abonnement Unibet Coolblue
pi_203339111
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:41 schreef SQ het volgende:
Waar ga je je zolder voor gebruiken?
Ik heb zelf ook in meerdere kamers ikea laminaat gelegd en dat vond ik heel goed te doen. Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe handig je bent ;)
Zolder gaat gebruikt worden voor opbergen, hobby en speelruimte. Er komt een tafel met bureaustoel te staan, maar geen intensief gebruik.
Het leggen komt denk ik wel goed als ik een handig iemand vraag om te helpen. Is laminaat van Ikea / bouwmarkt kwalitatief goed genoeg? Ik lees via Google soms over loslatende toplagen.
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 23:44:49 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203340044
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 22:11 schreef Hupje het volgende:

[..]
Zolder gaat gebruikt worden voor opbergen, hobby en speelruimte. Er komt een tafel met bureaustoel te staan, maar geen intensief gebruik.
Het leggen komt denk ik wel goed als ik een handig iemand vraag om te helpen. Is laminaat van Ikea / bouwmarkt kwalitatief goed genoeg? Ik lees via Google soms over loslatende toplagen.
Wij hebben laminaat van de Kwantum, ligt er al 12 jaar en is echt nog prima! En dat in de woonkamer, dan is het voor de zolder echt helemaal ok :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203340960
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 22:11 schreef Hupje het volgende:

[..]
Zolder gaat gebruikt worden voor opbergen, hobby en speelruimte. Er komt een tafel met bureaustoel te staan, maar geen intensief gebruik.
Het leggen komt denk ik wel goed als ik een handig iemand vraag om te helpen. Is laminaat van Ikea / bouwmarkt kwalitatief goed genoeg? Ik lees via Google soms over loslatende toplagen.
Volgens mij ligt het Ikea laminaat dat ik nieuw op mijn studentenkamer gelegd heb er nog, en het is al iets van 7 jaar geleden dat ik daar vertrokken ben. :D
Ik was er blij mee iig, heeft ook best wat omgevallen drankjes overleefd.
  maandag 24 januari 2022 @ 08:04:40 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_203341047
Ik was laatst bij iemand die het in de woonkamer had liggen van een huis met een serieus vochtprobleem en 2 honden en dat zag er behoorlijk afgeragd uit.
Maar jij legt het op zolder en ik maak ook een beetje op uit je tekst dat je daar niet veel komt, dus dan zou ik me er niet al te druk om maken, waarschijnlijk ligt het er over tien jaar nog net zo bij als op de dag dat je het er in legde :D
disclaimer
pi_203342166
Zo, onze huidige keuken is verkocht! Wordt twee dagen voordat de aannemer begint gedemonteerd en opgehaald.
Heb de hele keuken gepoetst en al 9 verhuisdozen gevuld. Heb alleen het belangrijkste er in gelaten. Dat zijn nog zo’n 5 dozen denk ik. :+

Wat wij nog moeten doen is de tegels van de keukenmuren af halen, de plinten verwijderen en de pvc-vloer verwijderen.
En alle overige meubels, spullen en planten verkassen naar boven en/of de veranda.

Tips zijn welkom. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_203342208
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:15 schreef arvensis het volgende:
Zo, onze huidige keuken is verkocht! Wordt twee dagen voordat de aannemer begint gedemonteerd en opgehaald.
Heb de hele keuken gepoetst en al 9 verhuisdozen gevuld. Heb alleen het belangrijkste er in gelaten. Dat zijn nog zo’n 5 dozen denk ik. :+

Wat wij nog moeten doen is de tegels van de keukenmuren af halen, de plinten verwijderen en de pvc-vloer verwijderen.
En alle overige meubels, spullen en planten verkassen naar boven en/of de veranda.

Tips zijn welkom. :)
Voor de tegels; klopboor of boorhamer met beitel. Dat was echt onze redding, anders was het nog minstens een hele dag extra werk geweest denk ik.
  maandag 24 januari 2022 @ 12:06:13 #209
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203343456
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:21 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Voor de tegels; klopboor of boorhamer met beitel. Dat was echt onze redding, anders was het nog minstens een hele dag extra werk geweest denk ik.
En als je die niet hebt, schaf het gerust een keer aan. Voor 100 euro heb je het gereedschap en het gaat je zoveel tijd schelen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 19:42:58 #210
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203349625
Zo, vandaag is de elektricien langs gekomen om te kijken wat er allemaal moest gebeuren voor de nieuwe keuken. Die staat gepland voor eind maart, dus voor die tijd gaat de huidige keuken er uit en wordt alles voorbereid voor de nieuwe keuken. *O* *O*
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 27 januari 2022 @ 14:17:42 #211
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203388299
Zojuist te horen gekregen dat we een huis gekocht hebben *O*
Maandag bouwkundige keuring, dus als dat allemaal meezit kan de voorpret beginnen!

(die was stiekem al lang begonnen want we zitten vol plannen :D )
  donderdag 27 januari 2022 @ 14:29:49 #212
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203388437
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 14:17 schreef gcjoel het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat we een huis gekocht hebben *O*
Maandag bouwkundige keuring, dus als dat allemaal meezit kan de voorpret beginnen!

(die was stiekem al lang begonnen want we zitten vol plannen :D )
Oh wat leuk! Gefeliciteerd!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203389532
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 14:17 schreef gcjoel het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat we een huis gekocht hebben *O*
Maandag bouwkundige keuring, dus als dat allemaal meezit kan de voorpret beginnen!

(die was stiekem al lang begonnen want we zitten vol plannen :D )
Oh yes, vertel eens meer over dat huis en die plannen
  donderdag 27 januari 2022 @ 15:59:15 #214
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203389563
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oh yes, vertel eens meer over dat huis en die plannen
2 onder 1 kap in buitengebied dus met een lekker stukje grond.
De vorige bewoners hebben vooral de tuin opgeknapt dus die is al heel fijn.
Huis moet helemaal opgeknapt worden, nieuwe keuken, badkamer, isoleren.
Te beginnen met asbest uit het dak laten halen.

Hopelijk maandag geen andere addertjes onder het gras, dan komt het wel goed.
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 20:50:14 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203393987
Om het wat makkelijker te maken toch even wat foto's van ons nieuwe huis. Als je de huidige bewoner bent, hoi ik ben de koper :W :D











Zoals jullie kunnen zien is het behoorlijk wit :D

Het belangrijkste momenteel is een nieuwe vloer. Deze zal helemaal vanaf de entree via de keuken naar de woonkamer lopen, zo'n 50m2 in totaal. Ik zit nu op een site waar je met eigen foto's kunt kijken hoe bepaalde vloeren staan. We twijfelen nu een beetje tussen visgraat/Hongaarse punt. 2 voorbeelden van hoe dat kan staan:









Mijn man vindt de kleur van de Hongaarse punt mooier en ik die van de visgraat, maar gek genoeg vindt hij de donkere kleur in visgraat wel mooi maar niet in Hongaarse punt :D Die lichtere vind ik zelf wat niksig dus neig dan zelf weer naar visgraat, ik vind het er wel gaaf uitzien!

Wij vragen ons af qua legrichting, kun je er ook voor kiezen de keuken in de lengte te laten leggen en de woonkamer ook (omdat deze er haaks op staat?) Omdat dit splitlevel is lijkt het mij wel te kunnen maar misschien is het toch wat gek.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 27 januari 2022 @ 20:57:02 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203394097
Ik vind die lichte ook wat niksig, te geel voor mij ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203394150
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:57 schreef Leandra het volgende:
Ik vind die lichte ook wat niksig, te geel voor mij ook.
Strokleur, veel te geel
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 21:00:03 #218
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203394152
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:57 schreef Leandra het volgende:
Ik vind die lichte ook wat niksig, te geel voor mij ook.
Misschien handig om toe te lichten: we hebben vrij donkere meubels en mijn man is bang dat het allemaal te donker wordt met ook een donker(der)e vloer. Ik denk dat dit wel mee gaat vallen maar het is lastig om dit te toetsen. Hoewel, ik bedenk net dat ik die vloeren ook in ons huidige huis kan uitproberen via die simulator :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203394159
Haha, ik heb vriend nog geprobeerd te overtuigen om bij jullie huis te gaan kijken, want ik vind de indeling zo leuk :D

Gefeliciteerd!

Oh en team donker. Dat lichte is mij te geel.
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 21:03:17 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203394219
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:59 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Strokleur, veel te geel
Wat wel gek is want als je het op de pagina bekijkt ziet het er zo uit:



Maar zo in de foto vind ik het ook behoorlijk geel :Y

quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:00 schreef Candaasje het volgende:
Haha, ik heb vriend nog geprobeerd te overtuigen om bij jullie huis te gaan kijken, want ik vind de indeling zo leuk :D

Gefeliciteerd!

Oh en team donker. Dat lichte is mij te geel.
Wat grappig! Dat is ook waarom we verliefd zijn geworden op dit huis, juist door de aparte indeling :Y Maar jullie komen dus ook uit de omgeving?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 21:16:45 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203394488
Ik heb de vloeren nu even in onze eigen woning gelegd, dan krijg je dit:





Ik vind het helemaal niet te donker worden in combinatie met onze meubels. Manlief trouwens ook niet nu ik het hem zo laat zien :)

Het stomme is dat PFD geen kleuren heeft die tussen deze twee in zitten. Ik zal nog eens kijken bij Moduleo hoe dat zit :)

Zo ziet ons huis er echt uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203394536
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat wel gek is want als je het op de pagina bekijkt ziet het er zo uit:

[ afbeelding ]

Maar zo in de foto vind ik het ook behoorlijk geel :Y
[..]
Wat grappig! Dat is ook waarom we verliefd zijn geworden op dit huis, juist door de aparte indeling :Y Maar jullie komen dus ook uit de omgeving?
We wonen nu nog onder Utrecht (grootste kerstboom) maar zijn wel in die omgeving op zoek ja :Y
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 21:21:34 #223
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203394594
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]
We wonen nu nog onder Utrecht (grootste kerstboom) maar zijn wel in die omgeving op zoek ja :Y
Hehe, ik weet wel precies wat je bedoelt _O-

Lastig om iets te vinden nu hè? -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 27 januari 2022 @ 21:23:47 #224
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203394632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:50 schreef MaJo het volgende:
Om het wat makkelijker te maken toch even wat foto's van ons nieuwe huis. Als je de huidige bewoner bent, hoi ik ben de koper :W :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zoals jullie kunnen zien is het behoorlijk wit :D

Het belangrijkste momenteel is een nieuwe vloer. Deze zal helemaal vanaf de entree via de keuken naar de woonkamer lopen, zo'n 50m2 in totaal. Ik zit nu op een site waar je met eigen foto's kunt kijken hoe bepaalde vloeren staan. We twijfelen nu een beetje tussen visgraat/Hongaarse punt. 2 voorbeelden van hoe dat kan staan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn man vindt de kleur van de Hongaarse punt mooier en ik die van de visgraat, maar gek genoeg vindt hij de donkere kleur in visgraat wel mooi maar niet in Hongaarse punt :D Die lichtere vind ik zelf wat niksig dus neig dan zelf weer naar visgraat, ik vind het er wel gaaf uitzien!

Wij vragen ons af qua legrichting, kun je er ook voor kiezen de keuken in de lengte te laten leggen en de woonkamer ook (omdat deze er haaks op staat?) Omdat dit splitlevel is lijkt het mij wel te kunnen maar misschien is het toch wat gek.
Mocht je de keuken toch gaan vervangen verplaats de verwarming dan even dan kunnen er op die korte wand twee kastjes bij, efficiënter gebruik van ruimte.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 21:30:55 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203394795
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:23 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Mocht je de keuken toch gaan vervangen verplaats de verwarming dan even dan kunnen er op die korte wand twee kastjes bij, efficiënter gebruik van ruimte.
Dat kan helaas niet want daar zit de toegang tot de kruipruimte. Vroeger zat daar namelijk de voordeur en zat er een grote garage naast. Dit huis is zo verbouwd dat de entree nu zit waar de garage zat , daar zit nu naast de entree een toilet en een berging:



30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203400090
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:16 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de vloeren nu even in onze eigen woning gelegd, dan krijg je dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind het helemaal niet te donker worden in combinatie met onze meubels. Manlief trouwens ook niet nu ik het hem zo laat zien :)

Het stomme is dat PFD geen kleuren heeft die tussen deze twee in zitten. Ik zal nog eens kijken bij Moduleo hoe dat zit :)

Zo ziet ons huis er echt uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beiden misstaan niet. Vraag vooral stalen aan en leg die onder verschillende omstandigheden op verschillende plekken. Dan nog blijft het lastig, maar het geeft wel enigszins een idee. Wij gaan dit binnenkort ook bekijken in de winkel.
Juin uit Eigen Tuin!
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:51:26 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_203400114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:23 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Mocht je de keuken toch gaan vervangen verplaats de verwarming dan even dan kunnen er op die korte wand twee kastjes bij, efficiënter gebruik van ruimte.
Nog beter: als je toch de hele vloer gaat vervangen, leg dan voerverwarming aan :D
disclaimer
pi_203400116
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:16 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de vloeren nu even in onze eigen woning gelegd, dan krijg je dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind het helemaal niet te donker worden in combinatie met onze meubels. Manlief trouwens ook niet nu ik het hem zo laat zien :)

Het stomme is dat PFD geen kleuren heeft die tussen deze twee in zitten. Ik zal nog eens kijken bij Moduleo hoe dat zit :)

Zo ziet ons huis er echt uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee niet te donker. Ik denk dat ik wel eerder voor een Hongaarse Punt zou gaan, omdat die net iets rustiger oogt dan de visgraat, naar mijn idee dan. Jullie hebben al een vrij 'eclectische' verzameling van meubels/stijlen.
pi_203400143
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:21 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hehe, ik weet wel precies wat je bedoelt _O-

Lastig om iets te vinden nu hè? -O-
:D

Ja, waardeloos. We hebben één keer echt serieus mee mogen doen in jouw dorpje, en ik ben er nog steeds zuuuuur van dat het (net) niet gelukt is. En nu vergelijk er natuurlijk alles mee (lekker realistisch..not...).

Maar goed, komende week moet er even niks supertofs in de verkoop gaan, want we zitten in isolatie :')
pi_203400217
Oh Majo, die donkere kleur is inderdaad niet te donker bij jullie meubels en heeft een warmere uitstraling dan je huidige vloer. Wij gaan voor een lichte vloer, maar dan niet zo geel en met minder contrasten in de print. Ik weet al wat ik wil qua tint, nu nog kijken of het ook echt bestaat. Maar echt handig dat je het zo een stuk beter kunt visualiseren, ik heb het destijds met verfkleuren voor de muren met de Fundafoto’s ook zo gedaan voor Symph.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 11:25:44 #231
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203400603
Heel mooi die donkere kleur Majo!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 28 januari 2022 @ 12:39:56 #232
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203401645
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Nog beter: als je toch de hele vloer gaat vervangen, leg dan voerverwarming aan :D
Dat is altijd een goed idee, maar voor veel mensen net een stapje te ver. Het verleggen van de ingang van de kruipruimte kwam ook al meteen in ons op.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 13:28:05 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203402410
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:48 schreef Symphonic het volgende:

[..]
beiden misstaan niet. Vraag vooral stalen aan en leg die onder verschillende omstandigheden op verschillende plekken. Dan nog blijft het lastig, maar het geeft wel enigszins een idee. Wij gaan dit binnenkort ook bekijken in de winkel.
Ik heb nu inderdaad een aantal stalen besteld :Y Dit weekend gaan we ook weer even naar de woonboulevard om te kijken/voelen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Nog beter: als je toch de hele vloer gaat vervangen, leg dan voerverwarming aan :D
Dat wilde ik eigenlijk ook maar in een ander topic hierover werd iemand bijna belachelijk gemaakt en verteld dat elektrische vloerverwarming eigenlijk nooit een goed idee is. Mij lijkt het qua duurzaamheid al de moeite (en ik hou ook wel van warme voeten). Bedoel jij elektrische vloerverwarming of op basis van water?

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nee niet te donker. Ik denk dat ik wel eerder voor een Hongaarse Punt zou gaan, omdat die net iets rustiger oogt dan de visgraat, naar mijn idee dan. Jullie hebben al een vrij 'eclectische' verzameling van meubels/stijlen.
Ik ben het met je eens dat de donkere visgraat vrij druk oogt :Y Overigens gaat er wel wat veranderen qua meubels, het is best een "samengeraapt zooitje" nu. De Ikea boekenkast gaat eruit, net als de grijze stoel. We zitten te denken aan een nieuwe eettafel zodat de keuken zo nieuw mogelijk voelt.

De witte meubels die we nu hebben zijn allemaal uit de erfenis van mijn schoonmoeder. Ze hebben daarom emotionele waarde maar passen ook weer niet helemaal in onze stijl. Dat maakt het ook weer lastig. Ik denk dat in het nieuwe huis de meubels wel wat beter verspreid worden waardoor het wat meer opgaat in het geheel.

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D

Ja, waardeloos. We hebben één keer echt serieus mee mogen doen in jouw dorpje, en ik ben er nog steeds zuuuuur van dat het (net) niet gelukt is. En nu vergelijk er natuurlijk alles mee (lekker realistisch..not...).

Maar goed, komende week moet er even niks supertofs in de verkoop gaan, want we zitten in isolatie :')
Ja dat is balen! Wij hadden in het buurtdorp ons eerste bod op een huis gedaan, we waren maar met 1 ander aan het bieden. Dat werd hem ook niet, zo balen! Daarna veel biedingen gedaan en deze viel goed uit, onder de vraagprijs zelfs!

Hebben jullie een aankoopmakelaar? Anders kan ik je iemand uit de omgeving aanraden, zij is echt top!

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh Majo, die donkere kleur is inderdaad niet te donker bij jullie meubels en heeft een warmere uitstraling dan je huidige vloer. Wij gaan voor een lichte vloer, maar dan niet zo geel en met minder contrasten in de print. Ik weet al wat ik wil qua tint, nu nog kijken of het ook echt bestaat. Maar echt handig dat je het zo een stuk beter kunt visualiseren, ik heb het destijds met verfkleuren voor de muren met de Fundafoto’s ook zo gedaan voor Symph.
Verf uitkiezen wordt ook weer zoiets, eerst maar eens een knoop doorhakken over vloeren en de kleuren in de keuken. Lastig maar wel leuk want voorpret! En ook lastig als je iets in je hoofd hebt maar het niet kan vinden. Als iemand een Hongaarse Punt kan vinden in de kleur van de visgraat hierboven dan houd ik me aanbevolen!

quote:
17s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 11:25 schreef Debsterr het volgende:
Heel mooi die donkere kleur Majo!
Thanks O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 28 januari 2022 @ 13:38:59 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_203402583
ik bedoelde inderdaad warmwatervloerverwarming maar da's vooral gewoon ondat ik dat heb en ik me nooit in electrisch heb verdiept. Ik heb al helemaal geen kaas gegeten van rendabelheid etc :') (da's vast geen woord ;( )
disclaimer
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 14:07:17 #235
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203402941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:38 schreef SQ het volgende:
ik bedoelde inderdaad warmwatervloerverwarming maar da's vooral gewoon ondat ik dat heb en ik me nooit in electrisch heb verdiept. Ik heb al helemaal geen kaas gegeten van rendabelheid etc :') (da's vast geen woord ;( )
Dat kost volgens mij wel weer een godsvermogen :X Ik vraag me ook wel af hoe dat zit in het kader van duurzaamheid. Gas is duur momenteel en in het kader van "van het gas af" is het misschien de investering ook niet waard. Maar warme voeten dammit, ik wil het ook!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203403037
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat kost volgens mij wel weer een godsvermogen :X Ik vraag me ook wel af hoe dat zit in het kader van duurzaamheid. Gas is duur momenteel en in het kader van "van het gas af" is het misschien de investering ook niet waard. Maar warme voeten dammit, ik wil het ook!
Vloerverwarming met water kan uiteraard ook met een warmtepomp. Electrische vloerverwarming is niet slim, zie ook dat topic onlangs.

Oh en ik heb hier stalen van de tinten 43 en 44 van Therdex liggen, die zijn in het echt donkerder dan op de foto op de website lijkt https://therdex.nl/produc(...)ttribute_pa_aantal=1
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 14:22:59 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203403184
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Vloerverwarming met water kan uiteraard ook met een warmtepomp. Electrische vloerverwarming is niet slim, zie ook dat topic onlangs.

Oh en ik heb hier stalen van de tinten 43 en 44 van Therdex liggen, die zijn in het echt donkerder dan op de foto op de website lijkt https://therdex.nl/produc(...)ttribute_pa_aantal=1
Met een warmtepomp kom je er sowieso wel :Y Maar ook dat kost een godsvermogen. Wie weet later als we groot zijn! We willen wel kijken naar zonnepanelen, zodat we toch ons steentje bij kunnen dragen ;)

Oeh die zien er ook mooi uit! Zijn ze flink veel donkerder? Ik kan echt nergens een donkerdere hongaarse punt vinden in die kleur van hierboven. Of het is veel donkerder of het is te licht...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203403331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:22 schreef MaJo het volgende:

[..]
Met een warmtepomp kom je er sowieso wel :Y Maar ook dat kost een godsvermogen. Wie weet later als we groot zijn! We willen wel kijken naar zonnepanelen, zodat we toch ons steentje bij kunnen dragen ;)

Oeh die zien er ook mooi uit! Zijn ze flink veel donkerder? Ik kan echt nergens een donkerdere hongaarse punt vinden in die kleur van hierboven. Of het is veel donkerder of het is te licht...
Ik weet niet of ze voor jou donker genoeg zijn, maar bestel gewoon een paar stalen in beide kleuren, dus de 43 en 44 uit alledrie de series, dan heb je van beide kleuren 3 verschillende stukjes, therdex stuurt ze snel op.

Warmtepomp tzt als vervanging van je huidige cvketel. Als je vloerverwarming wilt dan moet je dat echt gewoon op je systeem aansluiten en niet met die electrische matjes gaan proberen te verwarmen
  vrijdag 28 januari 2022 @ 14:43:20 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_203403495
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat kost volgens mij wel weer een godsvermogen :X Ik vraag me ook wel af hoe dat zit in het kader van duurzaamheid. Gas is duur momenteel en in het kader van "van het gas af" is het misschien de investering ook niet waard. Maar warme voeten dammit, ik wil het ook!
Dat kost toch geen godsvermogen :D
Het is duurder en milieubelastender als je na 4 jaar je mooie Hongaarse puntvloer er uit ragt omdat je alsnog vloerverwarming wil :P
disclaimer
  vrijdag 28 januari 2022 @ 14:44:16 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_203403512
Qua energieverbruik zijn wij met vloerverwarming trouwens minder kwijt dan toen er nog overal radiatoren hingen :+
disclaimer
pi_203403721
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:22 schreef MaJo het volgende:

[..]
Met een warmtepomp kom je er sowieso wel :Y Maar ook dat kost een godsvermogen. Wie weet later als we groot zijn! We willen wel kijken naar zonnepanelen, zodat we toch ons steentje bij kunnen dragen ;)

Oeh die zien er ook mooi uit! Zijn ze flink veel donkerder? Ik kan echt nergens een donkerdere hongaarse punt vinden in die kleur van hierboven. Of het is veel donkerder of het is te licht...
Vloerverwarming op basis van water kan zowel op cv als op warmtepomp. Daarom is het alvast een goede investering om het aan te leggen, ook al neem je nog geen warmtepomp. Het geeft een veel comfortabelere warmte en is energiezuiniger. Wij hebben dat ook gedaan maar onze CV ketel gaat ook nog wel een jaar of 10 mee, dus wij maken die overstap naar een warmtepomp voorlopig ook nog niet.

Op de vloerverwarmer zit een verdeler die heet water uit de cv ketel mengt tot een ingestelde lagere temperatuur die geschikt is voor de vloerverwarming. Dus je hebt geen warmtepomp nodig die op een lagere temperatuur werkt, je kunt prima een cv aansluiten op hoge (of ook lage) temperatuur.

Wij hebben de cv nog op een wat hogere temperatuur staan omdat we ook nog radiatoren hebben die anders niet goed werken. Als je op een later moment de radiatoren vervangt voor LTV (lage temperatuur) radiatoren kun je ook de cv ketel temperatuur lager instellen zodat hij nog zuiniger werkt. Dus zo kun je in stappen toewerken naar een volledig duurzaam systeem met zonnepanelen en een warmtepomp:

- vloerverwarming nemen
- zonnepanelen laten leggen
- radiatoren vervangen voor LTV
- warmtepomp installeren

[ Bericht 13% gewijzigd door archito op 28-01-2022 15:10:38 ]
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:02:23 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203403764
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D

Ja, waardeloos. We hebben één keer echt serieus mee mogen doen in jouw dorpje, en ik ben er nog steeds zuuuuur van dat het (net) niet gelukt is. En nu vergelijk er natuurlijk alles mee (lekker realistisch..not...).

Maar goed, komende week moet er even niks supertofs in de verkoop gaan, want we zitten in isolatie :')
Indien nodig ga ik rustig voor je kijken en stream ik de bezichtiging gewoon live met je.
Alleen woensdag geen tijd :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:48:29 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203404403
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat kost volgens mij wel weer een godsvermogen :X Ik vraag me ook wel af hoe dat zit in het kader van duurzaamheid. Gas is duur momenteel en in het kader van "van het gas af" is het misschien de investering ook niet waard. Maar warme voeten dammit, ik wil het ook!
Vraag me niet waarom, maar elektrische vloerverwarming zou voor mij ook een no-go zijn, zeker voor een grote ruimte.

Als ik me er weer in zou verdiepen zou ik je waarschijnlijk zo een handvol argumenten kunnen geven, maar ik zit even niet meer in de materie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203404458
Het ziet eruit als een ruim en licht huis, @MaJo! En ik vind het een goed advies om na te denken over vloerverwarming. Als je nu flink gaat investeren in een nieuwe vloer, dan zul je dat anders voorlopig niet meer doen. Sowieso: hoe energiezuinig is het huis nu?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:55:26 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_203404497
En bedenk ook: als je het geld NU niet hebt, kun je beter overwegen toch eerst die vvw te doen en dan die keuken of badkamer later een keer te doen. Ik begrijp de drang om een nieuw huis zo snel mogelijk eigen te maken, maar dit soort dingen moet je echt meteen doen, anders gebeurt het niet meer.
disclaimer
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 16:04:04 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203404629
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:32 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik weet niet of ze voor jou donker genoeg zijn, maar bestel gewoon een paar stalen in beide kleuren, dus de 43 en 44 uit alledrie de series, dan heb je van beide kleuren 3 verschillende stukjes, therdex stuurt ze snel op.

Warmtepomp tzt als vervanging van je huidige cvketel. Als je vloerverwarming wilt dan moet je dat echt gewoon op je systeem aansluiten en niet met die electrische matjes gaan proberen te verwarmen
Ik ga ze bestellen :Y Kan ik ze mooi vergelijken met de andere bestelde stalen :s)

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat kost toch geen godsvermogen :D
Het is duurder en milieubelastender als je na 4 jaar je mooie Hongaarse puntvloer er uit ragt omdat je alsnog vloerverwarming wil :P
Daar heb je wel een punt _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:59 schreef archito het volgende:

[..]
Vloerverwarming op basis van water kan zowel op cv als op warmtepomp. Daarom is het alvast een goede investering om het aan te leggen, ook al neem je nog geen warmtepomp. Het geeft een veel comfortabelere warmte en is energiezuiniger. Wij hebben dat ook gedaan maar onze CV ketel gaat ook nog wel een jaar of 10 mee, dus wij maken die overstap naar een warmtepomp voorlopig ook nog niet.

Op de vloerverwarmer zit een verdeler die heet water uit de cv ketel mengt tot een ingestelde lagere temperatuur die geschikt is voor de vloerverwarming. Dus je hebt geen warmtepomp nodig die op een lagere temperatuur werkt, je kunt prima een cv aansluiten op hoge (of ook lage) temperatuur.

Wij hebben de cv nog op een wat hogere temperatuur staan omdat we ook nog radiatoren hebben die anders niet goed werken. Als je op een later moment de radiatoren vervangt voor LTV (lage temperatuur) radiatoren kun je ook de cv ketel temperatuur lager instellen zodat hij nog zuiniger werkt. Dus zo kun je in stappen toewerken naar een volledig duurzaam systeem met zonnepanelen en een warmtepomp:

- vloerverwarming nemen
- zonnepanelen laten leggen
- radiatoren vervangen voor LTV
- warmtepomp installeren
Ik ga me er dan toch nog eens verder in verdiepen, bedankt ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vraag me niet waarom, maar elektrische vloerverwarming zou voor mij ook een no-go zijn, zeker voor een grote ruimte.

Als ik me er weer in zou verdiepen zou ik je waarschijnlijk zo een handvol argumenten kunnen geven, maar ik zit even niet meer in de materie.
Voor zover ik begreep is het vooral maar een klein percentage dat je erop vooruit gaat (ik geloof zo'n 15%). Zelf denk ik dan iets is beter dan niets maar ik heb inderdaad nu al meer gelezen over mensen die het afraden. Ik zal eens een offerte aanvragen voor vloerverwarming op basis van water, ik heb al wel een offerte ontvangen op basis van elektriciteit. Was ook niet goedkoop: 3000 euro voor 50m2.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
Het ziet eruit als een ruim en licht huis, @:majo! En ik vind het een goed advies om na te denken over vloerverwarming. Als je nu flink gaat investeren in een nieuwe vloer, dan zul je dat anders voorlopig niet meer doen. Sowieso: hoe energiezuinig is het huis nu?
Het huis heeft nu energielabel C dus dat is al een flinke vooruitgang met wat we nu hebben (E). We willen al wel wat dingen aanpassen om het zuiniger te maken: dakisolatie en nieuwe kozijnen en als het lukt naar label B te krijgen, we gaan er dan ook op hypotheek op vooruit (Triodos geeft korting op de hypotheekrente bij label B of lager).
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:55 schreef SQ het volgende:
En bedenk ook: als je het geld NU niet hebt, kun je beter overwegen toch eerst die vvw te doen en dan die keuken of badkamer later een keer te doen. Ik begrijp de drang om een nieuw huis zo snel mogelijk eigen te maken, maar dit soort dingen moet je echt meteen doen, anders gebeurt het niet meer.
Daar ben ik het sowieso wel mee eens, wij zijn ook wel van het uitstellen :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 16:07:48 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203404723
Qua duurzaamheid willen we op een gegeven moment ook over naar inductie. We gaan daarom waarschijnlijk nu alleen het keukenblad vervangen zodat we daar niet teveel aan kwijt zijn en dan over een paar jaar een hele nieuwe keuken plaatsen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:09:26 #248
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203404757
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:55 schreef SQ het volgende:
En bedenk ook: als je het geld NU niet hebt, kun je beter overwegen toch eerst die vvw te doen en dan die keuken of badkamer later een keer te doen. Ik begrijp de drang om een nieuw huis zo snel mogelijk eigen te maken, maar dit soort dingen moet je echt meteen doen, anders gebeurt het niet meer.
Maar waarom is die vloerverwarming zo belangrijk?

Wij gaan in ons nieuwe huis alles aanpakken dus hebben er wel al naar zitten kijken. Maar is het echt een must?

Er zijn houten verdiepingsvloeren dus daar moet dan sowieso wat aan gebeuren. En eigenlijk wil ik ook houten vloer er weer op. Zijn daar al goede opties voor?
pi_203404884
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:04 schreef MaJo het volgende:

Het huis heeft nu energielabel C dus dat is al een flinke vooruitgang met wat we nu hebben (E). We willen al wel wat dingen aanpassen om het zuiniger te maken: dakisolatie en nieuwe kozijnen en als het lukt naar label B te krijgen, we gaan er dan ook op hypotheek op vooruit (Triodos geeft korting op de hypotheekrente bij label B of lager).
Heb je je al verdiept in welke maatregelen het meest effectief zijn?

Wij hebben de volgende volgorde aangehouden, deels omdat het het meest praktisch was vanuit het oogpunt van het uitstellen van werkzaamheden die je ook later kunt doen:

- Eerst isolatie van het dak, de vloer en het aanleggen van vloerverwarming. Ook hebben we de meeste kozijnen en ramen laten vervangen, maar bij een minder ingrijpende verbouwing hadden we dat ook later kunnen doen.
- Vervangen van enkele beglazing. Bij een aantal raampartijen hebben we ervoor gekozen de oude kozijnen te laten zitten en alleen het glas te laten vervangen.
- Spouwmuurisolatie.
- Installatie zonnepanelen.
- Vervangen van cv-ketel. Zijn we nu nog niet aan toe omdat de huidige cv-ketel prima is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:18:07 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_203404943
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Maar waarom is die vloerverwarming zo belangrijk?

Wij gaan in ons nieuwe huis alles aanpakken dus hebben er wel al naar zitten kijken. Maar is het echt een must?

Er zijn houten verdiepingsvloeren dus daar moet dan sowieso wat aan gebeuren. En eigenlijk wil ik ook houten vloer er weer op. Zijn daar al goede opties voor?
Het is energiezuiniger en comfortabeler.
Uiteraard móet niks maar als je het toch al overweegt moet je zoiets niet op de "over een paar jaar" lijst zetten want dan is het pas écht kut. Een keuken optisch opleuken is stukken minder ingrijpend qua verbouwing, dus dan kun je dat beter een paar jaar uitstellen dan de vvw, dat was eigenlijk de kernboodschap :+


Wij hebben ook houten verdiepingsvloeren, dus hebben we boven gewoon convectoren hangen. Op de slaapkamers stoken we namelijk amper, alleen op de badkamer.
En beneden hebben we geheel verlijmd eiken visgraat lamelparket op de vloerverwarming liggen en dat gaat gewoon prima :+
disclaimer
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:24:31 #251
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203405045
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Het is energiezuiniger en comfortabeler.
Uiteraard móet niks maar als je het toch al overweegt moet je zoiets niet op de "over een paar jaar" lijst zetten want dan is het pas écht kut. Een keuken optisch opleuken is stukken minder ingrijpend qua verbouwing, dus dan kun je dat beter een paar jaar uitstellen dan de vvw, dat was eigenlijk de kernboodschap :+


Wij hebben ook houten verdiepingsvloeren, dus hebben we boven gewoon convectoren hangen. Op de slaapkamers stoken we namelijk amper, alleen op de badkamer.
En beneden hebben we geheel verlijmd eiken visgraat lamelparket op de vloerverwarming liggen en dat gaat gewoon prima :+
Hmm toch wel interessant dan. Het lijkt mij ook comfortabel inderdaad.

Ik verwacht dat wij nog wel naar een specialist gaan voor advies binnenkort.
pi_203405063
Wij hebben houten verdiepingsvloeren en hebben ook op de verdiepingen vloerverwarming. Er zijn platen op de vloer gelegd en daar zijn sleuven in gemaakt voor de vloerverwarming die vervolgens zijn dichtgesmeerd:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:32:54 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_203405159
Oh kijk, ik wist niet dat dat kon :)

Tijdens onze verbouwingen waren er allemaal tegenslagen mbt de vloerverwarming, het werd ook steeds duurder en onze aannemer zei "laat toch gewoon zitten en hang radiatoren op". Mijn man was er bijna in mee gegaan maar ik ben daar radicaal voor gaan liggen. Geen dag spijt van gehad zeg _O_
disclaimer
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:38:52 #254
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203405230
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben houten verdiepingsvloeren en hebben ook op de verdiepingen vloerverwarming. Er zijn platen op de vloer gelegd en daar zijn sleuven in gemaakt voor de vloerverwarming die vervolgens zijn dichtgesmeerd:

[ afbeelding ]
Dank je voor de info met foto. Zo heb ik er een beeld bij.
Ga ik het toch op mijn lijstje toevoegen.
pi_203405238
Overigens ben ik een heel groot fan van vloerverwarming, vandaar dat we die overal in huis hebben. Tevoren was de aannemer er bang voor dat die misschien net niet afdoende zou zijn als hoofdverwarming - we wonen vrijstaand in vrij ruige weersomstandigheden - maar het gaat prima.

Waar je wel rekening mee moet houden:

- Je krijgt een ruimte niet meer snel warm, dus je moet gewend raken aan het geleidelijk verwarmen van je huis. Een slimme thermostaat kan helpen om ervoor te zorgen dat de verwarming aan staat op de momenten dat je dat wilt. Ik wil bijvoorbeeld 's ochtends graag een warme badkamer. (Al kun je in een badkamer ook zorgen voor elektrische verwarming als aanvulling.)

- Je wilt misschien niet elke ruimte op dezelfde manier verwarmen. Dan is het bij de aanleg handig om daar rekening mee te houden. Wij hebben dat niet gedaan en hebben per verdieping één verdeler. Daardoor worden alle kamers op de eerste verdieping bijvoorbeeld op dezelfde manier verwarmd. Voor ons is dat geen probleem, maar het is iets om rekening mee te houden als je bijvoorbeeld een slaapkamer hebt die je koel wil houden en een werkkamer waar je het comfortabel wil hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 16:42:32 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203405263
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb je je al verdiept in welke maatregelen het meest effectief zijn?

Wij hebben de volgende volgorde aangehouden, deels omdat het het meest praktisch was vanuit het oogpunt van het uitstellen van werkzaamheden die je ook later kunt doen:

- Eerst isolatie van het dak, de vloer en het aanleggen van vloerverwarming. Ook hebben we de meeste kozijnen en ramen laten vervangen, maar bij een minder ingrijpende verbouwing hadden we dat ook later kunnen doen.
- Vervangen van enkele beglazing. Bij een aantal raampartijen hebben we ervoor gekozen de oude kozijnen te laten zitten en alleen het glas te laten vervangen.
- Spouwmuurisolatie.
- Installatie zonnepanelen.
- Vervangen van cv-ketel. Zijn we nu nog niet aan toe omdat de huidige cv-ketel prima is.
Nee nog niet. De keuzes zijn op dit moment ingegeven door wat "moet":

- De plafonds zijn brandgevaarlijk dus die moeten allemaal vervangen worden. Aangezien alles er toch al uit gaat laten we het gelijk isoleren
- Het huis is bijzonder slecht geventileerd en de kozijnen verouderd dus door deze aan te pakken is het gelijk duurzamer, mooier en beter geventileerd
- Vloerverwarming is geen must maar wel een goede om naar te kijken, ga ik doen!
- CV-ketel staat ook op de nominatie van vervanging (15 jaar oud) maar kijken we nog even aan.

We moeten voor de hypotheek ook 5000 euro uitgeven aan verduurzaming maar dat komt wel goed :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:32 schreef SQ het volgende:
Oh kijk, ik wist niet dat dat kon :)

Tijdens onze verbouwingen waren er allemaal tegenslagen mbt de vloerverwarming, het werd ook steeds duurder en onze aannemer zei "laat toch gewoon zitten en hang radiatoren op". Mijn man was er bijna in mee gegaan maar ik ben daar radicaal voor gaan liggen. Geen dag spijt van gehad zeg _O_
Weet je nog hoeveel het kostte? Dan kan ik dat door 5 delen aangezien jullie huis veel groter is en dan weer x 2 wegens inflatie _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:39 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens ben ik een heel groot fan van vloerverwarming, vandaar dat we die overal in huis hebben. Tevoren was de aannemer er bang voor dat die misschien net niet afdoende zou zijn als hoofdverwarming - we wonen vrijstaand in vrij ruige weersomstandigheden - maar het gaat prima.

Waar je wel rekening mee moet houden:

- Je krijgt een ruimte niet meer snel warm, dus je moet gewend raken aan het geleidelijk verwarmen van je huis. Een slimme thermostaat kan helpen om ervoor te zorgen dat de verwarming aan staat op de momenten dat je dat wilt. Ik wil bijvoorbeeld 's ochtends graag een warme badkamer. (Al kun je in een badkamer ook zorgen voor elektrische verwarming als aanvulling.)

- Je wilt misschien niet elke ruimte op dezelfde manier verwarmen. Dan is het bij de aanleg handig om daar rekening mee te houden. Wij hebben dat niet gedaan en hebben per verdieping één verdeler. Daardoor worden alle kamers op de eerste verdieping bijvoorbeeld op dezelfde manier verwarmd. Voor ons is dat geen probleem, maar het is iets om rekening mee te houden als je bijvoorbeeld een slaapkamer hebt die je koel wil houden en een werkkamer waar je het comfortabel wil hebben.
Bedankt voor de tips, goed om rekening mee te houden ^O^ Als wij voor vloerverwarming gaan zal dit alleen de benedenverdieping zijn en eventueel de badkamer. Want warme voeten O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203405266
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:32 schreef SQ het volgende:
Oh kijk, ik wist niet dat dat kon :)

Tijdens onze verbouwingen waren er allemaal tegenslagen mbt de vloerverwarming, het werd ook steeds duurder en onze aannemer zei "laat toch gewoon zitten en hang radiatoren op". Mijn man was er bijna in mee gegaan maar ik ben daar radicaal voor gaan liggen. Geen dag spijt van gehad zeg _O_
Onze buren hebben net de vloer op de begane grond aangepakt. Ze hadden een houten vloer waar een plant doorheen groeide, zoals je wel eens in het Fundatopic ziet. :+ De vloer is nu geïsoleerd en ze hebben vloerverwarming aan laten leggen. Het verschil in comfort is enorm. Gek genoeg is bij hen de vloerverwarming niet afdoende als hoofdverwarming en hebben ze er een radiator bij moeten laten hangen. Geen idee waardoor dat komt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203405316
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:42 schreef MaJo het volgende:

- Het huis is bijzonder slecht geventileerd en de kozijnen verouderd dus door deze aan te pakken is het gelijk duurzamer, mooier en beter geventileerd
Dat klinkt mij in de oren als een hoge kostenpost en als iets wat eventueel ook later zou kunnen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de ramen en kozijnen eraan toe zijn. In de kamer van onze dochter zat enkel glas en het vervangen van die ruiten heeft véél verschil gemaakt. En als je bijv. nu houten kozijnen hebt en al weet dat je kunststof kozijnen wil, dan kan ik me voorstellen dat je geen geld meer uit wil geven aan een schilderbeurt.

Wij hebben van de gemeente een kaartje gekregen dat we tegen een oppervlakte kunnen houden om te zien of isolatie wenselijk is. Dat werkt verbazingwekkend goed!

quote:
Bedankt voor de tips, goed om rekening mee te houden ^O^ Als wij voor vloerverwarming gaan zal dit alleen de benedenverdieping zijn en eventueel de badkamer. Want warme voeten O+
Hier liggen de kinderen dan ook vrijwel altijd op de vloer. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203405345
Wij zijn ook mega blij met de vloerverwarming. O+ En vooral wat SQ zegt, als je het nu niet doet dan ws nooit meer. En juist met het oog op van het gas af is het handig, omdat het uitstekend combineert met een warmtepomp.

Persoonlijk zou dat bij mij voorrang krijgen op de kozijnen, als de vloer nu 'moet' gebeuren en het budget voor vloer én vloerverwarming zou een probleem zijn.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:06:24 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_203405452
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Onze buren hebben net de vloer op de begane grond aangepakt. Ze hadden een houten vloer waar een plant doorheen groeide, zoals je wel eens in het Fundatopic ziet. :+ De vloer is nu geïsoleerd en ze hebben vloerverwarming aan laten leggen. Het verschil in comfort is enorm. Gek genoeg is bij hen de vloerverwarming niet afdoende als hoofdverwarming en hebben ze er een radiator bij moeten laten hangen. Geen idee waardoor dat komt.
Waarschijnlijk wegens gebrekkige isolatie? Ik moet zeggen dat ik ook nog steeds liever niet recht naast de oudere ramen in dit huis zit :')
disclaimer
pi_203405589
Plus, geen radiatoren meer. We hebben alleen in de badkamer een radiator hangen, die gaat alleen aan als de kinderen in bad gaan...
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 17:35:53 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203405765
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat klinkt mij in de oren als een hoge kostenpost en als iets wat eventueel ook later zou kunnen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de ramen en kozijnen eraan toe zijn. In de kamer van onze dochter zat enkel glas en het vervangen van die ruiten heeft véél verschil gemaakt. En als je bijv. nu houten kozijnen hebt en al weet dat je kunststof kozijnen wil, dan kan ik me voorstellen dat je geen geld meer uit wil geven aan een schilderbeurt.

Wij hebben van de gemeente een kaartje gekregen dat we tegen een oppervlakte kunnen houden om te zien of isolatie wenselijk is. Dat werkt verbazingwekkend goed!
[..]
Hier liggen de kinderen dan ook vrijwel altijd op de vloer. :D
Uit de bouwtechnische keuring kwamen de kozijnen als een van de belangrijkste posten naar boven. Het is dubbelglas dus daar zit hem het niet in maar de verf bladdert af (hout inderdaad), het hang- en sluitwerk is niet naar behoren en de ventilatie is slecht. Op zich zou het qua isolatie dus best zo kunnen blijven maar vooral de inbraakgevoeligheid is een reden om het wel nu te vervangen, en de andere punten zijn dan mooi meegenomen :s)

Een tijdje terug waren we in een huisje met vloerverwarming, heerlijk met Aapie op de grond zitten spelen met warme billen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 17:39:20 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203405812
Qua budget: we hebben zo'n 50000 te besteden, daar zou je toch een heel eind mee moeten komen? Laatst kregen we een offerte van de aannemer voor exact dit bedrag, dat was nog exclusief bepaalde materialen (badkamer/glazen scheidingswand tussen woonkamer en keuken) :'( Volgens mij willen we helemaal niet zoveel bijzonders maar blijkbaar is alles gewoon ontzettend duur :')

Wat we dus precies willen:
- Nieuwe vloeren
- Nieuwe plafonds + isolatie
- Nieuwe badkamer
- Nieuw toilet
- Nieuwe kozijnen
- Hele huis schilderen
- Upgraden keuken

Dat zou voor dit budget toch moeten lukken of zitten we er echt zover naast :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 28 januari 2022 @ 18:20:39 #264
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203406315
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:39 schreef MaJo het volgende:
Qua budget: we hebben zo'n 50000 te besteden, daar zou je toch een heel eind mee moeten komen? Laatst kregen we een offerte van de aannemer voor exact dit bedrag, dat was nog exclusief bepaalde materialen (badkamer/glazen scheidingswand tussen woonkamer en keuken) :'( Volgens mij willen we helemaal niet zoveel bijzonders maar blijkbaar is alles gewoon ontzettend duur :')
Wat we dus precies willen:
- Nieuwe vloeren - hele huis? Reken op ¤3000-5000, echt houten vloer minstens het dubbele
- Nieuwe plafonds + isolatie - offerte voor 1 zolderkamer hier ¤1600
- Nieuwe badkamer - ¤15.000
- Nieuw toilet - ¤2000 (incl tegelen etc dan, een toiletpot is niet zo duur...)
- Nieuwe kozijnen - hele huis? Reken op ¤15.000 of meer, wij zaten vorig jaar op ¤10.000 voor kunststof 2 grote ramen, 1 klein raam en 1 loopdeur/raam, hout was nog duurder geweest
- Hele huis schilderen - ¤2500+
- Upgraden keuken - minstens ¤5000, incl apparatuur minstens het dubbele (hier 1 offerte liggen, ¤10.000 excl vaatwasser koelkast en vriezer)


Dat zou voor dit budget toch moeten lukken of zitten we er echt zover naast :?
Ik vrees dat t budget niet heel ruim is...
pi_203406363
Elektrische vloerverwarming heeft zoveel minder rendement dat het als ruimteverwarming eigenlijk altijd een no go is. Het wordt voornamelijk toegepast in bijvoorbeeld badkamers waar je deze kortstondig aanzet net voor gebruik zodat je lekker warme voetjes hebt.

Een warmtepomp kan efficiënter elektra omzetten in warm water dan dat de elektra direct in een elektrische vloerverwarming wordt gestopt. Het enige nadeel van een vloerverwarming op water is dat het een stuk trager reageert dan elektrisch, daarom ook dat elektrische vloerverwarming in badkamers populairder is.
pi_203406437
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:39 schreef MaJo het volgende:
Qua budget: we hebben zo'n 50000 te besteden, daar zou je toch een heel eind mee moeten komen? Laatst kregen we een offerte van de aannemer voor exact dit bedrag, dat was nog exclusief bepaalde materialen (badkamer/glazen scheidingswand tussen woonkamer en keuken) :'( Volgens mij willen we helemaal niet zoveel bijzonders maar blijkbaar is alles gewoon ontzettend duur :')

Wat we dus precies willen:
- Nieuwe vloeren
- Nieuwe plafonds + isolatie
- Nieuwe badkamer
- Nieuw toilet
- Nieuwe kozijnen
- Hele huis schilderen
- Upgraden keuken

Dat zou voor dit budget toch moeten lukken of zitten we er echt zover naast :?
Heb je je budget vooraf aan de aannemer genoemd? Want soms rekenen ze heel toevallig naar je budget. ;)
Hoeveel kozijnen gaat het om? Zitten daar nog specials als tuindeuren bij, voordeur etc?
Is het een optie om het huis zelf te schilderen?

Het kan veel geld schelen als je zelf tegels en sanitair koopt, kijk vooral op de verschillende websites en bestel het niet bij 1 badkamerwinkel met aardige verkoper.

Nieuwe plafonds zullen prijzig zijn, stukadoors zijn in deze tijd schaars en duur. Ik zou wel aanraden niet te besparen en dan maar schrootjes te nemen of gipsplaten te schilderen zonder te stucen.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 18:31:44 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_203406456
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:39 schreef MaJo het volgende:
Qua budget: we hebben zo'n 50000 te besteden, daar zou je toch een heel eind mee moeten komen? Laatst kregen we een offerte van de aannemer voor exact dit bedrag, dat was nog exclusief bepaalde materialen (badkamer/glazen scheidingswand tussen woonkamer en keuken) :'( Volgens mij willen we helemaal niet zoveel bijzonders maar blijkbaar is alles gewoon ontzettend duur :')

Wat we dus precies willen:
- Nieuwe vloeren
- Nieuwe plafonds + isolatie
- Nieuwe badkamer
- Nieuw toilet
- Nieuwe kozijnen
- Hele huis schilderen
- Upgraden keuken

Dat zou voor dit budget toch moeten lukken of zitten we er echt zover naast :?
Da's echt véél werk hoor, wat je daar noemt :D ik denk dat je het echt een beetje onderschat :P
disclaimer
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:09:31 #268
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203407081
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:39 schreef MaJo het volgende:
Qua budget: we hebben zo'n 50000 te besteden, daar zou je toch een heel eind mee moeten komen? Laatst kregen we een offerte van de aannemer voor exact dit bedrag, dat was nog exclusief bepaalde materialen (badkamer/glazen scheidingswand tussen woonkamer en keuken) :'( Volgens mij willen we helemaal niet zoveel bijzonders maar blijkbaar is alles gewoon ontzettend duur :')

Wat we dus precies willen:
- Nieuwe vloeren
- Nieuwe plafonds + isolatie
- Nieuwe badkamer
- Nieuw toilet
- Nieuwe kozijnen
- Hele huis schilderen
- Upgraden keuken

Dat zou voor dit budget toch moeten lukken of zitten we er echt zover naast :?
En delen zelf doen? Plafonds verwijderen en isoleren enzo is heel makkelijk.
Alleen nog laten stucen dan.

En wat ook al gezegd werd, veel zelf bestellen.
Wij hebben de badkamer net gedaan en tegels en alles zelf besteld bij verschillende sites waardoor we veel minder hebben betaald dan alles bij 1 winkel.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:12:57 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_203407119
2500 voor hele huis schilderen vind ik een ambitieuze inschatting, mousemicky :P
Ik weet natuurlijk niet wat "hele huis schilderen" omvat. Zijn het alleen muren en plafonds of ook alle kozijnen en plinten en deuren?
Wij waren voor de schilder denk ik wel een 10 - 12 k kwijt, maar goed, wij hebben ook enorm veel hout. En dat was zonder muren en plafonds want die doe ik altijd zelf.

En ga je voor kunststof kozijnen, MaJo? Want hout is bijvoorbeeld ook nog wel een factor 2 duurder.

Ik denk dat hier de rekening voor alle nieuwe en vervangen kozijnen en ramen wel tegen de 25 loopt als we straks de zolderramen ook vervangen hebben :')
disclaimer
pi_203407145
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:35 schreef MaJo het volgende:

[..]
Uit de bouwtechnische keuring kwamen de kozijnen als een van de belangrijkste posten naar boven. Het is dubbelglas dus daar zit hem het niet in maar de verf bladdert af (hout inderdaad), het hang- en sluitwerk is niet naar behoren en de ventilatie is slecht. Op zich zou het qua isolatie dus best zo kunnen blijven maar vooral de inbraakgevoeligheid is een reden om het wel nu te vervangen, en de andere punten zijn dan mooi meegenomen :s)

Een tijdje terug waren we in een huisje met vloerverwarming, heerlijk met Aapie op de grond zitten spelen met warme billen O+
Verf die afbladdert betekent niet dat je je kozijnen moet vervangen.
Slecht hang en sluitwerk betekent niet dat je je kozijnen moet vervangen.
Ventilatie betekent niet dat je je kozijnen moet vervangen.

Ofwel: het betekent allemaal niet dat je je kozijnen moet vervangen ;)

Je kan je ramen vervangen door HR++, de boel laten schuren en schilderen (mits niet mega rot), hang en sluitwerk vervangen (kan vaak zonder veel schade aan de kozijnen). En als je je ramen vervangt kan je er ook roosters in terug zetten tbv ventilatie :) Ik zou even een goeie timmerman er naar laten kijken :Y
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:16:53 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_203407185
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:14 schreef Puala het volgende:

[..]
Verf die afbladdert betekent niet dat je je kozijnen moet vervangen.
Slecht hang en sluitwerk betekent niet dat je je kozijnen moet vervangen.
Ventilatie betekent niet dat je je kozijnen moet vervangen.

Ofwel: het betekent allemaal niet dat je je kozijnen moet vervangen ;)

Je kan je ramen vervangen door HR++, de boel laten schuren en schilderen (mits niet mega rot), hang en sluitwerk vervangen (kan vaak zonder veel schade aan de kozijnen). En als je je ramen vervangt kan je er ook roosters in terug zetten tbv ventilatie :)
Oh ja, en dit. :D afbladderende verf betekent vooral dat je moet schilderen.

En inderdaad, kijk naar wat je zelf kan. Een pvc vloertje leggen is echt niet zo heel moeilijk bijvoorbeeld.
disclaimer
pi_203407193
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:39 schreef MaJo het volgende:
Qua budget: we hebben zo'n 50000 te besteden, daar zou je toch een heel eind mee moeten komen? Laatst kregen we een offerte van de aannemer voor exact dit bedrag, dat was nog exclusief bepaalde materialen (badkamer/glazen scheidingswand tussen woonkamer en keuken) :'( Volgens mij willen we helemaal niet zoveel bijzonders maar blijkbaar is alles gewoon ontzettend duur :')

Wat we dus precies willen:
- Nieuwe vloeren
- Nieuwe plafonds + isolatie
- Nieuwe badkamer
- Nieuw toilet
- Nieuwe kozijnen
- Hele huis schilderen
- Upgraden keuken

Dat zou voor dit budget toch moeten lukken of zitten we er echt zover naast :?
Oeh dat is krap met 50k. Wij hebben net kunststof kozijnen met triple glas laten plaatsen voor 24,5k. En een nieuwe badkamer + wc voor 17,5k. Nieuwe geïsoleerde betonvloeren met vloerverwarming en Nieuwe plafonds met isolatie kosten je ook zo 10 tot 15k. Als het niet meer is. En dan moet je de plafonds nog stucen en schilderen en zo.

Het is nu echt een knetter dure tijd. Wij dachten voor onze renovatie met 120k klaar te zijn. Het wordt 145k en dan doen we echt niet gek.
pi_203407275
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:39 schreef MaJo het volgende:
Qua budget: we hebben zo'n 50000 te besteden, daar zou je toch een heel eind mee moeten komen? Laatst kregen we een offerte van de aannemer voor exact dit bedrag, dat was nog exclusief bepaalde materialen (badkamer/glazen scheidingswand tussen woonkamer en keuken) :'( Volgens mij willen we helemaal niet zoveel bijzonders maar blijkbaar is alles gewoon ontzettend duur :')

Wat we dus precies willen:
- Nieuwe vloeren
- Nieuwe plafonds + isolatie
- Nieuwe badkamer
- Nieuw toilet
- Nieuwe kozijnen
- Hele huis schilderen
- Upgraden keuken

Dat zou voor dit budget toch moeten lukken of zitten we er echt zover naast :?
Het is allemaal afhankelijk van wat je zelf wilt doen en van hoeveel m2. Vloerisolatie valt voor de meeste huizen heel erg mee en blijft onder de 2K, maar met mijn vloeroppervlak om te isoleren zit ik boven de 4K. Dus op basis hiervan lastig te zeggen.

Ik zou vooral kijken naar de noodzaak vs de kosten vs de hinder die je er van hebt als je er straks woont. Of het comfort wat het je bied.

- Nieuwe vloeren
logisch, t is nu wel heel steriel. Zou wel gelijk de vloerverwarming optie meenemen ivm duurzaamheid, comfort en omdat t later veel lastiger te doen is. In elk geval in de keuken/woonkamer.

- Nieuwe plafonds + isolatie
Noodzakelijk ivm brandgevaar zag ik, evt kun je t slopen zelf doen. Isoleren en gipsplaten bevestigen is ook goed te doen met een groep vrienden, misschien het overwegen waard?

- Nieuwe badkamer
Noodzaak of wens? Badkamers zijn duur ;(

- Nieuw toilet
Noodzaak of wens?

- Nieuwe kozijnen
- Hele huis schilderen
Heb ik net al iets over geschreven :)

- Upgraden keuken
Zou het als je een nieuwe vloer hebt en de muur verft niet acceptabel zijn voorlopig?

T is lastig als je budget niet je wensen laat passen. Succes met de keuze, t is een lastige!

[ Bericht 1% gewijzigd door Puala op 28-01-2022 19:41:00 ]
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:42:49 #274
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203407606
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:12 schreef SQ het volgende:
2500 voor hele huis schilderen vind ik een ambitieuze inschatting, mousemicky :P
Ik weet natuurlijk niet wat "hele huis schilderen" omvat. Zijn het alleen muren en plafonds of ook alle kozijnen en plinten en deuren?
Wij waren voor de schilder denk ik wel een 10 - 12 k kwijt, maar goed, wij hebben ook enorm veel hout. En dat was zonder muren en plafonds want die doe ik altijd zelf.

En ga je voor kunststof kozijnen, MaJo? Want hout is bijvoorbeeld ook nog wel een factor 2 duurder.

Ik denk dat hier de rekening voor alle nieuwe en vervangen kozijnen en ramen wel tegen de 25 loopt als we straks de zolderramen ook vervangen hebben :')
Dit was idd de rekening van het buitenschilderwerk van ons nieuwbouwrijtjeshuis.
Binnenschilderwerk hebben we altijd zelf gedaan.

En de kozijnen idd, afhankelijk van de hoeveelheid ramen in je huis... Wij hebben nog niet de helft van de ramen gedaan, maar ook zeker niet de goedkoopste optie gekozen.

Maar dus, point being: alles laten doen op de lijst van Majo voor ¤50.000 is nogal krap...
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 19:52:35 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203407830
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:20 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Ik vrees dat t budget niet heel ruim is...
Bedankt voor je uitgebreide reactie inclusief bedragen. Dit komt aardig overeen met de bedragen die tot nu toe geoffreerd zijn :Y Ik denk dat ik me vooral vergist heb in de kozijnen. Een eigen onderzoekje kwam op zo'n 3000 euro aan kunststof kozijnen, en ik reken het dubbele voor ook het plaatsen. Ik ging dus uit van zo'n 7500 euro dus schrok in eerste instantie wel van die 15k.

We zullen inderdaad keuzes moeten maken. Voor nu zijn kozijnen en de keuken het minst belangrijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:23 schreef archito het volgende:
Elektrische vloerverwarming heeft zoveel minder rendement dat het als ruimteverwarming eigenlijk altijd een no go is. Het wordt voornamelijk toegepast in bijvoorbeeld badkamers waar je deze kortstondig aanzet net voor gebruik zodat je lekker warme voetjes hebt.

Een warmtepomp kan efficiënter elektra omzetten in warm water dan dat de elektra direct in een elektrische vloerverwarming wordt gestopt. Het enige nadeel van een vloerverwarming op water is dat het een stuk trager reageert dan elektrisch, daarom ook dat elektrische vloerverwarming in badkamers populairder is.
Goed om te weten! Dat vertellen die elektrisch vloerverwarming dealers er natuurlijk niet bij :@ Elektrisch voor alleen de badkamer zou dus wel een optie zijn ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:29 schreef archito het volgende:

[..]
Heb je je budget vooraf aan de aannemer genoemd? Want soms rekenen ze heel toevallig naar je budget. ;)
Hoeveel kozijnen gaat het om? Zitten daar nog specials als tuindeuren bij, voordeur etc?
Is het een optie om het huis zelf te schilderen?

Het kan veel geld schelen als je zelf tegels en sanitair koopt, kijk vooral op de verschillende websites en bestel het niet bij 1 badkamerwinkel met aardige verkoper.

Nieuwe plafonds zullen prijzig zijn, stukadoors zijn in deze tijd schaars en duur. Ik zou wel aanraden niet te besparen en dan maar schrootjes te nemen of gipsplaten te schilderen zonder te stucen.
Bij deze aannemer hebben we dat niet gedaan maar een andere aannemer wilde dit wel weten. Ik heb toen 40k gezegd want ik laat natuurlijk niet meteen alles zien :D Overigens zouden we ook tot 60k kunnen gaan maar het liefst houden we ook nog een buffer over.

Het gaat om 5 kozijnen in totaal: 1 grote in de keuken en 4 in de slaapkamers. Dus geen gekke grote kozijnen.

Zelf schilderen is zeker een optie, al heeft de aannemer dat dan weer begroot op 2500 euro dus dat viel wel weer mee _O-

Goede tip qua aanschaf badkamer, daar ga ik me eens in verdiepen ^O^

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Da's echt véél werk hoor, wat je daar noemt :D ik denk dat je het echt een beetje onderschat :P
Ik ben zelf een beetje uitgegaan van de bouwtechnische keuring waar de meeste dingen in opgenomen zijn, dat kwam uit op 20k. Tel daar een nieuwe badkamer bij op en nog dingen als schilderen etc leek me 50.000 realistisch. Waar ik niet bij stilstond is dat de keuring niet rekent met nieuwe ramen maar enkel het fixen van de dingen als hang- en sluitwerk en een likje verf. Dan kom je inderdaad stukken lager uit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]
En delen zelf doen? Plafonds verwijderen en isoleren enzo is heel makkelijk.
Alleen nog laten stucen dan.

En wat ook al gezegd werd, veel zelf bestellen.
Wij hebben de badkamer net gedaan en tegels en alles zelf besteld bij verschillende sites waardoor we veel minder hebben betaald dan alles bij 1 winkel.
Zelf doen: zou ik wel willen maar we zijn niet de beste klussers. De tweede aannemer (waarvan we nog op een offerte wachten) gaf aan dat het verwijderen van plafonds inderdaad heel makkelijk is. Dat kunnen we wel overwegen. Net als het zelf schilderen, dat hebben we tot nu toe ook altijd gedaan. Maar isoleren etc hebben we echt geen kaas van gegeten. We kunnen nog wel wat handige vrienden vragen maar wij hebben nooit echt bij anderen geklust dus ik voel me wel een beetje bezwaard :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:12 schreef SQ het volgende:
2500 voor hele huis schilderen vind ik een ambitieuze inschatting, mousemicky :P
Ik weet natuurlijk niet wat "hele huis schilderen" omvat. Zijn het alleen muren en plafonds of ook alle kozijnen en plinten en deuren?
Wij waren voor de schilder denk ik wel een 10 - 12 k kwijt, maar goed, wij hebben ook enorm veel hout. En dat was zonder muren en plafonds want die doe ik altijd zelf.

En ga je voor kunststof kozijnen, MaJo? Want hout is bijvoorbeeld ook nog wel een factor 2 duurder.

Ik denk dat hier de rekening voor alle nieuwe en vervangen kozijnen en ramen wel tegen de 25 loopt als we straks de zolderramen ook vervangen hebben :')
Gek genoeg heeft de aannemer het dus wel op dit bedrag begroot qua schilderen. Ik heb ook een offerte van een echte schilder gekregen en die kwam uit op 6000, inclusief schilderen van deuren en kozijnen/ramen. Dat leek mij al wat realistischer. Ik denk dat we misschien zelf moeten gaan verven en dan kozijnen door een professional moeten laten doen.

We kijken inderdaad naar kunststof kozijnen :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:14 schreef Puala het volgende:

[..]
Verf die afbladdert betekent niet dat je je kozijnen moet vervangen.
Slecht hang en sluitwerk betekent niet dat je je kozijnen moet vervangen.
Ventilatie betekent niet dat je je kozijnen moet vervangen.

Ofwel: het betekent allemaal niet dat je je kozijnen moet vervangen ;)

Je kan je ramen vervangen door HR++, de boel laten schuren en schilderen (mits niet mega rot), hang en sluitwerk vervangen (kan vaak zonder veel schade aan de kozijnen). En als je je ramen vervangt kan je er ook roosters in terug zetten tbv ventilatie :) Ik zou even een goeie timmerman er naar laten kijken :Y
Ik denk dat we inderdaad maar eens moeten (laten) kijken naar andere opties. Wat qua verf echt het lelijkst is zijn geverfde tegels die afbladderen. Waarom zou je tegels verven :? Ik weet ook niet goed hoe dat mooi opgelost kan worden. Ik zal zo even een foto hiervan zoeken.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh ja, en dit. :D afbladderende verf betekent vooral dat je moet schilderen.

En inderdaad, kijk naar wat je zelf kan. Een pvc vloertje leggen is echt niet zo heel moeilijk bijvoorbeeld.
Ook niet in Hongaarse punt? Een vriend heeft ons huidige laminaat gelegd en dat heeft hij top gedaan. Ik kan wel eens vragen of hij ervaring heeft met andere legpatronen. Zin om te helpen heeft hij altijd wel dus dat scheelt :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:23 schreef Puala het volgende:

[..]
Het is allemaal afhankelijk van wat je zelf wilt doen en van hoeveel m2. Vloerisolatie valt voor de meeste huizen heel erg mee en blijft onder de 2K, maar met mijn vloeroppervlak om te isoleren zit ik boven de 4K. Dus op basis hiervan lastig te zeggen.

Ik zou vooral kijken naar de noodzaak vs de kosten vs de hinder die je er van hebt als je er straks woont. Of het comfort wat het je bied.

- Nieuwe vloeren
logisch, t is nu wel heel steriel. Zou wel gelijk de vloerverwarming optie meenemen ivm duurzaamheid, comfort en omdat t later veel lastiger te doen is. In elk geval in de keuken/woonkamer.

- Nieuwe plafonds + isolatie
Noodzakelijk ivm brandgevaar zag ik, evt kun je t slopen zelf doen. Isoleren en gipsplaten bevestigen is ook goed te doen met een groep vrienden, misschien het overwegen waard?

- Nieuwe badkamer
Noodzaak of wens? Badkamers zijn duur ;(

- Nieuw toilet
Noodzaak of wens?

- Nieuwe kozijnen
- Hele huis schilderen
Heb ik net al iets over geschreven :)

- Upgraden keuken
Zou het als je een nieuwe vloer hebt en de muur verft niet acceptabel zijn voorlopig?

T is lastig als je budget niet je wensen laat passen. Succes met de keuze, t is een lastige!
De meeste dingen heb ik hierboven denk ik al beantwoord. Nieuwe badkamer is wens maar ook een beetje noodzaak. Ze hebben iets met epoxy gedaan waardoor er een hele lelijke grote vlek in de badkuip zit. Nieuw toilet noodzaak want de huidige flikkert zowat om :D
Upgraden keuken zijn we al wat op teruggekomen. Eventueel alleen een nieuw aanrechtblad of zelfs alleen tegeltjes/verf zal al veel met het uiterlijk doen.

We gaan zeker eens rondvragen of we toch wat hulp van vrienden in kunnen zetten. Zelf geen interesse? O-) :')

Bedankt sowieso iedereen voor de uitgebreide antwoorden! Genoeg om over na te denken en te heroverwegen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 20:01:30 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203408025
Voor de geïnteresseerden foto's van de "mankementen":

Gammel toilet (en spuuglelijk behang :X)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bad met epoxy vlek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stukje plafond:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De afbladderende kozijnen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ik nog helemaal vergeten dat er in alle slaapkamers lelijk behang hangt, dat moet er allemaal uit. Maar ik denk dat we dat nog net wel zelf kunnen :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 20:07:35 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203408170
Als ik trouwens teveel het topic kaap kan ik ook een eigen topic openen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:09:07 #278
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203408195
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:01 schreef MaJo het volgende:
Voor de geïnteresseerden foto's van de "mankementen":

Gammel toilet (en spuuglelijk behang :X)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bad met epoxy vlek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stukje plafond:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De afbladderende kozijnen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ik nog helemaal vergeten dat er in alle slaapkamers lelijk behang hangt, dat moet er allemaal uit. Maar ik denk dat we dat nog net wel zelf kunnen :P
Vind het allemaal nog best netjes :D
Maar goed wij hebben net een badkamer met grote schimmelbende gekocht _O-

Maar als meer budget er echt niet is zou ik beginnen met de dingen die het meest ingrijpend zijn.
Dus inderdaad die vloer met eventuele verwarming en de badkamer.

De badkamer doen als je er al woont is zooo kut!
pi_203408290
Kun je geen overzetvensterbank over die vensterbanktegels met afbladderende verf monteren?
pi_203408292
Ooh dat valt idd best mee :D

Met een schilderbeurt en een nieuwe badkamer/wc knapt alles al enorm op!

HR++ glas in je houten kozijnen laten zetten is een mooie besparingstip trouwens. Als je dat combineert met de schilderbeurt dan hoeft het niet eens mega duur te zijn.
pi_203408314
Die kozijnen zien er op de foto toch zo slecht nog niet uit? Is het echt nodig om ze helemaal te vervangen of kunnen ze gewoon opgeknapt worden? Al stond het bij ons ook wel in de bouwkundige keuring, 3 jaar terug. En volgend jaar staat het gewoon weer in de keuring van de nieuwe kopers. :@

Maar duur is het allemaal wel, ja.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 20:15:20 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203408316
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Vind het allemaal nog best netjes :D
Maar goed wij hebben net een badkamer met grote schimmelbende gekocht _O-

Maar als meer budget er echt niet is zou ik beginnen met de dingen die het meest ingrijpend zijn.
Dus inderdaad die vloer met eventuele verwarming en de badkamer.

De badkamer doen als je er al woont is zooo kut!
Het is ook niet wereldschokkend maar wel genoeg om er wat aan te doen ;) De plafonds zien er netjes uit maar de materialen zijn brandgevaarlijk (het lijkt net plastic) en de andere dingen moeten gewoon netter :)

Eens met het badkamer argument, dat is toch het fijnste om aan te pakken als je er nog niet woont. En we vinden het zelf ook leuk om iets te hebben wat helemaal naar eigen smaak is. De andere grote dingen zullen toch wat later plaats gaan vinden als een nieuwe keuken en een eventuele uitbouw. Een uitbouw is qua ruimte nog niet zozeer nodig (we hebben een berging en onder de woonkamer ook nog een enorme kelder) maar het wordt qua meubels wel wat passen en meten in de smalle lange woonkamer. We zijn er ook nog niet over uit hoe we de bank en tv gaan plaatsen. Niet zoals nu waar de tv op 6 meter afstand van de bank zit :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:16:46 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203408341
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:39 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens ben ik een heel groot fan van vloerverwarming, vandaar dat we die overal in huis hebben. Tevoren was de aannemer er bang voor dat die misschien net niet afdoende zou zijn als hoofdverwarming - we wonen vrijstaand in vrij ruige weersomstandigheden - maar het gaat prima.

Waar je wel rekening mee moet houden:

- Je krijgt een ruimte niet meer snel warm, dus je moet gewend raken aan het geleidelijk verwarmen van je huis. Een slimme thermostaat kan helpen om ervoor te zorgen dat de verwarming aan staat op de momenten dat je dat wilt. Ik wil bijvoorbeeld 's ochtends graag een warme badkamer. (Al kun je in een badkamer ook zorgen voor elektrische verwarming als aanvulling.)

- Je wilt misschien niet elke ruimte op dezelfde manier verwarmen. Dan is het bij de aanleg handig om daar rekening mee te houden. Wij hebben dat niet gedaan en hebben per verdieping één verdeler. Daardoor worden alle kamers op de eerste verdieping bijvoorbeeld op dezelfde manier verwarmd. Voor ons is dat geen probleem, maar het is iets om rekening mee te houden als je bijvoorbeeld een slaapkamer hebt die je koel wil houden en een werkkamer waar je het comfortabel wil hebben.
Wij hebben ook één verdeler per verdieping maar ook in iedere ruimte een thermostaat (behalve in de keuken, want halfopen en die gaat dus met de woonkamer mee), maar iedere slaapkamer en badkamer heeft een eigen thermostaat.
De zolder heeft 1 thermostaat (is ook één ruimte), maar de garage heeft er ook een, en die slaat pas aan als het daar 6,5 graden is terwijl hij op dezelfde verdeler zit als de woonkamer en keuken, en het daar gewoon 20,5 graden is.

Maar... dat is in nieuwbouw wel wat makkelijker te realiseren dan wanneer je bestaande bouw gaat verbouwen.

En ook fan.
Ik doe er verder ook helemaal niets mee, het verhaal is (buiten)temperatuurgestuurd en ik heb geen gasverbruik waar ik op moet letten ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203408357
Als je een uitbouw op de planning hebt, dan zou ik het juist weer zonde vinden om beneden al je vloer etc eerder aan te pakken.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 20:19:26 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203408394
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Kun je geen overzetvensterbank over die vensterbanktegels met afbladderende verf monteren?
Goeie, daar ga ik eens naar kijken. Ik vind die geverfde tegels echt niks :@ Dat zou al heel veel schelen qua uiterlijk!

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:14 schreef ArnosL het volgende:
Ooh dat valt idd best mee :D

Met een schilderbeurt en een nieuwe badkamer/wc knapt alles al enorm op!

HR++ glas in je houten kozijnen laten zetten is een mooie besparingstip trouwens. Als je dat combineert met de schilderbeurt dan hoeft het niet eens mega duur te zijn.
Het valt ook best mee, daarom schrik ik ook van die prijzen _O-

HR++ glas is inderdaad een optie :Y Er zitten nu hele lelijke ventilatieroosters in, ook een van de redenen dat we het wilden laten vervangen. Maar we kunnen inderdaad ook alleen het glas vervangen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:15 schreef Myraela het volgende:
Die kozijnen zien er op de foto toch zo slecht nog niet uit? Is het echt nodig om ze helemaal te vervangen of kunnen ze gewoon opgeknapt worden? Al stond het bij ons ook wel in de bouwkundige keuring, 3 jaar terug. En volgend jaar staat het gewoon weer in de keuring van de nieuwe kopers. :@

Maar duur is het allemaal wel, ja.
Door de prijs kom ik daar wel steeds meer op terug ja :D Als het ook te fixen valt met nieuwe vensterbank/schilderwerk/nieuw glas is dat ook prima. Ik dacht zelf meer om alle vliegen in 1 klap te vangen door alles te vervangen maar het moet wel te betalen zijn natuurlijk _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 20:38:09 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203408823
Kun je uberhaupt een vensterbank weghalen en vervangen voor iets anders of zit dat helemaal in de constructie van de kozijnen/muren? Als ik gamma mag geloven tik je de oude vensterbank er zo uit en zet je er een nieuwe in :o Als dat echt zo makkelijk is dan is dat ook nog een optie!

Wie weet komen we hier nog als klussers uit :7
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:47:52 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203409049
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:38 schreef MaJo het volgende:
Kun je uberhaupt een vensterbank weghalen en vervangen voor iets anders of zit dat helemaal in de constructie van de kozijnen/muren? Als ik gamma mag geloven tik je de oude vensterbank er zo uit en zet je er een nieuwe in :o Als dat echt zo makkelijk is dan is dat ook nog een optie!

Wie weet komen we hier nog als klussers uit :7
Dat ligt echt aan het soort vensterbank.
Eerlijk gezegd denk ik dat je deze tegeltjes kapot tikt als je ze eruit wilt halen, dus ik zou naar een simpele overzet vensterbank kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203409213
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:38 schreef MaJo het volgende:
Kun je uberhaupt een vensterbank weghalen en vervangen voor iets anders of zit dat helemaal in de constructie van de kozijnen/muren? Als ik gamma mag geloven tik je de oude vensterbank er zo uit en zet je er een nieuwe in :o Als dat echt zo makkelijk is dan is dat ook nog een optie!

Wie weet komen we hier nog als klussers uit :7
Dat is bij zulke tegeltjes vaak echt zo, bij de onze (zelfde tegeltjes) ging het echt precies zo. Tik ze er zo af en nieuwe er op. Als je het zelf niet aan durft kun je het zo ff door je aannemer laten doen, klein klusje voor hen :)
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:10:29 #289
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203409488
Wij hebben ook beneden en boven vloerverwarming, beneden ingefreesd in de zandcementvloer op beton, boven in fermacell platen (die hebben jullie waarschijnlijk ook @Claudia) op de houten verdiepingsvloer.
Badkamer kun je op besparen door leidingwerk op dezelfde plek te houden en sanitair online te bestellen. De subsidies voor isolatie zijn volgens mij dit jaar verhoogd, bij twee door externe partijen uitgevoerde maatregelen krijg je subsidie. Het moet dan wel in hetzelfde jaar uitgevoerd worden, helaas ging dat bij ons mis, we hebben het meeste zelf gedaan en de twee dingen die we hebben laten uitvoeren waren niet in hetzelfde jaar.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 21:26:13 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203409835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat ligt echt aan het soort vensterbank.
Eerlijk gezegd denk ik dat je deze tegeltjes kapot tikt als je ze eruit wilt halen, dus ik zou naar een simpele overzet vensterbank kijken.
Dat zou ik inderdaad ook denken ja, en wat dan? :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Dat is bij zulke tegeltjes vaak echt zo, bij de onze (zelfde tegeltjes) ging het echt precies zo. Tik ze er zo af en nieuwe er op. Als je het zelf niet aan durft kun je het zo ff door je aannemer laten doen, klein klusje voor hen :)
Goeie, ik ga het de aannemer gewoon vragen :Y Hij gaf ook aan dat sommige dingen makkelijk door onszelf gedaan kunnen worden (zoals verwijderen plafonds) dus daar is hij wel eerlijk in. Al raadde hij ons ook aan om asbest zelf te verwijderen maar dat zie ik niet zo zitten :X

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:10 schreef SV-tje het volgende:
Wij hebben ook beneden en boven vloerverwarming, beneden ingefreesd in de zandcementvloer op beton, boven in fermacell platen (die hebben jullie waarschijnlijk ook @:claudia) op de houten verdiepingsvloer.
Badkamer kun je op besparen door leidingwerk op dezelfde plek te houden en sanitair online te bestellen. De subsidies voor isolatie zijn volgens mij dit jaar verhoogd, bij twee door externe partijen uitgevoerde maatregelen krijg je subsidie. Het moet dan wel in hetzelfde jaar uitgevoerd worden, helaas ging dat bij ons mis, we hebben het meeste zelf gedaan en de twee dingen die we hebben laten uitvoeren waren niet in hetzelfde jaar.
Die subsidie is een goeie, dat loopt nog best aardig op :Y Ik weet daarvan maar dat moeten we natuurlijk ook verrekenen met alle kosten, scheelt een boel ^O^

En aan 2 dingen komen we wel, ook in hetzelfde jaar :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203410077
Er wordt in ieder geval een denkproces in gang gezet, @MaJo! Ik denk dat je heel ver komt door op een aantal fronten net iets andere keuzes te maken. Daar zijn hier goede tips voor gegeven.

Wij hebben zelf ook keuzes moeten maken. Zoals ik al zei hebben we besloten niet alle kozijnen te laten vervangen maar een aantal kozijnen te behouden en alleen de ruiten en het hang- en sluitwerk te vervangen. Dat laatste konden we prima zelf. Ook wij hebben sanitair online gekocht en daar duizenden euro's op bespaard. De klussen die later konden hebben we uitgesteld, zoals spouwmuurisolatie. Uiteindelijk kon dat toch sneller dan we dachten.

En wij hebben ook een keuring laten doen en een ridicule raming van de kosten gekregen. Dat bedrag kwam niet in de buurt van wat we uiteindelijk hebben uitgegeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:47:57 #292
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_203410286
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:55 schreef SQ het volgende:
En bedenk ook: als je het geld NU niet hebt, kun je beter overwegen toch eerst die vvw te doen en dan die keuken of badkamer later een keer te doen. Ik begrijp de drang om een nieuw huis zo snel mogelijk eigen te maken, maar dit soort dingen moet je echt meteen doen, anders gebeurt het niet meer.
Ja nou dat!
Ik heb vorig jaar een nieuwe vloer laten leggen en nu is er die nieuwe techniek voor vloerverwarming (warp-systems) en IK WIL HET maar dat kost me gewoon weer een nieuwe vloer ....
Prrrrr
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:52:40 #293
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203410381
Overigens hebben wij op de vloerverwarming en koeling ook een eikenlamel vloer en een verdeler per ruimte en dus ook een thermostaat per ruimte.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203410405
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:47 schreef mspoez het volgende:

[..]
Ja nou dat!
Ik heb vorig jaar een nieuwe vloer laten leggen en nu is er die nieuwe techniek voor vloerverwarming (warp-systems) en IK WIL HET maar dat kost me gewoon weer een nieuwe vloer ....
Een dergelijk systeem zie ik nogal eens in een advertentie in het tijdschrift van Vereniging Eigen Huis staan ja, klinkt ideaal voor bestaande bouw
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 21:53:30 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203410409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Er wordt in ieder geval een denkproces in gang gezet, @:majo! Ik denk dat je heel ver komt door op een aantal fronten net iets andere keuzes te maken. Daar zijn hier goede tips voor gegeven.

Wij hebben zelf ook keuzes moeten maken. Zoals ik al zei hebben we besloten niet alle kozijnen te laten vervangen maar een aantal kozijnen te behouden en alleen de ruiten en het hang- en sluitwerk te vervangen. Dat laatste konden we prima zelf. Ook wij hebben sanitair online gekocht en daar duizenden euro's op bespaard. De klussen die later konden hebben we uitgesteld, zoals spouwmuurisolatie. Uiteindelijk kon dat toch sneller dan we dachten.

En wij hebben ook een keuring laten doen en een ridicule raming van de kosten gekregen. Dat bedrag kwam niet in de buurt van wat we uiteindelijk hebben uitgegeven.
Ik heb vandaag weer veel opgestoken en er zijn inderdaad veel dingen om over na te denken. Daarom is het fijn om dingen hier te bespreken en meningen te krijgen ^O^

De keuring viel bij jullie ook veel lager uit? Irritant is dat! Beter kan het andersom zijn :D

Dat sanitair online kopen is wel echt een goede tip. Lekker in een winkel uitzoeken en dan online bestellen _O_
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:47 schreef mspoez het volgende:

[..]
Ja nou dat!
Ik heb vorig jaar een nieuwe vloer laten leggen en nu is er die nieuwe techniek voor vloerverwarming (warp-systems) en IK WIL HET maar dat kost me gewoon weer een nieuwe vloer ....
Dat is natuurlijk ook lastig met al die snelle ontwikkelingen tegenwoordig, het nieuwste van het nieuwste is al snel weer achterhaald.

Wat ik ook wel een lastige vind is dat we ooit een uitbouw willen. Als we dat over een paar jaar doen moet je ook weer de hele vloer vervangen. Maar daar is nu echt geen budget voor -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:56:43 #296
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203410481
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:47 schreef mspoez het volgende:

[..]
Ja nou dat!
Ik heb vorig jaar een nieuwe vloer laten leggen en nu is er die nieuwe techniek voor vloerverwarming (warp-systems) en IK WIL HET maar dat kost me gewoon weer een nieuwe vloer ....
Snel Google rondje, dat klinkt wel interessant.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:59:54 #297
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_203410543
Budgettechnisch: er wordt hier op het moment hard gewerkt door meneer aannemer en zijn vakmannen, kosten totaal 21K.
Dat behelst: nieuwe badkamer (met plaatsen nieuwe muur, slopen loden leidingen en heraanleggen leidingen via plafond gang eronder, alles tegelen + vloerverwarmingsmat erin, wasbak+meubel plaatsen, douchesysteemgevaldinges aanleggen, kitten), HR++kunststofkozijnen in 1 slaapkamer plaatsen, 2 slaapkamers + overloop+ trapgat + gang beneden (want ligt open met die leidingen natuurlijk, dat stucwerk is een kadootje van de aannemer) stucen, nieuwe plinten overal, nieuw laminaat overal (wel zelf gekocht) en alles schilderen, zowel latexen als lakken van de nieuwe kozijnen.
Eerste aannemer vroeg naar mijn budget en zat daar, hoe toevallig, net 300 euro onder, tweede heb ik zonder budgetopgaaf een offerte laten maken. Werkt op zich fijner, denk ik. Scheelde hier zo'n 9K.

[ Bericht 1% gewijzigd door mspoez op 28-01-2022 22:08:35 ]
Prrrrr
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:03:32 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203410618
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:47 schreef mspoez het volgende:

[..]
Ja nou dat!
Ik heb vorig jaar een nieuwe vloer laten leggen en nu is er die nieuwe techniek voor vloerverwarming (warp-systems) en IK WIL HET maar dat kost me gewoon weer een nieuwe vloer ....
Is idd een mooi systeem, ik had het een paar jaar geleden op een installatiebeurs gezien en heb het nog wel overwogen voor een muurtje van de douche maar tijdens de bouw van het huis bleef de kassa maar rinkelen dus dat heb ik toen maar laten gaan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203410669
Vloerverwarming, hier ook fan! Vooral met kinderen die op de grond liggen/kruipen/spelen.
We hebben ook op iedere verdieping een verdeler en in iedere ruimte een eigen thermostaat hanger.

Als je de mogelijkheid hebt raad ik het echt aan.
Protège moi de mes désirs.
pi_203410687
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:53 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb vandaag weer veel opgestoken en er zijn inderdaad veel dingen om over na te denken. Daarom is het fijn om dingen hier te bespreken en meningen te krijgen ^O^

De keuring viel bij jullie ook veel lager uit? Irritant is dat! Beter kan het andersom zijn :D

Dat sanitair online kopen is wel echt een goede tip. Lekker in een winkel uitzoeken en dan online bestellen _O_
[..]
Dat is natuurlijk ook lastig met al die snelle ontwikkelingen tegenwoordig, het nieuwste van het nieuwste is al snel weer achterhaald.

Wat ik ook wel een lastige vind is dat we ooit een uitbouw willen. Als we dat over een paar jaar doen moet je ook weer de hele vloer vervangen. Maar daar is nu echt geen budget voor -O-
Dan zou ik de huidige vloer gewoon een paar jaar behouden. Je eigen sfeer erin brengen helpt vast ook wel tegen die steriele look die het geheel nu heeft. Kleur op de wanden, mooie gordijnen, vloerkleden en je eigen meubels (en alle kinderspullen natuurlijk ;))
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 22:14:46 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203410845
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is idd een mooi systeem, ik had het een paar jaar geleden op een installatiebeurs gezien en heb het nog wel overwogen voor een muurtje van de douche maar tijdens de bouw van het huis bleef de kassa maar rinkelen dus dat heb ik toen maar laten gaan :')
Wat houdt het precies in? Zo te zien zijn het ook elektrische matten of zie ik dat verkeerd?

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:05 schreef arvensis het volgende:
Vloerverwarming, hier ook fan! Vooral met kinderen die op de grond liggen/kruipen/spelen.
We hebben ook op iedere verdieping een verdeler en in iedere ruimte een eigen thermostaat hanger.

Als je de mogelijkheid hebt raad ik het echt aan.
Lijkt me wel ideaal voor Aapie ja, die brengt zowat de hele dag op de vloer door :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dan zou ik de huidige vloer gewoon een paar jaar behouden. Je eigen sfeer erin brengen helpt vast ook wel tegen die steriele look die het geheel nu heeft. Kleur op de wanden, mooie gordijnen, vloerkleden en je eigen meubels (en alle kinderspullen natuurlijk ;))
Dan kunnen we helemaal niks laten doen -O- :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')