abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:25:11 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201497853
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:20 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Zeker als je dit kunt automatiseren met paaltjes die je QR scannen en met een lamp rood of groen worden. De sociale druk moet rood-scanners dan tegenhouden bij de ingang. Als de huur van zo'n paaltje goedkoper is dan personeel inzetten is de som snel gemaakt.
Als corona geen bedreiging meer vormt dan heeft het totaal geen zin om met dit soort fratsen aan te komen zetten.
pi_201497876
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Zijn er uit Italië en Frankrijk eigenlijk verhalen van dat er niet goed gecontroleerd wordt?
Ben net een week in Italië geweest. Geen een keer gecontroleerd. Ook nergens een mondkapje opgehad, terwijl dat daar binnen wel moet nog. Alleen Duitsers doen dat daar nog.
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:26:57 #228
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201497881
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:24 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik hoor niemand die vandaag voor het laatst uit eten gaat. Ikzelf ook niet. Ik ben echt tegen dit hele QR gedoe op dit moment in de pandemie, maar ik ga mijn leven er ook niet (meer) door laten verpesten.
Lekker hypocriet, I know :')
Ik wou dat ik er zo in stond :) maar gezien ik kan leven zonder horeca en dat al een tijd doe vind ik het wegblijven een kleine moeite. Pas als de QR bij de sportschool en het werk verplicht wordt, zal ik er waarschijnlijk aan moeten geloven.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:27:27 #229
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201497886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als corona geen bedreiging meer vormt dan heeft het totaal geen zin om met dit soort fratsen aan te komen zetten.
En ook technologisch niet nodig. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:29:18 #230
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201497899
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als corona geen bedreiging meer vormt dan heeft het totaal geen zin om met dit soort fratsen aan te komen zetten.
Mja, ik probeer alleen mee te denken met de mensen die vanaf morgen de QR moeten controleren. Het lijkt me een typische taak om te automatiseren. Afgezien dat het hele QR scannen nergens op slaat (opinie).
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201497916
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:11 schreef vipergts het volgende:

[..]
Horeca ondernemers zijn altijd zeurpieten geweest. Ze harken het geld binnen maar met het rookverbod waren ze ook de enige die riepen dat kan niet.
"Ze harken het geld binnen", wat een onzin. De horecaklanten die ik heb, en waarvan ik de cijfers zie en opstel, hebben er het afgelopen jaar minstens een ton van hun privévermogen in gestoken, wat eigenlijk bedoeld was voor hun pensioen. Ondanks de NOW en TVL waar ze gebruik van hebben gemaakt.
pi_201497934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Kunnen we deze discussie voeren in BNW? Posts hierna over dit onderwerp haal ik gewoon weg.
Ja?
Valt me alleen op dat in de afgelopen tijd de scheidslijn tussen bnw ideeën en praktijk ernstig dun is geworden.
Dit soort periodes laten in de geschiedenis hun legacy achter en als dit die legacy is, moeten we daarvoor oppassen.

En dan is het zeker corona gerelateerd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:32:44 #233
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201497939
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:26 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik wou dat ik er zo in stond :) maar gezien ik kan leven zonder horeca en dat al een tijd doe vind ik het wegblijven een kleine moeite. Pas als de QR bij de sportschool en het werk verplicht wordt, zal ik er waarschijnlijk aan moeten geloven.
Wij zijn verzot op uit eten gaan. Je zou het haast een hobby kunnen noemen :P. Maar het is wel van de zotte dat dit de afgelopen weken gewoon prima kon zonder QR code en nu opeens wel weer moet. Ja, omdat de tafeltjes nu weer op minder dan 1,5 meter mogen staan, maar dat was bij de meeste restaurants toch al niet zo, sommige eetcafé's buiten beschouwing gelaten.

Wat mij betreft gaat in deze fase van de pandemie alles weer open voor iedereen, zonder code. Ik zie die code zwart niet meer gebeuren, de ziekenhuiscijfers laten nu al een tijdje een mooie structurele daling zien.

Ik heb me overigens niet laten vaccineren om maar naar restaurants te kunnen, maar ten eerste voor mijn eigen gezondheid (ex-rokende veertiger) en ter bescherming van mijn naasten.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:33:05 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201497942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:29 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Mja, ik probeer alleen mee te denken met de mensen die vanaf morgen de QR moeten controleren. Het lijkt me een typische taak om te automatiseren. Afgezien dat het hele QR scannen nergens op slaat (opinie).
Ik denk alleen niet dat er veel toko's zijn die er moeite in gaan steken om iets te automatiseren wat als tijdelijk is aangekondigd.

Laatste zin ben ik uiteraard met je eens. Als er geen probleem (meer) is, hoef je het ook niet op te lossen.
pi_201497958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:15 schreef Morri2 het volgende:
Op de website van een horecazaak:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BELANGRIJKE MEDEDELING

I.v.m. de nieuwe corona maatregelen hebben wij een belangrijke mededeling.

GOED NIEUWS,

Wij hebben toestemming van de overheid(RIVM) en Gemeente Nederweert om NIET te controleren op de corona pas/QR-codes hierbij kondigen wij nu dus aan dat iedereen welkom is bij ons.

Met deze aankondiging heten wij dus iedereen welkom.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toestemming van het RIVM en de gemeente? Hoe is dat gelukt, vraag ik me dan af.
Hé, da's bij mij in de Gemeente! Maar hier kan alles hoor!
  Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 14:34:28 #236
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201497961
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja?
Valt me alleen op dat in de afgelopen tijd de scheidslijn tussen bnw ideeën en praktijk ernstig dun is geworden.
Dit soort periodes laten in de geschiedenis hun legacy achter en als dit die legacy is, moeten we daarvoor oppassen.

En dan is het zeker corona gerelateerd.
Praten over CO2 apps en lockdowns en social credit systemen doe je maar in BNW en nu klaar daar mee.
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:34:29 #237
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201497962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:29 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Mja, ik probeer alleen mee te denken met de mensen die vanaf morgen de QR moeten controleren. Het lijkt me een typische taak om te automatiseren. Afgezien dat het hele QR scannen nergens op slaat (opinie).
Onze tennisclub gaat het ook niet doen. Er is niet eens altijd bezetting in de kantine, hoe moeten ze dan controleren :')
Ze hebben wel met klem verzocht of iedereen wel zijn verantwoordelijkheid wil nemen en, mocht er een controle komen, wel een QR code voorhanden te hebben als je binnen zit.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201497964
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik denk alleen niet dat er veel toko's zijn die er moeite in gaan steken om iets te automatiseren wat als tijdelijk is aangekondigd.

Laatste zin ben ik uiteraard met je eens. Als er geen probleem (meer) is, hoef je het ook niet op te lossen.
Twijfel of het zo tijdelijk is.
Een pittige infrastructuur aanleggen voor iets van 3/6/12 maanden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:36:20 #239
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201497989
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:32 schreef Arizona het volgende:

[..]
Wij zijn verzot op uit eten gaan. Je zou het haast een hobby kunnen noemen :P. Maar het is wel van de zotte dat dit de afgelopen weken gewoon prima kon zonder QR code en nu opeens wel weer moet. Ja, omdat de tafeltjes nu weer op minder dan 1,5 meter mogen staan, maar dat was bij de meeste restaurants toch al niet zo, sommige eetcafé's buiten beschouwing gelaten.

Wat mij betreft gaat in deze fase van de pandemie alles weer open voor iedereen, zonder code. Ik zie die code zwart niet meer gebeuren, de ziekenhuiscijfers laten nu al een tijdje een mooie structurele daling zien.

Dit ja.

Maar we zullen nooit zeker weten wat er zou zijn gebeurd als ze het gewoon los hadden gelaten voor iedereen. Volgens OMT voorspellingen hadden we dan weer een code zwart gekregen, het is écht enkel mogelijk met QR codes. Tot dusver ging het ook prima en in de praktijk zijn er nog maar zeer weinig mensen die echt 1.5 meter afstand houden overal. Gok dat het ook los was gelopen zonder die QR codes, maar hey, we zullen het nooit weten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201498001
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:13 schreef Megumi het volgende:

[..]
Bron?
https://www.volkskrant.nl(...)er-gedaald~b4636d61/

Het is daarmee trouwens nog wel lager dan Denemarken zie ik nu in dat artikel. 68% van de totale bevolking hier t.o.v. 74% daar zonder herstelden met 1 prik. Dat vergelijkt misschien nog het makkelijkste. Zal de afgelopen weken misschien in beide landen nog wat hoger zijn geworden. Maar goed ik denk niet dat er een magisch percentage is waardoor het ineens anders is, als je ziet dat Zweden en Engeland ook maatregelen afschaffen zonder coronabewijs met een soortgelijke vaccinatiegraad als Nederland. Je zou er beter aan doen om gericht te kijken wie er in risicogroepen nog niet zijn gevaccineerd en waarom.
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:36:50 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201498002
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik denk alleen niet dat er veel toko's zijn die er moeite in gaan steken om iets te automatiseren wat als tijdelijk is aangekondigd.

Laatste zin ben ik uiteraard met je eens. Als er geen probleem (meer) is, hoef je het ook niet op te lossen.
Dat denk ik ook. Maar de overheid zou dat wel kunnen. Maar verwacht desondanks dat mensen die geen kennis hebben van handhaving en politie taken en omgaan met mogelijk extreem geweld dat dus wel kunnen. Dat is mijn grootste zorg? Horeca personeel neergeslagen en dergelijke? Vanwege controle en dergelijke? Die dit soort achterlijke regels moeten gaan handhaven. In Amsterdam is de aanraad tijd gemiddeld 7 minuten voldoende tijd om wat steken en klappen uit te delen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:37:03 #242
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201498003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik denk alleen niet dat er veel toko's zijn die er moeite in gaan steken om iets te automatiseren wat als tijdelijk is aangekondigd.

Laatste zin ben ik uiteraard met je eens. Als er geen probleem (meer) is, hoef je het ook niet op te lossen.
De enige manier die ik zie dat dit écht van korte duur zal zijn, is wanneer de QR toegang stopt omdat er geen nieuwe vaccinatie afspraken meer bijkomen. Maar ik verwacht dat ze dit kraantje wel even in place houden, om grip te houden op het onzekere najaar. Waar heb je vandaan dat het maar kort gaat duren? Tot het voorjaar 2022 is natuurlijk ook tijdelijk..
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201498008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit ja.

Maar we zullen nooit zeker weten wat er zou zijn gebeurd als ze het gewoon los hadden gelaten voor iedereen. Volgens OMT voorspellingen hadden we dan weer een code zwart gekregen, het is écht enkel mogelijk met QR codes. Tot dusver ging het ook prima en in de praktijk zijn er nog maar zeer weinig mensen die echt 1.5 meter afstand houden overal. Gok dat het ook los was gelopen zonder die QR codes, maar hey, we zullen het nooit weten.
Ach ja, van die avondklok die opeens moet, zei men achteraf ook dat dat geen fluit heeft geholpen. Restaurants kunnen het sowieso best af zonder QR code.
  Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 14:38:14 #244
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201498025
Even gekeken voor mijn gemeente. Vooral van die zaken met een aantal tafels en vooral take-away. Dan snap ik ook wel dat je daar niet op zit te wachten dat hele gedoe met QR codes.
pi_201498031
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Praten over CO2 apps en lockdowns en social credit systemen doe je maar in BNW en nu klaar daar mee.
Mij ooit in bnw ziet posten?
Zeg alleen hier netto dat we daarvoor moeten oppassen. Lijkt me een prima valide punt gezien wat er is geïmplementeerd wat eerst ook naar bnw gestuurd werd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:39:05 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201498033
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:37 schreef GemMagic het volgende:

[..]
De enige manier die ik zie dat dit écht van korte duur zal zijn, is wanneer de QR toegang stopt omdat er geen nieuwe vaccinatie afspraken meer bijkomen. Maar ik verwacht dat ze dit kraantje wel even in place houden, om grip te houden op het onzekere najaar. Waar heb je vandaan dat het maar kort gaat duren? Tot het voorjaar 2022 is natuurlijk ook tijdelijk..
Oh, ik verwacht ook dat ze het veel langer willen aanhouden dan dat het nog iets oplevert hoor. Zag je immers ook met de mondmaskers en de avondklok. Het is ook een politiek spel. De minister moet natuurlijk wel laten zien dat hij er 'echt alles aan heeft gedaan'.
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:40:23 #247
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201498048
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit ja.

Maar we zullen nooit zeker weten wat er zou zijn gebeurd als ze het gewoon los hadden gelaten voor iedereen. Volgens OMT voorspellingen hadden we dan weer een code zwart gekregen, het is écht enkel mogelijk met QR codes. Tot dusver ging het ook prima en in de praktijk zijn er nog maar zeer weinig mensen die echt 1.5 meter afstand houden overal. Gok dat het ook los was gelopen zonder die QR codes, maar hey, we zullen het nooit weten.
Sinds de zomervakantie is de 1,5 meter hier echt al helemaal weg. Ik zie het nergens meer. Privé niet, op het werk niet, in mijn vrije tijd niet. Het mooiste was in zo'n All you can eat. Tafeltjes stonden íets verder uit elkaar dan normaal en bij het buffet stond je als vanouds "gezellig" pal naast je mede-buffetbezoekers je wokschotel samen te stellen _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 14:41:36 #248
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_201498066
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:40 schreef Arizona het volgende:

[..]
Sinds de zomervakantie is de 1,5 meter hier echt al helemaal weg. Ik zie het nergens meer. Privé niet, op het werk niet, in mijn vrije tijd niet. Het mooiste was in zo'n All you can eat. Tafeltjes stonden íets verder uit elkaar dan normaal en bij het buffet stond je als vanouds "gezellig" pal naast je mede-buffetbezoekers je wokschotel samen te stellen _O-
In de All you can eat waar ik was deze zomer, stonden de tafels niet eens verder uit elkaar. En was het weer ouderwets dringen bij de platen waar het vlees bereid werd. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 14:42:12 #249
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201498071
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:40 schreef Arizona het volgende:

[..]
Sinds de zomervakantie is de 1,5 meter hier echt al helemaal weg. Ik zie het nergens meer. Privé niet, op het werk niet, in mijn vrije tijd niet. Het mooiste was in zo'n All you can eat. Tafeltjes stonden íets verder uit elkaar dan normaal en bij het buffet stond je als vanouds "gezellig" pal naast je mede-buffetbezoekers je wokschotel samen te stellen _O-
Dat is ook zo in de trein de laatste maanden, mensen willen niet naast elkaar zitten want 1,5 meter. Maar als de trein aankomt op het station staan iedereen te dringen bij de deuren tot dat die open gaan.
pi_201498076
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:40 schreef Arizona het volgende:

[..]
Sinds de zomervakantie is de 1,5 meter hier echt al helemaal weg. Ik zie het nergens meer. Privé niet, op het werk niet, in mijn vrije tijd niet. Het mooiste was in zo'n All you can eat. Tafeltjes stonden íets verder uit elkaar dan normaal en bij het buffet stond je als vanouds "gezellig" pal naast je mede-buffetbezoekers je wokschotel samen te stellen _O-
Handen schudden, knuffelen, 3 zoenen.
Alles inmiddels alweer gedaan. Met regelmaat.

De enige plek in NL die mij deed herinneren aan dat er misschien een virusje rondwaard, was Schiphol.

En straks die qr code scan waanzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')