abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201499633
Hoe spiritueel ben jij?
Lees je bijv. je horoscoop, mediteer je op regelmatige basis of loop je met een helende edelsteen in je broekzak? Dit zijn slechts een paar voorbeelden, natuurlijk.

Zelf heb ik o.a. interesse in edelstenen. Eerder droeg ik deze bij me als een soort talisman, maar dat doe ik tegenwoordig wat minder. Ook ben ik bezig met een cursus Astrologie (duiden van m'n geboortehoroscoop, psychologische astrologie) & ben ik lid van een een redelijk spiritueel magazine :) Er borrelen vast nog wel meer dingen boven als ik er wat langer over nadenk.

Als er érgens op FOK! mensen met een spirituele inslag rondhangen, dan moet 't wel hier zijn. Vandaar de vraag :)

Let op, dit topic is geplaatst is TRU. Houd hier rekening mee in je evt. reactie
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201500342
* JustinK is helemaal niet spiritueel.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_201500682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:22 schreef JustinK het volgende:
* JustinK is helemaal niet spiritueel.
Dat is de spirit
pi_201521698
Ben wel een beetje bijgelovig, terwijl ik denk dat het flauwekul is. Zo besloot ik voor de grap dat 13 mijn geluksgetal is. Nu hou ik dagboeken bij en ik lees ze vaak terug. Nu zie ik dat de 13e meer dan gemiddeld een ongelukkige dag blijkt te zijn. Wist je trouwens dat Corona in Nederland “officieel” begon op 13 maart 2020?
pi_201592634
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 08:36 schreef -Sigaartje het volgende:
Ben wel een beetje bijgelovig, terwijl ik denk dat het flauwekul is. Zo besloot ik voor de grap dat 13 mijn geluksgetal is. Nu hou ik dagboeken bij en ik lees ze vaak terug. Nu zie ik dat de 13e meer dan gemiddeld een ongelukkige dag blijkt te zijn. Wist je trouwens dat Corona in Nederland “officieel” begon op 13 maart 2020?
Jep, vrijdag de 13e. Dat was me destijds ook niet ontgaan :')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201592639
Ik heb van die Inner Compas Cards. Erg leuk om te doen: contact leggen met je intuïtie op die manier :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201592712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:49 schreef Celestien het volgende:

[..]
Jep, vrijdag de 13e. Dat was me destijds ook niet ontgaan :')
Het valt me wel op. Op de 13e gebeuren vervelende dingen. Het kan de kracht zijn van het gezamenlijk menselijk bewustzijn. Alles sluit in elkaar.
Maar gisteren heb ik promotie gekregen op mijn werk, dus ik noteer 30 als geluksgetal, speel ik nu ook bij de staatsloterij.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:57:44 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201592740
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:55 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Het valt me wel op. Op de 13e gebeuren vervelende dingen. Het kan de kracht zijn van het gezamenlijk menselijk bewustzijn. Alles sluit in elkaar.
Maar gisteren heb ik promotie gekregen op mijn werk, dus ik noteer 30 als geluksgetal, speel ik nu ook bij de staatsloterij.
De 13e obv welke kalender?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201592751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:55 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Het valt me wel op. Op de 13e gebeuren vervelende dingen. Het kan de kracht zijn van het gezamenlijk menselijk bewustzijn. Alles sluit in elkaar.
Maar gisteren heb ik promotie gekregen op mijn werk, dus ik noteer 30 als geluksgetal, speel ik nu ook bij de staatsloterij.
Ik heb wel vaak terugkerende nummers, maar weet niet of ik dit moet zien als een geluksgetal. Het heeft me nooit wat gebracht.

Maar ben tot het besef gekomen dat ik toch echt wel een spiritueel mens ben. Niet te gek, maar het heeft mijn interesse. Vroeger meer dan nu (nog) het geval is. Het is in de loop der jaren wat ondergesneeuwd geraakt door verschillende gebeurtenissen, maar begin nu te merken dat ik er weer naar grijp & dat voelt niet verkeerd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201592830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:58 schreef Celestien het volgende:

[..]
Ik heb wel vaak terugkerende nummers, maar weet niet of ik dit moet zien als een geluksgetal. Het heeft me nooit wat gebracht.

Maar ben tot het besef gekomen dat ik toch echt wel een spiritueel mens ben. Niet te gek, maar het heeft mijn interesse. Vroeger meer dan nu (nog) het geval is. Het is in de loop der jaren wat ondergesneeuwd geraakt door verschillende gebeurtenissen, maar begin nu te merken dat ik er weer naar grijp & dat voelt niet verkeerd.
Zo heb ik iets met nummer 14. Komt continue terug in mijn leven. Als jongen dacht ik: mijn eerste vriendinnetje zal op de 14e geboren zijn. En verrek.....
pi_201592833
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:57 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
De 13e obv welke kalender?
Moet ik nou gaan googelen wat voor kalender wij hebben.
Bij mij hangtie hier aan de muur...
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:11:41 #12
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201594467
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:07 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Moet ik nou gaan googelen wat voor kalender wij hebben.
Bij mij hangtie hier aan de muur...
De Gregoriaanse? Niet een of andere maankalender?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201594907
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:11 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
De Gregoriaanse? Niet een of andere maankalender?
Je zult het misschien niet geloven, maar ik ben bezig mijn eigen kalendersysteem te ontwikkelen. Toevallig komt het menselijk bioritme overeen met de maan.
pi_201595651
Misschien moeten we een topic openen over Moonology.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:58:20 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201595727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:46 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Je zult het misschien niet geloven, maar ik ben bezig mijn eigen kalendersysteem te ontwikkelen. Toevallig komt het menselijk bioritme overeen met de maan.
Ja daar stip je idd wel iets bijzonders aan ja.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201906432
Ik ben niet religieus en geloof niet in bovennatuurlijke krachten en heb weinig bijgeloof. Zoals wanneer een zwarte kat voor je oversteekt dan is dit een omen voor onheil. De eerste keer dat dit me overkwam kwam die zwarte kat onverwacht voor mijn auto, helaas heb ik 'm per ongeluk dood gereden. Ikzelf heb daarbij alleen maar spijt ervaren dat ik hem niet eerder heb gezien. Hoewel ik wettelijk niets fout had gedaan rijdt nu wel altijd bewust langzamer in die straat. Er huisde in dit geval enige waarheid in dit bijgeloof, al was het dan onheil voor de zwarte kat zelf. Arme Sloeber. :@ :'( :') Het heeft me wel geleerd dat zelfs 30kmh in sommige straten nog steeds te snel is.

Afijn, dan zou je zeggen dat ik volgens de hier geldende definities niet spiritueel ben.

Al denk ik er zelf anders over en zie het wat ruimer. Zo ben ik wel overtuigt van het bestaan van positieve of negatieve energievelden en dat wij daar een zintuig voor hebben. En dat dit zintuig bij sommigen beter werkt dan bij anderen. Zoals we dit bv. allemaal misschien wel eens hebben ervaren, de kroeg in wandelen en je voelt een rare sfeer en een bepaalde negatieve spanning en dan niet veel later ontstaat er een knokpartijtje o.i.d. Ik vermoed dat wij met onze verstedelijking iets verder van de natuur zijn komen te staan en dit zintuig grotendeels in vergetelheid is geraakt en het weglachen als toeval. Er zijn ook aanwijzingen zat dat de dierenwereld dit zintuig nog in volle functionaliteit bezit en gebruikt. Ook zijn er aanwijzingen dat de Florawereld vele malen intelligenter is dan we altijd hebben gedacht.

Het is voor mij dus geloven dat zielen energieën zijn die enigermate op elkaar inwerken en tot iets kunnen resulteren. Dat maakt van mij wel een soort van holist. Ook heb ik daarmee begrip en veel respect kunnen opbrengen voor de animistische culturen. Deze culturen zijn wat oprechter en veelzijdiger spiritueel en gaan wat gezonder met geloof om dan de strikt religieuze culturen. In het animisme heeft alles een ziel in de vorm van een energie, zelfs elke individuele steen heeft zijn eigen ziel. Het is dan ook geen geloof in een god en dus geen religie.Het is ook geen bovennatuurlijke eigenschappen toedichten, maar het geloof in de energie en wat deze energie uit die stenen met jouw zou kunnen doen. Kijk daarin bv naar de Wabi Sabi of de Zen van een Japanse rotstuin. Bij het creëren van zo'n tuin wordt elke steen afzonderlijk bekeken en op zijn spirituele waarde geschat en volgens bepaalde regels geplaatst in contrast met zijn zielsverwanten in zijn omgeving. Dat geheel in balans straalt een bepaalde positieve energie uit waarvan je tot rust en harmonie zou kunnen komen. En het werkt, mits je er voor open staat... ^O^

Dat mag volgens de westerse inzichten een placebo noemen, de kracht van het geloof, dat maakt niet uit... Hier wordt de kracht van het geloof zonder enige druk positief gebruikt. Kijk hier bv. naar onze mysterieuze IJsman - Win Hof, die heeft al heel wat wetenschappers verbluft doen staan. Een welbekende wetenschapper heeft ooit geuit dat Wim Hof het geheim van de placebo heeft ontrafeld. En dat zou wel eens heel erg waar kunnen zijn.

Zelfs bij weinig onderzoek al voldoende bewijzen dat placebo vaak werkt en bij placebo ligt geloof, hoop en liefde ten grondslag. :lijstje:
quote:
Beter een goede therapeut met een waardeloze therapie dan andersom
Dus ja in die zin ben ik wel spiritueel en geloof dat alles een ziel heeft in de vorm van een overdrachtelijke energie en het hoeft daarvoor niet eens te leven. Heel simpel verwoord, ik kijk naar een steen en verdiep mij in zijn schoonheid, ik kijk naar de vormen en wat het me zegt en zie zijn ziel, het maakt me rustig, het stemt me positief en kan zo zelfs nog respect en liefde voor stenen opbrengen. Oya-ishi de centrale steen, de steen uit het vuur. O+
Bewonderenswaardig en voor de gemiddelde westerling volslagen idioot.

Zo had ik ook een talisman op mijn MTB waarmee regelmatig door het bos jakkerde. Een klein realistisch speelgoed Hagedisje op het frame geplakt. Een oud Germaans geloof waar de hagedis het symbool voor bescherming en het eeuwige leven is. Immers wanneer je hun staartje of pootje af zou hakken groeit er weer een nieuwe aan. :) Ik blijf hier wat dichter bij mijn roots ik ben immers geen boeddhist maar een Germaan. In de algemene westerse religieuze zin representeerde dit hagedisje dus mijn beschermengel. In mijn geloof niet een of andere geest die als engel (Oma?) continue met me meevliegt. Ook niet de Heilige Sint Christoffel. Maar gewoon het geloof in de positieve energie van het gebaar en de zielsverwante gedachte die rust geeft en de concentratie bevorderd.

Het is eigenlijk best jammer dat geloven en of bijgeloven in onze cultuur/tijdsgeest zo gestigmatiseerd is en bijna geen enkele filosofische waarde meer kent. In meerderheid slechts nog verdeelde kampen, de wappies vs. de rationele.

Of geloven in en vertrouwen op één alles bepalende god. En zich daar als een mak lammetje aan overgeven... Zoals de wappies die geen spuitje willen maar wel elke zondag met 60 man tegelijk elkaar in de kerk in de nek staan te hijgen. En dan bij de gratie van god alles maar passief op hun dak laten vallen omdat dat god dat wil. 8)7 Of wappies die dit dan weer niet echt zien zitten maar onbewust toch vanuit dezelfde basis iets anders geloven, zoals in het bovennatuurlijke en of de geneeskracht van stenen en daarop vertrouwen en dat dus verafgoden. Of de tegenhangers van elk soort geloof en dit rationeel in het geheel afwijzen. Ook wappies? Ik kan er maar weinig positiefs uithalen het is eigenlijk geloofsverstoring gestoeld op angst en ze doen elkaar allemaal tekort.

Dat terwijl geloven en spiritualiteit een wonderbaarlijke positieve natuurkracht blijkt te zijn. Het ligt eigenlijk bij moeder natuur voor onze neus op een zilver dienblad. Maar om een of andere wazige reden niet aan durven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 26-10-2021 10:35:47 ]
  woensdag 27 oktober 2021 @ 01:36:47 #17
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201915421
Sommigen vinden mij spiritueel, anderen juist helemaal niet.

Ik geloof niet in het meeste... maar ik kan het ook niet uitsluiten...mede door een aantal eigen ervaringen uit het verleden.

Maar of het niet 100% uitsluiten van enkele gebeurtenissen die ik heb mee gemaakt... nu direct spiritueel is?
Geen idee. Ik probeer me er zo weinig mogelijk mee bezig te houden... sterker nog ik probeer er gewoon wetenschappelijk naar te kijken. Het leven is al ingewikkeld genoeg.
pi_202451939
iedereen is in zekere zin spiritueel of heeft zijn spirituele rol hier te spelen op aarde
  maandag 3 januari 2022 @ 15:20:35 #19
498722 Ishim
Ik ben jou, jij bent mij
pi_203009834
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:10 schreef Abundance2 het volgende:
iedereen is in zekere zin spiritueel of heeft zijn spirituele rol hier te spelen op aarde
Dit klopt. Het is niet mogelijk om niet spiritueel te zijn. Spiritualiteit kun je zien als een draaiknop van volume, bijvoorbeeld. Met wat training (of middelen) kun je het volume flink opschroeven en zo houden, hoewel bij middelen het vaak maar tijdelijk is.
Coaching in: Spiritualiteit, Gezonde Leefstijl en Levensmissie
Website: Ishim.eu
  maandag 3 januari 2022 @ 15:50:58 #20
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203010308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:10 schreef Abundance2 het volgende:
iedereen is in zekere zin spiritueel of heeft zijn spirituele rol hier te spelen op aarde
Kun je een definitie geven van ‘spiritueel’?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203010549
Behoorlijk. Ik heb een diverse etnische achtergrond en gebruik eigenlijk veel van m'n voorouders: Voodoo, Kaballah en het occulte.
Op verzoek leg ik kaarten, ik manifesteer veel en het nieuwe jaar is begonnen met het uitgebreid reinigen van mijn huis.
Hetgeen wat ik doe zou in oudere tijden beschreven worden als hogepriesteres of magiër.
pi_203010753
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:50 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Kun je een definitie geven van ‘spiritueel’?
Dat iedereen een geest is in een lichaam.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 januari 2022 @ 16:34:04 #23
74056 crew  ToT
pi_203010780
Ik ben jarenlang flink met spiritualiteit bezig geweest: ik ben een Tera Mai Reiki & Seichem master & teacher en heb inwijdingen gedaan, waaronder ook tot mastergraad.
Ik ben naar spirituele kampen geweest, heb wat wicca-rituelen gedaan (waar ik overigens niet in geloofde), heb meditaties geschreven die erg goed aansloegen bij diverse mensen, ben naar een Karuna Ki-bijeenkomst geweest waar ik aan een heel ritueel heb meegedaan en zonder iets over mijn achtergrond verteld te hebben schrokken diverse mensen daar van de kracht van mijn chakra's! _O-
"Doet u misschien aan Reiki?"
- "Ja"
"Tera Mai misschien?"
- "Daar ben ik master in."
Iedereen tegelijk: "Ohhhhh, dat verklaart het!"

_O- True fucking story! :D
Ook erg bijzondere dingen meegemaakt met behandelingen overigens.

Maar sinds mijn burn-out doe ik er echt geen flikker meer mee. Ik richt me nu echt op het gewone alledaagse. Ik heb nu een gezinnetje en in mijn huidig leven is er gewoon geen plaats meer voor het spirituele,
pi_203389671
Ik ben sinds 15 jaar Christen (protestants) en daar erg intensief mee bezig. Niet opgegroeid in een familie met een specifiek geloof, maar cultureel katholiek (1 keer per jaar naar de kerk met kerst, gedoopt en vormsel gedaan maar verder niks).

Spiritualiteit is voor mij geen stenen, chakra's en horoscopen, maar een persoonlijke relatie met God via Jezus Christus door middel van gebed, aanbidding, studie, gemeenschap en dienstbaarheid.

Het doel daarvan is om een beter mens te worden dankzij de liefde van God, wat zich in goede daden vertaalt voor je medemens, en zelfs voor je vijanden.

Dat is niet altijd makkelijk, want je gaat een strijd aan met jezelf en het kwaad in de wereld. Maar dat is een kwestie van vallen en opstaan.

Ik ben actief in een kerk en geef daarbij bijbelonderwijs aan jongeren, doe preken, organiseer jongerenactiviteiten, werk mee aan de boekhouding en nog een paar dingen. Dit beschouw ik allemaal als 'spiritueel', omdat ik het niet voor mijzelf doe, maar voor God.

Voordat ik Christen was, was ik zo'n 5 jaar erg bezig met esoterie en het occulte. Ik geloofde toen dat alle religies paden naar God zijn, dat Christenen hun eigen religie simpelweg niet hadden begrepen, dat ik een connectie met God had, dat God universeel bewustzijn was, enzovoorts. Maar ik bleef met vragen zitten en bleef dus ook doorzoeken, ook al was ik erg overtuigd van de waarheid van deze visie.

Uiteindelijk ben ik er toch van overtuigd geraakt dat het Christelijke geloof wel degelijk de waarheid is, en ook niet meer van mening veranderd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-01-2022 16:13:15 ]
pi_203434619
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:33 schreef Celestien het volgende:
Hoe spiritueel ben jij?
Lees je bijv. je horoscoop, mediteer je op regelmatige basis of loop je met een helende edelsteen in je broekzak? Dit zijn slechts een paar voorbeelden, natuurlijk.

Zelf heb ik o.a. interesse in edelstenen. Eerder droeg ik deze bij me als een soort talisman, maar dat doe ik tegenwoordig wat minder. Ook ben ik bezig met een cursus Astrologie (duiden van m'n geboortehoroscoop, psychologische astrologie) & ben ik lid van een een redelijk spiritueel magazine :) Er borrelen vast nog wel meer dingen boven als ik er wat langer over nadenk.

Als er érgens op FOK! mensen met een spirituele inslag rondhangen, dan moet 't wel hier zijn. Vandaar de vraag :)

Let op, dit topic is geplaatst is TRU. Houd hier rekening mee in je evt. reactie
Ik ben niet echt modern spiritueel.
Mijn interesse gaan niet verder dan goede ouderwetse spookverhalen en het mooi vinden van oude kerkgebouwen.
Kristallen en klankschalen zijn aan mij niet besteed.

En wat spookverhalen betreft, zodra er clubjes van die namaak-ghostbusters met meetapparatuur en lampjes bij komen haak ik gelijk af.

[ Bericht 2% gewijzigd door Werkman op 30-01-2022 18:00:22 ]
pi_203436221
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 16:34 schreef ToT het volgende:
Ik ben jarenlang flink met spiritualiteit bezig geweest: ik ben een Tera Mai Reiki & Seichem master & teacher en heb inwijdingen gedaan, waaronder ook tot mastergraad.
Ik ben naar spirituele kampen geweest, heb wat wicca-rituelen gedaan (waar ik overigens niet in geloofde), heb meditaties geschreven die erg goed aansloegen bij diverse mensen, ben naar een Karuna Ki-bijeenkomst geweest waar ik aan een heel ritueel heb meegedaan en zonder iets over mijn achtergrond verteld te hebben schrokken diverse mensen daar van de kracht van mijn chakra's! _O-
"Doet u misschien aan Reiki?"
- "Ja"
"Tera Mai misschien?"
- "Daar ben ik master in."
Iedereen tegelijk: "Ohhhhh, dat verklaart het!"

_O- True fucking story! :D
Ook erg bijzondere dingen meegemaakt met behandelingen overigens.

Maar sinds mijn burn-out doe ik er echt geen flikker meer mee. Ik richt me nu echt op het gewone alledaagse. Ik heb nu een gezinnetje en in mijn huidig leven is er gewoon geen plaats meer voor het spirituele,
Niet om te bekritiseren of te spotten hoor, maar ik ben een leek als een kouwe zak aardappelen op dat gebied. :7
Maar horen reiki masters wel overspannenheid of burn outs te kunnen krijgen?
Dat gaat toch allemaal juist om balans en ontspanning?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 januari 2022 @ 18:23:09 #27
74056 crew  ToT
pi_203436300
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:15 schreef Werkman het volgende:

[..]
Niet om te bekritiseren of te spotten hoor, maar ik ben een leek als een kouwe zak aardappelen op dat gebied. :7
Maar horen reiki masters wel overspannenheid of burn outs te kunnen krijgen?
Dat gaat toch allemaal juist om balans en ontspanning?
_O- Dr Mikao Usui is zelfs overleden aan een hersenbloeding of whatever door alle stress omdat iedereen door hem geholpen wilde worden! :')

Voor ik wat meer bekend in het wereldje werd, had ik dezelfde ideeën als jij hoor! :Y Als je spiritueel bent en je chakra's zitten in balans, dan moet je zo verlicht zijn dat je glow-in-the-dark drollen in de pot achter laat, maar helaas: het gewone leven blijft gewoon doorgaan, met alle negatieve gevolgen van dien.
Als je voor zo'n 3 FTE aan werkzaamheden hebt zoals ik had, waarvan een flink deel totaal niet bij je persoonlijkheid past, dan ga je echt wel een keer hard onderuit.
Daarbij moet je je ego ook los kunnen laten in het Reiki-wereldje, maar ik heb behoorlijk extreme figuren meegemaakt in die tijd.
"Hahaha, dus jij denkt dat het hiernamaals er ZO uitziet? Oh dat is heel schattig hoor, maar daar klopt natuurlijk NIETS van! Mijn engelbewaarder heeft mij een kijkje gegeven in hoe het er DAADWERKELIJK uitziet, en het lijkt in de verste verte NIET op hoe jij het omschrijft!"
Zo ook met het zien van aura's; "Hoe jij ze denkt te zien klopt NIETS van! In het echt, zoals IK ze dus zie, zien ze er HEEL anders uit!"
enz enz enz.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 januari 2022 @ 18:24:16 #28
74056 crew  ToT
pi_203436313
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:03 schreef Werkman het volgende:

[..]
Ik ben niet echt modern spiritueel.
Mijn interesse gaan niet verder dan goede ouderwetse spookverhalen en het mooi vinden van oude kerkgebouwen.
Kristallen en klankschalen zijn aan mij niet besteed.

En wat spookverhalen betreft, zodra er clubjes van die namaak-ghostbusters met meetapparatuur en lampjes bij komen haak ik gelijk af.
Ouwe spookverhalen vind ik ook gaaf; de Witte Wieven en de knaap die een boerendochter wilde huwen, Grietje de heks en het dienstmeisje enz.
pi_203436400
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:23 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- Dr Mikao Usui is zelfs overleden aan een hersenbloeding of whatever door alle stress omdat iedereen door hem geholpen wilde worden! :')

Voor ik wat meer bekend in het wereldje werd, had ik dezelfde ideeën als jij hoor! :Y Als je spiritueel bent en je chakra's zitten in balans, dan moet je zo verlicht zijn dat je glow-in-the-dark drollen in de pot achter laat, maar helaas: het gewone leven blijft gewoon doorgaan, met alle negatieve gevolgen van dien.
Als je voor zo'n 3 FTE aan werkzaamheden hebt zoals ik had, waarvan een flink deel totaal niet bij je persoonlijkheid past, dan ga je echt wel een keer hard onderuit.
Daarbij moet je je ego ook los kunnen laten in het Reiki-wereldje, maar ik heb behoorlijk extreme figuren meegemaakt in die tijd.
"Hahaha, dus jij denkt dat het hiernamaals er ZO uitziet? Oh dat is heel schattig hoor, maar daar klopt natuurlijk NIETS van! Mijn engelbewaarder heeft mij een kijkje gegeven in hoe het er DAADWERKELIJK uitziet, en het lijkt in de verste verte NIET op hoe jij het omschrijft!"
Zo ook met het zien van aura's; "Hoe jij ze denkt te zien klopt NIETS van! In het echt, zoals IK ze dus zie, zien ze er HEEL anders uit!"
enz enz enz.
Oh, Herkenbaar!
Dat heeft die ouwe van mij in de kerk ook.
Hele discussies over het hiernamaals, engelen, de bijbel en alles nogal wat.
Zet hem (protestant) in een kamer met een katholiek met de opdracht om over het geloof te discussiëren en je kan 'm een stapel boterhammen en een thermoskan met koffie mee geven. :7
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 januari 2022 @ 18:37:28 #30
74056 crew  ToT
pi_203436490
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:31 schreef Werkman het volgende:

[..]
Oh, Herkenbaar!
Dat heeft die ouwe van mij in de kerk ook.
Hele discussies over het hiernamaals, engelen, de bijbel en alles nogal wat.
Zet hem (protestant) in een kamer met een katholiek met de opdracht om over het geloof te discussiëren en je kan 'm een stapel boterhammen en een thermoskan met koffie mee geven. :7
_O- Okee dan!

Ja ik geloof absoluut niet in de Bijbel, ZEKER niet in het Oude Testament.
Ik ben te wetenschappelijk ingesteld ingesteld om in die oude teksten te geloven.
Er zijn een aantal geweldige Youtube-kanalen te vinden die veel van die oude verhalen op diverse manieren onderuit halen. Met name de zondvloed moet het enorm ontgelden! _O-
New Age spiritualiteit kan ik me meer in vinden (met een ietwat Boeddhistisch sausje), maar al met al ben ik toch meer een atheïst, ondanks dat ik echt genoeg dingen meegemaakt heb die niet zomaar te verklaren vallen.
  zondag 30 januari 2022 @ 18:38:49 #31
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_203436511
.-edit-

[ Bericht 93% gewijzigd door Lavenderr op 13-08-2022 22:46:32 ]
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203436621
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:37 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- Okee dan!

Ja ik geloof absoluut niet in de Bijbel, ZEKER niet in het Oude Testament.
Ik ben te wetenschappelijk ingesteld ingesteld om in die oude teksten te geloven.
Er zijn een aantal geweldige Youtube-kanalen te vinden die veel van die oude verhalen op diverse manieren onderuit halen. Met name de zondvloed moet het enorm ontgelden! _O-
New Age spiritualiteit kan ik me meer in vinden (met een ietwat Boeddhistisch sausje), maar al met al ben ik toch meer een atheïst, ondanks dat ik echt genoeg dingen meegemaakt heb die niet zomaar te verklaren vallen.
Jij zou uren met die ouwe door kunnen brengen. :7
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 januari 2022 @ 18:47:51 #33
74056 crew  ToT
pi_203436647
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:46 schreef Werkman het volgende:

[..]
Jij zou uren met die ouwe door kunnen brengen. :7
_O-

Doet me trouwens denken aan duren van een ex-vriendin van me; hadden elke zondag een Bijbel-praatgroepje.
"Wat God hier EIGENLIJK probeerde te zeggen was...."
Komt best een beetje arrogant over; denken dat je beter uit je woorden kunt komen dan Onze Lieve Heer himself! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 januari 2022 @ 18:48:58 #34
74056 crew  ToT
pi_203436664
https://www.youtube.com/p(...)95iZJqEjmc5oxY5r6BzP
Leuk kijkvoer over de zondvloed.
Hij heeft nog ladingen meer geweldige video's over religie. :)
pi_203436771
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:48 schreef ToT het volgende:
https://www.youtube.com/p(...)95iZJqEjmc5oxY5r6BzP
Leuk kijkvoer over de zondvloed.
Hij heeft nog ladingen meer geweldige video's over religie. :)
Ik ben niet zo van de YouTube, daar kan je alle kanten mee op. Van de reptielmensen tot de platte aarde.
Maar ik zal ze door sturen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 januari 2022 @ 18:58:00 #36
74056 crew  ToT
pi_203436816
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:55 schreef Werkman het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van de YouTube, daar kan je alle kanten mee op. Van de reptielmensen tot de platte aarde.
Maar ik zal ze door sturen.
AronRa is niet zomaar iemand. :)https://nl.wikipedia.org/wiki/Aron_Ra
Hij is ook een politicus, maar ik kan ff niet meer terug vinden wat precies. Was wel iets redelijk hoogs.

Ook een goede playlist van hem:

En hij had nog een goeie. Is zo wel terug te vinden op zijn kanaal natuurlijk.

Ah, al gevonden:

pi_203437458
@ToT: Reactie van die ouwe van mij:
"Schilder mij niet af als een gladiool die iedereen probeert te bekeren en laat ieder lekker in zijn waarde.
Doe die beste jongen van harte de groeten en de beste wensen voor 2022."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 januari 2022 @ 19:41:24 #38
74056 crew  ToT
pi_203437527
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:36 schreef Werkman het volgende:
@:Tot: Reactie van die ouwe van mij:
"Schilder mij niet af als een gladiool die iedereen probeert te bekeren en laat ieder lekker in zijn waarde.
Doe die beste jongen van harte de groeten en de beste wensen voor 2022."
_O- _O- _O- :D ^O^

Heldere taal! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 januari 2022 @ 19:41:40 #39
74056 crew  ToT
pi_203437532
En ook de beste wensen van mij aan hem! B-)
  Beste/leukste mod 2022 zondag 30 januari 2022 @ 19:51:48 #40
319979 Fok-it
All is well
pi_203437693
Horoscopen, edelstenen en pendels e.d nee dat is niks voor mij. Mediteren vind ik wel fijn maar doe ik eigenlijk te weinig. En ik geloof opzich ook wel in de effecten van positieve energie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 zondag 30 januari 2022 @ 19:59:16 #41
319979 Fok-it
All is well
pi_203437800
Mediteren is overigens niet echt spiritueel te noemen maar simpelweg gewoon ademhalingsoefeningen die wel voor meer emotionele balans kunnen zorgen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_203440844


[ Bericht 52% gewijzigd door TLC op 30-01-2022 23:56:45 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203721202
Ik ben een klein beetje bijgelovig en heb een hekel aan het getal 13.

Heb vroeger (30 jaar geleden) wel eens geprobeerd tarot kaarten te leggen maar wat eruit komt is zo vaag en algemeen dat het eigenlijk altijd wel klopt op één of andere manier.

Ik vind van die kaartspelletjes altijd wel leuk maar het is meer voor vermaak en een beetje inzicht, niet om echt heel serieus te nemen.

Ik geloof niet in goden en bovennatuurlijke wezens, wellicht wel in kracht die vanuit jezelf komt om dingen aan te kunnen, maar dat is meer een mindset dan dat het van buitenaf komt.

Ik denk dat ons bewustzijn het product is van onze hersenactiviteit, ik geloof ook niet in een hiernamaals, reincarnatie of andere dingen (gelukkig maar want als ik dood ben wil ik gewoon dood zijn als een soort van eeuwige slaap)
pi_203734355
Bij mij is het spirituele dat ik denk dat meerdere levens bestaan om te leren en dat er groepen zielen zijn, vrienden.
@Werkman
Ik ben ook erg geinteresseerd in geestesverschijningen en paranormale gebeurtenissen. Ik geloof ook niet in die spokenjagers met nepinstrumenten met lampjes en wijzers, volgens mij kan dat helemaal niet.
En er wordt geld mee verdiend met zulke "reportages", dat geeft al te denken. Dus je zult met iets op de proppen moeten komen, spookverschijning of niet. Ik heb al genoeg matglazen ramen gezien waarachter een gezicht verscheen, dat kan iedereen nadoen.
pi_205144013
Ik heb sinds kort reiki 1.

Ik gebruik etherische oliën en aurasprays.

Mediteer steeds vaker
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')