abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 16:40:11 #1
414785 sirdanilot
pi_201499723
Wat heb ik toch een bewondering voor mensen die gewoon zeggen 'ik ga dit doen' en dat gewoon gaan doen zonder te gaan lopen zeiken. Ik kan dat niet. Ik blijf continu twijfelen en het houdt maar niet op en dan kan ik ook niet slapen en word ik gestresst en depri en gaat alles naar de klote.

Dus ik was een tijdje terug op bezoek in Nederland (ik woon in Ierland). En daarna had ik heel veel heimwee dus toen heb ik gepost dat ik terug naar Nederland wil en nu kijkt mn werkgever naar mogelijkheden tot overplaatsing. Dit omdat het bedrijf ook een afdeling in NL heeft.

Maar nu ben ik weer heel erg aan het twijfelen en weet ik het allemaal niet meer inmiddels vanwege de grote onzekerheid. Ik snap ook wel dat ik niet aan FOK kan vragen wat ik dan maar wél moet doen maar ik kan het in ieder geval even luchten hier.

Reden in Ierland te blijven:
Voordeel: Ondanks de onmogelijke huizenmarkt hier in dublin waar ik woon huur ik een relatief goedkoop appartement vlakbij het centrum, betaal ik handje contantje aan een huisjesmelker elke maand. Ja dat is volstrekt illegaal, van de huisjesmelker, niet voor mij als huurder hier.
Nadeel: het is in de winter steenkoud, en het oogt erg krakkemikkig en heeft ook een stukje open riool. Ja dat heb je hier nog in dit land :') Verhuizen binnen de stad wil ik niet want iets tegen de zelfde prijs vind ik gewoon absoluut niet en ik wil eigenlijk niet NOG meer huur betalen.

Voordeel: mijn vrienden hier willen heel graag dat ik blijf
Nadeel: zó veel sociale contacten heb ik nou ook weer niet hier en heel veel zijn verwaterd. Verder heb ik ook in NL twee van mijn beste vrienden wonen en ook mijn familie, maar goed met mijn familie ben ik niet super close verder .

Redenen weg uit ierland te gaan:

Gevaarlijk verkeer (geen fietspaden)
Geen GGZ, bestaat gewoon niet. Dus alle psychische hulp zou ik particulier moeten doen en daardoor vermijd ik momenteel psychische hulp. Ik heb daar geen zin in. In NL had ik psychische hulp voor ik wegging naar ierland en moest dat toen natuurlijk stopzetten. Aan de andere kant psychische hulp in NL is ook niet per se wat altijd het beste voor me zou zijn.
Gevaarlijk 's nachts (misdaadcijfers liggen nogal hoog, veel hoger dan in NL)
Krakkemikkige, koude ouwe huizen zonder isolatie of CV. In Nederland heb je zelfs als je geen isolatie hebt nog tenminste een centrale verwarming. Ik moet hier altijd wachten tot het water warm is voordat ik kan douchen :')
Ik heb niet per se iets met de cultuur of de mensen hier of zo
Ik kan geen auto rijden dus ik heb ook weinig met de lokale natuur hier die inderdaad wel mooi is. De weinige plekken waar ik wél kan komen ken ik al door en door. De natuur is de reden dat de meeste mensen heel erg van ierland houden en ik maak daar toch maar nauwelijks gebruik van dus waarom dan hier zitten?
Slecht eten, dure boodschappen
Het is hier nog onmogelijker om een huis te kopen voor starters dan in NL, behalve als je echt in de middle of nowhere gaat zitten en dan heb je weer het probleem van geen auto geen sociale contacten etc.
Gezondheidszorg gaat momenteel wel redelijk maar in Nederland kunnen ze meer hulp bieden mocht mijn chronische aandoening verslechteren.
Ik voel mij qua identiteit meer Nederlands en voel me dus ook meer verbonden met Nederland dan met Ierland

Dus tsja. Ik heb het even van mij afgeschreven. Ik zou het ook lullig vinden als mijn werkgever al die moeite voor die overplaatsing voor niets doet. Maar ik weet het allemaal zo net nog niet.

Ik heb het idee dat ik op de korte termijn niet eens per se naar NL hoef, maar op de lange termijn wil ik dat 100 procent. Maar ja wat doe ik dan daar nu mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 24 september 2021 @ 16:42:18 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201499753
Hoe lang woon je al in Ierland?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201499760
na gelezen te hebben zie ik echt geen enkele reden om in Ierland te blijven.
de vraag is natuurlijk wel wat je ervoor terugkrijgt hier in Nederland.
pi_201499771
Ik zou alleen al blijven voor het open riool.
Kou kan je tegen gaan met een dikke deken.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 16:44:12 #5
414785 sirdanilot
pi_201499778
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:42 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe lang woon je al in Ierland?
4 jaar.

Op zich had ik verscheidene doelen toen ik hierheen kwam. Meer gaan verdienen en een echte carriere starten en dat is al gelukt. Piano leren spelen nou daar ben ik al mee bezig gewoon als hobbytje.

Een relatie is er helaas nooit van gekomen dat was ook mijn doel. Nou ja de relaties zullen even hopeloos hier zijn als in Nederland dus dat is verder geen factor voor verhuizen of niet.

En fitnessen was ook mijn doel maar daar ben ik nog altijd te lui voor. In Nederland kan ik dan nog tenminste fietsen en bijvoorbeeld schaatsen bij de schaatsbaan, in geheel Ierland is er helaas geen kunstijsbaan behalve zo'n kleintje voor de kinderen met kerstmis.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 16:46:45 #6
414785 sirdanilot
pi_201499823
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:42 schreef koemleit het volgende:
na gelezen te hebben zie ik echt geen enkele reden om in Ierland te blijven.
de vraag is natuurlijk wel wat je ervoor terugkrijgt hier in Nederland.
Ja maar ik vind het ook wel gezellig met mijn vrienden hier hoor en die gaan mij ook wel missen. Ik zeg wel steeds dat ik langs kan komen , het is maar 1 uur vliegen.

Maar de 100 procent belangrijkste reden dat ik altijd in ierland bleef tot nu toe was mijn baan. En zij kunnen mij hoogstwaarschijnlijk wel overplaatsen.

Nou ja mocht de overplaatsing vanuit mijn werk niet lukken, of mochten ze met bizarre eisen komen (b.v. een loonsverlaging of zo), dan is dit dilemma voor mij besloten. Maar vooralsnog ga ik ervanuit dat ik gewoon kán worden overgeplaatst.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 16:48:29 #7
414785 sirdanilot
pi_201499851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:43 schreef Sfancta het volgende:
Ik zou alleen al blijven voor het open riool.
Kou kan je tegen gaan met een dikke deken.
Ja maar in de winter zit ik dag in dag uit thuis te werken in de kou dat is niet zo fijn. Heb alleen zo'n loeiend electrisch kacheltje dat honderden euros per maand stookt en het wordt dan wel warm maar zodra je hem uitzet is het meteen weer koud :')

Al is het wel denkbaar dat ik tegen de tijd dat het winter is, gewoon naar kantoor mag als ik dat aanvraag, en dan is het niet zo een probleem als het thuis koud is. S avonds vind ik het nooit erg, alleen tijdens het werken thuis.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 16:52:02 #8
414785 sirdanilot
pi_201499902
Maar nu ben ik ook bang dat mijn werkgever woest word als ik opeens zeg dat ik niet meer naar NL kan (ik verzin dan wel een smoesje)

Maar ja in een opwelling had ik die overplaatsing en zo allemaal aangevraagd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201499928
Nou opwelling, of gewoon omdat het goed voelt en je intuïtie dat aangeeft. Uiteindelijk volg je je hart in dit soort beslissingen.
What's the name of the game?
  vrijdag 24 september 2021 @ 16:57:37 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201499969
Vertrekken dus.
Mooi land Ierland.
Als het droog is, en je kachel het doet. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 16:59:12 #11
414785 sirdanilot
pi_201499986
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:54 schreef -marz- het volgende:
Nou opwelling, of gewoon omdat het goed voelt en je intuïtie dat aangeeft. Uiteindelijk volg je je hart in dit soort beslissingen.
Ja ik had wel het idee dat het uit mijn hart kwam. Ik had het op een niet zo subtiele manier laten weten zonder daarbij na te denken en de aarzeling en het twijfelen komt eigenlijk nu pas op.

Maar ja wat is nou wijsheid ik zit gewoon ongelooflijk met mn eigen in de knoop op het moment :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 24 september 2021 @ 17:10:19 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201500156
Als je zou blijven, zou dat dan sowieso tijdelijk zijn? Of zie je een toekomst in Ierland?

Hoe langer je wegblijft, hoe lastiger het misschien wel wordt om weer terug te gaan naar Nederland.

Als je je baan kunt houden en naar Nederland kunt, zou ik die stap nu zetten.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 17:45:30 #13
414785 sirdanilot
pi_201500699
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Als je zou blijven, zou dat dan sowieso tijdelijk zijn? Of zie je een toekomst in Ierland?

Hoe langer je wegblijft, hoe lastiger het misschien wel wordt om weer terug te gaan naar Nederland.

Als je je baan kunt houden en naar Nederland kunt, zou ik die stap nu zetten.
Op dit moment zou ik niet oud willen worden hier in Ierland nee.

Maar je weet natuurlijk ook nooit wat er gaat gebeuren. Stel ik zou b.v. een huis in landelijk ierland kopen (wat in tegenstelling tot een huis hier in de stad wel realistisch is op termijn maar dan heb ik het over een termijn van nog een aantal jaren) word ik misschien wél gelukkiger hier. Stel ik zou hier een relatie vinden dan zou ik misschien wél gelukkiger hier worden.

Maar op dit moment als ik het nu beschouw zou ik hier geen jaren willen blijven nee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 24 september 2021 @ 17:50:47 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201500763
Gewoon naar je onderbuik luisteren in dit soort gevallen. En anders ga je over een paar jaar gewoon weer terug naar Ierland.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 17:55:04 #15
414785 sirdanilot
pi_201500825
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:50 schreef Nobu het volgende:
Gewoon naar je onderbuik luisteren in dit soort gevallen. En anders ga je over een paar jaar gewoon weer terug naar Ierland.
Mijn doel was om na een jaar in NL te bekijken of ik niet tóch terug wil naar ierland inderdaad.

Het is natuurlijk lastig om een woning te vinden in Nederland. Nu heb ik gelukkig wel een relatief hoog loon zodat ik gewoon een peperdure vrijesectorhuurwoning kan krijgen van een huisjesmelker maar ja als elke maand mijn salaris daaraan op gaat dat vind ik ook nogal wat. Kopen is alleen over een termijn van een paar jaar een optie.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201504865
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja ik had wel het idee dat het uit mijn hart kwam. Ik had het op een niet zo subtiele manier laten weten zonder daarbij na te denken en de aarzeling en het twijfelen komt eigenlijk nu pas op.

Maar ja wat is nou wijsheid ik zit gewoon ongelooflijk met mn eigen in de knoop op het moment :(
Heb je spijt? Of is het eerder koudwatervrees?
Somebody that I used to know
pi_201504891
Overigens ga je bij een groot deel van je redenen ook in Nederland jezelf tegenkomen. Prijs jezelf nog niet gelukkig. Heb je een plan wat je wil bereiken in Nederland?
Somebody that I used to know
pi_201508665
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja ik had wel het idee dat het uit mijn hart kwam. Ik had het op een niet zo subtiele manier laten weten zonder daarbij na te denken en de aarzeling en het twijfelen komt eigenlijk nu pas op.

Maar ja wat is nou wijsheid ik zit gewoon ongelooflijk met mn eigen in de knoop op het moment :(
Mij lijkt het duidelijk. Je hart zegt ook je wil naar NL. Het lijstje argumenten zegt ook kies voor Nederland. Het is alleen een kwestie van over de twijfel durven heen te stappen en doen. Wat je kan doen, is kijken welke keuze het beste voelt en dus je hart volgen. Dat is wijsheid :)
  zondag 26 september 2021 @ 14:44:21 #19
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_201526693
- Weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door CoolGuy op 26-09-2021 15:01:53 ]
En Allah weet het het beste
pi_201529748
Je noemt meer nadelen dan voordelen. Tijd om terug naar Nederland te gaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201531247
Is er ook nog een derde optie? (in het kader van Out of the box denken)
Somebody that I used to know
pi_201534265
quote:
2s.gif Op zondag 26 september 2021 18:48 schreef Postbus100 het volgende:
Is er ook nog een derde optie? (in het kader van Out of the box denken)
Dit:
Kan je dat hokje in Dublin niet aan houden?

AirBnB je het, kijk je of je de opbrengsten per post in een envelop naar je melker kan sturen.

Heb je een vakantie huis daar, voor de mooie zomers. Kan je daar de natuur in trekken (met OV, deelauto of liften).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_201547083
Wanneer is dat "niet kunnen beslissen" gekomen?
Je hebt immers ooit wel besloten om naar Ierland toe te gaan, waar er nogal veel mensen zijn die qua wonen niet verder komen dan het dorp/gemeente verderop.
Dus je kunt het wel: beslissen, en dan doen.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 september 2021 @ 18:14:22 #24
414785 sirdanilot
pi_201554507
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 23:12 schreef ETphonehome het volgende:
Wanneer is dat "niet kunnen beslissen" gekomen?
Je hebt immers ooit wel besloten om naar Ierland toe te gaan, waar er nogal veel mensen zijn die qua wonen niet verder komen dan het dorp/gemeente verderop.
Dus je kunt het wel: beslissen, en dan doen.
Nou het is meer dat ik eerst had besloten terug naar nl te gaan maar nu ben ik aan het twijfelen en inmiddels wil ik eigenlijk weer een jaar wachten daarmee.

Of wachten totdat ik bijvoorbeeld een huis kan kopen en dat duurt wel minstens 5 jaar vrees ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 29 september 2021 @ 04:32:32 #25
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201559841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou het is meer dat ik eerst had besloten terug naar nl te gaan maar nu ben ik aan het twijfelen en inmiddels wil ik eigenlijk weer een jaar wachten daarmee.

Of wachten totdat ik bijvoorbeeld een huis kan kopen en dat duurt wel minstens 5 jaar vrees ik.
En dan toch een topic maken, omdat?

Dat is wel een beetje de rode draad in je topics: een vraag stellen en dan na x aantal posts komt eruit dat je het antwoord op die vraag eigenlijk al lang wist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')