cherry picking dushelaasquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 14:50 schreef crystal_meth het volgende:
Deze tweet wordt door heel wat Britten (oa Tory MP's) herhaald, met commentaren erbij als "must be brexit?":
[ twitter ]
Carrefour had bevoorradingsproblemen door een staking in het verdeelcentrum in Nijvel, wegens de aangekondigde sluiting in 2022 (Het wordt vervangen door een nieuw verdeelcentrum in Vlaanderen, naar het schijnt omdat er in Nijvel te vaak gestaakt werd...) .
Wel weer typisch Belgisch om je supermarktdistributie vanuit Nijvel te doen. Alsof Suzuki zijn Nederlandse distributie vanuit Apeldoorn gaat regelen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 14:50 schreef crystal_meth het volgende:
Deze tweet wordt door heel wat Britten (oa Tory MP's) herhaald, met commentaren erbij als "must be brexit?":
[ twitter ]
Carrefour had bevoorradingsproblemen door een staking in het verdeelcentrum in Nijvel, wegens de aangekondigde sluiting in 2022 (Het wordt vervangen door een nieuw verdeelcentrum in Vlaanderen, naar het schijnt omdat er in Nijvel te vaak gestaakt werd...) .
Wat schieten ze ermee op? Dat artikel geeft de mogelijkheid om delen van het protocol tijdelijk op te schorten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 14:21 schreef crystal_meth het volgende:
IDS wil artikel 16 triggeren.
[ afbeelding ]
Van de man die zei:
"We've had more than 100 hours in committee over the last 3 and a half years. If there is anything about this arrangement [the Withdrawal Agreement Bill] that we have not now debated, thrashed to death, I would love to know what it is"
Typisch Belgisch? Kuehne+Nagel, verantwoordelijk voor de distributie, is een Zwitsers logistiek bedrijf. Er zijn trouwens meerdere distributiecentra (oa in Kontich en Sint-Katelijne-Waver).quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wel weer typisch Belgisch om je supermarktdistributie vanuit Nijvel te doen. Alsof Suzuki zijn Nederlandse distributie vanuit Apeldoorn gaat regelen.
Het was een Bende van Nijvelreferentie.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Typisch Belgisch? Kuehne+Nagel, verantwoordelijk voor de distributie, is een Zwitsers logistiek bedrijf. Er zijn trouwens meerdere distributiecentra (oa in Kontich en Sint-Katelijne-Waver).
Ah, ik moest "Suzuki Apeldoorn" googlen voordat ik het begreep...quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het was een Bende van Nijvelreferentie.
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Otherquote:Farmers have warned that up to 120,000 pigs face being culled because of a lack of abattoir workers, as acute labour shortages across supply chains continue to wreak havoc on the UK economy.
Nee, nee, voor Brexiteers is Article 16 gewoon een get-out-of-jail clause, net als dat voor Sovereign Citizens je in de rechtbank wegkomt door te claimen dat je een schip bent. Logica komt er niet bij kijken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat schieten ze ermee op? Dat artikel geeft de mogelijkheid om delen van het protocol tijdelijk op te schorten.
https://www.theguardian.c(...)ease-our-fuel-crisisquote:Germans with no HGV experience asked to drive lorries amid UK fuel crisis
Thousands of Germans who live in the UK have been written to by the government asking them to drive lorries in an attempt to ease the UK fuel crisis, even though the majority have never been at the wheel of an HGV.
They were included in a 1m-letter mass mailing that also tried to recruit ambulance drivers to get behind the wheel of lorries.
The recruitment drive is aimed at easing the UK’s supply chain shortages and a lack of petrol at forecourts.
The news came as a government minister warned that motorists could face another week of queues at the pumps and an industry body said more than a quarter (26%) of independently owned petrol stations in the UK were still dry.
The Germans were automatically included in the mailout because German driving licences issued before 1997 include an entitlement to drive small- to medium-sized trucks of up to 7.5 tonnes.
A Department for Transport (DfT) spokesperson explained that UK residents from Germany who swapped their licence for a British one would have had that element transferred to the Driver and Vehicle Licensing Agency (DVLA) database. This meant they were included in the HGV category, which also covered ambulance drivers, when the DVLA sent out the letter.
Het was simpelweg erkenning van rijbewijzen uit andere EU lidstaten. Wie op basis van z'n buitenlands rijbewijs een Brits rijbewijs aanvroeg kreeg er één voor dezelfde categorieën. Het Duits rijbewijs was geldig voor HGV, dus ...quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 10:32 schreef Litpho het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom ze niet ook Britse rijbewijzen van voor 1999 dezelfde mogelijkheid geven. Het is tenslotte onmogelijk dat het Duitse rijexamen in die tijd grondiger was dan het Britse, dus er is geen risico.
Trockener Deutscher Humorquote:One 41-year-old German man, who, along with his wife, received a copy of the letter at their London home on Friday morning, told the Independent: “We were quite surprised. I’m sure pay and conditions for HGV drivers have improved, but ultimately I have decided to carry on in my role at an investment bank.
“My wife has never driven anything larger than a Volvo, so she is also intending to decline the exciting opportunity.”
Dat klinkt wel als "having your cake and eating it", he?quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:50 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De logica van BoJo: Het volk heeft hier zelf voor gekozen doordat ze de waarschuwingen voor chaos en ellende negeerden. Het is dus niet de schuld van de brexiteers dat het zo'n puinhoop is geworden. Jammer jongens, pech voor je.
The Government of Zero Accountability. Het is nog vele malen erger dan Rutte III.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:50 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De logica van BoJo: Het volk heeft hier zelf voor gekozen doordat ze de waarschuwingen voor chaos en ellende negeerden. Het is dus niet de schuld van de brexiteers dat het zo'n puinhoop is geworden. Jammer jongens, pech voor je.
quote:
Nee, nu.nl. Pak de tekst van artikel 16 er bij en je ziet dat het niet de geweldige get-out-of-jail-free card is waar de Brexiteers graag mee schermen (GATT24 is zo 2020).quote:Daarmee doelt Frost op artikel 16 uit het Brexit-verdrag, waarin staat dat in uitzonderlijke omstandigheden één partij alle afspraken op de schop kan nemen.
Bron: https://www.nu.nl/economi(...)te-herschrijven.html
https://www.theguardian.c(...)land-protocol-brexitquote:David Frost issues veiled threat to ditch Northern Ireland protocol
The UK government has issued a veiled threat to ditch the Northern Ireland protocol sooner rather than later, warning it “cannot wait for ever” for the EU to respond to its demands to rewrite the Brexit arrangement.
The Brexit minister, David Frost, said he had been waiting since July for a formal request for substantial changes to the protocol, which the UK has largely suspended over objections to checks on a range of goods including sausages.
In a speech to the Conservative party conference declaring the “long bad dream of EU membership” over, Lord Frost warned the EU that it must come back with “ambitious” proposals to renegotiate the protocol, which was drawn up to avoid a hard border on the island of Ireland.
But setting the scene for an imminent triggering of article 16, allowing the UK to unilaterally suspend some of the current arrangements, if the EU does not respond, he told a half-full hall in Manchester, he was not confident the EU would meet his demands.
“From what I hear I worry that we will not get one [a response] which enables the significant change we need,” he said.
“We cannot wait for ever. Without an agreed solution soon, we will need to act, using the article 16 safeguard mechanism, to address the impact the protocol is having on Northern Ireland.
“That may in the end be the only way to protect our country – our people, our trade, our territorial integrity, the peace process, and the benefits of this great UK, of which we are all part,” he said.
He attacked what he described as the EU’s “heavy-handed actions”, which he said had led to the protocol unravelling sooner than he had anticipated.
“Cross-community political support for the protocol has collapsed,” he said.
His claims came days after business representatives in Northern Ireland warned that triggering article 16 would have a chilling effect on trade between Great Britain and Northern Ireland and between Northern Ireland and the EU.
The EU’s ambassador to the UK, João Vale de Almeida, who was in the audience, said there was “nothing strange” or unexpected in Frost’s speech, promising a response to the UK’s demands within the coming weeks.
“We are looking forward to the solutions in Northern Ireland. We are ready to be flexible,” said.
He told delegates Boris Johnson knew he was “taking a risk” when he agreed the protocol in the “difficult autumn” of 2019 but the risk was “a worthy one, in the cause of peace and protecting the Belfast/Good Friday agreement”.
But he added: “We worried right from the start that the protocol would not take the strain if not handled sensitively. As it has turned out, we were right.”
https://www.theguardian.c(...)g-n-ireland-protocolquote:“It will not persuade a single person who is not supplying NI already to do so; that those who are already trading with NI may stop supplying NI because they might find themselves in legal jeopardy as boardrooms will want to comply with the law; and thirdly, EU customers who are buying from Northern Ireland may decide not to do so because they will consider it too much of a hassle in the legal uncertainty,” said one business leader at the meeting.
Volgens mij zei Johnson dat het er 127 waren. Maar sowieso een lachwekkend laag aantal dus dat gaat ook geen soelaas bieden. Blijkbaar waren die open grenzen toch ergens goed voorquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 15:02 schreef Ulx het volgende:
Er zijn tot nu 27 aanvragen voor een tankwagenchauffeurvisum gedaan.
Blijkbaar is de glorieuze britse vrijheid niet zo aantrekkelijk.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 15:02 schreef Ulx het volgende:
Er zijn tot nu 27 aanvragen voor een tankwagenchauffeurvisum gedaan.
Blijkbaar is de glorieuze britse vrijheid niet zo aantrekkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |