abonnement Unibet Coolblue
pi_201521207
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 00:37 schreef capricia het volgende:
Mijn moeder (72 met rollator) had haar telefoon thuis gelaten vandaag. We zijn samen wezen shoppen en hebben ergens rondom Maarssen lunch genoten.

“Heeft u een QR code?”
“O, die heb ik niet bij me vandaag, maar die heb ik wel”
”Nou dan heb ik het gecheckt, smakelijk eten!”

Wat heerlijk toch.
Ik liep door de stad langs een volle kroeg.
Voor de deur stond een brede portier QR codes te checken.
De deur achter hem stond open, binnen zag ik gevaccineerden in polonaise door de zaak gaan, zingend dat zij zwommen in bacardi lemon.
De sfeer was uitgelaten, ze zongen uit volle borst met een hand met vol glas zwaaiend in de lucht. De straat was bevangen door hun gezongen geluk dat tot ver in de wijk reikte als aërosolen in een Duitse slachterij.

Ik stond buiten toe te kijken, beseffend hoe ik geen deel meer uit maak van dit ongebreidelde plezier, deze onbevangen geneugten niet mag proeven vooraleer ik mijn mouw opstroop.
pi_201521217
quote:
12s.gif Op zondag 26 september 2021 01:59 schreef Vallon het volgende:

[..]
Goed dat je weer terug bent en gedachten hebt kunnen verzamelen om weer te strijden wat (d8 ik) al bestreden en klaar is.

Waar ontken ik T-cel immuniteit en graag in welke context ?
..... of je bedoeld dat ik ontken dat Covid19 vaccins gevaccineerden immuniteit laat verwerven.
Ik heb meermalen verteld dat er T-cell immuniteit is .... dat echter geen verdienste is vanwege Covid19 vaccins.
Ik had een langere spoiler maar vraag eerst maar of je het voorgaande überhaupt zou kunnen overwegen.
//--//

Verder leg ik bij deze ook gelijk en opnieuw het bommetje dat het coronavirus blijvend deel zal uitmaken van onze (lichaams)biotoop.
We komen (voorlopig) niet van het virus af omdat we er niet immuun voor (kunnen) zijn of dat zullen worden.
Het virus zelf kan niet gedeactiveerd worden door onze afweer, laat staan met bestaande medicijnen of vaccins worden geëlimineerd. Daarnaast is er een voortdurend zoönose reservoir dat wij mensen (als soort) niet kunnen ontlopen.

Wat we wel kunnen doen (en als kleuters aan het leren zijn), is er zo min mogelijk last van hebben door vatbare mensen gericht of preventief pogen te behandelen zodat er minder(zorg)gevolgen worden ervaren. Kortom, het virus onderdeel maken van ons "bestaan".
Ik ben het met je eens dat we nooit meer van dit virus afkomen (het wordt gewoon 1 van de vele verkoudheidvirussen). Maar wat is T-cel immuniteit. Dat is niet meer of minder dat je afweer het virus herkent en meteen aanpakt en niet laat voort woekeren zodat je er ernstig ziek van wordt. Dat doet vooral je T-cel CD4+ (ook wel de t-helper cel genoemd). Die schakelen je T-cel CD8+ (T-killer cel) in om de infectie in toom te houden en sturen je B-cellen aan om nieuw (eventueel vernieuwde) anti-bodies (titters) aan te maken. Dat betekent dus niet dat je het niet meer kan krijgen of er geen infectie van kan krijgen. Dat gaat gewoon in de toekomst gebeuren iedereen zal (ligt eraan hoe lang je leeft) er meerdere keren door besmet raken. Alleen doordat je T-helper cellen het virus herkennen kunnen ze het onder controle houden. Plus wat ik al vaker gezegd heb zo werken de andere 4 corona virussen ook. Alleen wordt je normaal daar een keer mee besmet als je nog een kind bent. Kinderen hebben een veel sterker immuun systeem (aspecifieke aangeboren afweer) wat veel sterker werkt dan het immuun systeem van volwassenen (adaptieve verworven immuunsysteem). Het verschil is dat het eerste immuunsysteem veel agressiever werkt dan het tweede immuunsysteem. Alleen hoe ouder je wordt hoe slechter het eerste immuunsysteem wordt en daardoor worden pathogenen (vooral nieuwe wat dit virus is) die niet herkent worden steeds gevaarlijker voor een mens. Dus eigenlijk is het zo ben je nog niet besmet geraakt door dit virus dan zal dat in de toekomst gebeuren alleen als je besmet raakt wil je het er weinig last van hebben dan laat je vaccineren en anders kom je er op de natuurlijke manier achter. Als je er op de natuurlijke manier achter wilt komen dan hangt het vooral af van je leeftijd en fysieke toestand of de ziekte last zwaar of ligt wordt.

Korte samenvatting.
Komen we door de vaccins definitief af van dit virus? nee.
Zorgen we er voor dat de ziekenhuizen niet overstromen en we veel doden krijgen? ja.

Willen we van deze pandemie afkomen dan snap ik dat je eventueel uit voorzorg bijvoorbeeld de risicogroepen nog een 3de prik geeft uit voorzorg. Maar wil je echt van deze pandemie afkomen wereldwijd dan moet we er voor zorgen dat de rest van de wereld gevaccineerd wordt zodat overal de ziekenhuisopnames en doden dalen tot een normaal nieuw.
pi_201521351
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 02:38 schreef Za het volgende:

[..]
Ik liep door de stad langs een volle kroeg.
Voor de deur stond een brede portier QR codes te checken.
De deur achter hem stond open, binnen zag ik gevaccineerden in polonaise door de zaak gaan, zingend dat zij zwommen in bacardi lemon.
De sfeer was uitgelaten, ze zongen uit volle borst met een hand met vol glas zwaaiend in de lucht. De straat was bevangen door hun gezongen geluk dat tot ver in de wijk reikte als aërosolen in een Duitse slachterij.

Ik stond buiten toe te kijken, beseffend hoe ik geen deel meer uit maak van dit ongebreidelde plezier, deze onbevangen geneugten niet mag proeven vooraleer ik mijn mouw opstroop.
Nou, als je met een vaccin moet gaan hossen op, Ik ga zwemmen in Bacardi Lemon dan meld ik me vandaag nog om uit te enten.
Count your blessings.
Go hard or go home
pi_201521356
Carnaval zal ook wel doorgan.
Misscien zit er nog een QR-koorts in.
Go hard or go home
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 07:32:22 #180
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201521422
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 02:38 schreef Za het volgende:

[..]
Ik liep door de stad langs een volle kroeg.
Voor de deur stond een brede portier QR codes te checken.
De deur achter hem stond open, binnen zag ik gevaccineerden in polonaise door de zaak gaan, zingend dat zij zwommen in bacardi lemon.
De sfeer was uitgelaten, ze zongen uit volle borst met een hand met vol glas zwaaiend in de lucht. De straat was bevangen door hun gezongen geluk dat tot ver in de wijk reikte als aërosolen in een Duitse slachterij.

Ik stond buiten toe te kijken, beseffend hoe ik geen deel meer uit maak van dit ongebreidelde plezier, deze onbevangen geneugten niet mag proeven vooraleer ik mijn mouw opstroop.
Dit is wel een verbaal hoogtepunt @Za , heerlijk :D
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 26 september 2021 @ 08:14:23 #181
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201521601
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 00:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ook een totaal niet voorzienbaar gevolg van de niet onderbouwde sluitingstijd.
Op zich wel sympathiek richting ongevaccineerden: na 0:00 is iedereen weer gelijk en feest je met zijn allen verder op straat O+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201521633
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 01:01 schreef RipCity het volgende:
Gemeente Nijmegen sluit restaurant wegens weigeren QR-controle

https://www.nu.nl/coronav(...)ren-qr-controle.html

Het zal bruls weer eens niet zijn hè…
dus het restaurant schreeuwde al van te voren niet te controleren, kreeg meerdere waarschuwingen en nu ligt het aan de burgemeester? Goed verhaal :D
pi_201521657
quote:
9s.gif Op zondag 26 september 2021 07:13 schreef Noek het volgende:
Carnaval zal ook wel doorgan.
Misscien zit er nog een QR-koorts in.
Ik ga als QR code denk ik
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 08:42:11 #184
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201521727
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:22 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
dus het restaurant schreeuwde al van te voren niet te controleren, kreeg meerdere waarschuwingen en nu ligt het aan de burgemeester? Goed verhaal :D
Dit wekt niet bijzonder veel sympathie voor BOA’s en de burgemeester op natuurlijk:
quote:
Een leidinggevende van het restaurant zegt in de krant dat handhavers "buiten alle proporties" hebben gehandeld. Volgens hem kwam er zaterdagmiddag rond 15.00 uur een koppel het restaurant binnen met de vraag of ze op het terras mochten zitten.

"Alles bij elkaar waren ze nog geen dertig seconden binnen, in een verder lege zaak. In die tijd hadden we inderdaad nog niet om de QR-code gevraagd. Vlak achter het stel kwamen twee boa's van de gemeente binnen. Zij hadden in de gaten dat we niet meteen om de code hadden gevraagd. We kregen een half uur de tijd om de boel te sluiten
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201521729
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 00:52 schreef capricia het volgende:

Ik wacht al meer dan een jaar op een knie operatie hè.
Bellen bellen bellen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201521753
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit wekt niet bijzonder veel sympathie voor BOA’s en de burgemeester op natuurlijk:
[..]

Eens. Maar het was dan ook niet het enige als ik het zo lees.

Die grote mond vooraf helpt ook niet mee vermoed ik :)
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 08:47:45 #187
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201521762
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:46 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Eens. Maar het was dan ook niet het enige als ik het zo lees.

Die grote mond vooraf helpt ook niet mee vermoed ik :)
Tuurlijk helpt dat niet, maar dit leest als het proberen te vinden van een excuus om die tent te sluiten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201521781
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tuurlijk helpt dat niet, maar dit leest als het proberen te vinden van een excuus om die tent te sluiten.
Ik ben heel benieuwd naar de rechtzaak. Maar ik zie de uitlokking vooraf en de meerdere waarschuwingen. Sorry hoor dan vraag je er gewoon om.
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 08:53:03 #189
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201521796
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:50 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd naar de rechtzaak. Maar ik zie de uitlokking vooraf en de meerdere waarschuwingen. Sorry hoor dan vraag je er gewoon om.
Als het echt zo is dat BOA’s de macht hebben om te bepalen of een tent open mag blijven of dicht mag berg je dan maar. Dan gaan er nog veel sluitingen komen. Hou er rekening mee dat het puur en alleen op waarneming van die BOA neerkomt, want je kunt niet controleren of de QR code door een scanner gehaald is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201521824
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als het echt zo is dat BOA’s de macht hebben om te bepalen of een tent open mag blijven of dicht mag berg je dan maar. Dan gaan er nog veel sluitingen komen. Hou er rekening mee dat het puur en alleen op waarneming van die BOA neerkomt, want je kunt niet controleren of de QR code door een scanner gehaald is.
Dat is meestal zo met overtredingen, tenzij er beelden van zijn. Zo uitzonderlijk is dat dus niet. Reed op mijn fiets een aantal jaren geleden door rood om 7 uur sochtends. Reed een motoragent (kennelijk) die me aanhield en kreeg een boete. Zelfde verhaal, niemand die het kon controleren.

Gisteren mijn qr code moeten laten zien bij de mcdonalds en bij Ajax. Zo lastig was het niet. Snap dat het vervelend is en je mag er van vinden wat je wilt, maar van te voren een grote mond opzetten helpt niet. Als je dan gepakt wordt, op de blaren zitten.
pi_201521843
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 02:38 schreef Za het volgende:

[..]
Ik liep door de stad langs een volle kroeg.
Voor de deur stond een brede portier QR codes te checken.
De deur achter hem stond open, binnen zag ik gevaccineerden in polonaise door de zaak gaan, zingend dat zij zwommen in bacardi lemon.
De sfeer was uitgelaten, ze zongen uit volle borst met een hand met vol glas zwaaiend in de lucht. De straat was bevangen door hun gezongen geluk dat tot ver in de wijk reikte als aërosolen in een Duitse slachterij.

Ik stond buiten toe te kijken, beseffend hoe ik geen deel meer uit maak van dit ongebreidelde plezier, deze onbevangen geneugten niet mag proeven vooraleer ik mijn mouw opstroop.
Allemachtig kerel :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 09:01:09 #192
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201521844
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:57 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Dat is meestal zo met overtredingen, tenzij er beelden van zijn. Zo uitzonderlijk is dat dus niet. Reed op mijn fiets een aantal jaren geleden door rood om 7 uur sochtends. Reed een motoragent (kennelijk) die me aanhield en kreeg een boete. Zelfde verhaal, niemand die het kon controleren.

Gisteren mijn qr code moeten laten zien bij de mcdonalds en bij Ajax. Zo lastig was het niet. Snap dat het vervelend is en je mag er van vinden wat je wilt, maar van te voren een grote mond opzetten helpt niet. Als je dan gepakt wordt, op de blaren zitten.
Er zit alleen nogal een verschil tussen een politieagent en een BOA. QR codes controleren is inderdaad niets lastigs aan, het gaat uiteraard ook niet om de controle zelf.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201521866
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 09:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er zit alleen nogal een verschil tussen een politieagent en een BOA. QR codes controleren is inderdaad niets lastigs aan, het gaat uiteraard ook niet om de controle zelf.
klopt is niet hetzelfde, de check van de boa nu is zelfs eenvoudiger denk ik dus dat kan de boa prima.
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 09:21:06 #194
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201521977
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 09:04 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
klopt is niet hetzelfde, de check van de boa nu is zelfs eenvoudiger denk ik dus dat kan de boa prima.
Ik bedoelde meer qua opleiding. Een politieagent heeft een opleiding voltooid, om BOA te worden is een cursus voldoende: https://www.justis.nl/pro(...)eisen-boa/index.aspx

Ik ken een aantal agenten, die hebben er juist een hekel aan als BOA’s ergens gaan handhaven omdat het zoveel vaker escaleert. Dan mogen zij naar het uitgaansgebied om de bende die gemaakt is te herstellen. Deze ‘macht’ bij BOA’s neerleggen is bijna een garantie dat je onrechtmatige sluitingen gaat krijgen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201522027
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer qua opleiding. Een politieagent heeft een opleiding voltooid, om BOA te worden is een cursus voldoende: https://www.justis.nl/pro(...)eisen-boa/index.aspx

Ik ken een aantal agenten, die hebben er juist een hekel aan als BOA’s ergens gaan handhaven omdat het zoveel vaker escaleert. Dan mogen zij naar het uitgaansgebied om de bende die gemaakt is te herstellen. Deze ‘macht’ bij BOA’s neerleggen is bijna een garantie dat je onrechtmatige sluitingen gaat krijgen.
ja ik snap je punt en ben geen fan van boa's verder maar dat zal in dit geval weinig uitmaken denk ik, het zijn simpele regels. Blijf erbij dat deze tent van te voren al stampij maakt, kennelijk al meerdere waarschuwingen kreeg en dan kan je dit gewoon verwachten.
  zondag 26 september 2021 @ 09:28:36 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201522050
Bij sportcomplex / kantine waar ik gistermiddag was deden ze alvast nergens aan QR-codes. De vrijwilliger bij de toegangspoort moest er zelfs hartelijk om lachen.

Erg mooi.
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 09:30:43 #197
5428 crew  miss_sly
pi_201522062
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer qua opleiding. Een politieagent heeft een opleiding voltooid, om BOA te worden is een cursus voldoende: https://www.justis.nl/pro(...)eisen-boa/index.aspx

Ik ken een aantal agenten, die hebben er juist een hekel aan als BOA’s ergens gaan handhaven omdat het zoveel vaker escaleert. Dan mogen zij naar het uitgaansgebied om de bende die gemaakt is te herstellen. Deze ‘macht’ bij BOA’s neerleggen is bijna een garantie dat je onrechtmatige sluitingen gaat krijgen.
Dat het vaker escaleert zal ook deels liggen aan de manier waarop op BOA’s wordt gereageerd en hoe er over ze wordt gedacht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201522072
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat het vaker escaleert zal ook deels liggen aan de manier waarop op BOA’s wordt gereageerd en hoe er over ze wordt gedacht.
Dat geloof ik ook wel idd. Gaat 2 kanten op idd.
  zondag 26 september 2021 @ 09:31:49 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201522081
Horeca pesten is het
Hugo is een idioot


quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat het vaker escaleert zal ook deels liggen aan de manier waarop op BOA’s wordt gereageerd en hoe er over ze wordt gedacht.
Boa s die durven zich niet te laten zien , laat staan wat zeggen

quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 00:54 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Mooi met zn allen naar een paar studentenhuizen om verder te feesten. Goed geregeld Hugo.
Ja dat krijg je dan

alleen de horeca is de sjaak

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 09:34:07 #200
5428 crew  miss_sly
pi_201522103
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:31 schreef michaelmoore het volgende:
Horeca pesten is het
Hugo is een idioot
[..]
Boa s die durven zich niet te laten zien , laat staan wat zeggen

[ afbeelding ]
Dat is in tegenspraak met de klacht dat BOA’s controleren en handhaven mbt bijvoorbeeld de wr-code.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')