abonnement Unibet Coolblue
pi_201523349
https://www.telegraaf.nl/(...)k-niet-uit-te-leggen
:D _O-

En toen waren de rapen gaar _O- _O-

Rumoer in Kamer over coronapas-uitspraken Keijzer

De uitspraken van demissionair staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) in De Telegraaf over het coronatoegangsbewijs zorgen voor verbazing in de Tweede Kamer. Zowel voor- als tegenstanders willen opheldering van de bewindsvrouw over de vraagtekens die zij zet bij de invoering van de coronapas. Ook veiligheidsberaad-voorzitter Hubert Bruls baalt van Keijzer: „Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.”

„Dit is heel erg raar”, zegt D66-Kamerlid Jan Paternotte. „Vandaag zet de regering - met steun Tweede Kamer en op advies OMT - de CoronaCheck breed in. Reden: de zorg beschermen. En dan zeggen: ’Vind het maar niks’.” Paternotte eist een uitleg van Keijzer in de Kamer.

Keijzer zegt zaterdagochtend in De Telegraaf dat zij de invoering van de coronapas ’eigenlijk niet uit te leggen’ vindt. Ze doet die uitspraken op de dag dat het coronatoegangsbewijs verplicht wordt om toegang te krijgen tot horeca, evenementen en andere activiteiten.

PvdA-Kamerlid Attje Kuiken vindt de vraagtekens van de staatssecretaris een ’trap na voor alle ondernemers die vandaag de CoronaCheck moeten invoeren’: „Hoe kunnen zij vertrouwen hebben, als kabinet eigen beleid bekritiseert in de krant?”

De PvdA, die de invoering van de coronapas aan een meerderheid hielp in de Tweede Kamer, wil van premier Mark Rutte of het hele kabinet nog wel achter de corona-aanpak staat. Keijzer zelf benadrukt in het interview zich wel naar het kabinetsbesluit te voegen: „Ik wil best vertellen dat ik deze kant van de discussie heb ingebracht. Maar op zeker moment komt er een kabinetsbesluit en dan is dat het besluit.”

Ze heeft alleen moeite met de verschillen tussen winkels (geen bewijs nodig) en horeca (wel nodig). „Ik kan het niet meer logisch uitleggen.” Ze pleit voor een andere aanpak van het coronabeleid: „Het is de hoogste tijd dat we ons afvragen of wij op deze weg voortgaan.

Bruls: ’Niet chique’
Hubert Bruls, die als voorzitter van het Veiligheidsberaad al zorgen had over de handhaving van de coronapas, is niet te spreken over de uitspraken van Keijzer. „Ik vind het niet chique, to put it nicely. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, zeg ik denkend aan Ferd Grapperhaus, Hugo de Jonge en Mark Rutte die zich de benen uit hun lijf hebben gelopen voor de corona-aanpak.”

Vooral de timing van Keijzers uitspraken zit de burgemeester van Nijmegen dwars. „Het kabinet hoort met ้้n mond te spreken. En vooral op de dag dat alle ondernemers en handhavers hiermee aan de slag moeten. Dit is niet de motivatie die je, ook naar onze handhavers, moet uitspreken.”

Bruls had juist het gevoel dat het draagvlak voor het coronabewijs aan het groeien was, ook onder ondernemers die zich er luidruchtig tegen hadden verzet. „Tegen die achtergrond is nu weer de twijfel voeden weer een stapje terug. Dat moet je zeker als lid van het kabinet niet doen.”

Tegenstanders tevreden
Partijen die juist kritisch waren op de coronapas willen ook opheldering, maar tonen zich ook verheugd over Keijzers uitspraken. „Mooi! Meteen weer afschaffen dus”, zegt PVV-leider Geert Wilders na het lezen van de krant over het coronabewijs. Hij gaat een spoeddebat aanvragen.

„Gelukkig is er ook iemand in het kabinet met gezond verstand die in opstand komt tegen de discriminatoire en onlogische coronapas”, is ook Kamerlid Wybren van Haga (Groep Van Haga) tevreden.

„De tegenstellingen over toegangsbewijzen lopen hoog op”, ziet SP-Kamerlid Maarten Hijink. „Dat helpt het natuurlijk niet dat het kabinet er zelf ook zo’n dubbele boodschap over geeft.” Hijink, die de kosten voor alle testen die nodig zijn voor het coronabewijs toch al ’weggegooid geld’ vindt, pleit voor ’meer overtuigingskracht’ om de vaccinatiegraad te verhogen.

quote:
Minister De Jonge van Volksgezondheid (een partijgenoot van Keijzer), verantwoordelijk voor de invoering van het coronatoegangsbewijs, zal niet reageren op de uitspraken van de staatssecretaris, laat zijn woordvoerder weten. Hetzelfde geldt voor minister Grapperhaus, zegt zijn woordvoerder.
:') :') _O- _O- _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)s-uitspraken-keijzer

CDA opblazen doe je van binnenuit _O_
Ik pak de popcorn _O- _O-
pi_201523398
'Mona Keijzer zou dit weekend gesprek hebben over haar afwijkende standpunt'

De ontslagen staatssecretaris Mona Keijzer zou eigenlijk dit weekend een gesprek hebben met haar partijgenoten Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra over haar afwijkende standpunt over het coronatoegangsbewijs. Dat melden ingewijden aan de Haagse redactie van RTL Nieuws.

Bij dat gesprek zou mogelijk ook premier Rutte aanschuiven. Keijzer zette vrijdagavond al kwaad bloed door aan haar partijgenoten te melden dat er een interview met haar in De Telegraaf zou komen waarin ze haar twijfels uitte over de QR-code, die vanaf vandaag noodzakelijk is in onder meer de horeca.

Keijzer zou zelf niet hebben ingezien wat ze verkeerd deed. Ze dacht 'binnen de lijntjes te kleuren', valt te horen.

Hoekstra en De Jonge waren het vandaag wel eens over de noodzaak om haar te ontslaan. Al zou Hoekstra in de aanloop naar het gesprek dat zondag zou plaatshebben meer begrip hebben gehad voor de bedenkingen van Keijzer dan De Jonge.

Onmogelijk gemaakt
Achter de schermen viel vanmiddag al te beluisteren dat Keijzer zich met haar uitspraken – die haaks op het kabinetsbeleid staan – onmogelijk had gemaakt.

Gehoopt werd nog dat Keijzer zelf tot de conclusie zou komen dat er niks anders op zat dan opstappen. Toen ze dat weigerde, nam demissionair premier Rutte het uitzonderlijke besluit haar de laan uit te sturen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)te-de-jonge-hoekstra

Dat gesprek hoefde dus niet meer nadat Rutte de gordijntjes van de muur had getrokken :D _O- _O-
pi_201523456
Nu nog het CDA uit .........

Voor Keijzer blijft het mogelijk niet bij het ontslag als staatssecretaris. Haar positie in de CDA-fractie is volgens Fresen nagenoeg onhoudbaar.

quote:
Morgen of overmorgen is er overleg over Keijzers positie binnen de partij.
Nog ff geduld en dan weten we dat ook weer :P
Wopke is goed bezig om het hele CDA uit te roeien en dat is dikke prima ^O^
pi_201523501
Het punt is: Keijzers inhoudelijke bezwaren zijn re๋el en worden veel breder gedeeld, ook buiten het Binnenhof.

Dat wordt nu niet minder. Ze mag dan uit het kabinet gezet zijn, de discussie over het coronabeleid krijgt hiermee alleen maar meer zuurstof. Met een dalend vertrouwen onder Nederlanders en slinkende steun in het parlement is dat voor De Jonge's coronabeleid een beroerde finale na een jaar lang stille muiterij door Mona Keijzer.

https://nos.nl/artikel/23(...)-kon-het-zover-komen

:P
pi_201523536
Vertrouwen corona-aanpak op dieptepunt: ‘Mensen zien het als zwabberbeleid’

https://www.ad.nl/politie(...)bberbeleid~a1bed8d5/

QR-samenleving komt er, ondanks breed ongemak in Kamer: ‘Is dit testen om te pesten?’

https://www.ad.nl/politie(...)-te-pesten~a7ae5793/

Deze gevoelens uitte Mona dus even en gelijk :W :W
Dictator Rutte duldt geen tegenspraak :') :r
  zondag 26 september 2021 @ 11:15:09 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201523546
Als ik Wopke was zou ik het hierbij laten. Haar uit het CDA gooien is wel nodeloos destructief.
pi_201523606
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:15 schreef Hexagon het volgende:
Als ik Wopke was zou ik het hierbij laten. Haar uit het CDA gooien is wel nodeloos destructief.
Als Wopke nou ergens goed in is ….

Dan is het wel destructief bezig zijn ;)
Dat machtsgeile sujet heeft het hele CDA van 25 zetels naar 6 gebracht, dan kunnen de laatste zetels er ook nog wel aan _O-
En mag hij het licht uit doen |:)
  zondag 26 september 2021 @ 11:23:04 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201523630
Maar ik denk dat het lichtpuntje voor het CDA in dit jaar zal zijn wanneer het voorbij is.
pi_201523667
5 zetels volgens de laatste peiling van Maurice de Hond...

twitter
  zondag 26 september 2021 @ 11:28:00 #10
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201523683
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)k-niet-uit-te-leggen
:D _O-

En toen waren de rapen gaar _O- _O-

Rumoer in Kamer over coronapas-uitspraken Keijzer

De uitspraken van demissionair staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) in De Telegraaf over het coronatoegangsbewijs zorgen voor verbazing in de Tweede Kamer. Zowel voor- als tegenstanders willen opheldering van de bewindsvrouw over de vraagtekens die zij zet bij de invoering van de coronapas. Ook veiligheidsberaad-voorzitter Hubert Bruls baalt van Keijzer: „Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.”

„Dit is heel erg raar”, zegt D66-Kamerlid Jan Paternotte. „Vandaag zet de regering - met steun Tweede Kamer en op advies OMT - de CoronaCheck breed in. Reden: de zorg beschermen. En dan zeggen: ’Vind het maar niks’.” Paternotte eist een uitleg van Keijzer in de Kamer.
Dit gebeurt niet om de zorg te beschermen. Al 18 maanden geleden hadden ze de keuze om de zorgcapaciteit te vergroten. Zij willen dat helemaal niet. Ze willen dat mensen die prik nemen.

quote:
Keijzer zegt zaterdagochtend in De Telegraaf dat zij de invoering van de coronapas ’eigenlijk niet uit te leggen’ vindt. Ze doet die uitspraken op de dag dat het coronatoegangsbewijs verplicht wordt om toegang te krijgen tot horeca, evenementen en andere activiteiten.
Het is ook niet uit te leggen en het is discriminatie.

quote:
PvdA-Kamerlid Attje Kuiken vindt de vraagtekens van de staatssecretaris een ’trap na voor alle ondernemers die vandaag de CoronaCheck moeten invoeren’: „Hoe kunnen zij vertrouwen hebben, als kabinet eigen beleid bekritiseert in de krant?”
Die ondernemers willen die app helemaal niet. Degene die hun een trap na geven is het demissionaire kabinet.

quote:
De PvdA, die de invoering van de coronapas aan een meerderheid hielp in de Tweede Kamer, wil van premier Mark Rutte of het hele kabinet nog wel achter de corona-aanpak staat. Keijzer zelf benadrukt in het interview zich wel naar het kabinetsbesluit te voegen: „Ik wil best vertellen dat ik deze kant van de discussie heb ingebracht. Maar op zeker moment komt er een kabinetsbesluit en dan is dat het besluit.”
Laat Keijzer dan maar aansluiten bij Omtzigt. Misschien dat ze daar nog welkom is.

quote:
Ze heeft alleen moeite met de verschillen tussen winkels (geen bewijs nodig) en horeca (wel nodig). „Ik kan het niet meer logisch uitleggen.” Ze pleit voor een andere aanpak van het coronabeleid: „Het is de hoogste tijd dat we ons afvragen of wij op deze weg voortgaan.
Helemaal niets aan dit verhaal is nog logisch uit te leggen. Avondklok (werkt niet), mondkapjes (werken niet), vaccins (werken niet).

quote:
Bruls: ’Niet chique’
Hubert Bruls, die als voorzitter van het Veiligheidsberaad al zorgen had over de handhaving van de coronapas, is niet te spreken over de uitspraken van Keijzer. „Ik vind het niet chique, to put it nicely. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, zeg ik denkend aan Ferd Grapperhaus, Hugo de Jonge en Mark Rutte die zich de benen uit hun lijf hebben gelopen voor de corona-aanpak.”
Zij hebben ze benen uit hun lijf gelopen voor zichzelf. Voor hun eigen politieke agenda.

quote:
Vooral de timing van Keijzers uitspraken zit de burgemeester van Nijmegen dwars. „Het kabinet hoort met ้้n mond te spreken. En vooral op de dag dat alle ondernemers en handhavers hiermee aan de slag moeten. Dit is niet de motivatie die je, ook naar onze handhavers, moet uitspreken.”
Ik vind het juist wel de juiste motivatie. Handhavers, ondernemers, en alle overige burgers, mogen voor zichzelf denken en hun terechte vragen stellen hierbij.

quote:
Bruls had juist het gevoel dat het draagvlak voor het coronabewijs aan het groeien was, ook onder ondernemers die zich er luidruchtig tegen hadden verzet. „Tegen die achtergrond is nu weer de twijfel voeden weer een stapje terug. Dat moet je zeker als lid van het kabinet niet doen.”

Tegenstanders tevreden
Partijen die juist kritisch waren op de coronapas willen ook opheldering, maar tonen zich ook verheugd over Keijzers uitspraken. „Mooi! Meteen weer afschaffen dus”, zegt PVV-leider Geert Wilders na het lezen van de krant over het coronabewijs. Hij gaat een spoeddebat aanvragen.
Afschaffen is de enige logische uitweg. Het demissionaire kabinet weet dat ze geen weg meer terug hebben.

quote:
„Gelukkig is er ook iemand in het kabinet met gezond verstand die in opstand komt tegen de discriminatoire en onlogische coronapas”, is ook Kamerlid Wybren van Haga (Groep Van Haga) tevreden.

„De tegenstellingen over toegangsbewijzen lopen hoog op”, ziet SP-Kamerlid Maarten Hijink. „Dat helpt het natuurlijk niet dat het kabinet er zelf ook zo’n dubbele boodschap over geeft.” Hijink, die de kosten voor alle testen die nodig zijn voor het coronabewijs toch al ’weggegooid geld’ vindt, pleit voor ’meer overtuigingskracht’ om de vaccinatiegraad te verhogen.
[..]
Het is begrijpelijk dat een volksvertegenwoordiger kritisch is op een degelijk middel dat mensen beperkt in hun vrijheden.

Burgerlijke ongehoorzaamheid is het enige dat we nu nog kunnen en nooit meer stemmen op deze aantoonbare leugenaars en verraders.

En laten we aangifte doen, iedere keer als we ergens geweigerd worden. Vergeet niet dat de joden ook in het begin zo behandeld werden.
  zondag 26 september 2021 @ 11:32:15 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201523725
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:26 schreef Tjoent het volgende:
5 zetels volgens de laatste peiling van Maurice de Hond...

[ twitter ]
Omtzigt zou de grootste partij worden als nu verkiezingen zouden zijn. Die staat niet in deze lijst. Daarom kunnen we ook niets met deze statistieken.
pi_201523762
Godwin in 10 posts, netjes.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 26 september 2021 @ 11:40:09 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201523803
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:26 schreef Tjoent het volgende:
5 zetels volgens de laatste peiling van Maurice de Hond...
Voordeel is wel dat hij nu zijn zetels op een hand kan tellen :+
Kan hij met zijn andere hand het licht uit doen en :W _O- _O-
pi_201523840
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 11:32 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Omtzigt zou de grootste partij worden als nu verkiezingen zouden zijn. Die staat niet in deze lijst. Daarom kunnen we ook niets met deze statistieken.
bron? Peiling vorige week van de o zo betrouwbare maurice de hond gaf vorige week 25 aan. Das nog 10 verwijderd van de grootste partij.

Daarnaast is er nog geen partij van omtzigt en weet hij nog niet eens of dat er komt. Geen volledog partijprogramma, geen kandidaten ook. Met die statistiek kan je juist niks.
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 11:45:06 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201523860
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')