september 2021 17:28 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ook dat herkennen wij wel. De kinderdingen zijn geen optie meer.

Heeft ze al een mobieltje? Dat zorgde hier voor een verandering :@ . Dan willen ze ineens op hun kamer chillen enzo.
Ja, ze zit as we speak op d'r tablet. Dus ik heb wel tijd voor mezelf, naar dat voelt ook weer niet goed. Ik heb ook gewoon niemand bij wie ik een beetje kan peilen of ik het allemaal een beetje ok doe als vader. Dat brengt ook heel veel onzekerheid met zich mee.
pi_201530376
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:32 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ja, ze zit as we speak op d'r tablet. Dus ik heb wel tijd voor mezelf, naar dat voelt ook weer niet goed. Ik heb ook gewoon niemand bij wie ik een beetje kan peilen of ik het allemaal een beetje ok doe als vader. Dat brengt ook heel veel onzekerheid met zich mee.
Dat snap ik wel, maar zijn er echt geen mensen waar je hiermee over kan praten? Je eigen ouders? Iets oudere collega's waar je wat closer mee bent?

En niet kunnen dealen met de leeftijd van je dochter vind ik overigens ook een slap excuus, maar snap de (zichzelf aangeprate) huiver wel.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 26 september 2021 @ 17:44:28 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201530441
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:32 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ja, ze zit as we speak op d'r tablet. Dus ik heb wel tijd voor mezelf, naar dat voelt ook weer niet goed. Ik heb ook gewoon niemand bij wie ik een beetje kan peilen of ik het allemaal een beetje ok doe als vader. Dat brengt ook heel veel onzekerheid met zich mee.
Dat bepaal je zelf hoor. Als je dochter gelukkig is en zich goed ontwikkelt, en jullie hebben een fijne warme band, dan is heb je het prima voor elkaar.
Resistance is futile.
pi_201530490
quote:
14s.gif Op zondag 26 september 2021 17:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat bepaal je zelf hoor. Als je dochter gelukkig is en zich goed ontwikkelt, en jullie hebben een fijne warme band, dan is heb je het prima voor elkaar.
Dat is gelukkig het geval.

quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:39 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Dat snap ik wel, maar zijn er echt geen mensen waar je hiermee over kan praten? Je eigen ouders? Iets oudere collega's waar je wat closer mee bent?

En niet kunnen dealen met de leeftijd van je dochter vind ik overigens ook een slap excuus, maar snap de (zichzelf aangeprate) huiver wel.
Met mijn ouders heb ik niet zo'n goede band en met mijn collega's ook niet.

Wat bedoel je trouwens met niet kunnen dealen met de leeftijd van mijn dochter?
  zondag 26 september 2021 @ 19:25:59 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201531855
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:49 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dat is gelukkig het geval.
[..]
Met mijn ouders heb ik niet zo'n goede band en met mijn collega's ook niet.

Wat bedoel je trouwens met niet kunnen dealen met de leeftijd van mijn dochter?
Andere mensen in je omgeving? Ik stel zelf trouwens regelmatig vragen op fok :+ en ik heb wel mensen met wie ik kan praten.
Resistance is futile.
pi_201532038
quote:
7s.gif Op zondag 26 september 2021 19:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
Andere mensen in je omgeving? Ik stel zelf trouwens regelmatig vragen op fok :+ en ik heb wel mensen met wie ik kan praten.
Het is niet zo dat ik met niemand kan praten hierover, maar ik heb niemand in mijn omgeving met wie ik echt ervaringen kan delen.
pi_201532405
Volgens mij ben je behoorlijk blijven hangen in de tijd. Dat bedoel ik niet rot, ik constateer het enkel. Je dochter heeft wel iets meer nodig dan eens in de 2 weken een vader en een kamertje.

Mijn advies zou zijn om je meer richting je dochter te bewegen, ga je bijvoorbeeld wel eens naar sportwedstrijden van haar? Waarom slechts 2 dagen in de 2 weken? Waarom niet meer dagen zodat je meer meekrijgt van haar leven?
pi_201532793
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 20:01 schreef GereDathan het volgende:
Volgens mij ben je behoorlijk blijven hangen in de tijd. Dat bedoel ik niet rot, ik constateer het enkel. Je dochter heeft wel iets meer nodig dan eens in de 2 weken een vader en een kamertje.

Mijn advies zou zijn om je meer richting je dochter te bewegen, ga je bijvoorbeeld wel eens naar sportwedstrijden van haar? Waarom slechts 2 dagen in de 2 weken? Waarom niet meer dagen zodat je meer meekrijgt van haar leven?
Dat zit hem in de reistijd. Ik woon 80 km bij haar vandaan en werk fulltime om rond te komen. Eer ik daar ben doordeweeks (met files enzo) moet zij alweer bijna naar bed.
  zondag 26 september 2021 @ 21:03:52 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201533395
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 20:27 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dat zit hem in de reistijd. Ik woon 80 km bij haar vandaan en werk fulltime om rond te komen. Eer ik daar ben doordeweeks (met files enzo) moet zij alweer bijna naar bed.
Pure nieuwsgierigheid: is haar moeder met haar bij jou vandaan vertrokken? Of ben jij terug gegaan toen de relatie voorbij was?
Resistance is futile.
pi_201533485
Jammer dat je nog niemand hebt om ervaringen mee te delen.
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:49 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat bedoel je trouwens met niet kunnen dealen met de leeftijd van mijn dochter?
Omdat je zei dat geen van je vrienden een kind van deze leeftijd heeft. Ik dacht daaruit op te maken dat dat het obstakel was.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201534748
80 km lijkt me te ver om van je kind vandaan te wonen
Kan je dat veranderen?
pi_201534936
quote:
7s.gif Op zondag 26 september 2021 21:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
Pure nieuwsgierigheid: is haar moeder met haar bij jou vandaan vertrokken? Of ben jij terug gegaan toen de relatie voorbij was?
We zijn nooit samen geweest.

quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 21:08 schreef Stepperoller het volgende:
Jammer dat je nog niemand hebt om ervaringen mee te delen.
[..]
Omdat je zei dat geen van je vrienden een kind van deze leeftijd heeft. Ik dacht daaruit op te maken dat dat het obstakel was.
Ah zo. Nee, t zit hem er gewoon in dat een kind erbij alles veranderd. Is gewoon compleet anders dan wanneer je met mij alleen afspreekt.

quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:22 schreef _Lily_ het volgende:
80 km lijkt me te ver om van je kind vandaan te wonen
Kan je dat veranderen?
Is ook ver en dat is altijd al zo geweest. Nu met de huidige huizenmarkt is dat erg moeilijk te veranderen.
pi_201539466
Waarom zie je je dochter maar zo weinig? Het is logisch dat je niet echt een leven met haar kunt opbouwen als je haar maar een paar dagen per maand ziet.

Dat je fulltime werkt is natuurlijk geen reden om niet voor je kind te zorgen. De meeste ouders combineren hun werk met de zorg voor hun kinderen. Dat jij hebt besloten om dit niet te doen verklaart de impasse waarin je nu zit.
pi_201539561
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:54 schreef KayaQ het volgende:
Waarom zie je je dochter maar zo weinig? Het is logisch dat je niet echt een leven met haar kunt opbouwen als je haar maar een paar dagen per maand ziet.

Dat je fulltime werkt is natuurlijk geen reden om niet voor je kind te zorgen. De meeste ouders combineren hun werk met de zorg voor hun kinderen. Dat jij hebt besloten om dit niet te doen verklaart de impasse waarin je nu zit.
Zie de post boven die van jou en #28.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2021 13:02:27 ]
pi_201539616
Je hebt nooit een relatie gehad met de moeder, maar dat betekent niet dat je nauwelijks verantwoordelijkheid hebt over je kind. Je bent net zo goed vader/ouder van dit kind.

Je hebt 10 jaar gehad om je leven aan te passen, maar dat heb je nagelaten. Dan is het toch niet gek dat dit de consequentie is?

De moeder moet ook werken neem ik aan om rond te komen. Dat doet elke ouder, maar zij laat haar kind toch ook niet aan anderen over 25 dagen per maand?
pi_201539805
Dit vind ik heel kort door de bocht. In situaties waarin men samen het ouderschap is aangegaan sta ik er zo in als KayaQ. Dan heb je ooit al over het ouderschap en de invulling daarvan gepraat terwijl je een vertrouwensband met elkaar had en voldoende op een lijn zat om samen aan kinderen te beginnen. En in het begin heb je in ieder geval samen als gezin ergens geleefd waardoor er qua geografie al een gemene deler is. Bij een eventuele scheiding is het dan een kwestie van in de buurt blijven wonen van die gemene deler.

TS is vanuit een veel lastigere situatie een vorm van co-ouderschap aangegaan. En de moeder van dochter drukt een behoorlijk stempel, dus ik vraag me af in hoeverre een andere invulling überhaupt kans zou hebben gekregen/ten gunste van dochter was geweest,. Bovendien: dubben over wat hij gedaan had kunnen hebben heeft ook geen enkel nut.

Wat rest is het beste van de situatie nu maken. En ik denk dat er echt wel mensen zijn die in dat kader nog constructieve tips hebben.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201539874
Ik snap dat het een lastige situatie kan zijn, maar dat was het voor de moeder evengoed toen zij zwanger raakte.

Co- ouderschap is het pas wanneer je kind minimaal 3 dagen per week bij je woont. Hij ziet zijn kind maar een dag of 4 per maand (!) Denk eens in hoe het voor de moeder moet zijn geweest om alleenstaande moeder te worden en de verantwoordelijkheid alleen te moeten dragen, 25 dagen per week en alle doordeweekse dagen, waarop zij ook moest werken om geld binnen te halen.

Ik zou zeggen, zet je erover heen die paar avonden per maand dat je dochter bij je is en wees er voor haar, ipv jezelf zielig te voelen. De rest van de 25 dagen per maand kun je er op uitgaan en met vrienden afspreken, zoveel als je maar wil.
pi_201539916
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:07 schreef KayaQ het volgende:
Je hebt nooit een relatie gehad met de moeder, maar dat betekent niet dat je nauwelijks verantwoordelijkheid hebt over je kind. Je bent net zo goed vader/ouder van dit kind.

Je hebt 10 jaar gehad om je leven aan te passen, maar dat heb je nagelaten. Dan is het toch niet gek dat dit de consequentie is?

De moeder moet ook werken neem ik aan om rond te komen. Dat doet elke ouder, maar zij laat haar kind toch ook niet aan anderen over 25 dagen per maand?
Ik ga niet al te veel in op de details, maar kortweg kan ik er wel over zeggen dat ik de afgelopen 10 jaar heel hard heb moeten knokken om überhaupt een goede rol te kúnnen spelen in het leven van mijn dochter. Ook ben ik erg trots op hoe de band tussen mijn dochter en mij nu is. Dat was absoluut niet vanzelfsprekend en is enkel het resultaat van heel, heel, heel hard werken en investeren vanaf mijn kant. Haar moeder werkt overigens niet en zit dus fulltime thuis.
pi_201539933
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:33 schreef KayaQ het volgende:
Ik snap dat het een lastige situatie kan zijn, maar dat was het voor de moeder evengoed toen zij zwanger raakte.

Co- ouderschap is het pas wanneer je kind minimaal 3 dagen per week bij je woont. Hij ziet zijn kind maar een dag of 4 per maand (!) Denk eens in hoe het voor de moeder moet zijn geweest om alleenstaande moeder te worden en de verantwoordelijkheid alleen te moeten dragen, 25 dagen per week en alle doordeweekse dagen, waarop zij ook moest werken om geld binnen te halen.

Ik zou zeggen, zet je erover heen die paar avonden per maand dat je dochter bij je is en wees er voor haar, ipv jezelf zielig te voelen. De rest van de 25 dagen per maand kun je er op uitgaan en met vrienden afspreken, zoveel als je maar wil.
Je bent erg kortzichtig en zit vol met aannames die niet kloppen. Heel jammer.

Ik zou verschrikkelijk graag een grotere rol willen spelen in het leven van mijn dochter, maar ik zie niet in hoe me dat zou moeten lukken. En ik kan je vertellen: dat voelt ook echt verschrikkelijk rot, je hebt echt geen idee.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2021 13:42:46 ]
pi_201539963
Willen je ouders hun kleindochter niet zien in de weekenden dat ze bij jou is?
pi_201539992
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:41 schreef KayaQ het volgende:
Willen je ouders hun kleindochter niet zien in de weekenden dat ze bij jou is?
Mijn moeder wel, daar ga ik ook geregeld op bezoek met mijn dochter. Mijn vader is...laten we zeggen ingewikkeld.
pi_201539997
Oud-klasgenoot van me was jaren geleden de dochter in deze situatie en zij is bij haar weekend-ouder op scouting gegaan, had daar vrienden gemaakt. Als ouder kan je eventueel vrijwilliger worden bij de excursies etc. van dezelfde scouting om ook erbij betrokken te blijven.

Het was verder in goed overleg dat ze slechts om de week bij de scouting kwam. Owja en ze nam ook regelmatig een vriendin mee voor een weekendje bij haar weekend-ouder, waaronder ik. En dan gingen we met het hele gezin zwemmen oid.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tegan op 27-09-2021 13:50:39 ]
  maandag 27 september 2021 @ 13:52:55 #43
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201540093
ik was 20 toen ik mijn eerste kreeg, ik ben nu 34 mijn kind is 13.
de ouders van de vrienden van mijn kind zijn vaak 10 tot 20 jaar ouder en ik kan daar 0 aansluiting in vinden.
ik denk niet dat je kind die meer contacten heeft met leeftijdsgenoten daar direct veel mee helpt. er is vaak een enorme kloof tussen mij en de oudere ouders. met vooroordelen en foutieve aannames etc etc.

ik zou je kind in de weekenden bij jou ook op een sport of iets doet, maakt het duurder als ze maar 1 keer in de 2 weken kan gaan maar so be it.
  maandag 27 september 2021 @ 13:55:24 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201540123
quote:
17s.gif Op maandag 27 september 2021 13:52 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik was 20 toen ik mijn eerste kreeg, ik ben nu 34 mijn kind is 13.
de ouders van de vrienden van mijn kind zijn vaak 10 tot 20 jaar ouder en ik kan daar 0 aansluiting in vinden.
ik denk niet dat je kind die meer contacten heeft met leeftijdsgenoten daar direct veel mee helpt. er is vaak een enorme kloof tussen mij en de oudere ouders. met vooroordelen en foutieve aannames etc etc.

ik zou je kind in de weekenden bij jou ook op een sport of iets doet, maakt het duurder als ze maar 1 keer in de 2 weken kan gaan maar so be it.
Een vriend van mij kwam (inmiddels jaren geleden) op een ouderavond van de crèche. Andere ouders: Ahum, dit is een OUDER Avond.
Hij: Ja ik ben de vader van ....
Ouders, rood wordend, oh, ja euh, poeh, we dachten altijd al, wat ben je toch lief voor je kleine zusje...
pi_201540159
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 20:27 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dat zit hem in de reistijd. Ik woon 80 km bij haar vandaan en werk fulltime om rond te komen. Eer ik daar ben doordeweeks (met files enzo) moet zij alweer bijna naar bed.
Er zit niet veel anders op dan andere keuzes te maken, hoe vervelend ook. Ga dichter bij haar huis werken, verhuis zelf of kijk naar de mogelijkheden om thuis te werken vanuit haar woonplaats op bepaalde dagen.

Een andere optie is een activiteit te zoeken bij jouw huis waar jullie beiden aan kunnen deelnemen. Is er geen wandelclub voor ouders/kinderen op zaterdag waar je om de week kan aansluiten? Of iets in die richting?
pi_201540183
Ik kan me niet voorstellen dat je geen vrienden hebt die niet samen met jou en dochter naar een dierentuin, zwembad of film willen gaan. Lijkt me bij uitstek een activiteit waardoor iedereen elkaar beter leert kennen en meer comfortabeler met elkaar wordt... Zeker ook steeds een vriendin van je dochter meenemen naar zoiets.
pi_201540217
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Er zit niet veel anders op dan andere keuzes te maken, hoe vervelend ook. Ga dichter bij haar huis werken, verhuis zelf of kijk naar de mogelijkheden om thuis te werken vanuit haar woonplaats op bepaalde dagen.
In de ideale wereld zou dit een prima oplossing zijn, waar ik graag aan zou willen voldoen. Maar ja, de woningmarkt, het vinden van een andere baan...niet alles lukt even goed.
quote:
Een andere optie is een activiteit te zoeken bij jouw huis waar jullie beiden aan kunnen deelnemen. Is er geen wandelclub voor ouders/kinderen op zaterdag waar je om de week kan aansluiten? Of iets in die richting?
Ik heb het nog niet kunnen vinden. Als ik zoek, vind ik vooral datingssites voor alleenstaande ouders, en daar heb ik geen interesse in.
pi_201540244
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:03 schreef DW457 het volgende:
In de ideale wereld zou dit een prima oplossing zijn, waar ik graag aan zou willen voldoen. Maar ja, de woningmarkt, het vinden van een andere baan...niet alles lukt even goed.
Zou haar moeder er wel aan meewerken denk je? En wat zou je dochter zelf in de ideale wereld het liefst willen?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201540281
Ik zou gezellig bij je moeder op bezoek gaan. Voor de rest niet te veel verwachtingen hebben. Je kunt nu eenmaal niet iets opbouwen in een plaats waar je maar een paar dagen per maand bent.

Wel kun je misschien een leuke hobby, of bezigheid bedenken die je dochter en jij allebei leuk vinden. Ik weet niet wat voor types jullie zijn, maar het kan van alles zijn, van gamen tot samen koken, hiken, klimmen, films kijken in de bioscoop, of naar het theater.

Er zijn zoveel leuke dingen te bedenken. Jij weet het beste waar de interesses liggen van je dochter. Ik zou daaraan tegemoetkomen en quality time met haar doorbrengen. Je vrienden zie je wel weer op de overige dagen in de maand.
pi_201540294
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:03 schreef DW457 het volgende:

[..]
In de ideale wereld zou dit een prima oplossing zijn, waar ik graag aan zou willen voldoen. Maar ja, de woningmarkt, het vinden van een andere baan...niet alles lukt even goed.
[..]
Ik proef vooral veel zoeken naar excuses. In de afgelopen 10 jaar had je prima een huis kunnen vinden en nu zou je juist prima een baan kunnen vinden.

Huur desnoods een hotelkamer voor een paar dagen per maand en werk vanuit daar.

quote:
Ik heb het nog niet kunnen vinden. Als ik zoek, vind ik vooral datingssites voor alleenstaande ouders, en daar heb ik geen interesse in.
Ik kan je daarin niet helpen, ik ben er niet bekend mee. Maar er moet toch wel wat te vinden zijn lijkt mij, en je hoeft dat niet alleen te doen. Je dochter heeft ook vast wel ideeën.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')