abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:18:05 #251
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201592921
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 23 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171


totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
Stijging t.o.v. week ervóór: 0,1%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag: 2.347
maandag: 2.115


totaal: 17.605

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 7,4%

dinsdag: 2.456
woensdag: 2.781
donderdag: 2.362
vrijdag: 2.687
zaterdag: 2.198
zondag: 2.082
maandag: 1.739


totaal: 16.305

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%

dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326


totaal: 13.558

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag: 1.592
zondag: 1.597
maandag: 1.387


totaal: 11.644

Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 2,7%

dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 12.029 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)


pi_201592961
Stabiele 1700 cijfers :s)
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:35:18 #253
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201593135
Het percentage positieve tests is gedaald, van 7,4 naar 7,2.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:35:37 #254
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201593141
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Stabiele 1700 cijfers :s)
Ja. Hoe lang zouden we nog vast zitten aan die CoronCheck-app?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201593159
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Stabiele 1700 cijfers :s)
Ja, netjes wat mij betreft. We lijken weer op een plateau te hangen, zoals zowat elke keer na versoepelingen. Benieuwd hoe lang en hopelijk binnen niet al te lange tijd weer omlaag.
pi_201593167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja. Hoe lang zouden we nog vast zitten aan die CoronCheck-app?
Tja met die fetishes van Hugo weet je het maar nooit....... :)
pi_201593190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ja, netjes wat mij betreft. We lijken weer op een plateau te hangen, zoals zowat elke keer na versoepelingen. Benieuwd hoe lang en hopelijk binnen niet al te lange tijd weer omlaag.
Beter plateau dan weer uitschieters inderdaad
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:44:30 #258
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_201593281
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja. Hoe lang zouden we nog vast zitten aan die CoronCheck-app?
Tot we geruime tijd in het laagste risiconiveau blijven zitten verwacht ik, onder de 625 positieve testuitslagen per dag (ECDC groen, liefst nog minder). Kan nog wel even gaan duren dus...

Ligt er ook helemaal aan wat het effect van de versoepelingen is in de komende paar weken. Vooralsnog lijkt het opheffen van de 1,5 meter weinig negatieve effecten te hebben, dus dat lijkt me een goed begin. :)
pi_201593373
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:27 schreef Federer-fan het volgende:
Klein kijkje achter de OMT-schermen... Veel mensen denken dat Jaap van Dissel geen humor heeft. Nou, dan zit je ernaast. Hij kan behoorlijk grappig uit de hoek komen. Tijdens het napraten kwam de vraag aan de orde of hij welens op Twitter kijkt en of hij dan een voorkeur heeft voor Yorick of voor Ollie. Zegt hij: "Ik kijk zowel bij Jorickgod als bij Olliegod, maar als ik moet kiezen, ga ik voor Olliegod." Mark, Marion en ik kwamen niet meer bij. _O- Mark zo: "Veeg me op!" Heerlijk dat die ontspanning er ook af en toe is.
_O- _O_
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201593394
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:44 schreef Sirolf het volgende:

[..]
Tot we geruime tijd in het laagste risiconiveau blijven zitten verwacht ik, onder de 625 positieve testuitslagen per dag (en liefst nog minder). Kan nog wel even gaan duren dus...

Ligt er ook helemaal aan wat het effect van de versoepelingen is in de komende paar weken. Vooralsnog lijkt het opheffen van de 1,5 meter weinig negatieve effecten te hebben, dus dat lijkt me een goed begin. :)
Punt is: ook al ben je dubbel gevaccineerd, je kunt nog steeds dagelijks besmet worden en besmettelijk zijn. Ook al heb je corona gehad, idem dito. Een pcr test doen blijft een momentopname dus ook hiervoor geld de idem dito.


Sinds afgelopen zaterdag moeten mensen in de Efteling zich bij de binnenhoreca laten scannen, maar dan zit je met je eigen familie/groep aan een tafeltje en heb je aardig wat ruimte om je heen. Mensen die aansluiten in een overdekte wachtrij hoefde dus (geheel conform de regels) zich niet te laten scannen terwijl die juist drie kwartier/uur in elkaars nek staan de hijgen.......
pi_201593422
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Beter plateau dan weer uitschieters inderdaad
Ja, laat maar even zo hangen. We hebben een aardige daling gemaakt en afgelopen weekend wat stappen gemaakt. Laat het maar even tot rust komen op deze manier en zien waar we heen gaan.

Belangrijkste is dat de ziekenhuizen nog lekker wat naar beneden gaan. 437 is prachtig, maar zou lekker zijn als we richting de 350 binnen een dag of 7 tot 10.
pi_201593939
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

Sinds afgelopen zaterdag moeten mensen in de Efteling zich bij de binnenhoreca laten scannen, maar dan zit je met je eigen familie/groep aan een tafeltje en heb je aardig wat ruimte om je heen. Mensen die aansluiten in een overdekte wachtrij hoefde dus (geheel conform de regels) zich niet te laten scannen terwijl die juist drie kwartier/uur in elkaars nek staan de hijgen.......
Je zal best een punt hebben, ik heb geen idee hoe een wachtrij in de Efteling er uit ziet en of je kans maakt die anderhalve meter naar een andere groep te maken. In de supermarkt red ik het nog steeds redelijk om afstand te houden, zowel in het pad als voor de kassa.

Het punt is natuurlijk dat er algemene regels gemaakt worden en dat er niet voor elke situatie maatwerk mogelijk is. Dat maatwerk over laten aan uitbaters zelf lijkt voorlopig een heel slecht plan in ieder geval. Die hebben andere belangen dan de algemene gezondheid.
pi_201594172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:26 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je zal best een punt hebben, ik heb geen idee hoe een wachtrij in de Efteling er uit ziet en of je kans maakt die anderhalve meter naar een andere groep te maken. In de supermarkt red ik het nog steeds redelijk om afstand te houden, zowel in het pad als voor de kassa.

Het punt is natuurlijk dat er algemene regels gemaakt worden en dat er niet voor elke situatie maatwerk mogelijk is. Dat maatwerk over laten aan uitbaters zelf lijkt voorlopig een heel slecht plan in ieder geval. Die hebben andere belangen dan de algemene gezondheid.
In wachtrijen schuiven ze gewoon aan, zeker nu de anderhalve meter niet meer geldt hoeven ze niet meer bij de afgeplakte anderhalve meter te staan en de meeste rijen zijn binnen ofwel deels overdekt. Vind het onlogisch om dáár juist geen controle te willen houden, maar wel in het restaurant waar je juist wel genoeg ruimte hebt.....dat heeft niks met maatwerk te maken.
pi_201594279
Update vaccinaties van 1/10:

12,6 - 12,9 miljoen mensen hebben tenminste één prik gekregen. Dat is ongeveer 74% van de bevolking.
12,0 - 12,3 miljoen mensen zijn volledig ingeënt. Dat is ongeveer 70% van de bevolking.

Er zijn gisteren ongeveer 15 duizend prikken gezet.
Bron: https://www.corona-lokaal.nl/locatie/Nederland

Het gaat steeds minder hard, logisch ook wel, maar toch aardig nog wat prikken per dag. Wat zal het aandeel zijn van mensen die alsnog overstag gaan? Of zijn er nog tweede-prikkers aan de beurt?
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201594312
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
In wachtrijen schuiven ze gewoon aan, zeker nu de anderhalve meter niet meer geldt hoeven ze niet meer bij de afgeplakte anderhalve meter te staan en de meeste rijen zijn binnen ofwel deels overdekt. Vind het onlogisch om dáár juist geen controle te willen houden, maar wel in het restaurant waar je juist wel genoeg ruimte hebt.....dat heeft niks met maatwerk te maken.
Neuh, dat heeft meer met interpretatie van de Efteling te maken dan met maatwerk van de regelgeving. Maar goed, waar maak ik me druk om.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:02:49 #266
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201594348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Neuh, dat heeft meer met interpretatie van de Efteling te maken dan met maatwerk van de regelgeving. Maar goed, waar maak ik me druk om.
Welke interpretatie? Het klopt toch dat de anderhalvemeterregel niet meer geldt?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201594409
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Welke interpretatie? Het klopt toch dat de anderhalvemeterregel niet meer geldt?
Het lijkt mij dat iets als de Efteling dan ook bij de ingang hoort te testen voor toegang. Dus niet per attractie maar gewoon bij de kassa.
pi_201594447
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat iets als de Efteling dan ook bij de ingang hoort te testen voor toegang. Dus niet per attractie maar gewoon bij de kassa.
Dat was inderdaad beter geweest, dierentuinen/pretparken bij de ingang scannen. En verder, wat @Federer-fan hierboven zegt :)
pi_201594491
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dat was inderdaad beter geweest, dierentuinen/pretparken bij de ingang scannen. En verder, wat @:Federer-fan hierboven zegt :)
Alleen niet na een TvT geldt de anderhalve meter niet meer dacht ik. Het geheel begint knap ingewikkeld te worden langzamerhand.
pi_201594629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Alleen niet na een TvT geldt de anderhalve meter niet meer dacht ik. Het geheel begint knap ingewikkeld te worden langzamerhand.
Nee het is simpel: echt nérgens meer geldt de anderhalve meter maatregel.
pi_201594917
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nee het is simpel: echt nérgens meer geldt de anderhalve meter maatregel.
In pretparken en dierentuinen zouden ze beter bij de ingang kunnen checken inderdaad. En dan polsbandjes geven. Degenen met polsbandjes mogen ook naar binnen.

Maar het is gewoon lastig om een maatregel zo op te zetten en uit te voeren dat het voor iedereen werkt. Kijk naar mensen die buiten de EU zijn gevaccineerd met door de EU goedgekeurde vaccins. Ik kan bewijzen dat ik gevaccineerd ben, dat bewijs wordt ook geaccepteerd voor mijn inreizen, en daarmee word ik ook gevrijwaard van een quarantaine plicht, maar ik kan datzelfde bewijs niet gebruiken om een restaurant in te komen, dan geldt het niet, want dat kan alleen met de coronacheck app.
pi_201594947
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
In pretparken en dierentuinen zouden ze beter bij de ingang kunnen checken inderdaad. En dan polsbandjes geven. Degenen met polsbandjes mogen ook naar binnen.

Maar het is gewoon lastig om een maatregel zo op te zetten en uit te voeren dat het voor iedereen werkt. Kijk naar mensen die buiten de EU zijn gevaccineerd met door de EU goedgekeurde vaccins. Ik kan bewijzen dat ik gevaccineerd ben, dat bewijs wordt ook geaccepteerd voor mijn inreizen, en daarmee word ik ook gevrijwaard van een quarantaine plicht, maar ik kan datzelfde bewijs niet gebruiken om een restaurant in te komen, dan geldt het niet, want dat kan alleen met de coronacheck app.
Het ging er mij eigenlijk vooral om dat aankomende dalende of niet stijgende besmettingcijfers niet veroorzaakt worden door het oeverloze scannen van die QR code, vind ik dan hè......
pi_201595088
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:49 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het ging er mij eigenlijk vooral om dat aankomende dalende of niet stijgende besmettingcijfers niet veroorzaakt worden door het oeverloze scannen van die QR code, vind ik dan hè......
Door het scannen hou je wel een groot deel van de mogelijk besmette mensen weg. Zowel een vaccinatie als een test zijn niet 100% zeker onbesmet maar het scheelt wel heel erg veel (zonder me aan getallen vast te leggen).

In die zin heeft het wel zin. Maar dan nog steeds is het handiger als de Efteling en dergelijke bedrijven gaan scannen bij de ingang in plaats van zo hier en daar waar het echt verplicht is. Zo ongeveer elke bezoeker zal een keer gescand moeten worden ergens in het park, dan is het slimmer om dat eenmalig bij de ingang te doen.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:19:59 #274
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201595315
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat iets als de Efteling dan ook bij de ingang hoort te testen voor toegang. Dus niet per attractie maar gewoon bij de kassa.
Ja, mee eens.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201595336
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Door het scannen hou je wel een groot deel van de mogelijk besmette mensen weg. Zowel een vaccinatie als een test zijn niet 100% zeker onbesmet maar het scheelt wel heel erg veel (zonder me aan getallen vast te leggen).

In die zin heeft het wel zin. Maar dan nog steeds is het handiger als de Efteling en dergelijke bedrijven gaan scannen bij de ingang in plaats van zo hier en daar waar het echt verplicht is. Zo ongeveer elke bezoeker zal een keer gescand moeten worden ergens in het park, dan is het slimmer om dat eenmalig bij de ingang te doen.
Zoals ik in het eerste deel van die post schreef: ondanks vaccins/corona/negatieve test kun je evengoed besmettelijk ergens worden toegelaten.....
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:52:44 #276
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201595654
Soms denk ik er ook over om te stoppen met mijn dagelijkse cijfers hier. Maar dan denk ik aan een wijze uitspraak die ik zelf ooit heb gedaan: "There is no i in quit."
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201595685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:52 schreef Federer-fan het volgende:
Soms denk ik er ook over om te stoppen met mijn dagelijkse cijfers hier. Maar dan denk ik aan een wijze uitspraak die ik zelf ooit heb gedaan: "There is no i in quit."
Maar op zich wel begrijpelijk hoor, zeker als er vanaf november helemaal versoepeld gaat worden.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2021 18:55:13 ]
pi_201597829
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Zoals ik in het eerste deel van die post schreef: ondanks vaccins/corona/negatieve test kun je evengoed besmettelijk ergens worden toegelaten.....
Maar mensen die gevaccineerd zijn zijn toch minder vaak en minder besmettelijk, en ook met de sneltesten van TvT wordt 80% van de mensen die het virus bij zich dragen eruit gefilterd. En de check wordt in principe alleen uitgevoerd als iemand zich in een situatie gaat begeven waarin het risico op besmetting hoger is. Maar daar schiet het wel in door af en toe (ff een bar inlopen om naar de wc te gaan, terwijl die bar verder leeg is bijv).
En als ik het om zou draaien, ik denk wel dat men in de UK meer daling had gezien vanaf juli als men wel overal een check app voor had gebruikt. Maar hoeveel? Een paar doorgelaten of eruitgepikte cases multipliceert zich over tijd. En de check app belet mensen ook die zich bewust in situaties begeven die kans geeft op besmettingen, terwijl ze weten dat ze besmet zijn.
Ook is het een goed middel, volgens mij, om vooral ongebreidelde toename te voorkomen.
Maar ik hoop wel dat ze zullen zeggen dat de app in de ban wordt gedaan wanneer we de komende herfst en winter zonder problemen door zijn gekomen, of zelfs eerder als het virus echt ver teruggedrongen is.
pi_201598004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar mensen die gevaccineerd zijn zijn toch minder vaak en minder besmettelijk, en ook met de sneltesten van TvT wordt 80% van de mensen die het virus bij zich dragen eruit gefilterd. En de check wordt in principe alleen uitgevoerd als iemand zich in een situatie gaat begeven waarin het risico op besmetting hoger is. Maar daar schiet het wel in door af en toe (ff een bar inlopen om naar de wc te gaan, terwijl die bar verder leeg is bijv).
En als ik het om zou draaien, ik denk wel dat men in de UK meer daling had gezien vanaf juli als men wel overal een check app voor had gebruikt. Maar hoeveel? Een paar doorgelaten of eruitgepikte cases multipliceert zich over tijd. En de check app belet mensen ook die zich bewust in situaties begeven die kans geeft op besmettingen, terwijl ze weten dat ze besmet zijn.
Ook is het een goed middel, volgens mij, om vooral ongebreidelde toename te voorkomen.
Maar ik hoop wel dat ze zullen zeggen dat de app in de ban wordt gedaan wanneer we de komende herfst en winter zonder problemen door zijn gekomen, of zelfs eerder als het virus echt ver teruggedrongen is.
Het risico word kleiner na vaccin/negatieve test/al corona gehad, maar op qr code denken dat we dan alle besmettingen uitsluiten??
pi_201598115
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het risico word kleiner na vaccin/negatieve test/al corona gehad, maar op qr code denken dat we dan alle besmettingen uitsluiten??
Je kunt nooit alles uitsluiten. Maar iemand die getest is, of die gevaccineerd is, heeft gewoon een veel kleinere kans toch besmet te zijn dan iemand die niet getest en niet gevaccineerd is. Ook zal iemand die gevaccineerd is en toch besmet is, vaak wel positief getest zijn (als die symptomen had, of moest testen omdat iemand in de omgeving positief was). Als diegene geen symptomen heeft, dan is meestal de kans ook klein dat die besmettelijk is.
Maar ik vraag me ook wel af hoeveel mensen ergens binnen proberen te komen met de app, terwijl ze weten dat ze een rood scherm zullen krijgen. Maar je hoorde toch ook dat er best veel mensen toch wel naar hun werk gingen, ook al wisten ze dat ze positief waren. De meesten zullen dat heel raar vinden, maar toch gebeurde dat regelmatig schijnbaar.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:03:09 #281
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201598179
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Maar op zich wel begrijpelijk hoor, zeker als er vanaf november helemaal versoepeld gaat worden.
Ik zocht een excuus om men nieuwe woordspeling te gebruiken. oO<
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201598206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je kunt nooit alles uitsluiten. Maar iemand die getest is, of die gevaccineerd is, heeft gewoon een veel kleinere kans toch besmet te zijn dan iemand die niet getest en niet gevaccineerd is. Ook zal iemand die gevaccineerd is en toch besmet is, vaak wel positief getest zijn (als die symptomen had, of moest testen omdat iemand in de omgeving positief was). Als diegene geen symptomen heeft, dan is meestal de kans ook klein dat die besmettelijk is.
Maar ik vraag me ook wel af hoeveel mensen ergens binnen proberen te komen met de app, terwijl ze weten dat ze een rood scherm zullen krijgen. Maar je hoorde toch ook dat er best veel mensen toch wel naar hun werk gingen, ook al wisten ze dat ze positief waren. De meesten zullen dat heel raar vinden, maar toch gebeurde dat regelmatig schijnbaar.
Dus is er geen peil op te trekken .....
pi_201598533
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dus is er geen peil op te trekken .....
Het is moeilijk te meten, je kan immers moeilijk schatten hoeveel mensen nu niet de hort op gaan omdat ze niet kunnen bewijzen virusvrij te zijn of er alles aan gedaan te hebben om virusvrij te zijn. Maar dat zal zeker toch wel honderden mensen schelen op een avond. Die ieder een aantal anderen kunnen besmetten afhankelijk van de situatie.
Ik ben wel benieuwd of we de komende weken gaan horen of het RIVM een shift ziet in de plaatsen waar besmettingen plaatsvinden. Dat het bijvoorbeeld meer op (basis)scholen gaat gebeuren, en meer op de werkvloer, waar de app minder gebruikt wordt, en minder op plaatsen waar de app wel gebruikt wordt.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:42:46 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201598798
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het is moeilijk te meten, je kan immers moeilijk schatten hoeveel mensen nu niet de hort op gaan omdat ze niet kunnen bewijzen virusvrij te zijn of er alles aan gedaan te hebben om virusvrij te zijn. Maar dat zal zeker toch wel honderden mensen schelen op een avond. Die ieder een aantal anderen kunnen besmetten afhankelijk van de situatie.
Ik ben wel benieuwd of we de komende weken gaan horen of het RIVM een shift ziet in de plaatsen waar besmettingen plaatsvinden. Dat het bijvoorbeeld meer op (basis)scholen gaat gebeuren, en meer op de werkvloer, waar de app minder gebruikt wordt, en minder op plaatsen waar de app wel gebruikt wordt.
Ik mag toch hopen dat het punt waarop ook de QR-code niet meer nodig is nabij is, gezien het feit dat er nog steeds mensen gevaccineerd worden en corona hebben gehad. Omdat het met de besmettelijkheid van de deltavariant in Nederland nogal meevalt, hoop ik dat we er over een paar weken van af zijn, maar dat is neem ik aan ijdele hoop.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:48:51 #285
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_201598880
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat het punt waarop ook de QR-code niet meer nodig is nabij is, gezien het feit dat er nog steeds mensen gevaccineerd worden en corona hebben gehad. Omdat het met de besmettelijkheid van de deltavariant in Nederland nogal meevalt, hoop ik dat we er over een paar weken van af zijn, maar dat is neem ik aan ijdele hoop.
Het eerstvolgende wegingsmoment zal volgens de aankondiging rond 1 november gaan zijn. Ik verwacht dat men dan eerst de nachtelijke uren open gooit en/of op meer plekken de code gaat verplichten (afhankelijk van de cijfers op dat moment) en dat we pas op een later moment daarna richting afschaffing kunnen... Misschien als kerstcadeautje?
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:55:32 #286
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201598969
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:48 schreef Sirolf het volgende:

[..]
Het eerstvolgende wegingsmoment zal volgens de aankondiging rond 1 november gaan zijn.
Klopt, alleen ik heb nog de ijdele hoop dat ze het eerder doen. Ik bedoel, er liggen nog geen 450 mensen in de ziekenhuizen. De druk op de zorg is behoorlijk laag. En het daalt verder. En er zijn weinig besmettingen...
quote:
Ik verwacht dat men dan eerst de nachtelijke uren open gooit en/of op meer plekken de code gaat verplichten (afhankelijk van de cijfers op dat moment) en dat we pas op een later moment daarna richting afschaffing kunnen... Misschien als kerstcadeautje?
Mja, De Jonge heeft laatst een keer gezegd dat hij na de winter de balans wil opmaken. Als je dat letterlijk neemt, is het op z'n vroegst op 22 maart 2022. Op dat moment zijn we al meer dan twee jaar (namelijk sinds 16 maart 2020) met deze narigheid bezig.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:49:44 #287
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201601669
Ik vroeg me iets af. Stel nou (hypothetisch dus) dat blijkt dat bijvoorbeeld De Jonge, Rutte, Van Dissel, Macron en Biden geen coronavaccin hebben gehad maar een placebo en dat alles verder klopt (de wetenschappelijke onderzoeken, de besmettingscijfers, de ziekenhuisaantallen), wat zou dat dan doen met het vertrouwen van mensen in de vaccins?

De reden dat ik het vraag, is dat je weleens ziet dat politici dingen bepleiten waar ze zelf niet naar leven, zoals politici die gemengde scholen bepleiten maar hun kinderen naar een blanke school sturen, die tegen het kapitalisme pleiten maar meerdere huizen hebben, of die afstandsmaatregelen bepleiten en zich er zelf niet aan houden. Er zijn talloze voorbeelden van. Vandaar dat ik het me afvroeg.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201601779
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat het punt waarop ook de QR-code niet meer nodig is nabij is, gezien het feit dat er nog steeds mensen gevaccineerd worden en corona hebben gehad. Omdat het met de besmettelijkheid van de deltavariant in Nederland nogal meevalt, hoop ik dat we er over een paar weken van af zijn, maar dat is neem ik aan ijdele hoop.
Ja dit dus, ik denk ook niet dat er nou veel meer mensen thuisblijven dan anders omdat ze zich niet willen/kunnen laten scannen...
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:51:50 #289
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201602117
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:09 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja dit dus, ik denk ook niet dat er nou veel meer mensen thuisblijven dan anders omdat ze zich niet willen/kunnen laten scannen...
Zou kunnen. Ik wil me in elk geval niet laten scannen. Dan maar geen etentjes, borrels, bioscoop, theater etc. Alsof ik die dingen wel deed vóór corona. :')
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201602134
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Zou kunnen. Ik wil me in elk geval niet laten scannen. Dan maar geen etentjes, borrels, bioscoop, theater etc. Alsof ik die dingen wel deed vóór corona. :')
Als een echte zolderkamerFokker ;)
pi_201603090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:55 schreef Federer-fan het volgende:

Mja, De Jonge heeft laatst een keer gezegd dat hij na de winter de balans wil opmaken. Als je dat letterlijk neemt, is het op z'n vroegst op 22 maart 2022. Op dat moment zijn we al meer dan twee jaar (namelijk sinds 16 maart 2020) met deze narigheid bezig.
Bizar hè als je daarover nadenkt. En dan vooral even bedenken dat je met oud en nieuw 2019/2020 je dierbaren ongetwijfeld een geweldig mooi en leuk 2020 hebt toegewenst. Hoe anders is dat gelopen.

Maar ik zie het wel positief in, begin 2020 hadden we geen enkele kennis en enkel angst. Gaandeweg 2020 en 2021 hebben we heel veel kennis opgedaan en zeer grote stappen gezet. Waar in 2020 de enige optie was om heel het land op slot te zetten zie je dat we nu, ondanks dat het virus nog steeds onder ons is, zo ongeveer helemaal open zijn. Natuurlijk zijn er nog maatregelen, maar in vergelijking met de strenge lockdowns van 2020 en begin 2021 is het amper noemenswaardig.
pi_201603159
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Bizar hè als je daarover nadenkt. En dan vooral even bedenken dat je met oud en nieuw 2019/2020 je dierbaren ongetwijfeld een geweldig mooi en leuk 2020 hebt toegewenst. Hoe anders is dat gelopen.

Maar ik zie het wel positief in, begin 2020 hadden we geen enkele kennis en enkel angst. Gaandeweg 2020 en 2021 hebben we heel veel kennis opgedaan en zeer grote stappen gezet. Waar in 2020 de enige optie was om heel het land op slot te zetten zie je dat we nu, ondanks dat het virus nog steeds onder ons is, zo ongeveer helemaal open zijn. Natuurlijk zijn er nog maatregelen, maar in vergelijking met de strenge lockdowns van 2020 en begin 2021 is het amper noemenswaardig.
En buiten de vaccins komen er dus ook medicijnen beschikbaar nu, wat ook enorm mee gaat werken om de gevolgen van het virus terug te dringen, mits mensen ook blijven vaccineren. Als dat Molnupiravir het aantal ernstig zieken en doden verder omlaag dringt gaan dingen weer eerder helemaal open kunnen.
pi_201603183
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja. Hoe lang zouden we nog vast zitten aan die CoronCheck-app?
Hopelijk zo kort mogelijk, liever gisteren dan vandaag weg.

De vraag is denk ik meer welke richting we als land op willen gaan. Je hebt nu zoveel opties, je zou de QR kunnen afschaffen voor bepaalde situaties (stadion, restaurant, dat niveau) of je houdt hem in stand om het nachtleven weer na 00:00 open te doen. Je kan hem flexibel inzetten (ziekenhuis onder de 500 geen QR, boven de 500 wel QR. Dit is slechts een voorbeeld) of helemaal overboord gooien. Je kan veel kanten op.

Belangrijk is denk ik nu eerst maar eens een week of 3 a 4 met de huidige maatregelen te doen. En dan goed kijken wat er gebeurd. Voor mijn gevoel geeft de QR code een bepaalde controle op het virus, vorige keer ging het nachtleven open en gingen we door het dak. Maar het is natuurlijk wel de vraag of dit echt enkel door de QR code komt of (deels) door grotere immuniteit. Overigens zit ik daarin in het midden, afgelopen 17 maanden is wel gebleken dat een combinatie vaak zorgt voor een bepaald resultaat.

Kortweg zou ik rond 20 oktober inventariseren en dan kijken wat er per 1 november mogelijk is. Om dan weer hetzelfde te doen en rond 20 november te kijken wat er rond 1 december mogelijk is.
pi_201603214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:44 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
En buiten de vaccins komen er dus ook medicijnen beschikbaar nu, wat ook enorm mee gaat werken om de gevolgen van het virus terug te dringen, mits mensen ook blijven vaccineren. Als dat Molnupiravir het aantal ernstig zieken en doden verder omlaag dringt gaan dingen weer eerder helemaal open kunnen.
Klopt helemaal. Zoals ik net hierboven zeg, het is een combinatie. Langzaam komen er meer mogelijkheden beschikbaar en gecombineerd geven ze ons de ruimte om ons leven weer op te pakken.

Wel denk ik dat het heel belangrijk is om die belachelijke booster per direct onder aan de stapel te leggen en als de wiedeweerga te zorgen dat met name Afrika veel meer vaccins kan zetten. Daar is veel meer winst mee te behalen dan dat arrogante gedrag van bijvoorbeeld Israël en de VS (mensen met een immuunstoornis uitgesloten van deze opmerking, daar is er een medische noodzaak om een booster toe te passen).
pi_201603235
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:48 schreef Sirolf het volgende:

[..]
Het eerstvolgende wegingsmoment zal volgens de aankondiging rond 1 november gaan zijn. Ik verwacht dat men dan eerst de nachtelijke uren open gooit en/of op meer plekken de code gaat verplichten (afhankelijk van de cijfers op dat moment) en dat we pas op een later moment daarna richting afschaffing kunnen... Misschien als kerstcadeautje?
Ik lees dit pas na mijn posts van hierboven, toevallig :)
pi_201603282
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het risico word kleiner na vaccin/negatieve test/al corona gehad, maar op qr code denken dat we dan alle besmettingen uitsluiten??
Ik denk niet dat iemand die illusie heeft. Net als niemand de illusie heeft dat je na vaccinatie nooit meer Corona zal krijgen.

De QR code schept wel een bepaalde situatie waarin het virus zich heel moeilijk kan verspreiden. De meest risicovolle personen (geen vaccinatie of herstel) worden getest en de rest van de mensen heeft een lage kans om besmet te raken. Als het virus mee naar binnen komt, en dat gebeurd natuurlijk gewoon, dan heeft het maar heel weinig gastheren en gastvrouwen die het kan besmetten.
En dan is de cirkel weer rond met begin 2020 toen er veel over de R werd gesproken. Hiermee haal je de R serieus omlaag bij de gelegenheden waar een QR verplicht is. En hoe minder besmettingen er overgedragen worden, hoe lager de R wordt en dat herhaald zich.
pi_201603622
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk niet dat iemand die illusie heeft. Net als niemand de illusie heeft dat je na vaccinatie nooit meer Corona zal krijgen.

De QR code schept wel een bepaalde situatie waarin het virus zich heel moeilijk kan verspreiden. De meest risicovolle personen (geen vaccinatie of herstel) worden getest en de rest van de mensen heeft een lage kans om besmet te raken. Als het virus mee naar binnen komt, en dat gebeurd natuurlijk gewoon, dan heeft het maar heel weinig gastheren en gastvrouwen die het kan besmetten.
En dan is de cirkel weer rond met begin 2020 toen er veel over de R werd gesproken. Hiermee haal je de R serieus omlaag bij de gelegenheden waar een QR verplicht is. En hoe minder besmettingen er overgedragen worden, hoe lager de R wordt en dat herhaald zich.
Ik denk toch echt dat de groep die nu thuis 'moet' blijven wel echt klein is. En omdat de kans op besmettingen nu veel minder risico's oplevert vanwege de vaccins zal deze selectie via een qr scan weinig significant resultaat opleveren, maar misschien denk ik te simpel.....
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:02:37 #298
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201604756
Yorick heeft zen cijfers nog niet bijgewerkt. Ik kan het pas tegen 14.20 u. opnieuw checken en dan post ik de cijfers z.s.m. daarna.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201604870
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 14:02 schreef Federer-fan het volgende:
Yorick heeft zen cijfers nog niet bijgewerkt. Ik kan het pas tegen 14.20 u. opnieuw checken en dan post ik de cijfers z.s.m. daarna.
Verder is er niemand meer die cijfertjes deelt op Twitter? :o :)
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:16:49 #300
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201604947
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 14:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Verder is er niemand meer die cijfertjes deelt op Twitter? :o :)
Vast wel, maar ze zijn nog niet bekend voor vandaag.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')