abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201493567
Hoorde net op het nieuws dat ze pesten strafbaar willen maken... nu ben ik wel benieuwd wat er dan allemaal onder het kopje pesten kan/moet vallen...

Hoe moet je dit aanpakken? is dit een oplossing? wat is jullie mening?

Bron: Zie quote van Starhopper: NWS / Pesten strafbaar?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)hat-gebagatelliseerd

[ Bericht 25% gewijzigd door Chandler op 24-09-2021 08:25:43 ]
Just say hi!
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 08:09:23 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201493581
Maar hoe willen ze dit aanpakken dan? De pesters doen dit altijd als de juf of meester niet kijkt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 24 september 2021 @ 08:10:53 #3
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_201493588
Niks mis mee, aanpakken dat tuig. Ze verpesten het voor de rest.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 08:11:04 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201493590
Voor het gemak even het nieuwsbericht opgezocht :)
quote:
Kinderombudsvrouw wil pesten in de toekomst strafbaar stellen



Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer wil pesten bestrijden door het strafbaar te stellen. Ook begint ze vandaag een groot onderzoek naar de oorzaken, impact en de aanpak van pesten. Komende week is het de Week tegen pesten.

Pesten is nu niet strafbaar, wel kunnen pesters vervolgd worden als ze strafbare feiten plegen. "Misschien zijn pestprotocollen niet genoeg en moet je wel toe naar een strafbaarheidstelling van pesten", zegt Kalverboer in een interview in het AD. "Dat is op zich nog steeds geen aanpak van het fenomeen, maar dan laat je wel zien hoe ernstig dit wangedrag is. Want de gevolgen van pesten zijn levensgroot."

'Word je hard van'
Ze constateert dat pesten vaak wordt gebagatelliseerd en het fenomeen wordt onderschat. "'Daar word je hard van', krijgt een slachtoffer dan te horen. Maar als je volwassenen spreekt die zoiets vreselijks hebben moeten ondergaan in hun jeugd, dan dragen zij de sporen ervan de rest van hun leven met zich mee."

Kalverboer roept kinderen die worden gepest op een onlinevragenlijst in te vullen op de website van de kinderombudsvrouw. Zo wil ze meer zicht krijgen op de oorzaken, impact en de aanpak van pesten.

Ervaringsdeskundigen
"Kinderen zijn, helaas, dé ervaringsdeskundigen als het aankomt op pesten", zegt Kalverboer. "Wij moeten hun mening en visie horen. Want als ik met volwassenen spreek, meestal bestuurders, hebben ze nogal eens de neiging om het probleem te onderschatten. Kinderen kunnen genadeloos blootleggen hoe zij, ondanks regels en protocollen, toch het slachtoffer zijn."

Eerder deze week werd bekend dat het aantal gesprekken over pesten bij De Kindertelefoon explosief is gestegen sinds de scholen weer opengingen na de tweede coronalockdown, afgelopen april.

Het aantal gesprekken hierover steeg van gemiddeld 65 naar 98 per dag. Dat is een toename van bijna 50 procent, meldt Stichting De Kindertelefoon. Tijdens de lockdowns daalde het totale aantal gesprekken over pesten juist. In de eerste lockdown waren het gemiddeld 45 gesprekken per dag, in de tweede gemiddeld 53.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)hat-gebagatelliseerd
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201493591
Mooi, kunnen ze het UWV ook aanpakken
U MAD?
pi_201493593
Een mening over iets wat jij gehoord hebt en waar geen bron van is.

Edit: dank je Starhopper
pi_201493667
Beetje dubbel vind ik het.

Aan de ene kant word ik een beetje moe van de tendens de laatste paar jaar dat het leven kennelijk alleen maar gemoedelijk en leuk mag zijn en dat de samenleving geen rauw randje meer mag hebben.

Iemand een klap voor z'n Kanes geven in het uitgaansleven (binnen bepaalde grenzen) was in 2010 nog gewoon een onschuldig vechtpartijtje waarvoor je hoogstens de kroeg werd uitgezet en tegenwoordig iets waar het Openbaar Ministerie zich al gauw tegenaan gaat bemoeien. En nu dit weer met pesten.

Aan de andere kant ken ik sommige mensen die op de basis / middelbare school gepest zijn, en dat heeft nog altijd impact op ze, zelfs nu ze 30/40/50 en zelfs 60+ zijn. Toen wij in 4 havo zaten kwamen er vanuit het vmbo een groepje van 5/6 gasten doorgestroomd en die terroriseerden de hele bovenbouw havo, dat werd allemaal nét iets te normaal gevonden door mentoren en leraren dus wat dat betreft mag er wel wat veranderen.
  vrijdag 24 september 2021 @ 08:24:32 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201493792
Dit lijkt me sterk want dan moeten ambtenaren naar het gevang.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201493824
Ik vrees dat de implementatie van zoiets onmogelijk is. Zoals @Starhopper al zegt: pesten gebeurt voornamelijk wanneer er geen volwassenen bij zijn. Dus hoe ga je het strafbare feit bewijzen?

Pesten aanpakken is natuurlijk goed, maar kijk dan naar best practices in het buitenland.
  vrijdag 24 september 2021 @ 08:57:28 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201493939
Maar als je volwassenen spreekt die zoiets vreselijks hebben moeten ondergaan in hun jeugd, dan dragen zij de sporen ervan de rest van hun leven met zich me

Ik vermoed dat dit 'vreselijks' vrijwel altijd een strafbaar feit is. Of het nou fysiek is of stalking of wat dan ook, pesten is strafbaar is het te ver gaat. En als je dan spreekt over iets vreselijks, zal dat gewoon een strafbaar feit zijn.

Het lijkt me wat onnozel om puur voor de vorm, voor de show, een vaag begrip als pesten strafbaar te stellen
Laffe huichelaar
pi_201493945
Ik ben vroeger zelf enigszins gepest, niet heel erg maar was wel een beetje buitenbeentje soms. Als er echt extreem gepest wordt mag dat best wel aangepakt worden, maar ik zou niet graag een wet zien die het strafbaar maakt. Hoort gewoon een beetje bij kind zijn, picking order etc.
pi_201494000
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:20 schreef Autoscooter het volgende:

Aan de andere kant ken ik sommige mensen die op de basis / middelbare school gepest zijn, en dat heeft nog altijd impact op ze, zelfs nu ze 30/40/50 en zelfs 60+ zijn.
En hoe denk je dat ze daarop tergukijken? Was het maar strafbaar geweest? Had de leraar een van de pesters maar in een HALT traject gezet? Was mijn moeder er maar geweest om in te grijpen? Nee hoor, had ik maar teruggeslagen denken ze. Het is de eigen zwakte en weerloosheid daarin blijven hangen die veel en veel meer pijn doet dan die klappen ooit gedaan hebben.

Ik was er na twee keer wel klaar mee, ik kreeg de hele buurt over me heen omdat ik hem bij zijn haar had gepakt en met zijn kop tegen de straatstenen had geslagen. Dat was geen eerlijk vechten of zo, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel stak wat anders in elkaar.

Dat is niet helemaal eerlijk, want voor sommigen is het een te grote groep, te hechte groep, te groot tuig. Voor mij was het een kwestie van te zwak ingeschat worden, en dan toch geen makkelijk slachtoffer blijken en dan was het klaar. Niet voor het echte tuig, maar dat was ontwijkbaar.

Dus het is niet zozeer een oordeel over de getraumatiseerde gepeste, maar de vaststelling dat het angstig zijn het probleem is en dat je dat niet oplost met bescherming. Want zodra de bescherming wegvalt is diegene nog steeds angstig en er duiken altijd en overal weer pestkoppen in wat voor vorm dan ook en ook op het werk. Die gebruiken dan hun jong geleerde skills om zich over jouw rug hogerop te werken. En dat laten de getraumatiseerden dan weer toe.

Een school kan wel veel doen om een omgeving en een sfeer te creeeren waarin het minder en in minder erge vormen voorkomt, en de excessen zijn toch al strafbaar maar worden maar heel lichtjes bestraft. Maar kinderen moeten zich ook zelf sociaal leren redden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201494331
quote:
"Dat is op zich nog steeds geen aanpak van het fenomeen, maar dan laat je wel zien hoe ernstig dit wangedrag is.
Tsja als ze zelf al aangeeft dat het ook niet echt een oplossing is maar gewoon het zoveelste "signaal" hoef je er niet te veel van verwachten.

quote:
Kalverboer roept kinderen die worden gepest op een onlinevragenlijst in te vullen op de website van de kinderombudsvrouw. Zo wil ze meer zicht krijgen op de oorzaken, impact en de aanpak van pesten.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat daar nooit eerder onderzoek naar is gedaan.
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:39:15 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201494370
Wat is dat toch voor modegril om alles wat je onwenselijk vindt in het strafrecht onder te willen brengen.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:45:34 #16
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_201494450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En hoe denk je dat ze daarop tergukijken? Was het maar strafbaar geweest? Had de leraar een van de pesters maar in een HALT traject gezet? Was mijn moeder er maar geweest om in te grijpen? Nee hoor, had ik maar teruggeslagen denken ze. Het is de eigen zwakte en weerloosheid daarin blijven hangen die veel en veel meer pijn doet dan die klappen ooit gedaan hebben.

Ik was er na twee keer wel klaar mee, ik kreeg de hele buurt over me heen omdat ik hem bij zijn haar had gepakt en met zijn kop tegen de straatstenen had geslagen. Dat was geen eerlijk vechten of zo, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel stak wat anders in elkaar.

Dat is niet helemaal eerlijk, want voor sommigen is het een te grote groep, te hechte groep, te groot tuig. Voor mij was het een kwestie van te zwak ingeschat worden, en dan toch geen makkelijk slachtoffer blijken en dan was het klaar. Niet voor het echte tuig, maar dat was ontwijkbaar.

Dus het is niet zozeer een oordeel over de getraumatiseerde gepeste, maar de vaststelling dat het angstig zijn het probleem is en dat je dat niet oplost met bescherming. Want zodra de bescherming wegvalt is diegene nog steeds angstig en er duiken altijd en overal weer pestkoppen in wat voor vorm dan ook en ook op het werk. Die gebruiken dan hun jong geleerde skills om zich over jouw rug hogerop te werken. En dat laten de getraumatiseerden dan weer toe.

Een school kan wel veel doen om een omgeving en een sfeer te creeeren waarin het minder en in minder erge vormen voorkomt, en de excessen zijn toch al strafbaar maar worden maar heel lichtjes bestraft. Maar kinderen moeten zich ook zelf sociaal leren redden.
American History X
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:51:10 #17
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201494517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:39 schreef -XOR- het volgende:
Wat is dat toch voor modegril om alles wat je onwenselijk vindt in het strafrecht onder te willen brengen.
Zeker aangezien alle activiteiten die onder pesten vallen al strafbaar zijn.
pi_201495040
Ik denk dat de bewijslast daarvan nog wel een beetje een uitdaging gaat worden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201495458
Als je het kan aantonen, wel lastig lijkt mij.
pi_201495538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je het kan aantonen, wel lastig lijkt mij.
Ik denk juist dat je het heel makkelijk kunt aantonen. Tegenwoordig heeft het live pesten zich verplaatst naar online pesten. Kwestie van alle pesterijen back-uppen en laten zien aan de politie.
  vrijdag 24 september 2021 @ 12:08:04 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201496173
Weet je nog toen ze op de basisschool zeiden dat woorden geen pijn doen?

20 jaar later zijn er maar zat die hun jeugdtrauma's van het pesten niet verwerkt krijgen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201496220
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:11 schreef de_boswachter het volgende:
Mooi, kunnen ze het UWV ook aanpakken
Ga gewoon werken heb je geen last van het UWV
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 24 september 2021 @ 12:13:29 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201496239
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:11 schreef de_boswachter het volgende:
Mooi, kunnen ze het UWV ook aanpakken
Ik zou zeggen; trek het wat breder en neem de hele overheid mee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201496256
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:11 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Ga gewoon werken heb je geen last van het UWV
Ga gewoon werken. Ja was het maar zo makkelijk.
U MAD?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 12:18:23 #25
414785 sirdanilot
pi_201496305
Wat de een als een grapje ervaart, ervaart de ander als pesten. Het lijkt mij niet bevorderlijk om meteen justitie erbij te halen als het om pestgedrag tussen kinderen onderling gaat.

Daarvoor heb je de vertrouwenspersoon op school, de leerkracht, de mentor, en voornamelijk ook de ouders van zowel dader als slachtoffer voor, om zoiets uit te praten en te stoppen.

Het voelt voor mij als het afschuiven van verantwoordelijkheid.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 12:20:19 #26
414785 sirdanilot
pi_201496343
Als mijn (hypothetische) kind zou worden gepest, zou ik allereerst erachter probere nte komen wie de voornaamste daders zijn. Bij pesten heb je altijd een of twee daders en een groep meelopers. Hoe populairder de dader hoe groter de groep meelopers.

Ik zou dan een goed gesprek hebben met die ouders samen met de mentor/leerkracht. Indien daar niets uit komt, zou ik mijn kind toerusten om de etterbak gewoon vol op zn bek te slaan. Een keer raak slaan en ze doen het niet meer.

Als mijn kind dan straf krijgt zeg ik ok die paar uur nablijven is het hem wel waard hoor. 1x slaan kunnen ze toch je kind niet van school sturen zeker niet als het gaat om een reactie op pestgedrag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201496441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:20 schreef sirdanilot het volgende:
Als mijn (hypothetische) kind zou worden gepest, zou ik allereerst erachter probere nte komen wie de voornaamste daders zijn. Bij pesten heb je altijd een of twee daders en een groep meelopers. Hoe populairder de dader hoe groter de groep meelopers.

Ik zou dan een goed gesprek hebben met die ouders samen met de mentor/leerkracht. Indien daar niets uit komt, zou ik mijn kind toerusten om de etterbak gewoon vol op zn bek te slaan. Een keer raak slaan en ze doen het niet meer.

Als mijn kind dan straf krijgt zeg ik ok die paar uur nablijven is het hem wel waard hoor. 1x slaan kunnen ze toch je kind niet van school sturen zeker niet als het gaat om een reactie op pestgedrag.
Hier werd een nieuw kind gepest op school, dader kon thuis drie dagen gaan nadenken over wat die deed. En verplicht inloggen via Zoom.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 12:33:25 #28
414785 sirdanilot
pi_201496558
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hier werd een nieuw kind gepest op school, dader kon thuis drie dagen gaan nadenken over wat die deed. En verplicht inloggen via Zoom.
Dat is dan wel weer een voordeel aan corona ja :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201496576
Hier op de betoncentrale heb ik gemeld dat ik steeds ingegoten werd.
Toen hield het pesten eindelijk o0.
pi_201496660
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:11 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Ga gewoon werken heb je geen last van het UWV
Het UWV blijft je zelfs irriteren bij 32 uur werk en blijven je lastig vallen met allerlei eisen. Al ga je weer 40 uur werken soms blijven ze je aanvullende uitkering uitbetalen terwijl je allang daarvoor had opgezegd.

Ontopic.
Lastig kwestie. Tuurlijk moet pesten aangepakt worden. Vroeger zelf ook gepest/buitengesloten door zogenaamde vrienden en vertrouwen in de mens aardig kwijt daarin. Alleen leven we wel in een tijd waar er nogal mensen leven die heel snel op hun pik getrapt zijn en van deze opties misbruik gaan maken.
pi_201496670
Wat is dit nu weer voor onzalig en ondoordacht plan?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201496737
Vroeger was strafrecht nog een ultimum remedium.
  vrijdag 24 september 2021 @ 12:49:09 #33
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201496796
Ik vind het wel wat boud om hier nu direct het jeugdstrafrecht op los te laten. Dit lijkt me toch eerder een taak voor de school. Dat kan best wettelijk als verplichting worden vastgelegd en er kunnen ook prima sancties aan worden verbonden voor scholen die er laks mee omgaan.
pi_201496897
Onzalig idee. Dit gaat wegkijkgedrag alleen maar meer in de hand werken schat ik zo in. Daarnaast, hoe erg pesten ook is, krijg er een beetje een DDR gevoel van.
afspraak tandarts verzetten
pi_201496905
Dit word moeilijk zo niet onmogelijk om te handhaven.
Meer nog dan strafbaar stellen is het naar mijn mening de juiste weg om kinderen te laten begrijpen wat pesten kan doen, wellicht ook leraren misschien.
Zelf ben ik veelvuldig gepest en ging elke dag naar school wetende dat ik er niet bij hoorde, dan gaat het niet om één kind die pest maar heel veel kinderen die meegaan in wat onschuldig lijkt.
Leraren deden er aan mee in de zin dat ik voor de eerste les begon voor klas moest staan bij de leraar, kijken of ik wel schoon genoeg was.
Dan ga je als kind zijnde werkelijk door de grond en hoeft er nog niet eens geslagen te worden of spullen afgepakt en of andere pesterijen die plaats vinden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_201497199
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:02 schreef bedachtzaam het volgende:
Dit word moeilijk zo niet onmogelijk om te handhaven.
Meer nog dan strafbaar stellen is het naar mijn mening de juiste weg om kinderen te laten begrijpen wat pesten kan doen, wellicht ook leraren misschien.
Zelf ben ik veelvuldig gepest en ging elke dag naar school wetende dat ik er niet bij hoorde, dan gaat het niet om één kind die pest maar heel veel kinderen die meegaan in wat onschuldig lijkt.
Leraren deden er aan mee in de zin dat ik voor de eerste les begon voor klas moest staan bij de leraar, kijken of ik wel schoon genoeg was.
Dan ga je als kind zijnde werkelijk door de grond en hoeft er nog niet eens geslagen te worden of spullen afgepakt en of andere pesterijen die plaats vinden.
Volgende week is de landelijke week tegen het pesten. Hopelijk helpt dat wat.
  vrijdag 24 september 2021 @ 13:33:20 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201497226
Hoe ga je pesten wettelijk definiëren :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 24 september 2021 @ 13:44:50 #38
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201497330
Aha, dus omdat de sporen die pesten bij slachtoffers nalaat nog niet genoeg maatschappelijke schade creëert dacht zij dat we het probleem pas echt kunnen verergeren als we de pesters standaard het criminele pad op sturen. Goed idee!
pi_201497395
al die mensen die kinderpesten bagataliseren, zouden huilend naar e politie gana al ze als volwassene zo werden behandeld... dus ja. maak gewoon voor eens en altijd duidelij dat pestgedrag onacceptabel is.

maar of de politie daarbij helpt, dat vraag ik me wel af.
  vrijdag 24 september 2021 @ 13:57:29 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201497479
Dit had al lang strafbaar moeten zijn. Het kan mensenlevens ruïneren, met jarenlange psychische klachten en zelfs zelfmoord als gevolg. Is al in genoeg docu's aangetoond.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201497485
Een belangrijke eigenschap dat kinderen moeten aanleren is zich te weren tegen pesters, opkomen voor jezelf. Hierdoor worden kinderen nog softer en intolerant.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201497528
Ik word altjd gepest door @Erasmus . Mooi dat dit binnenkort strafbaar is.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2021 14:01:02 ]
pi_201498516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:49 schreef Iblardi het volgende:
Ik vind het wel wat boud om hier nu direct het jeugdstrafrecht op los te laten. Dit lijkt me toch eerder een taak voor de school. Dat kan best wettelijk als verplichting worden vastgelegd en er kunnen ook prima sancties aan worden verbonden voor scholen die er laks mee omgaan.
Ja, als je dit probleem érgens niet mee op gaat lossen is het wel met strafrecht. Wat een belachelijk idee zeg, van een ombudsvrouw zou je toch wel wat meer mogen verwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2021 15:14:56 ]
pi_201499046
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:57 schreef KroketBroodje het volgende:
Een belangrijke eigenschap dat kinderen moeten aanleren is zich te weren tegen pesters, opkomen voor jezelf. Hierdoor worden kinderen nog softer en intolerant.
Men kan zich toch niet verweren tegen pesters? Aangezien het pesten niet ontmoedigd wordt of werd door de personen op hoge posten, die hebben de macht en mankracht en ondernamen en ondernemen toch niets tegen het pesten. Het pesten stoppen kan dus wel maar de wil ontbreekt bij de personen met macht en mankracht.
pi_201499201
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk juist dat je het heel makkelijk kunt aantonen. Tegenwoordig heeft het live pesten zich verplaatst naar online pesten. Kwestie van alle pesterijen back-uppen en laten zien aan de politie.
Is dit niet de enige echte reden dat dit strafbaar gesteld kan worden? De bewijslast is makkelijk.

Kun je met wat knip/plakwerk iemand mooi naaien :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201499399
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:04 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Is dit niet de enige echte reden dat dit strafbaar gesteld kan worden? De bewijslast is makkelijk.

Kun je met wat knip/plakwerk iemand mooi naaien :')
"Makkelijk" tot je de echtheid van het bewijs ook nog eens moet gaan verifiëren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 16:40:49 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201499735
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:57 schreef KroketBroodje het volgende:
Een belangrijke eigenschap dat kinderen moeten aanleren is zich te weren tegen pesters, opkomen voor jezelf. Hierdoor worden kinderen nog softer en intolerant.
Dat is wel heel makkelijk gedacht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201501199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 15:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Men kan zich toch niet verweren tegen pesters? Aangezien het pesten niet ontmoedigd wordt of werd door de personen op hoge posten, die hebben de macht en mankracht en ondernamen en ondernemen toch niets tegen het pesten. Het pesten stoppen kan dus wel maar de wil ontbreekt bij de personen met macht en mankracht.
Snap niet echt wat je hiermee bedoeld
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  vrijdag 24 september 2021 @ 18:27:31 #50
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201501236
Wat is de definitie van pesten ?

Buiten dat , dan is de regering ook strafbaar met jarenlang burgertjes pesten (8>
Ik ben inmiddels overleden
pi_201501250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is wel heel makkelijk gedacht
Wellicht kort door de bocht maar het klopt wel. Het is een utopie om te denken dat volwassen elkaar niet pesten, ook onbewust.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  vrijdag 24 september 2021 @ 18:30:38 #52
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201501272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:20 schreef Autoscooter het volgende:
Beetje dubbel vind ik het.

Aan de ene kant word ik een beetje moe van de tendens de laatste paar jaar dat het leven kennelijk alleen maar gemoedelijk en leuk mag zijn en dat de samenleving geen rauw randje meer mag hebben.

Iemand een klap voor z'n Kanes geven in het uitgaansleven (binnen bepaalde grenzen) was in 2010 nog gewoon een onschuldig vechtpartijtje waarvoor je hoogstens de kroeg werd uitgezet en tegenwoordig iets waar het Openbaar Ministerie zich al gauw tegenaan gaat bemoeien. En nu dit weer met pesten.

Aan de andere kant ken ik sommige mensen die op de basis / middelbare school gepest zijn, en dat heeft nog altijd impact op ze, zelfs nu ze 30/40/50 en zelfs 60+ zijn. Toen wij in 4 havo zaten kwamen er vanuit het vmbo een groepje van 5/6 gasten doorgestroomd en die terroriseerden de hele bovenbouw havo, dat werd allemaal nét iets te normaal gevonden door mentoren en leraren dus wat dat betreft mag er wel wat veranderen.
Ja, het zou toch wat zijn als je tijdens het uitgaan geen mensen meer mag afrossen. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 18:39:33 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201501375
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:28 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Wellicht kort door de bocht maar het klopt wel. Het is een utopie om te denken dat volwassen elkaar niet pesten, ook onbewust.
Nou ik vind het meer wat makkelijk om het op de weerbaarheid te gooien

Als het 1 pestkop is prima, dan stap je eropaf, geef je hem/haar een paar stompen en dan gaat de pestkop iemand die niet terugslaat pesten

Is het de klas of de school of de straat en loopt ieder uitstapje mogelijk uit op een gevecht dan denk ga je op een gegeven moment denken van 'nou ik blijf nu ff binnen hoor'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201501539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou ik vind het meer wat makkelijk om het op de weerbaarheid te gooien

Als het 1 pestkop is prima, dan stap je eropaf, geef je hem/haar een paar stompen en dan gaat de pestkop iemand die niet terugslaat pesten

Is het de klas of de school of de straat en loopt ieder uitstapje mogelijk uit op een gevecht dan denk ga je op een gegeven moment denken van 'nou ik blijf nu ff binnen hoor'
Geweld, smaad, laster en stalken is gelukkig strafbaar. Maar waar ligt de grens tussen pesten en deze dingen?

Geweld hoeft ook niet altijd de oplossing te zijn tegen pesten. Soms is iemand negeren, meegaan met de grap of grappen terug maken ook voldoende.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 19:53:51 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201502303
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:54 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Geweld, smaad, laster en stalken is gelukkig strafbaar. Maar waar ligt de grens tussen pesten en deze dingen?

Geweld hoeft ook niet altijd de oplossing te zijn tegen pesten. Soms is iemand negeren, meegaan met de grap of grappen terug maken ook voldoende.
Ja vaak is dat het dus niet

Ik geloof ook niet dat de politie bellen je leven beter gaat maken op zo'n moment
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201505593
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:09 schreef Starhopper het volgende:
Maar hoe willen ze dit aanpakken dan? De pesters doen dit altijd als de juf of meester niet kijkt.
Als je gepest wordt, dan de hele dag je smartphone op opnemen zetten, en later aangifte doen.
pi_201505808
Pesten is een hel, vroeger veel gepest, ik wou dat ik die gasten had kunnen aangeven, scholen deden er toen heel weinig aan
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 24 september 2021 @ 23:42:10 #58
408813 crew  trein2000
pi_201505864
Wat ga je dan strafbaar stellen? Mishandeling is al strafbaar, bedreiging en belediging ook. We moeten ook oppassen dat we de drempel voor het strafrecht niet te laag leggen, zeker in dit soort gevallen. Hier zijn alternatieve routes die een stuk beter zijn. En bij echte excessen kun je altijd nog grijpen naar bedreiging, belediging, mishandeling, smaad, laster of wat het ook maar is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201506101
Individuele belediging is helemaal niet strafbaar.
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 00:11:04 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201506110
Zou het niet meer zijn om de groep aan te kunnen pakken?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201506116
Dat kan ook bij strafbaarstelling juist gemakkelijk, via de figuur van het medeplegen.
pi_201506236
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 00:12 schreef mark6791 het volgende:
Dat kan ook bij strafbaarstelling juist gemakkelijk, via de figuur van het medeplegen.
Nou nee, dan zal je nauwe en bewuste samenwerking moeten bewijzen. En dus dubbel opzet. Het is in theorie vast mogelijk, maar in de praktijk is het strafrecht gewoon totaal ongeschikt om dit probleem aan te pakken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 september 2021 @ 00:30:40 #63
408813 crew  trein2000
pi_201506260
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 00:10 schreef mark6791 het volgende:
Individuele belediging is helemaal niet strafbaar.
quote:
Artikel 266
1 Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201506374
Als het gaat om kinderen, had ik vanavond toevallig een leuk gesprek met 25% van onze basisschool kinderen.

Mevrouw, weet u dat het deze week de week is tegen pesten?

Ja en vind je dat belangrijk? Was mijn vraag, en toen begon het getetter.
Kinderen vinden het blijkbaar zelf een heel belangrijk onderwerp.

Mijn antwoord was, pesters zijn eigenlijk heel zielig. Maar het moet wel stoppen dus jullie zijn een vriendenclub en jullie kunnen samen zorgen dat iedereen zich fijn voelt op school, dus samen. Samen naar de juf, samen opkomen voor degene die gepest wordt, en samen zorgen dat het probleem van de pester besproken wordt.
Zorg voor elkaar, dan heeft iedereen het goed.

Hoop dat het werkt.
pi_201507070
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:24 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Snap niet echt wat je hiermee bedoeld
Als jij dan eens aangaf wat jij niet snapt, alhoewel ik niet snap waarom jij dat niet snapt en waarom jij reageert met de mededeling dat jij het niet snapt, zonder aan te geven wat jij niet snapt.
pi_201507678
Heel goed idee. Eigenlijk belachelijk dat dit niet strafbaar is. Pesters zijn gewoon psychopaten die ongestoord het leven van een ander zomaar kapot mogen maken. Die moeten hard en stevig onschadelijk worden gemaakt.

Die kinderen die pesten moeten maar naar een speciale tuigschool geschopt worden. Andere kinderen moeten tegen deze onmensen beschermd worden.
pi_201507698
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:35 schreef Stoney3K het volgende:
Ik denk dat de bewijslast daarvan nog wel een beetje een uitdaging gaat worden.
Gewoon onzichtbare camera's inzetten tegen pesters. Desnoods bodycams. Heb je ze zo te pakken.
pi_201507738
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
Aha, dus omdat de sporen die pesten bij slachtoffers nalaat nog niet genoeg maatschappelijke schade creëert dacht zij dat we het probleem pas echt kunnen verergeren als we de pesters standaard het criminele pad op sturen. Goed idee!
Pesters zijn ook criminelen want ze maken mensenlevens kapot. De maatschappij moettegen dat sort psychopaten beschermd worden. Geen enkele reden om er medelijden mee te hebben.

Eigenlijk horen mensen die denken dat pesten een goed idee is gewoon in de jeugd TBS-thuis
pi_201507994
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 09:39 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Pesters zijn ook criminelen want ze maken mensenlevens kapot. De maatschappij moettegen dat sort psychopaten beschermd worden. Geen enkele reden om er medelijden mee te hebben.

Eigenlijk horen mensen die denken dat pesten een goed idee is gewoon in de jeugd TBS-thuis
Het gaat om kinderen... Nee pesten is niet goed maar bijt gvd van je af.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201511224
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Als jij dan eens aangaf wat jij niet snapt, alhoewel ik niet snap waarom jij dat niet snapt en waarom jij reageert met de mededeling dat jij het niet snapt, zonder aan te geven wat jij niet snapt.
Men kan zich toch niet verweren tegen pesters? - dat kan wel, aangeven bij docenten of terugvechten.
Aangezien het pesten niet ontmoedigd wordt - dat wordt het wel
of werd door de personen op hoge posten - wie zijn die personen?
die hebben de macht en mankracht en ondernamen en ondernemen toch niets tegen het pesten.
Het pesten stoppen kan dus wel maar de wil ontbreekt bij de personen met macht en mankracht - Als ik zou aangeven dat mijn kinderen gepest worden op school dan komt er een gesprek met de pester en de gepeste persoon. Ik snap niet naar welke situatie jij hierin verwijst
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201512557
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 09:37 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Gewoon onzichtbare camera's inzetten tegen pesters. Desnoods bodycams. Heb je ze zo te pakken.
Tuurlijk, want dat kan overal. Ook maar camera's hangen op de meisjes-WC omdat pesters daar anders vrij spel hebben?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201512687
Op mijn oude basisschool deden de leraren niets aan 't pesten. Sterker nog, sommige van hen waren zelf geen haar beter.

Wie weet de tijdsgeest.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 16:41:38 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201513260
Bij ons werd door school aangeraden gewoon naar de kerk te gaan net als iedereen, desnoods ga je zondags maar 1 keer

/Me wtf, je kunt meerdere keren???
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201513290
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:45 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Men kan zich toch niet verweren tegen pesters? - dat kan wel, aangeven bij docenten of terugvechten.
Aangezien het pesten niet ontmoedigd wordt - dat wordt het wel
of werd door de personen op hoge posten - wie zijn die personen?
die hebben de macht en mankracht en ondernamen en ondernemen toch niets tegen het pesten.
Het pesten stoppen kan dus wel maar de wil ontbreekt bij de personen met macht en mankracht - Als ik zou aangeven dat mijn kinderen gepest worden op school dan komt er een gesprek met de pester en de gepeste persoon. Ik snap niet naar welke situatie jij hierin verwijst
Okee, dit is tenminste een betere reactie, dan de vorige reactie. 1. Het pesten aangeven helpt niet, aangezien men dat dan zou moeten aangeven bij mensen die zich niet kunnen inleven in mensen die gepest werden of worden. 1a. Er op los meppen helpt ook niet, want de pesters weten dat zij beter een zwak persoon kunnen pesten dan een persoon die lang en hard kan slaan.2. Ik zie nergens dat het pesten ontmoedigd wordt. Waaraan zie jij dan het pesten ontmoedigd wordt?
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:51:47 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201513378
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:57 schreef Phoenyx-God het volgende:
Hoort gewoon een beetje bij kind zijn, picking order etc.
Als we willen dat volwassenen allemaal gelijkwaardig worden behandeld, denk je dan niet dat je bij de kinderen moet beginnen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:59:21 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201513489
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:05 schreef Weltschmerz het volgende:

En hoe denk je dat ze daarop tergukijken? Was het maar strafbaar geweest? Had de leraar een van de pesters maar in een HALT traject gezet? Was mijn moeder er maar geweest om in te grijpen? Nee hoor, had ik maar teruggeslagen denken ze. Het is de eigen zwakte en weerloosheid daarin blijven hangen die veel en veel meer pijn doet dan die klappen ooit gedaan hebben.
Toch wel mooi dat jij dat, aan de hand van jouw beperkte ervaring, voor de rest van de wereld kunt bepalen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 25 september 2021 @ 17:16:48 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201513726
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 september 2021 09:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Het gaat om kinderen... Nee pesten is niet goed maar bijt gvd van je af.
En als de pester dan een keer terug slaat, word ie door de leerkracht gestraft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201513780
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En als de pester dan een keer terug slaat, word ie door de leerkracht gestraft.
Dat werkt dus niet he, een bekende strategie van pesters is juist om van-je-af-bijt gedrag uit te lokken van hun slachtoffers, zodat ze door de leraar worden 'gestraft' voor hun eigen weerbaarheid. Waardoor het slachtoffer ook nog eens het idee krijgt dat ie het zelf schuld is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201513829
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En als de pester dan een keer terug slaat, word ie door de leerkracht gestraft.
Ik deed dat gewoon in een tussenuur. Tijdens de kleine pauze pesten, tijdens een tussenuur (wanneer de docenten in hun lokalen waren) iemand buitensporig pijn doen. Daarna laten ze je wel met rust. :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201513887
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Toch wel mooi dat jij dat, aan de hand van jouw beperkte ervaring, voor de rest van de wereld kunt bepalen. ^O^
Het is niet alleen mijn ervaring he. Ik heb nog nooit iemand gehoord die zelf het pesten van hem heeft gestopt horen vertellen dat hij zo blij was geweest met volwassenen die hem hadden beschermd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 25 september 2021 @ 17:30:05 #81
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201513897
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ik deed dat gewoon in een tussenuur. Tijdens de kleine pauze pesten, tijdens een tussenuur (wanneer de docenten in hun lokalen waren) iemand buitensporig pijn doen. Daarna laten ze je wel met rust. :)
Fijn voor je.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 25 september 2021 @ 17:32:55 #82
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201513934
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:

Het is niet alleen mijn ervaring he. Ik heb nog nooit iemand gehoord die zelf het pesten van hem heeft gestopt horen vertellen dat hij zo blij was geweest met volwassenen die hem hadden beschermd.
Ok, dus je hebt de ervaring van drie mensen. Vind ik nog niet helemaal voldoende voor een afgesloten zaak.

Denk je dat degenen die zelfmoord hebben gepleegd vanwege pesten, het heel interessant zouden hebben gevonden hoe het pesten zou worden gestopt?

En hoe doe je dat bij volwassenen? Als je dan iemand op zijn bek slaat, dan moet je toch wel een verhaal hebben. Of denk jij dat pesten alleen bij kinderen gebeurd?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201514163
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als we willen dat volwassenen allemaal gelijkwaardig worden behandeld, denk je dan niet dat je bij de kinderen moet beginnen?
Nou zelf zou ik zeggen van nee. Je hebt een bepaalde opgroeiperiode. Dan later als je die hebt gehad heeft iedereen een beetje de basis van het leven meegemaakt en zie je elkaar als gelijkwaardig (maar niet gelijk). Daarom eindigt de ene als rijk en de ander als werkloos om het zo maar te zeggen. Als je iedereen vanaf het begin al helemaal op de meest zachtaardige manier gaat behandelen dan krijgt ook niemand eelt. Zelf ben ik helemaal niet voor zo'n zachte maatschappij, ook al heb ik er zelf juist niet profijt van gehad maar ja

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 17:51:21 ]
pi_201514269
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ok, dus je hebt de ervaring van drie mensen. Vind ik nog niet helemaal voldoende voor een afgesloten zaak.
Daarom draai ik het ook om. Hoeveel mensen ken jij die zelf hun probleem met pestkoppen hebben opgelost die daar nog getraumatiseerd van zijn? Ooit ergens zo'n verhaal voorbij zien komen?

quote:
Denk je dat degenen die zelfmoord hebben gepleegd vanwege pesten, het heel interessant zouden hebben gevonden hoe het pesten zou worden gestopt?
Mensen die zelfmoord plegen doen dat doorgaans vanwege het gevoel dat ze over zichzelf hebben. De machteloosheid, de vernedering, dat is iets wat hen betreft en wat ze laten gebeuren. De fysieke pijn kunnen mensen doorgaans wel aan. Natuurlijk zijn ze opgelucht als het stopt, maar dat poetst de herinnering of het trauma niet weg.

quote:
En hoe doe je dat bij volwassenen? Als je dan iemand op zijn bek slaat, dan moet je toch wel een verhaal hebben. Of denk jij dat pesten alleen bij kinderen gebeurd?
Maar als je jong hebt geleerd het niet meer te laten gebeuren dan ben je dus geen slachtoffer meer, dus ik heb er niet zoveel ervaring mee. Wel dat je nog steeds ziet wie de pestkoppen zijn, maar dat smoor je dan meteen in de kiem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:09:48 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201514476
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:58 schreef Weltschmerz het volgende:

Daarom draai ik het ook om. Hoeveel mensen ken jij die zelf hun probleem met pestkoppen hebben opgelost die daar nog getraumatiseerd van zijn? Ooit ergens zo'n verhaal voorbij zien komen?
Hmmm, ok. Dus wat je zegt is dat mensen het zelf moeten oplossen en als ze daar niet toe in staat zijn, kunnen ze verrekken?

quote:
Mensen die zelfmoord plegen doen dat doorgaans vanwege het gevoel dat ze over zichzelf hebben.
No kidding, Einstein. :')

En wat voor gevoel denk je dat iemand over zichzelf heeft als hij/zij jaren lang gepest is en niet in staat was het zelf op te lossen?

quote:
Maar als je jong hebt geleerd het niet meer te laten gebeuren dan ben je dus geen slachtoffer meer
Absoluut. Ik heb het ook tot twee keer toe het laten ophouden door de juiste persoon op zijn bek te slaan. Maar ik realiseer me ook dat dat niet voor iedereen is weggelegd. En dat zijn nu juist degenen waar dit soort maatregelen wellicht voor gaan helpen.

Zolang we met geweld dingen oplossen, zal geweld bij elke nieuwe generatie aangeleerd worden. Is dat niet juist waar we vanaf willen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:12:00 #86
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201514533
Er zijn volwassenen, mannen en vrouwen, die als volwassene nog steeds slachtoffer zijn. Niet alleen op het werk, maar we hebben het dan ook over huiselijk geweld en stalking.

Als een kind door pesten beschadigd raakt, komt dat nooit vanzelf meer goed.

Ik ben er uit, ik ben voor strafbaar stelling en ik vind dat (vooral professionele) volwassenen verantwoordelijk gesteld moeten worden voor het beschermen van kinderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201514821
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Als een kind door pesten beschadigd raakt, komt dat nooit vanzelf meer goed.

Je doet alsof je zeker weet dat dit een feit is. Tevens praten we over pesten, dat betekent niet dat iedereen 'beschadigd' raakt.
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:40:04 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201515104
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:26 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Je doet alsof je zeker weet dat dit een feit is. Tevens praten we over pesten, dat betekent niet dat iedereen 'beschadigd' raakt.
Bewijs jij maar dat ik ongelijk heb, dan heffen we de strafbaarstelling weer op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201515141
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En hoe denk je dat ze daarop tergukijken? Was het maar strafbaar geweest? Had de leraar een van de pesters maar in een HALT traject gezet? Was mijn moeder er maar geweest om in te grijpen? Nee hoor, had ik maar teruggeslagen denken ze.
Ik ben dan geen 60, maar ik had ze graag geschorst gezien. Laat ze maar het probleem van hun ouders worden, misschien dat hun pa hen dan eens een keer op hun bek bad getrapt :Y
pi_201515763
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Bewijs jij maar dat ik ongelijk heb, dan heffen we de strafbaarstelling weer op.
*Strafbaarheidsstelling. Maar verder waar heb je het over? Het is nog niet eens strafbaar man. Maar ik moet bewijzen dat niet elk kind beschadigd raakt door pesten en daar niet vanaf komen zonder therapie ofzo. Dat is wat jij wil stellen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 19:28:55 ]
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 19:32:23 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201515903
Dat zegt hij niet hé

Hij zegt dat als een kind beschadigd raakt, niet dat elk kind beschadigd raakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201515948
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:32 schreef sp3c het volgende:
Dat zegt hij niet hé

Hij zegt dat als een kind beschadigd raakt, niet dat elk kind beschadigd raakt
En jij reageert ook weer niet correct. Ik reageer erop:

Je doet alsof je zeker weet dat dit een feit is.

Alsof als iemand beschadigd is dat niet vanzelf weer over gaat. Dat is gelul. Sommige mensen hebben therapie nodig, anderen gewoon wat tijd. Jij pakt iets wat ik later meld en doet alsof dat was zoals ik erop reageerde.
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 19:37:57 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201516003
Nee je stelt iets wat hij niet gezegd heeft, voor de duidelijkheid verbeter ik het
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201516030
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:37 schreef sp3c het volgende:
Nee je stelt iets wat hij niet gezegd heeft, voor de duidelijkheid verbeter ik het
Ik vraag of hij dat wil stellen. Als je toch zo flauw taalnazi wil spelen. Je verbetert niks je zit gewoon weer te de-railen.
pi_201516063
-
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 19:42:20 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201516065
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:39 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Ik vraag of hij dat wil stellen. Als je toch zo flauw taalnazi wil spelen. Je verbetert niks je zit gewoon weer te de-railen.
Stel je anders enorm aan joh

Je zit door te ratelen over iets wat hij nergens beweerd heeft

lijkt me niets mis mee om dat ff aan te kaarten hoor :')

Maar prima joh, go wild
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201516071
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Stel je anders enorm aan joh

Je zit door te ratelen over iets wat hij nergens beweerd heeft

lijkt me niets mis mee om dat ff aan te kaarten hoor :')

Maar prima joh, go wild
En daar ga je weer :') Goed bezig

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 19:43:02 ]
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 19:44:01 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201516091
quote:
Lol dit deed mijn vader ook een keer

Dat was pas echt genant want in zijn hoofd was hij nog de amateurbokser van 20 jaar terug ofzo _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201516258
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:37 schreef sp3c het volgende:
Nee je stelt iets wat hij niet gezegd heeft, voor de duidelijkheid verbeter ik het
Je hebt trouwens gelijk, mijn zin was wat briek geformuleerd. Is vooral zuur dat je dat doet bij het vervolggesprek terwijl ik daarvoor al wel duidelijk aangaf hoe het zit.

'Bewijs jij maar dat ik ongelijk heb, dan heffen we de strafbaarstelling weer op.'

Dit sloeg ook nergens op en daarop reageerde ik om aan te geven dat zijn bewijsvraag flauwekul was want hij gaf juist zelf geen bewijs. Dat meldde ik hem ook. Beetje leip hoe jij dan weer ertussen komt dansen met je gezemel

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 19:53:00 ]
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 19:54:48 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201516297
Jaja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201516306
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:24 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
*Strafbaarheidsstelling. Maar verder waar heb je het over? Het is nog niet eens strafbaar man. Maar ik moet bewijzen dat niet elk kind dat beschadigd raakt door pesten daar niet vanaf komen zonder therapie ofzo. Dat is wat jij wil stellen?
Hier heb je je woordje toegevoegd gekregen hoor @sp3c alsjeblieft

chapeau ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 19:56:12 ]
pi_201516339
Zie je zelf misschien ook in hoe irritant zo'n opmerking wel niet is om niks
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 20:25:30 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201516820
jaja ik lees al niet meer joh, geen zin vreemde boze gedoe zonder reden hoor, het is zaterdag ffs :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201516840
quote:
83s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:25 schreef sp3c het volgende:
jaja ik lees al niet meer joh, geen zin vreemde boze gedoe zonder reden hoor, het is zaterdag ffs :')
Ik wou net ongeveer hetzelfde typen :D :* Fijne avond, misschien ga ik nog wat leuke zaterdagavond topics openen
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 20:27:23 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201516844
top ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201516853
quote:
83s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:27 schreef sp3c het volgende:
top ^O^
Waarom dan dat icoontje dat je je op je hoofd slaat alsof ik iets doms zeg? Zoek je ruzie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 20:28:34 ]
pi_201517004
KLB / Uitgenodigd voor trio, uiteindelijk alleen

Hier ben ik trouwens alweer leuk bezig, zo'n topic krijgt direct sfeer als ik er ben. Net als dit topic trouwens
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 20:47:38 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201517129
geen idee wat hier aan de hand is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 25 september 2021 @ 20:49:04 #109
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201517156
quote:
83s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:47 schreef sp3c het volgende:
geen idee wat hier aan de hand is
Ik denk dat P-god vroeger gepest is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201517441
Zou wel slecht nieuws zijn voor FOK! inderdaad
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:21:38 #111
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201517729
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 september 2021 09:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Het gaat om kinderen... Nee pesten is niet goed maar bijt gvd van je af.
Heerlijk simpele benadering.

Vraagje: van je af bijten, werkt dat nog bij 1 tegen 2? 1 tegen 3? 1 tegen 5? 1 tegen 10?

En als er na drie keer van je af bijten nog geen positieve verandering is, wat is dan je volgende stap? Meppen?

En hoe werkt dat bij 1 tegen3? 1 tegen 5? 1 tegen 10?

Hmmm? :')

O ja, en wat dacht je van online? In de klasse-app elke dag afgemaakt worden? 'Grappige' filmpjes die elke dag gedeeld worden over hoe jij bij de lockers opgewacht wordt en je tas wordt gepakt een leeggegooid in de prullenbak of container? Hoe ga je daar mee om?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201517776
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Heerlijk simpele benadering.

Vraagje: van je af bijten, werkt dat nog bij 1 tegen 2? 1 tegen 3? 1 tegen 5? 1 tegen 10?

En als er na drie keer van je af bijten nog geen positieve verandering is, wat is dan je volgende stap? Meppen?

En hoe werkt dat bij 1 tegen3? 1 tegen 5? 1 tegen 10?

Hmmm? :')
Nee natuurlijk niet, pesters moet je ook aanpakken, kan ook al volgens mij.
Online pesten moet je uitroeien.

Maar zelfverdediging is ook belangrijk, voor je zelf opkomen, wat vroeger makkelijker was, omdat veel mensen uit een groot gezin kwamen.

En ja 1 tegen 10 kan je jezelf ook verdedigen, want die andere 9 zijn vaak meelopers.
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:27:19 #113
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201517843
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:24 schreef macca728 het volgende:

Nee natuurlijk niet, pesters moet je ook aanpakken, kan ook al volgens mij.
Online pesten moet je uitroeien.

Maar zelfverdediging is ook belangrijk, voor je zelf opkomen, wat vroeger makkelijker was, omdat veel mensen uit een groot gezin kwamen.

En ja 1 tegen 10 kan je jezelf ook verdedigen, want die andere 9 zijn vaak meelopers.
Ik denk dat jij (en blijkbaar veel anderen hier op Fok en in de samenleving) de omvang van zo'n situatie totaal onderschatten.

Maar ik ga er toch even op in: hoe roei je online pesten uit volgens jou? 'Foei, dat mag je niet meer doen?'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201517876
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Heerlijk simpele benadering.

Vraagje: van je af bijten, werkt dat nog bij 1 tegen 2? 1 tegen 3? 1 tegen 5? 1 tegen 10?

En als er na drie keer van je af bijten nog geen positieve verandering is, wat is dan je volgende stap? Meppen?

En hoe werkt dat bij 1 tegen3? 1 tegen 5? 1 tegen 10?

Hmmm? :')

O ja, en wat dacht je van online? In de klasse-app elke dag afgemaakt worden? 'Grappige' filmpjes die elke dag gedeeld worden over hoe jij bij de lockers opgewacht wordt en je tas wordt gepakt een leeggegooid in de prullenbak of container? Hoe ga je daar mee om?
Je hebt gelijk hoor. Het is niet eerlijk. En tegenwoordig naar mijn idee nog oneerlijker dan vroeger omdat het nu ook extra 'op afstand' kan. Maar zoals ik ernaar kijk is het in veel gevallen inderdaad irritant gedrag, wat je liever niet meemaakt als kind, maar waar je best wel door kan groeien. Ik vraag me af of als niemand meer gepest zou worden alles zoveel beter zou zijn. Mensen die gepest worden zijn vaak wat speciaal, ook de typische ict nerds bijvoorbeeld. Hebben later in het leven genoeg geld etc. (als voorbeeld). Dat ze gepest werden hoort er nou eenmaal een beetje bij.. de minder intelligenten die nog kinderlijk zijn die pesten.. ik weet zelf niet echt of je zoiets de kop in moet smoren of niet. Zelf neig ik dus naar 'niet' maar ja

Tenzij het dus echt te extreem wordt. Dat mag je best aanpakken. Ben alleen bang dat we wat teveel naar een te beschermende maatschappij gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 21:30:38 ]
pi_201517910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik denk dat jij (en blijkbaar veel anderen hier op Fok en in de samenleving) de omvang van zo'n situatie totaal onderschatten.

Maar ik ga er toch even op in: hoe roei je online pesten uit volgens jou? 'Foei, dat mag je niet meer doen?'.
Nee het is een groot probleem.
Je roeit het niet uit, maar pesten strafbaar maken kan je veel mee doen.
Nee niet foei roepen, maar waarschuwing geven, bij herhaling taakstraf of heropvoeding.
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 21:36:07 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201518070
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:24 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, pesters moet je ook aanpakken, kan ook al volgens mij.
Online pesten moet je uitroeien.

Maar zelfverdediging is ook belangrijk, voor je zelf opkomen, wat vroeger makkelijker was, omdat veel mensen uit een groot gezin kwamen.

En ja 1 tegen 10 kan je jezelf ook verdedigen, want die andere 9 zijn vaak meelopers.
Als die 9 mee lopen te slaan en te schoppen maakt het weinig uit of het meelopers zijn of niet

Dat is 1 keer 'leuk' maar daarna ga je toch een straatje om als je ziet lopen en heb je hetzelfde effect
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201518140
Ik denk dat in dit topic ook de extremere situaties wat aangehaald worden terwijl in het algemeen het wel een stuk minder erg is. Wat sp3c zegt klopt (en wat de rest zegt ook wel) maar in zo'n topic als dit verval je snel in extremen (logisch) maar de meerderheid van de gepeste personen hebben lijkt mij (kunnen we factchecken..! hint hint feiten zijn nuttig, ook als ze mijn idee tegenspreken) niet gigantisch last ervan in hun verdere leven

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 21:39:34 ]
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:42:34 #118
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201518228
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:28 schreef Phoenyx-God het volgende:

Je hebt gelijk hoor. Het is niet eerlijk. En tegenwoordig naar mijn idee nog oneerlijker dan vroeger omdat het nu ook extra 'op afstand' kan. Maar zoals ik ernaar kijk is het in veel gevallen inderdaad irritant gedrag, wat je liever niet meemaakt als kind, maar waar je best wel door kan groeien. Ik vraag me af of als niemand meer gepest zou worden alles zoveel beter zou zijn. Mensen die gepest worden zijn vaak wat speciaal, ook de typische ict nerds bijvoorbeeld. Hebben later in het leven genoeg geld etc. (als voorbeeld). Dat ze gepest werden hoort er nou eenmaal een beetje bij.. de minder intelligenten die nog kinderlijk zijn die pesten.. ik weet zelf niet echt of je zoiets de kop in moet smoren of niet. Zelf neig ik dus naar 'niet' maar ja

Tenzij het dus echt te extreem wordt. Dat mag je best aanpakken. Ben alleen bang dat we wat teveel naar een te beschermende maatschappij gaan.
En als ik je nu vertel dat een mannelijke collega op mijn werk, met een lengte van 1,65m, nog steeds 'gepest' wordt? Door volwassenen van allemaal 40+? En daar zitten ook HBO'ers en nog hoger opgeleiden bij.

Pesten is simpelweg een vorm van mishandeling. En dat kan ook een hele subtiele vorm van geestelijke mishandeling zijn.

M.i. kun je er niet hard genoeg tegen optreden. Tegen het gedrag, dan. Niet tegen de personen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:43:47 #119
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201518255
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En als ik je nu vertel dat een mannelijke collega op mijn werk, met een lengte van 1,65m, nog steeds 'gepest' wordt? Door volwassenen van allemaal 40+? En daar zitten ook HBO'ers en nog hoger opgeleiden bij.

Pesten is simpelweg een vorm van mishandeling. En dat kan ook een hele subtiele vorm van geestelijke mishandeling zijn.

M.i. kun je er niet hard genoeg tegen optreden. Tegen het gedrag, dan. Niet tegen de personen.
Is dat echt pesten of gewoon een beetje plagen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:45:09 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201518274
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:43 schreef Harvest89 het volgende:

Is dat echt pesten of gewoon een beetje plagen?
Jij vindt het 'een beetje plagen' als er bijna dagelijks 'grapjes' over je lengte worden gemaakt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201518359
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En als ik je nu vertel dat een mannelijke collega op mijn werk, met een lengte van 1,65m, nog steeds 'gepest' wordt? Door volwassenen van allemaal 40+? En daar zitten ook HBO'ers en nog hoger opgeleiden bij.

Pesten is simpelweg een vorm van mishandeling. En dat kan ook een hele subtiele vorm van geestelijke mishandeling zijn.

M.i. kun je er niet hard genoeg tegen optreden. Tegen het gedrag, dan. Niet tegen de personen.
Nou ja dan zou ik zeggen dat die mensen nog kinderlijk denken. Of dat die collega zich op dusdanige rare wijze gedraagt dat hij dat gedrag uitlokt. En nee daarmee praat ik dat niet goed en ik zeg ook niet dat het zo is. Ik geef gewoon 2 opties.

Normaal gesproken heb je daarvoor een vertrouwenspersoon en je manager om dat aan te kaarten. Functioneringsgesprekken waarbij je dat soort zaken kan bespreken.

En wat mij betreft mag je ook best hard tegen dat soort personen optreden. Bij de organisatie waar ik werk zijn ook personen wel ontslagen vanwege bepaald gedrag/handelingen.

Zoals ik er naar kijk zijn er altijd uitzonderingen. En als ze gepest worden omdat ze bijvoorbeeld klein zijn dan hoort daar hard op ingegaan te worden. Van wat ik heb gezien gebeurt dat ook wel. Het zijn vooral de situaties dat dat niet gebeurt die de media halen (in jouw geval misschien niet maar je snapt wat ik zeg).

Ik ben tegen pesten als het te extreem wordt. Waar die grens ligt.. weet ik zelf ook niet precies. Maar ik wil niet te snel ja en amen zeggen tegen alles om het maar zo veilig mogelijk te hebben
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:51:34 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201518432
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij vindt het 'een beetje plagen' als er bijna dagelijks 'grapjes' over je lengte worden gemaakt?
Nou ja, er is een verschil tussen iemand een beetje dissen af en toe en op iemand neerkijken en vernederen.
We hadden vroeger een collega die noemden we fakkel omdat hij rood haar had. We hadden bijnamen voor iedereen.

Het gaat om de intentie. Is het kwaadaardig of humoristisch bedoeld?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:53:25 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201518469
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:48 schreef Phoenyx-God het volgende:

Nou ja dan zou ik zeggen dat die mensen nog kinderlijk denken. Of dat die collega zich op dusdanige rare wijze gedraagt dat hij dat gedrag uitlokt.
Ik kan je vertellen dat die mensen over het algemeen belachelijk normaal doen. En dat die collega m.i. ook heel normaal doet. Dus dat is niet de verklaring.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:54:36 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201518493
Ik vind dat kinderen veilig naar school moeten kunnen. Je kan van kinderen niet verwachten dat ze "voor zichzelf opkomen" terwijl ze naar school moeten. Je kan niet van kinderen verwachten dat ze het leuk hebben op school en lekker gaan leren en spelen terwijl ze dagelijks geterroriseerd worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201518520
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind dat kinderen veilig naar school moeten kunnen. Je kan van kinderen niet verwachten dat ze "voor zichzelf opkomen" terwijl ze naar school moeten. Je kan niet van kinderen verwachten dat ze het leuk hebben op school en lekker gaan leren en spelen terwijl ze dagelijks geterroriseerd worden.
Maar dat is een hele kleine groep en volgens mij is iedereen het er wel over eens dat die groep (die te erg gepest wordt) extra aangepakt zou mogen worden (de pesters daarvan)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 21:56:46 ]
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:56:45 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201518531
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:56 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Maar dat is een hele kleine groep en volgens mij is iedereen het er wel over eens dat die groep (die te erg gepest wordt) extra aangepakt zou mogen worden
Hoe klein is die groep dan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:56:47 #127
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201518533
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:51 schreef Harvest89 het volgende:

Nou ja, er is een verschil tussen iemand een beetje dissen af en toe en op iemand neerkijken en vernederen.
We hadden vroeger een collega die noemden we fakkel omdat hij rood haar had.
Heb je hem wel eens gevraagd of hij het leuk vond?

quote:
Het gaat om de intentie. Is het kwaadaardig of humoristisch bedoeld?
En daar heb je het structureel fout: het ligt aan hoe het binnenkomt bij die persoon. En nu ga jij iets zeggen van 'dan zal het wel een sneeuwvlokje zijn' of zoiets. Zodat jij niet over je eigen gedrag hoeft na te denken en het lekker bij die ander kunt laten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201518551
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Hoe klein is die groep dan?
Geen idee. Dacht er ook aan terwijl ik het typte. Klinkt te mooi maar het is echt zo. Maar ik neem wat aan dat het net zoals vroeger is en toen nooit echt heel rare situaties gehad
pi_201518791
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Heb je hem wel eens gevraagd of hij het leuk vond?
[..]
En daar heb je het structureel fout: het ligt aan hoe het binnenkomt bij die persoon. En nu ga jij iets zeggen van 'dan zal het wel een sneeuwvlokje zijn' of zoiets. Zodat jij niet over je eigen gedrag hoeft na te denken en het lekker bij die ander kunt laten.
Hoe het binnenkomt, ja hoe kan de persoon er mee omgaan. Tegenwoordig kunnen weinig mensen er mee omgaan.

Vroeger noemde je mensen schele of rooie in een groep. Was heel gewoon en mensen konden daar tegen.
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:21:31 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201519012
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:57 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Geen idee. Dacht er ook aan terwijl ik het typte. Klinkt te mooi maar het is echt zo. Maar ik neem wat aan dat het net zoals vroeger is en toen nooit echt heel rare situaties gehad
JIJ hebt nooit nare situaties gehad en daarom moeten andere mensen niet zeuren. Stem je ook VVD toevallig? Armoede bestaat niet ( want IK ben niet arm)?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:23:10 #131
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201519039
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:08 schreef macca728 het volgende:

[..]
Hoe het binnenkomt, ja hoe kan de persoon er mee omgaan. Tegenwoordig kunnen weinig mensen er mee omgaan.

Vroeger noemde je mensen schele of rooie in een groep. Was heel gewoon en mensen konden daar tegen.
Nee, vroeger konden mensen daar ook niet tegen. 200 jaar geleden was het heel normaal om vrouwen te verkrachten, maar dat betekend niet dat het niet schadelijk voor ze was.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201519162
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
JIJ hebt nooit nare situaties gehad en daarom moeten andere mensen niet zeuren. Stem je ook VVD toevallig? Armoede bestaat niet ( want IK ben niet arm)?
Ik ben denk ik de enige in dit topic die heeft aangegeven dat ik in zekere mate gepest ben..
pi_201519221
Verder heb ik wat betreft pech meerdere zaken meegemaakt die letterlijk misschien 1 in de 10.000 meemaken. Dat hoef je niet te geloven maar als je me een beetje kent dan weet je dat ik niet bewust lieg/overdrijf. Vandaar ook dat ik zo opval op het forum. Ik zeg hier alleen dat het niet zo erg kan zijn om gepest te worden. Het kan er gewoon wat bij horen. ICT'ers die gepest zijn verdienen later alsnog genoeg geld en hebben een mooi leven. Het is niet zo zwart-wit van 'ik ben vroeger gepest we moeten beschermd worden'

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 22:32:47 ]
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:33:21 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201519245
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:32 schreef Phoenyx-God het volgende:
Verder heb ik wat betreft pech meerdere zaken meegemaakt die letterlijk misschien 1 in de 10.000 meemaken. Dat hoef je niet te geloven maar als je me een beetje kent dan weet je dat ik niet bewust lieg/overdrijf. Vandaar ook dat ik zo opval op het forum. Ik zeg hier alleen dat het niet zo erg kan zijn om gepest te worden. Het kan er gewoon wat bij horen. ICT'ers die gepest zijn verdienen later alsnog genoeg geld en hebben een mooi leven. Het is niet zo zwart-wit van 'ik ben vroeger gepest we moeten beschermd worden'
In veel gevallen is het wel heel ernstig, tot zelfmoord aan toe.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 22:34:02 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201519261
Waarom zouden die er geen last meer van hebben?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201519291
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
In veel gevallen is het wel heel ernstig, tot zelfmoord aan toe.
Wat is 'veel' in dit geval? Ik ben juist ook tegenstander ervan als het zover gaat. Misschien moeten we getallen eraan gaan hangen in dit topic.
pi_201519301
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:34 schreef sp3c het volgende:
Waarom zouden die er geen last meer van hebben?
Wie?
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 22:36:05 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201519329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:35 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Wie?
Die ICT'ers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201519447
Ik ben nooit gepest maar had en heb er een schijt hekel aan als anderen menen beter of meer te zijn dan een ander. Ik leer mijn kinderen altijd partij te kiezen voor degene die te kakken wordt gezet.

Mensen mogen anders zijn, hebben hun geboorte nest niet voor het uitkiezen en armoede, een gebrek of wat dan ook mogen nooit een reden zijn om iemand te bespotten. Das regel nummer een in het gezin van Oot.
pi_201519472
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Die ICT'ers
Nou ja kijk als je een bepaalde gave hebt. Bijvoorbeeld ICT. Dan word je daar misschien om gepest, omdat je anders reageert. Dan kan je zeggen dat je helemaal niet mag pesten of het tot op zekere hoogte accepteren. Dat kind dat uiteindelijk ICT'er wordt verdient later beter dan het kind dat pestte.

Voor mij is het gewoon normale evolutie. En als het te extreem is dan pak je het aan. Als het gemiddeld is dan leert de persoon die gepest wordt een beetje een schild te vormen voor de toekomst. Ik zie niet echt zo het erge ervan in omdat het ook voordelen kan hebben voor in de toekomst.

Ook stel, je bent gewoon raar in je gedrag, je wordt gepest en je stelt je gedrag vanwege dat bij. Dan is dat alleen maar gunstig. Natuurlijk zou het mooier zijn als dat gewoon gezegd zou kunnen worden maar zo werkt dat in de praktijk nou eenmaal niet..
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:48:11 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201519659
10% van de scholieren word zwaar gepest.

https://www.saqi.nl/PestCijfers.aspx
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201519687
Even om het toch persoonlijk te maken zodat mensen misschien beter begrijpen waarom ik 'pesters' wat lijk te verdedigen:

Ik ben normaal geboren, mijn moeder heeft 3 jaar lang kanker gehad en het net overleefd, vlak daarna is mijn zusje overleden, ouders daarna gescheiden (moeder raar door de chemo en de dood van mijn zusje) etc.

Nou ja in die tussentijd ben ik iets van 6 jaar het buitenbeentje geweest, ik had gewoon vrienden, maar ik hoorde niet echt bij de rest gewoon omdat ik anders reageerde (denk ik). Toen dus wat gepest.

Nou ja gezond verstand wint het wel gelukkig, gewoon mbo en hbo (geen wo nee) en eigenlijk komt het erop neer dat ik bij het hbo al wel weer gewoon mijn sociale vaardigheden wat normaal had. Op het mbo was iedereen gek op het hbo was het gewoon standaard en deed ik prima mee.

Op het forum lijk ik soms wat gek maar dat komt doordat ik:
vaak om 5-6 uur 's ochtends al begin aan mijn eigen website, daarna 8 uur gewoon werk voor mijn werk en daarna vaak nog 2-3 uur bezig ben voor mijn eigen website. 'S avonds neem ik dan sterk bier (10%) om snel in een roes te komen om te relaxen. Soms wat te extreem, dan krijg ik bans, in het algemeen prima.

Kijk ik ben niet normaal, maar dat was ik anders ook niet geweest. Maar je kan best wel over zo'n periode heenkomen dat je gepest wordt en er juist beter uitkomen. Als dat mij niet was overkomen had ik nooit getwijfeld aan mijn gedrag en dat nooit aangepast. Je hebt gewoon reflectie van buitenaf nodig om bepaald gedrag aan te passen..

En ja bij sommige mensen is dat onterecht en die worden gewoon onterecht gepest. Die mogen hard aangepakt worden. Ik denk alleen dat bij het merendeel het gewoon evolutie is om het zo maar te zeggen, gewoon bijstellen van gedrag

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 22:55:36 ]
pi_201519978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind dat kinderen veilig naar school moeten kunnen. Je kan van kinderen niet verwachten dat ze "voor zichzelf opkomen" terwijl ze naar school moeten. Je kan niet van kinderen verwachten dat ze het leuk hebben op school en lekker gaan leren en spelen terwijl ze dagelijks geterroriseerd worden.
Jij wil kinderen voor de rechter dagen? :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201520050
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Heerlijk simpele benadering.

Vraagje: van je af bijten, werkt dat nog bij 1 tegen 2? 1 tegen 3? 1 tegen 5? 1 tegen 10?

En als er na drie keer van je af bijten nog geen positieve verandering is, wat is dan je volgende stap? Meppen?

En hoe werkt dat bij 1 tegen3? 1 tegen 5? 1 tegen 10?

Hmmm? :')

O ja, en wat dacht je van online? In de klasse-app elke dag afgemaakt worden? 'Grappige' filmpjes die elke dag gedeeld worden over hoe jij bij de lockers opgewacht wordt en je tas wordt gepakt een leeggegooid in de prullenbak of container? Hoe ga je daar mee om?
Dat er grenzen aan zitten snap ik wel en wat jij noemt is niet de situatie waarin ik me liet zetten. Ik wachtte totdat de grootste alleen was en ging dan mijn gang. Als ze samenklitten zoals de pestkoppen in It werkt dat niet. Dan zal je je ouders in moeten schakelen, of wie dan ook. Maar alleen kan je het dan niet af.

Maar dit hoort niet thuis in het strafrecht.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201520402
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:49 schreef Phoenyx-God het volgende:
Even om het toch persoonlijk te maken zodat mensen misschien beter begrijpen waarom ik 'pesters' wat lijk te verdedigen:

Ik ben normaal geboren, mijn moeder heeft 3 jaar lang kanker gehad en het net overleefd, vlak daarna is mijn zusje overleden, ouders daarna gescheiden (moeder raar door de chemo en de dood van mijn zusje) etc.

Nou ja in die tussentijd ben ik iets van 6 jaar het buitenbeentje geweest, ik had gewoon vrienden, maar ik hoorde niet echt bij de rest gewoon omdat ik anders reageerde (denk ik). Toen dus wat gepest.

Nou ja gezond verstand wint het wel gelukkig, gewoon mbo en hbo (geen wo nee) en eigenlijk komt het erop neer dat ik bij het hbo al wel weer gewoon mijn sociale vaardigheden wat normaal had. Op het mbo was iedereen gek op het hbo was het gewoon standaard en deed ik prima mee.

Op het forum lijk ik soms wat gek maar dat komt doordat ik:
vaak om 5-6 uur 's ochtends al begin aan mijn eigen website, daarna 8 uur gewoon werk voor mijn werk en daarna vaak nog 2-3 uur bezig ben voor mijn eigen website. 'S avonds neem ik dan sterk bier (10%) om snel in een roes te komen om te relaxen. Soms wat te extreem, dan krijg ik bans, in het algemeen prima.

Kijk ik ben niet normaal, maar dat was ik anders ook niet geweest. Maar je kan best wel over zo'n periode heenkomen dat je gepest wordt en er juist beter uitkomen. Als dat mij niet was overkomen had ik nooit getwijfeld aan mijn gedrag en dat nooit aangepast. Je hebt gewoon reflectie van buitenaf nodig om bepaald gedrag aan te passen..

En ja bij sommige mensen is dat onterecht en die worden gewoon onterecht gepest. Die mogen hard aangepakt worden. Ik denk alleen dat bij het merendeel het gewoon evolutie is om het zo maar te zeggen, gewoon bijstellen van gedrag
Je klinkt als een heerlijk mens! Gewoon een die kan handelen met shit en de situatie.
pi_201520486
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Jij wil kinderen voor de rechter dagen? :')
Wat een kutouders zijn er toch.

Natuurlijk pesten kinderen van ouders die allebei op hun 35 ste nog hún statement moeten maken in de kroeg en op de sportvelden.

Kom op, als je kind zo geestelijk kapot is dat het andere kinderen moet pesten, dan ben je als ouder wederom erg een faal. Serieus kinderopvang hier, opppas voor de etentjes, opa en oma voor de opvang.

:r

Heb je kids, dan zorg je ervoor anders neem ze niet. Das voor iedereen beter. Gelukkige kinderen pesten niet, die helpen. Die zorgen.
pi_201520496
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat een kutouders zijn er toch.

Natuurlijk pesten kinderen van ouders die allebei op hun 35 ste nog hún statement moeten maken in de kroeg en op de sportvelden.

Kom op, als je kind zo geestelijk kapot is dat het andere kinderen moet pesten, dan ben je als ouder wederom erg een faal. Serieus kinderopvang hier, opppas voor de etentjes, opa en oma voor de opvang.

:r

Heb je kids, dan zorg je ervoor anders neem ze niet. Das voor iedereen beter. Gelukkige kinderen pesten niet, die helpen. Die zorgen.
Wat
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201520507
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:41 schreef Phoenyx-God het volgende:
Nou ja kijk als je een bepaalde gave hebt. Bijvoorbeeld ICT. Dan word je daar misschien om gepest, omdat je anders reageert. Dan kan je zeggen dat je helemaal niet mag pesten of het tot op zekere hoogte accepteren. Dat kind dat uiteindelijk ICT'er wordt verdient later beter dan het kind dat pestte.

Heel herkenbaar. Zo liep er vroeger mijn dorp ook van die figuren rondt die het op zwakkere gemunt hadden. Als je ziet wat er nu van hun terecht is gekomen....man man man. :N.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201520527
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:49 schreef Phoenyx-God het volgende:
Even om het toch persoonlijk te maken zodat mensen misschien beter begrijpen waarom ik 'pesters' wat lijk te verdedigen:

Ik ben normaal geboren, mijn moeder heeft 3 jaar lang kanker gehad en het net overleefd, vlak daarna is mijn zusje overleden, ouders daarna gescheiden (moeder raar door de chemo en de dood van mijn zusje) etc.

Nou ja in die tussentijd ben ik iets van 6 jaar het buitenbeentje geweest, ik had gewoon vrienden, maar ik hoorde niet echt bij de rest gewoon omdat ik anders reageerde (denk ik). Toen dus wat gepest.

Nou ja gezond verstand wint het wel gelukkig, gewoon mbo en hbo (geen wo nee) en eigenlijk komt het erop neer dat ik bij het hbo al wel weer gewoon mijn sociale vaardigheden wat normaal had. Op het mbo was iedereen gek op het hbo was het gewoon standaard en deed ik prima mee.

Op het forum lijk ik soms wat gek maar dat komt doordat ik:
vaak om 5-6 uur 's ochtends al begin aan mijn eigen website, daarna 8 uur gewoon werk voor mijn werk en daarna vaak nog 2-3 uur bezig ben voor mijn eigen website. 'S avonds neem ik dan sterk bier (10%) om snel in een roes te komen om te relaxen. Soms wat te extreem, dan krijg ik bans, in het algemeen prima.

Kijk ik ben niet normaal, maar dat was ik anders ook niet geweest. Maar je kan best wel over zo'n periode heenkomen dat je gepest wordt en er juist beter uitkomen. Als dat mij niet was overkomen had ik nooit getwijfeld aan mijn gedrag en dat nooit aangepast. Je hebt gewoon reflectie van buitenaf nodig om bepaald gedrag aan te passen..

En ja bij sommige mensen is dat onterecht en die worden gewoon onterecht gepest. Die mogen hard aangepakt worden. Ik denk alleen dat bij het merendeel het gewoon evolutie is om het zo maar te zeggen, gewoon bijstellen van gedrag
Pfff, en nog ff sterkte! Ken je niet, maar trots op je!
pi_201520541
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:47 schreef HSG het volgende:

[..]
Heel herkenbaar. Zo liep er vroeger mijn dorp ook van die figuren rondt die het op zwakkere gemunt hadden. Als je ziet wat er nu van hun terecht is gekomen....man man man. :N.
Herkenbaar.

Maar geld is ook niet alles.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201520565
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Wat
Pesters hebben vaak asociale ouders, c_/

Pesters komen voort uit klote gezinnen, los van afkomst. Zijn geen sociale ouders die zich inzetten voor de omgeving. Pesters hebben vaak idiote ouders. Pesters zijn vaak zielig en hebben een schreeuw om geluk.

Nu jij weer.
pi_201520583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Pesters hebben vaak asociale ouders, c_/

Pesters komen voort uit klote gezinnen, los van afkomst. Zijn geen sociale ouders die zich inzetten voor de omgeving. Pesters hebben vaak idiote ouders. Pesters zijn vaak zielig en hebben een schreeuw om geluk.

Nu jij weer.
Mijn ervaring is anders. Kan jij je beweringen staven met onderzoeken of baseer je je op anekdotisch bewijs en romans?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201520738
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Pfff, en nog ff sterkte! Ken je niet, maar trots op je!
Nou ja, ik ben ook feilbaar. Wou het vooral even melden zodat mensen misschien kunnen begrijpen dat het niet zo erg hoeft te zijn om gepest te worden. Je hebt bepaalde nadelen maar uiteindelijk is het leven nogal lang niet waar dus ja. En daarmee wil ik niet zeggen dat het een voordeel is. Je wordt altijd benadeeld als je gepest wordt. Maar in het algemeen balanceert het zichzelf wel een beetje uit doordat je eigen gedrag aanpast of dat je je extra richt op iets.

De extremen, diegenen die te erg gepest worden mogen wat mij betreft extra verdedigd worden. Want dat is volgens mij ook vaak gewoon onnodig. Maar het pesten an sich is gewoon onderdeel van het leven en laten we dat niet verpesten net zoals dat we nu sympathiek worden met hen/hun etc. Laten we niet te ver doorschieten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2021 00:13:38 ]
pi_201521013
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 00:12 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Nou ja, ik ben ook feilbaar. Wou het vooral even melden zodat mensen misschien kunnen begrijpen dat het niet zo erg hoeft te zijn om gepest te worden. Je hebt bepaalde nadelen maar uiteindelijk is het leven nogal lang niet waar dus ja. En daarmee wil ik niet zeggen dat het een voordeel is. Je wordt altijd benadeeld als je gepest wordt. Maar in het algemeen balanceert het zichzelf wel een beetje uit doordat je eigen gedrag aanpast of dat je je extra richt op iets.

De extremen, diegenen die te erg gepest worden mogen wat mij betreft extra verdedigd worden. Want dat is volgens mij ook vaak gewoon onnodig. Maar het pesten an sich is gewoon onderdeel van het leven en laten we dat niet verpesten net zoals dat we nu sympathiek worden met hen/hun etc. Laten we niet te ver doorschieten
Iedereen word weleens uitgelachen of word er een grap gemaakt over bepaald gedrag of omdat diegene iets minder goed kan dan de rest maar dat is wat mij betreft niet onder pesten te scharen, eerder plagen misschien.

Als we het over pesten hebben dan hebben we het naar mijn mening over ontoelaatbaar gedrag waarbij het gepeste kind stelselmatig het doelwit is.
Dat is het soort pesten waar het om gaat naar mijn mening, de gepeste is niet gelijk aan de rest en moet dagelijks ondergaan.
Dat pesten is natuurlijk om te raken en om pijn te doen, de ander lekker in de zeik zetten ter vermaak en bij tegengas even er op los slaan met elkaar.
Natuurlijk is dat wel erg en natuurlijk moet dat wel aangepakt worden, de gepeste gaat er echt niet beter van worden, van gepest worden leer je helemaal niets.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_201521343
Als het op school gebeurd zou een betrokken mentor al het verschil kunnen maken.

Vroeger werd er iemand in mijn klas gepest, maar dan ook écht gepest. Op een gegeven moment begonnen de pesterijen fysiek te worden en heeft mentor een heel lesuur geweid aan pesten. Daarna was het zo goed als klaar. Maar kom zulke leraren maar eens tegen. De meesten zetten hun oogkleppen op en negeren de boel. Daar zou eens iets tegen gedaan moeten worden. Zij zijn hier de volwassenen en met een bepaalde invloed ook.


Ik bedenk me net dat er ook een ouder meisje bij mij op de basisschool gepest werd. Elke dag werd ze na school achterna gezeten en op school zelf gebeurde ook het nodige. Ik liep weleens met haar mee naar huis en ze was zo bang ;( Dat weet ik nog heel goed. Op een dag kwam haar vader naar school en die ging echt helemaal uit zijn dak. Ik gok dat er contact was geweest met school over het pesten, maar dat er (te) weinig mee gedaan werd. Echt, die vent was zo over de zeik, hij schreeuwde heel de boel bij elkaar. En ik kan dat heel goed snappen. Op een gegeven moment is het gewoon klaar.

[ Bericht 40% gewijzigd door Sunshine1982 op 26-09-2021 07:23:38 ]
pi_201521450
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 00:12 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Maar het pesten an sich is gewoon onderdeel van het leven en laten we dat niet verpesten net zoals dat we nu sympathiek worden met hen/hun etc. Laten we niet te ver doorschieten
Iemand pesten of plagen is gewoon moord, want een slachtoffer daarvan heeft daardoor geen normaal leven meer.
pi_201521504
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 07:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Iemand pesten of plagen is gewoon moord, want een slachtoffer daarvan heeft daardoor geen normaal leven meer.
Iemand plagen, boeiend. Eens een keer allemaal confetti gooien op en rondom collega zijn bureau, dat zie ik als plagen. Is misschien niet zo tof, maar daar moet je maar tegen kunnen hoor. Mits het niet elke week gebeurd uiteraard. Of bij kinderen een jas aan een andere kapstok hangen. Ik noem maar wat.

Maar pesten is van een hele andere orde. Ik zie dat echt als een aanval naar iemand toe. En helaas hebben niet alleen kinderen er last van, op de werkvloer gebeurd het ook.
pi_201521728
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 september 2021 09:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Het gaat om kinderen... Nee pesten is niet goed maar bijt gvd van je af.
Waarom? Het kind heeft gewoon recht om een veilige schoolomgeving te hebben. Wie dat loopt te verstoren moet gewoon verwijderd. De pester is 100% schuldig en niet iemand anders.
pi_201521734
Pesters moeten ze gaan zien als wat het zijn. Geesteszieke psychopaatjes zonder geweten.

Daar moeten ze dus een dwangbehandeling voor opzetten.
pi_201521768
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:42 schreef GeneralRadek het volgende:
Pesters moeten ze gaan zien als wat het zijn. Geesteszieke psychopaatjes zonder geweten.

Daar moeten ze dus een dwangbehandeling voor opzetten.
:Y en die ouders een verplicht bezoek van jeugdzorg.
pi_201521952
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
:Y en die ouders een verplicht bezoek van jeugdzorg.
Waarom? Ouders weten vaak echt niet wat hun kind allemaal uitspookt op school. Trouwens, zij zijn ook niet bij de feiten. Leraren vaak wel. Als er iemand op pesten aangekeken moet worden zijn zij het (buiten de pesters om) .
pi_201522001
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Waarom? Ouders weten vaak echt niet wat hun kind allemaal uitspookt op school. Trouwens, zij zijn ook niet bij de feiten. Leraren vaak wel. Als er iemand op pesten aangekeken moet worden zijn zij het (buiten de pesters om) .
Ouders weten vaak echt niet…. Nou daar gaat het al fout dus.
pi_201522028
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ouders weten vaak echt niet…. Nou daar gaat het al fout dus.
Als ze geen feedback krijgen van de mentor (daar issie weer) dan weten ze niet beter dan hun kind gewoon op school bezig is met leren. Een kind zal thuis echt niet vertellen dat hij aan het pesten is.

En je kan thuis hele gesprekken voeren met je kind of misschien wel straffen,, maar wat er op school gebeurd heb je als ouders zijnde weinig invloed op. Omdat je er gewoon niet bij bent.
pi_201522045
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als ze geen feedback krijgen van de mentor (daar issie weer) dan weten ze niet beter dan hun kind gewoon op school bezig is met leren. Een kind zal thuis echt niet vertellen dat hij aan het pesten is.
En dan heb je het over een mentor dus middelbare school.
Ik heb het over de basisschool.
pi_201522052
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En dan heb je het over een mentor dus middelbare school.
Ik heb het over de basisschool.
AH, dan is het een ander verhaal ja :Y
pi_201522118
Lekker symbolisch. Hoe ga je dat in hemelsnaam bewijzen.
pi_201522120
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Pesters hebben vaak asociale ouders, c_/

Pesters komen voort uit klote gezinnen, los van afkomst. Zijn geen sociale ouders die zich inzetten voor de omgeving. Pesters hebben vaak idiote ouders. Pesters zijn vaak zielig en hebben een schreeuw om geluk.

Nu jij weer.
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Mijn ervaring is anders. Kan jij je beweringen staven met onderzoeken of baseer je je op anekdotisch bewijs en romans?
Nee?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201522122
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:37 schreef theunderdog het volgende:
Lekker symbolisch. Hoe ga je dat in hemelsnaam bewijzen.
?
pi_201522153
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:37 schreef theunderdog het volgende:
Lekker symbolisch. Hoe ga je dat in hemelsnaam bewijzen.
Simpel, met bodycams
  zondag 26 september 2021 @ 09:54:37 #170
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201522306
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:02 schreef bedachtzaam het volgende:

Leraren deden er aan mee in de zin dat ik voor de eerste les begon voor klas moest staan bij de leraar, kijken of ik wel schoon genoeg was.

WTF
  zondag 26 september 2021 @ 09:58:24 #171
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522343
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:37 schreef theunderdog het volgende:
Lekker symbolisch. Hoe ga je dat in hemelsnaam bewijzen.
Inderdaad. Los daarvan is het een natuurlijk fenomeen dat bij sociale dieren hoort. Je kunt het strafbaar stellen maar dan komt het in allerlei subtiele, niet strafbare vormen terug.

Je kunt het niet strafbaar stellen dat collega's besluiten iemand alleen maar kutwerk te geven. Of te gaan wandelen zodra iemand naar de wc gaat. Ik noem maar wat.
pi_201522396
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Inderdaad. Los daarvan is het een natuurlijk fenomeen dat bij sociale dieren hoort. Je kunt het strafbaar stellen maar dan komt het in allerlei subtiele, niet strafbare vormen terug.

Je kunt het niet strafbaar stellen dat collega's besluiten iemand alleen maar kutwerk te geven. Of te gaan wandelen zodra iemand naar de wc gaat. Ik noem maar wat.
:o
pi_201522469
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Inderdaad. Los daarvan is het een natuurlijk fenomeen dat bij sociale dieren hoort. Je kunt het strafbaar stellen maar dan komt het in allerlei subtiele, niet strafbare vormen terug.

Je kunt het niet strafbaar stellen dat collega's besluiten iemand alleen maar kutwerk te geven. Of te gaan wandelen zodra iemand naar de wc gaat. Ik noem maar wat.
Nee die mensen moeten de gevangenis in, denken sommigen.

Pesten is niet altijd duidelijk waarneembaar en komt in vele vormen voor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 26 september 2021 @ 10:11:03 #174
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522524
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
:o
Ik snap dat het shockerend is dat niet alles in wetten valt in te kaderen.
  zondag 26 september 2021 @ 10:11:40 #175
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522534
quote:
99s.gif Op zondag 26 september 2021 10:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Nee die mensen moeten de gevangenis in, denken sommigen.

Pesten is niet altijd duidelijk waarneembaar en komt in vele vormen voor.
De beleidsmythe. Als ik er een regeltje voor verzin is het onderwerp aan te pakken of op te lossen.
pi_201522966
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Inderdaad. Los daarvan is het een natuurlijk fenomeen dat bij sociale dieren hoort. Je kunt het strafbaar stellen maar dan komt het in allerlei subtiele, niet strafbare vormen terug.

Je kunt het niet strafbaar stellen dat collega's besluiten iemand alleen maar kutwerk te geven. Of te gaan wandelen zodra iemand naar de wc gaat. Ik noem maar wat.
Oh dus dan hoeven we maar niets te doen?

Pesten is vaak het pro-actief mensen uitschelden, mishandelen, beroven, sociaal isoleren. Allemaal enrstige misdaden die nog steeds door veel mensen gewoon goedgepraat worden en de schuld bij het slachtoffer gelegd is.

Dat moet echt anders. De pester is het problem. Hun geesteszieke brein is gevaarlijk voor anderen.
pi_201523040
Het juridisch aanpakken van pesten is lastig omdat er een grote overlap is met vrijheid van meningsuiting.

Voor fysiek geweld, discriminatie, bedreiging/intimidatie en afpersing zijn al wetten en regels vast gelegd.
Als het Pestgedrag hier onder valt dan kan het juridisch gezien worden aangepakt

Maar voor zover ik weet is het niet strafbaar als ik iemand er elk uur er op attenderen dat ik vind dat hij/zij wat minder fris ruikt. Of als ik elke schooldag de opmerking tegen Hans maak, dat ik Hans het lelijkste jongetje van de klas vind, of een klasgenoot/collega uit scheld voor eikel of debiel.
pi_201523120
Tsja, en dan lees je dit.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ng-hij-dood-a4059590

quote:
[..]

Waarom beroofde Memet zichzelf van het leven? Hij had psychische problemen – zoveel is duidelijk. Anderhalf jaar eerder kreeg hij een psychose, gevolgd door een burn-out, waardoor hij bijna een jaar niet op volle kracht kon werken. Op de fatale dinsdagochtend in december was hij opnieuw compleet in de war. Hij schreeuwde en bedreigde mensen, vertellen getuigen naderhand aan de politie. De nacht ervoor – hij draaide een 24-uursdienst – was hij ook al aan het spoken op de kazerne.

Memet werd ook gepest door zijn collega’s. Een relatie tussen dit pestgedrag en Memets zelfmoord, zo schreef burgemeester Halsema eerder dit jaar aan de Amsterdamse gemeenteraad, valt niet vast te stellen. Memet had de pesterijen gemeld en er was „actie op ondernomen”. Halsema: „De recherche heeft het onderzoek afgerond en geen verband gezien tussen pesten en de zelfmoord.”

Dit artikel kwam tot stand op basis van politieverhoren, interne e-mails, rapporten, vertrouwelijke medische documenten en het personeelsdossier van Memet Yildirir. NRC voerde gesprekken met diens weduwe en negen betrokkenen bij de Amsterdamse brandweer, en kreeg inzage in het volledige politiedossier.
Dat is niet het hele verhaal. Uit onderzoek van NRC blijkt dat Memet langdurig gepest werd door enkele collega’s. Soms meer, soms minder – maar structureel. Zijn depressie en burn-out waren direct terug te voeren op die langdurige treiterijen, zo blijkt uit getuigenissen van zijn weduwe, interne e-mails, vertrouwelijke medische documenten en gesprekken met negen betrokkenen bij de brandweer. Memet zelf heeft, voorafgaand aan zijn zelfdoding, op schrift gezet dat het pesten door collega’s een verwoestende invloed had op zijn leven. Genoeg redenen, zo vond het OM, om een onafhankelijk onderzoek te laten instellen naar wat er precies gebeurde op kazerne Hendrik in de maanden en jaren voor Memets dood.

Alleen: onderzoek naar pestgedrag op de kazerne kwam er nooit. De korpsleiding van de brandweer wilde er niet aan - ondanks een aanbeveling van de officier van justitie, en ondanks herhaaldelijk aandringen van Memets weduwe. De brandweer weigerde haar ook het rechercheonderzoek naar Memets dood te overhandigen, omdat alleen het OM dat zou mogen doen. Burgemeester Halsema, politiek verantwoordelijk voor de brandweer, was op de hoogte van de onvrede van de weduwe over hoe de korpsleiding omging met het overlijden van haar echtgenoot.

[..]
"Goed voor de weerbaarheid, dat pesten." Ik ben aardig wat respect verloren voor de users hier die dat standpunt promoten.

[ Bericht 9% gewijzigd door probeer op 26-09-2021 10:56:18 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_201523153
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:50 schreef probeer het volgende:
Tsja, en dan lees je dit.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ng-hij-dood-a4059590
[..]
"Goed voor de weerbaarheid, dat pesten." Ik ben aardig wat respect verloren voor de users hier die dat standpunt promoten.
Sommigen hier moeten hun straatje schoonvegen lijkt het
pi_201523176
quote:
99s.gif Op zondag 26 september 2021 10:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Nee die mensen moeten de gevangenis in, denken sommigen.

Pesten is niet altijd duidelijk waarneembaar en komt in vele vormen voor.
Criminaliteit kent ook geen 100% pakkans, is niet altijd duidelijk waarneembaar en komt in vele vormen voor. Toch kiezen we ervoor om het aan te pakken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201523217
Als ze bij een pester eens werkelijk gingen kijken naar alle misdaden die die daarmee begaat dan zou die voor Jaren de jeugdgevangenis in moeten.

Maar op een of andere manier wordt er weggekeken.
pi_201523251
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Criminaliteit kent ook geen 100% pakkans, is niet altijd duidelijk waarneembaar en komt in vele vormen voor. Toch kiezen we ervoor om het aan te pakken.
Hoe zou je pesten strafbaar willen stellen? Het verboden maken van buitensluiten? Hoe bewijs je dat?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201523523
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:56 schreef GeneralRadek het volgende:
Als ze bij een pester eens werkelijk gingen kijken naar alle misdaden die die daarmee begaat dan zou die voor Jaren de jeugdgevangenis in moeten.

Maar op een of andere manier wordt er weggekeken.
Volgensmij ben jij vroeger het "lijdend" voorwerp geweest op school
pi_201523527
quote:
99s.gif Op zondag 26 september 2021 10:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Hoe zou je pesten strafbaar willen stellen? Het verboden maken van buitensluiten? Hoe bewijs je dat?
Doorgaan wanneer zowel het slachtoffer als een objectieve derde (bv leidinggevende, schooldirecteur oid) aangeven dat het als pesten gezien wordt en er gevraagd is daarmee te stoppen. Lijkt me vaak zat prima vast te stellen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201523567
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:56 schreef GeneralRadek het volgende:
Als ze bij een pester eens werkelijk gingen kijken naar alle misdaden die die daarmee begaat dan zou die voor Jaren de jeugdgevangenis in moeten.

Maar op een of andere manier wordt er weggekeken.
Bron?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201523576
quote:
9s.gif Op zondag 26 september 2021 11:13 schreef von_manstein het volgende:

[..]
Volgensmij ben jij vroeger het "lijdend" voorwerp geweest op school
In de onderbouw van de middelbare school inderdaad ja. Dus ik weet over welke misdaden ik praat.
pi_201523602
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik snap dat het shockerend is dat niet alles in wetten valt in te kaderen.
Ging me met name over dat kinderachtige gedrag dan iemand niet mee buiten rondjes mag lopen.
Dacht meteen aan die bejaardentehuizen waar bepaalde heksen bepalen wie er bij wie aan tafel mag zitten.
pi_201523641
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:17 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
In de onderbouw van de middelbare school inderdaad ja. Dus ik weet over welke misdaden ik praat.
Ik was het lijdend voorwerp op de basisschool (groep 5/6) 7 en 8 op een andere school afgerond.
Het bijzondere is dat ik vanaf groep 7, op de middelbare school en het middel + hoger beroeps onderwijs geen pest gedrag meer heb meegemaakt in de klassen.
  zondag 26 september 2021 @ 11:24:42 #189
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201523651
quote:
99s.gif Op zondag 26 september 2021 10:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Hoe zou je pesten strafbaar willen stellen? Het verboden maken van buitensluiten? Hoe bewijs je dat?
Drugs kan je ook niet verbieden, maar ze doen het toch.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201523872
Pesten strafbaar stellen is m.i. zinloos. Vooral omdat een straf niet het inzicht gaat geven dat ze iemand het leven zuur maken. Hoe ze iemand het leven zuur maken. Beter geef je ze een infomiddag waarbij aan bod komt wat pesten allemaal teweeg kan brengen bij mensen. Dat je niet hoeft te pesten om erbij te horen. Dat zou iig een eerste stap moeten zijn.
pi_201524054
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Drugs kan je ook niet verbieden, maar ze doen het toch.
Jammer voor je.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 26 september 2021 @ 12:21:39 #192
3542 Gia
User under construction
pi_201524229
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:18 schreef sirdanilot het volgende:
Wat de een als een grapje ervaart, ervaart de ander als pesten. Het lijkt mij niet bevorderlijk om meteen justitie erbij te halen als het om pestgedrag tussen kinderen onderling gaat.

Daarvoor heb je de vertrouwenspersoon op school, de leerkracht, de mentor, en voornamelijk ook de ouders van zowel dader als slachtoffer voor, om zoiets uit te praten en te stoppen.

Het voelt voor mij als het afschuiven van verantwoordelijkheid.
Dit!
Op de havo heeft men een poging gewaagd mij te pesten. Begon met een bijnaam, omdat ik een van de langste meiden uit de brugklas was.
1.73m, slechts. Ben nooit groter geworden en nu alweer kleiner.

Maar het boeide me niet. Ik zag het als grapje. Die jongetjes waren gewoon nog klein. Krijgen pas later een groeispurt. Uitgescholden worden om je lengte is duidelijk een gebrek om iets anders te vinden. Dus, eigenlijk een compliment.

Een ander lang meisje zag er wat ouwelijk uit, kreeg ook een bijnaam, maar trok zich dat heel erg aan. Zij wilde bij de populaire kids horen, maar die wilden haar er niet bij hebben. Dus het schelden werd erger. Commentaar dat ze zou stinken en zo. Ze heeft niet lang op die school gezeten.

Ik keerde dit groepje de rug toe, zocht meiden op waar ik goed mee overweg kon en legde pesterijtjes naast me neer.
Leuke tijd gehad.
  zondag 26 september 2021 @ 12:26:58 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201524293
quote:
99s.gif Op zondag 26 september 2021 12:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Jammer voor je.
Vooral jammer voor de slachtoffers. De 250,000 Mexicanen die sinds 2006 vermoord zijn en is de VN niet net onderzoek begonnen naar mensenrechten schendingen op de Filipijnen naar aanleiding van dat War on Drugs? Drugs verbieden is net als pesten buitengewoon schadelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 26 september 2021 @ 12:29:44 #194
3542 Gia
User under construction
pi_201524320
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:21 schreef ootjekatootje het volgende:

Ging me met name over dat kinderachtige gedrag dan iemand niet mee buiten rondjes mag lopen.
Dacht meteen aan die bejaardentehuizen waar bepaalde heksen bepalen wie er bij wie aan tafel mag zitten.
Pesten is van alle leeftijden.
In bijna elke groep mensen zitten sterke persoonlijkheden die een clubje om zich heen vormen en de dienst willen uitmaken. Als ik dit merk in een groep waar ik bij ben, vereniging of zo, dan ben ik weg; het leidt onherroepelijk tot irritaties en woordenwisselingen.

Ook als ik niet het mikpunt ben, stoor ik me aan dat gedrag en dat levert frustratie op. En daar heb ik geen behoefte aan.
pi_201524381
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Vooral jammer voor de slachtoffers. De 250,000 Mexicanen die sinds 2006 vermoord zijn en is de VN niet net onderzoek begonnen naar mensenrechten schendingen op de Filipijnen naar aanleiding van dat War on Drugs? Drugs verbieden is net als pesten buitengewoon schadelijk.
Ja daar ben ik het mee eens, maar daar heeft dit topic toch niets mee van doen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 26 september 2021 @ 12:36:11 #196
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201524395
quote:
99s.gif Op zondag 26 september 2021 12:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ja daar ben ik het mee eens, maar daar heeft dit topic toch niets mee van doen?
De mensen die vinden dat je sommige zaken niet kan verbieden hebben ongelijk. Het drugs verbod bewijst dat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201524455
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Pesten is van alle leeftijden.
In bijna elke groep mensen zitten sterke persoonlijkheden die een clubje om zich heen vormen en de dienst willen uitmaken. Als ik dit merk in een groep waar ik bij ben, vereniging of zo, dan ben ik weg; het leidt onherroepelijk tot irritaties en woordenwisselingen.

Ook als ik niet het mikpunt ben, stoor ik me aan dat gedrag en dat levert frustratie op. En daar heb ik geen behoefte aan.
Inderdaad,
pi_201524546
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De mensen die vinden dat je sommige zaken niet kan verbieden hebben ongelijk. Het drugs verbod bewijst dat.
Daar ben ik het niet mee eens. Drugs kan je prima verbieden, het is alleen onzin om dat te doen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201524599
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 07:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Iemand plagen, boeiend. Eens een keer allemaal confetti gooien op en rondom collega zijn bureau, dat zie ik als plagen. Is misschien niet zo tof, maar daar moet je maar tegen kunnen hoor. Mits het niet elke week gebeurd uiteraard. Of bij kinderen een jas aan een andere kapstok hangen. Ik noem maar wat.

Maar pesten is van een hele andere orde. Ik zie dat echt als een aanval naar iemand toe. En helaas hebben niet alleen kinderen er last van, op de werkvloer gebeurd het ook.
Men heeft niet het recht om te bepalen waar anderen maar tegen moeten kunnen, dat is namelijk populair doen ten koste van anderen. Doe dat bepalen waar men tegen moet kunnen dan maar eens bij de veel te lange sterkeren. Durf te wedden dat jij dan snel genezen zal worden.
  zondag 26 september 2021 @ 13:08:23 #200
3542 Gia
User under construction
pi_201524850
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:49 schreef torentje het volgende:
Men heeft niet het recht om te bepalen waar anderen maar tegen moeten kunnen, dat is namelijk populair doen ten koste van anderen. Doe dat bepalen waar men tegen moet kunnen dan maar eens bij de veel te lange sterkeren. Durf te wedden dat jij dan snel genezen zal worden.
Daar komt bij dat men die 'plagerijtjes' uithaalt bij die collega, waarvan men weet of vermoedt, dat die er niet tegen kan. Want anders hebben ze geen lol.
pi_201525066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hmmm, ok. Dus wat je zegt is dat mensen het zelf moeten oplossen en als ze daar niet toe in staat zijn, kunnen ze verrekken?
Nee, ik zeg dat je niet moet denken dat je als overheid het probleem helemaal kan oplossen alleen omdat je het een probleem vindt. Dat je een hamer hebt maakt het probleem nog geen spijker.

quote:
No kidding, Einstein. :')

En wat voor gevoel denk je dat iemand over zichzelf heeft als hij/zij jaren lang gepest is en niet in staat was het zelf op te lossen?
Een ander gevoel over zichzelf dan iemand die wel in staat bleek het probleem zelf op te lossen. Het verschil met iemand voor wie het probleem (tijdelijk) werd weggenomen zal kleiner zijn.

quote:
Absoluut. Ik heb het ook tot twee keer toe het laten ophouden door de juiste persoon op zijn bek te slaan. Maar ik realiseer me ook dat dat niet voor iedereen is weggelegd. En dat zijn nu juist degenen waar dit soort maatregelen wellicht voor gaan helpen.
Geweld is al strafbaar. Dus dan moet het over verbaal pesten gaan. Kinderen zijn niet altijd aardig tegen elkaar en zoeken onderlinge hierarchie. Dan kun je een sfeer en een omgeving neerzetten waarin dat allemaal gematigd wordt. En je kunt kinderen van jongs af aan leren voor zichzelf op te komen. Doe ze jong op judo, grijp niet te snel in bij een ruzietje, stimuleer verbale weerbaarheid, moedig ze aan de confrontatie niet te ontlopen. Als je dat allemaal nog moet inhalen als je wat ouder bent dan ben je kwetsbaar inderdaad.

quote:
Zolang we met geweld dingen oplossen, zal geweld bij elke nieuwe generatie aangeleerd worden. Is dat niet juist waar we vanaf willen?
Hoe verder een omgeving afstaat van een Zuid-Amerikaanse gevangenis hoe prettiger ook ik het vind. Maar geweld is er, ook als het niet wordt gebruikt. Ik ben zelf groot en sterk geworden, ik merk dat dat uitmaakt, ook in volwassen omgevingen waar je niet na schooltijd gaat vechten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201525091
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit!
Op de havo heeft men een poging gewaagd mij te pesten. Begon met een bijnaam, omdat ik een van de langste meiden uit de brugklas was.
1.73m, slechts. Ben nooit groter geworden en nu alweer kleiner.

Maar het boeide me niet. Ik zag het als grapje. Die jongetjes waren gewoon nog klein. Krijgen pas later een groeispurt. Uitgescholden worden om je lengte is duidelijk een gebrek om iets anders te vinden. Dus, eigenlijk een compliment.

Een ander lang meisje zag er wat ouwelijk uit, kreeg ook een bijnaam, maar trok zich dat heel erg aan. Zij wilde bij de populaire kids horen, maar die wilden haar er niet bij hebben. Dus het schelden werd erger. Commentaar dat ze zou stinken en zo. Ze heeft niet lang op die school gezeten.

Ik keerde dit groepje de rug toe, zocht meiden op waar ik goed mee overweg kon en legde pesterijtjes naast me neer.
Leuke tijd gehad.
Mjah.

Ik ben (of heb, for that matter) zelf nog nooit verkracht. Niets zelfs in de buurt gekomen. En toch, ondanks dat ik er zelf nul last van heb, vind ik dat het strafbaar moet zijn. Ook omdat het anderen dus wel overkomt.

Kan je je dat voorstellen? Dat er ook regels of zelfs wetten zijn die voor jou niet van toepassing zijn, of niet nodig, of zelfs totaal irrelevant? En vervolgens, dat anderen wellicht wel iets aan die regels hebben?

Nog wat, meer positieve, voorbeelden nodig van regels/regelingen die er wel zijn maar die ik persoonlijk niet nodig heb? WMO, WAO, kinderopvangtoeslag, kindertoeslag, etc. etc. En toch, ondanks dat ik het zelf niet nodig heb, vind ik het fijn dat het er is omdat een ander er wellicht wel baat bij heeft.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201525103
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat je niet moet denken dat je als overheid het probleem helemaal kan oplossen alleen omdat je het een probleem vindt. Dat je een hamer hebt maakt het probleem nog geen spijker.
[..]
Een ander gevoel over zichzelf dan iemand die wel in staat bleek het probleem zelf op te lossen. Het verschil met iemand voor wie het probleem (tijdelijk) werd weggenomen zal kleiner zijn.
[..]
Geweld is al strafbaar. Dus dan moet het over verbaal pesten gaan. Kinderen zijn niet altijd aardig tegen elkaar en zoeken onderlinge hierarchie. Dan kun je een sfeer en een omgeving neerzetten waarin dat allemaal gematigd wordt. En je kunt kinderen van jongs af aan leren voor zichzelf op te komen. Doe ze jong op judo, grijp niet te snel in bij een ruzietje, stimuleer verbale weerbaarheid, moedig ze aan de confrontatie niet te ontlopen. Als je dat allemaal nog moet inhalen als je wat ouder bent dan ben je kwetsbaar inderdaad.
[..]
Hoe verder een omgeving afstaat van een Zuid-Amerikaanse gevangenis hoe prettiger ook ik het vind. Maar geweld is er, ook als het niet wordt gebruikt. Ik ben zelf groot en sterk geworden, ik merk dat dat uitmaakt, ook in volwassen omgevingen waar je niet na schooltijd gaat vechten.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ng-hij-dood-a4059590

En hoe had Memet dit op moeten lossen? Die hoofdpester eens goed met een stuk metaal bewerken in een donker steegje? Ander werk zoeken?

Zeg het maar hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201525163
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:18 schreef sirdanilot het volgende:
Wat de een als een grapje ervaart, ervaart de ander als pesten. Het lijkt mij niet bevorderlijk om meteen justitie erbij te halen als het om pestgedrag tussen kinderen onderling gaat.

Daarvoor heb je de vertrouwenspersoon op school, de leerkracht, de mentor, en voornamelijk ook de ouders van zowel dader als slachtoffer voor, om zoiets uit te praten en te stoppen.

Het voelt voor mij als het afschuiven van verantwoordelijkheid.
Denk je nou serieus dat dat niet geprobeerd wordt? Dat er nog nooit iemand op het idee gekomen is, 'goh, laat ik nabije volwassenen met enige autoriteit inlichten'? En dan wordt het in jouw ogen dus ook altijd opgelost?

Realiteit is dat dat vaak genoeg niets of nauwelijks iets uithaalt.

En om even terug te komen op je stukje 'Wat de een als een grapje ervaart, ervaart de ander als pesten'. Nou, wanneer het slachtoffer naar die volwassenen gaat, zij het pesten ook vaststellen maar er niet genoeg aan kunnen doen en het dus door blijft gaan, dan is er toch duidelijk door meerdere mensen vastgesteld dat er gepest wordt? Dat hele 'wat de een als een grapje ervaart ervaart de ander als pesten' is op dat moment dus onzin.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201525275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:18 schreef sirdanilot het volgende:
Wat de een als een grapje ervaart, ervaart de ander als pesten. Het lijkt mij niet bevorderlijk om meteen justitie erbij te halen als het om pestgedrag tussen kinderen onderling gaat.

Daarvoor heb je de vertrouwenspersoon op school, de leerkracht, de mentor, en voornamelijk ook de ouders van zowel dader als slachtoffer voor, om zoiets uit te praten en te stoppen.

Het voelt voor mij als het afschuiven van verantwoordelijkheid.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ng-hij-dood-a4059590

Lees deze ook even en herhaal dan dat 'ja maar de vertrouwenspersoon of leiding lost het dan toch wel op?' verhaal nog eens.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 26 september 2021 @ 15:59:14 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201528544
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Denk je nou serieus dat dat niet geprobeerd wordt? Dat er nog nooit iemand op het idee gekomen is, 'goh, laat ik nabije volwassenen met enige autoriteit inlichten'? En dan wordt het in jouw ogen dus ook altijd opgelost?

Realiteit is dat dat vaak genoeg niets of nauwelijks iets uithaalt.

En om even terug te komen op je stukje 'Wat de een als een grapje ervaart, ervaart de ander als pesten'. Nou, wanneer het slachtoffer naar die volwassenen gaat, zij het pesten ook vaststellen maar er niet genoeg aan kunnen doen en het dus door blijft gaan, dan is er toch duidelijk door meerdere mensen vastgesteld dat er gepest wordt? Dat hele 'wat de een als een grapje ervaart ervaart de ander als pesten' is op dat moment dus onzin.
Meestal gaat het slachtoffer naar een andere school/baan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201528665
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Meestal gaat het slachtoffer naar een andere school/baan.
Terwijl dat natuurlijk van de zotte is. Het slachtoffer straffen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201529960
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:27 schreef probeer het volgende:

[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ng-hij-dood-a4059590

En hoe had Memet dit op moeten lossen? Die hoofdpester eens goed met een stuk metaal bewerken in een donker steegje? Ander werk zoeken?

Zeg het maar hoor.
Als een werkgever zo faalt voegt het strafrecht ook niks toe. En zoals ik al aangaf is het een kwestie van kinderen jong leren voor zichzelf op te komen, en omgevingen creeeren waarin pestgedrag slecht gedijt.

Het idee dat je er voor moet zorgen dat iets onwenselijks niet meer gebeurt, of het idee dat je in ieder geval 'iets' moet doen, of het idee dat als je iets verbiedt het niet meer voorkomt , hebben op allerlei vlakken al genoeg ellende veroorzaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201530071
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als een werkgever zo faalt voegt het strafrecht ook niks toe. En zoals ik al aangaf is het een kwestie van kinderen jong leren voor zichzelf op te komen, en omgevingen creeeren waarin pestgedrag slecht gedijt.

Het idee dat je er voor moet zorgen dat iets onwenselijks niet meer gebeurt, of het idee dat je in ieder geval 'iets' moet doen, of het idee dat als je iets verbiedt het niet meer voorkomt , hebben op allerlei vlakken al genoeg ellende veroorzaakt.
quote:
Genoeg redenen, zo vond het OM, om een onafhankelijk onderzoek te laten instellen naar wat er precies gebeurde op kazerne Hendrik in de maanden en jaren voor Memets dood.

Alleen: onderzoek naar pestgedrag op de kazerne kwam er nooit. De korpsleiding van de brandweer wilde er niet aan – ondanks een aanbeveling van de officier van justitie, en ondanks herhaaldelijk aandringen van Memets weduwe. De brandweer weigerde haar ook het rechercheonderzoek naar Memets dood te overhandigen, omdat alleen het OM dat zou mogen doen. Burgemeester Halsema, politiek verantwoordelijk voor de brandweer, was op de hoogte van de onvrede van de weduwe over hoe de korpsleiding omging met het overlijden van haar echtgenoot.
OM lijkt toch best bereid. Dat is weliswaar na zijn dood, maar ook daarvoor was er aardige aanleiding om tot vervolging over te gaan (wat had gekund als pesten strafbaar was). Behandelaren en bedrijfsmaatschappelijk werker die allen aangeven 'dit moet stoppen, maar het gaat maar door'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201530212
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Daar komt bij dat men die 'plagerijtjes' uithaalt bij die collega, waarvan men weet of vermoedt, dat die er niet tegen kan. Want anders hebben ze geen lol.
Klopt, en sommigen willen ook nog eens bepalen dat men dat niet erg moet vinden, terwijl zij de confrontatie niet durven aan te gaan met lieden die geoefend hebben in vechten, waardoor die hard en lang kunnen slaan. Willen dus niet genezen worden.
pi_201530448
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als een werkgever zo faalt voegt het strafrecht ook niks toe. En zoals ik al aangaf is het een kwestie van kinderen jong leren voor zichzelf op te komen, en omgevingen creeeren waarin pestgedrag slecht gedijt.

Het idee dat je er voor moet zorgen dat iets onwenselijks niet meer gebeurt, of het idee dat je in ieder geval 'iets' moet doen, of het idee dat als je iets verbiedt het niet meer voorkomt , hebben op allerlei vlakken al genoeg ellende veroorzaakt.
Eh. Bij mij werkte het inderdaad ook zoals jij omschrijft ja. Ik had er na 2 jaar helemaal genoeg van, wachtte een van de 3 ergste 's avonds op (woonde om de hoek), stak een stuk hout tussen zijn spaken en mepte met datzelfde hout zijn knie kapot nadat hij van zijn fiets vloog. Heeft ie voor zover ik weet iig de rest van zijn jeugd last van gehad. Nooit gezeik over gehad want iedereen wist dat het terecht was. Volgens mij heeft een van mijn buren het ook allemaal zien gebeuren, heeft ze nooit wat van gezegd. Heb niet eens hoeven liegen dat het zelfverdediging was, wat het ab-so-luut niet was. Pure wraak voor elke dag van die twee jaar. En ik zou nog steeds niet over ze heen pissen wanneer ze in de fik staan. Mama was boos op een manier waarvan je wist dat het niet heel serieus was, papa zei niet veel (deed ie nooit) en opa nam me dat weekend mee vissen. En daarna werd ik 2-3 maanden compleet genegeerd door die jongens, waarna ze me langzaam gingen behandelen zoals alle andere leeftijdsgenoten. Heb met de andere twee nog samen twee jaar in een voetbalteam gezeten.

Bij de jongen waarop ze daarna focusten liep het anders. Die durfde of kon dat niet, dat voor hemzelf op komen. Daar is zelfs de dorps-autoriteit-vierhoek (schooldirecteur, dorpshuisarts, pastoor, dorpsagent) nog actief bij betrokken geweest, allen die ouders en hun pestende kinderen meermaals aansporend om te stoppen. Die jongen, het slachtoffer, heeft nog allerlei cursussen en vechtsporten gedaan, weerbaarheidstraining en ik meen taekwondo, maar nee; 1 tegen 3 + meelopers. Is uiteindelijk verhuist met zijn ouders.

Die pesters hadden best naar halt gemogen.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 26 september 2021 @ 18:08:08 #212
3542 Gia
User under construction
pi_201530748
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Mjah.

Ik ben (of heb, for that matter) zelf nog nooit verkracht. Niets zelfs in de buurt gekomen. En toch, ondanks dat ik er zelf nul last van heb, vind ik dat het strafbaar moet zijn. Ook omdat het anderen dus wel overkomt.

Kan je je dat voorstellen? Dat er ook regels of zelfs wetten zijn die voor jou niet van toepassing zijn, of niet nodig, of zelfs totaal irrelevant? En vervolgens, dat anderen wellicht wel iets aan die regels hebben?

Nog wat, meer positieve, voorbeelden nodig van regels/regelingen die er wel zijn maar die ik persoonlijk niet nodig heb? WMO, WAO, kinderopvangtoeslag, kindertoeslag, etc. etc. En toch, ondanks dat ik het zelf niet nodig heb, vind ik het fijn dat het er is omdat een ander er wellicht wel baat bij heeft.
Zeg ik ergens dat ik erop tegen ben als het strafbaar wordt? Misschien had je zelf wat beter op kunnen letten met begrijpend lezen.
pi_201532382
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Eh. Bij mij werkte het inderdaad ook zoals jij omschrijft ja. Ik had er na 2 jaar helemaal genoeg van, wachtte een van de 3 ergste 's avonds op (woonde om de hoek), stak een stuk hout tussen zijn spaken en mepte met datzelfde hout zijn knie kapot nadat hij van zijn fiets vloog. Heeft ie voor zover ik weet iig de rest van zijn jeugd last van gehad. Nooit gezeik over gehad want iedereen wist dat het terecht was. Volgens mij heeft een van mijn buren het ook allemaal zien gebeuren, heeft ze nooit wat van gezegd. Heb niet eens hoeven liegen dat het zelfverdediging was, wat het ab-so-luut niet was. Pure wraak voor elke dag van die twee jaar. En ik zou nog steeds niet over ze heen pissen wanneer ze in de fik staan. Mama was boos op een manier waarvan je wist dat het niet heel serieus was, papa zei niet veel (deed ie nooit) en opa nam me dat weekend mee vissen. En daarna werd ik 2-3 maanden compleet genegeerd door die jongens, waarna ze me langzaam gingen behandelen zoals alle andere leeftijdsgenoten. Heb met de andere twee nog samen twee jaar in een voetbalteam gezeten.

Bij de jongen waarop ze daarna focusten liep het anders. Die durfde of kon dat niet, dat voor hemzelf op komen. Daar is zelfs de dorps-autoriteit-vierhoek (schooldirecteur, dorpshuisarts, pastoor, dorpsagent) nog actief bij betrokken geweest, allen die ouders en hun pestende kinderen meermaals aansporend om te stoppen. Die jongen, het slachtoffer, heeft nog allerlei cursussen en vechtsporten gedaan, weerbaarheidstraining en ik meen taekwondo, maar nee; 1 tegen 3 + meelopers. Is uiteindelijk verhuist met zijn ouders.

Die pesters hadden best naar halt gemogen.
Zoals ik zei, geweld en vernieling is al strafbaar. Dus dan zou je verbaal pesten strafbaar moeten stellen en heb je nog een veel grotere bewijsproblematiek. Bovendien creeer je dan een generatie kinderen die altijd safe spaces nodig zal hebben voor de tere zieltjes.

Ik zei ook, je moet jong beginnen. Ik was ziek als kind, kon niet op judo, dan blijf je daarna lichamelijk en sociaal ook achterlopen, vader een tijd veel weg, verhuisd, Dan is het niet zo gek dat je een kind wordt dat afwachtend is en wijkt bij confrontaties. Die zelfverdedigingstraining enzo kan best goed zijn, maar het gaat om de ontwikkeling van het karakter daarvoor.

Ik wil er niet te seksistisch over doen, maar meestal snappen papa's wel dat 'niet vechten' geen absolute regel is, en dat moeders en het gefeminiseerde te vaak te snel ingrijpen wanneer kinderen aan het leren zijn om voor zichzelf op te komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201532852
We praten over kinderen. Kinderen zijn niet bij volledige bewustzijn. Je kunt bepaalde handelingen daarom volgens wet niet strafbaar stellen. Scholen moeten met eigen manieren van ''straffen'' komen. Desnoods afspraken maken met ouders van kinderen die andere kinderen pesten. Maand geen zakgeld bijvoorbeeld. 4 weekenden thuis. Zulke dergelijke maatregelen kunnen pesters afschrikken.

Ik vind nog steeds dat scholen de belangrijkste taak hebben om ervoor te zorgen dat zij op tijd achterhalen wie gepest wordt. De psychische schade is minimaal en kan vroegtijdig dus actie ondernomen worden.

Ben van mening dat scholen simpelweg niet hun best doen of hier niet al te veel energie in steken.
pi_201539053
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Denk je nou serieus dat dat niet geprobeerd wordt? Dat er nog nooit iemand op het idee gekomen is, 'goh, laat ik nabije volwassenen met enige autoriteit inlichten'? En dan wordt het in jouw ogen dus ook altijd opgelost?

Realiteit is dat dat vaak genoeg niets of nauwelijks iets uithaalt.

En om even terug te komen op je stukje 'Wat de een als een grapje ervaart, ervaart de ander als pesten'. Nou, wanneer het slachtoffer naar die volwassenen gaat, zij het pesten ook vaststellen maar er niet genoeg aan kunnen doen en het dus door blijft gaan, dan is er toch duidelijk door meerdere mensen vastgesteld dat er gepest wordt? Dat hele 'wat de een als een grapje ervaart ervaart de ander als pesten' is op dat moment dus onzin.
Het probleem hiermee is dat het net zo subjectief is als allerlei banden aan de vrijheid van meningsuiting leggen. Ik ben zelf nooit echt gepest, ben wel wat eikels tegengekomen natuurlijk, maar nooit echt gepest. Heb het wel zien gebeuren en vind het verschrikkelijk, ook de machteloosheid om er wat aan te doen. Later toen ik jochies trainde voor de voetbal was ik wel in een positie om in te grijpen en heb ik dat ook gedaan zo goed als ik kon. Vond het nog steeds verschrikkelijk om te zien.

Maar het strafbaar stellen zorgt voor een flink aantal problemen in de uitvoering en m.i. ook op andere gebieden. Bewijslast is enorm moeilijk en het is ook gewoon echt subjectief. Toen ik voor het eerst gediagnosticeerd was met ziekte was de eerste opmerking die ik op de voetbal kreeg, zo ben je er weer lamme donder? Kwam van een vent die het altijd goed met me voor had en het was als geintje bedoeld. Allemaal om gelachen en de serieuze sfeer was meteen gebroken dus ik vond het op dat moment fijn. Zeg je dat tegen iemand anders kan het heel anders opgevat worden. Als jij dit soort dingen gaat uittypen voor een rechtbank o.i.d. haal je alle context weg en lijkt het ineens een verschrikkelijke opmerking. Dat is het vervelende met dit soort subjectieve dingen.

Bovendien kun je hier als je kwaadwillend bent ook gewoon misbruik van maken. Die en die pest mij en Jantje en Pietje hebben het ook gezien, straf hem.

Er moet een oplossing voor pesten komen, maar op de nu voorgestelde manier niet m.i.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')