abonnement Unibet Coolblue
pi_201538372
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:59 schreef galantis het volgende:

[..]
Vaccinatiegraad is praktisch hetzelfde, beide rond de 71% eerste prik en 65% volledig.
Sterker nog, die van ons nu is hoger dan het moment dat zij in juli al compleet open gingen.
Misschien eerst even googlen voordat je dit uitkraamt.
Je zou bijna denken dat dat een reden is om te versoepelen. He, verrassend. Dat is precies wat we afgelopen zaterdag gedaan hebben ^O^

quote:
En laat je niet zo opfokken door die 'gare wappies'. Natuurlijk kunnen we jaloers zijn op bijv de vaccinatiegraad van Denemarken, waar waarschijnlijk een stuk minder mensen dwarsliggen, maar er zijn tig landen die het een stuk beroerder doen.
Zeker, en er zijn ook tig landen waar ze niet eens kúnnen tippen aan onze vaccinatiegraad. Simpelweg omdat ze geen vaccins kunnen kopen.

Maar dat laat onverlet dat het een goede zaak is dat we de wappies sinds dit weekend buitenspel hebben gezet. Ze gaan nu heel grappig de horeca boycotten, maar daar waren ze toch al niet welkom zonder QR _O-

Aangezien de horeca barstensvol zat dit weekend is wel duidelijk waar de meerderheid het mee eens is.
  maandag 27 september 2021 @ 11:07:03 #127
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201538373
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 05:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Er is geen einde.
Het is namelijk in de tweede kamer verworpen dat in de toekomst ook voor anderen dingen ingezet kan worden .
Zie link

https://www.tweedekamer.n(...)16257&did=2021D34993
Jij vindt dit oprecht een goede motie? Dus de tweede kamer moet nu besluiten dat er nooit ergens in de toekomst een qr code gebruikt mag worden, om iets te checken? Ook niet voor een virus dat veel erger is dan wat baudet een griepje vindt? Ik vind het een kortzichtig voorstel en zou ook tegen zijn. Wil ik nu meebouwen aan de permanente controle van de bevolking?
pi_201538441
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 11:07 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Jij vindt dit oprecht een goede motie? Dus de tweede kamer moet nu besluiten dat er nooit ergens in de toekomst een qr code gebruikt mag worden, om iets te checken? Ook niet voor een virus dat veel erger is dan wat baudet een griepje vindt? Ik vind het een kortzichtig voorstel en zou ook tegen zijn. Wil ik nu meebouwen aan de permanente controle van de bevolking?
De motie is van het niveau: "Garandeert u dat tomaten nooit naar sinaasappels zullen smaken". Clown Baudet had weer iets bedacht. Diezelfde clown was overigens vorig jaar meermaals bijzonder groot voorstander van de CoronaCheck en isoleren van de zwakkeren.
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 11:13:14 #129
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201538444
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ongeveer 15% van Nederland (12+) is niet van plan te vaccineren. Dat is gelukkig een minderheid, maar klein ga ik het niet noemen.

Deze 15% houdt ons allemaal al weken in de houdgreep, gelukkig is die impasse ondertussen doorbroken door de invoering van de CoronaCheck QR.
Je hebt het over 15% van de bevolking die in aanmerking komt tot vaccinatie, dat zijn ongeveer 1,8/2 miljoen Nederlanders.

In die 15% zit zo'n 5% van de bevolking die niet gevaccineerd kan worden. Mensen die actief onder chemo-behandelingen staan, mensen die meervoudig gehandicapt zijn, mensen die immuunstoornissen hebben en daardoor niet gevaccineerd kunnen worden, ga zo maar door.

Daarnaast is de vaccinatiegraad onder 12-17 zo'n 50%. Dat zijn zo'n 600.000 kinderen die niet gevaccineerd zijn.

Oftewel, van de 1,8 miljoen heb je al 1,3 miljoen mensen waar het stempel wappie onterecht op zou zijn.

Het is overigens niet die 15% die ons in de houdgreep houdt, het is onze regering die besluit dat de vaccinatiegraad hoger moet zijn en dat de huidige graad niet voldoende is. Onze vaccinatiegraad is op dit moment ~82% bij 18+ en 79,6% met 12+ meegeteld. Dat zijn cijfers waar veel landen zonder een plicht alleen maar van kunnen dromen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201538469
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je zou bijna denken dat dat een reden is om te versoepelen. He, verrassend. Dat is precies wat we afgelopen zaterdag gedaan hebben ^O^
Dat is an sich een goede zaak maar mijn oorspronkelijke opmerking ging natuurlijk over landen die alles compleet loslieten. Feit is gewoon dat Engeland dat deed bij een lagere vaccinatiegraad dan die waarbij wij niet eens alles loslaten.
quote:
[..]
Zeker, en er zijn ook tig landen waar ze niet eens kúnnen tippen aan onze vaccinatiegraad. Simpelweg omdat ze geen vaccins kunnen kopen.

Maar dat laat onverlet dat het een goede zaak is dat we de wappies sinds dit weekend buitenspel hebben gezet. Ze gaan nu heel grappig de horeca boycotten, maar daar waren ze toch al niet welkom zonder QR _O-

Aangezien de horeca barstensvol zat dit weekend is wel duidelijk waar de meerderheid het mee eens is.
Nou prachtig man dat de mensen die wappies vanalles misgunnen ook even hun moment of fame kunnen pakken. Ik ga in ieder geval niet mee in dit leedvermaak. Dat het maar snel achter de rug mag zijn.
I'll give you something to do
pi_201538744
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
In die 15% zit zo'n 5% van de bevolking die niet gevaccineerd kan worden. Mensen die actief onder chemo-behandelingen staan, mensen die meervoudig gehandicapt zijn, mensen die immuunstoornissen hebben en daardoor niet gevaccineerd kunnen worden, ga zo maar door.
Bron?
Ook met chemo kan ongeveer iedereen gevaccineerd worden en bij heel veel immuunproblemen ook.

quote:
Daarnaast is de vaccinatiegraad onder 12-17 zo'n 50%. Dat zijn zo'n 600.000 kinderen die niet gevaccineerd zijn.

Oftewel, van de 1,8 miljoen heb je al 1,3 miljoen mensen waar het stempel wappie onterecht op zou zijn.
Wappies zijn voor mij mensen die actief uitdragen dat ze debiel zijn.
Daarnaast heb je niet gevaccineerden.

Het totaal houd in ons de houdgreep.

quote:
Het is overigens niet die 15% die ons in de houdgreep houdt, het is onze regering die besluit dat de vaccinatiegraad hoger moet zijn en dat de huidige graad niet voldoende is. Onze vaccinatiegraad is op dit moment ~82% bij 18+ en 79,6% met 12+ meegeteld. Dat zijn cijfers waar veel landen zonder een plicht alleen maar van kunnen dromen.
Onze overheid heeft een perfect besluit genomen door zo ongeveer alles toe te staan, mét een bewijsje. Ideaal, is echt genieten in de horeca nu je weet dat een bepaald deel van de bevolking daar niet meer zal zitten.
pi_201538774
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:15 schreef galantis het volgende:

[..]

Nou prachtig man dat de mensen die wappies vanalles misgunnen ook even hun moment of fame kunnen pakken. Ik ga in ieder geval niet mee in dit leedvermaak. Dat het maar snel achter de rug mag zijn.
Ik misgun niemand iets, met een QR code zijn ze meer dan welkom overal.

Maar ik geniet er wel van om af en toe een verdwaalde wappie te zien die dan 0 op het rekest krijgt in de horeca. Net als het uitermate mooi is om te zien hoe die slappe zak van restaurant Moeke huilend en smekend de aftocht moet blazen. Als ie ballen had, dan had ie opengebleven zonder te controleren. Maar zoals het overgrote meerendeel van dat soort wappies heeft ie natuurlijk geen ballen.

Maar ze zijn welkom, even testje doen en kom er gezellig bij ^O^
pi_201538933
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:01 schreef roos94 het volgende:
Serieuze vraag.

Ik kan nergens vinden tot wanneer we deze QR code coronapas gebeuren gaan houden.

Of wat de verwachting is.
Ik gok tot na de winter. Als de getallen en ziekenhuis opnames dan goed zijn en vaccinaties wellicht iets hoger lijkt het me wel klaar.
I'm right and you know it
pi_201539013
Ik zag net ook een nieuws berichtje over Douwe Bob die z'n shows cancelt. Omdat hij naar de bios ging en een QR die hij niet had gevraagd werd.

Serieus Douwe? Je ging naar de bios en was verbaasd dat er QR gecheckt werd? Heb je onder een steen geleeft? Heb je het IQ van een banaan? WTF het gaat nergens anders over in het nieuws en is overal aangekondigd. Als je zonder QR naar de bios ging deed je het uit een soort sadisme.

En dan Jandino.. zelfde actie maar dan met een berichtje van een of andere kanker patient die chemo's heeft en dus geen vaccin kan krijgen . 'moet ik dan elke keer als ik wat leuks ga doen een stok in mijn neus' : Korte antwoord: JA; lange antwoord : Nee, het is geen STOK het is een klein wattenstaafje. Het is ff irritant maar niet meer dan dat, ZEIK niet. als je dat niet wil doen voor de show van Jandino dan vindt je die ook niet erg belangrijk (overigens heb je daar dan waarschijnlijk gelijk in).

[ Bericht 0% gewijzigd door Aezeal op 27-09-2021 12:17:42 ]
I'm right and you know it
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 12:23:27 #135
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201539182
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Bron?
Ook met chemo kan ongeveer iedereen gevaccineerd worden en bij heel veel immuunproblemen ook.
De Jonge heeft tijdens persconferenties meerdere malen gezegd dat er zo'n 5% van de bevolking is die niet gevaccineerd kan worden.

quote:
Wappies zijn voor mij mensen die actief uitdragen dat ze debiel zijn.
Daarnaast heb je niet gevaccineerden.

Het totaal houd in ons de houdgreep.
Maar wat zijn de niet gevaccineerden dan? Die worden hiermee ook geraakt namelijk.

quote:
Onze overheid heeft een perfect besluit genomen door zo ongeveer alles toe te staan, mét een bewijsje. Ideaal, is echt genieten in de horeca nu je weet dat een bepaald deel van de bevolking daar niet meer zal zitten.
Dit is precies de tweedeling die je moet zien te voorkomen. Ik snap oprecht niet dat je hier blij mee kunt zijn. Hiermee draag je alleen maar bij aan het probleem en de verharding van de maatschappij.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201539303
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:23 schreef chratnox het volgende:

Maar wat zijn de niet gevaccineerden dan? Die worden hiermee ook geraakt namelijk.
Onverstandige mensen die er voor kiezen om een bepaald risico te lopen wat ze eenvoudig hadden kunnen voorkomen. Maar dat is nu eenmaal de vrije keuze die we hebben in Nederland, dat hebben we te respecteren.

Die mensen worden niet geraakt, die kunnen gewoon een testje gaan doen. Als ze ook geen test willen, dan vallen ze voor mij onder de wappies en kunnen ze het dak op.

quote:
Dit is precies de tweedeling die je moet zien te voorkomen. Ik snap oprecht niet dat je hier blij mee kunt zijn. Hiermee draag je alleen maar bij aan het probleem en de verharding van de maatschappij.
Oprecht antwoord: I don't care.

Sowieso vind ik het allemaal geneuzel. Er zijn zoveel dingen in de maatschappij waarbij je iets moet doen voor je mag meedoen. Een rijbewijs om auto te rijden, geen sportschoenen in een discotheek, 18+ zijn om naar een dame van plezier te gaan en ga zo maar door. Voor heel veel dingen is iets nodig.

Voor de rest is het allemaal gejammer om niets. Veel van die Wappies zijn psychisch gestoorden die het heerlijk vinden om in de spotlights te staan. Dat heeft niets met idealen of kennis te maken, maar ordinair schreeuwen om aandacht en ze genieten ontzettend van het feit dat ze zo opgehemeld worden door een bepaalde groep.
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 13:13:04 #137
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201539683
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Onverstandige mensen die er voor kiezen om een bepaald risico te lopen wat ze eenvoudig hadden kunnen voorkomen. Maar dat is nu eenmaal de vrije keuze die we hebben in Nederland, dat hebben we te respecteren.

Die mensen worden niet geraakt, die kunnen gewoon een testje gaan doen. Als ze ook geen test willen, dan vallen ze voor mij onder de wappies en kunnen ze het dak op.
Ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden moeten dus telkens een test gaan doen als ze zich op één of andere manier in het openbare leven willen begeven? Of hele gezinnen waarvan één van de kinderen niet gevaccineerd is?

quote:
Oprecht antwoord: I don't care.

Sowieso vind ik het allemaal geneuzel. Er zijn zoveel dingen in de maatschappij waarbij je iets moet doen voor je mag meedoen. Een rijbewijs om auto te rijden, geen sportschoenen in een discotheek, 18+ zijn om naar een dame van plezier te gaan en ga zo maar door. Voor heel veel dingen is iets nodig.

Voor de rest is het allemaal gejammer om niets. Veel van die Wappies zijn psychisch gestoorden die het heerlijk vinden om in de spotlights te staan. Dat heeft niets met idealen of kennis te maken, maar ordinair schreeuwen om aandacht en ze genieten ontzettend van het feit dat ze zo opgehemeld worden door een bepaalde groep.
Tja, hier valt weinig tegenin te brengen. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, maar ik denk niet dat wij het eens gaan worden. Ik had gehoopt een normale discussie te hebben. Ik heb er moeite mee dat je constant met denigrerende toon spreekt over een groep mensen die een andere keuze dan jij hebben gemaakt, dus ik laat het hier maar bij.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201539881
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden moeten dus telkens een test gaan doen als ze zich op één of andere manier in het openbare leven willen begeven?
Nee, die zouden een "golden ticket" moeten krijgen. En zover ik weet gebeurd dat ook.

quote:
Of hele gezinnen waarvan één van de kinderen niet gevaccineerd is?
Als de kinderen 12+ zijn kunnen ze gevaccineerd worden, en anders bovenstaand "golden ticket".

quote:
Tja, hier valt weinig tegenin te brengen. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, maar ik denk niet dat wij het eens gaan worden. Ik had gehoopt een normale discussie te hebben. Ik heb er moeite mee dat je constant met denigrerende toon spreekt over een groep mensen die een andere keuze dan jij hebben gemaakt, dus ik laat het hier maar bij.
Elk weldenkend en fatsoenlijk mens neemt gewoon een veilig vaccin. Voor zichzelf en voor de maatschappij. (Wie medische gezien niet kan valt voor mij ook in de deze groep).

De mensen die dat niet willen, die hebben daarin de vrije keus maar zullen wel de consequenties daarvan moeten aanvaarden. En dat is dat je af en toe getest zal moeten worden om mee te kunnen doen aan bepaalde activiteiten. Overigens aanvaarden mensen die een vaccin nemen ook bepaalde consequenties, al hoor je daar nooit iemand over.

En dan heb je de mensen die ik inderdaad als minder beschouw: de wappies. Ik heb je al duidelijk verteld wie ik daaronder schaar. Ik zie geen enkele reden om deze mensen voor vol aan te zien, en de mensen die dat wel doen moeten zich serieus achter de oren krabben waarmee ze bezig zijn. Ik kan je een hele reeks aan voorbeelden geven waarom ik dat vind, maar ik zal je 2 voorbeelden geven:

twitter


twitter
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 14:40:49 #139
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201540567
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Nee, die zouden een "golden ticket" moeten krijgen. En zover ik weet gebeurd dat ook.
[..]
Als de kinderen 12+ zijn kunnen ze gevaccineerd worden, en anders bovenstaand "golden ticket".
[..]
Elk weldenkend en fatsoenlijk mens neemt gewoon een veilig vaccin. Voor zichzelf en voor de maatschappij. (Wie medische gezien niet kan valt voor mij ook in de deze groep).

De mensen die dat niet willen, die hebben daarin de vrije keus maar zullen wel de consequenties daarvan moeten aanvaarden. En dat is dat je af en toe getest zal moeten worden om mee te kunnen doen aan bepaalde activiteiten. Overigens aanvaarden mensen die een vaccin nemen ook bepaalde consequenties, al hoor je daar nooit iemand over.

En dan heb je de mensen die ik inderdaad als minder beschouw: de wappies. Ik heb je al duidelijk verteld wie ik daaronder schaar. Ik zie geen enkele reden om deze mensen voor vol aan te zien, en de mensen die dat wel doen moeten zich serieus achter de oren krabben waarmee ze bezig zijn. Ik kan je een hele reeks aan voorbeelden geven waarom ik dat vind, maar ik zal je 2 voorbeelden geven:

[ twitter ]

[ twitter ]
Trial by Twitter en de cancel culture zijn de grootste risico's op onze vrije samenleving, die zijn veel groter dan een kleine groep ongevaccineerden waar jij niet mee in een kamer wil zijn.

De Twee tweeds die je toont zijn al perfecte voorbeelden. Even los van wat ik van de mensen persoonlijk vind, ze zijn pas veroordeeld als een rechter ze veroordeelt. Op dit moment zeg je eigenlijk dat je geen reden ziet deze mensen voor vol aan te zien, omdat iemand anders zegt dat ze dingen doen die niet door de beugel kunnen.

Ik ben het absoluut niet eens met Willem Engel en consorten, maar zolang ze de wet niet overtreden zal het me vrij weinig interesseren wat ze doen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201540575
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:34 schreef Hyaenidae het volgende:
Boeit dat dan? Ik kan me er niet druk om maken, ik hou me totaal niet bezig met corona en/of pasjesgezeik.
Totdat je een pizza wilt afhalen en de pizzeria niet in komt zonder QR
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201540618
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
De Twee tweeds die je toont zijn al perfecte voorbeelden. Even los van wat ik van de mensen persoonlijk vind, ze zijn pas veroordeeld als een rechter ze veroordeelt. Op dit moment zeg je eigenlijk dat je geen reden ziet deze mensen voor vol aan te zien, omdat iemand anders zegt dat ze dingen doen die niet door de beugel kunnen.
De eerste, Tikkie Tinus, is al meermaals veroordeeld en op de bon geslingerd. Dus daarvan kunnen we wel redelijkerwijs aannemen dat hij niet vol is. In ieder geval is zijn gebit niet vol te noemen.
pi_201540625
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Totdat je een pizza wilt afhalen en de pizzeria niet in komt zonder QR
Bron dat een pizzaria aan QR codes moet doen voor afhaal?
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 14:48:41 #143
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201540663
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De eerste, Tikkie Tinus, is al meermaals veroordeeld en op de bon geslingerd. Dus daarvan kunnen we wel redelijkerwijs aannemen dat hij niet vol is. In ieder geval is zijn gebit niet vol te noemen.
Dit artikel van het AD lijkt me een stuk genuanceerder dan die tweets en hoe jij het op dit moment doet overkomen:
https://www.ad.nl/utrecht(...)in-opstand~a67730ff/

Nogmaals, ik ben het niet met 'm eens, maar het gemak waarmee mensen tegenwoordig als minderwaardig bestempeld worden omdat ze een mening hebben die anders is dan de meesten is zorgelijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201540680
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Bron dat een pizzaria aan QR codes moet doen voor afhaal?
De pizzeria om de hoek.
Daar kwam gisteren niemand binnen zonder QR.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201540764
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
De pizzeria om de hoek.
Daar kwam gisteren niemand binnen zonder QR.
En als ze komen bezorgen ? Vraag ik ook om een QR code
pi_201540800
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
De pizzeria om de hoek.
Daar kwam gisteren niemand binnen zonder QR.
Dan gaan ze dus verder dan de regelgeving, want afhalen mag gewoon. Persoonlijk zou ik dan zeggen dat ze de bestelde pizza's ergens mogen steken waar de zon niet schijnt.
pi_201540833
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
De pizzeria om de hoek.
Daar kwam gisteren niemand binnen zonder QR.
Dan kan je de pizzaria daarop aanspreken, voor afhalen van eten is geen QR code noodzakelijk.
pi_201540844
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit artikel van het AD lijkt me een stuk genuanceerder dan die tweets en hoe jij het op dit moment doet overkomen:
https://www.ad.nl/utrecht(...)in-opstand~a67730ff/

Nogmaals, ik ben het niet met 'm eens, maar het gemak waarmee mensen tegenwoordig als minderwaardig bestempeld worden omdat ze een mening hebben die anders is dan de meesten is zorgelijk.
Artikel van meer dan een jaar oud over Tikkie Tinus. Ondertussen is hij lekker doorgedraaid.
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 15:11:18 #149
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201540859
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Artikel van meer dan een jaar oud over Tikkie Tinus. Ondertussen is hij lekker doorgedraaid.
Nogmaals, zolang daar geen veroordelingen aan vast zitten is dat aan de rechter om te bepalen. Ik zou niet met 'm omgaan, maar dat maakt hem geen minderwaardig mens oid.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201541007
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nogmaals, zolang daar geen veroordelingen aan vast zitten is dat aan de rechter om te bepalen. Ik zou niet met 'm omgaan, maar dat maakt hem geen minderwaardig mens oid.
Nogmaals, die zitten er wel aan vast.

Ik vind het rot dat ik je helden onderuit haal, maar het is nu eenmaal de waarheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')